האב השכול ליד הטנק השרוףמושיקו

 הטנק השרוף

זה היה מראה כמעט דמיוני: הרב יעקב מזרחי, חבר-כנסת נכבד, מסתובב בין שלדי טנקים מפוייחים ברמת-הגולן ומחפש את עקבות בנו הנעדר. קודם היה במרכז הרפואי רמב"ם ותיחקר את חברי צוות הטנק של בנו, שנפצעו באותו קרב. הם ידעו את האמת המרה, אך לא העזו לאומרה לו. האב בעצמו מצא לבסוף את שרידיו של הבן

זה היה ביום העשרים-ותשעה למלחמת יום-הכיפורים. כוחות צה"ל סיימו את שלב הבלימה של הכוחות הסוריים ועברו למתקפה בשטח האוייב. הקרבות כבר התנהלו מעבר לגבול. אבל כל רמת הגולן היתה זרועה שלדי טנקים ונגמ"שים, עדות אילמת לגיהינום שהתחולל שם בימים הראשונים של המלחמה, כאשר טנקים ישראלים בודדים עמדו מול טורים ארוכים של שיריון סורי ורבבות חיילי רגלים נושאי טילי נ"ט.

הבלבול עדיין שלט במצב. היו המון נעדרים. לא ידעו מי יצא חי מהמלחמה, מי נפצע ומי נפל בשדה-הקרב. היחידות לזיהוי חללים של הרבנות הצבאית עבדו כמטורפים, בתנאים בלתי אפשריים. אך הם לא היו ערוכים להיקף גדול כזה של חללים.

החיילים שהסתובבו בשטח החלו להתרגל לדמות מיוחדת במינה שנעשתה חלק מהנוף. יהודי בעל חזות רבנית, שזקן שחור ארוך מעטר את פניו. הוא הסתובב בין הטנקים והנגמ"שים החרוכים וחיפש משהו.

היה זה חבר-הכנסת, חסיד חב"ד, הרב יעקב מזרחי. הוא חיפש את בנו, דוד, שיצא לחזית מיד עם פרוץ המלחמה והיה בכוח השיריון האחרון שנחלץ לקרב הבלימה. כמעט חודש לא שמעו ממנו דבר. הוא הוכרז כנעדר. האב, הרב מזרחי, ניצל את מעמדו כחבר-כנסת כדי להגיע לקווים. הוא תיחקר אנשים ועשה ימים שלמים בשטח בחיפוש אחר גופת בנו.


על שם הסב

דוד, הבן, היה אחד משישה-עשר ילדיו של הרב יעקב מזרחי. הוא נולד זמן קצר לפני מלחמת השיחרור. הסבא, הרב דוד מזרחי, מהדמויות הבולטות של רחובות באותם ימים, ביקש שהרך הנולד ייקרא על שמו - דוד. חודשיים לאחר מכן פרצה מלחמת השחרור ומטוס מצרי, שהטיל פצצה בחוצות העיר, קיפד את חיי הסב, יחד עם שבעה אנשים נוספים שעמדו לידו. הוא נקבר בבית הקברות הצבאי ברחובות. הנכד הצעיר נשאר מזכרת חיה לסבא שנהרג בנסיבות טרגיות.

משפחת מזרחי היא משפחה ידועה ומכובדת ברחובות. הסבא, הרב דוד מזרחי, עלה לארץ עם העלייה הראשונה מתימן. בנו היחיד, יעקב, כבר נולד בארץ, ואביו השקיע בו את כל כוחותיו, חינכו לתורה וליראת-שמים והחדיר בו אהבה לכל יהודי ורגש אחריות לזולת. הבית שבו נולד הרב יעקב מזרחי היה בית של תורה וחסד. שניים מחדרי הבית שימשו לתלמוד-התורה הראשון בעיר.

כשגדל יעקב מזרחי והיה לאיש, נעשה לאחת הדמויות הדומיננטיות בעיר. הוא היה חבר בהנהלות מוסדות החינוך הדתי בעיר וגם פעיל נמרץ בהקמתם. כשקמה התנגדות מטעם העירייה בהקמת בית הספר "בית יעקב" בעיר, הגיע לילה אחד למקום עם קבוצת פועלים, וביחד יצקו את היסודות לבניין וקבעו עובדות בשטח. אחר-כך כיהן כחבר מועצת העיר, סגן ראש-העיר ויו"ר מחלקת הרווחה. הוא גם כיהן כסגן יו"ר המועצה הדתית ולימים נבחר לחבר-כנסת מטעם אגודת-ישראל. פעילותו העיקרית היתה בתחום החינוך. הוא נלחם בציפורניו להצלת חינוכם של ילדי עדות המזרח שהובאו ארצה על-ידי הסוכנות ונשלחו לקיבוצים.

אבל עסקנותו הציבורית לא פגעה כמלוא הנימה בחינוך המעולה שהעניק לשישה-עשר ילדיו. חרף כל פגעי הזמן הצליח לחנכם בדרך התורה והחסידות. את הבנים שלח להתחנך בישיבת חב"ד, ששכנה באותם ימים בפרדס ליד לוד. בדרך זו התקרבה המשפחה כולה לחסידות חב"ד.


ביום השני למלחמה

כל שישה-עשר ילדיו של הרב מזרחי גדלו ליהודים יראי-שמים ואנשי חסד. רוב הבנים עוסקים בהרבצת תורה, משמשים ככלי-קודש או נושאים בתפקידים ציבוריים. הבנות נשואות לאברכים תלמידי-חכמים ומפיצי תורה וחסד. משפחה שורשית למופת. הרב יעקב מזרחי שילב באישיותו אהבה לתורה ומסירות לארץ-ישראל. הוא עצמו שירת בצה"ל, וכך גם ילדיו, רובם בחילות קרביים. בנו דוד לא חזר.

דוד נהרג על-ידי פגז סורי שפגע בטנק שבו נהג. זה קרה ביום השני למלחמה במהלך קרבות הבלימה הראשונים שניטשו ליד נאפח. אך בני המשפחה עדיין לא ידעו דבר על גורלו.

דוד הוזעק לחזית מיד עם פרוץ המלחמה. הוא היה שייך לחטיבת שיריון צפונית. זו היתה חטיבה די חדשה, שאנשיה היו צעירים ברובם. דוד הגיע לשם עם חבריו מגרעין נח"ל דתי שאותו איישו. כשנה לאחר שהוקמה החטיבה, פרצה המלחמה. ביום-הכיפורים עצמו נלקח למחנה 'יפתח' בצפון, כק"מ מראש פינה, ובמוצאי יום-הכיפורים כבר היה על הטנק בדרכו לרמת הגולן.

דוד כבר היה נשוי ואב לשתי בנות. הגדולה בת שנה ושמונה חודשים והקטנה פעוטה בת שלושה חודשים. בחור עם שמחת חיים אך גם עם הרבה יראת-שמים ורצינות. חבריו זוכרים אותו תמיד מסתובב כשציציותיו מתבדרות ברוח, ותחת בית-שחיו השקית עם הטלית והתפילין. "הוא היה בחור שבלט בשטח", הם אומרים.

הקרבות היו קשים מאוד. שום דבר עוד לא היה מאורגן ומתוכנן. זה לא היה בכלל קרב. זו היתה מלחמה הגנה מטורפת, כמעט חסרת-סיכוי. טנק אחד עמד לפעמים מול כוח שלם של הסורים. מפקד החטיבה היה האלוף אורי אור, שקיבל אחר-כך את אות העוז. אבל על האות הזאת נפלו כ-70 חיילים ועוד מאות נפצעו. דוד נמנה בין הראשונים.


למנוע עיגון

"אבי היה אדם רגיש מאוד בטבעו", מספר בנו, הרב אליעזר מזרחי. "האירוע הזה פגע בו מאוד קשה. בלבו כבר ידע את האמת המרה, אבל לא היו לנו שום הוכחות על כך. אבי אמר שהוא חייב לנסוע ולתחקר בעצמו את כל מי שיוכל למסור עדות על מה שקרה שם. הוא גם רצה להגיע לשדה הקרב ולנסות למצוא את גופת בנו, בהנחה שהוא אכן נפל בקרב ולא נשבה. המניע העיקרי שלו היה למנוע מכלתו בעיות של עגינות. הוא עדיין לא ידע איזה מחזה עתיד להתגלות לנגד עיניו".

הוא נסע למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה ותיחקר שם את צוות הטנק של דוד, שהצליחו להינצל. מפקד הטנק שלו היה גם-כן תושב רחובות, ושמו טיקטין. התותחן הוא כיום מזכיר המועצה המקומית ראש-פינה, מר שלמה בן-אבו. שמו של הקשר היה פישר. שלושתם נפצעו ואושפזו במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה. בן אבו נפצע קשה.

אף שלהם היה ברור מה עלה בגורלו של דוד, לא העזו לאמר זאת לאביו. הם רק סיפרו לו באיזה מקום נפגע הטנק שלהם. הרב יעקב מזרחי החליט לצאת לשדה הקרב. כך הסתובב לו האב האומלל יום אחר יום בין הטנקים המפוחמים, תר אחרי שרידי בנו. מאוחר בלילה היה חוזר הביתה שבור ורצוץ. כולו מזועזע מהמראות המחרידים שראו עיניו. בקושי היה מצליח לעצום עין, כי השכם בבוקר היה יוצא ליום חיפושים נוסף.

זה היה בבוקר. בשיפוליה של תלולית עפר קטנה רבץ טנק הצנטוריון שבו נהג דוד. הוא היה מוטה על צידו, מעוות ומפוייח. על-גבי השילדה נח התותח ההרוס, שמוט ומנותק ממקומו כמו אבר קטוע. האופן שבו נח, בדיוק על פתח מושב הנהג, לא הותיר מקום לספקות. דוד נשרף חי בתאו.


קרבן לקב"ה

אחר-כך סיפרו החברים מה בדיוק קרה. פגז סורי פגע פגיעה ישירה בטנק והוא החל לבעור. שלושת אנשי הצוות זינקו מתוכו, אבל דוד לא הצליח להימלט. תותח הטנק נחת על מדפי תא הנהג ובכך חסם לפניו את דרך המילוט. הזיכרון האחרון שיש לחבריו ממנו הוא תמונה קשה ומזעזעת. הם ראו את דוד נאבק בגורלו, מנסה בכל כוחותיו לפלס לעצמו פתח החוצה, ולא מצליח. כעבור זמן קצר נדלקה התחמושת שבטנק וכולו עלה באש.

הרב יעקב מזרחי עמד מול הטנק השרוף והבין הכול. המעמד הזה היה מזעזע. אנשים שעמדו לידו הזילו דמעות. רגע ארוך עמד האב כמאובן, חיוור כסיד. אחר-כך התעשת והחל לטפס על הטנק. הוא נכנס פנימה וזחל לעבר מושב הנהג. שם, בתוך הטנק המפוייח, מצא את שרידי בנו. הוא אסף את האפר לתוך שק שהביא עמו, ואחרי עמל רב יצא החוצה, אוחז בידו את השק.

הוא עמד על-גבי הטנק השרוף. פניו להטו. הוא נראה כמי שאינו נמצא כלל בעולם הזה. ואז, לתדהמת כולם, הרים את השק למרום וקרא: "מודה אני לך ה' על שזיכיתי להקריב את בני יקירי כקורבן קודש על מזבח הגנת עם ישראל וארץ-ישראל".

כשחזר הביתה בצהריים, מוקדם מהרגיל, השתררה בבית דממה מתוחה. האב נכנס בשקט ואמר: "עכשיו אפשר לקרוע קריעה". האם, חביבה, קראה בהתרגשות: "ברוך ה' שדוד עלה כקרבן לה' ולא נפל בידי הטמאים".

המוני אנשים מילאו את הבית בימי ה"שבעה". אנשי קצין העיר, שבאו לנחם את המשפחה, מצאו את הרב מזרחי איתן כצור ונושא דברים מלהיבים באוזני הציבור שבא לנחמו. הם אמרו לו: "יש לך לב פלדה". הרב מזרחי השיב: "הלב של כולנו הוא בשר ודם, האמונה היא מפלדה".

בבית העלמין הצבאי ברחובות מוצבות שתי מצבות

אוף, די לגלות משיח עכשיו!אחרונה

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך