סיפור ליום ירושלים.באלבוש
 
סיפור(או יותר נכון משל) שכתבתי לפני כארבע שנים. ממחיש לדעתי ממש טוב את המצב וגודל האבסורד.
 
 
 
ישראל מעולם לא היה איש של מריבות, הוא היה איש נחמד, אוהב שלום ורודף שלום, כל רצונו היה רק לגור בשלווה  עם אשתו וילדיו בבית יפה עם נוף לטבע. אך למרבה הצער משאלת ליבו לא מיהרה להתגשם, ומהר מאוד הוא נוכח לדעת שתהליך בניית בית הוא דבר מורכב ובכלל לא פשוט כמו שחשב.
לעת עתה הוא גר בקראוון פשוט וצנוע, אך הוא מעולם לא שכח את משאלתו.
 
כך עברו להן חמש שנים, והנה ישראל מקבל מהבנק את חשבון העו"ש שלו ורואה כי לשמחתו הרבה כי בידו סכום כסף נכבד איתו יוכל להתחיל לבנות בית, כמובן עם משכנתא לכמה שנים.
ברגע שישראל שמע את הבשורה המשמחת התחיל מיד לחפש בית כלבבו.
וכך חלפו להן כמה שבועות של חיפושים עד שיום שישי בהיר אחד בעודו מעלעל להנאתו באחד מעיתוני סוף השבוע, צדה את עינו מודעה ובה נכתב על בית שככל הנראה היה בדיוק לטעמו: 4 חדרי שינה, מטבח יפיפה, חצר מרהיבה ומרפסת עם נוף מדהים להרים.
מיד התקשר ישראל לקבלן, דיבר איתו, התמקח קצת ולאחר כמה שבועות סוכם על מחיר סביר והוגן והעסקה נחתמה. חלומו של ישראל התחיל להתגשם.
 
שנה וחצי של המתנה והמון ניירת עברו על ישראל אך היום הגיע היום המיוחל, היום יכנס לגור בביתו החדש.
משאית ההובלה כבר הגיעה לבית והסבלים כבר פורקים את הרהטים ואת כל החפצים לתוך הבית החדש.
סוף היום הגיע וישראל משכיב את ילדיו לישון, נשכב במיטה והולך לישון עייף, אך מרוצה  עד מאוד.
 
אמנם עברה כבר שנה וחצי מאז שקנה את הבית, אך ישראל אף פעם לא הפסיק להעריך אתו, הוא כל כך נהנה לשבת במרפסת הבית, ולהשתעשע עם ילדיו בחצר.
אבל דווקא אז, כשהכל היה נראה מושלם, הוא הגיע.
דפיקות נשמעו בדלת הכניסה.
ישראל פתח את הדלת, בפתח עמד איש זר, בן 35 לכל היותר, גבוה ורזה, מגולח היטב מרכיב על עיניו משקפי שמש שחורים, כיפה זהובה לראשו ומבט חתום נסוך על פניו.
"בוקר טוב, נעים לפגוש אותך סוף סוף, באתי לראות את הבית לפני המכירה".
"בוקר טוב גם לך אדוני", אמר ישראל "אבל אני חושש שחלה פה טעות, הבית הזה לא עומד למכירה", אבל זה היה מאוחר מידי כיוון שהזר כבר נכנס לבית ולא שמע מה שאמר.
ישראל הלך אחרי הזר ומצא אותו במטבח פותח את הארונות, ממש כאילו זה הבית שלו.
ישראל התיצב מולו בבטחה ושאל "אתה מוכן להסביר לי בבקשה מה קורה פה אדוני?"
הזר התרומם ושאל "אדון ישראל זילברשטיין זה אתה?"
"כן, זה אני" ענה ישראל.
"אז באתי לראות את הבית, כמו שסיכמנו" אמר הזר " ואם אפשר לשאול, מדוע לא פינית את הרהיטים מהבית, למה אתה מחכה?" שאל במבט כועס במקצת .
"על מה אתה מדבר?" פלט ישראל כשמבט מבולבל על פניו,
הזר הוציא מתיקו כמה מסמכים וטפסים והראה אותם לישראל המבולבל. אלו היו מסמכי מכירת בית שכולם היו מלאים חתומים.
"על זה אני מדבר, אתה מכרת לי את הבית שלך, מה יש לך איבוד זיכרון?"
המום לגמרי עיין ישראל במסמכים וראה שאכן, הדבר נכון כל המסמכים היו חתומים על ידו כדת וכדין.
אך הדבר הנורא ביותר היה כישראל קרא את הסעיף שעסק בתאריך הכניסה לבית ע"י הקונה. התאריך שצויין שם היה למחרת.
דממה השתררה ברחבי הבית.
הזר פצה את פיו ראשון "אז אני מקווה שעד מחר תפנה כבר את הרהיטים, ונוכל להיכנס בלי ויכוחים מיותרים"
הזר פסע חרישית לכיוון הדלת ולחש לישראל באוזן: "תאמין לי שאתה לא רוצה להתווכח איתי, מחר אני רוצה שתעוף מפה לפני שאני אצטרך להשתמש באמצעים שאתה ואני לא רוצים שנשתמש בהם, אל תעשה בעיות", אמר בטון מאיים ויצא מהבית בטריקת דלת.
ישראל היה לחוץ מאוד אך הוא לא איבד את עשתנותיו ומיד התקשר לעורך הדין שלו, אך לאחר שזה בירר את הנושא במשרד הבינוי והשיכון ובטאבו הוא בישר לישראל שהרכישה אכן התבצעה.
 
עכשיו היה ישראל ממש על סף דמעות. "מה אעשה עכשיו?" שאל את עצמו אובד עצות.
 
שעה ארוכה חשב ישראל עד שהחליט לבסוף, שאין מנוס אלא להתפשר עם המציאות. אם היו בידו של הזר את כל המסמכים, כנראה שבאמת מכרתי לו את הבית, ושכחתי" אמר לעצמו ביגון.
למחרת הזמין ישראל חברת הובלות להעביר את תכולת ביתו וחזר לגור בקראוון הישן שלו שהיה בקרבת מקום.
ומאז כל בוקרבדרכו לתפילת שחרית כשהיה ישראל עובר ליד ביתו שנגזל ממנו,  היה עומד ליד קיר המרפסת של הבית בוכה, שופך את מר ליבו ויגונו על הבית שהשקיע בו את כל כולו ועכשיו כבר איננו שלו...
 
 וכך במשך השנים זה הפך להיות לו מנהג קבוע הוא היה עומד על יד קיר המרפסת וצופה על ביתו האהוב ולפעמים גם היה ממרר בבכי חרישי.
 עד שבאחד הבקרים, בעוד ישראל צופה לעבר חצר הבית המטופחת במבט נוגה יצא מהבית אותו הזר שגזל ממנו את ביתו ותחיל צועק לעברו גידופים.
בין גידוף לקללה עסיסית הצליח ישראל להבין שהזר דורש שישראל יסתלק מיד ושהוא לא רוצה לראות את הפרצוף שלו פה באזור, ואם יראה אותו, זה לא יהיה נעים ויגמר רע מאוד.
למחרת כשעבר ישראל ליד ביתו הישן ראה שהבית הוקף בגדר גבוהה, ועכשיו, גם לבכות על קיר המרפסת הוא לא יכול לא כל שכן לראות את הבית.
 
                                                                                      ******
 
כך עוברות להן כמה שנים עד שבוקר אחד הגיע אל ביתו של ישראל מכתב משמח מאוד:
 
לכבוד מר ישראל זילברשטיין שלום רב,
לפני כשבע שנים נלקח מאיתך ביתך ע"י מר עומר אלאקצא, כעת מתברר שהקניה היתה טעות חמורה במערכת המחשוב שלנו, והבית שנמכר למר אלאקצא לא היה שלך אלא של ישראל זילברשטיין אחר, אנו מצטערים מאוד על עוגמת הנפש הרבה שנגרמה לך. כמובן שאתה יכול לבוא ולחזור לגור בביתך באופן מיידי.
בברכה ,
          יוסי ששת, ראש אגף רישום
                                משרד הבינוי והשיכון.
 
 את אושרו של ישראל באותם רגעים לא ניתן לתאר במילים  וכמובן שהדבר הראשון שעשה מיד לאחר שקרא את המכתב היה לרוץ לביתו הישן והאהוב.
לאחר כמה דקות של ריצה מאומצת הגיע ישראל לבית, וכשראה את קיר המרפסת מיד עלו דמעות בעיניו ומיד, בלי יותר מדי מחשבה הוא הולך ומחבק את הקיר של המרפסת חיבוק אדיר כמו פעם... אחחח.. כמה התגעגע... כמה טוב לחזור סוף סוף.
לאחר כמה דקות של התרפקות על העבר הוא נכנס אל הבית ברעד.
כבר בכניסה ישראל זיהה שהבית לא נשאר כמו שעזב אותו הסלון נראה שונה לחלוטין אחד החדרים הוסב למקלחת ובאוויר עמד ריח משונה.
לאחר מספר שניות הגיח הזר מתוך אחד החדרים והלך במהירות לכיונו של ישראל. הוא נראה אבוד, מובס.
 לאחר כמה שניות של שתיקה הדדית הזר פתח בתנצלות רפה. וכך בפנים חמוצות והושיט לישראל את מפתחות הבית.
 
אך ישראל, רחמן וטוב לב, בראותו את פניו האומללים של הזר, נכמרו רחמיו על הזר ואמר " אתה יודע מה?, אני מוכן ללכת לקראתך, אתה יכול להמשיך לגור בבית שלי, אני כבר התרגלתי לקראוון שלי, פה אני פשוט כבר לא מרגיש בבית.
אבל על דבר אחד קשה לי מאוד שתיקח לי, דבר אחד אני רוצה: את הקיר שליד המרפסת בשביל להתגעגע לימים הטובים...".
"אין שום בעיה" עונה הזר מיד בפנים זוהרות משמחה על מזלו הטוב.
וכך הם לוחצים ידיים ונפרדים לשלום כרעים ותיקים.
 
ומאז הם חיו באושר, הזר המשיך לגור בבית, וישראל המשיך לבכות ליד הקיר.
 
  לכולם היה טוב.
 
 

 

 

 מדוע רוב עמ"י חושב שהמקום הקדוש ביותר לעם היהודי הוא הכותל?

 

מדוע הר הבית אפילו לא נכלל ברשימת אתרי המורשת היהודית?

 

 

חומר למחשבה.

 

                                                                        אשמח לתגובות...

וואי חזק...לולית10
עלו לי דמעות בעיניים.. עצוב עד כמה שזה נכון..אסור להתייאש
וואו, מזעזע כמה שזו המציאות...הכל מבחוץ

את צודקת, אבסרוד מוחלט...

וואוו מדהים. עצוב כמה שזה נכוןאפשר להשתמש-להבה=)

בזה? (להקריא וכו')

כי כבר התרגלנו לזה...באורות גבוהים
ממש נכוןימני

אפשר להשתמש בסיפור?

יפה... ממש חזק!!! עצוב עד כמה שזה נכון...reut13
את לא ממש צודקספר הספרים

כי אנחנו חטאנו והוגלינו ולכן הגיע לנו שבית מקדישנו יחולל ומקומו ילקח על ידי זרים!

זה נכון שאסור לנו להכנס לשםמוריוש

כי אנחנו טמאים, אבל זה לא חלק מהעונש לשתוק על זה שמחללים את המקום!

תודה על התזכורת.מישי' מאפושו'

מוסיפה משהו שכתבתי בפסח כשהייתי בירושלים, בעיר העתיקה. [אם זה מוכר זה בגלל שפרסמתי את זה בסגור]

 

 

 

 

פסח. ירושלים. העיר העתיקה.

 

נהרות של אנשים.

נהר אנושי זורם. עולים יורדים, במין ריקוד כזה לא ברור. עם כיאוגרפיה קצת צולעת. אבל כולם מוצאים את מקומם ודרכם. כולם מתקדמים למטרה.

שצף קצף אנושי, מתקדמים לעבר היבשה. ומתנפצים.

תקועים מול הכתל. אל מול שובר הגלים.

למטה.

מול האבנים.

מנסים כל כך לזכור, אבל לפעמים שוכחים.

זה לא נגמר כאן, זה ממשיך מעבר לאבנים.

ויש מאחורה למעלה, יש שם רחבה!

וכיום שועלים מהלכים שם, משחקים כדורגל בזלזול.

אבל אנחנו עוד נשוב לשם. נחזור ונחיה בטהרה.

כי הם משתחווים להבל וריק! ואנחנו, כורעים ומשתחווים ומודים

לפני מי? לפני מלך מלכי המלכים! הקדוש ברוך הוא!!

שנזכה לזכור, לזכור ולא לשכוח.

שלאבנים האלה אומנם יש כח, אבל הם רק מעטפת, עטיפת מתנה.

מתנה שבילדותייוניו [אין כמו להמציא פעלים] זרקנו חזרה לאומה הרשעה.

 

 

פסח. ירושלים. העיר העתיקה.

נהרות של אנשים.

נהר זורם, עולים יורדים.

מגיעים לכתל ומחייכים בסלחנות,

תודה ששמרת על ההר בכזאת דבקות.

וממשיכים לעלות, מעלה אל הרחבה.

אל עזרת ישראל ואל הכהנים בעבודה.

לויים שרים, והנגנים מנגנים, כולם עומדים ומתפללים.

קורבנות מן החי והצומח, מעשרות וגם ביכורים.

וכולם, כולם עולים

כי בייתי בית תפילה ייקרא לכל העמים.

 

 

 

שנזכה לכהנים בעבודתם לויים בשירם וישראל למעמדם במהרה בימינו!

אמן.

 

 

 

 

 

 

איזה כייף כשזה פשוט יוצא. אפילו שזה לא משוייף ושהמשלקים לא תואמים.

 

אפשר להשתמש???שושנת העמקים
אפשר להשתמש, להפיץ וכו'..באלבוש
ואווי חזקק!! עצוב עד כמה זה נכון...אביה!!!
יואי חזקקק...תללה...אחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך