מי שרוצה דיון אמיתי עם עצמו - שיכנסנחשון מהרחברון

 

20140605222834.doc

 

זאת בעיקרון פעולת ערב שבת, היא הנויה בצורה שעל הדפים שמחלקים אפשר כבר להבין את הפעולה... אבל חייבים לעשות לפי הדר אחרת נהרס.... מגיעים לשלה עם דיון - לא להמשיך פשוט לחשוב קצת ואז.... זה ח-ז-ק!! לא בגלל שאני כתבתי. זה פשוט שאלה אדירה

פעולת ערב שבת... סוף הדף הראשון יש ששאלה לדיון ואז דף מקורות ואז משהו באמת מעניין ששובר את כל מה שידענו וחשבנו

וואו ..נועוש=]]!!

קודם כל, הלח"י היו ראשונים

ועכשיו ברצינות, בעצם שניהם נלחמים על אותו דבר, המדינה שלהם שנכבשה (לטענת הערבים שא"י היא פלשתין), רק שהערבים באים בלי כל בסיס היסטורי לזה והיהודים כן ..

ועוד הבדל, וצריך להסתכל על כל התקופה, המון פגיעות של לח"י נעשו רק אחרי התראה כדי למנוע הרג בנפש, תראי לי מחבל אחד שימנע הרג בנפש.

וואחד שאלה.

השוואה מזעזעת!ozd

הלח"י הבינו בידי מה הדרך להקים מדינה, והם תרמו לכך רבות (וזה מגוחך להשוות אותם או להגדיר אותם כרוצחים כי "הבא להרגך השקם להרגו" וכי גם שישראל נכנסו לארץ בימי יהושע הם כבשו אותו, והרגו!)

 

כל רצונם של הרוצחים הארורים הוא להרע ולהשמיד את עמ"י, הם לא באמת רוצים שתהיה להם מדינה.

לא השוותי על מנת להשוות!נחשון מהרחברון

השוותי כדי להגיע לשאלה איפה ההבדל

 

אי אפשר להשוות את המצב.מוריוש

איך משווים את המצב של היהודים בארץ עם שלטון בריטי+ערבים לערבים היום בישראל שמה שהם לא עושים מצדיקים אותם ומוצאים איזה מתנחל לתקוף?! 

מצוה להרוג בשם הצדק.אני77

פשע שלא יכופר (כי אם בדם שופכו כידוע) להרוג מכל מניע אחר.

 

עכשיו הטענות שכנגד הן:

ככה כל אחד יטען שהוא צודק ויהרוג אנשים!

תשובה- אנחנו היינו מוכנים בשמחה לשבת איתם לדין ולהראות להם שהם טועים, הם משועבדים לאינטרס, לא לאמת. א"א לדבר איתם על צדק. כל אחד יכול לראות את זה.

ואם אתה מפחד ממלחמות-עדיף שכולם יילחמו מאשר רק אלו שאוחזים בשקר. ומלבד זאת, אלקים מסייע למי שנלחם בשם הצדק.

 

מי אמר שאנחנו צודקים?

תשובה-אלקים.

 

גזלנו אותם!

תשובה-העולם של אלקים, לא שלהם. חוץ מזה שהיינו פה קודם, ככה שהם לא רק טועים, אלא גם שקרנים.

 

א"א להשוות שופט שדן דין צדק, ודן רוצח למוות, לשופט שדן אדם חף מפשע למוות. הראשון צדיק ומתקן עולם, השני רוצח ומושחת. חייל הוא שופט של שעות משבר, ודין צדק בשעות משבר נחוץ וחשוב פי כמה מכל דין אחר.

 

ועוד שתי טענות שאין להן שום נ"מ מעשית (בהקשר הזה), רק לאחר מעשה כשרוצים לדון מה גודל הפשע המוסרי שנעשה, יש להתחשב גם בהן:

1- שהם גויים, וחיים של גוי קצת פחות חשובים. וה' עתיד לקום את דם עבדיו.

2- הם נלחמים מתוך אכזריות, וישראל נלחמים מתוך רחמנות, וגם כשאנחנו מבקשים לשפוך דם, במובן היותר אלים, זה תוך גבורה גדולה למען דברים בעלי ערך ואיפוק גדול לעצור את הרחמים, ולא מתוך חוסר רחמנות.

ועוד תשובה..ozd

הערבים לא קיבלן את תוכנית החלוקה ולכן כל מה שכבשנו שייך לנו באופן חוקי.

החוק לא מבטא את הצדק,אני77אחרונה

אלא החלטה שרירותית על פי שיקול דעת שאינו כפוף לא לאלקים ולא למוסר של כמה כופרים באיפושהו מתישהו.

 

השאלה היתה שאלה של צדק ומוסר, לא מה דעת החוק בעניין.

ערבי לא יקר: עיין רש"י בראשית א, א.מוריוש

השאלה אם הוא מתייחס לזה.. זה תשובות לנו או להם?

מקורות נוספיםנחשון מהרחברון

 

 

במאמרי ראיה  מאמר על דעת ד' ומלחמות ד' עמוד 507... העיקר הוא בעמוד 508 (יש שם משפטים חזקים)ובמאמרי באגדות רבה בר בר חנא פסקה ה על האכזריות...עמוד 429 בספר שמכיל את שני החלקים (א-ב)  זאת פעולה ממש ממש חזקה!!!!!!!!

 

 

הוספתי גם ש

 
3 ראשי ממשלה שלנו הם "טרוריסטים" יצחק רבין מפקד הפלמח יצחק שמיר ממרכז ומנהיגי הלחי ומנחם בגין ראש האצל....
 

קחו בחשבון שאני איתכם בדיעה והגיבורים שלי זה לוחמי המחתרות! זה היה להציף את ההבדל לא לטשטש אותו

 

מה טרוריסטים? מאיפה הבאת את החראטות האלה?ozd

לשמור על א"י זו לא אכזריות!!

 

אכזריות שזה סתם. לא כדי להגן על העם שלך. לא כדי להקים מדינה!!

זה במרכאות אחי היקר, לא באמת דעתי (אלזיש כנס)נחשון מהרחברון

פשוט ככה הצגתי את זה בפעולה שהעברתי השבת ואז הסברתי את ההבדל, ובחיאת תפתח את מאמרי הראיה איפה שהפנתי ואז נדבר יחד....

 

אין שום בעיה אלא להיפך! לולי האכזריות התורה לא שלמה! כך כותב במפורש הרב... תפתח ואז נדבר, זאת תשובה גם לאלזיש.... תפתח מה כתוב שם - מזכיר אותך אבל מוסיף עומק... מראה שה לא תלוי בנקודת הסתכלות....

 

שימו לב למשהו נוסף כל הנאומים של הלוחמים שנתפסו - חזרו על אותה נקודה - נאלצנו לקחת נשק! זה לא מרצון או בחירה אלא אילוץ!

ולכן אי אפשר להשוות אתם למחבליםozd

כי הם נאלצו לקחת נשק ומחבלים עשו זאת מרצון.

 

אז מה הדיון?..

תשובה אדירהalezish

אני צודק

לצורך העניין

ברית מילה לא הייתה מוסרית אם ה' לא היה מצווה עליה

אבל ברגע שה' ציווה אז נותן המתנה אמר לך שאלו הוראות השימוש

וכן

אני מאמין שאני שולט פה בצדק

כי הארץ הזאת מגיעה לי

אבל אם היא לא מגיעה לי

המעשים שלהם נכונים הם נלחמים כדי להשיג אותה מיד מי שכבש אותה לא בצדק(לדעתם)

לכן אני מבין מחבל חמאסניק,

אבל אני גם מבין את עצמי שזה מה שאני אמור לעשות

לפי מה שאתה אומר אין הבדל מוחלט?נחשון מהרחברון
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך