מה הבעיה?.הי

מה הבעיה להתכתב בנים ובנות??

אם מדברים על דברים לא שייכים אני מבינה

אבל אם מדברים על נושאים כמו הלכה ואמונה וכו...

אז מה הבעיה??

זה כמו נעורת באשמושיקו

זה הביטוי שחז"ל נתנו לגיל הזה.

וזה הסבבה שעדיף לא לדבר אפילו ענינית כי זה יכול להוביל למחוזות לא רצויים

אמ...הי

 

ושוב,קולמוס
זה עניין נורא אישי. כל אחד צריך להכיר את עצמו, וגם לדעת את הסיבה האמיתי לשיח
ואני יודע שאין אפוטרפוס לעריות
אני אנסה להסביר מה שאני יודעתכישוף כושל

אבל בואו נתחיל מנקודה אחת..אני לא מוכנה שיתקפו אותי על זה שאני אומרת את האמת

 

אוקי..הנקודה העיקרית היא בזה שכל שיח בין בנים לבנות

בין אם זה פנים מול פנים ובין אם זה על המחשב או אסמסים יש בו תוכן רגשי

כך ה' ברא אותנו 

אין כזה דבר ידידות בין בנים לבנות וזאת נקודה שחשוב להבהיר לעצמנו

גם אם לא במודע אצל שתי הצדדים בשלב מסויים יש רגש כלשהוא שמתחיל

 

ובו נמצאת הבעיה

מה את עושה עם הרגש שנוצר?

יש לך שתי אפשרויות..או לעצור ברגע הזה את השיחות בינכם מה שעלול לכאוב

או לתת לזה להמשיך לתת לרגש להמשיך לגדול

בהנחה שאת לא מתכוונת להתחתן בקרוב

הרגש ימשיך לגדול עד לנקודה בה תהי חייבת לחתוך אותו

(זה מתוך נקודת מבט שלפיה את מבינה שקשר חברות רציני לא רלוונטי לגיל הזה)

ואז זה איפלו יותר יכאב מאשר אם היית חותכת בהתחלה

 

אני יודעת שאני מציגה פה תמונה עצובה

ושיש כאלה שימחו ויגידו שזה יכול להיות שונה

אבל זאת העובדה

אמא שלי לימדה בבית ספר חילוני פעם וסיפרה לי שהיא העבירה שם שיעור שדיבר על הנושא

מיד קמה אחת הבנות ואמרה "מה פתאום אני והבחור הזה ידידים מגיל אפס ואין ביננו שום מתח"

הבחור קם אחריה ואמר לה בשיא הישירות(מעורר הערצה ממש) "על מה את מדברת ברור שיש ביננו מתח"

 

חוץ מהעובדה שזה מזיק לך מבחינת כאב

אני יודעת שיש בזה בעיתיות הלכתית לפי כמה פוסקים חשובים

אבל אני לא בייניש ואני לא יודעת לדבר על ההלכה

 

שאלות וכאלה?הרחבות?

מוזמנת לאישי ואמשיך לפרט

 

(יצא לי מעט מבולבל סליחה)

...קולמוס

נורא נחמד שאת פותחת ב"אני לא מוכנה שיתקפו אותי על זה שאני אומרת את 'האמת'"

לא נראה לך שאולי יש אנשים שסוברים אחרת ומבחינתם זאת האמת???

לא כל דעה שונה ממך זה לא אמת והפוך...

קצת מעליב

בהלכה אין דעה חותכת ופסיקה ברורהמאיר.

יש בעיקר המלצות וסיגים

ולכן שכל אחד יעשה (בגבולות המותר)

כטוב בעיניו ....

יש אנשים שזה עוזר להם ממש ומעלה אותם על דרך המלך

ויש כאלה שזה הורס את החיים

טעות גדולה בידך!Hakuna.Matata
עשה לך רב זה לא המלצה.
שמור את יום השבת לקדשו זה לא המלצה.
לא תקרבו לגלות ערוה זה לא המלצה!

גבולות המותר קובעים החכמים!
ללכת בצורת פסיקה אחת מסויימת זו חובה ולא המלצה. איש הישר בעינו יעשה?! ח"ו!
אבל יש מגוון דעות וכל אחד ילך לפי מנהגו ולפי מנהגקולמוס

וכל אחד ילך לפי מנהגו ולפי מנהג אבותיו ולפי רבותיו

אמת.Hakuna.Matata
זה לא איש הישר בעיניו.

זה לא המלצות. אלא חובות! זכויות.
מה שמשעשע אותיender13

זה ש"אקונה מטאטא" מדבר על זה שאין אפוטרופוס לאריות...

ספר לסימבה..

זה לא המלצות וסייגים,יש הדרכה ברורה.די"מ

האם חייבים לשים גרביים או לא,זה באמת קשור למנהג המקום.

 

האם מותר לדבר עם בנות סתם ולהריץ איתם צחוקים אסור, אסור לנהוג בשחוק וקלות ראש עם נשים, ובכללי "יתרחק מן הנשים מאוד מאוד".

אני מוכנה לדון איתכם אבל שלא יתקפו אותיכישוף כושל
לא תקפתי אותךקולמוס

רק אמרתי לא לשלול ישר דעות של כולם ולטעון על בעלות על האמת

יש משו בשניכם..הי

אבל לא צריך לריב... חצי חיוך

אני לא רבההכל אחלה..חבל שאין פה קורא טוניםכישוף כושל

לא נראה לי קראתם אותי בטון הנכון

‎‏‎נפתלי הדג

|שותק|

|כואב|

 

לא להגיב

 

טיפה באש

שלהבה מאדה

לא תחלחל עוד

הרמב"ם/השו"ע: (לא זוכרת)כבשה=)

להתרחק מהנשים מאוד מאוד.

 

דיבורים לא ממש עונים על ההגדרה הזאת.

משנה מפורשת...קולמוס

לצורכי חתונה מותר... אבל זה לא קשור ;~)

תשובה יפה.. שונמית
סליחה, זה היה מכוון לבת של הקב"ה.שונמית
זה בסדר שרשרת נכון...ענבל
מותר כשזה נעשה בצניעות!! ובצורה מכובדתאורel
בחור/ה יודע/ת יותר טוב משדכן מה הוא או היא רוצהחכמת ישישים

אני לא מבינה מה קרה לנוער הדתי לאומי. באחד העיתונים שלנו, הופיעה כתבה. בצרוף לכתבה ההיא הופיעה איזו תמונה  ונראים בה כמה וכמה אנשים צעירים -- שהיום הם רבנים ידועים, שזקניהם הלבנים יורדים על פי מידותיהם. בתמונה, הם צעירים במחנה קיץ של בני עקיבא בחברת נערות שהיום ידועות כנשותיהם החוקיות. לא רק שזה לא דבר רע, אלא שבגלל כל האיסורים החרדיים ,שמשום מה אומצו ע"י הנוער הדתי לאומי, רבים מבני הנוער שלנו נשארים רווקים ורווקות וסופם שמחמיצים את ההזדמנות להביא ילדים לעולם ולפעמים אפילו מחמיצים את האפשרות להתחתן בכלל, ונידונים להיות גלמודים וערירים. שיטת השידוכים לא בדיוק עובדת כי הידידות או הידידים לא תמיד מקשרים בין אנשים. מלבד זה, לפעמים מבקשים מהם שיתווכו בין מישהי למישהו -- והם מחליטים על דעת עצמם שהבן אדם הזה לא מתאים ולא מאפשרים את הקשר. ומדובר במצב שצד אחד מעוניין ,מפני שהוא או היא מכיר/ה את הצד השני [באופן שטחי, אומנם,] ומעונין/מעוניינת ליצור קשר על מנת להכיר יותר טוב, אבל, כאמור, מי שאמור להיות המתווך או המתווכת קובע שזה לא מתאים ולא מיידע את הבחור או הבחורה. בשלב שכבר נכנסים לתמונה שדכנים מקצועיים, המצב גרוע כי הרבה אנשים שהיו, אולי, מתאימים כבר נשואים. שלא לדבר על ההוצאה הגדולה על שדכנים. חוץ מזה, אצל השדכן  מדובר בעסק. לא טובת הלקוח לנגד עיניו אלא הביזנס. ואיך שלא יהיה, הבחור או הבחורה שמכירים זה את זו במחנה של בני עקיבא,למשל, או במקום העבודה או במקום הלימודים -- יודעים יותר טוב מהשדכן במה הם מעוניינים ולמה נמשך ליבם. מכל מקום, אפשר להשתמש בשתי השיטות גם יחד. למה לפסול? למה להתרחק באופן לא טבעי. אני רוצה לחזור בפעם המי יודע כמה על המנטרה הבאה: מי שאין גדרים בליבו, שום גדרים חיצוניים לא יעצרו אותו. לעומת זאת, מי שחונך לדרך ארץ, לא ירשה לעצמו לעשות דברים אסורים. יש להבדיל בין לחיצת יד לבין גיפופים. שמירת העיניים ואיסור שירת נשים הם דברים זרים ומוזרים , שלא לומר דוחים, ואין להם מקום.

ויש גם מקום של נורמליותשלמה דודו
הגבלות, גדרים ואיסורים הלכתיים אשר מלוא כל הארץ כבודם לא חסר והכי קל זה להוסיף. למה?!
כי זה חיצוני!
עוד סנטימטר לשרוול ועוד התעלמות צדקנית מאדם שצריך אותך רק מתוקף היותו אישה זה מצב לא נורמלי והזוי שלדעתי אין לו שום השפעה במציאות על מי שירצה באמת לחטוא.
רק עבודה פנימית ארוכה וקשה שומרת את האדם מחטא. התרחקות חיצונית וקיצונית יש לה מחיר, במיוחד בימינו שכדי להגשים פנטזיות לא צריך להכיר בנות...
המקום של הנורמלית הוא הקשה מכולם, הוא דורש ריסון ועבודה, אך הוא גם דורש פתיחות והכלה של צד אנושי אחר.
ויזכנו ה' לעבדו באמת ולראות בבריותיו מעבר לאובייקטים כאלה ואחרים ולחיות יחד בחברה חזקה משותפת וטהורה.
אני מגיב בנוסף גם לתגובה זושואף לאור

אינני יודע מי כתבה,ונראה שהכותב איננו גולש קבוע בפורום.

ב.גדרי ההלכה אינם משתנים,ואף אחד אינו מוסיף עליהם,ובדיקה היסטורית,הלכתית ספרותית קלה תעלה לך את התוצאות בבירור יתר.גדרי צניעות מעוגנים בהלכה,ואף אחד מעולם לא הציע להוסיף סניטימטר (שהינו גדר מעשי,שקובע מהיכן קיימת צניעות ומהיכן לבוש אינו צנוע) ואף לא להחסיר סנטימטר.הגדרים מובררים ומוגדרים ולא משתנים מדור לדור.

ג.אינני יודע במה מדובר לגבי הטענה שגדרי צניעות(שאינם "צדקנות" כדבריך במובן השלילי,אלא אמת ועשיית הישר במובן הנכון והישר) מונעים כביכול סיוע ועזרה לנשים.והאין נשים צדקניות שיוכלו להושיט את העזרה באותו אופן ואף בצורה מזדהה וקרובה יותר לאשה כמותה ?

ד.עבודה פנימית בודאי נדרשת,ואין על כך חולק.אך גם אין חולק שאדם לא יכול להכניס את עצמו למציאויות קשות (לא הגדרת מהן) ואף כאלו שיש בהן מיני איסורים בעצם הווייתם לכתחילה ולחשוב שהוא כל יכול ואין דבר שיוכל לו.והרי ידועה המימרה של "אין אפטרופוס לעריות" ,והנסיון הכלל חברתי,ונסיון החיים בכלל מסייע מן הסתם להכרה זו.

דיברת על קיצוניות,אומנם קיצוני לחשוב שאדם יכול להכנס לכל מציאות ולצאת ממנה צדיק ללא שום השפעה,ידוע שנפש האדם מושפעת מן הסביבה והיא בעלת נטייה להפתח חברתית לסובבים אותה,ומימלא החברה של האדם היא חלק חשוב בעיצובו.

ה.הנורמליות האמיתית היא גם לדעת היכן עובר הגבול ולהתרחק ממנו.

 

כל טוב לך

הפנימיות לא סותרת את החיצוניות!מלכי

זה מזכיר קצת את המומחים לטעון -  אני דתי בלב,  בפנימיות.  כל התורה החיצונית הזאת סתם חונקת,  יציאה מהנורמליות.

מה,  אסור לחתוך נייר טואלט בשבת,  זה נורמאלי????????  אסור למיין  בשבת,  זה נורמאלי?????  למה השבת של  חילוני  הנהנה עם משפחתו  בבית פחות קדושה????????? צריך כל יום להתפלל במנין   3  פעמיים ביום,  זה  נורמאלי?????  לא מספיק פעם ביום מהלב?????????

   צריך לגדל את הפנימיות,  והמעשיים החיצוניים עוזרים לפנימיות להישמר, ולפעמים להתגדל!

אם כתוב בשולחן ערוך  שיש להתרחק מנשים מאוד מאוד,  אזי אין מה להתחכם!   כפשוטו!  אין מקום לקשר בין בנים לבנות!!!!!!

נכון,  כשצריך  לעזור וזה מותר - חייבים לעזור....   אבל בגלל פלפול כזה להתיר את האסור?????

נ.ב.  זו טעות לנתח כל עניין מתוך עיניו של "חוטא",  יש לנתח מתוך  עיניו של הרוצה  לקיים את דבר ה',  של הרוצה לשמר קדושתו.

אהההההההnechama l
התוכן מוטעהשואף לאור
עבר עריכה על ידי שואף לאור בתאריך כ"ה באדר ב תשע"ד 21:14

שלום לך,לא אתחיל להגיב על כל שורה ושורה,אבל אין קשר בין חרדיות לגדרי צניעות.את מביאה טענה זו ללא גיבוי,ולא עושה את עבודת הנימוק.גדרי צניעות מעוגנים בהלכה ואי אפשר להכחיש זאת.

ב.ההיתר הגמור שכתבת ללחוץ יד לא מופיע בהלכה כלל,ישנה מחלוקת לגבי מצב של הלבנת פנים לגבי מי שהושיטה יד,לא לכתחילה בשום פנים.

שמיעת שירה של אשה שאינה נשואה לאותו איש אסורה,וזו הלכה,ואני מוחה על הצורה הלא ראויה בעליל שאת מתייחסת להלכה וכביכול בשמה מנסה להתיר את הדברים הללו.דוחים ? זרים כביכול ? זה לא דיבורים ראויים שיש להם מקום.מה גם שההגיון דוחה את הטענות הללו,שמיעת זמר של אשה בא מצד של צניעות,מצד של התקדשות הבעל לאשתו בלבד,ומניעה של המשכות רגשית ונפשית לנשים אחרות.קולה של אשה מושך,ולכן ישנו הדגש הזה,את לא יכולה להעיד בנושא כמי שאינה זכר.

 

ג.שמירת העיניים דוחה ? זה עוד הלכה גמורה,שבין השאר טהרת וקדושת הבית בישראל בנויה עליה, שאת דוחה בלי שום טיעון ונימוק ואף מטעה לצערי אחרים..

כנסי ותביני מה קרה לנוער הדתי לאומי!מלכי

א.  אותם "הרבנים מהתמונות" עשו תשובה  וגדלו דור שלם השואף לקיים את ה"שולחן ערוך".  הם הקימו דור  השואף  לקדושת      ישראל כפי שכתוב בתורה  "קדושים תהיו".   התורה, הקדושה,  השולחן ערוך.. הם לא של החרדים ,  אלא של עם ישראל  

      כולו.

ב.  מי שיבדוק,  רוב מי שנשאר רווק  אלו בנים ובנות  שהיו בבני עקיבא וחלקים גדולים מהם הם דתיים לייט.  ה"דוסים" היום

     מתחתנים בגיל  18 - 20.

ג.   מי  שחונך  ל"דרך  ארץ"  יכול ליפול בעריות ולעשות דברים אסורים,  לא חסרים  פרסומים בתקשורת,  ולא הביא דוגמאות.

ד.   מי שלא חי את הקדושה,  מי שלא חי  את כוחות החיים הגבריים -  באמת לא יכול להבין  את שמירת העניים  ואיסור שירת           נשים.     רק אציין  שהגבר  נצתווה  לשמור את  עיניו  ולהמנע משירת נשים -  כדי  שבליבו  יהיה מקום רק לאישה אחת -             לאשתו האהובה!!!!!!!!!!!!!!!

צריך להבין שלא כל דבר זו הלכה מדויקת בשולחן ערוך..יהודיזההכי אחי

בשולחן ערוך כתוב שצריך להתרחק מנשים מאוד. המילה "מאוד" הוזכרה בהקשר לעוד איסור אחד: ונשמרתם מאוד לנפשותיכם... מה שמראה על הסכנה הרבה בהתקרבות בין המינים (שלא לצורך בניית בית, כמובן).

יבואו כל מיני צדיקים ויאמרו שמרוב הפרדה אחר-כך קשה לבנות קשר רציני, וינמקו בק"נ טעמים. האמת שגם אני הייתי חושב ככה, לולא נסיון החיים שלי שלימד אותי באופן חד-משמעי שככל שהבחור או הבחורה יותר "דוסים", כלומר יותר מקפידים על "דיסטנס" מהמין השני, כך הם יתחתנו מהר יותר והבית שלהם יהיה יציב יותר. כל אדם בוגר שמכיר את העולם יסתכל סביבו ויראה את זה.

מצד שני, ויש גם צד שני, לא צריך להלחץ. כשצריך לדבר עם בת או בן המין השני, לעשות את זה בלי יסורי מצפון. לא צריך להרגיש רע מעצם זה שיצא לך להתכתב עם בת או בן המין השני. לפעמים מרוב צדיקות (אמיתית), בנים חושבים שהם עברו עבירה נוראה בזה שהם דיברו אם בת (ולהיפך), וזה לא נכון. מותר על פי ההלכה לבן ולבת לשוחח, אין שום איסור כזה, ומי שיגיד אחרת או שהוא משקר או שהוא לא מבין על מה הוא מדבר. יש איסור להתקרב (קירוב הדעת), אבל לא כל שיחה היא עבירה, וגם את זה חשוב לזכור. העיקר הוא ההתנהלות היום-יומית, אופן השיחה, מטרתה וכו'. ועל זה אמר שלמה: חכם עיניו בראשו.

נכון,לדבר אין איסור.די"מ

לדבר כל הזמן בחדר ראשי ולהשתתף ביחד בשרשורי שחוק וקלות ראש בנסיו"פ לא נראה לי שמותר.....

לדעתי שונה קצת דיבור פנים מול פנים מאשר שיחה בפורוקולמוס

 מאשר שיחה בפורום שלא באמת יודעים מי האנשים (או הנשים) שעומדים מאחורי הכינוי (לפחות אני לאבוכה)

הרבה מהאנשים פה יודעים מי עומד מאחורי הניק.די"מ

ויש בחינה שדווקא להיפך,פנים אל פנים אתה יותר נזהר

טוב אני חדש פה אז אינלישמץקולמוס

בלח

כהמו שאמרתי: חכם עיניו בראשו...יהודיזההכי אחי

אני מחזיק מהנוער פה בפורום. בטוח שיש לו ראש ועינים.

עינים כן, בראשו אוליקולמוס
אני הייתי בטוחה שזה בסדר..וזה מותר ואין שום בעיה..Nice!!

אבל זה לא עובד ככה.. יש מישו בסניף שלי שדיברתי איתו..והייתי בטוחה שאנחנו ידידים ומתכתבים בואצאפ וזה סבבה..ואין שום בעיה..ובאמת..בלי רגשות פשוט ידידים..

ואחרי כמה חודשים הוא אומר לי אני אוהב אותך.. מה עושים עכשו?!

זה בעיה.. וזה באסה.. יש כאלה שמפתחים רגשות גם אם מדברים על 'מצב החסה...' בקיצור דברי עם בנות וזהוו..

מצחיקיםנולאית
עבר עריכה על ידי נולאית בתאריך כ"ח באדר ב תשע"ד 00:50
בס"ד
זה ממש מצחיק.
יש כאן שאומרים שזה לא בסדר ואפילו אסור וכ וכ...
אז... איך אתם מתירים לעצמכם?
כאילו, כותבים שזה לא בסדר בכלל ושזה אסור
אבל מגיבחים כאן, ומגיבים וכותבים בעוד מקומות בבשבע שמעורבים בנים ובנות ביחד.
להגיב בפורום זה לא להתכתבדי"מ

ואני אישית חושב שלהגיב בשרשור של שחוק וקלות ראש זה בהחלט בעייתי ואני משתדל שלא להגיב בשרשורים שכאלה.

גם אם זה לאנולאית
בס"ד

'להתכתב', הרי נאמר להתרחק מאוד מאוד...
אז מן הסתם גם בפורום הזה שהוא מעורב,. זה הולך לפי ההגיון של 'להתרחק מאוד מאוד'
ונחשב 'לא בסדר'.
כיוון שזה לא פנים אל פנים זה שונה.די"מאחרונה
ולכן שרשורים עניינים אין בעיה.
שרשורים של שחוק וקלות ראש זה בעייתי.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך