יש לי כשרון מיוחדמופים
עבר עריכה על ידי מופים בתאריך ט"ז באדר ב תשע"ד 20:29

ליפול על הלכות מקפיצות

 

אז נשתף אתכם בהלכה שלמדתי היום

כתב בתשובת באר עשק סי' ל"ז שעדיף שאשה לא תלך לבית כנסת גם בזמן טהרתה, כי הרי כל כבודה בת מלך פנימה, ועדיף שתישאר בבית.

 

ומי חלקו עליו? ומה המנהג בקהילות?מאמע צאדיקה

אם אתה רציני- תחקור את ההלכה עד הסוף, לא רק בזמן ומקום אחד

 

 

 

היה גם רב (הגר"א ? אאלט ) שכתב לבנות משפחתו הוראה שלא ללכת לבית הכנסת- 

כל כל מה שהנשים עושות שם זה תצוגת אופנה ורכילות... עדיף כבר להיות בבית 

זה לא הנושא שלימופים

הנושא שלי אם אשה יכולה להיכנס לביכ"נ בכל מצב, זה הובא רק דרך אגב

אולי יש מחלוקת, לא יודע.

 

ואיפה ההוראה של אותו רב. אשמח למקור?

איגרת עלים לתרופה של הגר"אפיבו


כן אני מכירה טיפה את הנושא הזהמאמע צאדיקה

מעניין עד כמה הספקטרום של דעות גדול בנושא הזה- החל ממה שאתה הבאת לעיל עד לדעות בדיוק להפך מזה.... 

 

מה שרציתי לומר ממה שהבאתי- 

שאני לא נופלת מהכיסא ממנהגים שונים שעניינם שנשים לא באות לבית הכנסת מסיבות שונות... 

 

ועוד דבר  שמעניין אותי מזה- איזה תפילות נשים התפתחו בקהילות במקביל\ בשונה מבית הכנסת- לכל הנשים שלא הלכו לשם... 

 

הקטע עם התצוגת אופנה מוכר...יעל מהדרום

לק"י

 

אני אוהבת להסתכל על הנשים בבית כנסת..אבל לא רק על הבגדים!

סתם נהנית לראות אותן משנה לשנה חושף שיניים

חלק מתחתנות, יולדות..

 

 

ששוב יביאו כאן את ההמלצה של הרמב"ם לאישהותן טל

שתצא מהבית אחת לחודש או טווח זמן בערך ככה...?

 

כל אחד ילך לפי רבו כיום. אין טעם להתבחבש בזה יותר מידי.

אין טעם ללמוד הלכה ממקורותיה? זה רק התבכבשות?מאמע צאדיקה

מופים צודק- כל נושא הלכתי שיש בו מרכיבים של : אישה ביהדות, צניעות, הלכות טהרה, מנהגים של נשים בציבוריות, מנהגים של המקום של נשים בעשים דתיים- זה נושא שמקפיץ אנשים, 

עד שכמעט אי אפשר לדון בנושא כדיון הלכתי 

 

גם אם היום יש לי מנהג אחר- חשוב לי ללמוד על מנהגים שהיו

חשוב לי ללמוד מזה- כדי לקחת אלי את הערכים שצריך להיות בחיים שלי- גם אם הם מתבטאים אחרת (למשל- איך שומרים על כל כבודה בת מלך- כשכן הולכים לבית הכנסת .) 

חשוב לי כי אולי יש נוהג טעות במקום ובזמן שלי- שהיה במקום וזמן אחר נוהג אחר 

חשוב לי כי אולי פעם הנהיגו מנהג טעות- וחשוב לי לדעת שאני היום עושה מנהג מתוקן

חשוב לי כי אולי יש נסיבות שמקשות על קיום מצוה- ולדעת שפעם היה מנהג שעזר לזה- יכול לעזור לי גם היום 

 

חשוב לי כי אני שומרת הלכה כחלק ממסורת, משרשרת של קהילות ומנהגי מקומות. אם אני לא יודעת אותם- אני מנותקת מהם. 

 

להתבחבש = בפורום. בלימוד האישי, שכל אחד ילמדותן טל

לאיזה עומק שהוא רוצה, כמובן - אין בעיה! אבל בפורום, באמת - אין עניין להביא עניין כזה סתם ככה כאשר זה לא רלוונטי הלכתית, כי כל אחד הולך לפי הרב שלו, וזה סתם יקפיץ אנשים ולא יועיל בשום דבר, בערך...

 

זוהי דעתי. מותר לך כמובן לחלוק עליה

 

די לעיוות הרמב''םטוביה2
מה שכתוב שמה שלא ראוי לאדם שאשתו תסתובב ברחוב יותר מהמקובל. ואם מקובל שלא, אז שיתן לה לפחות את הקצת הזה

תזכורת קטנה הרמב''ם חי בארץ מוסלמית לפני יותר מ800 שנה. ובתקופתו. האיסלם (אומנם לא במצרים אבל כן מסביב בספרד ובתימן ובמרוקו) היה קצוני מאוד
זה בסדר! |מרגיעה|יעל מהדרום

לק"י

 

גם ככה אני לא רגילה ללכת לבית כנסת.

בדרך כלל אני הולכת רק בחגים..

(אני מתפללת בבית! אל דאגה ).

זה מנהג או הרגל? מה סבתא שלך עושה, למשל?מאמע צאדיקה
לא מנהג..הרגליעל מהדרום

לק"י

 

סבתא שלי כבר נפטרה, אבל לא חושבת שהיא הייתה הולכת לבית כנסת (אולי בחגים כן?! לא נראה לי..אולי פעם פעם).

 

אנחנו פשוט לא רגילות ללכת לבית כנסת, אז אני הולכת בשבתות עם חברות, שבתות חתן, כשבא לי...

גם סבתא שלי הולכת (כמעט) רק בחגים...מאמע צאדיקה

אולי זה כי בחוץ לארץ אין בד"כ עירוב- אז אמהות יוצאות עם הילדים רק בחג, וזה נהיה סוג של מנהג כזה... 

ת'כלס נשים לא צריכות להתפלל במניין..יעל מהדרום

לק"י

 

זה נראה לי יותר אווירה כזאת.

 

(ונוצר מצב כזה שבנות מקפידות ללכת לבית כנסת בשבת, אבל על מה שהן חייבות לא בהכרח..מצד אחד- זה יפה! מצד שני- בואו נתחיל מהחובה..).

 

ובאופן אישי- אני גם לא מעוניינת להתחיל ללכת לבית כנסת בקביעות.

אמא שלי תמיד מספרתאל הר המוריה
שסבא שלה היה אומר לה לא ללכת לבית כנסת כי זה לא נהוג..
ובחייכם, אין לזה שום רלוונטיות להיום.
פעם, נשים לא היו יוצאות מהבית, וזה באמת לא היה צנוע.
אבל היום הכל השתנה...
המנהג שאשה בימי טומאתה לא תלך לבית הכנסת מובאחסדי הים
ברמ"א [או"ח פ"ח]. אבל מסכם ה'חיי אדם': " ובמדינתנו נוהגים היתר לעולם".

לגבי ההליכה לבית הכנסת של נשים בכלליות- להזכיר לך שבבית המקדש היה 'עזרת נשים', וכן לפי ה'אבן עזרא' ה'נשים הצובאות' היו נשים שבאו בקביעות לבית המקדש.
זה הנושא שלימופים

אני לומד עכשיו סימן פ"ח

ועיין בלבוש שמי שמקפידה על זה זוכה לאריכות ימים אע"פ שאינו חובה, ומקורו מהגמ"י (הל' תפילה פ"ד) בשם ראבי"ה (ברכות סי' ס"ח)

מזכיר אתד.

מה שנאמר בשם החפץ חיים על לימוד תורה לנשים בימינו.

 

שכאשר אשה לומדת כל דבר אחר - אז צריך שיהיה לה גם ידע תורני "מקביל" ברמתו (בלי להיכנס כעת מה בדיוק).

 

אם הדבר היחידי שה"כל כבודה פנימה" יתבטא בו יהיה מהליכה לבית הכנסת, ובמקום זה נגיד סתם תצא לבלות בחוץ..  מלבד מה שעושה שם ממילא כל השבוע - 

 

אז מסתבר שעדיף שכבודה יהיה בהווי הקדוש של מקום התפילה בציבור..

 

[אם כי הגר"א כתב לבנותיו מטעם אחר, "נשי", שהוא כנראה לא עובר עם הזמן.. שרואה בגדים של אחרות ומקנאת..  אבל גם זה כיום כבר לא רק שם, ואולי באמת ראוי ללמוד מזה משהו על "ניקור עיניים" - אבל זה באמת לא נושא שאני מתערב בו..]

 

 

 

^^^נועם ה
(אבל מה שהגר"א אמר- ש"היא רואה בגדים של אחרות ומקנאת"... אף פעם לא הבנתי את זה... .)
אם היית חיה באווירה של ווילנא באותם ימים-חסדי הים
בקיצוניות בפערים בין עשירים לעניים, והיית בשכבה העניה כמו אשתו של הגר"א, היית מבינה.

איך זה לבוא לבית הכנסת עם שמלה שכבר לבשת 30 שנה לשבתות וכל פעם כיבסת, ואשה לידך יש לה שמלה חדשה עם תכשיטים מפוארים. זה היה מציאות בווילנא אז.
אהה וואלה תודה.. לא חשבתי על זה :-/נועם ה
תכלס, אבל היום זה נראה לי פחות קיים...

מה יש לקנא?! כל אחת והבגדים שלה... ואם בא לך, תקני משהו דומה...

אם כבר, בנות שיקנאו בבנות רזות, זה כבר יותר מובן לי.
נראה לי שזה הפוך, לא?שום וחניכה

הרזות מקנאות במלאות (=הרות בלשון המשנה).

נו פסדר. תפסיק להתחכם...נועם ה
ולא נראה לי שזה בכל מצב.

אולי מישהי שמחכה לזה...
נו פסדר. תפסיקי להתחכם ולחלק. בכל מצב.שום וחניכה

(חייב לומר את המילה האחרונה. חייב לנצח בדיון הזה)

בטח קיים, לפחות במגזר שלנומינימאוס2

כשבשכונות העשירות יותר נשות העשירים יכולות להגיע שנה שלימה כל שבת עם בגד אחר 

ובגדים יקרים ותכשיטים יקרים ואמיתיים שהן מחדשות אחת לכמה זמן

ואת מגיעה בקביעות עם אותם 2 בגדים לסירוגין ועם התכשיטים שקבלת לחתונה

 

אה, אלו היו תחילת ניצני הפמיניזם הדתי!ארוון

ואפילו תשליך להיום, שאם נשים היום מחכימות בכל סוגיות החיים כולל פיזיקה גרעינית ופצצות אטום- עדיף שחלק מיכולותיהן לפחות יתמקדו בתלמוד והלכה.

אבל למה..ד.

את אוהבת "לתרגם" אותי לפי המושגים שלך?...

 

תסתפקי בלשמוח בתוכן הדברים...

 

[ויש חילוק בין תלמוד להלכה.. אבל זה לא הענין]

לא תירגמתיארוון

אלא שמתי לב לנקודה שעולה מדבריך ומאוד משמחת בהקשר שחשוב לי, הן כאישה והן כאדם השואף לקדם את הנשים בתחומי החיים השונים.

ועולה כאן נקודה שמכירה בידע תורני של אישה, ובכלל בהכרה של ידע לאישה.

האם זה לא היה מהפכני בתקופת בחפץ חיים שאז אפילו לא בכל מקום בעולם נתנו לנשים ללמוד...[זכות בחירה בארה"ב רק ב1920... ולימודים לא ניתנו בודאי בכל אוניברסיטה..].

 

אז למה שלא אשמח ולא אשים לב לנקודות האלה?

 

אשה באמת לא צריכה ללכת לבית כנסתלשם שבו ואחלמה
כמו שכבר כתבתי פעם
זו עבודת ה׳ של גבר
לאשה אמור להיות את הדברים המיוחדים
שלה (וכמעט אין בפועל בגלל הגלות)

תמיד היתה לי הרגשה רעה עם זה שבבית כנסת הבנות מעין "נספחות" לעבודת ה׳ של הגברים.

לאשה צריכה להיות דרך ייחודית לעבוד את ה׳,
והיא שונה לגמרי משל גבר.

אז לא בית כנסת, מה כן? לא יודע. נשים צריכות לפתח את זה
מה זתומרת?התנערי מעפר

גם אישה חייבת בתפילה, לפחות אחת ביום.

למה שלא תתפלל בבית הכנסת ותענה אמן על הקדיש וכו'?

 

אני הולכת לבית הכנסת 3 פעמים בשבת, לכל התפילות וזה מה שממלא אותי לכל השבוע.

ואני ממש לא מרגישה "נספחת" שם.

 

 

(מה עוד שיש בתי כנסת שהנשים שותפות שם במידה מסוימת לתפילה...)

 

מה??? (זה היה בקטע כזה- )נועם ה
!!!

לא מספיק שאנחנו רק בעזרת נשים (לא בחלק ה"פעיל") גם את זה אתה רוצה לקחת לנו?!

אני מבינה שזה יכול להיות קצת בעיתי מבחינת צניעות, אז בזה צריך לטפל. אם אתה רוצה, תפוס יוזמה.

אבל מפה ועד לקחת מאיתנו את המעט שיש לנו...

כן, גם בשמחת תורה, הדבר שהכי משמח אותי זה לראות אתכם רוקדים. ולא כי אני מחפשת לעצמי שם איזה צדיק (כמקובל לחלום אצל הבנים) עובדה שאני נהנת לראות גם חרדים בשמחה הזאת.

ואל תשווה תפילה של נשים בלבד לתפילה עם גברים.

(מספיק שבשבתות אנחנו בית של בנות )

כל היופי זה השלמות והחיבור שאפשר ומותר לעשות. לא צריך לנתק איפה שאין עניין.

חוצמזה, שיש בתפילות של הנשים משהו מיוחד שמסוגל להעלות את התפילות שלכם.

וגם בבית המקדש היתה "עזרת נשים", ובית כנסת זה "מקדש מעט".





וואי העלת לי קריז. סורי...
יפה מאד!..ד.
את באמת נהנית להסתכל עלארוון

מתפללים ורוקדים?

 

דווקא בשמחת תורה הכי קשה לי, זה חג גברי, שבד"כ אין בו מקום לנשים.

ובאמת לא מעניין אותי לראות בנים רוקדים...

נכון שלאחרונה ב"ה החלו הקפות נשים ויותר נשים זוכות ליטול חלק בחג- אבל זה גם עניין של אזור מגורים, זה לא תופס בכל מקום.

 

ותפילת נשים שבה אישה יכולה לעלות לתורה? זה אחת החוויות שמעצימה נשים!

ותפילהמופים

אצל רפורמים

כשהרבאיית מוסרת את הדרשה, זה הכי מעצים

על פנינה פלאי שמעת?ארוון

על אלה מירום שמעת?מופים
אתה באמת משווה?ארוון

 

לאמופים

אין להשוות פורץ מקצועי לכייס

אפילו ששניהם גנבים

תגיד לא היית בעד קריאתך מגילהארוון

על ידי נשים לפני כמה ימים?

או שזה היה האלכוהול?

קריאת מגילהמופים

זה לא קריאה בתורה

 

החלק בכתובים פחות נחשב בתנ"ך מבחינתך?ארוון

מבחינתי?מופים

אכפת לי אישית?

מצידי שבנות ירקדו טנגו, מה זה אמור להפריע לי?

 

ההלכה היא זאת שמפרידה בין קריאת התורה לקריאת מגילה, לא אני

יש בעיה לקרוא במניין אורתודוקסי נשי?ארוון

ההפך, ככה תקיים את ההלכה...

לא תצטרך לחפש הלכות להעיף אותן מהבית כנסת....

מה שהבאתי לא היה להוציא אותן מהבית כנסתמופים

אלא להשאיר אותן בבית - כל כבודה בת מלך פנימה

או אם נדייק בלשונו - היא צריכה להישאר בשיפולי ביתה.

 

כך שהמנין הרפורמי הנשי שלך לא יעזור לזה

איזה רפורמי?ארוון

כתבתי אורתודוקסי!!!

[שאריות אלכוהול בדם?]

 

אז מעולה, מניין בבית....

אז כתבת!מופים

כיון שהאמת שזה רפורמי, אין סיבה שאקרא לזה כמו שכתבת

(שוב, רפורמי קטן, לא רפורמי גדול, אבל כבר מעבר לגבול)

 

ואם נמשיך עם האנלוגיה שלך, אולי שיעשו מנין מוסלמי בבית. העיקר שלא יצאו החוצה, לא?

יש עוד מצוות בתורה, מה לעשות?

אם מוסלמיות בענייןארוון

שיזמו, בכיף....

 

אבל אני כדתייה לדת היהודית- לא בעניין... אלא בעניין מניין דתי יהודי.

אז זהומופים

שהדת הרפורמית היא לא חלק מהדת היהודית

כמו שהנצרות לא, אפילו שגם היא מבוססת על יהדות

כך שזה לא מנין דתי יהודי

 

כן.נועם ה
וזה לא "חג גברי".

זה שהם לכאורה פעילים יותר, זה לא הופך את החג ל"שלהם".

ובתפילה אני לא מסתכלת עליהם, אני מתפללת בעצמי יחד איתם. אה, ואני נותנת להם את הכבוד להוביל אותה
^^ גם פה אני מסכימה.. מעניין להכיר אותך שוקולד לבן
חח חמודה... את מוזמנת בכיף נועם ה
האמת שחלמתי עליך בשבתשוקולד לבן

אין לי מושג מה ואיך, כנראה חשבתי עליך חיוך

זה אומר שאני מתחילה להיות מכורה כבד..

חחחחח מה???נועם ה
כנראה ש*אני* מכורה כבד, ולכן את רואה אותי כאן הרבה מידי... וזה למה חשבת עלי...
זה הולך יחד (שתינו מכורות )שוקולד לבן

וחלמתי שאנחנו נפגשות.. היית חמודה שם חיוך

חחח הורסת..נועם ה
כעת תבדקי במציאות..ד.

אם היא נראית כמו שהיתה בחלום..

 

אם כן - והיא "התגלתה" אלייך שם, היא כבר יכולה להתחיל לקבל קהל...

זה בסדר, היא לא התגלתה לי במציאות..שוקולד לבן

זה היה בתוך חלום טיפשי למדי, ובסך הכל ראיתי אותה.

(ואני גם לא זוכרת כמעט כלום מהחלום, גם לא איך היא נראתה, כך שזה לא יעזור)

אם נועם רוצה להחשב מקובלת היא צריכה למצוא דרכים נוספות כמו קמעות קורץ

 

כאילו מוציא לשון

 

(ונועם, קחי את זה כמחמאה, זה אומר שאני חושבת שאת נחמדה, אחרת לא הייתי רוצה לראות אותך גם בחלוםחיוך)

^^^ מזדהה ממש!שוקולד לבן

איזה כיף לראות אנשים שמרגישים כמוני בשמחת תורה!

כל החברות שלי מסתכלות עלי כאילו אני מוזרה שחושבת כך בוכה

נראה לי שצריך להקים אחוות בנות שאוהבות להסתכל על תלמידי חכמים (ביינישים) שרוקדים עם התורה..

(ולא מרגישות שהם חייבות לרקוד בשביל להנות בחג)

^^נקודה טובה
זה ככ יפה!
את הקריז? פשש, זה משהו לא רגיל...לשם שבו ואחלמה

"המעט שיש לכם"

זה בדיוק העניין, יש לכם המון, המון המון! רק אתן צריכות למצוא אותו ולא להסתפק במעט הזה

 

את נהנית להסתכל על גברים שעוסקים בעבודת ה'? אולי זה סבבה, 

אבל איך זה בדיוק עבודת ה' בשבילך? וגם אם זה עבודת ה', יש עוד המון!

ואין לי בעיה שתהיה עזרת נשים, ברור שאין בעיה, תהני, אפילו תתפללי, 

אבל תדעי שעדיין חסר המון! 

 

הבעיה בעזרת נשים היא שזה גורם להן לחשוב ששם מקומם בעבודת ה'

שלהם יש את "המעט" כלשונך.

 

ואת יודעת למה לא להשוות תפילה של נשים לתפילה של גברים?

כי גם תפילה של נשים כיום היא חיקוי לתפילה של גברים. 

 

אז איפה הוא????מאמע צאדיקה

או שאתה מביא פטיש ומסמרים ובונה את בית המקדש 

או שתמצא את המקום שבו עבודת השם של הנשים (במובן ה"פולחן" של המושג, לא במובן של העבודה שבתוך היומיום) 

 

 

תפילה של נשים היא לא חיקוי של תפילה של גברים

היא קיום של מצוות תפילה בצורה שכל עם ישראל מצווים ונוהגים לקיים אותה 

(כנ"ל לימוד תורה- אבל זה דיון אחר) 

 

 

 

בספר של החוקרת עליזה לביא -מנהג נשים- ראיתי שהיה בקהילות מנהג של תפילות נשים- שהתכנסו בבית כדי להתפלל ביחד. 

(אבל אני לא סומכת לגמרי על הרמה המחקרית של הספר. אם יש למישהוא מחקרים מקבילים- זה אחלה. ) 

הנה עדות מלפני 240 שנה בערך:חסדי הים
בספר 'מעגל טוב" [עמ' 104], מובא שהחיד"א בשנת תקל"א (1771) היה בשתי ערים באיטליה, ומצא שם בית כנסת של נשים.
אגב, קטע- רק חצי שעה אחרי, שמתי לב שזה אתה בכללנועם ה
ואז נזכרתי שדיברנו על זה פעם..

אני לא אומרת שאין מקום להעצים את החלק שלנו בעבודת ה'- (אדרבה, אני בעד מדרשות, תפילות משותפות, התוועדויות וכו' ונסתפק בזה עד שיהיה לך רעיון יותר טוב).
אבל מפה ועד לעקור ולנתק את החיבור הזה שקיים בין כלל עמ"י בביה"כ "בית מקדש מעט". מה יותר יפה מזה? וזאת הנקודה ש"הזדעקתי" עליה..

מה הטעם בעבודת ה' מפולגת מעבר לחילוק שכבר קיים מכורח התפקיד/יעוד, לחלק את העבודה ל2 חלקים נפרדים לחלוטין זה ליצור מציאות של שני גופים שאף פעם לא נפגשים. והמהות היא להגיע בסופו של דבר לחיבור, להרמוניה, לאחדות- ל"אחד".

איפה יתקיים מפגש אמיתי, שלם ונכון בין שניהם (ואני לא מדברת על פרט עם פרט, אלא על כלל עם כלל), במפגשי פורום??

והמציאות שאתה מציג היא אולי המציאות האידאלית (איך שמלכתחילה הקב"ה רצה שהעולם יראה)- שני מלכים בכתר אחד. שני גופים אקטיביים. שני מאורות גדולים.
אבל הקב"ה בכבודו ובעצמו הבין שהעולם עוד לא במקום הזה, וחילק את המציאות ל-2. אקטיבי ופסיבי לכאורה. משפיע ומקבל.

וכשאנו מכירים באמת בערך של הפסיביות המכילה והמושפעת והמשפיעה מאחורי הקלעים, זה לא להסתפק במועט, זה להיות שמח בחלקי. יש הבדל. (הלוואי שאזכה)

ולכן כשאני אראה תלמיד חכם שמח ורוקד עם התורה, זה ישמח אותי וימלא אותי אולי כמו שזה ממלא אותו בעצמו, כי אני נמצאת כרגע במקום הטבעי שלי. מה יותר שלם מזה?

והתפילה שלנו היא לא חיקוי לתפילה שלכם, אם כבר להפך (ע"ע תפילת חנה). וגם לא הייתי קוראת לזה חיקוי. להפך.

וה"לא להשוות" זה לא בגלל שהתפילה שלנו לא שווה, אלא כי היא חסרה כמו שהתפילה שלכם חסרה בלעדי התפילות שאיתנו.

עזרת נשים זה חלק מהמקום שלנו בעבודת ה'. ואם כולן תבנה את זה, המציאות תהיה שלמה יותר. בלי כל מיני תופעות פימינסטיות.

וה"מעט" כלשוני, הוא מתוך ההשלמה של ה"עשני כרצונו", שכאמור א"א ששני מלכים ימלכו בכתר אחד. והקב"ה בכבודו ובעצמו, עוד מבקש כפרה על שמיעט בירח.

אז האידאל ה*אלוקי* הוא ששני מלכים ימלכו בכתר אחד, אבל האידאל שלנו הוא להשלים כמה שיותר את המציאות הקיימת, שגם ככה לא הושלמה עדיין. אז בואו קודם נתמקד באידאל שלנו

אז כן בבית הכנסת, ולא רק...

בעז"ה בבית מקדש לא מעט בקרוב...

כל הנ"ל לענ"ד!!
כתבת יפה מאודלשם שבו ואחלמה
אני לא יכול כרגע להתייחס באריכות
אבל אני מסכים עם מה שכתבת, וכתבת יפה.

רק שאני חש בחסרונו של עולם שלם ועצום
של עבודת ה׳ נשית
ומרגיש שעזרת נשים כל כך חיוורת לעומתו.
ויחד עם זאת אני מסכים שהיא נצרכת ואכן
מתרחש בה דבר טוב מאוד
תודה. זה חידש לי בעצמי. ויפה לך...נועם ה


יכול להיות שצריך להעצים את העבודה שלנו, אבל שוב, זה לא על חשבון ה"עזרת נשים" שכבודה במקומה מונח... (כמו שכבר אמרת)

ואולי לומר שזה מרגיש חיוור, זה כי לא מכירים מספיק בערך של זה... (ואני בעצמי לא מספיק מכירה, אני אומרת כמעט הכל על סמך הרגשה. כי אני סומכת על הרגשות)
כי אם זה חלק מהעבודת ה', זה כמו לומר על מצווה אחת לעומת אחרת שהיא נראת פחות מרשימה... "מצווה קלה כבחמורה"... לענ"ד. "ואין אתה יודע..." אנחנו פשוט צריכים להכיר בערך של זה









וואי אבל אני נשמעת כמו איזה רבנית כזאת, ואני מה זהההה לאאאא
זו את מוהאהאהאהאעוגי פלצת
אני לא!! ;)נועם ה
פעם אחת, לפני כמה שנים כשהתחזקתי והתחזקתי, למדנו שיעור מחשבת, ודיברו שם על הקטע הזה שא"א להשאר במצב סטטי בעבודת ה', או שעולים או שנופלים...
ואז קלטתי שאם אמשיך להתחזק, בסוף אהיה איזה רבנית... וכנראה שיש אצלי בנפש משהו לא שקט עם רבניות (שריטה עמוקה), ובאותו רגע קיבלתי על עצמי קבלה אבסורדית שאפסיק להתקדם כי אני במקום מספיק סבבה. (התמקדתי בטיפשותי בחלק מרעיון השיעור שאני לא רוצה להתקדם ושכחתי מההשלכות שהזכירו באותו שיעור... :-/)

קיצור, עמדתי בקבלה הזאת וזה היה הדבר הכי עצוב בארץ, כי גם ההשלכות התקיימו לצערי...

קיצור, הסברתי את המקור לסיוט, כשאני חושבת על כך ש*אני* אהיה רבנית או משהו, זה יוצר אצלי אנטיגוניזם וזה לא טוב. אז אל תגידו גם בצחוק





ונראה לי ששורש השריטה נובע ממקור אחר, אבל לא אאריך בזה עכשיו.
פשוט עלייך להשלים עם הרבניות שבךעוגי פלצת
כעובדה מוגמרת,

ומכאן ואילך -

לפתח את זה לכיוון שנפשך תזדהה איתו <ר>
אני באמת הייתי רצינית... ואני מבינה את הרצוןנועם ה
הטוב. אבל לא סתם סיפרתי את זה... זאת שריטה עמוקה.
ובבקשה בבקשה אל תומר את זה שוב אין בי חלק רבני...

ואם כתבת בשביל שזה לא ישפיע על האחרות, אז תודה...
וחלק של תפיסה מעמיקה יש?עוגי פלצת
זה נשמע גם לי יותר טוב

ו..סליחה
לא הבנתי...נועם ה
פשוט להעמיק בדבר ה'עוגי פלצת
גם אני לא מתחבר לכינוי שאת נרתעת ממנו,
תפסתי אותו כסלנג.
אהה אוקיי...נועם ה
יותר טוב...

אבל אני מתכוונת גם שלא אהיה איזו דמות כזאת שתשפיע כזה מול הרבה נשים... (נניח כמו דבורה הנביאה) אני יותר מתחברת לסגנון של אסתר המלכה... חח חפרנית אני...
אפשר להיות יהודי נעלהחרדי מקורי
בעל נפש גבוהה בלי להיות רבנית

התעלות ברוחניות לא חייבת להיות קשורה לרבנות, היא אומנם יכולה להיות קשורה, אבל לא מוכרחת

בהצלחה בהיתעלות
חחח כן... אולי בזמנו ישר קישרתינועם ה
את זה לנשים כאלה ששמות של (ככה כותבים?) ולא מתאפרות או משקיעות בעצמן וכאלה... וזאת טעות.

וכשגדלתי הבנתי גם שזה קשור לטבע כזה שלא רוצה להידמות למשהו, אבל זה דבר שאני צריכה עוד לסדר עם עצמי...


ואמן ואמן על כולנו...
ו... העיקר שנידבק בה'...
את לא צריכה להידמותחרדי מקורי
"כשם שפרצופיהם שונים כך דעותייהם שונות"

אין כזה דבר "להידמות" ביהדות (יש באופן שלילי "אדמה לעליון" וכמ"ל)
יש ביהדות "לקבל", כלומר שיש לך רב/נית שאת מקבלת ממנה עצות והבנות איך להתפתח אישית(!) לא איך להיות כמותה!

(אגב גם לי יש בעיה עם "להיות כמו", זה נראה לי מאוד מזויף)
אבל יש הרבה רבניות שמשקיעות בעצמן, מתאפרות,שוקולד לבן

ולובשות בגדים יפים ומטופחים (לא של).

מה עם הרבנית ימימה מזרחי? היא ממש משקיעה בעצמה!

(ובדיוק מהסיבה הזו, שבנות לא יזהו רבניות עם מוזנחות)

אז פשוט תסתכלי על האנשים הנכונים..

 

ההפך, אם תהיי רבנית כזו (מטופחת) תעשי קידוש ה' בזה שתגרמי לאנשים לחשוב שרבנית לא בהכרח מוזנחת, וכן אפשר להראות טוב וגם להיות צדיקה וחינוכית חיוך

(ואגב, זה ממש תלוי בבעלך, אם את רוצה שהוא יהיה ת"ח או רב סביר שתאלצי למלא את תפקיד הרבנית קורץ

גם אם לא תרצי למכתחילה ללמד במדרשה או להעביר שיעורים)

אבל אני לא רוצה להיות רבנית! ואני גם ממש לא שם!נועם ה
חחחח איך הגענו לזה בכלל... :-/ הכל בגללי..


לא אכפת לי להיות אשת רב, אבל שיקראו לי בשם שלי ולא "הרבנית"
את אשת חיל אמיתית!מאמע צאדיקה

אם בעלך יום אחד יהיה רב כזה- אז את תגדלי ביחד איתו- ויהיה לך מתאים המצב הזה

 

עכשיו- את צעירה מעל 20... ולא הרבה יותר  

אז טבעי ונכון וטוב שאת מרגישה ככה- קטנה יחסית- ליד המקורות השראה שלנו 

 

 

אני חושבת שיש כיוון אחר של להירתע מלהיות "רבנית" כזו- 

שגם מתאים לכיוון שלך\ של כל השירשור הזה

להיות גדולה בתורת חיים ולא בתורת ספרים 

לא לדעת יותר מה כתוב- אלא להיות מרגישה ומחוברת יותר 

חח חמודה...!! נועם האחרונה
לא כל צדיקה חייבת להיות בדמות של רבניתלבי ובשרי
היא יכולה להיות גם מוכרת פלאפל.
בדיוק כמו גברים.
חחח כל העניין הוא לא להיות "בדיוק כמו הגברים"נועם ה
וואי איזה אמתי ומרגש!חסדי הים
כבר בזמן תנאי א"י הרגישו צורך אפילו להביא בנות קטנות לבית הכנסת. "נהגו בנות ישראל לבוא לבתי כנסיות, כדי ליתן שכר למביאיהן, והן לקבל שכר". [מסכת סופרים יח, ח]

משמע מהלשון של המסכת סופרים, שיש הקבלה למצוות 'הקהל' שכל עם ישראל מתכנס כגוף אחד, כך כל קהילה עושה במקדש מעט שלה 'הקהל' כל פעם שכולם מתכנסים לבית הכנסת.
וואלה, תודה חסדי...נועם ה
ממש נהנתימופים

ואני לא אומר שאת נשמעת רבנית, את יותר נשמעת מורה...

זה כבר בסדר?

 

גם לי יש פחד להיחשב ת"ח, ואני אצטרך להיזהר על כל מה שאני עושה שלא יהיה ביזיון התורה

 

אל תהיי רבנית, תהיי צדיקה!

בטח שנהנתארוון

אתה תהנה מכל דברי אישה שתסכים עם התפקיד המגדרי הכפוי עליה, זה שהוכתב מלמעלה והוסמך.... רגע... ע"י מי? אה, נכון, רבנים..ולא רבניות.

 

עצוב, אף פעם לא הבנתי איך אפשר להסכים עם הדחיקה הזו,

והכי מצחיק שיש בתי כנסת שכ"כ משקיעים בעזרת הגברים, ועזרת הנשים? מוזנחת וקטנה... לא ברור לי איך לאותם גברים לא אכפת איפה יושבת אמא שלהם או האישה שלהם... [וכמובן כל הכבוד לבתי כנסת שזה לא כך.]

וואימופים

לא חשבתי שאת עד כדי כך!

אז את חושבת שחז"ל והפוסקים נתנו לאשה תפקיד מגדרי כי הם היו בנים!

 

זאת אומרת שהם המציאו תורה שתתאים לתפקיד בזוי שהם רצו לתת לנשים?

 

את שמה לב מה טמון בדברייך?

רגע, את לא יודעת שהתורה ניתנה בסיני מאלוקים? אלוקים גם כן גבר? או שאולי הרבנים המציאו משהו שלא היה בתורה שה' נתן, והם לא הבינו טוב, ורק את הצלחת להבין כי את אשה?

 

כששאלתי פעם למה איןארוון

יותר העמקה של לימוד נשים וכו', ענו לי שאישה יותר קרובה לרצון ה', יותר מתחברת לרצון ה' וכו'.

רק שבאופן מפתיע התשובה הזו סתרה את כך שאין נשים רבניות ופוסקות הלכה בסדר גודל של ברוריה ויותר... הרי אם היא מחוברת יותר לרצון ה' אך טבעי הוא שאישה תעסוק בכך!

עכשיו בטח תיתן לי לזה עוד תירוץ...

 

אבל כן, בשורה התחתונה עולם ההלכה הוא עולם גברי,

וכמו בתנורו של עכנאי יש לפוסקי ההלכה חלק בקביעה שלה, ולא הכול הוא בדיוק מלמעלה, אלא יש להם חלק בעיצוב ההלכה.

וכשהיא נפסקת והעוסקים בה הם גברים- התוצאה בהתאם.

וזה מתקשר למה שכתבתי מקודם, אז נשים לא היו בעלות השכלה, ואם היום הם כן, למה שלא יוקדמו גם בעולם לימוד? ואף יותר מכך?

מי צריך לקדם אותן? הגברים או הן עצמן?עוגי פלצת

והאם לא קיימים מוסדות תורניים גבוהים לנשים?

ואפילו כאלה שרבנים גברים מלמדים בהם?

מעולהארוון

צריך להיות גם אפשרות מהצד הגברי לתת לבנות להתפתח ולהתקדם בעולם הזה, בלי לצאת עליהן שהן הורסות את עולם התורה וההלכה...

וכמו שאתה רואה לא תמיד זה ככה...

שתי דברים לא קשוריםמינימאוס2

אשה פטורה מלימוד תורה כי יש לה יותר יר"ש ואמונה באופן טבעי

וגברים יש להם יותר יצר הרע ולכן הם צריכים ללמוד תורה יותר מאשר אשה 

הפועל היוצא מזה שאם היא לומדת פחות היא גם יודעת פחות

אבל אם את לומדת הרבה אז תדעי הרבה. מאוד פשוט 

 

 

 

ציטטת בדיוק את התשובהארוון

שכבר אמרתי שענו לי, ועדיין עומדת בסתירה...

אז ציפיתי לקצת יותר ממי שינסה לענות פה...

לא התייחסת לדברימופים

כדרכך

אבל את אומרת דברים חמורים. שתדעי.

 

ולא למדת נכון את תורו של עכנאי

חלילה חלילה שגדולי ישראל יכולים להכניס רצונות שלהם לפסיקת ההלכה, ה' ישמרנו מדעה כזאת

וחלילה חלילה שגדולי ישראל ירצו להשפיל נשים, להוריד אותם, לכפות אותם, וכו'

 

אז שיהיה ברור - את חולקת על גדולי ישראל, את חושבת שהם היו גברים ולכן רצו להשפיל אותך, ואת חולקת עליהם!

רק תאמרי את זה ברור, אל תמרחי את המילים שלך

 

אני אף פעם לא אכנס לויכוח האם באמת ההלכה משפילה נשים, זה לא נוגע אלי. אם ההלכה משפילה נשים - הנשים צריכות להוריד את הראש ולעשות מה שההלכה אומרת להם, ואם הן מחליטות להתמרד - הן מתמרדות נגד אלוקים ונגד הסמכות התורנית של חז"ל.

 

אני אישית לא חושב שההלכה משפילה נשים, אבל אני לא אומר את זה כתירוץ, לא כדי שיקבלו את דברי ההלכה, אלא כי לדעתי זאת האמת. אם יהיה מישהו שיחלוק עלי - שיחלוק, אין בעיה! אז לדעתו נשים צריכות להיות מושפלות, והן חייבות להקשיב להלכה גם אם זה מעליב אותן.

 

ולומר - אני לא מקשיבה לרבנים, לא משנה מאיזה סיבה, משמיט את הקרקע מתחת לכל יסוד היהדות

בשביל מה את בכלל מקשיבה להלכה?, הרי לדעתך את יכולה להתווכח עם הרבנים

בטח שלא למדתי נכוןארוון

זה כי אני אישה, לא?צוחק

 

שניתן לך שוב את הרמב"ם שמרשה להכות נשים, ותגיד לי שזה לא משפיל?

אם אישה הייתה כותבת ופוסקת הלכה נראה לך שזה היה עובר בשקט?

אולי זה כי את אשהמופים

ואולי זה כי את לא יודעת ללמוד... גם גברים טועים לפעמים

אין לי מושג

אבל זה בטוח שלא למדת נכון

ושום דבר לא מצחיק כאן

 

אני שוב אומר, אם זה משפיל או לא, זה לא הנושא. אם זה משפיל את צריכה להוריד את הראש ולקבל את ההשפלה

 

 

מעניין, כי גברים לימדו אותי את זהארוון

וזה קל לך להציע לי לספוג השפלה.

אבל לא, אין שום סיבה שמקור כמו הרמב"ם יתיר דבר כזה שהוא גם לא מוסרי וגם משפיל...

למה שאשתוק על זה?

כי זה מה שאלוקים ביקשמופים

השפלה או לא, זה לא משנה

אמרו לך לעשות משהו - תעשה מה שאמרו לך!

 

אלוקים מבקש לפעמים גם להיהרג

למה שאני אמות?

כי הוא אמר!

כן חשוב לאשה ללכת לבית כנסת לפחות פעם ב...מינימאוס2

כאשר אשה מתפללת במנין היא מעלה למעלה את כל התפילות שהיא התפללה בבית

ומלבד זאת היא סופחת את אוירת הקדושה של המקום 

ככל הידוע לי, בנוה דניאל פתחו בי"כ לנשיםרוני60

ושמעתי שבעקבות כך, פתחו גם בעוד כמה מקומות

 

אבל אני לא יודע איך בדיוק מתנהלות התפילות שם

יש רבנים שאמרו שעל נשים להמנע מללכת לבית הכנסתמרס מרסנא
כך אמר הרב יעקב מוצפי, ראב״ד העדה החרדית הספרדית ומרבותיו של הגר״מ
אליהו זצ״ל.
יש גם רבנים שאמרו שאישה נמצאת בדרגה
נמוכה מזו של האיש, ולעולם לא תוכל להגיע
לדרגתו (הרב שמעון אגסי, מגדולי חכמי בבל
בזמן הבן איש חי) - היום היו סוקלים אותם.
לא נראה לי קשוררוני60

בכ"מ, לא גיבשתי דיעה, רק כתבתי שיש כאלה שמצאו פתרון ל"בעיה" של לשם שבו ואחלמה

אוסיף עוד מקור שאמורא למד מאשה על הליכה לביה"כחסדי הים
"קיבול שכר מאלמנה דההיא אלמנה דהואי בי כנישתא בשיבבותה כל יומא הות אתיא ומצלה בי מדרשיה דר' יוחנן אמר לה בתי לא בית הכנסת בשיבבותך אמרה ליה רבי ולא שכר פסיעות יש לי " [בבלי סוטה כב.]

תרגום לעברית- "היתה אלמנה שהיה בית כנסת בשכונתה, כל יום היא היתה באה להתפלל בבית מדרש של ר' יוחנן. ר' יוחנן שאל אותה, האם אין בית הכנסת בשכונתך? היא השיבה לו, והאם אין לי שכר פסיעות בהליכתי רחוק יותר".
אתה יודעמופים

על פניו זה ראיה ניצחת!

אם עדיף שתישאר בבית, ודאי עדיף שתמעט בהליכתה ברחוב, מה שייך כאן שכר פסיעות?

מעניין מה אפשר ליישב על זה

עוד דבר- הסיבה למרכזיותחסדי הים
הגבר בבית הכנסת, היא לא רק בגלל תפקידיו בתפילת הציבור כחזן וכקורא בתורה, אלא כי עצם קביעת מקום מיוחד לעבודת ה' של עשרה גברים יוצר את שריית השכינה "מניין שהקב"ה מצוי בביה"כ שנא' 'אלוהים ניצב בעדת אל' " [ברכות ו.] ו'עדה' זה עשרה גברים [מגילה כג:].

{בניגוד לבית המקדש, שקדושתו ושריית השכינה שם כבר מזמן בריאת העולם. [כמבואר במדרשים ומסוכם בקצרה ברמב"ם בית הבחירה פרק ב, הלכה ב].
לכן גם בית הכנסת נקרא על שם קביעת מקום ההתכנסות שיוצרת את שריית השכינה, ובית המקדש נקרא על שם הקדושה העצמית שיש במקום}

אבל ברגע שבית הכנסת נעשה מקום של 'שריית השכינה', וע"י זה יש שם של 'מקדש מעט' [מגילה כט.], אז גם אשה שייכת לשם, ולה גם יש השתוקקות לחסות בצל כנפיו של השכינה.


*לגבי התפילה עצמה (בלי קשר לבית הכנסת), אז יש מרכזיות גדול לאשה. הגמרא [ברכות לא.-לא:] לומדת חלק מהלכות התפילה מתפילת חנה, ורב המנונא אומר שם "כמה הלכתא גברוותא איכא למשמע מהני קראי'" (כמה הלכות גדולות יש ללמוד מהפסוקים של תפילת חנה.)
יש מסורת ארץ ישראלית, שכל המושג של 18 ברכות בתפילה התקבל מתפילת חנה [פסיקתא זוטרתא ואתחנן ו], וגם הבבלי שכנראה לא סוברת כך, אומרת שהמקור ל-9 ברכות במוסף ראש השנה הוא מתפילת חנה [ברכות כט.].
הבעיה היא לא הפסק הזהשלום ש
הבעיה היא ההתלהבות שלך ממנו והצורך לשתף ולפרסם אותו.
אפשר להביא מספיק פסקים שלא נפסק כמותם, הבעיה היא הצורך שלך להציג את זה כחזות הכל.
זאת בעיה שקיימת בכל ההודעות שלך - חוסר מסוגלות להפנים שיש פוסקים ופסקים שונים ואלו ואלו דברי אלקים חיים.
זאת השקפה חרדית קלאסית שטוענת כולה שלי, ולא מצליחה לראות שמדובר בחצר שותפים שאין אפשרות לחלקה.
זאת אותה השקפה שמעיזה להגיד על רבנים גדולים שהם נלחמים בעולם התורה, מכיוון שאתה חושב שעולם התורה הוא רק עולמך ועולם רבניך, מבלי להבין את גודלו והיקפו באמת.

ובעצם ההודעה הזו משקפת נהדר את גישתך כפי שהיא באה לידי ביטוי בהודעות בפורום הזה.
הפיסקה החותמת קולעת ומדוייקתעוגי פלצת
לגביך עצמך.

אם לא תראה מקום לתגרה,
לא תראה צורך להגיב.
מי שרואה בהבעת עמדה פתיחה תגרהשלום ש

זה מעיד על בעיה בראייה.

לך תקנה משקפיים.

נדמה לי שמופים היה חותם על התגובה הזאתעוגי פלצת
כמענה לתגובתך הראשונה.
ואכן הבעת עמדה לא מפריעה לישלום ש

מפריע לי התוכן שלה ואיתו אני מתמודד.

אתה היחיד שציין את המילה תגרה,

אבל אתה הרי גיבשת דעה לגביי כבר מההודעה השנייה בערך שכתבתי,

אז דעתך לא באמת מטרידה אותי.

דווקא העקביות העיקשת והמרשימה שלךעוגי פלצת
העירה אותי מאוד מאוד מאוחר...

ויפה שאתה טורח להדגיש את זה
שלא אטעה מעצם זה שאתה משתדל
עדיין להמשיך את הדיון איתי.
מאוד קל לסתום למישהו את הפהשלום ש
ע"י הפיכתו לטרול מעורר מריבות.
צר לי שאני לא עושה לך חיים קלים..
את המחמאה הזו לא שמעת ממניעוגי פלצת
ואכן, זה כבוד שלא רבים זכו לו
ולא בכדי
את המחמאה הזאתשלום ש
יחד עם איחולי מוות בייסורים קיבלתי מחבר שלך, מנהל לשעבר, שהתקשה להתמודד עם טיעונים הגיוניים.
מכיוון שהיחס שלך אלי החל בעקבות היחס שלו, אני מרשה לעצמי להתייחס אליך, כמו גם לרוב המנהלים, כקבוצה אחת.

ואגב, לא זכור לי שנזפת בו על ההודעה ההיא ודומות לה. ומכיוון שכך אני לא מבין מאיפה התעוזה שלך "לנזוף" בי על ההודעה שלי.
יצא המרצע מן השקעוגי פלצת

לא רק שאתה ניזון מתגרה,

אתה גם נהנה לעשות זאת במקום שאין לך אמון

ב"רוב מנהליו" כלשונך.

 

אף אחד לא חייב אותך להיכנס לכאן

ואתה יודע את זה נהדר.

 

בכל הנ"ל, הרבה יותר מ"טיעונים הגיוניים",

יש תשוקה מתמדת לפרובוקציה.

אתה קובע קביעהשלום ש
עבר עריכה על ידי שמואלג בתאריך י"ז באדר ב תשע"ד 16:27

עריכה: הסרת קטע מיותר בעל אופי פוגעני

 

ואז מתייחס אליה כהנחה מכלילה.

אתה קובע שאני ניזון מתגרה, ממשיך בקביעה שאני נהנה מזה ולבסוף קובע שיש בי תשוקה לפרובוקציה.

לאור העובדה שנקודת המוצא שלך אינה נכונה, גם שאר טענותיך אינן מחזיקות מים.
 

אכן לא נראה שיש לך צורך בחברים נוספים.עוגי פלצת
עבר עריכה על ידי עוגיית חצילים בתאריך י"ז באדר ב תשע"ד 15:33
 

לא הפניתי כלפיך טיעונים,

הצפתי דברים שנראים כמובנים מאליהם

ליותר מדי קוראים כאן.

שמח שהבנת.שלום ש
זה לקח זמן.
אוי איזה הגזמה מקושקשתלשם שבו ואחלמה
הוא לא הציג את זה כחזות הכל
יש לו הרבה סוגים של הודעות, איך אתה יכול להגיד שאותה בעיה קיימת בכולם?!
מניין הקשקוש הזה שהוא לא מסוגל להפנים שיש מחלוקות ופוסקים שונים?!
הפסקה הרביעית שלך חסרת משמעות, נטו דמגוגיה

ואכן ההודעה שלך לקחה הודעה חביבה ופתחה עליה במתקפה מעוררת גיחוך
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך