תנו רבנן לעולם יהא אדם רך כקנה-משה ר-

 ואל יהא קשה כארז מעשה שבא רבי אלעזר בן שמעון ממגדל גדור מבית רבו והיה רכוב על החמור ומטייל על שפת נהר ושמח שמחה גדולה והיתה דעתו גסה עליו מפני שלמד תורה הרבה נזדמן לו אדם אחד שהיה מכוער ביותר אמר לו שלום עליך רבי ולא החזיר לו אמר לו ריקה כמה מכוער אותו האיש שמא כל בני עירך מכוערין כמותך אמר לו איני יודע אלא לך ואמור לאומן שעשאני כמה מכוער כלי זה שעשית כיון שידע בעצמו שחטא ירד מן החמור ונשתטח לפניו ואמר לו נעניתי לך מחול לי אמר לו איני מוחל לך עד שתלך לאומן שעשאני ואמור לו כמה מכוער כלי זה שעשית היה מטייל אחריו עד שהגיע לעירו יצאו בני עירו לקראתו והיו אומרים לו שלום עליך רבי רבי מורי מורי אמר להם למי אתם קורין רבי רבי אמרו לו לזה שמטייל אחריך אמר להם אם זה רבי אל ירבו כמותו בישראל אמרו לו מפני מה אמר להם כך וכך עשה לי אמרו לו אעפ"כ מחול לו שאדם גדול בתורה הוא אמר להם בשבילכם הריני מוחל לו ובלבד שלא יהא רגיל לעשות כן מיד נכנס רבי אלעזר בן רבי שמעון ודרש לעולם יהא אדם רך כקנה ואל יהא קשה כארז ולפיכך זכה קנה ליטול הימנה קולמוס לכתוב בו ספר תורה תפילין ומזוזות..

 

משהו בסיפור הזה לא מסתדר, קרה פה דבר חמור מאד מצד ת"ח גדול שהעליב אדם בגלל מראהו והגמ' בוחרת להתייחס דווקא לנעלב ולא לעולב, פעמיים הגמ' כותבת לעולם יהא אדם רך כקנה... כאילו האשמה העיקרית פה היא באותו מכוער שהתקשה לסלוח ולא ברבי אלעזר שהעליב אותו, מה אומרים?

שמא זה נסוב באמת עליו?עוגי פלצת

על רבי אלעזר ברבי שמעון, שהיתה דעתו גסה,

והיה עליו להיות רך כקנה כלפי האדם הפשוט?

 

(רש"י מפרש שיש ספרים שכתוב בהן שאותו האדם

היה אליהו הנביא שרצה להוכיחו.)

אנחנו צריכים להיכנס לראש שלא אותו אחד-משה ר-

כאדם חריג בחברה, אדם שכולם מסתכלים עליו בצורה מוזרה, כשונה ופתאום בא רב גדול שאמור להיות דוגמא ומופת להתנהגות ובן אדם לחבירו ופשוט רומס עוד יותר את הבן אדם...

לנו קל מאד להגיד, אז שיסלח מה הבעייה, אבל כשנכנסים לראש של האנשים האלה, קל להבין מאיפה זה נובע ואולי בגלל שהעלבון הגיע מאדם חשוב, עשה את זה יותר גרוע מאשר אם זה היה אדם מהרחוב..

דמיין את עצמך במקומו שניהעוגי פלצת

גדול הדור רודף אחריך כדי לבקש ממך סליחה.

לא תעצור ותחשוב?

 

 

(שים לב שמה שאתה מקשה לא שייך לפי

ההסבר שלי לעיל)

יכול להיות מאד שבאותה סיטואציה הייתי מתקשה לסלוח-משה ר-

ואם כן זה היה מתוך לחץ גדול או חוסר נעימות ולאו דווקא סליחה אמיתית...

עקרונית אותו אדם לכאורה יותר גרועלשם שבו ואחלמה

כי רבי אלעזר עשה תשובה, גם כלפי שמיא (מן הסתם) 

וגם השיג את המחילה של אותו אדם תוך כדי התבזות עצומה. 

ואילו אותו אדם התנהג בצורה קשה. ככה שדי מובן לי למה הוא יוצא פחות טוב בסיפור. 

 

מה שלא מובן לי, למה רבי אלעזר בחר לתקוף את אותו אדם שלפני רגע הוא פגע בו. 

ואולי צריך לומר, שאחרי שהוא עשה תשובה, הוא ידע והרגיש והפנים שאכן נמחל לו ולא חש כלל שוב רגשות אשמה או ייסורי מצפון בנושא מאחר שהוא מחול. ולכן הוא יכל להתבונן במאורע מן הצד ולהעביר ביקורת על אותו אדם.

 

ואולי זה גם היה מאוד בוטה, שאיש חשוב ומכובד כמו רבי אלעזר

משתטח ומתבזה, זה אמור להיות כל כך מזעזע שהיה מצופה ממנו שימחל מיד. 

 

למה בצורה קשה? פגעו בו בצורה קשה, למה שימהר לסלוח?-משה ר-

לא מובן לי הדבר הזה בכללחושב

מה שיותר מוזר לי זה:נקודה טובה
לא אומרים ש"התורה מעדנת נפשו של אדם"? איך העובדה שהוא למד הרבה תורה גרמה לדעתו להיות גסה יותר וכתוצאה מזה הוא פגע בבנאדם?
שאלה יפה. אולי הכוונה בדקות,לשם שבו ואחלמה

היינו שהוא באמת מאוד התעדן, 

אבל היה לו איזה הירהור קל של גאווה,

וכדי לתקן את זה ה' מיד העמיד אותו בנסיון קשה

ואולי זה עוד יותר מסביר את הסיפור, שאולי חכמים ידעו ברוח קודשם

שבאמת לא היתה לו בחירה חופשית שלא להעליב אותו

רק שהנסיון היה עד כמה הוא יבזה את עצמו כדי לתקן את מה שקילקל. אולי. 

 

אבל האמת, מה שחשוב זה ללמוד את מה שחכמים רצו ללמד אותנו. 

וזה, להיות רך כקנה, ולא להתגאות על התורה שלמדת. 

 

ועוד למה ששאלת,

זה ידוע, שגם צדיקים גדולים ועצומים שהיו מתוקנים במידות שלהם בצורה מדהימה,

תמיד חששו מחטא הגאווה, 

כי ככל שאתה יותר מתוקן ונעלה, זה עצמו סיבה לגאווה,

וצדיקים סיפרו ששמעו את הבעש"ט מתפלל בשעה שעמד להיפטר

שלא יכשל בגאווה,

ז"א שאפילו הבעש"ט הקדוש, רגע לפני שהוא נפטר,

חשש שהיצר יפיל אותו בגאווה. 

ניסיון להתסכלותmatan

קודם כל- יש הפרדה בין נפשו של אדם לדעתו, לכן השפעת התורה על נפש האדם איננה מכריחה פעולה דומה לדעתו.
 

אבל מעבר לזה אני חושב שחז"ל מזהירים את לומדי התורה ביותר על העניין הזה, כי דווקא עם הרגישות אפשר לטעות

טעויות חמורות, כמו זו, ולשכוח בעצם שהיופי בעולם ובעולמות העליונים הוא רק מצד רצון ה'.

וגם הכיעור של אותו אדם, הרי זה רצון ה' והוא יפה בעיני ה' יתברך כמו כל אחד אחר.

ולכן הוא גם כל כך רצה שימחל לו, כי הכיעור שהוא יצר במו ידיו היה כיעור אמיתי, הפגיעה הזו באדם, והכיעור של אותו

אדם היה רצונו יתברך ולכן הוא יפה. ככה שזה יצא הפוך על הפוך, שהכיעור שלו, שהוא כביכול היפה מבחוץ(ת"ח ומכובד)
גדול יותר כי הוא פנימי, אבל המכוער מבחוץ היה יותר יפה ממנו מבפנים שאמר לו "לך אמור לאומן שעשאני" כי הוא כן זכר 

את ה' יתברך... ומבואר בזוהר שאחת מהצרות הגדולות ביותר של ת"ח לפעמים היא שכחת ה' בתוך הלימוד.

דווקא נראה ש...matan

הגמרא עוסקת ברבי אלעזר בן שמשון, ומה שהוא למד מתוך המעשה, ולכן גם המימרא היא שלו בבחינת
"אין אדם עומד על דברי תורה אלא אם כן נכשל בהם".

בימינו הקהל היו שולכים את הרב לגלותיוני
לא מתחננים אליו שיסלח לרב..
סליחה, גם החתימה שלך שולחת את כולנו לגלותעוגי פלצת
*שולכים מלשון משליךיוני
אי אפשר לערוך..

ברור שאפשר לערוך עוגי פלצת

יש מקצוע כזה - עריכה ית...

עריכה מסמיקית?חרותיק

הרמת גבה.

עריכה פדחנית?יוני
כדאי לפתוח על זה מפרשיםמרדכי
עבר עריכה על ידי מרדכי בתאריך ט"ו בסיון תשע"ד 10:33

בס"ד

הבן יהוידע אומר שם שלא האדם היה מכוער, אלא מעשיו היו מכוערים ולכן הביקורת היא כלפיו.

אגב, זאת גמרא בתענית בדף כ' ע"ב (סימן לזכור: כיעור)
למי שרוצה לחפש.

(פריקה) מאז שאני קטנה קשה לי עם הסיפור הזה מאוד!נועם ה
א. בתור ילדה ממש הייתי מרחמת על אותו איש. כמעט עד כדי בכי.
- הוא בא, מברך את הרב, והרב לא מחזיר לו! - התעלמות! זה מעליב לגמרי.
- הרב אומר לו בקול את מה שהוא חושב.
- לא מספיק הוא מכוער (בטח הפריע לו הרבה בחיים), הרב מתייחס אליו (לפי התגובות שלו) כאל "לא שווה" בגלל זה.

איך זה קרה? ולמה דווקא בגלל התורה??

אוף אני מרגישה ממש חוצפנית עכשיו, אבל בא לי פעם אחת לכתוב את מה שאני מרגישה... :-/

ב. אני יותר ממבינה את אותו האיש שלא סלח לו.
- הוא גדול הדור! אין דבר יותר מעליב מלקבל פגיעה ממישהו שאתה מעריך ככה...
- זה מזעזע את הנפש לחשוב שמישהו שמבין במעלה הפנימית מבטל אותך בגלל נתון חיצוני!
- וזה משהו שהוא לא תלוי בו לדעתי. (אני לא בטוחה שזה קשור למידות שלו, עובדה שאמר לו להתלונן למי שיצר אותו).
גם ככה זה מתסכל. מה אני אשם באיך שיצרו אותי?
- הבן אדם פגוע ומזועזע (לפי נקודת המבט שלי- בצדק), עוד לא מספיק עיכל את זה, והרב יורד לנחם אותו "בשעת כעסו"..

שוב. אני חוצפנית שה' ישמור עלי יא-אללה
אבל אני כותבת-
באמת נראה לי שזאת היתה התגובה שלי כשהייתי רואה שקוראים למישהו כזה "רב"...
ממש מתאים לי..

ולפי דעתי, זה שהוא סלח לו בשביל התורה ובשביל העם- זאת גדולה.
גם בגלל היחס שלו לעם וגם בגלל ההכרה שלו במעלת התורה


ולפי דעתי, רבי אלעזר דיבר על המעשה של עצמו, ולא על המעשה של אותו האיש.
זהו.

עכשיו אני פנויה לשמוע או להפנים לטובת הרב.
תודה נועם, העלית את השאלה שלי בצורה יותר-משה ר-

ברורה, כשנתקלתי ברבנים כאלה שלא 'שמים' על אנשים או שבאים לומר להם שלום והם מתעלמים, אני אישית מחקתי אותם, לא שומע את שיעוריהם וגם לא מכבד את התורה שבהם, קשה לי מאד שאדם שהוא אמור להוות דוגמא אישית בכ"א הרבה דברים פוגע או עושה איפה ואיפה ומדבר עם פלוני ועם אלמוני מסתפק בהנהון, בגלל זה גם קשה לי נורא הסיפור הזה..

אפשר לומר שאני מסכימה...נועם ה
מעניין באמת מה היחס של התורה לרבנים כאלה...

כלומר, האם זה נכלל ב"דרך ארץ" קדמה לתורה.
והאם מי שאין בו דרך ארץ- זה מבטל את התורה שבו...
ובכל זאת צריך להזהר בכבוד רבנים.נקודה טובה

ואני לא מדברת על אלו שלכל אדם שני קוראים רב. אני מדברת על רבנים ידועים. לפעמים יש דברים תמוהים שנראה לנו שרבנים עושים ואנחנו לא יכולים לדעת מה פשר המעשים שלהם, כמו לא להתייחס לאדם מסוים. 

 

קיצר תזהרו בכבוד תלמידי חכמים..

ולפעמים רבנים טועיםאיש השקים
ועדיין צריך לכבד..
^^.. גם לי תמיד היה קשה עם הסיפור הזה..משיח נאו בפומ!
בתור ילדה קטנה אפילו בכיתי מרוב רחמים על האיש..
ושאלתי את אמא איך זה יכול להיות שהרב מתנהג ככה..
אז אל תהייד.

"חוצפנית".... (חשוב שהועלתה השאלה)

 

את הסיפור הזה אפשר לכאורה לראות בכמה רבדים:

 

א. הכי פשוט - זחה דעתו לרגע מחמת תורתו המרובה כשבדיוק יצא מביהמ"ד אל העולם, נתקל בכיעור, הביע מה שאמר שזה נורא ובוטה - ותפס את גודל החטא וחזר בתשובה גמורה. הרי מי מספרת את זה? הגמ', שגם היא מחוייבת בכבודו. ללמדנו שאין משוא פנים, וללמדנו שחזר בתשובה גמורה, וללמדנו את הלקח בהמשך (אגב, אני גם חשבתי תמיד שאמר על עצמו "לעולם יהא אדם"..). ואולי גם ללמדנו כמה "רגע" של זחיחות יכול להטות מבט עד כדי שאפילו גדול עולם נכשל בו.

 

ב. רובד מעבר לכך: הכיעור אינו כיעור גשמי בעלמא. הוא ראה עליו גסות פנימית שמתבטאת בפניו. ומחמת שבא מהיכן שבא והיה "באורות" כמו שאומרים היום, לא יכל לסבול את זה- והעיר כך (יש סיפור על מישהו מגדולי החסידות שלא הסכים שיהיה איתו תלמידו. הלה התעקש - וכשנכנס מישהו לחדר, החל לצעוק עליו איך הוא מעז להיראות לפני הרב עם חטאיו.. ראה על פניו.  ההוא ברח, והרב אמר לו, בגלל זה לא רציתי שתהיה. רוץ תביא אותו. כשהגיע - קיבלו הרב באהבה רבה וכו'. אח"כ התברר שהוא שקע בחטא ואמר לעצמו, אם יקבלני - סימן שיש סיכוי, ואם לא  - אמיר ר"ל..  ואותו גדול, שכחתי את שמו, ידע את הצפוי להיות).

 

כששמע את התגובה, התעשת רבי אלעזר שלא כך בונים את העולם (ואין קושיא מזה שההוא אמר לו שילך לה'. הרי זה לא ת"ח, במר ליבו אמר לו שיגיד לה' שעשה אותו מושחת כזה).

 

ג. רובד עליון יותר. שמעתי פעם, נפלא.  ויש להקדים, שלאגדות חז"ל, מעין זו, יש לא פעם משמעות מעבר למה שנראה בפשט, וכך דרכו של המהר"ל בהסברם.

 

ובכן, הוא בא ממגדל עדר (גירסאות). תרגום יונתן אומר בבראשית על המקום הזה (מוזכר אצל יעקב אבינו) "אתר דמתמן עתיד לאיתגליא משיחא" (כך בערך הלשון). משם עתיד לבוא המשיח (כנראה אזור גוש עציון של היום..).

 

רבי אלעזר לומד תורה במקום שיש בו הארת הלעתיד לבוא, המגמה של התורה בתיקון העולם, אורו של משיח. 

והוא פוגש בעולם הזה, הנוכחי, עם כל כיעורו (זה ה"איש" בסיפור. סוג של משל). ואומר לו מה שאומר. ומה התובנה שעולה בו אח"כ מהעולם? שהקב"ה ברא אותו, וברא ע"מ להעלותו בסבלנות. אפשר להמשיך את ההסבר על פרטי הסיפור (יסוד הענין שמעתי בשם הרב עודד וולנסקי שליט"א, לפני שנים רבות)..

 

אגב, זה מקביל לסיפור על יציאת רבי שמעון ורבי אלעזר בנו (שכנראה הוא-הוא..), מהמערה.  שכל מקום נשתנו עיניהם נשרף, חזרו למערה, יצאו אחרי י"ב חודש, ועדיין רבי אלעזר לא התפשר עם העולם. עד שראה את הזקן עם שני ההדסים, משתמש בעולם, בריחו, לקידוש השם.

א. תודה רבה מאוד על התשובה... הרגעת...!נועם ה
ואהבתי...

(ב. בשביל לא להיות חוצפנית- אני צריכה לעבוד הרבה... )-
אע"פ שאחרי תשובות כ"כ יפות ומפורטות, אני מבינה שהיו כאלה לפני (כלומר, אולי זו לא חוצפה...)

ג. לגבי ג.- באמת מעניין לפי כל פרטי הסיפור...

(למה לא מצליחים לשלוח פה הודעות לפעמים????)
רב עויידד אומר שהמשיח גושניק? זה כבר ביאת משיח חליל הרועים
לכן צריך לבדוק מה אומרים המפרשיםמרדכי
בס"ד

ואז רואים מציאות אחרת לחלוטין.
מה הפירוש של מכוער?
מה תשובתו של רבי אלעזר?
מה הפירוש של הדרשה שלו?
הכל מוסבר היטב.
לא כל מה שכתוב בגמרא קרההרועה
עכשיו צריך לנסות להבין את המשמעות.
ולמה נראה לך שהסיפור הזה שייך לקטגוריה הזאת?מישהו10
לא בהכרח אבל אני אוהב כשכל האופציות על השולחןהרועהאחרונה
לא למדתי אותו לעומק אבל מרפרוף יותר קל לי לקחת אותו לשם מלהסביר שהוא בעצם התכוון לשורש נשמתו של אותו מכוער
הפשט הכי מתישב על לבי שראיתי,זה של בעל 'שערי אורה'חסדי הים
עבר עריכה על ידי חסדי הים בתאריך ט"ו בסיון תשע"ד 11:17
ר' יוסף ג'יקטיליא [ראשון שהיה אחד מגדולי הקבלה], ב'ספר המשלים' [אות ד]:
הוא פשוט קורא ומפרש את הגמרא הפוך ממה שרגילים להבין.

ש'אותו אדם' קרא לרבי אלעזר מכוער, כי רבי אלעזר לא החזיר לו שלום, [והסיבה שר' אלעזר לא החזיר ל'אותו אדם' שלום, כי מבואר בירושלמי שנהגו בא"י לא לשאול בכבוד הרב, אלא ללכת לצד מיראה כשעובר רב. אז רבי אלעזר ראה שזה אי כבוד ש'אותו אדם' שואל בשלומו, ואע"פ כן ר' אלעזר מצד הדין היה צריך לענות, כי אם 'אותו אדם' כבר שאל צריך לענות, ובאי הענייה הוא פשע בזחיחות הדעת].
אז כל הסיפור נראה באור אחר, כי מי שעשה את המעשה החמור, זה היה 'אותו אדם' שקרא לרבי אלעזר 'מכוער', ומיושב מה ש'שדרותי' שאל.

[קצת דחוק הלשון 'נזדמן לו אדם אחד שהיה מכוער ביותר', משמע ש'אותו אדם' היה מכוער. כנראה שהיה לו גירסא אחרת, אולי הגירסא שמופיעה ב'אבות דרבי נתן', או שהוא מפרש שכאילו חיסרו מילת 'שאותו אדם 'חשב' שהיה ר' אלעזר מכוער ביותר'. עכ"פ לפי הסבר זה גם מיושב ההקבלה ב'אנשי העיר' הראשון והשני.]

*לגבי אלו שמפרשים ש'כיעור' זה על מעשים רעים, לכאורה לא מסתדר עם 'לך לאומן שעשאני', כי המעשים באים מבחירתו של האדם.
למה להתפתל ולהמציא משמעויות בטקסט?שורש וגרביים

לא קשה לראות את הביקורת הקשה על רבי אלעזר שמתנהג ראשית בהתנשאות ולבסוף בצביעות.

 והסיפור מובא כדוגמא שלילית כיצד אסור להתנהג.

ולבסוף בצביעות? מה הקשר לצביעות? עפרא לפומךמישהו10

למה צביעות?!נועם ה
צביעות כי מייד לאחר האירועשורש וגרביים
הוא נכנס לבית המדרש ואומר דברים הפוכים מצורת ההתנהגות שלו שורה קודם.

אפשר לא להסכים איתי, אך קשה להוציא את הדברים מידי פשוטם
הוא אמר את זה על עצמונועם ה
וגם אם לא, לעולם אל תהיה בטוח שאתה מבין את הדברים כפשוטם...
אגב, זה שהוא ביקש מחילה, זה לא סותר את זה שהוא חושב שהבן אדם היה צריך להיות יותר רך איתו ולכן ≠ צביעות...
אפשר גם להגיד שהבין את טעותושורש וגרביים
עדיין יש כאן ביקורת חריפה.

ותמיד יהיו אנשים שייקחו את הסיפורים לאלגוריות ומשלים רחוקים כדי להכניס את האמירה שלהם.
צריך לזכור שהסיפור נכתב קודם כל כמשהו פשוט שכל ילד צריך להבין, וכך להתייחס למשמעויות שלו
ולא לברוח למקומות מיסטיים מעורפלים
מסכים עם הסיפא. אבל השימוש שלך במילה צביעותמישהו10

זאת חוצפה ובזיון של תלמיד חכם.

קיימת את מצוות התוכחהשורש וגרביים
הוא הבין את טעותו- ולכן ביקש מחילה.נועם ה
מסכימה שקשה להבין את המעשה, (תקרא למעלה)..

ומסכימה גם שיש מקום קודם להבין את הפשט.

ועדיין צריך לזכור שמדובר בגדולי עולם, ולפרשן את הדברים כ"צביעות" בלי שבכלל אני בטוח שהבנתי נכון- זה חמור.
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשהאחרונה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך