אנ"ש המסולאים בפזקולמוס
שימו לב
הרב כהנא לא הפוסק היחיד בעולם והוא גם לא אלוהים.
עם כל הכבוד, ויש המון כבוד, יש פוסקים רבים, חלק מעליו, חלק מתחתיו, שלא היו חותמים על כל מילה שלו.
כנל הרב גינזבורג
וזה לא בא לבזות ת"ח, זה בא להגיד שנתרבו הדעות השונקולמוס
נכוןדי"מ

גם דוד המלך זה דעת יחיד בכלל.

 

<צ>

מה הקשר?קולמוס
תקרא בתנ"מך מה דוד המלך עשהדי"מ

ותראה מה הוא כותב בספר תהילים.

 

 

 

 

קראתי.קולמוס
להגיד "תקרא" זו לא תשובה.
חוצמזה שגם אם נניח וזה מה שנאמר אצל דוד ( שזה לא נכון בכלל) מה שעשה דוד זה לא הוראה לדורות.

שלא לדבר על זה שדוד בדרך כלל "הגיש את הלחי השנייה"
ועוד לפני זה, הרב כהנא הוא דוד?קולמוס
מה הקשר?איפה אמרתי את זה?די"מ
בסך הכל אמרתי שהרב כהנא והרב גינזבורג לא המציאו את זה.

ובאמת שנייהם לא הרבנים שלי והבאתי את מה שהם אומרים כי זה פשוט נכון.
ברור שזה לדורות.די"מ
אז למה זה נכתב?סתם סיפורים בעלמא?
זה בשביל שנלמד מזה!

ומתי דוד הגיש את הלחי השנייה?
‏(כמובן שאנחנו מדברים על נגד גויים)
כשתהיה מלך ונביא בישראל, תעשה שפטים באויבינו.אני77

אני לא אומר שאם לא אז לא, אני כן אומר שאם לא, אז אל תשוה עצמך לדוד המלך.

 

ואגב, הרמב"ם אומר שלדוד היתה נטיה אכזרית.

אתה יכול כמובן לחלוק על הרמב"ם, אתה יכול גם לטעון את הטענה הקבילה בהחלט שספר תהילים הוא כלל ישראלי, ולא קשור למדות של דוד, ואעפ"כ, זכור שאפשר לטעון אחרת, וממילא לא הפלת את הטענה של קולמוס (הטענה הרעיונית, לא הספציפית). ולגבי ספר תהלים, אפשר גם לטעון שזה בחינה מסוימת שיש בה אמת, והיא באה מהאספקלריא של דוד דוקא. (וכחיזוק לזה-אליהו קבל נבואה קנאית לבקשתו לפי חלק מהפרשנים, נבואה על מכות קשות למלכות ישראל. זה היה אמת וצדק, אבל אמת וצדק לרמתו של אליהו, ויתכן שנביא ברמה גבוהה יותר היה רואה את זה כבקשה לא סובלנית דיה (בקשה שיש לה מקום במחיצתו של קב"ה ואעפ"כ, יש למעלה ממנה, וכדברי הרמב"ם על נביאים עם מחיצות).)

מה הקשר?די"מ

התנ"ך לא מדבר בזכות הנקמה,אם זה היה רע היו דואגים להגיד לנו את זה.

נקמה היא דין. דין צדק זה דבר טוב וקדוש.אני77

אבל יש כמה תנאים כדי שהוא יהיה דין, וכמה תנאים כדי שהוא יהיה צדק.

 

והגס לבו בהוראה-שוטה רשע וגס רוח. ואל תהי דן יחידי שאין דן יחידי אלא אחד (אגב, בזה ספציפית יש דמיון מיוחד בין שמשון לה'. על סמך מדרשים, "כאחד שבטי ישראל"-כיחידו של עולם, ויעויין ברבה.)

 

נכון שזה מדבר בעניינים הלכתיים, אבל יש צד כזה בכל דין.

מה רע בנטיה אכזרית?המצב חסה

ואיפה הוא אומר את זה בדיוק?

 

מי שיש בו מן הרחמנות, משידוע שהוא מתלמידיו של א"אקולמוס
זה לא סותר בכלל. אפשר להיות אכזרי ורחמןהמצב חסה

רחמן לעמך, אכזרי לאויביך.

קולמוס יקר!!חפרנית גאה=)

סתם כעצה אפשר לפתוח שרשור אחד ולכתוב בו את כל הגיגיך

ככה זה פחות כיף. וזה גם מגיע לי בשלבים קולמוס
הוא לא פסק כלום. זה הבעיה שלכםהמצב חסה

שאתם חולקים על עצמכם.

 

שניהם [גם הרב גינצבורג] פשוט מביאים את האמת בפנים.

 

אמת? עד כמה שאני יודע יש דעות שונותקולמוס
יש דעות שונות ויש אמת אחת.המצב חסה


שאותה אליהו הנביא יגלהקולמוס
מי זה אליהו הנביא? איך מזהים אותו?המצב חסה

חולצה לבנה? מכנס ארוך? זקן?

 

ואיפה זה כתוב?

 

על תיקו, בגמרא, שמעת?קולמוס
אז קל וחומר בדורנו יכולות להיות דעות שונות ומגווונות, וכולן דברי אלוקים חיים.
איפה הקשר לאמת, ואיפה הקשר להלכה הפסוקה בכל מקוםהמצב חסה

שאותה אתם מזייפים בשם ה"צלם אלוהים" וה"רחמים",

דבר שמאוד מאוד מזכיר את מה שהנוצרים אמרו.

מי זה אנחנו? ומה אנחנו מזייפים?קולמוס
כל מי שאמר שאסור להרוג ערבים בלי לעיין בהלכה קודם.המצב חסה
יש "לנו" את גדולי הדור "שלנו" והם בטח ובטחקולמוס
לא פחות, ויודעים לפסוק הלכה, טיפה יותר ממך
אתה מדבר בשמם? אתה למדת את מה שהם למדו?המצב חסה

ומי אמר לך שהם לא המציאו?

 

תעיין במקורות.

רוב הטיעונים לשי ושל די"מ הם לא מהרב הזה או הרב האחר,

אלא מהמקורות של עם ישראל.

ברגע שיש רב שאומר דברים לפי המקורות, ברור שאני אשמח.

אנחנו לא קראיים. אנחנו לא תמיד מביניםקולמוס
את ה"מקורות".
שלא לדבר על זה שיש מחלוקת רבה גם בראשונים.
אם אתה אומר שהם המציאו, אין לי מה להמשיך לטחון מיים.
הם המציאו בדיוק כמו כהנא והרב גינזבורג.
קראי זה מי שלא מאמין במקורות, אלא רק בתורה שבכתב.המצב חסה
לא כתוב בתורה "עשה לך רב"?נולאית
בס"ד


וכן הרב מאיר כהנא, הוא ברור, לא מתפתל, לא מתחמק, לא מנסה להראות 'טוב' בעיני אחרים.

מה שהוא מעביר, הוא מעביר בפה מלא, ברור,
בלי להתנצל, בלי לנסות לייפות.

הוא מעביר את הרעיונות שלו בצורה ברורה,
עם מקורות, בצורה הגיונית ושקולה, עם הסברים
שבנויים היטב.

למה הערבים רצחו אותו?
כי הוא איים עליהם.
הוא אמר את האמת בצורה ברורה בלי התנצלויות וכתב את הרעיונות שלו בצורה מבוססת.

אם ראשי מדינת ישראל והעם היושב בציון היה
יושב ולומד את מה שהוא כתב, לומד את הרעיונות .
לא היה כאן ערבי או גוי אחר ומדינת ישראל
הייתה יהודית ללא בכלל שום ספק.

אז כן, הרב מאיר כהנא צדק. וצודק.

עשה לך רב...קולמוס
זה לא סותר שיש אפשרות שגם רבנים אחרים צדקו וצודקים, והם לא פחות דוברי אמת...
אין רב שאומר 99% אמת ו 1% שקר.המצב חסה
מה הקשר?קולמוסאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך