תפילה לימי תעמולת בחירות:otk100
טוווווב...ב.ש.
בהחלט !סלים וארזה
חזק...
בכוונה אין שם כלום?420mal
או שהכוונה ששום דבר לא יעזור ?..
חחחחזקקצביה:]
או הנה אני רואה..נחמד, לא יותר420mal
זה טו-אוב!!יורבית
אהבתי שזה בדיוק כמו המבנה של על הנסים האמיתי- אחד ארוך (חנוכה) ואחד קצר יותר (פורים) וגם את ההערה על ברק..
פשט הוא,אוסנת

שאין לומר "טו-אוב", "מצ'עמם" וכיוצא בזה, משום "חוקות הגויים". ואיכה מצאנו חוקות הגויים בארץ נהדרת? שהרי השם "פילוס" איננו שם יהודי, הטלוויזיה הנ"ל היא חוקות הגויים, הביטוי "סלנג" איננו יהודי (משמע, כל מילות הסלנג אינן יהודיות) וכן מכיון שדמות היהודי האידיאלי היא אינדווידואליסטית ולא הולכת אחר לחץ חברתי שלילי. כמו כן, מילים אלו מעוותות את לשון הקודש רחמנא ליצלן, והדבר חמור מאין כמותו! על כן באתי לאסור השימוש המשומש במילים שיצאו תחת ידי כותבי תכונית 'ארץ נהדרת'.

 

והסיבה האמיתית היא, שזה פשוט מעצבן ומגעיל (עקב חלק מהסיבות הנ"ל).

התנגדות!(אני הולך לאמץ פתיחה זו)~מאיר~

כל לשון הקודש שבפינו מעוותת בכל מקרה, אשר-על-כן אין זה משנה אם נעוות עוד קצת את השפה, ובמקום תוב(שכן איש מאיתנו אינו אומר טוב בהגייה נכונה של הטי"ת) לומר תואוב.

אל חפזה-איני משתמש בביטויים אלו, אני מעדיף את "משמים", "צחיח", ו"תוווווב", אבל איני רואה סיבה להשמידם מעל פני האדמה, בכל אופן לא לפני הצימוקים.

אוי לא...ט'
מעתה ועד עולם נראה פה שרשור בן שלוש ספרות הפותח ב"תפילה לימי תעמולת בחירות"?
כן. בעז"ה.אוסנת

לשפה המדוברת בפינו כיום יש הגיון כלשהוא. אך לשפה המדוברת בפי הנוער חפץ הפוזתיות, אין שום טעם. על כן אין לדבר כך.

שפה זה דבר דינמי שנועד לקשר בין בני אדם. לכן מותר לשפה להשתנות - אך להשאר באותם כללים. אם נשנה אותה כעת, בעוד 30 שנה לא יהיה סיכוי להבין את הרב קוק שצומח עכשיו (כי גם את הרב קוק של לפני 100 שנה קשה מאוד להבין. אבל אותו מבינים עפ"י בנינים ומשקלים, בדיוק כמו שרש"י מבין מקומות בתורה כך), מכיון שלא יהיה הגיון במילותיו.

נו באמת! אתה לא יכול להטיל וטו על ארץ נהדרת!סלים וארזה

אינך יכול לבטלן את ה"ערב טוב וששששששששששבוע טוב לכם!" של החולם בהקיציס הלז, את ה"מוח, מוח!" של השרה רוחמה אברהם בלילה, ולא כל שכן להעסיק את פילוס, כדי שלא יהיה מצ'ועמם. והחמור מכל- להתייחס אל קיפוד, דובה וברווז (לאלה שלא מבינים-זה במלעיל) כאל טפילים פרימיטיביים שנכנסו לחיינו מבלי שביקשנו.

- מתאים לך שירשור על ארץ נהדרת?
- מתאים לי ובניו.
- כותב לך תגובה?
- שולח לי מסר"ש.
- מצרף אותך כחבר?
- נועץ לי את השירשור!
- מחבר'ך ת'משתמש?
- (נטע-לי מתערבת) טוב אוליי תפתחו אותו כבר? בסוף במקום להכיר סטודנט חתיך למנהל עסקים אני אכיר איזה רב אידיוט בפורומים של ערוץ שבע...

דעתי.יורבית

לא השתמשתי בביטוי הנ"ל מתוך עיוות שפת הקודש ח"ו או צפייה בתכנית שכל עיסוקה להשמיץ אנשים.

אכן, כנראה שזו תוצאה נוראית של התופעה הנקראת "לחץ חברתי".

(אפשר להבין למה בפורום הזה תמיד כותבים בשפה גבוהה??)

המקור ההלכתי לכתיבה בשפה גבוהה כאן ק"ק שטות:אוסנת

בראשית היתה מחשבה, אידיאל נישא ומרומם - התכנסו חברים בני מצווה, והחליטו לתקן את העולם. "בואו נקים פורום אשר יספק את הצורך לשאלות השעה, ברוח הימים ההם שלא ישובו". בטרם התחילם לענות כהלכה את ההלכה, הם עיינו רבות בספרי שו"ת עתיקים, והחליטו שהמטרה היא להמשיך את אותה מסורת של כתיבת ספרי שו"ת. אשר על כן, היה בידם הצורך להתבטא בלשון המתאימה לרוח ספרי השו"ת.

הסיבה הפשוטה יותר היא, שכשם שיש אנשים האוהבים להתבטא בשפת הסלנג ל"ע, ישנם אנשים מוזרים שאוהבים להתבטא בשפה גבוהה המשוייכת לעורכי דין. פורום זה, ענה להם על הצורך הנפש הפנימי העמוק לבטא את לשונם המליצית, שאף בספר אינה יכולה לבוא לידי ביטוי (מלבד אנשים המעיזים לשים רגליהם על עקביו של עגנון ז"ל. ומשום מה, הם אינם מצליחים להגיע לאפס קצהו של זה).

אם כךיורבית

זהו בדיוק המקום אליו שאפתי להגיע מהרגע שהתחלתי לכתוב באינטרנט. זה כמעט בלתי-אפשרי לכתוב בשפה נכונה וצחה בפורומים ובאימיילים (דוא"ל בלע"ז) למיניהם, בלי להנגע במחלה המדבקת המתקראת "סלנג". שכן כאשר אדם מצטרף לפורום, יהיה אשר יהיה, (אלא אם כן זהו פורום לחובבי ספרות ימי הביניים), לא יעלה בידו לכתוב בשפה נכונה כפי שקרא אולי אצל עגנון בלי שיחוש כי שאר הגולשים מתייחסים אליו כאל חפרן גמור.

אשר על כן, מכיוון שרובם המוחלט של בני-האדם אינו רוצה להחשב כחפרן, לא עלה בידי לנצל את השפה העשירה אשר רכשתי עוד בכיתה ב', כשקראתי ללא הרף ספרים ישנים. נדמה כי השפה נשתכחה ממני במעט, כי בזמן האחרון נגמרו כל הספרים הישנים אשר רציתי ויכולתי לקרוא, והחילותי לקרוא ספרים שיצאו זה עתה שעל כריכתם המבהיקה מתנססות בגאון המילים: "עברית מעודכנת". וכי מה היא אותה "עברית מעודכנת", אם לא עיוות של שפת אבותינו?! לאן הגענו, כאשר אפילו הספרים דוברים את שפת הרחוב?!

כתוצאה מכל הכתוב למעלה, שמחה אני ואושר בליבי על כך שמצאתי פורום אשר בו אדם אינו מתבייש לכתוב בשפתו האמיתית. ישר כח ודרך צלחה לכל העוסקים במלאכת הקודש!

(מילה לסיכום: עאלק)

איכה תאמרי "איזהו האדם ברוצה להקרא חפרן"?אוסנת

והרי בפורום נכבד זה מצויים רבים אשר מנסים בכל מאודם וכח כישרונם שיאמרו עליהם כהאי לישנא.

חס וחלילה. אף דרך זו אינה ראויה. מי שהוא בעל תכונות סגוליות לשפה גבוהה וחפרנות לשמה, צדיק הוא וחסיד. אך מי שעושה זאת אך ורק על מנת למצוא חן בעיני אלוקים ואדם - טועה הוא טעות חמורה, ולא יסלח לו במהרה.

אני לא חושב שנגיע לשלוש ספרות~מאיר~

אבל בהחלט נהפוך את השרשור לטלויזיה כתומה. בכל מקרה, אסנת-אמת הם כל דברייך בנוגע לשפה גבוהה, חפרנות ונחיצותן של שני אלו לחיים תקינים (שלנו לפחות). עם זאת, אין אמת בדברייך שאין טעם בשפתו של הנוער חובב הפוזה. אמנם גם אני רוחש לשפה זו בוז, אך מי את שתגזרי עליה כליה?! הלא באותה מדה יכול אני לומר שמלים כגון צפירור, נמנמה ושח-רחוק הן מילותיהם של אקדמאים פוזאיסטים שרוצים לעשות פוזה כאילו העברית הינה שפה מושלמת ולא חסרות בה מלים למונחים לעזיים מתקדמים, ומי יאמר לי אחרת?!

כפי שאמרת, שפה היא דבר דינמי הנועד לקשר בין בני אדם, או כפי שאמר טשנג טזון(באמת שהיה איש כזה, חכם סיני עתיק)-"המלים קיימות רק בשביל המשמעות, ואחרי שהבנת את המשמעות, אתה יכול לשכוח את המלים. הלוואי ויכולתי לפגוש אדם שהצליח לשכוח את המילים-הייתי שמח להחליף איתו מילה". אשר-על-כן, שפה משתנה לפי איך שמדברים בה, גם אם הכללים מתעוותים לחלוטין. למשל חוק אהו"י, דחיק ואתי מרחיק שנמחקו מן העברית המודרנית. כמו כן כל הגייתנו פגומה, הן מבחינת ביטוי האותיות והן מבחינת דקויות הניקוד (למשל, אסור לעמוד בשווא, כך שאסור לפרק את המילה למשל כך: ל-מ-ש-ל, אלא גג למ-ש-ל). לכן השפה שלנו כרגע היא משובשת ואין בכך כל בעיה. אמנם בעוד 30 שנה הנער הממוצע לא יבין את הרב קוק, אבל זה בדיוק כשם שנער ממוצע היום מתקשה להבין תנ"ך או גמרא (שאגב, גדושים הם בארמית), ומה בכך אם יקשה עליו להבין עוד חלק מהספרות היהודית הענפה?!

עקב כל הנזכר לעיל, אין בי כל התנגדות לעיוות השפה בדיבור היום-יומי, אם כי כמובן שאני מתעמק בחקר העברית העתיקה, שכן היא שפה מרהיבה, אבל זה סתם כי אני מוזר שמתעניין באותה מידה בדנית עתיקה, סוקוטרית וקסוקספה-רואלה.

וואי וואי וואי... רציניים אתם...ט'
הכלל הוא:אוסנת

אין לעשות פוזות, אך מותר להנות. יש אנשים שנהנים להשתמש במילים שאינן מדוברות. אגב, יש אפשרות שמילה לא מצליחה לחדור לשיח ולשיג הישראלי, ועל כן היא איננה חלק מהעברית התקנית. יכולים מחברי הפסיכומטרי לנסות להכניס מילים כאלו למוח הנבחנים, אך אין זה אומר שהמילים יצליחו להשתלב בשפה. מילה כמו "נמנמת" כן מוכרת ומדוברת (הודות לפסיכומטרי), אך מילה כמו צפירור - אינה נחשבת כעברית. אם תדבר בה, איש לא יבן ולא תוכל להאשימו בדבר.

ארמית אינה לשון הקודש, ועל כן אין שום גורם מפריע שלא ללמוד אותה כמקצוע חובה בבית הספר. את התנ"ך הרבה יותר קל להבין. על כל פנים, כשדיברתי על "הבנה" - איני מתכוונת להבנה מהירה תוך כדי קריאה. אני מתכוונת לכך שכשיש מילה מסובכת - ניתן להבין אותה די בקלות (בלי למצוא כמה פירושים שונים שנובעים מניתוח שונה). ישנם רש"ים רבים שנאמר בהם - "התפע"ל" ושאר בנינים. משמע, יש לשמור על שפה תקנית ככל האפשר, כדי שנוכל להמשיך ולהעביר את המסורת (במיוחד אם אלו ספרי מחשובה*).

* גם מילים כגון דא אינן מקובלות עלי. אני לא אפרט כי כבר כתבתי הרבה, וגם מכיון שאתה בוודאי תסכים איתי (גם אם לא מאותן הסיבות).

חמודדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד...ילץ
ומקורי...
ואם אדם נהנה מעשיית פוזות?!?!~מאיר~

גם אני מתנגד למילות פסיכומטרי מסוימות-כגון קיקיוני, אשרור וכדומה. עם זאת, ישנן מלים שאינן קיימות בשיג-ושיח הישראלי, והן בהחלט חלק מהעברית, אם כי העברית שאינה מדוברת עוד-מדמנה, מדהבה, הבהב, כידוד וכדומה. אגב, פסיכומטרי יום ראשון-שיהיה לי בהצלחה, ואחר-כך אעשה איתך השוואת ציונים(?).

איני מוצא הבדל בין הארמית והעברית המקראית-שתיהן סינית במידה זו או אחרת לקורא בן ימינו שלא התנסה בהם. אמנם התורה יחסית קלה להבנה לאחר שהתרגלת לוא"ו ההיפוך, אך אני מוכן להמר שהאדם הממוצע ברחובות תל-אביב, חרף היותו "נאור"(אני מקווה שנימת הלגלוג ושאט-הנפש נקלטה היטב), לא יוכל להבין לאשורו פרק בחבקוק או נחום, עאכו"כ את הארמית המקראית של דניאל/עזרא. מה שניסיתי להגיד כאן-שעיוות השפה אינו משנה. אדם צריך ללמוד מעט כדי להבין את שפת התנ"ך או הגמרא, ואין בכך כל בעיה, ואין להכריח אנשים לדבר בשפה זרה להם בשביל העברת המסורת-היא עברה טוב מאוד מאות שנים גם בלי דחיפתה לחיי היום-יום.

המילה מחשובה כמובן וכמובן שאינה מקובלת עליי כלל ועיקר, ואין ענין לפרט, שכן זה יהיה ארוך ואני עוד צריך להגיב על מה שמן הסתם כתבת בשרשורזאור.

אתה נהנה מלעשות פוזות. אני רואה.אוסנת

למה כ"כ דחוף לכבודו הפסיכומטרי שלי? להראות שספרדים יותר חכמים? שבנים יותר חכמים? שאתה יותר חכם ממני? אז דע לך, ודעו לכם כולם - פסיכומטרי אינו משקף חוכמה. הוא משקף אולי דברים אחרים (זריזות, ריכוז, ידע באנגלית) אבל לא חוכמה. בנות מצליחות פחות מבנים, כי לבנות יש יותר דברים לחשוב עליהם מאשר לבנים.

עצם הרצון שלך להשוות פסיכומטרי, נובע מהצורך שלך להוכיח שאני לא יותר חכמה ממך. שזה אומר שאתה מודע לאפשרות הזאת. אז תודה!

(אם עשיתי חישוב פשוט, אתה שמיניסט. אם אתה עושה פסיכומטרי - זה אומר שאתה הולך לעתודה. ותחי האינטואיציה - מוקדש ל...)

נניח שאתה צודק בעניין שיבוש השפה, ושבעצם אין בכך כל רע. ובכל זאת - אני לא מסכימה עם שימוש במילות סלנג פוזתיות.

(סליחה מכל מי שלא קורא את הגיגנו בשרשורזאור, ולא מבין כמה דברים פה... בשביל זה אתם מוזמנים לפתוח את השרשור הארוך ביותר בפורומים פה, ולהגיב קצת)

אני זקוק לראיה~מאיר~

כמובן שעובדות אלו שאת ציינת והוספת להן משום מה סימן שאלה בסופן, נכונות עם או בלעדי השוואת הפסיכומטרי, אבל זה די דומה לממצאים ארכיאולוגיים שמאשרים את יציאת מצרים-גם לפני שנמצאו הייתה האמונה ביציאת מצרים מבוססת מכוח קבלת אבותינו ז"ל, אבל הממצאים מחזקים זאת והופכים זאת לדבר שניתן להוכיח גם לאסקימוסי נטול מסורת, והנמשל מובן...

הפסיכומטרי אמנם אינו משקף חכמה באופן מושלם, אך הוא בהחלט מסייע לי לנופף בשחצנות בכשרוני לשפות ובידיעתי מלים הזויות כדוגמת קיקיוני ושות', וגם מחדיר בי ענווה באמצעות המתמטיקה (יותר נכון החדיר, כבר התגברתי עליה...).

אמנם עשית חישוב פשוט, ואני שמיניסט, אולם לגבי העתודה הדעות חלוקות-אני אוהב את כל האופציות פתוחות, לכן אני בכושר קרבי+---, ובכל זאת עושה פסיכומטרי למקרה ו...

הפסקה השלישית שלך ילדותית משהו...שוב פרשת מהנימוקים הרציונליים וברחת מהוויכוח כל עוד נפשך בך.

אני לא אבקש סליחה ממי שלא קורא את הגיגנו, שכן הוא בגדר חובה קדושה לכל אשר בשם ישראל יכונה (טוב, זו הייתה הגזמה פראית-לכל אשר כותב בפורום זה, או יותר נכון-לכל מי שיש לו זמן מיותר ורוצה להרחיב את אופקיו בנושאים תורניים וכלליים שונים, או לקרוא כיצד אסנת מקבלת בראש על משפט שציטטה בשם הרמב"ם ולבסוף נתברר כפרי עטו של אנטישמי)

סליחה! |בתרעומת|אוסנת

אינני בורחת. פשוט אין סיבה להתווכח עם מוח מנופח שאין תוכו כברו. וגם שהנימוקים הרציונליים שלו מניחים את דעתי, הוא חייב לגחך ולהוציא דיבתי רעה שטעיתי.

אינני מסכימה עם מילים שנלקחו מתוכנית "ארץ נהדרת", כי מחברי התוכנית רצו בדיוק את זאת. הם רצו שאנשים יהיו פרסומת מהלכת וגם שאנשים ישתמשו במילים מומצאות. הגיוני למדי, שישב שם אחד שבסה"כ רצה להראות לחבריו איך שעדר מתנהג. אז אנא מכם, אל תלכו שולל אחר אנשי יחסי ציבור שונים ומשונים. וגם תפסיקו לעשות פוזות (החלק של הפוזות כולל שימוש מוגזם במילים פסיכומטריות).

(תחי האינטואיציה!)

כמו שזה לא חוכמה לדעתך לברוח מנימוקים רציונאליים, זאת לא חוכמה מבחינתי להסביר לי למה צריך לקרוא לי "אסנת" אחרי שקראת חת"ת - או יותר סביר - למדת שניים מקרא ואחד תרגום. חברים נכבדים, אחרי שבת קלטתי בעצמי שצריך להוריד את ה-ו'. אז אנא, אל תמשיכו לשגע אותי.

סליחה(בלי תרעומת)~מאיר~

אם גיחכתי עלייך שלא בצדק לאחר שקיבלת את דעתי (אף כי לא זכור לי בבהירות מקרה שכזה)

אין בעיה במילים שנלקחו מארץ נהדרת-אם אמנם הייתה זו מטרתם, אין זה פוסל מיד כל מה שיצא מהם. הרי גם העתודה (ולא אני לא בטוח הולך) לא נעשית כדי להקל לעתודאים את החיים, אלא כדי שהצבא ינצל את כשרונם. האם משום כך לא לעשות?!

-מאמר מוסגר-אני השתמשתי במילים פסיכומטריות עוד בטרם ננטע העץ שממנו הכינו את הנייר אשר עליו מלאתי תשובות לפסיכומטרי.

תמות האינטואיציה!!!

(זו לא חכמה לברוח מנימוקים רציונליים, ואני יכול לנמק זאת רציונלית וכו' וכו')

את באמת סבורה שידעי בדקדוק הלשון נובע מקריאת שמו"ת?!?! הידעת לדת יעלי סלע, חולל אילות תשמרי?! התדעי כמה אנשים קוראים שמו"ת יום ויום, ולא נשמע אליהם זכר הדקדוק?!

בכל אופן-חנוכה שמח!

נו...סלים וארזה
עכשיו תתחילו עוד שרשוזואר כזה?
כן. (מיועד לסלים וארזה)אוסנת

אין קשר (או שלפחות לא הבנתי אותו) בין עתודה לבין מילים מארץ נהדרת. אבל אדם מדבר מהרהורי ליבו, אז ניחא.

קיראת הקרב שלך, "מוות לאינטואיציה" מזכירה לי משהו שמישהו מפה אמר לי בדיוק השבוע. אם הוא קורא את זה, הוא יכול לבאר את העניין (עד כמה שהאינטואציה טובה לי וגרועה לכל אחד אחר).

משום מה, בדיוק השבוע פנו אלי אנשים רבים בבקשה לשנות את שמי ל"אסנת". אז חשבתי שאתה גם מאותה סיבה.

בשניהם יש שני עניינים~מאיר~אחרונה

לעתודה לא אכפת אם אנשים יצליחו בחיים-מטרתה היא שעבוד הכשרונות לצבא. הילד הכשרוני שהולך לשם, אלא אם הוא ממש אידיוט(מה שאינו אפשרי בדרך כלל), הולך למען טובתו האישית (תואר על חשבון המדינה, יציאה לשוק העבודה עם שנות ניסיון, etc.). כנ"ל לגבי ארץ נהדרת-כפי שכתבת, כל מטרתם היא להפוך את יושבי המדינה לפרסומות מהלכות להם, ואילו הילדים הלא-כשרוניים שמצטטים אותם, אינם עושים זאת בכדי לפרסמם, אלא מפני שהם נהנים מעשיית פוזות או מעיוות השפה(תרתי משמע) במגוון דרכים.

שמך הבדוי(?) אינו משנה לי כהוא זה-רק רציתי לתקן טעות נפוצה...

ח-ח-ח-ח-ח-ח-ז-ק-!-!רחליOס
אם דיברתם על אנשים שמדברים בשפה גבוההאנונימי (פותח)
הייתי במינחה שבה אבשלום קור היה חזן..................
והשאלה הנשאלת היא,פרת משה רבינו

אם אתה היית במִנְחָה, איך ייתכן כי אתה בחיים כדי לספר לנו על כך?

אגב, בפעם האחרונה שבדקתי, מרכיבי המנחה אינם כוללים חזן.

[וסתם ככה, נכון שמבנה ביהכנ"ס חביב למדי?]

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך