סיכום השיעור של חצרוני - פרשת מטות. על הטוב שלנוטובי =][=

מתנצלת על הפקשושים בזמן האחרון. לא מצאתי זמן לכתוב. עמכם הסליחה. 

שבת שלום. 

טובי. 

 

אנחנו עכשיו בתקופת שלושת השבועות.. אבל לפעמים זה מרגיש לנו קצת באוויר. צמים על משו רחוק. לא קשור אלינו.

אבל רבי חיים מוולוג'ין אומר שכל מה שעובר על עמ"י ברמה הכללית עובר על כל אדם מישראל קורה לכל אחד מישראל ברמה הפרטית. כמו שהיה חורבן, גם לי יש חורבן. כמו שיש מצור - גם לנו יש מצור.

 

וכמו שהמאורעות קורים אצלנו, הגוף שלנו גם נחשב לבית המקדש. ומהו קודש הקודשים? הלב.

"ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם". בית המקדש אצלנו בלבבות. ולכולנו יש גם חומה המקיפה את הלב. יש הכל. מטרת הרומאים הייתה להגיע לקודש הקודשים, שזה מקור הכוח ולהשמיד אותו.

כשאנחנו עושים משהו, אנחנו עושים אותו עם הלב. זה נותן את הכוחות. ושאנחנו לא שם בכל הלב, אז אין לנו כוח.. אנחנו עושים את הדברים בלי חשק.

לכן, גם היצר הרע. הרומאי - הרמאי מנסה להגיע אליו. ליטול מעמנו את מקור הכוח.

 

ועכשיו נלך לצומות על החורבן. מתחילים עם י' בטבת. אז החל המצור על העיר. כדי לכבוש אותנו, היצר הרע מתחיל במצור. ומהי החומה שלנו? רבי נחמן אומר שהחומה של כל יהודי זה הידיעה שהוא טוב תמיד! שהוא שווה! שאי אפשר לקחת לו את זה. גם אם הוא עשה מעשים גרועים, הוא עדין ט ו ב .

זה לא בבחירה שלו בכלל. הנשמה שלנו טובה. לא יעזור לנו בכלל. כל התרוצים שלנו. אנחנו טובים.

 

אז מתי הם החלו לפגוע? בי' בטבת. המילה 'טב' בארמית זה טוב. ונותרה ת'. ת- תכלית.

התכלית של היהודי טובה. היהודי הוא טוב.

וי' זה גאמטריה 10. 10 זה מספר טוב. 10 במבחן. אדם 10. 10 זה דבר טוב.

 

אז ב10 בטבת הם החלו מצור על הטוב. כדי לכבוש אותו. אז ככה הוא מגיע היצר הרע הזה. מצר על הידיעה הזו שאנחנו טובים. הוא מביא לנו תחושות רעות, מעשים רעים שעשינו ובפשטות מסביר לנו שאנחנו דפוקים ואלוקים שונא אותנו .. ככה הוא עושה מצור על הטוב. והתפקיד שלנו זה להדוף אותו. אבל אם לא הצלחנו, ממשיכים הלאה..

יז' בתמוז. הובקעה העיר. שיהודי מאמין שהוא לא טוב. שהוא דפוק. החומה שלו נפגעה. היצר הרע מצליח להחדיר בנו את התחושה הזו.

 

אבל גם כאן, יש לנו דרך לעלות. יז- 17. גאמטריה של טוב. היהודי עדין טוב!! גם אם הוא בטוח שאינו טוב. הטוב לא נעלם.. זה כמו שכשהפנסים כובים ברחוב, הבנינים לא נעלמים. פשוט אנחנו לא רואים אותם.

ואיך מתקנים? ר"ת של תמוז על פי חב"ד זה "זמן תשובה ממשמש ובא". כשאתה בדיכאון.. כשאתה מרגיש דפוק - תעשה תשובה ותעלה.

אבל לא תמיד אנחנו חוזרים. ואז מגיע השלב הבא. ט' באב. נחרב קודש הקודשים. זה כבר כשבנאדם ממש בורח מעצמו במעשים. הוא פוגע בעצמו. הוא פוגע בנפש שלו.

כשאדם בורח מעצמו זה ט' באב.  אבל גם במצב הנורא הזה. גם כאן יש תיקון.

 

ט' באב. יש לנו טב- טוב בארמית. גם במצב הזה אתה עדין טוב. אתה לא פגמת בטוב הזה. אין לך דרך.

עד היום.. ההר מחולל, אבל המקום קדוש! אסור להעלות איפה שבא לנו. יש טוב.

וב'. ב' זה אות שמסמלת המשכיות. 2. כדי להביא ילד- להוליד משו חדש צריך שנים. גבר ואישה.

 

גם מט' באב עצמי ולאומי אפשר לקום. אפשר להמשיך הלאה. גם אז אתה יכול ליצור מציאות חדשה ולהמשיך.


 

בנוסף, ה'נתיבות שלום' אומר שהימים של שלושת השבועות - 21 יום הם כנגד 21 יום אחרים. כנגד הימים שבין ר"ה לבין שמחת תורה. גם 21 יום.

ומהם הימים ה21? ט' באב ושמחתורה. ט' באב מומשל כנגד שמחתורה. שימו לב להפך.

הכי עצוב כנגד הכי שמח. וזה כדי שלא נתייאש. שמחת תורה - התורה שמחה. ובכל יהודי יש את כל התורה. יהודי זה תורה. אז כשיהודי שמח זה שמחת תורה. וספר תורה גם פסול הוא קדוש. הוא טוב.

אז כך אנחנו.. טובים תמיד! גם אם נפלו.

 

טובים. טובים. טובים. אין לנו ברירה. אכלנו אותה הנשמה שלנו יכולה להתכסות בהרבה זבל אבל אנחנו טובים. ומהכי בטטה. מהכי גרוע. מט' באב אפשר להגיע לשמחה של שמחתורה.

 

ומה הקשר לפרשת השבוע, פרשת מטות?  הבחירה שלנו היא כמו מטה. אנחנו יכולים להטות את עצמנו לטוב ולרע.

גם כאשר אדם בטוח שזהו. דפוק הייתי ודפוק אהיה, גם אז - יש לו יכולת להטות את עצמו לטוב! יש לנו בחירה תמיד.

 

ובפרשה יש גם את עניין הנדרים. רבי נחמן בליקוטי הלכות אומר שהמניע מאחורי הנדר היא ההרגשה שנצליח במצב שנראה לנו שלא נצליח.. במצב של חושך. כי אם אני בטוח שלא אצליח - למה לנדור? ואם בטוח שאצליח, למה צריך לנדור?! זה במצב שקשה לי ממש. אבל אם אנדור, אאחוז במשו.

הנדר מחבר אותנו לטוב שבתוכנו. לנדר יש כוח לקלף את כל הקליפות שגורמות לנו להרגיש שלא נצליח.

במצב של עכשיו אני לא מאמין, אבל אני רוצה. רוצה ממש.

החיבור לטוב. הנדר מעביר את המצב של ט' באב לשמחתורה.

 

אבל בסופו של דבר לידור סתם - אסור. ולידור בכללי זה לא טוב. המצב היחיד שמותר לידור בו זה רק אם זה יעזור לי להתגבר. זה יגרום לי להאחז בטוב בזכותו.

 

ובחורבן, בחורבן פגעו באמונה הזו שאנו טובים.. אז על זה צריך לעבוד עכשיו. על הידיעה שאנחנו טובים. ושכולם טובים. להאמין בזה. לא רק לדעת את זה בשכל.


שנזכה. שבת שלום.

מקסים מקסים!! שבת שלום ומבורך והרבה טוב!! נפש חיה.
תודה רבה Look Smileאחרונה
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך