שאלה.חרותיק

תענו מבחינה הלכתית, טקטית או איך שבא לכם.

 

כיום יש לצערנו הרבה נשים יהודיות שחיות בכפרים ערביים.

וגם הילדים שלהם. לפעמים ונכדים וכו'..

 

בנוסף לזה יש מסתערבים שלאף אחד ממנו אין מושג שהם כאלו.

והם גם חיים בכפרים האלה.

 

וגם- יש שמאלנים שלאות הזדהות באים לגור שם עם הערבים.

 

עכשיו, נניח שאתם יודעים שהכפר מלא מחבלים פוטנציאליים.

חלק כבר בפועל, חלק בפוטנציאל.

 

אם תשלחו את הצבא לטהר בית בית, אתם מסכנים את החיילים.

אבל אולי תחסכו מוות של כמה יהודים.

מצד שני, להפציץ את הכפר- בטוח יהרוג כמה יהודים.

מצד שלישי- אין מצב להשאיר את הכפר כמו שהוא,

זה מצב שמסכן את כל (!) המדינה.

כבר יצאו משם מחבלים מתאבדים וכו'..

 

מה עושים?

 

חיים של חייל שווים יותר או פחות מחיים של יהודים אחרים?

חיים של מדינה שלמה שווים את החיים של כמה יהודים מסוימים?

להחליט על פיצוץ של כל הכפר, בידיעה שזה יהרוג יהודים, נחשב רצח?

 

את דעתי אני אגיד אח"כ. עדיין מחוממת מדי אחרי הויכוח בבית..

אפשר לענות בשאלה?הרועה
נניח וקרס מבנה עם שתי קומות, בקומה העליונה לכודים שלושה אנשים ובקומה התחתונה שלושים.
בשביל לחלץ את מי שבקומה העליונה צריך כלים קלים, זה יקח זמן ובנתיים אלו שלמטה ימותו, בשביל לחלץ את הלכודים שלמטה צריך להביא טרקטור וכשהוא יבוא הוא ידרוס למוות את מי שלמעלה.

היית דורסת אחים בשביל להציל יותר אנשים? לשמוע אח נדרס למוות לבחירתך מתוך שיקול מתמטי קר?
בדיוק אותה שאלה.חרותיק

אני מאמינה שיש לזה תשובה הלכתית.

לכן שאלתי..

 

אני לא יודעת.

לא בדיוק אותה אחתהרועה
השאלה הזאת עלתה לגבי בית שהתבצרו בו בצור ומחבלים פוצצו, וכאן אתה מרגיש מקרוב את ההחלטה להרוג בידיים אחים.

הלכתית לא הורגים בידיים מעט בשביל להציל אחרים.
מעשית, אם הייתי עובר אורח או כל מישהו בלי אחריות של כלל לא הייתי עושה את זה, אם הייתי אחראי מטעם הצבא/מדינה הייתי כנראה עושה את זה ושונא את עצמי.
חלילה! לא היית עושה את זה!מופים

היית עומד בניסיון

מקסימום מתפטר

 

אני שמח שזה מה שאתה חושב אבל זה לא סבירהרועה

שלא נגיע, אבל כנראה שזה מה שהייתי עושה.

 

באותה מידה אם הייתי נדרש לזה הייתי מפעיל נוהל חניבעל, לא כיף אבל אלו החיים כשמנהלים מדינה.

במקרה שלך אין שום ספק שאסורמופים

אין דוחין נפש מפני נפש

וזה לא משנה כמה יש שם

 

ראיתי שאלה במקרה שא"א לחלץ אותם בלי להביא כלים כבדים, ויש חשש שידרסו אנשים מחמת הכלים

וזה יותר קל כי אתה עוסק במעשי הצלה, ולא בהריגה

והביאו שבהקדמה לפנ"י שהיה לו עצמו סיפור כזה שהוא נלכד בין ההריסות ברעידת אדמה, והוא מספר שהביאו כלים כבדים, ונדרסו מזה כמה אנשים והוא כותב על זה "דלא סגי בלאו הכי" (לא היה שום אפשרות אחרת), ואמנם כנראה זה היה גויים שם, אבל לא נראה מדבריו שזה היה אסור

מכיר את הסוגיה על כל הצדדיםהרועה
ועדיין אם הם היו החיילים שלי והייתי זה שצריך להחליט כנראה שהייתי מחלץ את אלו שלמטה.
וואי וואימופים

ממש דיני נפשות

את רוצה שנדון כאן עכשיו על דיני נפשות על רגל אחת

כשפוסקים גדולים רועדים להכריע בזה...

 

אז על פניו

נקודת המוצא היא שרצח הוא יהרג ואל יעבור

כך שאסור להרוג בשביל להציל אחרים

והרמב"ם פוסק שאפילו אם יש כמה יהודים הולכים למות, ואפשר להציל אותם על ידי שנהרוג אחד מהם, לא הורגים אף אחד, אפילו שאם לא נעשה כלום הוא בין כה וכה ימות, כי איסור רציחה לא נדחה לעולם

 

יתכן שלשמאלני ברמה הזאת יש דין רודף

יתכן שיהודיה שהתחתנה עם ערבי יש דין מומרת

צריך לדון על כל זה בנפרד

אבל מסתערב ודאי אסור להרוג

 

ראיתי סברא בדברי יציב שאם מדובר על הצלת כלל ישראל יהיה מותר לעשות את זה בתור עבירה לשמה

כמו שמצינו שהותרו איסורי עריות לאסתר ויעל כי היא רצו להציל את כלל ישראל

אבל זה חידוש עצום, במיוחד שמבואר בחת"ס שאסתר הותרה רק על פי רוה"ק

לא ביקשתי לפסוקחרותיק

מי אנחנו בכלל..

 

בדוגמה שהבאתי הכוונה היא שיש בהם סכנה לכל ישראל.

הכפר הזה הוא כמו מקלע ששולח כדורים אחד אחד..

מסתערבים עובדים בצורה מסודרת-משה ר-

ואם יש פעילות, היא מתואמת בין כל הכוחות ככה שהסיכויים שדבר כזה יקרה הם אפסיים..

לגבי שמאלנים-בוגדים, אללה ירחמום, שילכו הם והערבים לגהנום.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אה ואני חשוך, גזען, פרמטיבי ועוד 700 מילים ששמאלנים משתמשים בהם, לא אכפת לי.

והיהודיות? שיש לצערנו בכל מקום בערך..?חרותיק
זו נקודה שעלתה בי ממש היום..נפשי ישובב

 

 

מי אני שאכריע..

 

ה' ירחם, אבל נראה שבפועל כשצריך להוריד להם ת'ראש כללית (כפר שלם) לא יתחשבו בזה. בייחוד במצב מלחמה.. שוב- ה' ירחם.

זו שאלה קשההלליש
חייהם של המסתערבים לא נחשבים כי זה ספק ענק.בסט דה בסט
שהם נמצאים שם, וספק זהה אם יש שם יהודיות.
בודאי שלא בגלל יהודיות שהלכו עם ערבים נסכן יהודים.
בקיצור, התשובה פשוטה וברורה.
חיי החיילים והחטיפ קודמים לחיי האויב.
אין פה שום שאלה ושום ספק.
אבל הילדים שלהן?הלליש

ודווקא ממש הגיוני שיש שם יהודיות,

 

הרבה יותר מזה שיש שם מסתערבים...

 

(אני רוצה להאמין שיש להם דרכים שלא מסכנות אותם-

 

כדי לברוח משם בזמנים כאלו. או שאז יותר צריכים אותם שםאפאטי)

 

אני לא אומרת לכאן או לכאן, רק מסבירה למה זו שאלה קשה..

 

אין לי הכרעה,

 

וטוב שכך.

 

ממילא אני לא חיילת קרבית שנמצאת בשטח, ולא ממקבלי ההחלטות בישראל,

 

ולא בא לי לעסוק בשאלות מפחידות כאלו.מטורלל

לא מסכנים יהודים בגלל ספק כזה.בסט דה בסט
בכלל, לפי זה אולי כל ערבי הוא בעצם בן של יהודייה. לא אמורים לעשות שיקולים כאלו.
אמרתי, לא שיקולים, אני אומרת הרהורים מליביהלליש
רגע רגע,חרותיק

יהודיה שטעתה והלכה והתחתנה עם ערבי,

ורוצה לצאת מזה,

לא תנסה להציל אותה?

 

אתה אומר שהפעילות של יד לאחים מיותרת בעצם.

דבר ראשון, זה רק ספק ספיקא.בסט דה בסט
זה הזוי ביותר לא להציל יהודים בגלל שאולי יש איזו יהודייה בוגדת שהלכה עם ערבים.
וכן, מי שנישאת לגוי, קל וחומר לאויב, היא בוגדת, ולא בגללה נסכן יהודים, בטח כשזה ספק רחוק.
דבר שני, בדיוק השבת למדתי בשיעור שמי שמסר עצמו לעכו״ם, אחרי פעמיים כבר לא פודים אותו כי זו בעייה שלו.
יד לאחים מצילים רק את מי שפונה אליהם.
מי שחברה לאויב, שתאכל מה שבישלה.
אני לא חושבת שכל מי שנשואה לערביחרותיק

היא בוגדת.

 

א'- לא כולם מודעים לזה שהם אויבים. סה"כ הם שכנים שלנו.

(גועל נפש של שכנים, אבל זה המצב)

 

וב'- מעולם לא היית במצב הזה, אתה לא יודע מה עובר על מישהי במצב הזה.

אם תשאל אותן, הרוב לא היו בוחרות שוב לעשות את זה.

 

וזה לא אולי. זה כמעט 100% שיש בנות כאלה.

ובהקשר לנושא- נגיד שאתה יודע שיש שם. לא שאולי יש שם. אוקיי?

גם אז לא מתחשבים. כי:בסט דה בסט
א. חיי יהודים לא מסכנים בגלל נשים שמבחינת התורה הן בוגדות, וכן, הם כאלה.
ב. זה לא שהולכים בוודאות להרוג אחת כזו, זה אחת או כמה מכםר שלם.
ברור שכל רב יכמר כמו שאמרתי.
יכול להיות שזה לא נפש מול נפשטנגענס
אם זה כן. אז ההלכה פסוקה שלא הורגים בשביל להציל
אבל השאלה היא אם יש סיכון של ההתיישבות יהודית בארץ. שדוחה פיקוח נפש
או סיכון של הכבוד הלאומי והחלשה של כח ההרתעה של צה"ל. וערך זה הרבה יותר נעלה מחיי היחיד‎ ‎
כבוד לאומי לא שווה לחיי יהודי אחד אפילו.בסט דה בסט
מה שכן, יש שיקולים אחרים, ובכל מקרה, אין שום מקום לחשש שאולי יש בכפר כל שהוא יהודים.
מי אמר שלא? אם הכבוד הלאומי ירוסק הסיכון יהיה גבוהה פי טנגענס
זה משהו אחר, דיברתי על הכבוד ככבוד.בסט דה בסט
הכבוד של עם ישראל זה קידוש השם.חרותיק

כל חולשה שלנו- היא חילול שלו.

 

בטח ששוה להילחם על הכבוד.

בניגוד לשאר האומות שזה דווקא לא כ"כ ישנה אצלם.

 

וחוץ מזה, שדווקא יש מה לחשוש שיש יהודים בכל כפר ערבי.

 

זה כמעט תמיד הולך יחד.בסט דה בסט
כשמוותרים על הכבוד היהודי, זה מביא לסכנת נפשות ליהודים וכן להיפך.

בקשר לטענה שאולי יש יהודים, זה פשוט מזעזע.
נסכן חלילה יהודים בוודאות, בגלל איזה ספק?
איפה שמענו דבר כזה?
זה נשמע תירוץ מתחת לאדמה למה לא להלחם באויב.
שוב, כמו שאמרתי קודם.חרותיק

השאלה היא לא אולי,

השאלה היא כשאתה יודע שיש שם איזהשם יהודים.

בדיוק! הכבוד של עמ"י זה קידוש ה'טנגענס
ומותר למות למען קידוש ה'. כמו שראינו בכל הגלויות שמסרו נפשם למען קידוש ה'
בסדום ה׳ חיכה עד שהמסתערבים יצאו ביחד עם לוט ומשפ׳יוני
השאלה שלך לא ממש מחוברת למציאות.
אני גם לא ממש הרמטכ"ל שיחליט את זה.חרותיק

אבל אני שואלת מה דעתכם..

בסופו של דברshirsh
מדובר בדיני נפשות. לא קל להכריע בעניינים כאלה ולי לא יצא בחיים לעסוק בעניין.. מה שכן מבחינה טקטית כמו שאמרת.. מי שהיה בצבא יודע שיש דברים כאלה.. חניבעל
מזתומרת חניבעל?חרותיק

אני יודעת מה האיש. לא מה הביטוי הזה אומר..

אני אשלח לך במסר shirsh
נועל חניבעל הוא נוהל אנטי יהודי בעליל ולא מוסרי.בסט דה בסט
נוהל מרושע שאין דוגמתו.
ישראל מתקפלת על ארבע ומשחררת מחבלים, ולשם כך מתירה אף לרצוח חיילים, כביכול כדי שלא תשחרר רוצחים - דבר שכבר עושה ממיחא.

מזעזע.

מתוך ויקיפדיה:

http://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%A0%D7%95%D7%94%D7%9C_%D7%97%D7%A0%D7%99%D7%91%D7%A2%D7%9C
אולי באמת הבעיה היא שאין דעת תורה בעניינים האלו..רפסודה

אני בטוחה שלגדולי ישראל יש הרבה מה להגיד בעניין.. מוסרית ולהלכה כי התורה זה הדבר הכי מוסרי בעולם! 

חח יש אבל לא שואלים אותם.בסט דה בסט
אני באמת לא יודעshirsh
ידועה לך מה דעת התורה בעניין? רב שפסק שזה אסור? באמת שאני לא בקיא בעניין ולא יודע.. אשמח שתאיר את עיניי
אף רב לא יתיר לסכן יהודים בגלל ספקות הזויים.בסט דה בסט
ראית פסק הלכה?shirsh
וואו. ראית פסק שמתיר לסכן יהודים סתם?בסט דה בסט
כלומר, בגלל שאולי יש איזה מישהו עם סבתא יהודייה או לא יודע מה.
כבר אין כח לדבר.
דיברתי על חניבעל לא על זה.shirsh
לחניבעל יש אפשרות הלכתיתmatan

כאשר יש גויים הבאים להרוג בישראל ואומרים הרגו את פלוני ולא נהרוג את כולכם,
מכיוון שהמצב הוא - "פלוני" מת וכולם חיים, או "פלוני" וכולם מתים- אפשר להרוג את פלוני,

מכיוון שהוא כבר בן מוות...

במצב של היום כאשר חוטפים חייל ואתה יורה במחבל אבל מסכן את חיי החייל, יש מקום להגיד 

שהחייל כבר מת מהרגע שהתחילו לחטוף אותו.

יש לי על זה בעצמי כמה וכמה ספקות, כמו מה עושים היום כשלא ברור בכלל שיצליחו להרוג 

אותו אם ילחמו בישראל ולכן המצב הוא שפלוני לאו דווקא "בן מוות", וגם לא ברור היום שיהרגו אותו

החוטפים...
אבל זו שאלה שצריך להשאיר לגדולי ישראל...

 

חס וחלילה. ההלכה היא שיהרגו כולם ולא ימסרו נפש אחתבסט דה בסט
ובטח ובטח שלא לרצוח בידיים.
ה׳ ירחם.
לא פשוטmatan

http://www.daat.ac.il/daat/history/hevra/mesirat-2.htm

יש ל"ייחדוהו" מקום בהלכה... כי הוא כבר בן מוות.

זה עוד צריך עיון, אבל יש מקום להרוג יחיד בשביל להציל את הרבים.

הרמב"ם פוסק שצריך יהיה חייב מיתה ולא מועיל יחדוהומופים
נכון, אבל זה לא כזה "פשיטא" לפסוק כך. גם עם הרמב"םmatan

לא לנו הפסיקה. ככה שחבל לטחון פה מים.

לא אמרתי שזה מוסרי.
אבל זו שאלה לגדולי הדור.

הדברים לא בדיוק כך.....מוגלי.

הנוהל הוא : לירות אפילו במחיר של פציעה של החייל , לא הריגתו , הריגה ודאית אינה אופציה!

 

והתחבטתי גם בזה האם זה באמת מוסרי או לא , (במיוחד שקשה לדעת בוודאות היכן אתה עלול לפגוע בחייל , ואתה עלול

לפגוע במקום קטלני)

 

וככל שאני חושב על זה , הנוהל נראה צודק ונכון מוסרית וטקטית!

 

אתה לוקח סיכון מסוים של פגיעה בחייל אחד (כמובן לא הריגה ודאית שלו) ובכך אתה מונע הרג ודאי (ל"ע) של

 

הרבה כוחות אחרים שיצטרכו לנסות לחלץ אותו.

קראתי טיפהshirsh
תשובות של רבנים בניהם הרב רצון ערוסי הרב יובל שרלו ועוד.. הדברים לא פשוטים.. וכמו שאמרתי בהתחלה.. קטונתי מלהכניס ראשי בסוגיות הלכתיות מעין אלו. מה שכן מבחינה טקטית יש הגיון וזה מה שעושים בצהל. מסקנה מכל זה? אנחנו צריכים משיח וזהו!
צא מהקטנות!מוגלי.

אומנם מה שאמרתי הוא בכלל לא פסיקה , או ציטוט דעה , אלא דעה שלי

 

אבל אני חושב שהצלחתי להראות שיקולי תועלת מול נזק במקרה חטיפה לא עלינו ויישום הנוהל הנ"ל

 

ועל פי מה שנראה זה מה שצריך לעשות , זה זוהי הפעולה היותר מועילה (שזו בעצם ההגדרה להלכה) , וזה מה שהייתי עושה

 

אל תסתבך כל כך הרבה.

זה דין של מלחמה, ומחשיבים את כל העיר כיחידה אחתחסדי הים
עבר עריכה על ידי חסדי הים בתאריך י"ט בסיון תשע"ד 07:50
הנלחמת נגדך, כמבואר במהר"ל ב'גור אריה', כך שעם כל הצער אם אין אפשרות אחרת מפציצים את העיר.
לטעמי השאלה ששאלת~א.ל

היא כמו  לשאול: האם מותר לפגוע בבית של מחבלים בו נמצאים ילדים ותינוקות "חפים מפשע"?

(מבלי להכנס לדיון של האם בכלל ישנו מושג כזה של חפים מפשע...)

 

אין עניין להכנס לרזולוציות האלה.

במלחמה כמו במלחמה- לא מתייחסים לשאלות הללו, אחרת אי אפשר להלחם כנדרש.

מה גם שחלק ממה שכתבת, לא מתאפשר במציאות. (למשל על המסתערבים)

 

מזתומרת לא מתאפשר?חרותיק

אני מכירה מקרוב אחד כזה,

שהוא אמנם לא גר קבוע בין הערבים,

אבל הרבה פעמים הוא מתערב ביניהם.

הוא מכיר את זה, והוא גם מכיר מסתערבים שכן חיים שם.

אנחנו לא יודעים שהם שם,

אבל הם נמצאים.

 

אני לא יודעת איך זה בדיוק בצבא,
אבל על כל פעולה בכפר מדווחים גם למשת"פים ולמסתערבים?

לא נראה לי..

או שאני לא יודעת.

אני מאמינה שכן ~א.ל
מודיעים הרבה פעמיםmatan

מסתערבים מצד הטבע נמצאים בקשר קבוע עם גורמי הביטחון, הם חייבים לדווח ולקבל משימות על בסיס

יומי כמעט, אז ברור שיש אפשרות וניתן להוציא אותם משם.

משת"פים זה כבר יותר מסובך, למרות שגם איתם יש לפעמים קשר יחסית חופשי, לא בטוח שכל משת"פ

שמשתמשים בו הוא גם נאמן, או סומכים עליו - יכול להיות שיעדיפו לא להודיע לו... 

 

אוקייחרותיק

אז את זה לא ידעתי.

 

נניח שאותם אפשר להוציא מהמשוואה,

עדיין נשארו יהודים באיזור..

כן.צוללןאחרונה
הצבא מאוד מסודר ומאורגן.

אמנם מבחינה בירוקרטית לפעמים (לפעמים קצת יותר מלפעמים...) הצבא מטומטם אבל מבחינה צבאית צה"ל מאורגן היטב.

מסתערבים הם חיילי צה"ל, לא יתכן שהצבא יפקיר אותם. מתוקף תפקידם יש להם סיווג גבוה, ואדרבה, הם יותר מעודכנים מהחי"רניקים שפועלים בכפר.

משת"פים זה סיפור אחר. לכל משת"פ יש "מפעיל", לרוב מיחידה מסוימת (אני לא בטוח אם מותר לומר את שמה), והמפעיל אחראי על המשתפ שלו. באופן כללי הצבא לא מפקיר אותם, אבל היו מקרים...
לרוב יהיה מאמץ כלשהו לחלץ אותם.
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה

בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק

 

1.AI

2. אקסל

ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.

 

 

נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע

אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..

וגם יודע שיש קורסים חינמיים..


 

איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?

ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה? 

אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשה

כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו  בהתאם.

 

לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה? 

AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר  איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.

אופס… טעותפ.א.
יש בקמפוס ILהרמוניהאחרונה
אתה כבר עם רישיון רו"ח, אחרי סטאז' של שנתיים?פ.א.

יש הבדל גדול בין סיום לימודי חשבונאות ובין מי שמחזיק ברישיון לעסוק בראיית חשבון.  


אם אתה עם רישיון - חיפוש העבודה הוא שונה מחיפוש מקום לעשות בו סטאז'  

גם כיוון תעסוקתי הוא שונה - עם רישיון אתה כבר צריך לבחור כיוון התמחות / תת-התמחות מקצועי בתחום הגדול של ראיית חשבון.   

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך