מי רוצה בסתר ליבואיש השקים
מי לא? ולמה בסתר ליבו? בגלוי!נועם ה
^^^הודעה
ברורררררררלומדתתתת
אמןן!!!!
מכריזה הכי בקול שאפשר: שימותו הערבים!!!! ![]()
?!יטבתה
עעעעייייאאאווווווו 
ראיתי עכשיו תמונה מזויעהנועם ה
אחד המחבלים שוכב ויש לו חור ענקקקק ועמווווווווקקקקק באיזור הרכה, והכל מסביב ובפנים דם... (הוא מחוייך)
יואוווו זה מזעזעעעעעעעעעעעעעע
עם כל הכבוד לזה שזה מחבל! למה מצלמים ומעלייייםםםםםם את זה?????
חוץ מזה שזה לא עושה לנו טוב.
יאללה התקשורת הישראלית צריכה לשמור דברים לעצמה. א"א לשמור סוד במדינה הזאת!!
|מזועזעת|
אני מאוד מקווה שאין מישהו שלא.שוקו בשקית
ראיתם את זה?????? נראלי אני אחלום על זה בלילה!!!!!נועם ה
כן גם אני זה היה מזעזע ישר דפדפתי מטהיטבתה
אתמול אם אני לא עוטה היתה תמונה של אלונקה ועלייה רק רגליים עם סנדלים!

בחייאת תשאירו להם את התמונות האלו, אנחנו מבסוטים גם בלי זה...
בדיוק!נועם ה
אני ראיתי אתמול דברים גרועים יותר..אושר תמידי
ממ.. משו כמו סלט איברים של ערבי..(עכשיו אני רואה שזה מה שיטבתה אמרה) ממש מצטערת שראיתי אתזה.. עשה לי בחילה![]()
עצם הרעיון הזה שמצלמים את זה - מגעיל אותי.נועם ה
לא היינו רוצים שיעלו תמונות כאלו של יהודי ח"ו!!! וילעגו עליו...
לדעתי זה מטומטם ומגעיל להעלות את זה. זה נראה לי גם חילול השם.
הבנתי שהתמונה שאני ראיתי בכלל לא קשורה לאירוע, סתם הם העלו את זה עכשיו :-/
אבל האמת שאני לא בטוחה שאני צודקת ברגישות הזאת...
כנראה יש כאלה שצריכים את הזעזוע הזהלבי ובשרי
ולא מסתפקים רק בשמועות (אני לא כזו, אבל מאמינה שיש כאלה. למשל אנשים שמורגלים לראות מראות קשים [רופאים, אחיות, מתנדבים בזק"א..])
פחחחלומדתתתת
הם מעלים את זה כדי שהעולם ירחם עליהם
לא כזה תמים!!
אבל אנחנו מעלים את זה
לא רק הם...נועם ה
זה המעשה הכי טפשילומדתתתת
אשכרה לשרת את האינטרסים שלהם
לפחות מי שצילם זו היתה כוונתו, מי שמעלה, זה כבר בעיה אחרת!!
הם חסרי לב, לא כואב להם לראות מישהו ככהיטבתה
תכלס חסרי לב...נועם ה
והם, זה אחד מהם, איך הם מסוגלים להסתכל על זה?
עיכס..
היה לי על זה ויכוח ארוךלשם שבו ואחלמה
עלינו להלביש את הנפש באכזריות
שלהם
ולהיות אכזרי כמוהם זה להנות
מתמונות כאלה
לא נראה לי...נועם ה
בצדק היה לך ויכוח...matan
יש לך מקורות?
שאלת דעת רב?
סתם מתוך עניין.
כתוב שצריך להתאכזר לאכזריםלשם שבו ואחלמה
זה.המשמעות.
נועם ה׳, ידי עשיו הורסות את הנפש?
שווה להרוס את הנפש אם זה רצון ה׳
לא תמיד רצון ה׳ זה נועם ה׳...
על דוד המלך נאמר שהוא שופך דמים כעשיו
לא רק שהוא שופך דמים,אלא גם עושה את זה
כמו עשיו, בצורה נורא אכזרית, ככה.
חחחחח משתאומר...נועם ה
כאילו- מספיק לשמוח שהרשע הזה מת.
לא צריך להיות חיה כמותם.
.
אז לשיטתך...גוונא
יש סעיפים שלמים מיותרים בהלכות מלכים ומלחמות. מעניין.
אם משהו ברמב"ם סותר את דברי אחזור בי כמובןלשם שבו ואחלמה
הטענה שלך צריכה חיזוקגוונא
שהרי נכתבו סעיפים שלמים בדיני מלחמה. אם, כלשונך "צריך להלביש את הנפש באכזריות שלהם", אז מה הטעם בהם?
ונציין שנאמרו דברים מאוד מפורשים למשל בעניין השחתת אילני מאכל, אמות מים, כלים, בניין ועוד. ואלו, איך נאמר, לא עולים בקנה אחד עם האכזריות "שלהם". וטוב שכך.
וד"א, הריני מחויב במצוות תלמוד תורה (ובשאר מצוות עשה שהזמן גרמן...).
חח סבבה. השאלה אם הסעיפים הללו סותרים את העובדהלשם שבו ואחלמה
שצריך להיות אכזרי מאוד,
שצריך לשמוח ולהנות למראה גופותיהם המרוטשות.
אין טעם להיות אכזרי על עצים
או להשחית אמות מים,
זה לא אכזריות, זה איבוד שליטה.
אז אם יש סעיפים שסותרים אתה מוזמן להביא
זה מעט מגוחךגוונא
אין מקור ספציפי על כך שאסור/מותר "לשמוח ולהנות למראה גופותיהם המרוטשות". וגם לא אמור להיות כזה.
המובן מהודעתך המקורית הוא שמידת האכזריות של אויבנו היא זו שצריכה להנחות אותנו בלחימה. והראיתי בצורה פשוטה שאין לזה אחיזה אלא שההפך הוא הנכון.
אם הדיון נסוב רק על הנפק"מ הספציפית הזאת של "לשמוח ולהנות..." אז גם במקרה זה ברור לאיזה כיוון רוח הדברים נושבת. מה גם שהחילוק שהצגת אינו ברור-מי ומה מגדיר "איבוד שליטה" לעומת "אכזריות" ואיפה עובר הגבול בינהם?
לא הראית. ובטח לא הראית שההיפך הוא הנכון.לשם שבו ואחלמה
איבוד שליטה זו התפרעות חסרת הגיון,
אכזריות זו תבנית התנהגות מסויימת שיש לה הגיון פנימי.
ההגדרות הללו לא מספקותגוונא
ועדיין חפיפה רבה בינהם.
ולצורך הבהרה אומר שאינני שולל לגמרי את מידת האכזריות. הכל תלוי בהקשר.
לא.."ידי עשיו", בגדי עשיו" - אבל לא הנפש.ד.
כל מסביר הרב זצ"ל ב"מדבר שור".
והקב"ה לא רוצה נשהרוס את הנפש.
ההיפך. נפש עדינה - ומתוכה ידיים נוקמות כשצריך עפ"י המוסר והתורה.
כך אנחנו גם לא מאבדים את המצפון הטבעי. כך אנחנו גם יותר גיבורים וגם יותר טהורים.
ישששנועם ה
חחח ידעתי שדן יחלוקלשם שבו ואחלמה
נו, עם הזמן מכירים (אבל זה עם מקורות..)ד.
חח ואני לא הייתי לגמרי בטוחה שאני צודקת...נועם ה

אז זה דרוש שלך. בסדרmatan
לא כתוב שצריך להתאכזר, כתוב שאסור לרחם. כתוב "מי שמרחם על רשעים סופו שמתאכזר לצדיקים" על דרך השלילה
ולא על דרך החיוב. לכן קשה לי עם הפירוש שלך. מכאן שאין לרחם.
"שווה להרוס את הנפש אם זה רצון ה' " אשרייך! אין חיוב כזה. אף אחד לא חייב לפגוע ברמה הרוחנית של עצמו בשביל
לעשות את "רצון ה' " המופשט שלא מופיע בהלכה. ובהלכה לא כתוב שרצון ה' הוא שנהיה אכזריים.
מי שמוכן למסור את נפשו, אשריו ואשרי חלקו. אם אכן זה רצון ה'. כי אם זה לא רצון ה', אז הוא יענש על הפגיעה הרוחנית
שעשה לעצמו. כי אסור לאדם לפגוע בנפשו.
(מובא בשם הרב טאו בספר "צדיק באמונתו יחיה" שהשלמות של גבר היא לימוד תורה עם פרנסת ביתו, וככה הוא מגיע לשלמות רוחנית. אבל יש מי שמוכן לוותר על השלמות הרוחנית שלו למען העם ולעסוק אך ורק בתורה. אבל אין לאף אחד חיוב
כזה, רק מי שמוכן לעשות זאת.)
על דוד המלך נאמר "אדמוני עם יפה עיניים" אדמוני - שופך דמים כעשיו, יפה עיניים - רק ע"פ סנהדרין, שהם "עיני העדה".
לכן גם אם נפרש את מה שכתב המדרש "כעשיו" לעניין אכזריות עדיין יש פה את מגבלת ה"יפה עיניים" ולכן צריך דעת תורה
בעניין איפה להשתמש באכזריות הזו. וגם לדרוש את "כעשיו" לעניין אכזריות הוא לא מוכרח, אפשר להגיד שבאותה
מיומנות, קלות, טבעיות, וכו'. אבל אני לא אכריע בזה. רק לזכור שחייבים שיהיה "עם יפה עיניים".
אני חושב שהכוונה בתורה של הפסוק "הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו" היא נקודת האמת בסוגיא הזו,
הידיים החיצוניות הן לבוש, אפשר להוריד את "ידי עשיו" הללו, אבל הקול הפנימי הוא קול יעקב.
הידיים הללו- ידי מלחמה, ציד, בנייה מייצגות את ידי החול. בעוד קולו של יעקב ממייצג את הרוח המובילה את החול.
לכן כשידי עשיו ביד עשיו וכשידי עשיו ביד יעקב - לא יהיה בהכרח דמיון בצורת השימוש. למעשה, כמעט מוכרח שהשימוש
יהיה שונה. כדי לשמור על קול יעקב עלינו לזכור מי אנחנו. ידי עשיו הן כלי - השימוש בו מוחלט על ידי הקול הפנימי.
אם נשתמש בכלי כמו עשיו- אז במה מתבטא קולו של יעקב בשימוש בידיים הללו?
בקיצור, ההבנה התורנית שלי מביאה אותילשם שבו ואחלמה
למסקנה שצריך לשמוח ולהנות למראה גופותיהם המרוטשות (אגב אני ראיתי תמונות הרבה יותר גרועות ממה שנועם מתארת)
וההבנה התורנית שלך מסתפקת בזה ונוטה לומר שזה לא ככה.
ואז לקחת את המקורות שלי והסברת אותם אחרת.
סבבה לגמרי,
אין לי עניין לשכנע אחרים בדעתי,
זה לא עקרוני לי וזה גם לא סוגיא שאני מונח בה או שבררתי לעומק.
אם אני יראה משהו שסותר את דברי אחזור בי בשמחה.
אוליגפן36
הי גם המן הקשה את זה על מרדכי!אלעד
ידעתי שזה מוכר לי מאיפשהו..
ומה ענה לו?גפן36
"ואתה על במותימו תדרוך".אלעד
מגילה ט"ז ע"אמרדכי
כשעשיתי על זה דבר תורה לאחרונה באחד הסיומים אז ראיתי על זה פירוש נחמד. בעז"ה אעלה את זה בלנ"ד.
אומר המהר"ל כךמרדכי
בס"ד
אבור לשמוח בנפול ישראל כי זה פוגע בשלמות, אבל כשאויבי ישראל נופלים בוודאי שיש לשמוח כי זה גורם לשלמות ישראל.
זה אומנם לא מה שאמרתי אז, אבל זה מה שמצאתי היום מחיפוש קצר בספר 'לקט פירושי אגדה' של הרב צוריאל שליט"א.
זה על יהודי, כאן הם לא אויבי אלא אויבי ה'לשם שבו ואחלמה
לשם, זכור לי שיש על זה שיחה של אחד המשגיחיםמופים
על הפסוק "ונתן לך רחמים וריחמך"
שלומדים ממנו שאדם שהולך למלחמה (שם מדובר על עיר הנידחת) והוא הורג אנשים בסיטונאות - נהיה לו אכזריות בנפש, והקב"ה מבטיח לנו שכיון שאנחנו עושים את זה בשבילו - הוא יתן לנו את מידת הרחמנות, וזה לא ישפיע עלינו בהמשך החיים ולא יהפוך למידה רעה שלנו
והוא אמר שזה נאמר רק על מי שעושה את המצוה בפועל, והולך למלחמה, שאז בזכות המצוה הקב"ה יציל אותו מהשחתה מוסרית, אבל מי שרואה סרט איך הורגים עמלקים באכזריות - בצפיה בסרט אין שום מצוה, וממילא זה יגרום לו להשחתת המידות כמו כל צפיה באכזריות שאין בה מצוה
כך שאם השאלה אם צריך להיות אכזרי על אויבינו - יש מקום לומר שצריך לנפץ את עולליהם אל הסלע, ולשסף עמלקים ולא רק להרוג אותם מיתת נשיקה
אבל במעשה הזה יש מצוה, וזה לא ישפיע על הפנימיות שלך, מה שאין כן להפיץ סרטים זה אכזריות נטו, וזה יכול לגרום להשחתה מוסרית
זה לא החיילים הורגים אותםלשם שבו ואחלמה
אלא כולנו הורגים אותם והחיילים הם שליחנו
אם אנחנו נהיה רכרוכיים זה יחליש את החיילים
ולכן כולנו צריכים להיות אכזריים יחד עם החיילים
וזה ברור שהיום הבעיה העיקרית בשדה הקרב
היא הרחמנות יתר שלנו.
רגע רגעמופים
אכזריות היא מידה רעה! מידה רעה מאד מאד, שאין כמעט השחתה כמותה!
יש על זה ויכוח?
אף אחד לא אמר שבשביל להילחם באויבים אנחנו צריכים לחנך את חיילינו לאכזריות. חלילה שישראל רחמנים בני רחמנים ישחיתו את עצמם אפילו בשעת מלחמה
מה שכן - עושים מעשים של אכזריות, כשחושבים שיש לזה מקום, כגון שהאומה שאתה נלחם בה הרעה מאד לישראל, או התריסה כלפי מעלה, וכדומה
אבל חלילה לא עושים דברים כאלה ממניעים רגשיים של רוע. אוי ואבוי לנו אם חיילינו יהפכו להיות חיות טרף!
הבעיה שאני העליתי היא שמי שעושה מעשי אכזריות - זה ישפיע עליו בסוף, והוא יהפוך להיות אכזרי בפנימיות, ועל זה יש הבטחה שהקב"ה ישמור עלינו שזה לא ישפיע עלינו מבפנים
מה שאתה מציע - זה מלכתחילה לגרום לכל העם להיות אכזריים כדי שהחיילים לא יהיו רכרוכיים. על זה אף אחד לא דיבר! בשביל לא להיות רכרוכי מספיק להפריד בין רגש שכל, ולדעת שאתה עושה את המעשה הנכון בלי לחשוב יותר מדי על רגשות שצריך לא להתייחס אליהם
אבל חלילה חלילה להפוך את כל העם לחסרי רגש כדי שהחיילים לא יהיו רכרוכיים. אתה רוצה לאבד את כל היופי של עם ישראל רק בשביל זה?
אכזריות היא לא מידה רעהלשם שבו ואחלמה
אין כזה דבר מידה רעה מצד עצמה
מידה רעה היא רעה רק כשהיא לא במידה הנכונה.
ה' יכול להיות אכזר וקנאי וגאה, השאלה מי מתי ועד כמה, קובעת אם זה רע או טוב .
ההבטחה של ה' היא שהאכזריות לא תעבור את המידה שלה
להיות לחרב פיפיות וליהפך לאכזריים גם מחוץ למלחמה.
אבל בשעת המלחמה צריך להיות אכזרי, מבפנים ומבחוץ.
אז קודם כלמופים
חיפשתי קצת, ועיקר מה שהבאתי על הפסוק כתוב באור החיים שם (דברים יג יח)
ולא משמע בדבריו כמו שאתה אומר. ע"ש.
http://www.toratemetfreeware.com/online/f_01612.html#HtmpReportNum0012_L2
טוב, זה בכלל מדובר על רוצחי יהודיםלשם שבו ואחלמה
בדין עיר הנידחת,
להרוג את בני עמך זו אכזריות קשה מאוד מאוד
ממש מעל הטבע.
ובכל אופן לא ראיתי שם סתירה לדברי
אני די מסכים עם לשם:חסדי הים
נראה שזה חלק לגיטימי משמחת הצדיק לראות את אויבו מת.
*לגבי אכזריות בשעת מלחמה נכון שכתוב ב'ספרי' [האזינו שכ"ג] "שכשאתה נותן לנו את התוקף אנו מתנהגים עמהם במידת הרחמים." אבל מצד שני צריך להיות "מקשה עצמו כעץ" בשעת מלחמה. [מו"ק טז:, וכן רואים את דרכי מלחמתו של דוד בנחישות, בשירתו- שמואל ב כב, תהילים יח]
מניסיון כשבאים למלחמה עם רצון לשמור על 'טוהר מידתי פנימי'. זה מקשה על הלחימה. צריך לבוא עם שנאה ורצון לנקום ולנצח לגמרי, אז מתמלאים עם כוחות לעשות את המלחמה כמו שצריך. כעין מה שכתב הכוזרי [ג, ה], שמידת הכעס צריך להיות מופנה כלפי הרשע.
היהודי בגלל מידתו הפנימית של 'רחמנות', הוא ידע לא לעבור את הגבול, ובמיוחד כשיש ברכה מיוחדת מאת ה' "נותן לך רחמים ורחמך", וכדברי האו"ח שם.
יש לדחות ראיותיךמופים
הוא שמח, ברור, השאלה למה?
האם הוא שמח כמו חיית טרף שרואה דם,
או שהוא שמח שבהורדת קרן הרשעה, ובהשפלת הרשעים, ובכבוד שמים שנוסף כאן?
זה אכזריות נטו או אהבת ה'?
לא נכון. אכזריות בנפש היא מידה רעה מאד.ד.
ו"ישראל רחמנים בני רחמנים", כתכונה. לא כתוב "במקרה ש.."
אלא שיש גם "כל המרחם על אכזרים" ששם אסור להפעיל את הרחמנות הזאת. צריך לעצור בעדה.
בוודאי שיש מידות רעות מצד עצמן וטובות מצד עצמן.
אלא שכמו כל דבר, לפעמים שימוש לא נכון יכול להיהפך לרועץ, וכן הימנעות מהנהגה שהיא "כמו" מידה מסויימת כשצריך.
ולדוגמה, בתחילת הטור אורח-חיים כתוב שיהיה "עז כנמר" לעבודת ה'.
ואומר הב"י שהעזות היא מידה רעה, ולכן ייזהר להשתמש בה רק לא להתבייש נגד המלעיגים, אבל לא לתקוף אותם כדי שלא יקנה אותה בנפשו.
והרב זצ"ל מדייק שה ההבדל בין "עז פנים" ל"עז". שפנים זה בפנימיות וזה לא טוב.
ובלשונו (מצוות ראיה סעיף א): "ונ"ל דזהו החילוק בין מידת הגבורה למידת העזות. שעזות אע"פ שצריך להשתמש בה לעבודת השי"ת מכל מקום המידה בעצמה היא פחותה ואין לקנותה בתורת קנין בנפש. אבל הגבורה יפה היא בעצם ומעטרת את הנפש"
מידה פחותה היא לא מידה רעהלשם שבו ואחלמה
היא רק מידה שיש לה מעט מאוד מקום בחיים.
גם מהב"י אין הוכחה משום שאפשר לומר (ולדעתי זו כוונתו)
שכשהוא אומר מידה רעה, הוא מדבר על המצב הנורמלי בחיים, ועל הבדרך כלל.
ומלשון הרב שהבאת דווקא הוכחה לדעתי,
שבפנים זה לא טוב
אבל בחוץ זה כן טוב
ומה ההבדל בין בפנים לבחוץ? שזה נשאר קבוע ותמידי וזה בא וחולף לפי הצורך
^^^ וכן כתב ה'אורחות חיים'- 'שער האכזריות':חסדי הים
וצריך להיות אכזרי על הרשעים
שלא לרחם עליהם. ואמרו רבותינו: כל מי שנעשה רחמן במקום אכזרי, סוף שנעשה אכזרי במום רחמן (קהלת-רבה ז, לג). וכן תמצא בשאול המלך, בשביל שרחם על אגג, יצא ממנו המן שנעשה מצר לישראל. גם יהיה אכזר על גופו, לטרוח תמיד לעשות רצון הבורא יתברך; ולא ירחם על גופו לעדן אותו ולילך בשרירות לבו, אך יתאכזר על עצמו לכף את יצרו הרע לחיות חיי צער ולעסק בתורה ולקיים המצוות אף אם הדבר כבד עליו מאוד."
קשה להביא ראיה משםמופים
כי כולנו מסכימים שלפעמים צריך להתנהג באכזריות
השאלה היא אם זה יהיה עם אכזריות פנימית, או רק מעשים טכניים של אכזריות
אני לגמרי עם מופים בדיון הזהגוונא
כל זה לא ראיה. זה הכל על ההתנהגות.ד.
וכמו שמביא את הדוגמה של "המשים עצמו אכזרי על בניו", שבוודאי אין הכוונה שבנפשו יהיה כך.
וכן על עצמו.
אתם בעצם אומרים שכאשר אדםחסדי הים
בצורה מעשית, זה מקשה מאוד על עשיית הפעולה ואיכותה, ויוצר סתירות באדם.
אני חושב שאכזריות לא צריך להיות קבוע בנפש, אבל כן שיהיה לו את זה לפעמים בנפש מתי שצריך, וכמו שהגדיר 'לשם' לעיל.
לא בדיוק..ד.
מתוך תודעה - בכל תוקף נגד האויב.
אבל לא שיהיה עם "מידת האכזריות" פנימית, כאילו הוא כזה בעצמו, אכזרי.
אדרבה, זה רק עוזר שלא תהיינה סתירות, כי הוא לא מרגיש פתאום "חיה".
הרי הדיון התחיל מההערה של מי שהרגישה נורא עם ראיית תמונת אוייב מרוטש, על אף שבוודאי שמחה לנקמה בהם, וזה מגיע לו שהרגו אותו. מחבל.
אז הנה, זו דוגמה טובה. להיות תקיף ולוחם - ולא לאבד עדינות ולהפוך ל"אכזרי" שומח לראות את זה.
ההגדרה שכתבת עכשיו, אני די מסכים אתו.חסדי הים
לגבי ראיית הרשע מת, יש ענין כפי שהבאתי לעיל.
*זהו פשטות הפסוק [תהילים נח, יא] "ישמח צדיק כי חזה נקם פעמיו ירחץ בדם הרשע". ומשמע מהגמרא [סוטה יג.] שראיית הרשע מת הוא כפשוטו, לגבי יעקב שפתח את עיניו וראה את עשיו מת. וכן אולי יש גם ראיה מהגמרא [פסחים קיח:], ש-ה' פלט את המצרים מהים, כדי שישראל יראו את גופם מתים.
נראה שזה חלק לגיטימי משמחת הצדיק לראות את אויבו מת.
[התבלבלתי כשהבאתי לעיל בשם ה'ארחות חיים', וזה מהספר 'ארחות צדיקים'.]
מישהו רוצה לרחוץ את הרגליים בדם של מחבלים?לשם שבו ואחלמה
אומרים שזה מזין את העור ![]()
לגבי רחיצת הרגליים בדם הרשעחסדי הים
סבבה, לא רואה סיבה להוציא מקרא מפשוטולשם שבו ואחלמה
בפרט שנקמה זה נקבה
אבל פה בפסוק זה כתוב בלשון זכר- 'נקם'חסדי הים
ראיתי עכשיו ב'דעת מקרא' שאכןחסדי הים
מצאתי עכשיו ב'רמ"ד וואלי' תלמיד הרמח"ל, שיש בזה סוד ע"פ הקבלה ברחיצת הרגליים בדם האויב. אז כנראה לפי דעתו, זה אכן כפשוטו.
תתחדש על הצבע הירוק בנשואים טריים...נועם ה
תמיד מעניין אותי מה השיקולים שעומדים מאחורי הצבע הזה.....
עד שאת שואלת מה השיקולים תשאלי מה המשמעות....לשם שבו ואחלמה
זה קשור.. לא?נועם ה
מה המשמעות? חחח
שאלתי פעם, אמרו לי שיש כאלה שמבקשים, יש כאלה שזה בקטע של אות כבוד...
אמנם לא ביקשתי אבל לכבוד הוא לי להיות ירוקלשם שבו ואחלמה
אולי זה אומר "לא משנה כמה הניק הזה כותב כאן, הוא עדיין מתנהג כאילו הוא הרגע הגיע, כמו טירון ירוק...."
או שאולי זה "אמנם הוא נשוי לא טרי, אבל היא ירוק ורענן לגמרי"
ומה זה אומר כשמסירים ממך את הצבע הירוק? שהתבגרת?נועם ה
אם הוא הופך לשחור אז שהרקבתי....לשם שבו ואחלמה
נועם ה
סתם. אפשר לחשוב.. איזה שטויות.. חחחחח
אוקיי, רק עכשיו הבנתי
, עדיין שטויות. הרשה לי לגחך על זה... (אילו הרב יהושע היה מחליט על זה
ׂׂׂ)
חח רק בנות יכולות לכתוב את תהליך החשיבה שלהן ככהלשם שבו ואחלמה
אני יכול להגיד לך בשמו שהוא מתיר לגחך בשעת צורך גדול
זה בסדר אני יודע איך זה להיות חסיד של...
את לא מתקרבת לרמת ה"חסידיות" שלי
פירשת לא נכון את דברי הרב..ד.
הוא מדבר על "הקנין שבנפש". זה לא רק שאלה של זמן. "אבל מי שמשתמש ואינה קנויה" זה משובח, כשצריך.
זה לא נכון.ד.
ההלבשה ב"אכזריות" - זה רק מבחוץ.
כלומר: אנחנו מדמים מולנו את טובם של ישראל, ילדי ישראל שאותם רוצים הרשעים לתקוף, קדושת ישראל - ואנו רואים איך הרשעה הזו רוצה לחסל את זה, חלילה;
ואז - מתוך שאנו מלאי עדינות מבפנים, אנו פועלים בכל תוקף נגד הרשעות כי אנו מגינים על הטוב.
לשמוח שהרשעים אבדו - כן. באבוד רשעים רינה.
לשמוח בראיית דברים כאלו, לא. זה כבר שייך להריסת כח המדמה, שהוא לא "מחושב". זה הריסת העדינות. הרגל לחייתיות. אנחנו לא צריכים בשום אופן להרוס משהו ממידותנו.
אדרבה, אני התפעלתי איך אנשים כאן בעת ובעונה אחת שמחים על תקיפת אויבינו, ו"נגעלים" ממחזה כזה. זה מראה על עדינות נפש אמיתית. על האמת שממנה נובע הרצון לנקמה.
שמעתי אתמול: אומר האור החיים הקדוש, על עיר הנידחת. "ונתן לך רחמים", שהקב"ה אומר לנו שלא נדאג שמא תיכנס בנו אכזריות אם נקיים דין עיר הנידחת. הוא יתן לנו "רחמים", שנישאר עם האופי הרחמני ולא תדבק בנו בתוכנו מידת האכזריות. יש דברים מעין אלו באורות המלחמה לרב זצ"ל, כדאי לראות.
כנראה שעדיין לא ראית תמונות מהקורה בסוריה..גוונא
חשוב לציין גם שחלק מהתמונות שהאויב העזתי מעלה אינן אותנטיות-חלקם ממבצעים קודמים, חלקם ממקומות אחרים בכלל (עירק וכד') וחלקם בכלל נעשו בפוטושופ. לצערנו זה משיג להם הצלחות רבות בתחום התעמולה וההסברה.
אני מצהירה על הרצון הזה בריש גלי.דוסית גאה!
אני אומר את זה בגילוי לבמרדכי
אני לא..יעל מהדרום
למה בסתר ליבי?!
אין לי בעיה להצהיר בגלוי.

^^ת.מ.
ממש לא רק בסתר לבי...אושר תמידי
לא בסתר ליבי.הלליש
האמת האמיתיתגפן36
רוצה שלא תהיה מלחמה בכלל, אבל במצב הנתון, שמלחמה היא נכונה ונצרכת,מה שאני רוצה הוא שלמדינת ישראל יהיה עמוד שדרה, ושתדע להילחם כראוי. בלי התנצלויות.
שלום הוא המצב הבריא והשלם, אבל היות וכרגע המצב חולה הלוואי ונלחם כמו שצריך.
את באמת חושבת ששלום איתםמוריה.ר =)
ואיש השקים, למה בסתר?
יותר מייחלת, בגלוי.
כן, לחלוטין.גפן36
איך בדיוק מלכות ה' ובית מקדשמוריה.ר =)אחרונה

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
הבהרה חשובהשפיכת לב
מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
למה?הרמוניה
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
..הרמוניה
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
..הרמוניה
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
וככה גם מספר טוב.
נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות.
אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים
לאמיצים בלבדזיויק
מי שאמיץoo
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
לאריבוזום
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
לאנפש חיה.
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
אשתך?😂🤭מבולבלת מאדדדד
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
לאארץ השוקולד
מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש
אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד
אוי, עלית עלינו🙈
@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?
אופס🫢מבולבלת מאדדדד
רעיון טוב💪ארץ השוקולד

בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי
אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.
אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח
מעניין ממה זה נובעזיויק
לאפצלשי"ת
כן, שנייםצדיק יסוד עלום
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo
תודהבחור עצוב
כנראה המשוחח השניoo
לא נוראבחור עצובאחרונה
המקום שלכם בעולםזיויק
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אולי הבנתי, אז-הרמוניה
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
לא, כיהרמוניה
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
בלבלתזיויק
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
הטלת כאן פצצהזיויק
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
היעוד שליoo
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
זה יכול להיותoo
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
בטח, קרה ליפצלשי"ת
אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...
כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..
אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...
מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק
ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?
לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.
לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט
אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג
יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם
מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
אליאסדרור אל
תודההרמוניה
קטאן כמובןריבוזום
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד
שם קוד,
אליאס,
דיקסיט,
עידן האבן,
טיקט טו רייד,
Robo rally,
The crew,
Avalon,
Shadows over Camelot,
Nefarious,
Colloretto,
סושי גו,
אזול,
Draftasorus
יואוהרמוניה
מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂
ממש תודה!
מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)
הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד
ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.
תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?
האורך? מספר השחקנים?
אה וואלה...הרמוניה
טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.
לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4
מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד
שם קוד (יש לו גרסה לזוג),
אליאס,
דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),
Avalon,
Shadows over Camelot
סושי גו,
ולא בטוח לגבי Draftasorus
תודה רבה!הרמוניה
בכיף!ארץ השוקולד
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה
תלוי איזה סגנון אוהבים

