יאללה כבר!! מתי זה יגמר?!?!נועם ה
אני לא נרדמת
כולי דאגות.....

אוף... אז מה אם 3 השבועות???
די, כבר אלפי שנים אנחנו סובלים את השבועות האלה למה שלא יהיה לשבועות האלה סוף טוב?
זה הספיק!!! הכל הספיק! הוא לא חושב?
כל השנים האלה, לא נמאס לו לראות אותנו סובלים ככה? (<ר>)
איך??

ה' בבקשה שלא יהיו נפגעים יותר! אנחנו לא עומדים בזה!!!





לא רציתי לכתוב פה דברים רגשיים, אבל אני לא עומדת בזה.|בוכה|
אני לא כותבת פה אף פעם אבל זה צורםשובו

אוף... אז מה אם 3 השבועות???
די, כבר אלפי שנים למה שלא יהיה לשבועות האלה סוף טוב מצידנו ,שנחליט שחוזרים בתשובה שקצת משהו מעבר לקישקע שלנו מעניין אותנו? שמתחילים לתפוס את עצמנו באמת למערכת הזוגית שלנו עם ה'
זה הספיק!!! הכל הספיק! אנחנו לא חושבים?
כל השנים האלה, לא נמאס לנו רק מלראות את עצמנו? (<ר>)
איך??

 

 

 

 

 

ולעניין השאלות בפתיחת השרשור

איך אפשר לכתוב ככה אל ה'

מה כבר כל כך התאמצנו בשביל כבודו ? מה בזמן שטוב באמת מעניין אותנו?

ולמה רק שכואב צועקים? ולמה בו בזמן שכשמבקשים מה'? כשהוא שולח מתוק תמיד מהללים רק לא אותו

משפאים קשים כמו כל הכבוד לצה"ל אין על אנא ערף בנט וכו'

וה'???? אה.. פתאום שוכחים אותו.. מי זה צהל? מי זה בנט? סתם קשים חלשים.

הפטרת מסעי כותבת את כאב ה' על זה שנזכרים בו רק כשרוצים שלא יהיה קשה

 

מותר קצת לבכות כשכואבבקטנה
גם להשם.
וזה שבוכים לו לא אומר שלא מודים.
(ע"ע שרשורי איזה טוב ד בכל ימות השנה)
לפני התקפות כדאי לנשום.. זה זמן קשה לכולנו.
לא התלוננתי. התפללתי. באמת לא מבינה.נועם ה
עבר עריכה על ידי נועם ה בתאריך כ"ב בתמוז תשע"ד 04:42
ואני אוהבת אותו ויודעת שהוא יודע מה שהוא עושה. אבל באמת לא מבינה איך הוא יכול עוד להמשיך לסבול מזה שהבן שלו סובל. הוא הרי סובל מזה הרבה יותר מאיתנו! אז איך??

ואני מניחה שמה שכתבת שם על כולנו (בניו)- התכוונת בעיקר לעצמך. לפחות מקווה שלכך התכוונת.

לעניין "השאלות" שלך בסוף-
כתבתי עם המון אהבה, לא כמו שקראת.
ותסתכלי את! על עמ"י, הבנים של זה שאת כ"כ נזהרת בכבודו.

כמה הם מתאמצים! כמה הם משתפרים! כמה הם טובים! כמה הם צדיקים!
כמה למרות כל הפיתויים, הקשיים, הייסורים נשארים הילדים שלו! נשארים עבדים שלו! (זה צחוק בעינייך????)

(עיזבי אותי!) הבנים שלו!! הם מהממים!!
(ראיתי "ערס" שלכבוד 3 השבועות שומע רק שירים דוסים, עד ר"ח שלא ישמע בכלל. צדיק!)

ומי אמר שרק כשכואב צועקים???

ומה זה השטויות האלה לראות אותנו כלא מודים לו???

למה את מסתכלת עלינו ככה? מי הרשה לך? חוצפה!!! אני בשוק.

וכל הקשקושים האחרונים (סליחה מכבודך) שכתבת, הרבה הרבה יותר צורמים מהדברים שלא הבנת אותם נכון כפשוטם.
ב"ה שלכולנו יש על מה לחזור בתשובה.
סתם שאלה במה זה אומר שלמרות כל הפיתויים עדייןשובו

נשארים עבדים שלו?

 

ולגבי המקוה שמה שכתבת כולנו התכוונת רק על עצמך- מקווה

 

אז זהו ,ממש לא.

 

כאן הכאב מה רק אני חושבת את זה??

 

אז עצוב

שלמרות כל הפיתויים עדיין נשארנו עבדי ה'.נועם ה
כפשוטו.

כן. העולם הזה מושך מאוד! הוא נוח! הוא מפתה.

ולא, אנחנו מתאמצים לעבוד אותו!!! מתאמצים!!! יורקים דם!!!
כמה סבלנו בעולם הזה!!!! ואנחנו עדיין נשארים יהודים גאים שאוהבים ועובדים אותו יתברך! זה קל? נראה לך??

אני לא מבינה איך את יכולה לדבר ככה!
את לא רואה שכולם משבחים אותו??? שכולם מודים לו??? שכולם מתפללים אליו??
כמה חוזרים בתשובה! כמה מתנחלים שמוסרים את נפשם לגור במאחזים ובאיזורים מסוכנים??? כמה צדיקים! כמה ביינישים שמעדיפים לשבת וללמוד ולחיות על פת במלח מאשר לבזבז את הזמן שלהם על שטויות נוחות!
וידי קצרה מלכתוב.

אני מקוה. כן.
כי אם את לא רואה את עצמך בתוכחה הזאת- אל תדברי ככה על כלל עמ"י.
מצווה להרבות במעלת עם ישראל!נקודה

בס"ד

 

לו היה מדובר שמישהי שבוכה על משהו פרטי שלה באופן של "די נמאס" וכ',

אולי, אולי, היה איזה שהוא מקום לביקורת.

אבל כשה' רואה דמעות ותסכול וכאב על כלל עם ישראל, 
אלו תפילות שיקרות לקב"ה!!

ישנו משל על מלך, שמעניש את בנו, ויש למלך שני שרים.
שר אחד מנסה לעורר רחמים על בן המלך, ואומר שלא מגיע לבן המלך עונש כל כך גדול,
ושר אחר יוצא להגנת  כבוד המלך,

ומתחיל לפרט כמה הבן לא היה בסדר, ומזעזע איך השר השני מטיל דופי בחינוך של המלך וכ'.

ואף אומר עד כמה זה הכל בידיים של הבן,וכ' וכ',
את מי מהשרים המלך יעריך יותר? |
את מי המלך ירצה לשמוע?

 

אם הקב"ה נאלץ לעשות משהו שאנו חווים אותו כרע בעולם, אף שבאמת אין רע יורד מלמעלה, 
כואב לקב"ה שכואב לנו. "בכל צרותם לו צר".

ה' מחפש את לימוד הזכות על עם ישראל. 
כן, אז מה ששלושת השבועות? וכי יש משהו שיכול להגביל את הקב"ה מלגלות את רצונו האמיתי?

הרצון האמתי זה לעשות טוב גלוי לעם ישראל, גאולה אמתית ונצחית, לא פחות!

 

כשמדברים על כלל ישראל לעולם לא לקטרג חלילה!!

זה לא התפקיד שלנו!

 

אסור לעולם להצדיק את הדין על יהודי אחר, או על כלל ישראל. 
צידוק הדין לא עלינו זה אך ורק אדם פרטי על הכאב שלו.

 

שנזכה תמיד לראות את הטוב שבכל יהודי, ובכלל ישראל!

 

נ"ב

באשר לשלושת השבועות זה אכן זמן נעלה מאד של ימי רצון.

ביז' תמוז ירד משה רבנו עם הלוחות הראשונים,
ואמור היה להיות חג של שלושה שבועות ימי חול המועד מיום קבלת הלוחות,
עד הכניסה לארץ ישראל שאמורה הייתה להיות בט' באב.

ואכן בגאולה זה מה שיהיה בע"ה. 

 

יהי רצון שהטוב האמתי הטמון בשלושת השבועות הללו יתגלה סוף סוף,
כי לאחר 3000 שנים מאז מתן תורה, הגיע הזמן.

ואין מי שרוצה בכך יותר מהקב"ה.

 

וגם מצוה לחזור בתשובהשובו

לי קשה שכבוד ה' מחולל שה' בוכה וכל טיל דמעת כאב

ובו בזמן צועקים לה' אז מה אם? כך וכך?

מה זה אז מה אם??  ככה היינו רוצים שהוא ידבר אלינו?

 

וביד השניה מקצצים בחצאית ,מדברים חופשי מעורב, מהללים את הצבא במקום את ה'

 

רודפים אחרי הכסף כבוד ה' נרמס, שמים את ה' בהמתנה רח"ל

 

ואסור לזעוק על כבוד ה'.. רק על כבודנו המדומה.. זה צורם וזה כואב..

 

הופכים את המציאות לכאילו מושלמת.. וח"ו מלהגיד שיש מה לחזור בתשובה..מיד זה יחשב קטרוג

ואז ממילא שה' מנסה לעורר..יוצאים רח"ל עליו במקום לתפוס את עצמנו

לראות את הגעגוע

הופכים אותנו למסכנים במקום לראות את מי שכואב לו ומתגעגע וכבודו נרמס 

 

וכבר אלפי שנות גלות הוא מחכה שנזיז את עצמנו 

 

וכן..גם אם הלשון שלי תקיפה גם הכאב הזה שאני מציגה הוא כאב 

 

 

מצווה נעלית שאין כמותה לחזור בתשובהנקודה

בס"ד

 

וגם את התשובה, כמו כמו מצווה אחרת צריך לעשות מתוך שמחה.
לא יצאתי להגן על כבוד של אף אחד.
באמת.

רבי שניאור זלמן מליאדי נשאל פעם, מה יותר נעלה, אהבת ישראל או אהבת ה'?

ותשובתו הייתה :"אהוב מה שהאהוב אוהב".
אהבת ישראל היא המדד לאהבת ה'.

 

מאד מבינה את הכאב שלך על הדברים שעליהם אנו צריכים לחזור בתשובה.

מעולם לא חשבתי לקצר את החצאית או לומר שזה בסדר שזה קורה אם מישהי אחרת עושה כך.

אבל אם אנו מבינות שה' מאד מאד אוהב כל יהודי,

אנו מבינות שכואב לו כשיהודים מדברים לא חיובי זה על זה.

 

דווקא מתוך אהבת ה' אמתית ויוקדת כמו שלך ניתן להגיע לאהבת ישראל לכל יהודי איפה שהוא,

כולל לימוד זכות עליו.

 

תסלחי לי, אבל את בוחרת לראות את הצד המכוער בארמון.נועם ה
את הפסולת.
צריך לחזור על זה בתשובה.

הופכים אותנו למסכנים?? אותו!! אנחנו ילדים שלו! אנחנו חלק ממנו!

כל יום שאנחנו רחוקים ממנו קשה לו הרבה יותר!
משל לאבא ששלח את הבן שלו רחוק ממנו. האבא מתגעגע וסובל מזה הרבה יותר. (תשאלי את אבא שלי כמה היה קשה לו כשאחי היה בחו"ל)

והוא אוהב אותנו! והוא רואה כמה אנחנו מקסימים! כמה אנחנו טובים! כמה אנח ו משתדלים!

ואני מבטיחה לך שהוא רואה אותנו הרבה יותר טוב מאיך שאת משכילה לראות אותנו.
וכואב לו! את מדברת על בנו יחידו!


ולרגע לא סתרנו את זה שאנחנו עוד צריכים להמשיך ולהתחזק, להמשיך ולהרבות באור!
אני זועקת על נקודה אמיתיתשובו
עבר עריכה על ידי שובו בתאריך כ"ב בתמוז תשע"ד 06:08

 

 

 

 

אני לא בוחרת לראות את החלק המכוער שבארמון

 

אלא את הארמון ובעל הארמון

 

רק בעיניי הארמון זה משהו אחר

אני חושב שהגישה של שובומופים

הרבה יותר מבוססת בספרי המוסר

בכל הדורות לא ראיתי שרב הקהילה נעמד לדבר על כאבו של הקב"ה ואיך הוא מסוגל לעשות את זה

רק תוכחות וכיביושין על מה שאנחנו לא בסדר

ברור כשמדברים עם הקב"ה צריך לא לקטרג, אבל כשמדברים איתנו צריך לומר לנו מה אנחנו צריכים לתקן, לא להתמקד בלנסות להבין את מהלכיו של הקב"ה

 

יש גמרא [סוכה מג.] שלמדתי שלשום שלוי אמר פעם מתוך כאב כשהתפללו הרבה ולא נענו "עלית למרום ואין אתה משגיח על בניך", והגמרא קוראת לזה שהוא "הטיח דברים כלפי מעלה" ונענש על זה שנהיה צולע

 

אז נכון שנועם לא אמרה את זה, אבל לא נשמע לי נכון להתעסק עם זה כל כך הרבה, וזה גורם בסוף לדבר בצורה כזאת

 

בלימוד זכות של גדעון הוא לא מדבר על מה שהקב"ה אמור לעשות, אלא על זכויות של עם ישראל, או על זכות אבותם

הגישה של שובו נכונה מצד זה שהיא מחפשת מה החלק שלנונועם ה
בעניין. לא סותר בכלל. מה הקשר.

כל הקיטרוגים וההסתכלות שלה על העם- לא במקום.

ואם זה לא היה ברור- זאת לא באמת הייתה שאלה, זו היתה פריקה.
ואננחנו לא מתיימרים לרגע לחשוב שאכפת לנו מעמ"י יותר ממה שלו אכפת. לכן לא משיגים את זה בהבנה...

(בהתחלה כתבתי בלשון נוכח, אח"כ החלפתי ללשון נסתר).
איזה קטרוגים?שובו

את מקטרגת עליי

 

לא קטרגתי

 

כתבתי את כאב ה' 

 

ממילא נגעתי בנקודות שפלות שצריך לתקן

 

מה הקשר קטרוג?

 

הרבה כאב על כבודו של אבי

כל מה שכתבת בסוף ההודעה הראשונהנועם ה
קטרוגים מגעילים, שטויות והכללות על כלל עמ"י.

ואבא שלך כואב גם את השטויות האלה שאמרת על בנו יחידו, וגם אם זה נכון- אבא לא צריך שיבואו ויגידו את זה.

מי שחושב שהוא צריך להתחזק- שיתחזק בשקט, או שיחזק גם את כלל העם מתוך האהבה ולא האשמה.

התוכחה שלך לא היתה במקום בעיני, בפרט כשהבנאדם מסביר לך שהוא כואב על הצער הזה.
לא באתי ואמרתי לו את זהשובו

הוא יודע את זה מצוין

 

אני באתי ואמרתי את זה למשפחתו

 

מתוך כבוד  ואהבה אליו

 

ואני מרגישה שהוא אומר זאת לכולנו

 

 

וגם לי כאב ואני כואבת את זה מאוד 

במיוחד שיש עליהום על יהודי שמנסה לזעוק את זה בעולם.. ולהתבכיין על עצמנו עושים כל היום.

 

 

 

 

"על עצמינו"נועם ה
זה לא עלי, לא על קרובי משפחה, אפילו לא על חברים.
זה על העם שלו! העם שהוא ברא בשביל שיגדיל ויעצים את כבודו בעולם.

ואם נראה לך שע"י תוכחות כאלו העם יתחזק, אז את טועה. העולם מזמן עבר לעבודת ה' ותשובה מאהבה.

(לא משנה שזאת היתה הוצאת שם. אנחנו הרבה יותר טובים מאיך שאת רואה אותנו.)
והגישה של נועם, איילת שלי מבוססת בחסידות ובקבלה.נקודה

בס"ד

 

והבעל שם טוב, לא היה מסוגל לשמוע את התוכחות,

שהמגידים באותה תקופה היו אומרים לעם ישראל.
ועד שפעם הבעל שם טוב עלה על הבמה לאחר שמגיד ייסר את השומעים בהאשמות,

ושאל אותו איך הוא מעז לדבר לשון הרע על קהילה שלמה של יהודים, שהוא אפילו לא מכיר אותם אישית!

וכן המגיד ממזריטש, רבי לוי יצחק מברדיצ'ב, ועוד צדיקים רבים,
שהסתכלו על עם ישראל מצד מידת החסד, ולא להפך.

 

על כולנו חל הציווי :"הווה מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום רודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה".

מידתו של אהרון הכהן היא אהבה רבה. אהבה בלי גבול לכל יהודי באשר הוא.

למה כתוב אוהב את הבריות? וכי מדובר על בעלי חיים, ג'וקים ורמשים?
לא. כתוב "מקרבן לתורה"- משמע הכוונה ליהודים. אין עניין לקרב לתורה שום "בריה אחרת".

אז למה בכל זאת נוקטת המשנה בלשון "בריות"? אומר בעל התניא, מדובר ביהודים כאלו,

שאם אהרון הכהן, מסתכל עליהם במבט של רוח הקודש,
הוא לא מוצא בהם שום זכות- מלבד עצם זה שהם נבראו על ידי הקב"ה!!

אם פושעי ישראל מלאים מצוות כרימון, אני לא יודעת עד כמה יהודי צריך להיות רשע,

כדי שהזכות היחידה שנותרה לו זה שהקב"ה ברא אותו...

 

וגם אותם אהרון הכהן אוהב. ומתוך אהבה רבה זו הוא מקרבן לתורה.
לא על ידי מוסר, ותוכחות. אלא דווקא בכוח אהבת ישראל האמתית שלו.

 

ועל כל אחד מאיתנו חל הציווי להיות מתלמידיו של אהרון. לאהוב כל יהודי איפה שהוא.

להעניק לתת חסד, ללמד זכות. וככה ניתן לקרב לתורה באמת.

 

אני לא חושבת שאנחנו מסכנים. ממש לא.

כל אחד שזכה להיוולד בדור זה- שבו יתגלה בע"ה משיח צדקנו, נולד עם כוחות להביא את הגאולה לכל ישראל.

אני באמת מאמינה בזה.

רק שלפי הדרך של החסידות, האופן שבו מגלים את אוצרות הנשמה היהודית,
וחוזרים בתשובה גם אנחנ ו עצמינו, וגם עוזרים לזביבתינו,

זה על ידי אהבת ישראל ללא פשרות.

 

וכן, אנו עוסקים בלרומם יהודים, למקום טוב יותר בקשר אל הקב"ה,
אבל כל זה מתוך אהבה וראיית הטוב שביהודי, ועל ידי אותה אהבה.

 

 

גישהמופים

את מביאה הוכחה מסיפורים על הבעש"ט

אני אביא אותה הוכחה מהמגידים של אותה תקופה

ומתקופות קדומות יותר

 

את אומר שזה גישה חסידית? אולי, אני לא מתמצא, אבל הגישה החסידית היא במפורש חידוש שלא היה בעם ישראל, ואי אפשר לומר שמי שלא מזדהה איתה טועה

 

הוורט שכתבת על הקירוב דרך אהבה ידוע, אבל אני מניח שגם המגיד מדובנא אהב את עם ישראל מאד מאד, ומתוך אהבה הוא הוכיח אותם והאשים אותם

 

לדעתי בדור שלנו ספציפית לא כל כך יעיל להאשים, ובאמת צריך להתמקד בטוב שאנחנו עושים, כי אנחנו דור חלש שנשבר מהר, אבל למחוק את האשמה לגמרי מהשיח נראה לי לא נכון, וגם במציאות אני לא רואה שעושים כך, ויש היום הרבה מאד משגיחים שהשיחות שלהם מבוססות על לבוא בטענות, לדקדק על קוצו של יוד, להאשים ולא לוותר

 

 

ושובו לא שברה את לבנו, לא תבעה אותו על דקי דקויות, לא אמרה שאנחנו רשעים ופושעים

היא בסך הכל הדגישה דברים שלדעתה אנחנו לא בסדר

נראה לי די מאוזן

 

 

יפה מה שכתבת בפסקה האחת לפני האחרונה <ר>נועם ה
בעיקר בהתחשב בעובדה שאתה חרדי. (ההתחלה בעיקר)

ואני אומרת שהיא לא ירמיהו וישעיהו שתבוא להגיד לנו ככה איפה אנחנו לא בסדר.
להפך, רואים שלאורך הדורות כולם ניסו לברוח מהתפקיד הזה.

בעיקר שהיא מכלילה ומעוותת את המציאות עם המשקל הרב שהיא נותנת למי שמהלל ומשבח את צה"ל במקום את הקב"ה. את מי שלא מודה לו. את מי שמקצרת את החצאית וכו'.
למה לא לראות את מי שמאריכה? את מי שמתחזק?? את מי שמודה ומשתדל??

בעיקר בהתחשב בזה שהיא לא מכניסה את עצמה להכללה הבוטה הזאת.


כולם יודעים שיש בעיות, עובדה שאנחנו עדיין במציאות המצערת הזאת.

זה כמו שתבחר להעניש את הילד שלך ולהשאיר אותו מחוץ לבית בגלל כמה דברים שעשה, והשכן יבוא ויכריז בקולי קולות (לאוזני אביו האוהב) את כל חולשותיו של בנו. "מגיע לך! אתה מכאיב לו! תראה מה אתה עושה!" (בתוספת המצאות והכללות).

תהיה בטוח שהאבא השפוי לא ימהר לאהוב את אותו שכן מתוק שמכפיש ומכאיב לבן שבאמצע לכאוב ולבכות על העונש הזה.

הוא יודע שהוא לא בסדר, הוא כ"כ משתדל.
או שתשתוק או שתחזק אותו באמירות חיוביות.

ואם אני מוחה זה כי זה צורם לי מאוד.

ואם הדרך הזאת (הדרך של ההאשמה והתוכחה) לא נעימה לה ומקדמת אותה- שתבין את הטעות.
"הוא יודע שהוא לא בסדר"?מופים

אני לא כל כך רואה את זה

ואני לא קראתי את זה כהכללה. אשתי לא מקצרת חצאיות (קל וחומר שאני לא...) גם לא שיבחתי את צה"ל בכלל, ובאמת לא חשבתי שהיא מדברת עלינו.

היא האשימה את מי שאשם, לא את מי שלא

 

 

ואני מתפלא שזה כל כך כואב לך. אז נכון, כך חינכו אותך, ויש לזה מקום, אבל למה לא תוכלי להכיל דעה שחולקת עלייך?

 

אין לי בעיה שתשכנעי, גם אני מנסה לשכנע, וגם שובו, אבל את ממש כאובה, מדברת עם פגיעה אישית, כשאני לא מבין מה הבעיה, יש גישה כזאת בעם ישראל, יש אנשים שחושבים כך, וזה בסדר. זה לגיטימי לחשוב כך, גם אם את חושבת שזה טעות

אז תתווכחי, אבל למה לקחת ללב?

 

(והיותי חרדי לא קשור כל כך לענין, כידוע החסידים הם ג"כ חרדים... אני פשוט אומר את דעתי.

לא קלטת עדיין שאני  טיפוס חושב, שאומר את דעתו ולא מצטט כמו תוכי אלא אם כן חשבתי על זה והגעתי למסקנה שכך ראוי לעשות כאן?)

כן. הוא יודע שהוא לא בסדר. עובדה שמשתדל.נועם ה
ומי שלא יודע- פשוט אומרים לו יפה. חא מאשימים אותו.
ומי שקשה לו- מבינים אותו ומדברים אליו יפה. מה לעשות? קשה להיות ילד טוב. <ר>

להאשים את מי שאשם- לא התפקיד של אף אחד.
נעים לך שאאשים אותך בגלות ישראל בגלל שעות לימוד תורה מבוזבזות?
שכל אחד יתעסק בחיים של עצמו. (אם יש סיבה למחות- מוחים. אבל לדבר ככה על עמ"י ולהאשים אותם ולצאת מההאשמה- לא במקום.)

ואני מתפלאת שזה לא כואב לך!!
ולא נכון! לא ככה חינכו אותי לצערי. עמלתי על הדעות שלי ביגע רב.
ולמה אני לא יכולה להכיל דעה כזאת? כי זאת לא דעה. זה פשע!
כמו שלהיות אוהב כופרים למינהם ושונאי ישראל זה פשע ולא דעה מבחינתי.


פגיעה אישית- כי זה פוגע בי. (הלוואי שיהיה מספיק אישי. זה סימן טוב).
לקחת ללב! זה חלק ממני! מה ז"א??

העם הזה הוא לא עם ככל הגויים, אנחנו חלק ממנו.
ולדבר עלינו- זה לדבר עליו.
וזה כואב, אוקיי?
ומבחינתי לאכול קיטניות זה פשע...מופים

את רוצה שאני אביא לך רבנים גדולים פי אלף מרבותייך ורבותי שמתבטאים הרבה יותר חריף

 

ואם לא חונכת כך זה יותר מובן שאת לוקחת את זה אישית, 

כי זה נשמע שהחינוך הזה לא מצא חן בעינייך ופגע בך

 

אבל זה שיש לכולנו דברים שכואבים לנו לא אומר שאין זכות לשני לחלוק עלינו

במיוחד שאם תחשבי קצת, הויכוח כאן מאד נקודתי וממש לא נרחב ש\כמו שהוא יכל להיראות

(בסוד נגלה שגם אני קצת נפגעתי מחינוך כזה. אז מה? זה אומר ללכת לקיצוניות השניה?)

 

וזה נשמע שזה אכפת לך כי פגעו בעם שלך

אז אף אחד לא פגע, אף אחד לא ניזוק מטענות כאלה, יש אנשי שיכולים להתחזק מסיגנון כזה של דיבור, ויש אנשים שיכולים קצת להיעלב

 

אבל הרי בפורומים כאן מעליבים הרבה מאד אנשים, מה פתאום כאן כל כך נזעקת על זה שאולי העליבו מישהו?

 

אם אתה משווה אכלית קטניות לזה- כנראה שזה יותר עמוקנועם האחרונה
עבר עריכה על ידי נועם ה בתאריך כ"ב בתמוז תשע"ד 20:12
ואין לי זמן וכוח להקדיש בשביל זה.

ומה שכתבת בפיסקה השניה- קשקוש... (כבר הסברתי מה כואב לי בזה).

הויכוח אומנם נקודתי- אבל מהותי בעיני.
וזאת לא "דעה אחרת" מבחינתי, זה משהו שצריך למחות עליו.-
זה עין רעה (סליחה), לשון הרע והוצאת שם רע על כלל עמ"י.

מבחינתי גישות כאלה פוגעות בעם.
וגם אם לא- ריגשית באמצע הלילה מאוד הרתיח אותי שזה מה שיש לה להגיד עלינו. זה פוגע.. מה נעשה?

(אגב, כשפוגעים במישהו בפורום- גם פוגע בי. אבל זה סתם כי אני בנאדם רגיש (אפילו לא קשור לטוב לב). [זוכר שמישהו כתב לך משהו והרגשתי צורך להגיד לך שאני לא מסכימה איתו?... כי אומנם כתב לך- אבל כאב לי.]

ככה עם הרוב, כשמישהו נפגע- כואב לי.
אבל זה לא קשור לזה. זה בא ממקום אחר.
אומנם כלל עמ"י מורכב מהרבה פרטים של עמ"י, אבל לדבר על כלל עמ"י- זה לדבר על בנו יחידו של הקב"ה.
ואפילו משה, שכולה אמר "והם לא יאמינו לי" קיבל על זה צרעת. מה כבר אמר?

ואני לא מוציאה את עצמי מהכלל הזה, להפך, יש לי בזה במה להתחזק (כמו בכל בחינה בעולם. לא מצאתי תחום שבו אני יכולה לומר שאני נקיה בו).

(ואגב, לא נפגעתי אישית מהחינוך הזה, וממש ממש לא הלכתי לקיצוניות השניה ח"ו).
ברור שזה עניין של גישהנקודה

 

בס"ד

 

לא האשמתי אף אחד, רק הראתי את הצד השני.

 

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t656211#7296699

 

ומה שאת קורא :וורט חסידי", בשבילי זו דרך חיים.

 

^^^^^^ מהממת.נועם ה
מסכימה עם כל מילה.אילת השחר
לגבי המשלשובו

רק שאני לא מישהו מבחוץ שמתערב לאב ובניו

אני גם הבן

 

ואבא שלי שבוכה .

ויודע שכואב לנו לשמוע את בכיו 

 

ואז כשייסים לבכות יבוא ויגיד לכל ילד אני יודע שקשה לכם לשמוע אותי בוכה ויחבק

 

ופעם הבאה שיבכה יהיר יהיה שהילדים יגידו אוףף  סה"כ אבא בוכה הוא יודע שקשה לנו שירגיע

 

אז הגיוני שבתור ביתו מותר לעורר ולומר אולי נתרכז בו אבא בוכה

 

אבא בוכה

 

בוכה

 

 

ואני מרוכזת באם נעים לי או לא?

 

זה לא טייפ זה אבא 

 

ופה זה לא אבא רגיל זה ה' שהוא בכלל פצצת אהבה אלינו

אז איך אפשר להתעסק בעצמנו ובו לא?

 

להפנות את הזרקור ממני ,אליו.

 

מתוך הבנה שהוא לא סותר אותי הוא כולל אותי.

 

כואב לי שכל החדשות מתעסקות בעצמנו 

 

וכשמישהו צועק את כבוד ה' ממש מכל הלב בכלל לא מצליחים לשמוע כי זה כל כך לא בכיוון של האזניים כי רגילים לשמוע כמה אנחנו מסכנים ויש אנשים שלוקחים את זה כהתקפה

אבל כשמדברים על המסכנות שלנו..אף אחד לא מבין למה זה נשמע התקפה כלפי מעלה כי אנחנו כל כך שקועים בעצמנו.

 

ואני לא באה לקטרג אני באה לכאוב

 

לא הגיוני שבשם הקטרוג אסור לטפל בנקודה כואבת

 

לגבי המשל את צודקת, רק שמי שבעל המשל זה החפץ חייםנקודה

בס"ד

 

והוא כן אומר שברגע שמישהו מביא את השלילי הוא באותו רגע כמו שר של המלך.
וזה לא סותר.

 

 

פעם ראית אבא בוכה?נועם ה
אני ראיתי, הרבה יותר כואב לראות אבא בוכה. זה שורף.

ועוד יותר קשה לראות שאבא ששלח את הבן שלו רחוק ממנו מאילוץ וקשה לו עם זה מצד עצמו, ועוד יותר מצד זה שרואה את הבן שלו סובל, כואב, שותת דם... מתגעגע אליו.
מישהו אמר שלא כואב לו? על זה דיברנו!

גם לנו כואב! גם אנחנו מתגעגעים אליו!
ואני פונה אליו ואומרת די!! שיבוא כבר!
ומשכנעת אותו בכך שבאמת הבן שלו כ"כ משתדל ומתקרב אליו, אז שיחשוב על זה שסבלנו כבר כ"כ הרבה ויושיע אותנו מהר!

(אני חושבת שבגלל שהחלפתי את ה"שאלה" ללשון נסתר- זה היה נראה כהאשמה. אבל לא. זאת היתה תפילה.
הרשי לי להתפלל להאצת הגאולה, והפריע מאוד שאת מקטרגת על הבן בשרשור- המטרה שלי היתה הפוכה!)
אם את נהנית לומר שאני מקטרגתשובו

חבל .

 

את מקטרגת עליי

 

אבל באמת זה בחירה שלך

 

 

אני חושבת שאת יותר מידי נכנסת לנעליים של ה' בשכל הפשוט שלך וזה חוצפה

 

ואת לא רואה  את המקום שלך בעניין 

 

מי שרחמן על אכזרים אכזר לרחמנים

 

עודף העיוות במזה לדון לכף זכות גורם לתחושת גאווה של עמ"י והרבה תביעה וכעס רח"ל אל ה'

וזה כמובן לא בצדק כלל!

 

זה מזעזע אותי כל פעם מחדש

 

הרחמנות הלא נכונה הזו מולידה אכזריות אל ה' וההסתכלות עליו נהיית מעוותת  וזה רק מגביר את החטא שעליו צריך להתעורר

 

 

 

 

את חיב בסרט (סליחה) ולא מבינה על מה אני מדברת.נועם ה
לא נכנסתי לנעליים שלו- מה שכתבתי גדולים ממני וממך אמרו.

מה זה "לא רואה את המקום שלך בעניין"?!

וכשאני שאלתי אותך אמרת "אני לא רואה את עצמי בבעיה הזאת. ממש לא" - זאת חוצפה! את באמת חושבת שאין לך במה להתחזק בשביל להאיץ את הגאולה?

ולהגיד עלינו אכזרים- זה קיטרוג דוחה.
אכזרים?? מה??

מי התאכזר אל ה'?
ונראה לי שהעיוות נמצא במקום אחר.

אין פה שום גאווה. את חיה בסרט.
נעם ה' יקרהשובו

וכשאני שאלתי אותך אמרת "אני לא רואה את עצמי בבעיה הזאת. ממש לא" - זאת חוצפה! את באמת חושבת שאין לך במה להתחזק בשביל להאיץ את הגאולה?

 

ממש לא כתבתי זאת!!

 ממש חבל שאת סתם אומרת 

 

להגיד עלינו אכזרים? למה את מדברת ברבים? ?? 

 

אכזרים? מי שרחמן על אנשים ואח"כ כועס על ה' זה אכזר 

 

 

והאמת שממש לא אכפת לי מה את חושבת..

אני לא כאן לשכנע אותך

את מתנגחת עליי כאילו אני דנה בכבודי האגואיסטי 

 

אמרתי את דעתי

וכן היא כואבת לי

 

 

 

 

תקשיבי, אם לא היית כותבת על עמ"י מה שכתבתנועם ה
לא הייתי טורחת בכלל לענות לך.
אולי רק מסבירה שלא הבנת. (פעם אחת הסברתי. התעקשת להמשיך לחשוב שאני כועסת עליו. לא אכפת לי.)

אבל הגישה שלך על כלל עמ"י צורמת בעיני. ואני מרגישה צורך למחות על זה.

תסתכלי על העם שלך בעין חיובית.

ומבחינתי גישה כזו היא לא גישה רחמנית בכלל. להפך.

לא התגנחתי עליך, לא מכירה אותך, מחיתי על דיבורים שכאלו.
אולי לא הבנתי אותך נכון. אבל כתבתי שאני מקוהנועם ה
ענית לי - "אז זהו, ממש לא".

יום טוב בשורות טובות.
אבל למה להסתכל על זה כאילו ה' ועם ישראל במלחמה??נקודה

בס"ד

 

"אורייתא ישראל וקודשא בריך הוא כולא חד".

 

אף אחד חלילה לא מאשים בכלום!

 

לא את עם ישראל, ובטח לא את הקב"ה!

 

הכאב הוא על הריחוק, על הגלות.

 

כולנו רוצים להתקרב לה'.

 

כולנו רוצים לחזור בתשובה.

 

ולכולנו יש במה להשתפר.

 

אם יש כאן מחלוקת על ראייה מסוימת, יכול להיות שהיא לא תיפתר כאן.

אבל כדאי שנזכור שכולנו באותו צד.

 

רק שחלקינו חושבות שללמד זכות על יהודים זה קריטי בעת כזאת,

וחלקינו חושבות שדווקא מוסר יעזור להביא את הגאולה. 

 

אבל כולנו רוצות את אותו העניין, אז בואו נתמקד במטרה המשותפת, 

שהיא באין ערוך חשובה יותר מוויכוח על הדרך אליה.

 

שכל אחת מאיתנו תעשה את המקסימום על פי הדרך שהיא מבינה,

ובע"ה נביא כולנו יחד את הגאולה.

 

 

 

תסלחו לי רגע אם אתפרע קצת?פייגליניזית

אף אחד כאן לא רוצה מקדש. כולם בוכים שיש מלחמה והרוגים, אף אחד לא רוצה מקדש.

 

כמה מאיתנו באמת רוצה חבורת הזויים שיבנו את בית המקדש... כמה מאיתנו באמת רוצה את כל זה באמצע החיים? אולי גם לא אני. מה שבטוח זה, כשהעם עדיין בגלות תרבותית וזהותית אין סיכוי לא לשלום ולא לגאולה. 'שטפו תעיניים, תביטו במציאות. 

כולנו רוצים מקדש. מאד אפילו!!!נקודה

בס"ד

 

אולי חלקינו לא מספיק מחוברים לרצון הזה,
לא יודעים מה המשמעות של זה, 
אבל הרצון קיים בכל אחד ואחת.

 

צריך לחשוף אותו.

 

ויכולה לומר בשמי ובשם ילדי, ובשם קבוצה מאד גדולה של נשים,
שלומדות ביחד הלכות בית הבחירה בכל יום בשלושת השבועות-
רוצים ומייחלים, בכל הלב לבניין בית המקדש במהרה ממש!

 

ורק להמחשה שיחה שהייתה במוצאי שבת לפני כמה חודשים עם 

הקטן שלי בן שש, (כשהם למדו בגן פרשת שבוע מתוך ספר ויקרא) :

"אימא, איך אני יכול להרוויח המון כסף מהר מהר?"

אני :"למה אתה צריך כסף?"

הקטן שלי :"עוד מעט יהיה בית מקדש, אני צריך קורבן חטאת כי הדלקתי את האור בטעות,
ואני רוצה לקנות לה' הרבה הרבה קרבן תודה, לכבוד הגאולה"

אני :"אבל כשתבוא הגאולה יהיה לך כסף!"

הקטן שלי :"לא! אני רוצה לקנות את זה לה', בכסף שאני עבדתי והרווחתי בעצמי"

 

והוא לא היחיד בגן שלו, (ולא בבית) שמדבר ככה...

אני רוצה שיהיה לנו טוב..יעל מהדרום
לק"י

ואם מה שיעשה לנו טוב זה ביאת המשיח (ובניית בית המקדש)- אז זה מה שאני רוצה!

ומסכימה שלהרבה אנשים בית המקדש לא באמת חסר, כי אנחנו לא חיינו בתקופה שהוא היה קיים, ולכן קשה לנו להבין את החסר.
סביר להניח שהרבה מתוכינו צועקים כבר כי קשה לנו, ולא כי אנחנו מרגישים שחסר לנו בית המקדש.
אכן. מים קרים על נפש עיפה...ונסי

בדיוק היום כתבתי...אילת השחר

תודה לה' שנותן לנו אפשרות לראות דברים מזוויות אחרות משלנו.

 

אני מבינה את הכאב שלך, ולמה צורם לך כל כך לשמוע את הפנייה הזאת לבורא עולם, אולי את רואה את המציאות אחרת מנועם ומעוד כמה אנשים.

לענ"ד , צריך גם להכיר את הכותב של הדברים לפני שמטיחים ביקורת על מה שכתב.

אם היית מכירה את נועם היית קוראת את זה נכון. בעיקר את מה שמהלך שם בעדינות בתוך הנפש ובין השורות.

 

לב שכואב את הצער של השכינה.

את הצער של הקב"ה.

 

"בכל צרתם לו צר"

 

אנחנו יודעים שהכל בא מהקב"ה הטוב יותר והטוב שמתחפש לרע, והכל חלק מתהליך שכולנו מתפללים בכל רגע להגיע לשיאו-

שיפסק צער השכינה! שהיא תשוב לביתה בשמחת עולם!

שיתקיים יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה.

 

לגאולה השלמה במהרה בימינו, בשורות טובות!

 

(ולגבי ההפטרה...זה לא הדבר היחיד שנמצא שם...)

(ולגבי ההפטרה...זה לא הדבר היחיד שנמצא שם...שובו

שאר הדברים מדבריםע ל הכאב הזה ומרחיבים עליו

נכון...אילת השחר

אני צריכה עוד לבדוק את מה שראיתי...

אך אם בהפטרות עסקינן, בל נשכח איך נחתמת ההפטרה של השבת האחרונה שממנה נמשכת הקדושה לכל השבוע הבא-

 

"...כֹּה אָמַר ה' זָכַרְתִּי לָךְ חֶסֶד נְעוּרַיִךְ אַהֲבַת כְּלוּלֹתָיִךְ, לֶכְתֵּךְ אַחֲרַי בַּמִּדְבָּר בְּאֶרֶץ לֹא זְרוּעָה. ג קֹדֶשׁ יִשְׂרָאֵל לַה' רֵאשִׁית תְּבוּאָתֹה, כָּל אֹכְלָיו יֶאְשָׁמוּ רָעָה תָּבֹא אֲלֵיהֶם נְאֻם ה'" (ירמיהו ב' ב-ג)

 

גם את זה צריך לזכור.

 

וזה מה שלענ"ד ניסו להסביר למעלה.

ברורשובו

אבל שכתוב זכרתי לך וכו' ..

 

אבל עכשיו ציינתי שכתוב משהו אחר..

זה לא סותר

|נשיקה|נועם ה
לאאאמעריצה של אבא
בבקשה תגידו לי שזה לא נכוןןןן!!!!אבאאאא ((
אני מרגיש שעכשיו כל השערים פתוחים בין מבחינהחסדי הים
ציבורית בין מבחינה אישית, רק אנחנו צריכים להתחזק לעשות הכל לפי מוסר הלחימה של התורה, ולא לפי המוסר של פרופסור דתל"ש! אע"פ כן ה' מרחם! ה' אתנו אל תיראו!
איך אפשר לדבר ככה אל הקדוש ברוך הוא?גפן36
עבר עריכה על ידי גפן36 בתאריך כ"ב בתמוז תשע"ד 08:29
מסכימה עם שובו, מאוד!
זה כמו בזמן הנביאים, שעמ"י היו יוצאים למלחמה ורוצים לשמוע
דברים טובים שנביאי האמת לא היו אומרים- היו פונים לנביאי השקר.
כשדלתות ההיכל היו נפתחות- היו בוחרים להעלים עין מדברי נביאי האמת,
ולפרש את המציאות לזכות.
נכון שיש עניין גדול מאוד שלא לקטרג ח"ו על עם ישראל,
אבל אי אפשר לדבר דברים תוך העלמת עין.
צריך להגיע אל הזכות מהמקום האמיתי.
והמקום האמיתי אי אפשר שידבר ככה אל הבורא יתברך,
שכואב הרבה יותר מאיתנו את כל זה.
זה כמו לבוא לאב כשהוא אבל ולהראות לו זרת שבורה,
שנקטעת כי הוא לא טיפל בה.
האחריות על תשומת הלב לאן אנו הולכים ניתנה לנו,
ואף שיכול היה לשמור- נראה שלא כך היה הרצון מלפניו.
ואנחנו צריכים להסתכל על האמת כמו שהיא, במיוחד בימים אלה, ולשאול למה.
למה אבא בוכה ואנחנו רק חוגגים ואומרים תודה?
למה למעלה משישים שנות גאולה לא הספיקו לנו להפנים את המסר?
למה רק סטירה כואבת במיוחד גורמת לנו להזכר ולהתאחד? וכו'
אפשר ללמד זכות על עם ישראל,
אבל לא מתוך מקום של "כולנו כואבים וכולנו רוצים מקדש צריך רק לחשוף"
זה נכון, אבל השאלה היא למה לא עבדנו?
א יפה היינו עד עכשיו שהכאב עדיין מוסתר?
שחסרון המקדש לא בוער בעצמותינו?
אלא שעם ישראל אכן בתהליך התקדמות,
ולאט לאט נפקחות עיניו בחזרה,
לאהבה את ה' וללכת בדרכיו, ולבקש מלכותו באמת.
אבינו שבשמים! כמעט אלפיים שנים היינו כל עם ישראל בגלות.
לחוצים מתחת לאויבים שלא נתנו לנו מנוחה.
חזרנו לכאן כתינוק שנשבה, וכבר לא ידענו מה אנו מבקשים וממי.
רוב צרותינו השכיחו ממנו. פחדנו להאמין שסלחת, ושבחרת בנו שוב מכל העמים.
מעטים בכמות, מעטים במצוות, מוכים ומושפלים.
ובכל זאת, עם כל העינויים, מסרנו נפשנו למענך. ו
רובם המוחלט של בנינו מוכנסים בבריתך.
גם אלו שלא אומרים בפה מלא-
בעצם מילת בניהם מוכיחים שכולנו רוצים להיות עמך, לעבוד אותך כראוי.
גם אם שכחנו את הדרך הנכונה, מצער הגלות.
זכֵּינו לשוב אליך באמת באהבה, ולא מתוך ייסורים.
זכֵּינו לראות כולנו באורְך ולהכיר חזרה בחובתינו המלאה,
ולעבוד אותך בשמחה ובלב שלם.
השתפכתי. כואב לנו.

לא קראתי הכל כי נראה שחזרת על הדברים שלהנועם ה
(קצת יותר עדין. נכון).

אז- זה שיש גם את הצד שלנו- לא סותר.
מה ששאלתי עליו- לא התלוננתי. לא האשמתי. אני ב א מ ת לא מבינה איך הוא יכול. אבל אני לא מצפה לתשובה.

יום טוב, בשורות טובות.
מי שכביכול דואג ל׳כבוד עמ״י׳ ממש לא דואג לכבוד ה׳דעאש
רואים את זה בלי סוף יום יום.
אף פעם כמעט לא יוצאים נגד שונאי ה׳ ושונאי הדת, אך כל הזמן מגנים את מי שמדבר כנגד אותם רשעים או כנגד חטאים מסויימים (ולא כנגד עמ״י בכללותו חלילה). כבוד שונאי ה׳ חשוב בדור הזה לאין ערוך מכבודו של ה׳.
לפחות שלא ישקרו בנושא הזה.
גישה זוועתית.נועם ה
גישה חרדית כזאת- או כבוד עמ"י או כבוד ה'.

לא. כבוד עמ"י וכבוד ה'.
מי שיבוא ויכפיש את כבודו- אני יצא עליו. וגם מי שיכפיש את עמ"י. ממש לא פחות גרוע.
נועם יקרה, זו לא בדיוק גישה חרדית...נקודה

בס"ד

 

ולעצם העניין,

שונאי ה' אלו שונאי ישראל.

 

אין פה מלחמות על כבוד.

יש דרכים שונות.

 

יש מי שבוחר להסתכל על יהודי ולראות את היצר הרע שלו. 
ויש מי שלמד להאמין בחלק אלוקא ממעל שבכל יהודי.

 

אותו אחד מאמין שהדרך היא לא לצאת נגד יהודים שעושים מעשים שליליים,

אלא לקרב אותם באהבה.

 

לא מצדיקים את הרע, רק עובדים בדרך אחרת למגר אותו.

מתוך העצמת הטוב שכן קיים. 

 

 

צודקת. סליחה ממש.נועם ה
גישה מוטעית אצל חלקם. (מהיכרות, מוצאת את זה יותר שם לצערי. ולא רק אני..)
הכל בסדר צודקת. קיים אצל חלק מסוים.נקודה
נגד חרדים זה בסדר לצאת, הם לא חלק מעם ה׳...דעאש
שוב: כבוד ה׳ הוא למרמס בדור הזה.
מתי שמענו בפעם האחרונה מישהו שמחה
על כבוד ה׳? לי לא זכור בשנים האחרונות ולו מקרה אחד כזה.
רק כשיוצאים נגד שמאלנים או נגד עבירות מסויימות, אז יש השתוללות.
כי זה מה שאתה בוחר לראות. שיערב לך.נועם ה
לא יודעת איך פספסת- אבל כן הערתי. רק בעדינותנקודה

בס"ד

 

וגם היה לי ברור שהיא לא מתכוונת להכליל, ככה יצא בטעות.

והיא אכן אישרה, יצא בטעות. לא החזיקה בכך שאכן כל החרדים מאמינים כך וכ'.

 

ולא יוצאים נגד שמאלנים- כן נגד תופעת השמאלנות.

ייתמו חטאים ולא חוטאים.

 

זה הכל.

 

 

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך