תודה
בס"ד
כיבוד הורים זה בכל מה שקשור להורים.
להאכילם, להלבישם וכו'...
כשזה מגיע לחיי הפרטיים כעיקרון אין חיוב של כיבוד אב ואם אבל מן הראוי לשתף אותם ולהקשיב להם..
לא צריך לעשות מה שהם אומרים אבל להקשיב בכבוד.
לדעת לשים את רצונם לפניי רצוני.. כן לפעמים זה מעצבן בטירופ, אבל הם ההורים שלנו
בס"ד
הלכתית רצונם קודם לשלך רק במקרה שזה קשור אליהם..
תמיד היה לי ת'דילמות מה לעשות-לפעמים רציתי דבר אחד וההורים המליצו אחרת..
אבל נוכחתי לדעת שברווב הפעמים הם פשוט צוודק'ים, אז אני אישית גם מאמינה בזה כהלכה וגם כטיפ לחיים מאנשים שמבינים ומכירים אותי
ד"א הורים הם אנשים פשוט מדהימים, סוגדת להם בכל מיני דברים
|הייתי חייבת לשתף| 
בס"ד
כיבוד הורים במובן היבש של זה זה אך ורק בקשר לצורכיהם.
אם רצונותיכם מתנגשים מותר לרצונך לבוא על פני רצונם.
[אני לא מדברת על מקרה שאמא אומרת לך לעזור לה במשהו ואת מעדיפה לשחק במחשב..
דברים קצת יותר גדולים מזה].
בס"ד
אבל הם תמיד יכולים להגיד לך שאם את הולכת לבית ספר איקס הם לא משלמים..

באמת כשזה מגיע לחיי הפרטיים אני לא חייבת לעשות מה שהם אומרים לי?!
אני באמת יכולה להתנהג איך שאני רוצה, לעבוד את ה' בדרך שלי, להתלבש איך שאני רוצה, גם אם אני עדיין ברשות ההורים שלי, וחיה בתוך הבית שלהם???
זה לא בא ממקום תוקף אלא ממקום מברר....
אבל את לא תהיי חייבת להקשיב להם בעתיד אם הם ירצו להחליט בשבילך איפה לעבוד...
אם היא חייה אצלם הם יכולים להחליט מה נכנס הביתה ומה לא (כמובן שכדי להם לחשוב כמה הם לוחצים)
אז כל עוד אתה אצלם?
וזה לא היה נשמע שהיא שאלה על משהו שדווקא בתוך הבית שלהם ונוגע להם אלא גם כשהיא נגיד באולפנא,ככה אני הבנתי.
לגבי החופש שעכשיו.. שכביכול עוד שניה שירות אבל אני גרה עוד בבית...
ואם אתה לא מקיים ממש "והגית בו" אז אני לא מבין למה לא לשים את זה בבית הכנסת ליד וללמוד שם כשאתה רוצה ואם זה קשה אז לשים בחדר במקום מוצנע
אני באופן כללי נגד לחנך את ההורים למרות שני חושב שהורים שעושים בעיות לבן שמנסה להתקרב לה' וזה בתוך ההלכה זה במקרה הטוב מגוחך לדעתי
אם את ברשות עצמך ולא אצלם את מחליטה
כמובן שיש גם כיבוד במובן של אי נעימות שלהם ולכן אם זה נניח משפחה מאוד דוסית ואת רוצה ללכת בלבוש מותר אבל פחות 'דוסי' ואת גרה קרוב אליהם אז זה אולי לא ראוי
אבל אם את גרה בעיר אחרת את לא חיבת להם יותר ממה שנוגע לצורכיהם (כשאת מבקרת אצלם שוב יש מה ראוי ומה לא)
בס"ד
אפשר לבחור לא להדאיג את ההורים וזה יפה, אבל הלכתית אין חובה כזאת.
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!