בעקבות התגובות פה http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t643292#7177851
כתוב בברכות-השותה מים לצומאו אומר שהכל נהיה בדרו, ר' טרפון אומר בורא נפשות וכ"ו..
גמרא שם-אמר ליה רבא בר רב חנן לרב יוסף הלכתא מאי? אמר ליה פוק חזיה מאי עמא דבר.
ירושלמי כל הלכה שהיא רופפת בבית דין ואין אתה יודע מה טיבה.
המהר"ם- כי בכל דבר שהגדולים חולקים אני מורה להחמיר לבד מהיתר פשוט שפשט היתרא ע"פ מנהג קמאי דקמן.
מסכת פסחים סו- רבי, שכח ולא הביא סכין מערב שבת מהו? אמר להן: הלכה זו שמעתי ושכחתי. אלא הנח להן לישראל אם אין נביאים הן בני נביאים הן.
ועוד המנהג כבורר וכמכריע בענייני ממונות.במשנה ב"ק שנינו השוכר את הפועלים ואמר להם להשכים ולהעריב, מקום שנהגו שלא להשכים ושלא להעריב אינו רשאי לכופן.
שו"ת תרומת הדשן
שאלה:רב היושב בישיבה קיים השטר ביחידי, מהני קיום שטר או לאו?
תשובה-יראה דאי אתי בעל דין ומערער יכול להיות דלא מהני.... לעולם בעינן תלתא. אמנם מנהג פשוט הוא לתופשי ישיבה שחותמים ביחיד לקיים שטרות, ואפשר גכה"ג נימא מנהג מבטל הלכה בדבר שבממון..
ועוד רבים הרחיבו על חשיבות המנהג וכן הרמ"א מזכיר המון בהלכה את המנהג..



