פשע שלא יכופר (כי אם בדם שופכו כידוע) להרוג מכל מניע אחר.
עכשיו הטענות שכנגד הן:
ככה כל אחד יטען שהוא צודק ויהרוג אנשים!
תשובה- אנחנו היינו מוכנים בשמחה לשבת איתם לדין ולהראות להם שהם טועים, הם משועבדים לאינטרס, לא לאמת. א"א לדבר איתם על צדק. כל אחד יכול לראות את זה.
ואם אתה מפחד ממלחמות-עדיף שכולם יילחמו מאשר רק אלו שאוחזים בשקר. ומלבד זאת, אלקים מסייע למי שנלחם בשם הצדק.
מי אמר שאנחנו צודקים?
תשובה-אלקים.
גזלנו אותם!
תשובה-העולם של אלקים, לא שלהם. חוץ מזה שהיינו פה קודם, ככה שהם לא רק טועים, אלא גם שקרנים.
א"א להשוות שופט שדן דין צדק, ודן רוצח למוות, לשופט שדן אדם חף מפשע למוות. הראשון צדיק ומתקן עולם, השני רוצח ומושחת. חייל הוא שופט של שעות משבר, ודין צדק בשעות משבר נחוץ וחשוב פי כמה מכל דין אחר.
ועוד שתי טענות שאין להן שום נ"מ מעשית (בהקשר הזה), רק לאחר מעשה כשרוצים לדון מה גודל הפשע המוסרי שנעשה, יש להתחשב גם בהן:
1- שהם גויים, וחיים של גוי קצת פחות חשובים. וה' עתיד לקום את דם עבדיו.
2- הם נלחמים מתוך אכזריות, וישראל נלחמים מתוך רחמנות, וגם כשאנחנו מבקשים לשפוך דם, במובן היותר אלים, זה תוך גבורה גדולה למען דברים בעלי ערך ואיפוק גדול לעצור את הרחמים, ולא מתוך חוסר רחמנות.