אמנם אין חלקי עם הרבנים~מאיר~

כמאמר חז"ל "ושנא את הרבנות", ואף רחוק אני מתנומה, ועם זאת אשמח להשיב.

ידועה לכל קורא ממוצע דעתי על כך שהשפה השגורה בפינו אינה שפת הקודש, מפאת חוסר בקיאותנו בהיגויה, אבל הפעם אשיב ברוח אחרת.

אילו אנו מדברים בשפת הקודש, כי אז החיילים מדברים בשפת צבא הקודש (הייתכן צבא קדוש?), ואין בכך כל בעיה.

הוצאת את המשפט "שנא את הרבנות" מהקשרו11111
משפט זה ("שנא את הרבנות") יוצא בכלל כנגד הרבנות הרפורמית,
והוכחה לכך: שהרי רבים של "רב" הינו "רבנים", מכאן שרבים של "רבה" הינו "רבנות" ואותם אכן יש לשנוא.


נ.ב. את "הוצאת" שבנושא הודעה זו אתם יכולים לנקד לשני הכיוונים...
ולשני המיניםסבא גפטו
אך כידוע "אשתו כגופו דמי"~מאיר~
ולכן הרבנים הם גופם של הרבנות, וממה שנאמר "שנא את הרבנות" עובר זה גם לרבנים, ולכן הנני שונא את הרבנות(בשורוק)!
אומנם אשתו כגופו אך במקום זה לא מדובר על נשות ה...11111
אומנם אשתו כגופו אך במקום זה לא מדובר על נשות הרבנים
שהרי אשתו של הרב הינה "רבנית" וברבים "רבניות" ולא "רבה" שברבים נקראת רבנות.
שזה כל וחומר גדול מאודotk100

אם כתוב 'שנא את הרבנות' אז שנא את הרבניות על אחת כמה וכמה...

תשובה.אחד מאלף

בס"ד.

קראתי את שאלתך ואמרתי אענה חלקי גם אני, ובמקום שאין איש אשתדל להיות איש.

ראשית יש לברר, מה התוקף של תקנת האולפנסטיות. ידוע בשער בת רבים שכדי לתקן תקנות על כלל הציבור צריך לאנשי אמת יראי אלוקים היושבים בלשכת הגזית. ויש לדון מי תיקן תקנה זאת לבנות האולפנה. מכיוון שמעודי עד היום הזה באולפנה לא למדתי, ובין סורגות כיפה לא ישבתי, נתעלמה ממני הלכה עצה ותושיה ואיני יודע תקנה זאת מדוע ולמה.

יסוד וסוד ידוע כי מנהג ישראל דין הוא, וספק מנהג לחומרא, ולכן מכיוון שאיני יודע מי תיקן תקנה זאת, מספק נחמיר ונחייב את כל האולפנסטיות להתנהג על פיה, והמוציא מחברו עליו הראיה.

אולם נראה שיש להתיר, מתוקף הדין שתקנה שלא התקבלה בעם ישראל ולא נתקנה ע"י ביה"ד הגדול, בטלה ומבוטלת. ומכיוון שגלוי וידוע לפני כסא כבודי, שאי אפשר לבנות האולפנות להתקיים ולעמוד אפילו שעה אחת בהאי תקנתא אכזרית, הקילו בנות ישראל על עצמם אפילו בגירסא בעלמא, ולא נהגו איסור בלשון אחרת.

אולם, על אף הדברים הנ"ל צריך לברר האם אין תקנה של הצבא שלא להשתמש בלשון זאת. הן ידוע לכל בר בי רב דחד יומא, שזעקת "עד מתי" תשמע רק מפי חייל ותיק ורגיל, וחייל צעיר אינו רשאי לומר כן, א"כ צריך לברר האם מצד חוקי הצבא חל איסור על אולפנסטיות להשתמש בשפה צבאית כדוגמת סגמ"מ-רל"ש-קמנ"ר (סגן ממלא מקום ראש לשכת קצין מודיעין ראשי) ושאר ירקות, או דשרי להו משום דלא שבקת חיי לכל בריה ובריה.

ויש לומר, שתקנות הצבא תקנתא אלימתא הויין דאין כל בריה יכולה לעמוד במחיצן לא בימות החמה ולא בלילות הגשמים. ועל כן יש לאסור שפה צבאית הנ"ל.

אולם, בייסוד שאלתך מונחת ההנחה ששפת הצבא אינה שפת קודש. ואנו שממלכתים אנו כמו שנאמר "נקי אנוכי וממלכתי" גורסים דצבא קודש הוא, המרבה סלנגים בעולם, ומכיוון שכך ליכא חששא כלל דשפת קודש שפתם ובקצה תבל מיליהם.

והמורם מכל האמור, דמותר להם לבנות ישראל להשתמש בשפה צבאית (הנקראת בלשונם סלענאג) וליכא למיחש מידי, וה' יצלינו מכל מכשול וטעות.

---

שאלה שנותר לברר: האם בשימוש בשפה צבאית שייך איסור "אין דרכה של אישה לכבוש"?

***********

מאיר - אתה בטח היחיד שיודע איפה כל הפסוקים כתובים....

--הסנה-בוער

לה"ו
שאלה שנותר לברר: האם בשימוש בשפה צבאית שייך איסור "אין דרכה של אישה לכבוש"?

אמנם למראית עין ניכר כי הגבר הוא הכובש, אך קיבלנו מחזלינ"ו שליט"א כי מאחורי כל רב גדול עומדת אשה צדקת, והן כבר נאמר 'שלי ושלכם- שלה היא' [או כמאמר רבותינו הזאטוטים הק', 'שלי שלך שלך שלי, שלי שלך שלך שלי']. דבר ידוע הוא כי דרכה של האשה היא לכבוש מאחורי הקלעים, [תוך שהא קולעת צמות שכנותי'ה ושומעת מעני'יני השכונה ומסודות המדינה, הקרוי'ים באידיש גם 'רכילות'].
ונחלקו רבותינו האם נתכוונו כי לאשה מותר לכבוש מלשון להשתלט, או לכבוש מלשון להכין מלפפונים בחומץ, ולהלכה נפסק כי שניהם מותרים, אך מחשש ספק יש לכבוש מלשון להשתלט בשינוי.
ובעקבות הפסק הנ"ל האדמו"ר מניפניפ זצוק"ל התקין כי בנות ישראל ילמדו את לימודי הלשון ותוך כך ישתרשו בשפתם הביטויים הצבאיים, כגון מ"פ. [בלשונית: משלים פועל, בצבאית: מפקד פלוגה, ובנשית: מרק פטריות].

אוי לך כי נדמיתה.אחד מאלף

בס"ד.

רעד אכזתני וצמרמורת שטפתני עת חזו עיני את גיבוביך הנ"ל. כיצד הינך מהין להטיל ספק בדבריהם הקדושים שאמרו שאין דרכה של אשה לכבוש. ועל שכמותך שנו בגמרא "פה קדוש יאמר דבר זה". וכיצד תעיז פניך ותקשה עורפך לומר כי כל זה רק למראית העין בלבד הוא? אולם "צרות האחרונות השכיחו צרות הראשונות" וכשהגעתי לסוף דברך הבנתי את דברי חז"ל "נעשית לו סם המוות". איך כבודו מפרש כי כובשים את המלפפונים בחומץ כאשר ברור לכל כי כבישתם האמיתית הלא היא במלח, הנקראת "ברית מלח". ואתה חרבך הנפת על המושג הקדוש הנ"ל ותחללילה. ותעזוב נפשך לשאול, ונשמתך לראות שחת. אולם כל זאת היה כאין וכאפס לעומת רצנוך כי יכבשו הנשים בשינוי ובכך יסקנו את טיב המאכל. וכבר אמר מורנו בונפרטה כי צבא ה' צועד על קביתו וכיצד תפתח פיך במרמה לגזול מאיתנו את הנאתנו הצרופה מהמעדן המלוח הנ"ל.

אולם כמובן שעל דברי האדמו"ר מניפניף איני יכול לחלוק. ולכן אני נאלץ להסכים להתרו, אבל אשמח מאוד באם יוכל מאן דהוא להביא את ההסבר להיתר זה. "והאמת והשלום אהבו"

הבהרה:אחד מאלף

כל הקטע שנכתב למעלה, הקטילות וכו' - היה בציניות. כל קשר בינו לבין האמת מקרי בהחלט. ולחובת הגילוי הנאות: אני שונא מלפפונים במלח.

אני מניח שתאמין לי~מאיר~

אם אומר שאני יכול להביא מקורות לפסוקיך, אלא שאני צריך עוד להגיב על השרשורזאור ולכן לא אתפנה לעניין

רק אציין, ולא בפעם הראשונה, שהפסוק המצוטט בחתימתך חסר ה'...

[גוועלד! אני בת!]הסנה-בוער
בס"ד
כבוד הר' הק' טען כי כבישת המלפפונים האמיתית נעשית במלח ואילו אני חולקת עלי'ו בדבר זה עד מאוד. כיוו'ן שכבר ראינו כיצד ביציאת מצרים לא הספיק הלחם להחמיץ- ויצא יבש ומגעיל כך, רק מכיוון שלא שמו עליו חמוצים! ומכאן שהמלפפונים האמיתי'ים שאכלו אבותינו במצרים הי'ו בחומץ.
אלא שמובא בספר הלכות הכבישה הגדול, כי יש הנוהגים למלוח את המלפפונים במלח, ומנהג זה נשתרש באבותינו בגלות, כאות למליחות הגלות והגעגועים אל ים המלח, כמאמר הפסוק: "ואין עולה אל ים המלח בדרך יריחו".

וניכר כי האדמו"ר מניפניפ זצוק"ל התיר לימודי הנשים, כיו'ון שבאם לא היתה לנשים תעסוקת הכבישה הן היו יושבות ומפטפטות כצפצוף הזרזיר, והעדיף האדמור הק' כי הן יעסקו בכבישת מלפפונים, שהרי ידוע שצבעם ירוק כמדי צבא ההגנה, ומתוקף כך הן יחושו בצבא, ויוכלו לפקד על המלפפונים. ונראה כי כבישת הבנות אינה נופלת משל הבנים, כי יותר קשה ללמד מלפפון חמוץ לעשות כפיפות בטן, מאשר טירונים.
בינת נבונים נסתמה?אחד מאלףאחרונה

בס"ד.

איפה עוד תגובות??

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך