שאלה דחופה....חובשת

עוד לא נהגתי את מנהג היום.

 

האם אבוד לי או שאני עדיין יכולה לתקן?

עוד לא אכלתי סופגניה השנה.

עלי לברך "שהחיינו" או שהזמן עבר?

 

תודה לעונים.

גמאני עוד לא!רחלקה
מה עושים???
זה ברור!חרצית

ב"ה

אסור לאכול סופגניה, לפחות עד ראש חודש.
שנאמר: "עבר זמנו, בטלה סופגנייתו",
ופירשו המפרשים: "עבר זמנו - עד ראש חודש טבת, הבא עלינו לטובה,
שהרי ידוע, שטב"ת - ראשי תיבות - טגן בשמן - תברך"
והתוס' שם: "תברך" - שהחיינו.

חג חנוכה שמח!!

|נושמת לרווחה|חובשת

הווה אומר שאפשר לברך עד ר"ח טבת?

מקווה שהיום אני אוכל סופנגניה (אני בלי ריבה בבקשה, ריבת חלב עדיף) תודה.

 

חג חנוכה שמח.

להיפךחרצית

ב"ה

רק מראש חודש אפשר שוב לברך.
(עייני לעיל, ראשי התיבות)

אכלתי היום ובירכתי-רחלקה
מה עושים?
עוון חמוראלעד

לפי רוב הדעות כאן- דינך לא לאכול שום סופגניה עד לאחר ראש חודש

והוא רחום יכפר עוון

אוי וי!!רחלקה

עד איזה ר"ח?
איך אעמוד בזה, איך??? אין פה איזה רב נח שמייקל???

צר לי ביתי.אלעד

הרב שמייקל לא כאן, ואפילו הרב אמזעלג עזב

לנוחותך,את יכולה להמיר את העונש בעבודות שירות או בצום. תתנהגי יפה- ננכה לך שליש. טוב?

ואתמהה!פרת משה רבינו

לגבי עצם שאלתך, ספירת העומר נספרת בברכה בלילה, ומי ששכח סופר ביום בלא ברכה, ויכול להמשיך כרגיל. לפיכך ק"ו, אם בספירת העומר כך, בסופגניה ודאי כך, ועל כן ניתן לברך ללא שם ומלכות.

אבל, ממתי מברכים על משהו שמזיק לאדם?!

והלא רש"י בפירושו ל"לך לך" מסביר: "להנאתך ולטובתך"!

לפיכך, לענ"ד, אין צורך לברך שהחיינו כלל על סופגניה!

מה אתן עושות פה ;)ט'
מה שאת עושה פה אדרת
פסק הלכהאלעד
פשוט דההיא דומיא להדלקת הנר, שכשם דאמרינן התם דאם לא ברך יברך למחר, ואף לברכת שהחיינו להפוסקים, כך בנדון דידן דהכא נמי סברינן דרשאי לאכול ממני תרגימת היום כל שמונת ימי החנוכה דיומא אריכתא הוא ולא מפסיקן בין יומי ליומי וכדיפרשו האחרונים עיי"ש. וע"כ נראה להתיר לאכול בכל יום מיני סופגנין ולביבין (לאטקעס או כרעמזאלאך בלע"ז) בלא שום חשש ופקפוק, ואכמ"ל.
תהיתי באמת מתי יגיע הפסק שלך. אדרת

בס"ד

כזאת עברית ברורה כבר מזמן לא קראתי.

מענין שטרחת לקרוא בכלל ט'
האמת, לא טרחתי.אדרת

בס"ד

איך שראיתי את האותיות הצפופות, ברחתי.

אני קראתיפרת משה רבינו
חצי לא הבנתי, אבל מה זה משנה...
אדרת...ruthi
יותר צחקתי מהערה שלך מאשר מהפסק הלכה...
עברית ברורה....
אסור לאכול סופגניות בערב חנוכה!!!אנונימי (פותח)

כדין פסח ולמחמירים חודש

 

עיינו באחד השטותים הראשונים בפורום הזה בזההאריאלניקהנאמן
הוא עוסק
סליחה אבל,חני.

לי אסור סופגניות!!

האם גזר דין זה יחרץ כנגדי?! האם זהו פיקוח נפש ואני מחויבת לנגוס כזית סופגניה?

אוהוהוהוהו!סלים וארזה

סופגניות? רחמנא לצלן!

ה"קובבה" (ע"ע ילדים בארגז חול) החומה-בז' הזאת עם הבפנוכו הרעיל, שלא לדבר על הקוקאין שמפזרים על זה, שלא תדעו מצרות מה מכניסים לתוכו. וזה בלי שהזכרתי את כל ה - אופס, שכחתי איך קורים לזה... נו, האלה שהומר סימפסון אוהב... אה! דונאטס! - כן, בלי להזכיר את הדונאטס האלה, סופגנויות הם פשוט רעל לנשמה.

זה פסק הדין שלי. מי שיש לו טענות מוזמן לפנות אלי במסר"ש או אפילו כאן עלגבי פורום ק' (עלאק) זה. אחרי הכל, עד שסוף סוף חזרתי לחפור כבימי קדם...

פיקוח נפש!!טל_טול

אם תאכלי- את עוברת על "ונשמרתם מאוד לנפשותכם"

אם לא תאכלי...

יקרה משהו, לא?

 

*הייתי חייבת... זה כ"כ שאלה דיבילית =]*

מה היציאה?????????tedana

מה זה השטויות האלה?

מה היציאה  ????????

חוצמז'ה זה רק מנהג לאכול סופגניות.........

גם אני יודע להשתמש בסמיילים~מאיר~
אם כי איני רוחש לזה חיבה, עיין בשרשורזאור הדיון לגבי סמיילים ידניים וכמה סמיילים צוחקים במטרת גיחוך(פשוט אין במערכת הפורום את הסמיילי שמוציא לשון)
לענ"דיורבית

אצלנו נהוג להחמיר, ולא רק שחובה לאכול כזית סופגני'ה- חובה שתהיה ממולאת בריבת תות.

שהרי מסורת היא, ואבותינו לא נהגו לאכול סופגניה עם ריבת חלב, שוקולד וכל שאר המילויים והציפויים החדשים אשר מאפיות העיר ממציאות- אלא סופגניה עם ריבה!

כמו כן, סופגניה תוצרת בית (משמע: טעימה) אינה מוציאה ידי חובה, אלא רק סופגניה ממאפיה.

ועוד דבר חשוב- יש חשש שיתבלבלו בין חנוכה לפסח- ובכן, המצווה היא בכל ימי החג ולא רק ביום הראשון.

ומי שאכל רק לביבה ולא סופגניה- בדיעבד יצא.

תשובה כדורבנותטל_טול
איך לא אכלתם??לכל מקום שהלכתי החגטריכואחרונה
חילו בשפע סופגניות שמנמנות ונוטפות  ריבה אדומה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך