כיבוד הורים-מה זה?זהר
מה זה כיבוד הורים בעיניכם ואיפה זה גובל? כמובן שבהסתמך על רבנים ,ציטוטים ,מקורות וכו'..
תודה
בעיננו?ענבל

בס"ד

 

כיבוד הורים זה בכל מה שקשור להורים.

 

להאכילם, להלבישם וכו'...

 

כשזה מגיע לחיי הפרטיים כעיקרון אין חיוב של כיבוד אב ואם אבל מן הראוי לשתף אותם ולהקשיב להם..

לא צריך לעשות מה שהם אומרים אבל להקשיב בכבוד.

קודם--נרי-

לדעת לשים את רצונם לפניי רצוני.. כן לפעמים זה מעצבן בטירופ, אבל הם ההורים שלנו

מממ זאת דעתך או שזה ממקור הלכתי?ענבל

בס"ד

 

הלכתית רצונם קודם לשלך רק במקרה שזה קשור אליהם..

 

 

ענבל-זו ההלכה וגם זו דעתי..-נרי-

תמיד היה לי ת'דילמות מה לעשות-לפעמים רציתי דבר אחד וההורים המליצו אחרת..

אבל נוכחתי לדעת שברווב הפעמים הם פשוט צוודק'ים, אז אני אישית גם מאמינה בזה כהלכה וגם כטיפ לחיים מאנשים שמבינים ומכירים אותי

 

ד"א הורים הם אנשים פשוט מדהימים, סוגדת להם בכל מיני דברים

|הייתי חייבת לשתף|

זה נחמד ויפה שאת חושבת ככה.די"מ
אבל מאיפה הבאת שזה ההלכה?
^^^^ גם אני תוהה לעצמי...ענבל

בס"ד

 

כיבוד הורים במובן היבש של זה זה אך ורק בקשר לצורכיהם.

 

אם רצונותיכם מתנגשים מותר לרצונך לבוא על פני רצונם.

 

[אני לא מדברת על מקרה שאמא אומרת לך לעזור לה במשהו ואת מעדיפה לשחק במחשב..

דברים קצת יותר גדולים מזה].

זה לא נכון.די"מ
כיבוד הורים זה רק אנו שנוגע לצרכם אבל כשזה מתנגש עם צריכך צריכהם עדיין קודם.אבל אם זה משהו שלא נוגע אליהם (איפה ללמוד,מה ללמוד,ליסוע בטרמפים וכד') אז לא חייבים להקשיב להם
זתומרת שזה נטגע להחלטות שאני רוצה לקבל בחיים שלי ,זהר
גם שאני גרה בבית ?
עקרונית כן.ענבל

בס"ד

 

אבל הם תמיד יכולים להגיד לך שאם את הולכת לבית ספר איקס הם לא משלמים..

השאלה איך מרגילים אותם ומשכנעים אותם שמה שאני רוצהזהר
טוב בשבילי .. בלי לצער אותם
באמת?!בת שלך, אבא!

באמת כשזה מגיע לחיי הפרטיים אני לא חייבת לעשות מה שהם אומרים לי?!

אני באמת יכולה להתנהג איך שאני רוצה, לעבוד את ה' בדרך שלי, להתלבש איך שאני רוצה, גם אם אני עדיין ברשות ההורים שלי, וחיה בתוך הבית שלהם???

זה לא בא ממקום תוקף אלא ממקום מברר....

אם את עדיין ברשות ההורים שלך אז לא...מוריוש

אבל את לא תהיי חייבת להקשיב להם בעתיד אם הם ירצו להחליט בשבילך איפה לעבוד...

מאיפה הבאת את זה?די"מ
אבא שלי אמר לי פעם...מוריוש
מה זאת אומרתטוביה2

אם היא חייה אצלם הם יכולים להחליט מה נכנס הביתה ומה לא (כמובן שכדי להם לחשוב כמה הם לוחצים)

ואם ההורים מתנגדים ללמוד ליקוטי מוהר"ןדי"מ

אז כל עוד אתה אצלם?

 

 

וזה לא היה נשמע שהיא שאלה על משהו שדווקא בתוך הבית שלהם ונוגע להם אלא גם כשהיא נגיד באולפנא,ככה אני הבנתי.

האמת שהתכוונתי שאני אהיה בע"ה בשירות... אבל גםזהר

לגבי החופש שעכשיו.. שכביכול עוד שניה שירות אבל אני גרה עוד בבית...

 

זה לא משנה.די"מ
זה שאת גרה בבית לא משנה.
כמובן שכמו שכתבת מתארחת אצל סתם אדם את מקשיבה לו בביתו כך גם אצל ההורים.
אם זה ממש מפריע להםטוביה2

ואם אתה לא מקיים ממש "והגית בו" אז אני לא מבין למה לא לשים את זה בבית הכנסת ליד וללמוד שם כשאתה רוצה ואם זה קשה אז לשים בחדר במקום מוצנע

 

אני באופן כללי נגד לחנך את ההורים למרות שני חושב שהורים שעושים בעיות לבן שמנסה להתקרב לה' וזה בתוך ההלכה זה במקרה הטוב מגוחך לדעתי 

ורק כאשר מתחתנים יוצאים מהרשות שלהם ? או שאם נניחזהר
לא גרה איתם בבית וחוזרת שבתות מידי פעם?
הבית שלהם - שלהםטוביה2

אם את ברשות עצמך ולא אצלם את מחליטה

 

כמובן שיש גם כיבוד במובן של אי נעימות שלהם ולכן אם זה נניח משפחה מאוד דוסית ואת רוצה ללכת בלבוש מותר אבל פחות 'דוסי' ואת גרה קרוב אליהם אז זה אולי לא ראוי 

אבל אם את גרה בעיר אחרת את לא חיבת להם יותר ממה שנוגע לצורכיהם (כשאת מבקרת אצלם שוב יש מה ראוי ומה לא)

ומתי הגבול של זה? אם אני רוצה לעשות משהו ,שהוא לאזהר
שלילי חלילה,אבל ידאיג אותם מבחינה בטחונית וכאלה,או יגרום להם להיות איתי במחלוקת וכאלה ... ?
למה שיהיה אסור?די"מ
זה לא אסור.ענבל

בס"ד

 

אפשר לבחור לא להדאיג את ההורים וזה יפה, אבל הלכתית אין חובה כזאת.

מה וכשאני בוחרת איזה צמיד לקנות ואיזה לא?נשמע מוזרגלידת לימון
מצד הדין כן.די"מ
בעייני הגבול זה קלולותנושבת באוויר!
לא מקללים בעייני בשום אופן הורים לא בפניהם ולא מאחורי גבם
וכיבוד הורים זה המון.... כל מיני דברים אפילו הכי קטנים שמסמלים כבוד
העיקרון הוא לדבר אליהם בכבוד(כיבוד)הגיטריסט123אחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך