את כל הערבים??
<ר>
(פשוט עלתה לי השאלה הזו-
בעקבות כמה דיונים כאן..)
את כל הערבים??
<ר>
(פשוט עלתה לי השאלה הזו-
בעקבות כמה דיונים כאן..)
"לא תרצח מדבר על יהודים".
אתם אפילו לא יודעים מה המקור שאסור להרוג גוי ומבלבלים בשכל.
על גוים נאמר "שופן דם האדם באדם דמו ישפך".
מה שודאי מותר-זה לשלוח להם הודעה רשמית שאו שהם הולכים מהארץ, או מקבלים עבדות לנו+7 מצוות, או מתים במלחמה מולנו. או להרוג גוי שראית אותו עובר על אחת משבע מצוות בני נח. (וכשהמלכות הרשמית עושה זאת, היא רשאית לעשות זאת גם מחוץ לארץ ישראל המקורית)
מה שודאי אסור-להרוג גוי סתם כי משהו לא מוצא חן בעיניך.
אם יש לך שיקול צבאי/רוחני לגבי מקרה ספציפי (כמו הרתעה, נקמה, ניסיון להגן על הארץ חרף חוסר יכולותינו בניהול ממלכה רשמית, ועוד), זה באמצע, ועל זה הויכוח (של החברה שיודעים מה הם מדברים).
אסור להם להיות כיוון שהם גויים ואינם גרי תושב.
וגם בזה יש מה להסתפק, כי אין לנו כאן שלטון.
ולא כל מי שאסור לנו להתיר לו להיות במקום מסוים זה סיבה להורגו.
אתה מחבר יותר מדי הלכות בקשרים שאינם מוכרחים.
לאדם פרטי בעם ישראל אסור להרוג! לא משנה מה הנסיבות . לעם ישראל בתור עם מותר לגרש אותם ומותר גם להרוג אותם במלחמה מוצהרת וגם אז רק לחיילים בצבא מותר להרוג. אדם שהלך ורצח ערבי צריך להיענש לפי חוקי תורה וחוקי המדינה
תבדוק כל מקום שהמילה נקמה בתנך היא מופיעה בצירוף האמירה ש ה' עשה אותה ! אסור לאף יהודי ללכת ולנקום את רצח אחינו ! זה חילול ה'! זה מראה חוסר אמונה בה' ש"קל נקמות ה'" ושהוא ינקום את נקמתנו. זה מצער את האמהות. וחוצמזה זה שובר את כל האחדות שהיתה בעם ישראל !!! בנפרד מזה מותר! למדינת ישראל ולממשלת ישראל לעקור מהשורש כל אדם שחשב לפגוע בעם ישראל לגרום לערבים להבין שנסיון לפגוע בעם ישראל זה מעשה טירוף כי הוא משפחתו וכל סביבתו יחטפו ובגדול מדינת ישראל חייבת! לצאת למבצע ולפגוע ובגדול בכל מי שמנסה לפגוע בנו!!!אבל בתור צבא ששומר על ביטחון האזרחים ומונע אפשרות לפגיעה עתידית אבל אסור ליחיד לצאת ולנקום נקודה ! אני מצטערת לא מצאתי מקור הילכתי אבל מצאתי מקור רעיוני לקחתי דברי תורה מהעצרות דברים שגדולי ישראל אמרו ופשוט קישרתי אותם עם הידע שלי מהתנ"ך בעיני ובעיני גדולים לפני התנ"ך כפשוטו הוא מקור האידאלי של עם ישראל
תראה מה היה עם שמשון.
"ואינקמה ניקם אחת משתי עיני"
ממש אלוהי.
הוא מבקש מה' שיתן לו כוח לינקום בשם ה' אם ה' לא היה נותן לו אישור ניסי הוא לא היה יכול לנקום !
אם אתה מקבל אישור ניסי מהקב"ה נראה לי סבבה לנקום
אולי גם הם קיבלו כוח מהתפילות בשביל זה?
אלא אם הם קיבלו נס ממשי, של דבר שהוא לגמרי מחוץ לגדר הטבע. ושגם אנשים אחרים מבינים שזה מחוץ לדרך הטבע, זה לא אותו דבר המעשה של שמשון היה בו יותר ה' מאשר שמשון באדם שהולך ורוצח לפחות בפעולה הספציפית של הרצח יש יותר עצמו מאשר ה' ולדעתי בפעולה עצמה יש את עצמו ואת היצר הרע שלו
מאיפה המקור לכך שאסור ליחיד לנקום ולצבא מותר?
סליחה אולי אני לא מבינה אבל מתי דוד נוקם כיחיד ?
וגם יונתן ונערו הלכו להלחם בתור יחידים.
חוצמזה זה יותר מדי גמרא בגובה העיניים את יכולה להשוות נערים ליהונתן ??? לדוד המלך??? לגדולי עמנו???
מישהי=)אלא אם כן זו סכנת חיים בשבילך!
מה זה כזה הורג אותי- איזה רשות יש לבנאדם לקחת חיים של מישו אחר?
ואני עדיין חושבת שלא צריך להרוג את כל הערבים. את אלה שמנסים לפגוע בנו ברור ,אבל לא את כולם ועל אחת כמה וכמה אסור לאף יהודי לפעול לבד! אם אנחנו יורדים לרמה שלהם אין לנו זכות לדבר
וגם אני חושבת כמו "המלכה"
וחוצמיזה, את מערבבת נושאים, דיברנו על היתר ליהודי לרצוח חף מפשע, ואף אחד לא מחפש להצדיק את הרוצחים המחבלים ימ"ש!
וזה מה שנקרא מלחמת מצוה.
אולי אחוז מסוים מהם אבל מה שבטוח זה שזה לא כולם!
עיין רמב"ם הלכות מלכים פרק ט'
הרמב"ם פוסק בהלכות רוצח ושמירת נפש: "כל הורג נפש בן אדם עובר בלא תעשה שנאמר לא תרצח"
לצבא בלבד מותר להרוג, או לאדם שאויבו קם עליו להורגו. ולא לרצוח נער ערבי שבני עמו יורים עלינו טילים.
לשם כך הצבא נועד.
צבא אחד לעם אחד, בלי בלבולים.
יש לו אולי יכולות, אבל הוא לא משתמש בהן.
על מצבע צוק איתן שמעת? אני גרה ליד בסיס צבאי בדרום ואני יכולה לומר לך שיש כל הזמן מטוסים באוויר. על כל אזעקה עוד מטוסים. גם אני הייתי שמחה אילו צהל היה נכנס רגלי, אבל רק עכשיו נתניהו הורה להגביר את התקיפות! אז אל תגידי שצהל לא משתמש ביכולות שלו!
כבר כמה ימים שמתנהלת פה אינטיפאדה ורק עכשיו ביבי מורה על מבצע.
והשאלה היא לא "כמה מטוסים יש באוויר?" אלא "מה הם עושים?". עזה עדיין קיימת.
וזה, אך ורק מפני שחסים על חיי האויבים.
מה בתכנון.
איש ויקימו צבא, האם גם להם יהיה את הדין של צבא או לא?
והצבא הזה הוא הצבא שלנו. ובשלטון הזה מעורבים ותומכים רבנים גדולים, כך שאתה לא יכול להתנגד לו.
גם אז יהיה מותר?
או שאת סתם מקשקשת בשכל כי את לא באמת יודעת מה ההלכה?
שאני יודעת. אני גם בדקתי וביררתי ופתחתי ספרים, אז אל תזלזל בבקשה.
אומנם נכון, אני לא בדיוק לומדת תורה המון, אבל אני מתייעצת עם אבא שלי לפני שאני עונה, ואני לא יודעת מי אתה, אבל אבא שלי תלמיד חכם.
אותך על טעויותיך (ואתה כמובן תקרא לו 'ממלכתי' 'מורד' 'נוצרי' 'מרגל' ועוד כל מיני ביטויים,אבל אתה לא תהיה היחיד,ראשי ישיבות מב"ב,אדמו"רים מהארץ ומחו"ל,שלא לדבר על התקשורת ידברו,,אבל שוב,מה שאנו אומרים כבר בנוגע לכל מיני כאלה שרוצים להתחכם עם הקב"ה- נגד מהלך הקב"ה א"א להלחם! לא משנה אם אתה מהצד הזה שטוען שצה"ל הוא כובש או מהצד השני שצה"ל לא כובש מספיק\מחריב..לא משנה אם אתה מטוענים שצה"ל מתגרה באומות לבין הצד השני שהוא מתחנף לאומות..
זה לא משנה את הנקודה שאדם פרטי לא יכול לעשות ככל העולה על רוחו. גוף רשמי ושקול צריך לעשות את הדברים האלה, ולא כל אדם שמגיב מהבטן.
מצות עשה להחרים שבעה עממין, שנאמר "החרם תחרימם" (דברים כ,יז); וכל שבא לידו אחד מהן, ולא הרגו--הרי זה עובר בלא תעשה, שנאמר "לא תחייה, כל נשמה" (דברים כ,טז).
משתמע ש"מלחמה" זה דבר שמוטל גם על היחיד.
איך את יכולה לקבוע שכן??
מגדלור באפלהיש דין מיוחד ל7 העממין ...ואי אפשר להצביע על הערבים ולהגיד "הם מ7 העממין ובגלל זה מותר להשמיד אותם..." אם אתה אומר שדינם הם כמו של 7 העממין אתה חייב מקור...ואין לך מקור!!!
אבל הם גויים שיושבים בארץ ישראל וקראו עליינו מלחמה.
על כל שאר האומות אין מצוה כזאת
הרבה ת"ח העלו את הנקודה החשובה הזו,אני חושב שהדברים שאתה אומר לא עולים בקנה אחד עם ההלכה ועם דעת הת"ח שהוסמכו להורות אותה.אדם לא יכול לקבוע דין לעצמו לפי הלימוד הפרטי שלמד
ואולי הכי עדיף שנתעסק עכשיו בתושבי הדרום שלפי ההתרעות העולות כאן כל הזמן חיים בבהלה ופחד
אלא על אנשים שחולקים על רבנים ואינם הוסמכו להורות הלכה בעצמם
ב.זו שוב הגדרה אישית שלך,אם כ"כ הרבה ת"ח הורו כך המקור ההגיוני הוא שמחייב הבנה שמי שהוסמך להורות הלכה לא מגיע למסקנות כאלו (ואומנם גם רבים אחרים שלא הוסמכו להורות הלכה לא מגיעים למסקנות כאלו, אבל המקור האובייקטיבי הוא מי שכן)
ולא התיימרתי לכל אורך הדיון או הדיבור שלי בכלל,אפשר להביא לכאורה מקורות לכך שזה לא עולה בקנה אחד עם ההלכה,אבל אם אתה מעוניין למקורות המדוייקים,אדרבא בעידן שלנו אני מניח שאתה יכול אפילו להפנות את השאלה הזו בלי לזוז מהחדר ולקבל תשובה.
אבל לא מובן לי מה החשד הזה,ההגיון מחייב שהמסקנה ההלכתית הישרה היא עם מי שהוסמך להורות הלכה,הוא גדול תורה והורה כך
לא זו הנקודה,הנקודה היא היקף הידע,הסמכות,הנסיון,ודעת תורה ישרה שנלמדה בתוך בית המדרש וקיבלה את האיזונים שלה במשך שנים.
משל להבדל בין לשאול מרופא לרפואה,ובין אדם מהרחוב,זה יסוד ההבדל ולא שום דבר אחר.
ב.אף אחד לא מכריח אף רב לצאת בגינוי,אם רבנים רבים יצאו בגינוי,וכאלו שגם אני מכיר את דעותיהם ויושר דרכם אזי הם רצו וראו חובה לעשות זאת,לא מדובר באיזה פחד.
ג.אתה מדבר על רבנים,אבל ללא ראיות אי אפשר לקחת מדבריך,ולא ניתן להתייחס לנושא
ד.לא מובן לי בכלל מה החילוק שאתה עושה,ומדוע אינך דורש מעצמך מקור הלכתי ובטוח שאתה צודק,ואילו מאחרים כן.
בנוסף,מקור הלכתי איננו כלי בידי אדם מהשורה לפסוק הלכה,אלא ביד תלמידי חכמים שהוסמכו לכך.ולכן כשאדם דורש מקור,זה מתוך לימוד התורה האישי שלו,או נסיון מאומץ להבין את הנושא,אבל לא שהוא יכול לחלוק ולהתחיל להורות אחרת.כשם שאדם מהשורה לא יכול לתת עצות ברפואה
הם יודעים יותר ממני זה נכון,ולכם הם יודעים איך לעוות בצורה יותר טובה.
ב.אמרתי זה לא רק פחד. "השוחד יעוור עיני פיקחים ויסלף דברי צדיקים" זה בתת מודע,דיין שקיבל שוחד אהדין לא קיים גם אם פסק לרעת המשחד יש משהו בקבלת טובת הנאה ממישהו שמעוור מלראות את האמת (כמו שבלעם לא יכל להרביץ לאתון כי הוא שכב עימה)
ג.אתה באמת רוצה שאני יספר פה סיפורים על רבנים שאני יודע בוודאות שהם שקירו ודווקא לא מאלה שנחשבים "ממלכתים".
ד.למה שיהיה הבדל בעניין הזה בין יחידים ל"ציבור" מעולם לא שמענו על דבר כזה מאיפה ה"חידוש" הזה?
א.איזו מן טענה זו ? זה ביזוי ת"ח ואין מאחוריה כל צל או בסיס
ב.את העקרון אנחנו מכירים,אבל מי הכריע בצורה כ"כ חמורה ומוחלטת שזה המצב עליו אנחנו מדברים ? קל לומר דבר כזה על כל דבר.
ג.לא לוקחים מקרים פרטניים ולומדים מהם כלל,מה גם שאם דיברנו על תת מודע,יש לי נסיון רחב עם המקום הסובייקטיבי של אדם שיכול לתפוס את המציאות בצורה שונה ממה שהיא באמת משום פגיעה אישית, אינטרס וכו',או אי הבנות שישנן בשפע.
אני לא בא להגדיר את מה שאמרת ולהגיד שהיה במקרה הזה כך וכך,אלא שזו לא ראיה
ד.אני אמרתי שאדם לא יכול לפסוק הלכה,כאשר אדם מבקש מקור הוא מנסה ללמוד למטרת הלימוד האישי שלו,אבל לא יכול לצאת בשום פנים בפסיקת הלכה לא לעצמו ולא לאחרים וזה דבר פשוט.ולכן זה לא רלוונטי,קל מאד להבין דברים לא נכונים אם אינך בקיא מאד בפסיקת הלכה ומקורות הלכתיים,ומי שבקיא ובעל כושר לפסוק הלכה זהו רב,כמו כל דוגמא אחרת של רופא מהנדס או כל מה שעולה על הדעת
ויש ביסוס.
ב.ברור שלקרוא למעשים נגד החוק זה עניין שנוגע למדינה וכל רב שמקבל ממנה כסף אי אפשר לסמוך עליו.
ג.לא פגיעה אישית (למרות שלא חסרים סיפורים כאלה)
אני יתן דוגמא בלי שם-אני יודע על רב שנשאל האם מותר לכרות עצים של ערבים בחול המועד כי המסיק מתחיל מיד אחרי וזה "דבר האבד" והוא אמר שמותר.
לא הרבה אחרי אתה שומע את אותו רב מתראיין לתקשורת ואומר שהוא לא מאמין שיהודים עושים דבר כזה (לכרות עצים) וזה בטח השב"כ ובלה בלה....
ד.שוב,זה סוגייא אחרת.ואתה חוחזר על אותם תרוצים,תביא מקור!
ומשום שלא ראינו שהת"ח של הדור מתירים דבר כזה,אז מה שיוצא מבקשה של מקורות זה פירוש או הבנה עצמית,יתכן מעוותת (בכל סוגיה לאו דווקא זו),של אנשים שלא הוכשרו לפסוק הלכה או לעיין במקורות הלכתיים עם שיקול כולל של המרחב ההלכתי.
מה גם שמעבר לדין עצמו,יש פרטי מציאות שצריכים יחס של פוסק הלכה גדול,שהדין עצמו לא מתייחס אליהם במקור וכו'
כולל הבהמות שלהם פשוט..
כי זה לא מוסרי, לפי מה שאתם אומרים.
המוסר הזה שכשיש אויבים ולא למצות איתם את הדין-
זה מוסר מעוות.
אויבים זה אויבים.
עם אויב, זה עם.
עם מורכב מגברים, נשים ילדים, תינוקות, זקנים..
כשיש עם אויב לא מרחמים על אף אחד.
גם אם הוא ספציפית לא עשה דבר,
הוא משתייך לעם אויב ולכן אין שום בעיה להרוג אותו.
דבר שני, הייתי מציעה להסתכל ברמב"ם, ביקשתם מקורות
הבאנו מקורות. לצורך זה אגיד ששם פוסק לא חלק על הרמב"ם
כך שגם אם הדברים שהוא אומר לא מוצאים חן בעיני המוסר
שלכם, אין שום רב שחולק עליו.
דבר שלישי לגבי חילול ה'. חילול ה' זה רק
כשעוברים עבירה.
אין שום עבירה בלהרוג אויבים.להפך, מצוה.
רק לשבעת העמים שישבו פה בארץ.
אם תמצאי הוכחה שהם משבעת העמים, תבורכי
ציטוט של אבא שלי, רב יישוב ופוסק הלכה:
אין שום הלכה מפורשת שניתן להבין ממנה היתר להרוג את כל הערבים. כל אלה שחושבים שמצאו: אלו סברות שבנויות על סברות שבנויות על סברות שבנויות על הלכה מסויימת...
נקמה פרטית מותרת רק כאשר אין גוף ממלכתי שביכולתו לדאוג לזה. בשואה למשל, לא היה גוף כזה, ולכן פעילות הפרטיזנים למשל הייתה מותרת. אבל במקרה שלנו, קיים גוף כזה וכל מי שעושה דין לעצמו, מקים "צבא משלו" ופועל נגד חוקי המדינה הוא מורד במלכות!
ציטוט מספר הלכה שכתב סבא שלי, הרב יעקב אריאל:
הנקמה המוצדקת לכתחילה בהלכה היא זו המופעלת על ידי בית הדין, כעונש לרוצח. נקמה זו אינה תגובה ספונטנית וחמומת מוח; אלא פרי שיקול אובייקטיבי ומפוכח של בית הדין, הדן בכובד ראש כיצד לבער את הרע מן העולם, מבלי להיתחשב כלל בסיפוק הנפשי וברגשי הנקם האישיים הקיימים אצל קרובי הנרצח.
לדעת הרמב"ן אין הגאולה שלמה ואין ה' שלם ולא הנבואה שלמה אלא כשה' נוקם את נקמת שמו הגדול מרוצחי בניו.
צריך להבחין בין נקמנות לנקמה. נקמנות אנושית הבאה לפרוק יצרים פסולה, אולם נקמה טהורה רציונלית, שמטרתה להביא צדק לעולם, חיובית ורצויה.
הנקמה האנושית נחשבת לחיובית רק כשהיא נקיה מתערובת של פניה אישית, וכולה מתייחסת לביעור הרע בלבד, מתוך שאיפה לתקן עולם במלכות ש-די.
זהו נראלי... יכול להיות שהשמטתי קצת קטעים חשובים. ולכן כל מי שרוצה לקרוא את כל הפרק מוזמן לפתוח ספר "הלכה בימינו" של הרב יעקב אריאל פרק "גדולה נקמה".
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!