כמה עצוב שיש אנשים שחיים בסרט..אייכה!
שמאמינים לכל מה שמוכרים להם..

והכי גרוע מנסים לשכנע את כולם שהם שיא המציאותיים..

נכון. מסכים איתך לגמרי.ותן טל
הממלכתיות עיוותה להם את המוח-משה ר-

גם אם ביבי מחר יפנה את יו"ש הם ימצאו תירוץ למה הוא טוב ולמה הוא אנחנו הקטנים לא מבינים כלום, מעניין שכל העם לא מבין כלום, כל הפייסבוק-מאות אלפי אנשים לא מבינים כלום ורק הם מבינים ויודעים הכל, זה מה שנקרא לשבת בהרי החושך, ניתוק מרגשות העם, חוסר אכפתיות משווע וחוסר רגש..

שתולים עליך ישראל..

^^^אחת השיטות הכי אכזריות לשעבוד אדם או קבוצתחסדי הים
אנשים, זה ליצור אשליה שהסמכות העליונה יודעת כל, והסמכות העליונה יודעת מה הכי טוב בשבילך.

אנחנו לא נשתעבד לאף אחד, ונצעק בקול גדול: "המלך ערום", "המלך ערום"!

רק נשתעבד להקב"ה ולדברו המתגלה בתורה ודרך שכינתו השורה בסנהדרין!

העם איתכם!שום וחניכה
רק תיקון אחד קטן - העם הוא זה שבחר את ביבי.ותן טל

לא אף אחד אחר. ואידך זיל גמור.

ורק בגלל אנשים ששיכנעו שהממשלה יודעת מה היא עושהשוקולד לבן
העם מטומטם, העם משלם... רוצה להחליף את העם?ותן טל
אכן, העם מטומטם ומשלם, זה נכון תמיד.גלי ישראל
והיה נכון בפרט כאשר אותו המון ריקני הצביע למפלגת הפשע קדימה לאחר הגירוש, מה שזיכה אותה בכשלושים מנדטים.
לא רוב העם אפילו..יעל מהדרום
ככה עובדת דמוקרטיה. שיעור מספר 2 באזרחות.ותן טל

כל עוד אין לך במדינה אך ורק 2 מפלגות, כמו בארה"ב למשל - בחירת העם, ככל הנראה, לעולם לא תהיה רוב של 51 אחוז למפלגה אחת בלבד.

 

אבל ככה עובדת דמוקרטיה, וכן, בכל זאת, העם הוא זה שבחר את ביבי להיות ראש הממשלה. כי העם בחר את נציגיו והסמיך אותם לבחור את ראש הממשלה, והם בחרו.

 

רוצה להחליף את העם?

ככה לא עובדת דמוקרטיה. ציפי מובילה את ביבי.גלי ישראל
עדיין להגיד "שהעם בחר" זה לא נכון..יעל מהדרום
זה נכון ביותר. אין הגדרה אחרת.ותן טל

זה לא בחירה ישירה, נכון - מאז שינוי השיטה משני פתקים, לבחירת מפלגה בלבד - אבל גם אם זה לוקח עוד שלב אחד, זה לא אומר שהעם לא בחר.

 

העם בחר את נציגיו שהוא סומך עליהם שיבחרו נכון, והנציגים בחרו את ראש הממשלה. אין דרך אחרת להגדיר את זה מלבד, שהעם הוא זה שנתן כוח בבחירתו, לראש הממשלה.

כמה אפשר להסביר לך שהם מתנגדים להפסקת אש.גלי ישראל
זה נקרא שחלק מהעם בחר..יעל מהדרום
זה נקרא ש51 אחוז מהעם הסכים לכך שביב נתניהוותן טל

יהיה ראש הממשלה. 

 

לאיזה מצב את רוצה להגיע? מה מבחינתך יהיה "רוב העם בחר"?

 

להתחכם בהגדרות תמיד אפשר - המציאות היא שנציגים של יותר מ50 אחוז מהעם בחרו כראש הממשלה, אדם אחד - והוא ביבי נתניהו. אם פחות מ50 אחוז מנציגי העם היו בוחרים אותו לראשות ממשלה, הוא לא היה ראש ממשלה.

 

אני לא מבין לאן את מנסה להגיע? מי את רוצה שיבחר את ראש הממשלה? רק ה10 נציגים שאת סומכת עליהם? או מי?

לא נראה לי שצריך רוב של 51%יעל מהדרום
לק"י

וגם אם כן, זה עדיין נקרא שרק חלק מהעם בחר.
ברור שחלק. חלק שהוא מעל 50 אחוז מהעם.ותן טל

מה רצית? כדי להגיד שזה לא "חלק מהעם בחר" - את צריכה ש100 אחוז מהעם יבחר באותו אדם ובאותה מפלגה. הרי גם אם 98 אחוז מהעם בחר אדם כזה או אחר, עדיין תוכלי כאילו לטעון ש"רק חלק מהעם בחר בו", כי יש 2 אחוז שלא בחרו בו.

 

מה לעשות שככה לא עובדת דמוקרטיה? הדמוקרטיה עובדת בכללים ברורים שבהם "החלק מהעם הבוחר", שהוא יותר גדול, מחליט מי יהיה ראש הממשלה. בזמן הזה, בבחירות האחרונות, "החלק מהעם שבחר", שהיה יותר גדול, החליט שביבי נתניהו יהיה ראש הממשלה.

 

אני לא מבין עדיין מה את מנסה להגיד. או שאת לא מנסה להגיד כלום?

אני מנסה להגיד שזה נורמלי שהרבה אנשים כועסיםיעל מהדרום
לק"י

על ביבי, כי הם בכלל לא רצו שהוא יהיה ראש ממשלה.
(וגם מי שבחר בו- לא חייב להסכים עם כל מה שהוא עושה)
טוב, אבל הם פחות מ50 אחוז מהעם...ותן טל

זה נורמאלי גם ש2 אחוז יכעסו על דבר כזה או אחר.

 

זה נורמאלי גם שפחות משתי מנדטים שלכאורה ניתנו לבן ארי ואלדד, יכעסו על הרבה דברים.

 

אבל בסופו של דבר, רוב העם הוא זה שמחליט מי יהיה המנהיג. לא המיעוט.

אני רוצה להחליף את שיטת הממשלאריק מהדרום

לממשל מלוכני של משיח בן דוד

אין בעיה. תמצא לי אותו...ותן טל
ואם אמצא לך אותו מה תעשה?אריק מהדרום
אגיד לו שיתחיל להזיז את החמור שלו מהר יותר כי אניותן טל

ועוד הרבה, מחכים לו

 

אבל קודם תמצא אותו...

לא תהיה לך התושיהאריק מהדרום

גם אם אתן לך את מספר הנייד שלו

אם תביא לי את המספר נייד שלו, אני אתקשר, מבטיח!ותן טל

ואני אגד לו בדיוק את מה שאמרתי שאגיד לו, למעלה.

 

רק תביא לי את המספר ותשבע לי שמדובר במלך המשיח, ואני מתקשר. יש לי שיחות חינם, זה אפילו לא עולה לי כסף

אתה מדמיין את המשיח כחבראריק מהדרום

אבל המשיח הוא מלך.

הוא עדיין לא מלך.ותן טל

הוא יהיה מלך.

 

מה זה משיח, בנתיים? יש אדם כזה שחי בינינו?

 

זה מה שניסיתי להגיד.

 

אם יש כזה אדם בינינו, ויש לך את המספר של הפלאפון שלו, אז: א. הוא עדיין לא מלך בפועל;ב. מסתמא שאוכל להתקשר אליו, ולדבר איתו.

 

מ.ש.ל

בוא נגיד את זה ככהאריק מהדרום

אם הייתי מביא לך את הנייד של אחד מגדולי הדור והייתי אומר לך הוא המשיח, היית מצלצל לבלבל לו את המוח? אם הוא היה יכול לבוא הוא היה בא כבר, הוא לא זקוק לשיחה שלך.

אם הייתי מביא לך כל יהודי בעל רוח הקודש היית מצלצל וחופר לו על כמה העם זקוק לגאולה? נראה לך שהוא צריך את זה?

אם היית אומר לי שהוא המשיח, הייתי מתקשר.ותן טל

(כלומר, אם היית נשבע לי באלוקים שזה המשיח, ככה הייתי יכול לדעת שאתה דובר אמת, ואם לא - שבועת השקר החמורה היא עליך).

 

זה לא משנה אם הוא זקוק או לא זקוק לשיחה שלי - אם יש לי את המספר שלו, אני יכול להחליט בעצמי אם להתקשר אליו או לא.

 

אם הוא לא רוצה שיתקשרו אליו, הוא יכול לא לענות או לדאוג שלאף אחד לא יהיה את המספר שלו.

 

אבל עיקר מה שניסיתי להגיד בדבריי, למעשה, הוא שהרי אתה יודע שאין לך את המספר של המשיח, ושאתה לא יודע מי הוא...

מי שבחר בביבי מתנגד להפסקת האש.דעאשאחרונה
ככה לא עובדת דמוקרטיהיוני
עם ישראל רוצה לחיות בביטחון ומדינת ישראל מייצרת אשליית ביטחון שהעם רודף אחריה כמו סמים. לסמם אנשים ולשלוח אותם לכלפי זאת לא דמוקרטיה..

ככה עובדת דמוקרטיה גם אם לא תרצה להודות בכך.ותן טל

אם העם בוחר לקחת סמים זה החלטה שלו - בסופו של דבר, כל אחד הולך או לא הולך לקפלי על פי החלטתו שלו, ובוחר את מה שהוא רוצה לבחור.

 

יש גם כאלו שבחרו בעוצמה לישראל.

 

אתה לא אוהב את הדמוקרטיה הזאת, אבל כך היא עובדת, מה לעשות..

תעקוב קצת אחרי דמוקרטיות מסביב לעולםיוני
ותבין שמדינת ישראל היא לא דמוקרטית.


זה כמו לטעון שבחורה ששמו לה סמים בשתייה לא יכולה לטעון טענת אונס..
תן דוגמאות.ותן טל
דוגמאות למה?יוני
לדמוקרטיות מסביב לעולם שמוכיחות שישראל לא דמוקרטיהותן טל
אני לא רוצה להביא כדוגמא כי אז נתחיל להתפלסףיוני
זה נושא שצריך ללמוד בצורה מסודרת. (אבל אני מאמין שאתה גם יכול למצוא הרבה חומר ברשת..)
אז לא אמרת כלום. סתם זרקת הצהרה מפוצצת באוויר.ותן טל

אם אתה רוצה שיהיה לי בסיס על מה לענות לך - אתה חייב להראות הוכחות לדבריך. אתה טוען שמדמוקרטיות אחרות בעולם ניכר לעין שישראל היא לא דמוקרטיה - אני לא יכול לענות לך אם אתה לא מביא לי דוגמא עליה אני יכול להתבסס בתשובתי...

 

אבל זכותך. אני רק הסברתי כעת שכל עוד לא הבאת דוגמה, אין לי דרך באמת לענות לך - כי אין על מה...

מעולם לא הבנתימופים

מה קדושה מצאת בשיעורי אזרחות.

 

אני אישית לא למדתי בכלל אזרחות,

אבל גם אתה שלמדת, אני לא מאמין שמי שהמציא את המקצוע היה רב גדול.

בעצם, נראה לי אפילו לא רב קטן...

 

אז תקח את כל מה שלימדו אותך שם, תארוז בחבילה אטומה, ותזרוק לים המלח.

חבל להשאיר לעצמך שטויות בראש!

זה בכלל לא קשור לדעתי... אני רק מסביר את המציאות.ותן טל

מופים, אני יודע שאתה בחור חכם, אפילו מאוד - תנתק בין הדעה האישית שלי, לבין איך שאני מסביר את המציאות הקיימת, שאותה אי אפשר להכחיש גם אם מאוד רוצים. אפשר לפעול לשינויה, נכון - ואני אגלה לך בשקט שגם אני מתפלל כל יום " השיבה שופטינו כבראשונה" - אבל להגיד שהמציאות שיש עכשיו היא לא קיימת, זה, בעיה להגיד. זה לחיות בסרט.

 

אז אני בסך הכל מסביר לאנשים שהעם הוא זה שבחר את המדינה, מסביר להם מה זה שיעור אזרחות בסיסית.

 

אם המדינה שלנו תגיע להיות מדינת הלכה שמלך מנהיג אותה, באמת כבר לא יהיה טעם למה שאני כותב על שיעורי אזרחות - זה לא יהיה רלוונטי אז.

 

בנתיים, זה רלוונטי, בלי שום קשר לשאיפות ולדעה האישית שלי.

 

 

אתה לא מתנהג כךמופים
עבר עריכה על ידי מופים בתאריך י"ז בתמוז תשע"ד 16:08

שדרותי טען כאן שמנותקים מרגשות העם, חסרי אכפתיות וחסרי רגש

ועל זה הגעת עם שיעור באזרחות

אם כדבריך שאתה בסך הכל פרקטי, הרי שדרותי לא דיבר על פרקטיקה, הוא לא אמר - יעזור לעשות כך וכך, 

אם הוא היה מדבר כך, היית יכול להזכיר לו את כללי המשחק שקבעו הציוניים החילונים במדינה שלהם, ולהסכיר שאין לצערינו דרך אחרת לפעול בימינו

 

(אגב - קראתי בדברי סמנכ"ל חידו"ש שחר אילן שהוא אומר במפורש שביום שהדתיים יהיו רוב - הוא תומך בהקמת דיקטטורה צבאית כדי לשמור על חירויותיו של המיעוט החילוני. כך שכללי המשחק הללו לא קשיחים, הם לא "קידשו" את הדמוקרטיה, זה פשוט השיטה הכי טובה בינתיים להתעמר בנו)

 

אבל שדרותי בסך הכל התלונן שלדעתו ההנהגה הפוליטית מנותקת מרגשות העם, למה אתה מדבר אתו על מה אפשר לעשות פרקטית? מה זה משנה? הוא ניסה לעשות מעשים אופרטיביים?

 

אתה משדר שיש איזה שהיא קדושה בדמוקרטיה, שאסור אפילו להתלונן נגדה

 

 

הוא בדיוק דיבר פרקטיקה - רגשות העם.ותן טל

זה דבר פרקטי ביותר. והזכרתי לו את הדבר הפרקטי המעשי יותר שקרה - העם הזה שהוא מדבר עליו, הוא זה שבחר את הכנסת והממשלה.

 

שדרותי טען טענה - אולי היא נכונה ואולי לא, אין דרך באמת לדעת, כיוון שמדובר כאן ב"אני רואה שהרבה אנשים יוצאים נגד הפסקת המבצע" - אבל לאף אחד כאן אין יכולת לבצע הערכה פרקטית כמותית לכאן או לכאן האם רוב העם תומך בדבר כזה או אחר.

 

מה שאני אומר, לעומת זאת, זאת מציאות שלא צריך לנסות להוכיח אותה - היא מציאות קיימת - בבחירות האחרונות שנערכו, העם בחר ככה וככה, ונציגיו בחרו ככה וככה.

 

זה מציאות מוכחת, לעומת מה ששדרותי אומר שלא באמת ניתן לאשר או להכחיש.

 

לכן, כאשר שדרותי מדבר על רגשות העם, אני בסך הכל מציב בפניו את העובדה הפשוטה שהעם שהוא מדבר עליו, הוא זה שבחר את הכנסת והממשלה - וזה עובדה יותר פשוטה ממה שהוא אמר.

 

לא אמרתי לרגע שאסור להתלונן. מותר, אבל מותר לי גם להגיב ולהראות צד מנגד.

 

לא אמרתי לרגע שהדמוקרטיה קדושה - אלא אמרתי, שמציאות כרגע כשיש מדינה שעובדת לפי הדמוקרטיה, שהעם הוא זה שבחר.

 

לעניות דעתי, בשרשור הזה גם שדרותי, לא דיבר על מלכות בית דוד - כי במלכות בית דוד מעניין ת'סבתא של המלך מה העם חושב - מה שהמלך מחליט זה מה שיהיה ולא קשור בכלל מה "רגשות העם" לכאן או לכאן.

 

לגבי מה שקראת בדברי מנכ"ל זה או אחר - בסופו של דבר, לא הוא מחליט אלא העם כרגע הוא המחליט. הרי בסופו של דבר, מה שהעם יחליט זה מה שיהיה, עד שיגיע המשיח וינהל את העניינים. 

 

 

זה הטענה שלך?מופים

אז מה אם העם בחר באדם? זה אומר שאין כאן ניתוק מרגשות העם?

 

האנשים בוחרים באדם הכי פחות גרוע מבחינתם, בזה שעושה הכי פחות שטויות.

 

אם היה כאן הצבעה ישירה על כל דבר כמו שהצעת באתונה - היינו אומרים שאנחנו יודעים מה מרגיש העם על כל דבר

 

אבל כאן הרי העם בחר באדם, זה הכל, זה שהוא היום עושה מעשים לא אומר שהעם שותף להם

ודאי שיכול להיות במצב דמוקרטי מנהיג שמתנתנק מרגשות העם שניה אחרי הבחירות

ויתכן אפילו שיבחרו בו שוב, כי אין ברירה אחרת

 

אם העם בוחר לאמלל את עצמו, מה עוד אתה רוצה?ותן טל

 

גם לשיטתו של שדרותי - אדם שחותך לעצמו את הורידים, מה אתה רוצה לעשות? את מי תאשים? את הורידים? את האדם? אולי בעצם תאשים את הסכין?

 

אז באדם בודד, כמובן, אפשר לשים אותו בבית חולים למשוגעים.

 

מה אתה יכול לעשות עם עם שלם?

 

העם בוחר מנהיג. אם העם לא רוצה את המנהיג הזה, בפעם הבאה הוא לא יבחר בו, ככה זה הולך בבחירות דמוקרטיות עקיפות.

 

בדיוק לצורך זה שמתי כאן את הסקר של דמוקרטיה ישירה. לא נראה לי שבאמת יש הרבה אנשים בישראל שהיו הולכים בשמחה למצב של דמוקרטיה ישירה. ובמצב כזה, שהדמוקרטיה הנהוגה היא הדמוקרטיה העקיפה - אי אפשר באמת בכל רגע נתון לדעת "מה רגשות העם בנוגע לXטZ". אתה שומע רק את אלו שמדברים, אתה שומע חלק קטן מאוד מהעם. אתה באמת יכול להגיד לי כמה מתוך 6 מליון היהודים שיש במדינה, מרגישים ככה, כמה מרגישים ככה וכמה מרגישים ככה? במספרים ואחוזים?

 

לא נראה לי.

 

אז האפשרות היחידה היא, בלית דמוקרטיה ישירה, היא בדמוקרטיה העקיפה להחליף את המנהיג בבחירות הבאות. הן יכולות תיאורטית להיות אפילו מחר, סבבה - אבל כשהן יהיו, אז מתגלה בפועל מה העם רוצה/לא רוצה. 

שוב אתה אופרטיבימופים

ואם אין פיתרון? אז מה?

זה מעצבן שיש כאן מנהיג מנותק, וזה מעצבן עוד יותר שאין מה לעשות כי אין מנהיג אחר יותר טוב שאפשר לבחור בו

וזה מעצבן שהמנהיג מתנתק מרגשות העם, גם אם העם טיפש כהגדרתך. הוא היה אמור להיות יותר קשוב אם הוא היה יותר הוגן

 

לומר "מה אתה יכול לעשות" לא קשור לענין

זה כמו שמישהו יתלונן כאן "אני עייייף, לא ישנתי כל הלילה, ועכשיו אין לי כח לעשות כלום"

 

ותאמר לו "זה המציאות! מי שלא ישן - יהיה עייף, אין מה לעשות!"

זה אולי נכון עובדתית, אבל לא כל כך עוזר

 

השאלה היא אם הבנאדם מתלונן כדי להתלונן, או כדיותן טל

לשנות. אני סבור ששדרותי התלונן כדי לשנות, ועל סמך זה עניתי לו.

 

אתה, ככה אני מבין אותך, יוצא מתוך נקודת הנחה שהוא התלונן כדי להתלונן, ולכן אתה מגיב לי כמו שאתה מגיב.

 

ובהחלט - אם אדם יבוא אלי ויתלונן כמו שאתה אמרת, שהוא עייף ושהוא לא ישן כל הליל ואין לו כוח לעשות כלום" - ואני אחשוב שהוא מתלונן כי הוא רוצה לשנות את המצב הקיים, אני אגיד לו - חביבי, אתה עושה את זה לעצמך כאשר אתה לא ישן, בגלל זה אתה עייף. רוצה להיות לא עייף? תישן!

 

אם אני אחשוב שהבנאדם סתם התלונן לא כדי לשנות את המצב אלא נטו כדי להתלונן - ובכן, שיערב לו. אני לא יכול לענות לו על זה כלום. שיבושם לו.

חכה חכה כשתתחתן!מופים

אוי ואבוי לך אם תדבר כך עם אשתך!

(בעצם כבר עכשיו אוי ואבוי לך אם תדבר כך עם מדוייטת)

 

חלק עצום מהתפקיד של בעל זה להיות כאן בשבילה, לשמוע את המצוקות הקטנות של החיים, ולומר

-אהה, זה באמת נורא. 

-וואי, איך עמדת בזה?

-מסכנה

-איזה סיוט, זה באמת מעצבן

 

תתחיל להתאמן חביבי!

 

ובינינו, גם גברים אוהבים שאומרים להם את זה, (אם כי לא להגזים)

 

ואני משוכנע ששדרותי לא היה אופרטיבי, הדבר היחיד שאולי היה אופרטיבי בדבריו, זה שהוא רוצה שיזדהו איתו, וזה יגרום לסחף בעם שלבסוף ישפיע על ראש הממשלה

ועל זה אתה כמובן לא מתוכח, כי גם לדעתך נכון וראוי לנסות לשכנע את העם

 

שדרותי! תשלח לי מסר אם אני צודק

 

 

אל תדאג לי, אני אסתדר.ותן טל

פורום לנ"ו זה לא, אז אניח לעניין הנישואים. אל דאגה, אני לא פתי, והוכחתי את זה בכך שידעתי להציב את שתי האפשרויות. בסך הכל, אמרתי שבמקרה הזה אני הבנתי שמדובר בתלונה לצורך שינוי מציאות.

 

למעשה, גם מה שאתה אמרת בפיסקה האחרונה - מוכיח שכן הייתה מטרה מעשית בדבריו, לא רק "להתלונן". לפי מה שאתה חושב, כמובן...

 

אז לסיכום הדיון הזה איתך: אם אדם רוצה להתלונן בשביל להתלונן, שיעשה את זה, אני לא אפריע לו. גם לא אתמוך בו אם אני חושב שהתלונה שלו לא הגיונית מסיבה כזאת או אחרת אבל לא אתערב.

 

אם הבנאדם מתלונן מתוך רצון לשנות - אביע את דעתי ואסביר למה לדעתי הוא לא צודק ולמה יש בעיה במציאות במה שהוא אומר.

 

במקרה הזה, החלטתי לעצמי שמדובר בתלונה מתוך רצון לשנות ולא רק כדי לקבל "תמיכה רגשית". זה הכל. עד לכאן הסיכום

 

יום טוב והמשך צום מועיל לכולנו!!!

מי שבחר בביבי מתנגד להפסקת אש, בטח חד צדדיתגלי ישראל
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין זוגיותפשוט אני..אחרונה

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משהאחרונה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך