"לאחרונה נתגלגל ספר המעשיות הפופולארי, "ר' אריה לייב ומדרש החכמים", מאת הרבנית מרת רולינג שליט"א.
קראתי את המעשייה כולה בנשימה אחת, ואין לי ספק כי מדובר ביצירה אותנטית וקלאסית הראויה להיכלל במדף הספרים היהודי.
תחילת המעשייה המרגשת עוסקת בילד היתום ארי, אשר גדל (ל"ע) בבית דודיו החילוניים. בגיל בר מצווה נחשף אריה לפשקוויל מסתורי שנשלח אליו מאת ישיבת "הוגוורצען", שבראשה עומד גדול הדור, הרה"ג רבי אהרון דמבלדור (דער דעמבעלדור
רב). אריה לייב הקטן והאמיץ מחליט לחזור בתשובה. רק אז, בגיל מופלג זה, נודע לאריה כי הוא למעשה עילוי של ממש, בנם של רבנים חשובים שנרצחו בידי בני עוולה קוזקים, שאין להזכיר את שמם, בפרעות תתקוט"ט. בפרעות אלה נפצע אף אריה לייב הקטן, וצלקת בצורת מגן דוד טבועה במצחו עד עצם היום הזה.
עלילת הסיפור שוזרת סביבה מספר דמויות ססגוניות. אחת הדמויות המרכזיות היא דמותו של ר' ראובן האגריד, השמש המגודל של ישיבת הוגווערצען, אשר לוקח את היתום תחת חסותו.
רוכש עבורו, בסמטת יהודי דיאגון, שטריימל, קאפוטע וגארטעל, ושולח אותו לישיבה באוטובוס ארבע מאות ורבע.
אריה ממויין בתחילת ה"זמן" לאחת מארבע החסידויות המרכיבות את הישיבה – חסידות גריפינדער – ומוצא עצמו מתרועע בישיבה עם החברותא שנקבעה לו – ירון ויזניצער, בן למשפחה ג'ינג'ית תוססת ומרובת ילדים. אשר על אף קשייה הכלכליים של משפחה זו, היא מקיימת את מצוות העזרה ליתומים, ומארחת את ארי הצעיר בחופשת "בין הזמנים".
הספר גם מתאר את אהבתו הטהורה והצנועה של ארי לעלמה החסודה הניה-רוני גרינברג, גם היא חוזרת בתשובה, ותלמידת חכמים עצומה בפני עצמה.
עלילותיו של אריה וחבריו במסדרונות הישיבה ובחדרי השיעורים מרתקות, ובשיאה המותח של המעשייה מתגלגל ר' אריה היתום לפרד"ס האסור, שם מתגוררות חיות הקודש המסוכנות. אך אל דאגה, אריה שם בטחונו בשוכן מרומים, ונושא תפילה חרישית "שמע ישראל אציו סגולה וברכה" – אשר שולחת אליו במעוף המטאטא את הדעמבעלדור רב, שזקנו כזקן אהרון שיורד על פי מידותיו, המתגלה גם כצדיק עושה נפלאות, ויחדיו הם נחלצים מפרד"ס זה ללא פגע.
הספר מרתק ומחנך ילדים לעזרה ליתומים, לחזרה בתשובה, ללימוד תורה ולמתן בסתר.
בקרוב ניתן יהיה לעיין גם בספרי ההמשך: ר' אריה פוטר ותורת הסוד, ר' אריה פוטר
והאסיר הוא זכאי, ור' אריה פוטר וגביע הקידוש.
מומלץ בחום. יש להשתדל לקרוא את הספר בסמוך לפרוכת ארון הקודש
הסכמות לספרו של האר"י פוטר הקדושאלשחר
אחד הטובים !!!טבעות בצל
חחחחחחחחחחאחת כזאתXD
חחחחזקעבדו את ה'!!!!
goodTal.
גדול!!!!!!!
באורות גבוהים
חחח גדול!!!שולמית מילר
חידושים שכל השומעם תצלנה אוזניו- (כמו לג'ורג')סיריוס בלק
הקשו הגאונים ז"ל על הסתירה הידועה שמחד דוחתא ידוע כי זימון מצריך שלושה ומאידך מצינו כמה פעמים להארי
שעושה זימון ביחיד, ולא ידעו מה להשיב והשאירו בצע"ג.
והנה ראיתי בחידושי הגרי"ל דמתרץ תרוץ יפה- דידוע דבגופו של הארי מצוי גם הסיתרא אחרא (זה שאין לנקוב בשמו) והוא והארי שנים, וכיוון דהארי מזמן בשנים מייד מגיע לאותו צדיק חפץ שלשי ומשלים לו לזימון, עכ"ל.
ועוד ראיתי כי בשמות בינהם של ר' רון ורעיתו שליט"א רמוזים (בלי אותיות הניקוד) שמות הוריהם-
רו"ז- רון ווזלי.
הוג"ו- הרמיוני גרינג'ר.
יפה! (הפסקה האחרונה)פסידונית
אך קשה הדברחסר שם
שאלה טובה,סיריוס בלק
אומנם נכון שלוולדמורט היה חלקי חיים רבים מידאי, אבל רק אחד מהם היה בתוכו של הארי.
והסתפקו הפוסקים האם הארי ווולדמורט יכולים להצטרף לעדות דילמא אינשא חדא הוו. ונראה לאמור דלא, דאם כן הארי היה מתקבל להווגרוטס מייד כשנשמתו של וולדמורט חדרה לגופו.
וכן יש שאמרו שהארי יוכל לעשות בשבת מלאכת יחיד ויפטר, כדאמרינן במסכת שבת גבי מלאכת יחיד שעשאוה שנים, ונראה דרוב הפוסקים לא סברי הכי, ויש להחמיר.
ושאלה נוספתחסר שם
ולגבי מלאכת השבת גם כן עיינתי וראיתי כי אין איסור לבצע קסמים מלבד קסמים מסוימים:
אקספקטו פטרונום- אסור משום נולד
אקספליארמוס- נחלקו הפוסקים חד אמר כי יש להתיר שהרי אין פה מלאכה ממש וחד אמר כי הדבר אסור משום בורר שהרי בורר את הכלי מהאדם עצמו.
לומוס- רוב הפוסקים הורו להחמיר ולאסור אך ראיתי חידוש עצום האומר כי מותר להדליק את האור בשרביט על ידי לחש הלומוס בגלל שהדבר מונע התנגשות של קצה אצבע הרגל בקצות הקירות- דבר העלול להביא לידי סכנת נפשות ממש וכל ספק סכנה דוחה את השבת.
נראה לי שכןחסר שם
אין בעיה לפרסם את שלי..סיריוס בלק
אבל רק לידע כללי, מה שאני כתבתי חשבתי עליו בעצמי!
חחחח זה מוצלח מאד
לא נולדתיאחרונה
האם התופס את הסניץ' בשבת חייב משום צידה?פשושון
הסוף הכי טוב
חנטריש
למה הכל בדיחות סגנון בייניש ????????
?חנטריש
חזק אבל זה לא היה בגיל בר מצווה
לא נולדתי
הוא היה בן 10 או 11.. לא זוכרת בדיוק
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני
אפשר פילאטיס ולא זומבה
גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
מה הדיןקעלעברימבאר
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני
בגרויות חורף פטור מלספור
כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
שמיניסטים לא סופרים125690
יא עוקץדורין השמיני
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונה
אתם שטוניקים גאוניים
עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))
פעם היינו חברות;)
נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
מה היה שםדורין השמיניאחרונה
בשביל הלא מעודכנים
תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
שאלה רבתיקופת חיסכון
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
פסקזמןלא סתם מישהי
הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
שאלהשמיניסט באמ"ש
לא125690
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.
