בדר"כ אני עומדת מצד המסנגרים, אבל די!!!! נשברתי!!!!!!!!
אני לא יכולה יותר לסבול את המדינה הזו!
אני יושבת ובוכה מכאב כי זה לא נורמלי.
למה מהאחים שלנו לא אכפת לנו אבל מהבני דודים יימח שמם האלה כן??????
נמאס לי כבר לנסות להבין אותם! נמאס לי!!!!!!!! אין בהם ולו טיפת תבונה!! כשמפנים בית ביצהר וטוענים שהם "מגנים עלינו"??! שמקדמים תהליכי שלום מטומטמים ובזכות זה מקבלים עוד רצח לפני ליל הסדר? כאילו, הערבים מנפנפים לנו ששלום זה לא איתם ואנחנו עיוורים! מרחמים עליהם כמו טיפשים!!
ועכשיו גם זרקו אבנים והמשטרה עמדה שם ולא-עשתה-כלום! כי זה ילדים??! גם ביצהר תאמרו ש"ילדים" פתחו איתכם עימות! אז למה אותם עוצרים?? למה עליהם כועסים? ולמה מהערבים האלה שצריכים למות בעינויים מעלימים עין?!?!
אני לא אומרת שלפגוע באנשי צה"ל זו הדרך, אבל אני מבינה למה מרגישים שזו כן. כי צה"ל פוחדים ממי שתוקף!! ולא אכפת להם מהאחים שלהם, שבעיניים מתחננות מבקשים מהם למלא את תפקידם- לשמור עלינו! להגן!!! ראבק, זה העבודה שלכם!!!!! "צבא ההגנה לישראל" זה השם הכי מהופך למה שמתחולל כאן! מה קרה לנו???? איפה המוסריות הטבעית שמינימום קיימת בכל אחד מאיתנו?????????
ואני לא יכולה לשאת את זה. אני לא יכולה עכשיו לראות את הטוב במצב. אני רק נזכרת בתסכול בבריטים ששלטו כאן בארץ וכשראו שפוגעים ביהודים לא עשו דבר. גם אנחנו כאלה? שותקים עד שמתים?? אולי....
אני חייבת לפרוק! למרות שכבר דיברו על זה.סגולה להצלחה!!
יש המכנים צבא ההגנה לישמעליםהכי בעולם
כואב מאוד מאוד שזה המצב!
מורי חיים סינואני (צדיק מיהודי תימן מהדור הקודם) אמר: 'מדינה שמכרה את בניה סופה שתימכר לאויביה ".
ולצערנו הרב זה מתרחש וקורה לנו מול העיניים. ואנחנו לא מצליחים לעצור את ההתדרדרות הזאת.
צודקת בכל מילהיהלומית14
תפקידו של צה"ל הוא כבר לא להגן על ישראל.הדובדבן שבקצפת
צה"ל הוקם כצבא הגנה לישראל. היום תפקידו הוא לשמור על השקט.
שטויות!תפוז
מה פתאום? בלי צה"ל לא היינו חיים שנייה אחת! אז אולי הם טועים, אבל צריך להגיד תודה שיש לנו לפחות אותם!
תיקון טעות: בלי הקב"ה לא היינו חיים אפילו שניה אחתהדובדבן שבקצפת
גם אם היה לנו צבא חזק פי אלף מצה"ל, וגם אם צה"ל לא היה עסוק בלשמור על השקט במקום בלהגן על יהודים.
את חושבת שלא צריך לטפל בפורעי חוק כי הם יהודים?Resiste
בלי שום קשר לפלסטינים בכלל.
אם את בעד שיטפלו בפלסטינים שבונים לא כחוק, או מיידים אבנים, את אמורה לתמוך גם בטיפול יהודים שבונים לא כחוק או מיידים אבנים.
נאה דורש, נאה מקיים.
ביצהר חושבים שאם הם יהודים מותר להם לעשות הכל, והם בעצם אלה שנלחמים בפלסטינים. צה"ל בכלל מפריע להם!
בנדיטים שחושבים שהם השליחים של אלוהים, ממררים את חיי הפלסטינים בתירוץ של "נקמה".
הם לא מעל החוק, הם לא יקבעו איפה גבולות ישראל, הם לא יקימו בתים איפה שבא להם ואיך שבא להם.
אם משהו לא מוצא חן בעינייך, את לא הולכת ושורפת דברים נכון?
אולי עכשיו כל תלמיד שלא יאהב מה שהמורה עושה לו, ינקב לה צמיגים? כי זה קרה לא מזמן, אבל כשאלה תלמידים לא? כשביצהר עושים זאת, מצווה!
מי הם בכלל שייאימו במלחמת אחים? עם כאלה אחים, באמת מי צריך אוייבים. הם שכחו שהם חלק מהמדינה.
הם מתנגדים לקיומה, יש להם שיגעון גדלות, עם כמה שפינויים כואבים, את המקום הזה אני אתנדב לפנות. הלוואי הלוואי שיחליטו שהם היחידים שישארו תחת שלטון מדינה פלסטינית. שירגישו איך זה להיות המיעוט שאליו עויינים. הם הרי אומרים שיהיה להם קל יותר, המדינה מפריעה להם. נזרוק אותם למים העמוקים בלי מצופים, ונראה אותם שורדים.
לגבי הפלסטינים - אתם באמת מקנאים בהם? זאת אומרת, שלאף אחד אין בעיה לחיות בתנאי הפלסטינים, ללא זכויות, בגדה? שקר.
אה?!!! תגיד אתה נורמלי?הדובדבן שבקצפת
(אני עונה לך בדיוק במילים שבהן אתה השתמשת כדי שתבין את האבסורד שבדבר.)
אם אתה בעד שיטפלו ביהודים שבונים לא כחוק, או מיידים אבנים, אתה אמור לתמוך גם בטיפול בערבים שבונים לא כחוק או מיידים אבנים. נאה דורש, נאה מקיים.
צדיקים שמבינים שאם הם לא יעשו אף אחד לא יעשה, עושים משהו, וחבל שלא יכולים לעשות יותר.
תירוץ של נקמה? מה תירוץ בזה? למה להם 'למרר את חיי הפלסטינים'?
הנקמה היא לא תירוץ. 'גדולה נקמה שניתנה בין שתי אותיות שנאמר "א-ל נקמות ה' א-ל נקמות הופיע"!
נכון מאד, הם לא מעל החוק, הם לא יקבעו איפה גבולות ישראל. לא הם ולא המדינה. התורה היא שקובעת לנו את החוקים לפיהם אנחנו הולכים, התורה קבעה איפה הם גבולות ישראל והצדיקים האלו נלחמים על כך במסירות נפש ממש!
"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"!
זה לא 'משהו לא מוצא חן בעיני', זה משהו שנוגד את התורה הקדושה ואת רצון ה'!
ושוב אנחנו רואים שהכל מתחיל ונגמר באמונה. יש הבדל גדול מאד בין היחס של תלמיד-מורה לבין היחס של עמ"י לתורה הקדושה ולקב"ה.
וכן, אם מישהו בא ומפריע לי לקיים את רצון ה'- אני אנסה לחבל במאמציו!
אם מישהו בא להרוס את הבית שבניתי עפ"י ציווי ה'- אני אנסה לעצור אותו!
הם לא 'שכחו שהם חלק מהמדינה', הם התנתקו ממנה במכוון כי הם הבינו שצריכה לקום פה מלכות. בתורה לא כתוב בשום מקום 'ממשלה' או 'דמוקרטיה'. כתוב "שום תשים עליך מלך"!
אז בטח שהם מתנגדים לקיומה של המדינה! ומה קשור לפה שיגעון גדלות?
ואם אתה תתנדב לפנות, אז כנראה יש לך בעיה רצינית בהבנת המציאות- אם יפנו את יו"ש, אתה יודע מה ישאר?
אתה מכיר את מפת המדינה? ישארו שני אזורים- הצפון והדרום, עם רצועת ביטחון צרה כ"כ, שלא תהיה לערבים בכלל בעיה לכבוש את האזורים המנותקים האלה.
'המיעוט שאליו עוינים'? תגיד איפה אתה חי? המיעוט שאליו עוינים הוא לא הערבים אלא היהודים שמוסרים את נפשם על יישוב א"י.
איזה בלי מצופים? אתה חושב שצריך את המדינה? אם היא קיימת עד היום, זה בגלל רצון ה'. אם אני עוד חיה, זה רק בגלל רצון ה'.
אני לצערי לא גרה באיו"ש, ועדיין, אין שום דבר- שום דבר- שמונע מערבי מהכפר הסמוך להגיע לבית שלי וח"ו ח"ו לרצוח את כולם. אפילו לא מדינת ישראל הקדושה והמהוללה, ירום הודה.
אני לא יכולה להמשיך עכשיו, בעז"ה אמשיך את תשובתי אח"כ.
יצור הודי
לא מסכימה עם שום מילה!!!
פיסקה ראשונה- אני לא רוצה להכנס אליה מכיוון שזה ארוך מדי..
פיסקה שניה-" ביצהר חושבים שאם הם יהודים מותר להם לעשות הכל, והם בעצם אלה שנלחמים בפלסטינים. צה"ל בכלל מפריע להם!" תחליף בין חושבים ליודעים ואז זה יהיה נכון.
הם ממררים את חיי הפלסטינים?!?!!? הערבים לקחו לנו את המתנה שה' נתן לנו אז הם מנסים להגן על מה שנשאר ממנה! ומה הם בדיוק עושים? גרים שם. זהו. מי שממרר חיים זה הערבים! הם זורקים בקתבי"ם ואבנים כל יום כל היום!! "להיות עם חופשי בארצינו" איפה החופשיות פה?!?! מתי בפעם האחרונה בן אדם נסע ביו"ש בחופשיות ובלי פחד שיקפוץ עוד שניה מחבל מהפינה?
נכון הם לא יקבעו איפה גבולות ישראל כי הקב"ה קבע לנו גבולות. אבל הם כן יקימו בתים איפה שבא להם ואיך שבא להם כל עוד זה בתוך גבולות הארץ שהקב"ה נתן לנו.
יש הבדל בין משהו לא מוצא חן לבין רצח של אח.
פסקה שלישית- מה הקשר למורה?!?!? המח"ט הוא ממש לא המורה של היצהרניקים! וקצת שכחתה מה קרה לפני! הרס של בתים האמצע הליליה!! תחשוב איזה טרוומה זה לילדים! רק הרגע הם גמרו לבנות אותו מאיפה יהיה להם כסף לבנות חדש?? איפה הם יגורו עד אז?? זה-למרר חיים.
סיום- לחיות כמו "פלסטינים" תגיד לי פעם ראיתה איך נראה מאחז שאת מדבר?? אני בטוחה שכל גבעוניסט היה רוצה לחיות עם מיים+חשמל חינם.
תשמע,די"מ
לא מעניין אותנו החוק מעניין אותנו התורה.
אם היית טוען שעל פי התורה אנחנו צריכים להקשיב לחוק,מילא היה על מה לדון.
כיוון שאתה אתאיסט וכופר באלוקי ישראל ובתורה,אז אין לנו מה לדבר איתך.
דיון שהוא לא בתוך גבולות התורה הוא לא דיון לגיטמי,כי טענה שתביא שבאה מראש של בן תמותה עם שכל מוגבל לא יכולה לסתור את המוסר האלוקי שהוא קובע.
הדובדבן שבקצפת, יצור יהודי ודי"מResiste
לא אענה לכל אחד מכם, אז בקצרה -
אתם מצדיקים את הפעולות של יצהר בשם "התורה". מצחיק שהצבא מלא דתיים.
אם בשם התורה מותר לעבור על החוק ולהתיישב שם, כי זו אדמת ארץ ישראל, אז זה לגיטימי להתיישב עד הפרת ובסיני?
אני בטוח שרוב הדתיים יסכימו איתי שלא.
הערצה פתטית לפורעי חוק, כביכול בשם התורה. הם לא אלוהים, והם לא שליחים שלו.
הרבנים בעצמם חלוקים, להם נוח ללכת עם פירוש מסוים. 70 פנים לתורה.
כשיהיה פה אחד בקרב "המאמינים" (החל מנטורי קרתא והחרדים, כולל הדת"לים ועד הגבעונים) תוכלו לומר "התורה קבעה". דתי לאומי הוא לא מאמין פחות מאיזה אחד שהחליט ללכת עם כיפה גדולה ולומר שהוא בעצם עובד ה' וכל שאר הדתיים והחרדים, הם בכלל לא מבינים מה אלוהים רוצה. לא, כי הוא מבין. אלוהים פנה באופן אישי לכל הגבעונים... שבעצמם חלוקים!
אם הערוץ הזה אמור להיות כביכול של דתיים לאומים, משהו מתון, הוא מסמל בדיוק את המגמה בישראל. או שאתם ילדים קטנים שמעריצים כמה בנדיטים, או שבאמת הקיצוניים הולכים ומקצינים עוד יותר.
אז מה,די"מ
יש אנשים שמכנים את עצמם "דתיים" ולא שומרים נגיעה או מסמסים בשבת ועוד ועוד....
חוץ מזה אמרתי לך שאני ישמח לדון איתך בתוך התורה מה נכון ומה לא,אבל טענה שהיא לא מתוך תורה היא לא טענה!
לא ענית לשאלה פשוטה אחת.Resiste
איפה גבולות הארץ לפי התורה? עד איפה מותר ליצהרניקים להתיישב בלי שהמדינה תפריע להם?
מחלוקת,די"מ
אבל לפי כל השיטות עבר הירדן ורוב סיני.
לפי חלק מהשיטות זה הרבה יותר.
אני יחפש קצת מפות.....
זה נראה לי השיטה הכי גדולה-
אז התורה למעשה מחייבת אותנו לכבוש את כל זה?Resiste
כי למעשה מצדיקים כאן את המעשים שנעשו ביצהר, ומתנגדים למו"מ, כי הגדה בכלל שייכת לעם היהודי ואסור למנהיג להחזיר שטח שהובטח ליהודים ע"י אלוהים.
בדיוק!די"מ
אני חושב שהתשובה הבאה שלך תפחיד אותי עוד יותרResiste
אבל אהיה אמיץ ואשאל ![]()
נניח שיצאנו למסע כיבושים כמו מוחמד היקר, יש שישה מיליון יהודים בארץ (וזה לא מספר המזל שלנו) חלקם ילדים, חלקם זקנים. אבל במצב הכי הזוי, שהרוב מסכימים איתך (למרות שאתם המיעוט שבמיעוט, מיעוט רועש ומפחיד.) איך אמורים להוציא את זה לפועל?
אתה מודע לכך שיש מיליוני ערבים שם?
והשאלה - מה תעשה איתם? ![]()
כל זה לא יקרה, אבל מנסה להבין אם יש לך איזו שהיא תכנית מגובשת... אחרי שגיליתי שאתה אותו אחד מהתכנית של חדשות2, שתמך בתג מחיר פיזית בפלסטינים. (אני אומר את זה כאן כי ראיתי שהשם שלך גלוי בכרטיס, אז אני מבין שאני לא עושה אאוטינג או משהו.)
מה הבעייה?די"מ
כובש את הארץ המובטחת,
עושה טרנספר לערבים ואם הם יתנגדו נאלץ להרוג אותם,מקים מלכות על פי חוקי התורה,בה יש מקום אך ורק לגר תושב אוכף כפייה דתית במרחב הציבורי.
Resiste, אתה פרובוקטיבי וזה עולה לי על העצבים!!שונמית
דיון עם כמה צדדים הוא מעניין וחשוב, אבל אתה יודע לאיזו חברה אתה נכנס, ואתה פשוט שש לומר דברים שפוגעים פה באנשים.
מותר לך לא להסכים, אבל בבקשה תכבד את הבית אליו אתה נכנס.
(אתה יכול להגיד "אלוקים" עם ק', זה לא יהרוג אותך. ואם אני אצביע על כל התבטאות פרובוקטיבית ולא מתחשבת אני אאלץ לצטט את כל מה שאתה כותב.)
בקשר לכתוב עם ק' אמנם מקובל שכך עושיםדי"מ
אבל יכול להיות שדווקא זה יותר בעייתי.
זה לא פורום של תושבי יצהר
Resiste
טוב. אז ככההנולאית
בס"ד
שונמית ממש לא מסכימה ש Resiste בהיה פרובוקטיבי הפעם, הוא סה"כ אמר את דעתו, אם זה לא לרוח הקיצונית שלך... זה כבר משהו אחר.
כבר פירסמתי בארץ מולדת את הקישור אבל ניחא, http://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&cad=rja&uact=8&ved=0CFIQFjAH&url=http%3A%2F%2Ftora.us.fm%2Ftnk1%2Fmessages%2Fsofrim_hagay_mxjva_21.html&ei=SkZQU_6rM-SI7Aap4YC4Dw&usg=AFQjCNGAGl2CAifG0x6F45lOI-brQMJ2oA&bvm=bv.64764171,d.ZGU
מעשה רב אדא בר אהבה:
התלמוד ממחיש את ירידת הדורות באמצעות דו שיח בין שני אמוראים: "אמר לו רב פפא לאביי: מדוע לראשונים התרחשו נסים ואילו לנו לא מתרחשים נסים? … אמר לו: הראשונים היו מוסרים את נפשם על קדושת השם (ממידת חסידות), ואנו לא מוסרים את עצמנו על קדושת השם. כפי שעשה רב אדא בר אהבה, שראה אשה כותית שהיתה לובשת כרבלתא (בגד פרוץ או עשוי מכלאים, וכן פסק הרמב"ם הל' כלאים, פ"י הכ"ט – "הרואה כלאים … אפילו היה מהלך בשוק קופץ לו וקורעו עליו מיד") בשוק, חשב שהיא בת ישראל, קם וקרע מעליה את הבגד. לאחר מכן התברר שהיא אשה כותית, הענישו את ר' אדא שישלם לה ארבע מאות זוז. אמר לה: מה שמך? אמרה לו מתון. אמר לה: מתון מתון שווה ארבע מאות זוז" (תרגום חופשי-ברכות כ.). העולה מכאן הוא שאף מן הדוגמא שנתן אביי, בכדי להמחיש את ירידת הדורות בזמנו, נמצאנו למדים כי חל פיחות רב גם במושג "מסירות נפש". שכן מצאנו שאף רב אדא בר אהבה, שבצע את קריעת הכרבלתא, הגיע בסופו של דבר למסקנה: מתון מתוון". דהיינו, שאין לקפוץ מיד ולגרום נזק לרכוש הזולת, למרות חטאו בפרהסיה, אלא יש למנוע את הפרצה בדרך של מתינות ושלום.
ועדיף לקרוא גם את הסיכום.
מי אנחנו שננקום, נכון שזה למען כבוד התורה וכבר היו מקרים חריגים(כמו שפינחס הרג את הגברים), (או הלווים את בנ"י שחטאו בחטא העגל)
אבל הם היו מקרים חריגים, ובנוסף לכך כיום אנחנו לא! בדור בעל רוח שיכול לנקום או לעשות דברים
שאולי פעם ואולי אנשים אחדים כן עשו. (אף אחד למשל לא יסכול יהודי שחילל שבת בכוונה, כי היום זה לא רלוונטי למרות שזה מהתורה). ואם אז, באותם ימים הם לא יכלו לעשות (לנקום ולעשות דין על דעת עצמם) איך היום אנחנו מרשים לעצמנו לעשות את זה?
(אפילו שכתוב בתורה, אבל שוב, במקרים חריגים וכיום זה כבר לא רלוונטי משום פיחות הדורות.. או שמא אומרים אתם שאתם יותר טובים, חכמים בתורה ויראי ה' מחז"ל?)
המון דברים כתובים בתורה, אבל כרגע הם לא ברי מימוש.
ולדיון,
אומנם אני חוטאת בזה משום שאין לי רב. (של ההורים?
מי זה?)
ואפילו שכביכול אתם מחמירים על עצמכם אחד לעומת השני, זה עדיין 'לא בסדר', במיוחד
כשאתם כל כך בעניין של לעשות את מצוות התורה.
אז מצווה אחת נראית לכם, אה, משעממת, אז אתם תקלו בה, ומצווה אחרת שנראית לכם חשובה,
תחמירו בה,
ואה, יום אחד יותר נוח לכם לעשות את זה אחרת, אז תשנו את ההלכה.
צריך רב, כדי שלא יקרה מצב שאנחנו ניצור לעצמנו יהדות משלנו.
ושמירת נגיעה?
גם מי שהוא דתי, יכול לא לשמור נגיעה.
האם אתם מכירים אדם שמקיים את כללל תרי"ג המצוות?
ואם לא, אז הוא לא דתי?
או שהוא לא דתי, כי אתם החלטתם שאם לא עושים את מצווה א', אז זה בסדר
ואם לא עושים את מצווה ב', אז זה לא בסדר??
אני ושאר העולם לא מושלמים, באמת שלא, ולא באתי להתקיף (למרות שזה נשמע כך)
רק לשים לב. שלא מחטיאים את המטרה.
לא הבנתי מה רצית להיגד בכל תחילת ההודעה.די"מ
בקשר לסוף.
מי שבמוצהר לא שומר מצווה מסויימת אז למה הוא דתי?
כאילו מי שבעקרון משתדל לשמור ופה ושם נופל או אפילו נופל הרבה אבל מתבייש בזה ולא רואה בזה דבר לגיטימי זה עניין אחר.
אבל מי שבמוצהר מבטל מצווה?!
למה בימי יהושוע בן נון לא עשו את זה?ותן טל
רק שואל...
הרי אין חולק שבימי יהושע כ-ל העם היה שומר מצוות, ויותר מזה - אז התבצע הכיבוש הממשי של השטח, ובכל זאת לא כבשו את כל גבולות הארץ המובטחת (ואני לא מדבר כרגע על שטחים בתוך שטח ישראל המצומצמת שגם בהם היו חלקים שלא כבשו - אלא על החלקים הרחוקים יותר...
בקיצור, לא נוכל לדעת עד שהמשיח יגיע.
די ברור לי שסתם ככה להגלות/לרצוח מליוני ערבים, במציאות כפי שהיא כיום, לא היית יכול, כי עם כל הכבוד יש עוד מדינות מסביב בעולם, ועם כל הכבוד ל"עם לבדד ישכון" - קשרים בין מדינות תמיד חייב. נראה מדינה קטנה כמו שלנו עושה דברים כאלו למדינות שלמות מסביבה וזה יעבור בשקט בעולם, הערבי בפרט, מדינות אירופה ברחב יותר, וכל העולם בכללי...
לכן לא נראה לי שסתם ככה היית י-כ-ו-ל לעשות את זה, גם אם נניח מצב שבו כל העם היה מאמין בזה ותומך בזה. לדבר כזה צריך לחכות למשיח שינהיג על פי נבואה ורוח הקודש.
מי אמר שמה שעשו בימי יהושע זה תקין???י.ל.
אם אני לא טועה כתוב שזה חלק מהבעיה בשופטים שלא הורישו את כל יושבי הארץ
שוב, לא דיברתי על "ארץ ישראל המצומצמת"ותן טל
שזה דבר בפני עצמו.
מהכתוב ביהושע ועל פי מה שמובן במפרשים, לא היה בכלל ניסיון או רצון לכבוש מעבר למה שאנחנו מכירים כיום כארץ ישראל. כלומר - לא הגיעו לפרת ולחידקל וכו'...
גבולות ארץ ישראל המובטחת זה לא גבולות ארץ ישראל שהתקדשו, שזה גם לא גבולות ארץ ישראל במציאות כיום.
צריך להבדיל בין שלבים שונים, בין מציאויות שונות.
לפי מה שאני זוכר, אפילו בתקופת הזוהר של דוד המלך, הוא לא שלט בשטח של ארץ ישראל "המובטחת" - אלא פחות מזה.
ככל הנראה, אני מבין - גבולות ההבטחה הם גבולות עתידיים. יגיע המשיח ויגיד, ונראה איך כל ארץ ישראל המובטחת תהיה שלנו - אבל סתם ככה לבד ללכת ולכבוש בכוח את כל השטח שהוא "מובטח" - זה רחוק מאוד מהדעת - גם מסיבות טכניות, אבל כן, גם מסיבות מהותיות. אני לא יודע כמה רבנים חותמים על אמירה שכיום במצבנו כיום, יש חיוב הלכתי ללכת ולכבוש את לבנון, וכל הגבולות המזרחיים, הדרומיים הצפוניים וכו'. לא יודע...אולי...
בעיקר העלתי שאלה של תהיה. אני לא מתיימר להציג תשובות חד משמעיות כמו שהתשובות שלך בעיניי, הן לא חד משמעיות, לא טכנית ולא מהותית.
דוד כבש אפילו חלקים שהם לא בגבולות ההבטחה.די"מ
^^^^^^^^^^^הדובדבן שבקצפת
מה שמגוחך פההדובדבן שבקצפת
הוא שאתה מחשיב כל מי שהולך עם כיפה כ'דתי'.
וכמו שדי"מ אמר, יש 'דתיים' שלא שומרים נגיעה.
"שום תשים עליך מלך" זאת מצווה מפורשת מהתורה. ואני באמת לא מבינה למה לא כל מי שקורה לעצמו דתי לא מבין את זה. כנ"ל מצוות כיבוש הארץ המובטחת.
שום תשים עליך מלך - כשהעם ירצה בזה!ותן טל
נא לדייק. אי אפשר לכפות מלוכה על עם שלא רוצה עדיין מלוכה. זה היה בימי שמואל, כאשר בכמעט 400 שנה שלפניו לא היה מלך, וזה גם כיום. מה עוד שהיום גם טכנית אתה לא יכול לשים מלך כי אין שום צאצא קיים ומוכח לבית דוד, ואין שום ערבות מיהו המשיח ומתי הוא בא.
ואני אישית מאמין שדתיים בכללי היום אומרים ומאמינים ב"אני מאמין בביאת המשיח" - כשהמשמעות של זה זה מלך. גם אם זה לא במודעות במאה אחוז, כי זה עדיין נחשב כאילו רחוק, כי זה לא בחיים שלנו...
את מבינה בכלל מה זה אומר מלך? מה זה מציאות של מלך? לא נראה לי שאת יודעת באמת מה זה מציאות של מלך עד הסוף...
מלך יכול להפוך אותך לשפחה שלו כי זה מה שהתחשק לו, וכל מעשה ידייך יהיה שלו.
מלך גם יוכל להרוס בתים ביצהר כדי לבנות לו דרך מהירה מפה לשם. הוא יוכל לעשות את זה גם בתל אביב, נכון...אבל גם ביצהר.
אין דבר כזה סירוב פקודה על דבר שהמלך ציווה, גם אם זה לא מתיישב מאה אחוז עם האידיאולוגיה שלך - ואת לא יכולה בטוח לערוב לכך שהמלך יהיה בדיוק על פי השקפת. מניין לך שזה יהיה ככה? איך את יודעת שמלך יאחוז באידיאולוגיה ובתפיסת המלכות והמצוות שלך ולא בתפיסה של זרם אחר, סתם אני זורק עכשיו, נגיד חב"ד?
ואדם שמסרב פקודה למלך, המלך יכול להוציאו להורג מדין מורד במלכות, אפילו בלי ללהיוועץ בסנהדרין.
בקיצור, "לעכל" מציאות של מלך זה לא יום אחד ולא יומיים, זה תהליכים, זה שלבים...גם את אישית לא עיכלת עדיין מה זה אומר, אז באיזי...
אפשר להגיד משהו?הדובדבן שבקצפת
א. לא נפעל להביא את המשיח, כי רוב העם אפילו לא יודע מה זה אומר, אז א"א להגיד שהוא רוצה...נכון? ולא נתפלל "את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח", כי אנחנו לא מבינים מה זה ורוב העם לא רוצה את זה, נכון? <צ>
נכון, עוד לא למדתי את הסוגיה הזאת לעומק ממש.
אבל עד כמה שהבנתי עד עכשיו- בימי שמואל האופציה האחרת היתה נביא, קשר ישיר לקב"ה. היום- האופציה האחרת היא להישאר עם ממשלה שבה כל "חובב תנ"ך" נחשב לדתי, ממשלה שחושבת שיש לה זכות לוותר על חלקים בא"י ולסכן בכך חיים של יהודים, ממשלה שמקשה על יהודים לקיים מצוות. זה שונה לגמרי מימי שמואל.
ב. אם אני לא טועה, מקווה שהציטוט מדויק- "שום תשים עליך מלך אשר יבחר ה' אלוקיך בו..." ה' יבחר בו! לא העם!ובהמשך- "לשמור את כל דברי התורה הזאת ואת כל החוקים..."
אז מלך כזה- אין לי שום בעיה להיות שפחה שלו, ומאד יכול להיות שאני אפילו לא אחכה שהוא יקח אותי בכוח, אולי אני ארוץ אליו להתחנן לשרת אותו. (מה גם שאם היית יודע מה הסיפור שלי היית מבין שזה יכול להיות שיפור עצום, לשרת מלך כזה שה' בחר בו.)
אם המלך שה' יבחר בו יהיה נגיד חב"דניק, אז אני אשמח למלא את הפקודות שלו, גם אם זה יהיה ללכת לשליחות בהודו או אלוקים יודע איפה, וגם אם זה לא בדיוק יסתדר עם האידיאולוגיה שלי.
ברור שזה מציאות שונה לחלוטין, אבל זה עדיין לא מונע ממני להאמין שהמדינה היתה פתרון זמני עד הקמת המלכות.
לא מענין אותנו מה הדתיים שנמצאים בצבאי.ל.
או הנטורי קרתא אומרים.
בתורה כתוב שמהנילוס עד הפרת זה שלנו.אז אני יהיהשם ברגע שאני יוכל.
אם מישהו רוצה להתוכח הלכתית תפאדל אבל בגלל שאף אחד לא יכול לעשות את זה כי אנחנו צודקים בסופו של דבר הם מנסים לתרץכלמיני תירוצים על מוסר מעוות.
לנו יש תורה.נקודה.
והיא קובעת ולא החוק.נקודה.
ה' לא פנה אישית אבל יש תורה ועל ידה אנחנו ידעים מה ה' רוצה.
ולגבי השורה האחרונה: אפשרות ב' ![]()
אענה לך. (זהירות, ארוך! אבל תקראו בכ"ז
)*בננית*
בניגוד לכמה פה, אני חושבת שהמעשים של החבר'ה ביצהר פסולים מאוד.
אני מזדהה לחלוטין עם השאיפה שנחיה פה לבדנו בארץ, שנהיה אור לגויים, שייבנה המקדש ושכל עם ישראל יהיה בארץ ויעבוד את ה' (ובניגוד אליך resiste, אני גם מאמינה שזה ייקרה בעתיד).
אבל ההבדל היסודי בין ההשקפה שלי להשקפה של ה'גבעונים' (הכללה גסה) היא שזו לא הדרך למטרה הזו.
אי אפשר להביא גאולה בלי העם. ואת זה נראה לי שפספסנו בדרך.
ולכן יש אנשים שלא רואים את עצמם שותפים במדינה, אלא נלחמים בה. מטרתם היא הגאולה, גם אם יקבלו אותה 100 איש. הם לא מבינים שזה פשוט בלתי אפשרי. הגאולה לא תבוא בלי העם, שכחו מזה.
בואו נודה - אף אחד שם לא חושב שאם הוא יפנצ'ר גלגל ויפרק אוהל הוא ייפתור את בעיית המדינה ויפסיקו להרוס בתים. נכון? הרי ברור שזה יגדיל את הקוטביות בחברה ויגרום שלא תגדל הבנייה והתמיכה בהתיישבות.
אז מה המטרה כאן? תכל'ס זו פשוט תגובה עצבנית, ומחילה - ילדותית. בתור אנשים מאמינים אנחנו צריכים לדעת שפתרון בעיות לא מגיע עם הוספת שמן למדורה.
כמו במריבה פשוטה בין אנשים - כששניים מתווכחים וכל אחד בטוח בצדקתו, הדרך להגיע לשלום והסכמה היא לא כעס, עלבון ועצבים. הרי ברור שזו שנאה לשמה ולא רצון כנה לפתור בעיות. אם אני רבה עם חברה ואני באמת רוצה לפתור את הבעייה - אני אקשיב למה שיש לה לומר, ואסביר בנחת ובעדינות את מה שאני חושבת ומאמינה. זה עובד. (ד"א - עדינות לא סותרת בכלל עמוד שדרה, להיפך. עדינות כזו משדרת עוצמה וביטחון)
כנ"ל כאן. אנחנו עם אחד. אי אפשר לפתור את הבעיות פה בלי להקשיב בנחת. זה לא אומר להסכים, זה אומר לכבד.
אני מתנגדת להמון מהלכים פה. ואני גם לא חושבת שהכנסת והממשלה במצב אידיאלי. רחוק מזה. אבל ככה לא נועיל בכלום.
נקודה חשובה לדעתי שהעלת:
מצטטת אותך: "...לכל הגבעונים... שבעצמם חלוקים!"
זה מה שגורמת הדרך הזו. פיצול עד אינסוף של העם, שמגיע לכך שאין קבוצה מגובשת. שהרי אפילו הקבוצה הקטנה של הגבעונים מפוצלת בתוך עצמה.
זו הוכחה לכך שבדרך הזו לעולם לא נוכל לפעול יחד ולמצוא מכנה משותף. כי אם לא נשאיר מקום גם לדעותיו של האחר (עם עמידה על שלנו), נישאר כל אחד לבד, ולא נעשה כאן כלום.
ובעניין אחר.
אתה טוען -
"נאה דורש, נאה מקיים." אז אני אומר אותו דבר בהפוך. אתה מציג את זה כאילו נותנים ליצהרניקים יד חופשית ואת הפלסטינים כולאים.
אבל תסתכל במציאות, ותראה שאת היצהרניקים רודפים בצורה לא מידתית בעליל, ואילו הפלסטינים עושים דברי נוראים פי כמה וכמה, ולא נוקפים אצבע.
למה?!
זה נקרא "איפָה ואיפָה". זה חוסר פרופורציות. זה לא "נאה דורש נאה מקיים".
זה שאני לא מסכימה עם מה שהם עושים, לא סותר שאני אדרוש צדק ופרופורציות.
היה על זה מאמר יפה של קלמן ליבסקינד, ומאוד הסכמתי איתו. אצטט:
"והשבוע מדינת ישראל, באמצעות הזרוע לביצוע פעולות נקם הקרויה "המנהל האזרחי", ובחסות הידיעה שהתקשורת לא תשמיע שום צפצוץ של מחאה, החליטה לבצע ברוב הזה פעולה של תג מחיר. לפני שבועיים מישהו זרק אבן על מכונית של קצין? אחרי כמה ימים בא המנהל והורס בית - שאב, אם וחמישה ילדים בנו בהרבה כסף... ובמקום שבו המדינה מתנהגת כמו פוגרומצ'יקית קטנה בעצמה - ממש כמו אותו ילד בן 16 - יהיה קשה להסביר אח"כ לצעירים הפורעים מסביב איפה הבעייה עם מה שהם עושים".
בקיצור, גם למדינה לא חסר בכלל. המדינה מתנהגת גם בילדותיות. במקום לפתור בעיות בצורה רצינית ומיושבת - היא הורסת בתים, ועוד של אנשים חפים מפשע.
אגב, צרם לי שכתבת שהלוואי שהם יחיו בתור שלטון פלסטיני. הם אחים שלי, ואני אוהבת אותם מאוד. כאב לי שאתה ככה מביע שנאה. זו גם לא דרך בכלל לפתור בעיות.
שנחיה פה בשלום אחד עם השני, הלוואי.
רק הארה קטנה.. שלדעתי.ילדה אחת!!
אני גם מאוד לא מסכימה עם האלה של ה'תג מחיר'. מאודד.
אבל דמייני שניה את המצב שלהם. הנפשי.
בואי תגורי שבועיים ביצהר ואת תתחרפני! אני מבטיחה לך!
המשטרה חיה איתם ביישוב ומשגעת את המוח,
ו"משטרת אריאל" (המשטרה של האזור הזה) היא נוראית.
תשאלי כל שוטר במדינה והוא יגיד לך שכולם שם (וזה לא הכללה גסה!) שוטרים שלא כדאי להיפגש איתם ברחוב.
קחי דוגמא- "אין לך פח באוטו?? יופי! קבל דוח! חייב להיות לך פח!"
או- "אהה, החגורה רק ביד שלך אבל עוד לא הספקת לשים אותה?? |מדובר פה על היציאה מהישוב| - קח דוח!"
תביני. זה מה שהם עושים להם.
ותוסיפי לזה הריסת בתים ועוד מיליון מעשים קטנים כאלה רעים ובלי לב.
אז לומר "גם למדינה לא חסר בכלל, אבל גם להם" זה נכון. אבל עדיין קשה לשפוט אותם.
(ולא, לא מסכימה איתם!!!)
הם חיים וסובלים יום-יום מהמשטרה הזאת, וסופגים את כל הרוע ס-ת-ם כי הם מהישוב יצהר שהמשטרה שונאת.
אז אולי הם לא מגיבים בדרך נכונה.
אבל כשאת מסתכלת על התמונה השלמה בכלל לא קשה להבין למה הם עושים את זה.
עד כאן נאומי להיום 
ללא ספק, אבל אי אפשר ליצור מהעצבים אידאולוגיה.*בננית*
רציתי לכתוב את זה, בסוף שכחתי
ברור שאפשר להבין את המניעים. אבל אני עדיין חושבת שזה לא מצדיק, וזה לא הופך אותנו לאנשים שקולים שפועלים מהראש.
כשאני קוראת על הדברים האלה (ואני יודעת שלחיות את זה זה עוד יותר קשה) אני חוטפת עצבים. זה מרגיז, באמת.
אבל לפעול ככה זה לא ישפר את המצב, אלא ידרדר אותו.
^^תגובה טובה. גם ההארה.-pnina-
את יוצאת מנוקדת הנחה שלהגדיל את הקוטביותדי"מ
לא יפתור את הבעייה של המדינה.
אני חולק עלייך,
ככל שנעלה ונציף את הדברים הבעייתים במדינה,זה יגרום לאנשים להתעורר.
.
תכל'ס זה פשוט פעולה פשוטה וברורה לכל אדם עם קצת רגש,שכשיש גוף שפוגע בי אני נלחם בו,כאילו ביג דיל מה עשיתם מזה,בסך הכל פגיעה ברכוש.
אתחיל מהסוף - זה לא מהרכוש, אלא מהאידאולוגיה הזו.*בננית*
הרי כתבתי שצריך לעמוד על שלנו ועל האידאולוגיה שאנחנו מאמינים בה.
אבל מה שאמרתי - שצריך להפריד בין השנאה האישית (המאוד פסולה) לבין ההתנגדות לאידאולוגיות (ההכרחית!). להפריד בין האדם עצמו לדעותיו.
מה שאני טוענת, זה שהפגיעה הזו ברכוש (ובכלל, כל ההתנהלות. בין בדיבור בין במעשה) היא תוצאה של שנאה אישית ולא של התנגדות לאידאולוגיה.
איך אני קובעת את זה?
אדם שמטרתו לגרום לאנשים להתעורר ולשכנע אותם באידאולוגיה שלו, לא גורם להם בצורה מכוונת לשנוא אותו.
להיפך, הוא יעשה מעשים שמשכנעים באמת, ולא סתם פרובוקציות מיותרות וחסרות תועלת. אם זה היה מוביל להשלכה מועילה במציאות - לא הייתי רואה את זה בצורה כזו בהכרח.
אבל בגלל שכל המטרה היא להראות כעס ונקמה ותו לא, זו פעולה ילדותית בעיניי. לא ככה פותרים בעיות.
אפילו כתבת: "ברור לכל אדם עם קצת רגש.." - פה בדיוק הטעות!! פועלים מהבטן במקום להפעיל שיקול דעת רציני.
זה הטעות!!י.ל.
התורה היא מעל החוק ולכן מה שיצהר עושים זה מעל החוק
ובגלל שאם תלמיד מנקב צמיג למורה שלו זה נגד התורה ולכן אולי זה גם לא חוקי.
אבל מי שהולך לפי התורה אין דבר כזה בשבילו חוק.
הוצאת לי את המחשבות מהראש...לולית10
ההשלטות על הישיבה ביצהר פעולה זו היא פחות מבחורצ'יק
רבע אחוז מפעולות הצבא.בכל יום עומדים עלינו לכלותנו והקב"ה מצילנו מידם כיום גם בדרך טבעית ע"י הצבא.
רק לפעמים שומעים על עוד חיסול של עוד מחבל\מדען מעזה\איראן ואפי' במדינות שמסוכן לפעול בהן ,וכמובן שלא מגיעים אלינו כל הסיפורים..רק ביצהר אם אלו היו ערבים שפוגעים במוצב מה היו עושים להם?? יורים בהם! והיו דברים מעולם! אבל כאן ..הם פשוט נטשו כי אלו יהודים שפגעו בהם עם כל המעשה המחפיר שעשו..כי צה"ל גם במקרה שהוא אמור לתקוף כאשר אלו יהודים ההתייחסות אחרת וכ"ש שהוא מגן..
אבל כן צריך חיזוק גם בפרטים הקטנים (שהם הכואבים) אבל להשוות את הצה"ל לבריטים אם זה לא היה מכאב זה היה משיגעון..
אם לא היה צה"ל המדינה הייתה נמחקת תוך דקות (כמובן זה לא יקרה אבל תיאורטית) מה שאומר שהוא מגן ומגן..
"ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים"הדובדבן שבקצפת
זה אמנם לא פסוק מפורש אבל יסוד גדול מאד באמונה ובטחון בה'.
כך שהמשפט האחרון שלך לא נכון בעליל.
הוא נכון.אבל זה כמובן לא יקרה אבינו לא ייתן!
בחורצ'יק
הממ.. פה חשדתי.הדובדבן שבקצפת

וברצינות עכשיו: מאיפה אתה יודע?
צודקתתפוז
צודקת, אבל זה עדיין עדיף מהגלות
ועכשיו אנחנו לא בגלות?די"מ
אנחנו בגלות יחסית טובה,ברור שאין להשוות את תקופת "טור הזהב" לגרוש ספרד,
תמיד היו עליות ומרודות,אבל פעם אחרונה שבדקתי בית המקדש לא נבנה עדיין ככה שאנחנו עדיין בגלות.
הפעם אפשר לראות טובישי .א.
מה עם ישובים אחרים???
את יודעת איזה קשר חם יש עם החיילים?
הם גם בני אדם, ושמתנכלים עליהם אז זה גם מכאיב להם כמו לך
ובגלל זה הם נכנסים דווקה ביצהר!
אני לא מצדיק את החיילים, הם גם לא בסדר ובמקום לעזור לארץ ישראל לצמוח הם מדכאים אותה!
אבל למה תושבי יצהר פורקים את כל הכעס שלהם על החיילים, הם סה"כ ממלאים פקודות!!
מצידי שיתנו כדור לאחמד טיבי בראש, אבל מה אשם חייל שקיבל פקודה להרוס עמדה ליד יצהר או בקושי יודע שזה של יהודים??
הצבא של גוף לא ממש שמאלני (שר הבטחון והרמטכ"ל הם די ימניים וגם כל הקודקודים בשומרון למעט ניצן אלון די ימניים, ואפילו מעודדים התיישבות)
אבל תושבי יצהר שהם יששובב יחיד כמעט בשומרון מתנכלים לחיילים, אז הצבא מתנכל להם!
זה לא מה שהלך שם!!י.ל.
תושבי יצהר לא קמו יום אחד והחליטושעכשיו הם רוגמים חיילים!!!
יש הגיון פשוט-מי שנלחם בי אני נלחם בו.
אם חייל בא לפנות לגיטימי להתנגד לו בכח.
חייל שלא עשה כלום ולא בא להילחם נגד יהודים לא עושים לו כלום!!!!
רכוש צה"ל נפגע בגלל שהגוף צה"ל פגע ביהודים!!!
החיילים עצמם לא נפגעו בכלל!! חוץ מזה שהמאהל שמר על הכפר ולא על הישוב!!
ולגבי השורה האחרונה ממש עצבנת:תושבי יצהר לא קמו יום אחד והחליטו לרצוח כל לובש מדים!!!
אחרי שהצבא מתנכל להם בלי סוף הם נלחמו בו! לא תושבי יצהר התחיחלו את המלחמה עם הצבא.
הצבא התנכל להם אז הם התנכלו לו!!
אנשים לא מעוניינים להבין. עדיף סביבה בטוחה, לא?מישהי=)
ל-י.ל.ברוח איתנה
ההגיון הפשוט שלך,ש"מי שנלחם בי אני נלחם בו" אומר בעצם שאם מישהו מרביץ לך עם מקל,אתה תילחם במקל במקום באדם האוחז בו.וזו בעצם הנקודה...
ולכל החבר'ה היותר בוטים,חשבתם פעם שאם הייתם נולדים לאומה הערבית הייתם הולכים להיות שאהידים?
הרי גם בתור יהודים אתם מאמצים את האוטונומיה הערבית.לקרוא לרצח אנשים רק על פי האומה שאליה הם משתייכים??זה לא יהודי!!הדרך לגזור דין מוות על אדם היא להתבסס על המעשים שהוא עשה.לא על הגזע שאליו הוא משתייך,לא המקום בו הוא גר,אלא רק על פי הבחירות שהוא עושה והדרך בה הוא מחליט לפעול.
אני יכולה להתנחם בעובדה שגם אם הייתי נולדת ערביה לא הייתי מקבלת את הדברים שאומרים לי כהוויתם ולא הייתי עושה דברים שלא נח לי איתם,גם אם מישהו היה מחליט שזה "מצוות אלוהים".
ברור שאם הייתי ערבי הייתי בחמאס.די"מ
ברוך אני נולדתי יהודי ורני מאמין בזה ואני עושה את מה שה' ציווה אותי.אני בשמחה מוכן להתווכח האם זה מה שהוא ציווה או לא
לא.הייתי נלחם במי שמרביץ לי.וזה צה"ל שמחזיק במקלי.ל.
המפקדים הם אלו ששלחו את החייל להרביץ עם המקל אבל החייל הוא זה שתכלס מרביץ.
ואם הייתי נולד ערבי והייתי לומד את הקוראן ומגיע למסקנה שמה שאללה רוצה ממני זה להרוג יהודים והרבה זה מה שהייתי עושה ואם זה אומר להיות שאהיד יכול מאד להיות שהייתי עושה את זה אם היה לי אומץ בכל אופן זה מה שהייתי צריך לעשות.
טוב,אם נוח לכם עם זה...אין לי מה להגיד.ברוח איתנה
אני כנראה לא אבין אתכם לעולם.אף אחד.ואני חוזרת-אף אחד ושום דבר לא יוכל לגרום לי לעשות משהו שכל כך מנוגד למוסר שלי,ולא מעניין אותי בשם מי הם מחליטים להגיד את זה.
גם לא אם זה היה כתוב בשמיים.
עם המוסר שלך הוא לא התורה,כנראה שלא תביני.די"מ
אם היא לא תבין,אבגדהאחרונה
זה בגלל שלא מסבירים מספיק טוב.
גם את זה שהמוסר הוא התורה אפשר להסביר ואף ראוי להסביר, ולפעמים צריך להסביר.
אדם צריך לעשות מה שנכון לעשות.אבגדה
אם מה שנכון לעשות זה להרוג-צריך להרוג.
אני לא אומר שמה שצריך לעשות לערבים זה להרוג אותם. זה דיון אחר.
מבחינה סטטיסטית, אם אתה יהודי-יותר הגיוני שתחשוב שצריך להרוג כופרים בתורה ואויבים של היהודים, ואם אתה מוסלמי-יותר מצוי שתחשוב שצריך להרוג כופרים באסלאם ואויביו.
אגב, אם מוסלמי ויהודי יבררו מהי האמת בצורה רצינית שניהם יגיעו למסקנה שהיהדות היא האמת. אין לי ספק בזה. וההסטוריה מעידה כאלף עדים. אין חוקר יהודי רציני ואידאליסט שהתאסלם או התנצר או כפר. אלו שהלכו בכיוון ההפוך-רבים מספור.
אגב, לגבי המשפט האחרון שלך, שלא תעשי משהו שלא נח לך גם אם מישהו היה מחליט שזה "מצוות א-להים", את מודעת לכך שזה מה שעולה גם בדעתו של כל משוחד או מפותה לדבר עבירה?
אני לא יודע באיזה דת אתה.די"מ
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






