עוד לא נהגתי את מנהג היום.
האם אבוד לי או שאני עדיין יכולה לתקן?
עוד לא אכלתי סופגניה השנה.
עלי לברך "שהחיינו" או שהזמן עבר?
תודה לעונים.
עוד לא נהגתי את מנהג היום.
האם אבוד לי או שאני עדיין יכולה לתקן?
עוד לא אכלתי סופגניה השנה.
עלי לברך "שהחיינו" או שהזמן עבר?
תודה לעונים.

ב"ה
אסור לאכול סופגניה, לפחות עד ראש חודש.
שנאמר: "עבר זמנו, בטלה סופגנייתו",
ופירשו המפרשים: "עבר זמנו - עד ראש חודש טבת, הבא עלינו לטובה,
שהרי ידוע, שטב"ת - ראשי תיבות - טגן בשמן - תברך"
והתוס' שם: "תברך" - שהחיינו.
חג חנוכה שמח!!
הווה אומר שאפשר לברך עד ר"ח טבת?
מקווה שהיום אני אוכל סופנגניה (אני בלי ריבה בבקשה, ריבת חלב עדיף) תודה.
חג חנוכה שמח. 
ב"ה
רק מראש חודש אפשר שוב לברך.
(עייני לעיל, ראשי התיבות)
לפי רוב הדעות כאן- דינך לא לאכול שום סופגניה עד לאחר ראש חודש
והוא רחום יכפר עוון

עד איזה ר"ח?
איך אעמוד בזה, איך??? אין פה איזה רב נח שמייקל???
הרב שמייקל לא כאן, ואפילו הרב אמזעלג עזב
לנוחותך,את יכולה להמיר את העונש בעבודות שירות או בצום. תתנהגי יפה- ננכה לך שליש. טוב?
לגבי עצם שאלתך, ספירת העומר נספרת בברכה בלילה, ומי ששכח סופר ביום בלא ברכה, ויכול להמשיך כרגיל. לפיכך ק"ו, אם בספירת העומר כך, בסופגניה ודאי כך, ועל כן ניתן לברך ללא שם ומלכות.
אבל, ממתי מברכים על משהו שמזיק לאדם?!
והלא רש"י בפירושו ל"לך לך" מסביר: "להנאתך ולטובתך"!
לפיכך, לענ"ד, אין צורך לברך שהחיינו כלל על סופגניה!
אדרת
אדרתבס"ד
כזאת עברית ברורה כבר מזמן לא קראתי.
ט'בס"ד
איך שראיתי את האותיות הצפופות, ברחתי.
פרת משה רבינו


לי אסור סופגניות!!
האם גזר דין זה יחרץ כנגדי?! האם זהו פיקוח נפש ואני מחויבת לנגוס כזית סופגניה?
סופגניות? רחמנא לצלן!
ה"קובבה" (ע"ע ילדים בארגז חול) החומה-בז' הזאת עם הבפנוכו הרעיל, שלא לדבר על הקוקאין שמפזרים על זה, שלא תדעו מצרות מה מכניסים לתוכו. וזה בלי שהזכרתי את כל ה - אופס, שכחתי איך קורים לזה... נו, האלה שהומר סימפסון אוהב... אה! דונאטס! - כן, בלי להזכיר את הדונאטס האלה, סופגנויות הם פשוט רעל לנשמה.
זה פסק הדין שלי. מי שיש לו טענות מוזמן לפנות אלי במסר"ש או אפילו כאן עלגבי פורום ק' (עלאק) זה. אחרי הכל, עד שסוף סוף חזרתי לחפור כבימי קדם...
אם תאכלי- את עוברת על "ונשמרתם מאוד לנפשותכם"
אם לא תאכלי...
יקרה משהו, לא?
*הייתי חייבת... זה כ"כ שאלה דיבילית =]*































מה זה השטויות האלה?
מה היציאה ????????
חוצמז'ה זה רק מנהג לאכול סופגניות.........
אצלנו נהוג להחמיר, ולא רק שחובה לאכול כזית סופגני'ה- חובה שתהיה ממולאת בריבת תות.
שהרי מסורת היא, ואבותינו לא נהגו לאכול סופגניה עם ריבת חלב, שוקולד וכל שאר המילויים והציפויים החדשים אשר מאפיות העיר ממציאות- אלא סופגניה עם ריבה!
כמו כן, סופגניה תוצרת בית (משמע: טעימה) אינה מוציאה ידי חובה, אלא רק סופגניה ממאפיה.
ועוד דבר חשוב- יש חשש שיתבלבלו בין חנוכה לפסח- ובכן, המצווה היא בכל ימי החג ולא רק ביום הראשון.
ומי שאכל רק לביבה ולא סופגניה- בדיעבד יצא.
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
אפשר פילאטיס ולא זומבה
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
בגרויות חורף פטור מלספור
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונהאתם שטוניקים גאוניים
פעם היינו חברות;)
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
בשביל הלא מעודכנים
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.