יאללה כבר!! מתי זה יגמר?!?!נועם ה
אני לא נרדמת
כולי דאגות.....

אוף... אז מה אם 3 השבועות???
די, כבר אלפי שנים אנחנו סובלים את השבועות האלה למה שלא יהיה לשבועות האלה סוף טוב?
זה הספיק!!! הכל הספיק! הוא לא חושב?
כל השנים האלה, לא נמאס לו לראות אותנו סובלים ככה? (<ר>)
איך??

ה' בבקשה שלא יהיו נפגעים יותר! אנחנו לא עומדים בזה!!!





לא רציתי לכתוב פה דברים רגשיים, אבל אני לא עומדת בזה.|בוכה|
אני לא כותבת פה אף פעם אבל זה צורםשובו

אוף... אז מה אם 3 השבועות???
די, כבר אלפי שנים למה שלא יהיה לשבועות האלה סוף טוב מצידנו ,שנחליט שחוזרים בתשובה שקצת משהו מעבר לקישקע שלנו מעניין אותנו? שמתחילים לתפוס את עצמנו באמת למערכת הזוגית שלנו עם ה'
זה הספיק!!! הכל הספיק! אנחנו לא חושבים?
כל השנים האלה, לא נמאס לנו רק מלראות את עצמנו? (<ר>)
איך??

 

 

 

 

 

ולעניין השאלות בפתיחת השרשור

איך אפשר לכתוב ככה אל ה'

מה כבר כל כך התאמצנו בשביל כבודו ? מה בזמן שטוב באמת מעניין אותנו?

ולמה רק שכואב צועקים? ולמה בו בזמן שכשמבקשים מה'? כשהוא שולח מתוק תמיד מהללים רק לא אותו

משפאים קשים כמו כל הכבוד לצה"ל אין על אנא ערף בנט וכו'

וה'???? אה.. פתאום שוכחים אותו.. מי זה צהל? מי זה בנט? סתם קשים חלשים.

הפטרת מסעי כותבת את כאב ה' על זה שנזכרים בו רק כשרוצים שלא יהיה קשה

 

מותר קצת לבכות כשכואבבקטנה
גם להשם.
וזה שבוכים לו לא אומר שלא מודים.
(ע"ע שרשורי איזה טוב ד בכל ימות השנה)
לפני התקפות כדאי לנשום.. זה זמן קשה לכולנו.
לא התלוננתי. התפללתי. באמת לא מבינה.נועם ה
עבר עריכה על ידי נועם ה בתאריך כ"ב בתמוז תשע"ד 04:42
ואני אוהבת אותו ויודעת שהוא יודע מה שהוא עושה. אבל באמת לא מבינה איך הוא יכול עוד להמשיך לסבול מזה שהבן שלו סובל. הוא הרי סובל מזה הרבה יותר מאיתנו! אז איך??

ואני מניחה שמה שכתבת שם על כולנו (בניו)- התכוונת בעיקר לעצמך. לפחות מקווה שלכך התכוונת.

לעניין "השאלות" שלך בסוף-
כתבתי עם המון אהבה, לא כמו שקראת.
ותסתכלי את! על עמ"י, הבנים של זה שאת כ"כ נזהרת בכבודו.

כמה הם מתאמצים! כמה הם משתפרים! כמה הם טובים! כמה הם צדיקים!
כמה למרות כל הפיתויים, הקשיים, הייסורים נשארים הילדים שלו! נשארים עבדים שלו! (זה צחוק בעינייך????)

(עיזבי אותי!) הבנים שלו!! הם מהממים!!
(ראיתי "ערס" שלכבוד 3 השבועות שומע רק שירים דוסים, עד ר"ח שלא ישמע בכלל. צדיק!)

ומי אמר שרק כשכואב צועקים???

ומה זה השטויות האלה לראות אותנו כלא מודים לו???

למה את מסתכלת עלינו ככה? מי הרשה לך? חוצפה!!! אני בשוק.

וכל הקשקושים האחרונים (סליחה מכבודך) שכתבת, הרבה הרבה יותר צורמים מהדברים שלא הבנת אותם נכון כפשוטם.
ב"ה שלכולנו יש על מה לחזור בתשובה.
סתם שאלה במה זה אומר שלמרות כל הפיתויים עדייןשובו

נשארים עבדים שלו?

 

ולגבי המקוה שמה שכתבת כולנו התכוונת רק על עצמך- מקווה

 

אז זהו ,ממש לא.

 

כאן הכאב מה רק אני חושבת את זה??

 

אז עצוב

שלמרות כל הפיתויים עדיין נשארנו עבדי ה'.נועם ה
כפשוטו.

כן. העולם הזה מושך מאוד! הוא נוח! הוא מפתה.

ולא, אנחנו מתאמצים לעבוד אותו!!! מתאמצים!!! יורקים דם!!!
כמה סבלנו בעולם הזה!!!! ואנחנו עדיין נשארים יהודים גאים שאוהבים ועובדים אותו יתברך! זה קל? נראה לך??

אני לא מבינה איך את יכולה לדבר ככה!
את לא רואה שכולם משבחים אותו??? שכולם מודים לו??? שכולם מתפללים אליו??
כמה חוזרים בתשובה! כמה מתנחלים שמוסרים את נפשם לגור במאחזים ובאיזורים מסוכנים??? כמה צדיקים! כמה ביינישים שמעדיפים לשבת וללמוד ולחיות על פת במלח מאשר לבזבז את הזמן שלהם על שטויות נוחות!
וידי קצרה מלכתוב.

אני מקוה. כן.
כי אם את לא רואה את עצמך בתוכחה הזאת- אל תדברי ככה על כלל עמ"י.
מצווה להרבות במעלת עם ישראל!נקודה

בס"ד

 

לו היה מדובר שמישהי שבוכה על משהו פרטי שלה באופן של "די נמאס" וכ',

אולי, אולי, היה איזה שהוא מקום לביקורת.

אבל כשה' רואה דמעות ותסכול וכאב על כלל עם ישראל, 
אלו תפילות שיקרות לקב"ה!!

ישנו משל על מלך, שמעניש את בנו, ויש למלך שני שרים.
שר אחד מנסה לעורר רחמים על בן המלך, ואומר שלא מגיע לבן המלך עונש כל כך גדול,
ושר אחר יוצא להגנת  כבוד המלך,

ומתחיל לפרט כמה הבן לא היה בסדר, ומזעזע איך השר השני מטיל דופי בחינוך של המלך וכ'.

ואף אומר עד כמה זה הכל בידיים של הבן,וכ' וכ',
את מי מהשרים המלך יעריך יותר? |
את מי המלך ירצה לשמוע?

 

אם הקב"ה נאלץ לעשות משהו שאנו חווים אותו כרע בעולם, אף שבאמת אין רע יורד מלמעלה, 
כואב לקב"ה שכואב לנו. "בכל צרותם לו צר".

ה' מחפש את לימוד הזכות על עם ישראל. 
כן, אז מה ששלושת השבועות? וכי יש משהו שיכול להגביל את הקב"ה מלגלות את רצונו האמיתי?

הרצון האמתי זה לעשות טוב גלוי לעם ישראל, גאולה אמתית ונצחית, לא פחות!

 

כשמדברים על כלל ישראל לעולם לא לקטרג חלילה!!

זה לא התפקיד שלנו!

 

אסור לעולם להצדיק את הדין על יהודי אחר, או על כלל ישראל. 
צידוק הדין לא עלינו זה אך ורק אדם פרטי על הכאב שלו.

 

שנזכה תמיד לראות את הטוב שבכל יהודי, ובכלל ישראל!

 

נ"ב

באשר לשלושת השבועות זה אכן זמן נעלה מאד של ימי רצון.

ביז' תמוז ירד משה רבנו עם הלוחות הראשונים,
ואמור היה להיות חג של שלושה שבועות ימי חול המועד מיום קבלת הלוחות,
עד הכניסה לארץ ישראל שאמורה הייתה להיות בט' באב.

ואכן בגאולה זה מה שיהיה בע"ה. 

 

יהי רצון שהטוב האמתי הטמון בשלושת השבועות הללו יתגלה סוף סוף,
כי לאחר 3000 שנים מאז מתן תורה, הגיע הזמן.

ואין מי שרוצה בכך יותר מהקב"ה.

 

וגם מצוה לחזור בתשובהשובו

לי קשה שכבוד ה' מחולל שה' בוכה וכל טיל דמעת כאב

ובו בזמן צועקים לה' אז מה אם? כך וכך?

מה זה אז מה אם??  ככה היינו רוצים שהוא ידבר אלינו?

 

וביד השניה מקצצים בחצאית ,מדברים חופשי מעורב, מהללים את הצבא במקום את ה'

 

רודפים אחרי הכסף כבוד ה' נרמס, שמים את ה' בהמתנה רח"ל

 

ואסור לזעוק על כבוד ה'.. רק על כבודנו המדומה.. זה צורם וזה כואב..

 

הופכים את המציאות לכאילו מושלמת.. וח"ו מלהגיד שיש מה לחזור בתשובה..מיד זה יחשב קטרוג

ואז ממילא שה' מנסה לעורר..יוצאים רח"ל עליו במקום לתפוס את עצמנו

לראות את הגעגוע

הופכים אותנו למסכנים במקום לראות את מי שכואב לו ומתגעגע וכבודו נרמס 

 

וכבר אלפי שנות גלות הוא מחכה שנזיז את עצמנו 

 

וכן..גם אם הלשון שלי תקיפה גם הכאב הזה שאני מציגה הוא כאב 

 

 

מצווה נעלית שאין כמותה לחזור בתשובהנקודה

בס"ד

 

וגם את התשובה, כמו כמו מצווה אחרת צריך לעשות מתוך שמחה.
לא יצאתי להגן על כבוד של אף אחד.
באמת.

רבי שניאור זלמן מליאדי נשאל פעם, מה יותר נעלה, אהבת ישראל או אהבת ה'?

ותשובתו הייתה :"אהוב מה שהאהוב אוהב".
אהבת ישראל היא המדד לאהבת ה'.

 

מאד מבינה את הכאב שלך על הדברים שעליהם אנו צריכים לחזור בתשובה.

מעולם לא חשבתי לקצר את החצאית או לומר שזה בסדר שזה קורה אם מישהי אחרת עושה כך.

אבל אם אנו מבינות שה' מאד מאד אוהב כל יהודי,

אנו מבינות שכואב לו כשיהודים מדברים לא חיובי זה על זה.

 

דווקא מתוך אהבת ה' אמתית ויוקדת כמו שלך ניתן להגיע לאהבת ישראל לכל יהודי איפה שהוא,

כולל לימוד זכות עליו.

 

תסלחי לי, אבל את בוחרת לראות את הצד המכוער בארמון.נועם ה
את הפסולת.
צריך לחזור על זה בתשובה.

הופכים אותנו למסכנים?? אותו!! אנחנו ילדים שלו! אנחנו חלק ממנו!

כל יום שאנחנו רחוקים ממנו קשה לו הרבה יותר!
משל לאבא ששלח את הבן שלו רחוק ממנו. האבא מתגעגע וסובל מזה הרבה יותר. (תשאלי את אבא שלי כמה היה קשה לו כשאחי היה בחו"ל)

והוא אוהב אותנו! והוא רואה כמה אנחנו מקסימים! כמה אנחנו טובים! כמה אנח ו משתדלים!

ואני מבטיחה לך שהוא רואה אותנו הרבה יותר טוב מאיך שאת משכילה לראות אותנו.
וכואב לו! את מדברת על בנו יחידו!


ולרגע לא סתרנו את זה שאנחנו עוד צריכים להמשיך ולהתחזק, להמשיך ולהרבות באור!
אני זועקת על נקודה אמיתיתשובו
עבר עריכה על ידי שובו בתאריך כ"ב בתמוז תשע"ד 06:08

 

 

 

 

אני לא בוחרת לראות את החלק המכוער שבארמון

 

אלא את הארמון ובעל הארמון

 

רק בעיניי הארמון זה משהו אחר

אני חושב שהגישה של שובומופים

הרבה יותר מבוססת בספרי המוסר

בכל הדורות לא ראיתי שרב הקהילה נעמד לדבר על כאבו של הקב"ה ואיך הוא מסוגל לעשות את זה

רק תוכחות וכיביושין על מה שאנחנו לא בסדר

ברור כשמדברים עם הקב"ה צריך לא לקטרג, אבל כשמדברים איתנו צריך לומר לנו מה אנחנו צריכים לתקן, לא להתמקד בלנסות להבין את מהלכיו של הקב"ה

 

יש גמרא [סוכה מג.] שלמדתי שלשום שלוי אמר פעם מתוך כאב כשהתפללו הרבה ולא נענו "עלית למרום ואין אתה משגיח על בניך", והגמרא קוראת לזה שהוא "הטיח דברים כלפי מעלה" ונענש על זה שנהיה צולע

 

אז נכון שנועם לא אמרה את זה, אבל לא נשמע לי נכון להתעסק עם זה כל כך הרבה, וזה גורם בסוף לדבר בצורה כזאת

 

בלימוד זכות של גדעון הוא לא מדבר על מה שהקב"ה אמור לעשות, אלא על זכויות של עם ישראל, או על זכות אבותם

הגישה של שובו נכונה מצד זה שהיא מחפשת מה החלק שלנונועם ה
בעניין. לא סותר בכלל. מה הקשר.

כל הקיטרוגים וההסתכלות שלה על העם- לא במקום.

ואם זה לא היה ברור- זאת לא באמת הייתה שאלה, זו היתה פריקה.
ואננחנו לא מתיימרים לרגע לחשוב שאכפת לנו מעמ"י יותר ממה שלו אכפת. לכן לא משיגים את זה בהבנה...

(בהתחלה כתבתי בלשון נוכח, אח"כ החלפתי ללשון נסתר).
איזה קטרוגים?שובו

את מקטרגת עליי

 

לא קטרגתי

 

כתבתי את כאב ה' 

 

ממילא נגעתי בנקודות שפלות שצריך לתקן

 

מה הקשר קטרוג?

 

הרבה כאב על כבודו של אבי

כל מה שכתבת בסוף ההודעה הראשונהנועם ה
קטרוגים מגעילים, שטויות והכללות על כלל עמ"י.

ואבא שלך כואב גם את השטויות האלה שאמרת על בנו יחידו, וגם אם זה נכון- אבא לא צריך שיבואו ויגידו את זה.

מי שחושב שהוא צריך להתחזק- שיתחזק בשקט, או שיחזק גם את כלל העם מתוך האהבה ולא האשמה.

התוכחה שלך לא היתה במקום בעיני, בפרט כשהבנאדם מסביר לך שהוא כואב על הצער הזה.
לא באתי ואמרתי לו את זהשובו

הוא יודע את זה מצוין

 

אני באתי ואמרתי את זה למשפחתו

 

מתוך כבוד  ואהבה אליו

 

ואני מרגישה שהוא אומר זאת לכולנו

 

 

וגם לי כאב ואני כואבת את זה מאוד 

במיוחד שיש עליהום על יהודי שמנסה לזעוק את זה בעולם.. ולהתבכיין על עצמנו עושים כל היום.

 

 

 

 

"על עצמינו"נועם ה
זה לא עלי, לא על קרובי משפחה, אפילו לא על חברים.
זה על העם שלו! העם שהוא ברא בשביל שיגדיל ויעצים את כבודו בעולם.

ואם נראה לך שע"י תוכחות כאלו העם יתחזק, אז את טועה. העולם מזמן עבר לעבודת ה' ותשובה מאהבה.

(לא משנה שזאת היתה הוצאת שם. אנחנו הרבה יותר טובים מאיך שאת רואה אותנו.)
והגישה של נועם, איילת שלי מבוססת בחסידות ובקבלה.נקודה

בס"ד

 

והבעל שם טוב, לא היה מסוגל לשמוע את התוכחות,

שהמגידים באותה תקופה היו אומרים לעם ישראל.
ועד שפעם הבעל שם טוב עלה על הבמה לאחר שמגיד ייסר את השומעים בהאשמות,

ושאל אותו איך הוא מעז לדבר לשון הרע על קהילה שלמה של יהודים, שהוא אפילו לא מכיר אותם אישית!

וכן המגיד ממזריטש, רבי לוי יצחק מברדיצ'ב, ועוד צדיקים רבים,
שהסתכלו על עם ישראל מצד מידת החסד, ולא להפך.

 

על כולנו חל הציווי :"הווה מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום רודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה".

מידתו של אהרון הכהן היא אהבה רבה. אהבה בלי גבול לכל יהודי באשר הוא.

למה כתוב אוהב את הבריות? וכי מדובר על בעלי חיים, ג'וקים ורמשים?
לא. כתוב "מקרבן לתורה"- משמע הכוונה ליהודים. אין עניין לקרב לתורה שום "בריה אחרת".

אז למה בכל זאת נוקטת המשנה בלשון "בריות"? אומר בעל התניא, מדובר ביהודים כאלו,

שאם אהרון הכהן, מסתכל עליהם במבט של רוח הקודש,
הוא לא מוצא בהם שום זכות- מלבד עצם זה שהם נבראו על ידי הקב"ה!!

אם פושעי ישראל מלאים מצוות כרימון, אני לא יודעת עד כמה יהודי צריך להיות רשע,

כדי שהזכות היחידה שנותרה לו זה שהקב"ה ברא אותו...

 

וגם אותם אהרון הכהן אוהב. ומתוך אהבה רבה זו הוא מקרבן לתורה.
לא על ידי מוסר, ותוכחות. אלא דווקא בכוח אהבת ישראל האמתית שלו.

 

ועל כל אחד מאיתנו חל הציווי להיות מתלמידיו של אהרון. לאהוב כל יהודי איפה שהוא.

להעניק לתת חסד, ללמד זכות. וככה ניתן לקרב לתורה באמת.

 

אני לא חושבת שאנחנו מסכנים. ממש לא.

כל אחד שזכה להיוולד בדור זה- שבו יתגלה בע"ה משיח צדקנו, נולד עם כוחות להביא את הגאולה לכל ישראל.

אני באמת מאמינה בזה.

רק שלפי הדרך של החסידות, האופן שבו מגלים את אוצרות הנשמה היהודית,
וחוזרים בתשובה גם אנחנ ו עצמינו, וגם עוזרים לזביבתינו,

זה על ידי אהבת ישראל ללא פשרות.

 

וכן, אנו עוסקים בלרומם יהודים, למקום טוב יותר בקשר אל הקב"ה,
אבל כל זה מתוך אהבה וראיית הטוב שביהודי, ועל ידי אותה אהבה.

 

 

גישהמופים

את מביאה הוכחה מסיפורים על הבעש"ט

אני אביא אותה הוכחה מהמגידים של אותה תקופה

ומתקופות קדומות יותר

 

את אומר שזה גישה חסידית? אולי, אני לא מתמצא, אבל הגישה החסידית היא במפורש חידוש שלא היה בעם ישראל, ואי אפשר לומר שמי שלא מזדהה איתה טועה

 

הוורט שכתבת על הקירוב דרך אהבה ידוע, אבל אני מניח שגם המגיד מדובנא אהב את עם ישראל מאד מאד, ומתוך אהבה הוא הוכיח אותם והאשים אותם

 

לדעתי בדור שלנו ספציפית לא כל כך יעיל להאשים, ובאמת צריך להתמקד בטוב שאנחנו עושים, כי אנחנו דור חלש שנשבר מהר, אבל למחוק את האשמה לגמרי מהשיח נראה לי לא נכון, וגם במציאות אני לא רואה שעושים כך, ויש היום הרבה מאד משגיחים שהשיחות שלהם מבוססות על לבוא בטענות, לדקדק על קוצו של יוד, להאשים ולא לוותר

 

 

ושובו לא שברה את לבנו, לא תבעה אותו על דקי דקויות, לא אמרה שאנחנו רשעים ופושעים

היא בסך הכל הדגישה דברים שלדעתה אנחנו לא בסדר

נראה לי די מאוזן

 

 

יפה מה שכתבת בפסקה האחת לפני האחרונה <ר>נועם ה
בעיקר בהתחשב בעובדה שאתה חרדי. (ההתחלה בעיקר)

ואני אומרת שהיא לא ירמיהו וישעיהו שתבוא להגיד לנו ככה איפה אנחנו לא בסדר.
להפך, רואים שלאורך הדורות כולם ניסו לברוח מהתפקיד הזה.

בעיקר שהיא מכלילה ומעוותת את המציאות עם המשקל הרב שהיא נותנת למי שמהלל ומשבח את צה"ל במקום את הקב"ה. את מי שלא מודה לו. את מי שמקצרת את החצאית וכו'.
למה לא לראות את מי שמאריכה? את מי שמתחזק?? את מי שמודה ומשתדל??

בעיקר בהתחשב בזה שהיא לא מכניסה את עצמה להכללה הבוטה הזאת.


כולם יודעים שיש בעיות, עובדה שאנחנו עדיין במציאות המצערת הזאת.

זה כמו שתבחר להעניש את הילד שלך ולהשאיר אותו מחוץ לבית בגלל כמה דברים שעשה, והשכן יבוא ויכריז בקולי קולות (לאוזני אביו האוהב) את כל חולשותיו של בנו. "מגיע לך! אתה מכאיב לו! תראה מה אתה עושה!" (בתוספת המצאות והכללות).

תהיה בטוח שהאבא השפוי לא ימהר לאהוב את אותו שכן מתוק שמכפיש ומכאיב לבן שבאמצע לכאוב ולבכות על העונש הזה.

הוא יודע שהוא לא בסדר, הוא כ"כ משתדל.
או שתשתוק או שתחזק אותו באמירות חיוביות.

ואם אני מוחה זה כי זה צורם לי מאוד.

ואם הדרך הזאת (הדרך של ההאשמה והתוכחה) לא נעימה לה ומקדמת אותה- שתבין את הטעות.
"הוא יודע שהוא לא בסדר"?מופים

אני לא כל כך רואה את זה

ואני לא קראתי את זה כהכללה. אשתי לא מקצרת חצאיות (קל וחומר שאני לא...) גם לא שיבחתי את צה"ל בכלל, ובאמת לא חשבתי שהיא מדברת עלינו.

היא האשימה את מי שאשם, לא את מי שלא

 

 

ואני מתפלא שזה כל כך כואב לך. אז נכון, כך חינכו אותך, ויש לזה מקום, אבל למה לא תוכלי להכיל דעה שחולקת עלייך?

 

אין לי בעיה שתשכנעי, גם אני מנסה לשכנע, וגם שובו, אבל את ממש כאובה, מדברת עם פגיעה אישית, כשאני לא מבין מה הבעיה, יש גישה כזאת בעם ישראל, יש אנשים שחושבים כך, וזה בסדר. זה לגיטימי לחשוב כך, גם אם את חושבת שזה טעות

אז תתווכחי, אבל למה לקחת ללב?

 

(והיותי חרדי לא קשור כל כך לענין, כידוע החסידים הם ג"כ חרדים... אני פשוט אומר את דעתי.

לא קלטת עדיין שאני  טיפוס חושב, שאומר את דעתו ולא מצטט כמו תוכי אלא אם כן חשבתי על זה והגעתי למסקנה שכך ראוי לעשות כאן?)

כן. הוא יודע שהוא לא בסדר. עובדה שמשתדל.נועם ה
ומי שלא יודע- פשוט אומרים לו יפה. חא מאשימים אותו.
ומי שקשה לו- מבינים אותו ומדברים אליו יפה. מה לעשות? קשה להיות ילד טוב. <ר>

להאשים את מי שאשם- לא התפקיד של אף אחד.
נעים לך שאאשים אותך בגלות ישראל בגלל שעות לימוד תורה מבוזבזות?
שכל אחד יתעסק בחיים של עצמו. (אם יש סיבה למחות- מוחים. אבל לדבר ככה על עמ"י ולהאשים אותם ולצאת מההאשמה- לא במקום.)

ואני מתפלאת שזה לא כואב לך!!
ולא נכון! לא ככה חינכו אותי לצערי. עמלתי על הדעות שלי ביגע רב.
ולמה אני לא יכולה להכיל דעה כזאת? כי זאת לא דעה. זה פשע!
כמו שלהיות אוהב כופרים למינהם ושונאי ישראל זה פשע ולא דעה מבחינתי.


פגיעה אישית- כי זה פוגע בי. (הלוואי שיהיה מספיק אישי. זה סימן טוב).
לקחת ללב! זה חלק ממני! מה ז"א??

העם הזה הוא לא עם ככל הגויים, אנחנו חלק ממנו.
ולדבר עלינו- זה לדבר עליו.
וזה כואב, אוקיי?
ומבחינתי לאכול קיטניות זה פשע...מופים

את רוצה שאני אביא לך רבנים גדולים פי אלף מרבותייך ורבותי שמתבטאים הרבה יותר חריף

 

ואם לא חונכת כך זה יותר מובן שאת לוקחת את זה אישית, 

כי זה נשמע שהחינוך הזה לא מצא חן בעינייך ופגע בך

 

אבל זה שיש לכולנו דברים שכואבים לנו לא אומר שאין זכות לשני לחלוק עלינו

במיוחד שאם תחשבי קצת, הויכוח כאן מאד נקודתי וממש לא נרחב ש\כמו שהוא יכל להיראות

(בסוד נגלה שגם אני קצת נפגעתי מחינוך כזה. אז מה? זה אומר ללכת לקיצוניות השניה?)

 

וזה נשמע שזה אכפת לך כי פגעו בעם שלך

אז אף אחד לא פגע, אף אחד לא ניזוק מטענות כאלה, יש אנשי שיכולים להתחזק מסיגנון כזה של דיבור, ויש אנשים שיכולים קצת להיעלב

 

אבל הרי בפורומים כאן מעליבים הרבה מאד אנשים, מה פתאום כאן כל כך נזעקת על זה שאולי העליבו מישהו?

 

אם אתה משווה אכלית קטניות לזה- כנראה שזה יותר עמוקנועם האחרונה
עבר עריכה על ידי נועם ה בתאריך כ"ב בתמוז תשע"ד 20:12
ואין לי זמן וכוח להקדיש בשביל זה.

ומה שכתבת בפיסקה השניה- קשקוש... (כבר הסברתי מה כואב לי בזה).

הויכוח אומנם נקודתי- אבל מהותי בעיני.
וזאת לא "דעה אחרת" מבחינתי, זה משהו שצריך למחות עליו.-
זה עין רעה (סליחה), לשון הרע והוצאת שם רע על כלל עמ"י.

מבחינתי גישות כאלה פוגעות בעם.
וגם אם לא- ריגשית באמצע הלילה מאוד הרתיח אותי שזה מה שיש לה להגיד עלינו. זה פוגע.. מה נעשה?

(אגב, כשפוגעים במישהו בפורום- גם פוגע בי. אבל זה סתם כי אני בנאדם רגיש (אפילו לא קשור לטוב לב). [זוכר שמישהו כתב לך משהו והרגשתי צורך להגיד לך שאני לא מסכימה איתו?... כי אומנם כתב לך- אבל כאב לי.]

ככה עם הרוב, כשמישהו נפגע- כואב לי.
אבל זה לא קשור לזה. זה בא ממקום אחר.
אומנם כלל עמ"י מורכב מהרבה פרטים של עמ"י, אבל לדבר על כלל עמ"י- זה לדבר על בנו יחידו של הקב"ה.
ואפילו משה, שכולה אמר "והם לא יאמינו לי" קיבל על זה צרעת. מה כבר אמר?

ואני לא מוציאה את עצמי מהכלל הזה, להפך, יש לי בזה במה להתחזק (כמו בכל בחינה בעולם. לא מצאתי תחום שבו אני יכולה לומר שאני נקיה בו).

(ואגב, לא נפגעתי אישית מהחינוך הזה, וממש ממש לא הלכתי לקיצוניות השניה ח"ו).
ברור שזה עניין של גישהנקודה

 

בס"ד

 

לא האשמתי אף אחד, רק הראתי את הצד השני.

 

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t656211#7296699

 

ומה שאת קורא :וורט חסידי", בשבילי זו דרך חיים.

 

^^^^^^ מהממת.נועם ה
מסכימה עם כל מילה.אילת השחר
לגבי המשלשובו

רק שאני לא מישהו מבחוץ שמתערב לאב ובניו

אני גם הבן

 

ואבא שלי שבוכה .

ויודע שכואב לנו לשמוע את בכיו 

 

ואז כשייסים לבכות יבוא ויגיד לכל ילד אני יודע שקשה לכם לשמוע אותי בוכה ויחבק

 

ופעם הבאה שיבכה יהיר יהיה שהילדים יגידו אוףף  סה"כ אבא בוכה הוא יודע שקשה לנו שירגיע

 

אז הגיוני שבתור ביתו מותר לעורר ולומר אולי נתרכז בו אבא בוכה

 

אבא בוכה

 

בוכה

 

 

ואני מרוכזת באם נעים לי או לא?

 

זה לא טייפ זה אבא 

 

ופה זה לא אבא רגיל זה ה' שהוא בכלל פצצת אהבה אלינו

אז איך אפשר להתעסק בעצמנו ובו לא?

 

להפנות את הזרקור ממני ,אליו.

 

מתוך הבנה שהוא לא סותר אותי הוא כולל אותי.

 

כואב לי שכל החדשות מתעסקות בעצמנו 

 

וכשמישהו צועק את כבוד ה' ממש מכל הלב בכלל לא מצליחים לשמוע כי זה כל כך לא בכיוון של האזניים כי רגילים לשמוע כמה אנחנו מסכנים ויש אנשים שלוקחים את זה כהתקפה

אבל כשמדברים על המסכנות שלנו..אף אחד לא מבין למה זה נשמע התקפה כלפי מעלה כי אנחנו כל כך שקועים בעצמנו.

 

ואני לא באה לקטרג אני באה לכאוב

 

לא הגיוני שבשם הקטרוג אסור לטפל בנקודה כואבת

 

לגבי המשל את צודקת, רק שמי שבעל המשל זה החפץ חייםנקודה

בס"ד

 

והוא כן אומר שברגע שמישהו מביא את השלילי הוא באותו רגע כמו שר של המלך.
וזה לא סותר.

 

 

פעם ראית אבא בוכה?נועם ה
אני ראיתי, הרבה יותר כואב לראות אבא בוכה. זה שורף.

ועוד יותר קשה לראות שאבא ששלח את הבן שלו רחוק ממנו מאילוץ וקשה לו עם זה מצד עצמו, ועוד יותר מצד זה שרואה את הבן שלו סובל, כואב, שותת דם... מתגעגע אליו.
מישהו אמר שלא כואב לו? על זה דיברנו!

גם לנו כואב! גם אנחנו מתגעגעים אליו!
ואני פונה אליו ואומרת די!! שיבוא כבר!
ומשכנעת אותו בכך שבאמת הבן שלו כ"כ משתדל ומתקרב אליו, אז שיחשוב על זה שסבלנו כבר כ"כ הרבה ויושיע אותנו מהר!

(אני חושבת שבגלל שהחלפתי את ה"שאלה" ללשון נסתר- זה היה נראה כהאשמה. אבל לא. זאת היתה תפילה.
הרשי לי להתפלל להאצת הגאולה, והפריע מאוד שאת מקטרגת על הבן בשרשור- המטרה שלי היתה הפוכה!)
אם את נהנית לומר שאני מקטרגתשובו

חבל .

 

את מקטרגת עליי

 

אבל באמת זה בחירה שלך

 

 

אני חושבת שאת יותר מידי נכנסת לנעליים של ה' בשכל הפשוט שלך וזה חוצפה

 

ואת לא רואה  את המקום שלך בעניין 

 

מי שרחמן על אכזרים אכזר לרחמנים

 

עודף העיוות במזה לדון לכף זכות גורם לתחושת גאווה של עמ"י והרבה תביעה וכעס רח"ל אל ה'

וזה כמובן לא בצדק כלל!

 

זה מזעזע אותי כל פעם מחדש

 

הרחמנות הלא נכונה הזו מולידה אכזריות אל ה' וההסתכלות עליו נהיית מעוותת  וזה רק מגביר את החטא שעליו צריך להתעורר

 

 

 

 

את חיב בסרט (סליחה) ולא מבינה על מה אני מדברת.נועם ה
לא נכנסתי לנעליים שלו- מה שכתבתי גדולים ממני וממך אמרו.

מה זה "לא רואה את המקום שלך בעניין"?!

וכשאני שאלתי אותך אמרת "אני לא רואה את עצמי בבעיה הזאת. ממש לא" - זאת חוצפה! את באמת חושבת שאין לך במה להתחזק בשביל להאיץ את הגאולה?

ולהגיד עלינו אכזרים- זה קיטרוג דוחה.
אכזרים?? מה??

מי התאכזר אל ה'?
ונראה לי שהעיוות נמצא במקום אחר.

אין פה שום גאווה. את חיה בסרט.
נעם ה' יקרהשובו

וכשאני שאלתי אותך אמרת "אני לא רואה את עצמי בבעיה הזאת. ממש לא" - זאת חוצפה! את באמת חושבת שאין לך במה להתחזק בשביל להאיץ את הגאולה?

 

ממש לא כתבתי זאת!!

 ממש חבל שאת סתם אומרת 

 

להגיד עלינו אכזרים? למה את מדברת ברבים? ?? 

 

אכזרים? מי שרחמן על אנשים ואח"כ כועס על ה' זה אכזר 

 

 

והאמת שממש לא אכפת לי מה את חושבת..

אני לא כאן לשכנע אותך

את מתנגחת עליי כאילו אני דנה בכבודי האגואיסטי 

 

אמרתי את דעתי

וכן היא כואבת לי

 

 

 

 

תקשיבי, אם לא היית כותבת על עמ"י מה שכתבתנועם ה
לא הייתי טורחת בכלל לענות לך.
אולי רק מסבירה שלא הבנת. (פעם אחת הסברתי. התעקשת להמשיך לחשוב שאני כועסת עליו. לא אכפת לי.)

אבל הגישה שלך על כלל עמ"י צורמת בעיני. ואני מרגישה צורך למחות על זה.

תסתכלי על העם שלך בעין חיובית.

ומבחינתי גישה כזו היא לא גישה רחמנית בכלל. להפך.

לא התגנחתי עליך, לא מכירה אותך, מחיתי על דיבורים שכאלו.
אולי לא הבנתי אותך נכון. אבל כתבתי שאני מקוהנועם ה
ענית לי - "אז זהו, ממש לא".

יום טוב בשורות טובות.
אבל למה להסתכל על זה כאילו ה' ועם ישראל במלחמה??נקודה

בס"ד

 

"אורייתא ישראל וקודשא בריך הוא כולא חד".

 

אף אחד חלילה לא מאשים בכלום!

 

לא את עם ישראל, ובטח לא את הקב"ה!

 

הכאב הוא על הריחוק, על הגלות.

 

כולנו רוצים להתקרב לה'.

 

כולנו רוצים לחזור בתשובה.

 

ולכולנו יש במה להשתפר.

 

אם יש כאן מחלוקת על ראייה מסוימת, יכול להיות שהיא לא תיפתר כאן.

אבל כדאי שנזכור שכולנו באותו צד.

 

רק שחלקינו חושבות שללמד זכות על יהודים זה קריטי בעת כזאת,

וחלקינו חושבות שדווקא מוסר יעזור להביא את הגאולה. 

 

אבל כולנו רוצות את אותו העניין, אז בואו נתמקד במטרה המשותפת, 

שהיא באין ערוך חשובה יותר מוויכוח על הדרך אליה.

 

שכל אחת מאיתנו תעשה את המקסימום על פי הדרך שהיא מבינה,

ובע"ה נביא כולנו יחד את הגאולה.

 

 

 

תסלחו לי רגע אם אתפרע קצת?פייגליניזית

אף אחד כאן לא רוצה מקדש. כולם בוכים שיש מלחמה והרוגים, אף אחד לא רוצה מקדש.

 

כמה מאיתנו באמת רוצה חבורת הזויים שיבנו את בית המקדש... כמה מאיתנו באמת רוצה את כל זה באמצע החיים? אולי גם לא אני. מה שבטוח זה, כשהעם עדיין בגלות תרבותית וזהותית אין סיכוי לא לשלום ולא לגאולה. 'שטפו תעיניים, תביטו במציאות. 

כולנו רוצים מקדש. מאד אפילו!!!נקודה

בס"ד

 

אולי חלקינו לא מספיק מחוברים לרצון הזה,
לא יודעים מה המשמעות של זה, 
אבל הרצון קיים בכל אחד ואחת.

 

צריך לחשוף אותו.

 

ויכולה לומר בשמי ובשם ילדי, ובשם קבוצה מאד גדולה של נשים,
שלומדות ביחד הלכות בית הבחירה בכל יום בשלושת השבועות-
רוצים ומייחלים, בכל הלב לבניין בית המקדש במהרה ממש!

 

ורק להמחשה שיחה שהייתה במוצאי שבת לפני כמה חודשים עם 

הקטן שלי בן שש, (כשהם למדו בגן פרשת שבוע מתוך ספר ויקרא) :

"אימא, איך אני יכול להרוויח המון כסף מהר מהר?"

אני :"למה אתה צריך כסף?"

הקטן שלי :"עוד מעט יהיה בית מקדש, אני צריך קורבן חטאת כי הדלקתי את האור בטעות,
ואני רוצה לקנות לה' הרבה הרבה קרבן תודה, לכבוד הגאולה"

אני :"אבל כשתבוא הגאולה יהיה לך כסף!"

הקטן שלי :"לא! אני רוצה לקנות את זה לה', בכסף שאני עבדתי והרווחתי בעצמי"

 

והוא לא היחיד בגן שלו, (ולא בבית) שמדבר ככה...

אני רוצה שיהיה לנו טוב..יעל מהדרום
לק"י

ואם מה שיעשה לנו טוב זה ביאת המשיח (ובניית בית המקדש)- אז זה מה שאני רוצה!

ומסכימה שלהרבה אנשים בית המקדש לא באמת חסר, כי אנחנו לא חיינו בתקופה שהוא היה קיים, ולכן קשה לנו להבין את החסר.
סביר להניח שהרבה מתוכינו צועקים כבר כי קשה לנו, ולא כי אנחנו מרגישים שחסר לנו בית המקדש.
אכן. מים קרים על נפש עיפה...ונסי

בדיוק היום כתבתי...אילת השחר

תודה לה' שנותן לנו אפשרות לראות דברים מזוויות אחרות משלנו.

 

אני מבינה את הכאב שלך, ולמה צורם לך כל כך לשמוע את הפנייה הזאת לבורא עולם, אולי את רואה את המציאות אחרת מנועם ומעוד כמה אנשים.

לענ"ד , צריך גם להכיר את הכותב של הדברים לפני שמטיחים ביקורת על מה שכתב.

אם היית מכירה את נועם היית קוראת את זה נכון. בעיקר את מה שמהלך שם בעדינות בתוך הנפש ובין השורות.

 

לב שכואב את הצער של השכינה.

את הצער של הקב"ה.

 

"בכל צרתם לו צר"

 

אנחנו יודעים שהכל בא מהקב"ה הטוב יותר והטוב שמתחפש לרע, והכל חלק מתהליך שכולנו מתפללים בכל רגע להגיע לשיאו-

שיפסק צער השכינה! שהיא תשוב לביתה בשמחת עולם!

שיתקיים יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה.

 

לגאולה השלמה במהרה בימינו, בשורות טובות!

 

(ולגבי ההפטרה...זה לא הדבר היחיד שנמצא שם...)

(ולגבי ההפטרה...זה לא הדבר היחיד שנמצא שם...שובו

שאר הדברים מדבריםע ל הכאב הזה ומרחיבים עליו

נכון...אילת השחר

אני צריכה עוד לבדוק את מה שראיתי...

אך אם בהפטרות עסקינן, בל נשכח איך נחתמת ההפטרה של השבת האחרונה שממנה נמשכת הקדושה לכל השבוע הבא-

 

"...כֹּה אָמַר ה' זָכַרְתִּי לָךְ חֶסֶד נְעוּרַיִךְ אַהֲבַת כְּלוּלֹתָיִךְ, לֶכְתֵּךְ אַחֲרַי בַּמִּדְבָּר בְּאֶרֶץ לֹא זְרוּעָה. ג קֹדֶשׁ יִשְׂרָאֵל לַה' רֵאשִׁית תְּבוּאָתֹה, כָּל אֹכְלָיו יֶאְשָׁמוּ רָעָה תָּבֹא אֲלֵיהֶם נְאֻם ה'" (ירמיהו ב' ב-ג)

 

גם את זה צריך לזכור.

 

וזה מה שלענ"ד ניסו להסביר למעלה.

ברורשובו

אבל שכתוב זכרתי לך וכו' ..

 

אבל עכשיו ציינתי שכתוב משהו אחר..

זה לא סותר

|נשיקה|נועם ה
לאאאמעריצה של אבא
בבקשה תגידו לי שזה לא נכוןןןן!!!!אבאאאא ((
אני מרגיש שעכשיו כל השערים פתוחים בין מבחינהחסדי הים
ציבורית בין מבחינה אישית, רק אנחנו צריכים להתחזק לעשות הכל לפי מוסר הלחימה של התורה, ולא לפי המוסר של פרופסור דתל"ש! אע"פ כן ה' מרחם! ה' אתנו אל תיראו!
איך אפשר לדבר ככה אל הקדוש ברוך הוא?גפן36
עבר עריכה על ידי גפן36 בתאריך כ"ב בתמוז תשע"ד 08:29
מסכימה עם שובו, מאוד!
זה כמו בזמן הנביאים, שעמ"י היו יוצאים למלחמה ורוצים לשמוע
דברים טובים שנביאי האמת לא היו אומרים- היו פונים לנביאי השקר.
כשדלתות ההיכל היו נפתחות- היו בוחרים להעלים עין מדברי נביאי האמת,
ולפרש את המציאות לזכות.
נכון שיש עניין גדול מאוד שלא לקטרג ח"ו על עם ישראל,
אבל אי אפשר לדבר דברים תוך העלמת עין.
צריך להגיע אל הזכות מהמקום האמיתי.
והמקום האמיתי אי אפשר שידבר ככה אל הבורא יתברך,
שכואב הרבה יותר מאיתנו את כל זה.
זה כמו לבוא לאב כשהוא אבל ולהראות לו זרת שבורה,
שנקטעת כי הוא לא טיפל בה.
האחריות על תשומת הלב לאן אנו הולכים ניתנה לנו,
ואף שיכול היה לשמור- נראה שלא כך היה הרצון מלפניו.
ואנחנו צריכים להסתכל על האמת כמו שהיא, במיוחד בימים אלה, ולשאול למה.
למה אבא בוכה ואנחנו רק חוגגים ואומרים תודה?
למה למעלה משישים שנות גאולה לא הספיקו לנו להפנים את המסר?
למה רק סטירה כואבת במיוחד גורמת לנו להזכר ולהתאחד? וכו'
אפשר ללמד זכות על עם ישראל,
אבל לא מתוך מקום של "כולנו כואבים וכולנו רוצים מקדש צריך רק לחשוף"
זה נכון, אבל השאלה היא למה לא עבדנו?
א יפה היינו עד עכשיו שהכאב עדיין מוסתר?
שחסרון המקדש לא בוער בעצמותינו?
אלא שעם ישראל אכן בתהליך התקדמות,
ולאט לאט נפקחות עיניו בחזרה,
לאהבה את ה' וללכת בדרכיו, ולבקש מלכותו באמת.
אבינו שבשמים! כמעט אלפיים שנים היינו כל עם ישראל בגלות.
לחוצים מתחת לאויבים שלא נתנו לנו מנוחה.
חזרנו לכאן כתינוק שנשבה, וכבר לא ידענו מה אנו מבקשים וממי.
רוב צרותינו השכיחו ממנו. פחדנו להאמין שסלחת, ושבחרת בנו שוב מכל העמים.
מעטים בכמות, מעטים במצוות, מוכים ומושפלים.
ובכל זאת, עם כל העינויים, מסרנו נפשנו למענך. ו
רובם המוחלט של בנינו מוכנסים בבריתך.
גם אלו שלא אומרים בפה מלא-
בעצם מילת בניהם מוכיחים שכולנו רוצים להיות עמך, לעבוד אותך כראוי.
גם אם שכחנו את הדרך הנכונה, מצער הגלות.
זכֵּינו לשוב אליך באמת באהבה, ולא מתוך ייסורים.
זכֵּינו לראות כולנו באורְך ולהכיר חזרה בחובתינו המלאה,
ולעבוד אותך בשמחה ובלב שלם.
השתפכתי. כואב לנו.

לא קראתי הכל כי נראה שחזרת על הדברים שלהנועם ה
(קצת יותר עדין. נכון).

אז- זה שיש גם את הצד שלנו- לא סותר.
מה ששאלתי עליו- לא התלוננתי. לא האשמתי. אני ב א מ ת לא מבינה איך הוא יכול. אבל אני לא מצפה לתשובה.

יום טוב, בשורות טובות.
מי שכביכול דואג ל׳כבוד עמ״י׳ ממש לא דואג לכבוד ה׳דעאש
רואים את זה בלי סוף יום יום.
אף פעם כמעט לא יוצאים נגד שונאי ה׳ ושונאי הדת, אך כל הזמן מגנים את מי שמדבר כנגד אותם רשעים או כנגד חטאים מסויימים (ולא כנגד עמ״י בכללותו חלילה). כבוד שונאי ה׳ חשוב בדור הזה לאין ערוך מכבודו של ה׳.
לפחות שלא ישקרו בנושא הזה.
גישה זוועתית.נועם ה
גישה חרדית כזאת- או כבוד עמ"י או כבוד ה'.

לא. כבוד עמ"י וכבוד ה'.
מי שיבוא ויכפיש את כבודו- אני יצא עליו. וגם מי שיכפיש את עמ"י. ממש לא פחות גרוע.
נועם יקרה, זו לא בדיוק גישה חרדית...נקודה

בס"ד

 

ולעצם העניין,

שונאי ה' אלו שונאי ישראל.

 

אין פה מלחמות על כבוד.

יש דרכים שונות.

 

יש מי שבוחר להסתכל על יהודי ולראות את היצר הרע שלו. 
ויש מי שלמד להאמין בחלק אלוקא ממעל שבכל יהודי.

 

אותו אחד מאמין שהדרך היא לא לצאת נגד יהודים שעושים מעשים שליליים,

אלא לקרב אותם באהבה.

 

לא מצדיקים את הרע, רק עובדים בדרך אחרת למגר אותו.

מתוך העצמת הטוב שכן קיים. 

 

 

צודקת. סליחה ממש.נועם ה
גישה מוטעית אצל חלקם. (מהיכרות, מוצאת את זה יותר שם לצערי. ולא רק אני..)
הכל בסדר צודקת. קיים אצל חלק מסוים.נקודה
נגד חרדים זה בסדר לצאת, הם לא חלק מעם ה׳...דעאש
שוב: כבוד ה׳ הוא למרמס בדור הזה.
מתי שמענו בפעם האחרונה מישהו שמחה
על כבוד ה׳? לי לא זכור בשנים האחרונות ולו מקרה אחד כזה.
רק כשיוצאים נגד שמאלנים או נגד עבירות מסויימות, אז יש השתוללות.
כי זה מה שאתה בוחר לראות. שיערב לך.נועם ה
לא יודעת איך פספסת- אבל כן הערתי. רק בעדינותנקודה

בס"ד

 

וגם היה לי ברור שהיא לא מתכוונת להכליל, ככה יצא בטעות.

והיא אכן אישרה, יצא בטעות. לא החזיקה בכך שאכן כל החרדים מאמינים כך וכ'.

 

ולא יוצאים נגד שמאלנים- כן נגד תופעת השמאלנות.

ייתמו חטאים ולא חוטאים.

 

זה הכל.

 

 

אתם בעד חיים פשוטים? או חיים סוערים?זיויק
ומה יגרום לכם לשנות את ההחלטה וללכת לקצה השני?
בעד חיים מאוזניםadvfb

מה יגרום לי ללכת לקצה השני? שאני אראה צורך לאזן

אני בעד חיים פשוטים כי אין לי כח ליותר מזהחתול זמני

כלום לא ישנה את דעתי.

בבסיסoo

הרצון שלי לחיים פשוטים

אבל עם השנים צצו הזדמנויות ודברים מעניינים

שעשו אותם לפעמים יותר סוערים

וזה נותן הרבה עניין ומשמעות בחיים

כשזה מתאים בקצב 

מדהיםזיויק
אז זה אומר שהחיים במהות זה דבר סוער?
חיים מעניינים ושמחיםLavender

על בסיס רוגע ושלווה.

ואולי כשאזדקן אעדיף את השקט

מדהיםזיויק
פרטי בבקשה כדי שנבין
בסיס קבוע ויציב לחייםLavender

בית שכיף לחזור אליו וטוב להיות בו

אבל לא שגרה אפרורית אלא הרבה יציאות, שמחה וכיף. 

מקווה שזה נקרא מספיק סוער

השאלה היא למשלזיויק

כמה אחריות יש לך על הכתפיים כיום

ואם זה אמור להשתנות בקרוב

כיום יש לי הרבה מאד אחריות על הכתפייםLavender

ככה בתחושה שלי לפחות, וזה ילך ויפחת ככל שאתמקצע ואקבל ביטחון בעז"ה.

זה לגבי העבודה.

לגבי החיים עצמם, אז כן, אני רווקה הוללת כמו שאוהבים לומר ואין לי אחריות על משפחה/ ילדים

מצד שניזיויק
ככל שתתמקצעי ככה תהיי בכירה יותר ומשפיעה יותר והאחריות תגדל, לא?
האחריות אמנם תגדל, אבל הביטחון והניסיון שצברתיLavender

יהפכו את הכל לפשוט יותר.

תחרות קשה לדעתיזיויקאחרונה
ואינסופית 🥵
תלוי מה הכוונה פשוטים ומה הכוונה סוערים?אריק מהדרום
תגיד אתהזיויק
מה זה סערהאריק מהדרום
7.10? שואה? ילד עם צרכים מיוחדים שנולד לך? מחלה ממארת שחוזרת שוב ושוב אחרי שנראה לך שאתה מנצח? גירושין מכוערים? נכות? אובדן של איש יקר? פשיטת רגל? לא מעוקצך ולא מדובשך.

אם אתה מחפש ריגוש אז שיהיה מוצלח וחיובי.


אם אתה מחפש פשטות מה זה אומר? לחיות כמו האמיש או מורמוני? לחיות כמו נזיר בודהיסטי או לחיות כמו פועל סיני במפעל לייצור מקלות אוזניים כדי להתקיים מחופן אורז ביום? לדוג דגים באנטרטיקה ולאבד תחושת זמן כמו אסקימו?


גם זה לא, אם אתה מחפש חיים פשוטים שיהיו מוצלחים.

חייבים דווקא מצבי קיצון?זיויק
אני שואל אותךאריק מהדרום
למה כוונתך.
אז תנסה לחשוב על סערות יותר סבירותזיויק
וככה גם בשלווה, תסתכל על אנשים סביבך, תראה שיש כאלה ויש כאלה בלי מצבי קיצון 
אז תנסה לשאול את עצמךאריק מהדרום
למה כוונתך?
ענו פה יפהזיויק
תסתכל
אני שואל אותךאריק מהדרום
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

(@אני)))) , @פשוט אני..  מוזמנים לענות)

שתקשיב לעצמךShandy

תלמד מה שאתה אוהב ורןצה

פרנסה זה משמיים

אבל בעבודה שאתה אוהב ונהנה יש יותר ברכה

תהנה כמה שאתה יכול

אל תדחה חלומות כי אחר כך לא תמיד יהיה לך זמן ואפשרות להגשים...

ואם אתה לא יודע זה הזמן לברר אותם.

ואם אין לך יכולת אז תתחיל להגשים אותם בקטן

כל פעם

נגיד דוגמא אני רוצה להיות אמנית קרמיה

אבל אין לי כרגע זמן או אפשרות לנסוע ללמוד מקצועי

אז אני אתחיל עם סדנה קטנה באזור שלי  ואז בהמשך אלמד מקצועי

אני רוצה לטייל בחול מסביב לעולם

אין לי מספיק כסף

אז אתחיל בטיול אחד

או קודם פה בארץ אם לא טיילתי בה כבר

וכו וכו יש אפשרות לתת מלא דוגמאות.

אה ואל תוותר על עצמך בשביל אחרים

אתה יכןל להתפשר או לעזור

אבל אתה הכי חשוב

כי אנשים מתחלפים לנו בחיים בקצב מהיר הם לא שווים שתוותר על עצמך אם גם ככה הם הולכים.

אה ואם קשה לך מותר לך לקחת הפסקה מהכל אבל בתנאי שאתה ממשיך

מותר לך שיהיה קשה ומותר לך לעצור  והאמת שלפעמים זה ממולץ מדי פעם בטוח השגרה איך אני עכשיו האם אני בסדר? מאושר?

האם זה מקדם אותי לעבר החלומות והעתיד שלי?

 ) לגביי לימודים כן זה סבל אבל שווה כי בסוף 

תעשה מה שאתה אוהב אבל תמצא באמת מקצוע שכם תוך גדי למידה תהנה(
 

 

יפה, אהבתי ממש, תודה.ל המשוגע היחידי
במשפט אחדמשה

הקשבה עצמית

מודעות עצמית

 

ולהיות במקום שלך ולא בריצוי של אחרים.

(וביותר משפטים)?ל המשוגע היחידי

אם אתה מסכים להרחיב קצת איך מגיעים לזה, 
אני אשמח, תודה ממש.

הרבה זמן לבד בלי הסחות דעת. לא אנשים ולא מדיהמשה

מקלדת של מחשב זה אחלה. גם עט ונייר. גם זמן שבו אתה מדבר בחופשיות עם הבורא או עם אדם שלא נמצא לידך אבל אתה מדמיין שהוא שם. זה לא  כל כך משנה מה אתה עושה, העיקר זה להוריד את המחסום של היום יום ולנסות להבין באמת איך  הדברים אצלך עובדים ומה גורם לך להתקדם או מכשיל אותך.

הממ.חתול זמני

– לא לקנות רכב לפני שמתארגנים על עבודה יציבה ומשכורת טובה

– לא להיכנס לשום חובות חוץ ממשכנתא

– ללמוד לבשל כן גם אם זה לוקח זמן

– לא התחתנת עם אף מעסיק אם רע לך תעזוב אלא אם כן אתה מרוויח יותר ממה שאתה מפסיד

– יש עבודות טובות וכיפיות

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

– עדיף מקצוע כיפי יותר מאשר משהו שאתה לא אוהב בגבולות הסביר

– לקחת חופשים לעשות כיף שימותו כל השאר

יפה, מעניין, תודה על התגובה.ל המשוגע היחידי

אני זוכר שכבר שדיברתי איתך פה על החיים שאתה חווה כחתול זמני,
אז אני יכול להגיד לך שזה נשמע הרבה עצות בסגנון כזה.

 

זה עצות מאוד חשובות, אבל נשמע לי שהם רק טיפים לחיים,
ובשבילי חסר פה קצת משהו יותר עמוק לחיים מאשר כסף וכיף...

 

כחתול זמני, מה שמעניין אותי זה כסף וכיף.חתול זמני

אלה פשוט מקומות שנפלתי בהם חזק וחבל שלא ייעצו לי (או שלפחות לא הפנמתי את העצות) מראש. אולי חוץ מהקטע של הרכב (אין לי רישיון ולא מתכוון להוציא).

איזה סגנון עצות היית רוצה?

 

העצה הכי טובה שאני חי לפיה היא לחיות את החיים שלי בדיוק כפי שאני רוצה. לבנות עולם משלי בדיוק לפי הסגנון שמוצא חן בעיניי.

העצה שכתבת עכשיו נוגעת בנקודה הכללית שהתכוונתיל המשוגע היחידי

לחיות את החיים בדרך שאני רוצה, זה באמת חשוב מאוד. תודה

קראתי פעם בסבא מסלבודקה כמדומניחתול זמני

שהאדם מצווה להידמות לבוראו,

וכשם שהקב"ה ברא את העולם, כך האדם עצמו צריך לברוא עולם (בעזרת התורה ויכולותיו האישיות)

מה שלא יהיה, לא לשכוח שהחיים נגמריםנחלת

מתי שהוא....לחתור ולהשקיע באיזון הנכון בין הגשמיות לרוחניות,

לזכור תמיד את המטרה, כיהודים.

אהבתי ממש את זה-Lavender

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

 

בעבר יצא לי לקרוא כתבה על אנשים שמעדיפים לחיות בדרך חיים הזאת, והאמת שאהבתי ממש.

 

זה ממש לא סותרזיויק
אין קשר הכרחי בין רווח לבין כמות עבודה
הכל עניין יחסיLavender

גם מי שמרוויח הרבה ועובד מעט יחסית- עדיין יכול לעבוד פחות

בדיוקזיויק
לא הכרחי אבל עבור האדם הממוצע כןחתול זמני

ככל שמשקיעים יותר בקריירה בין אם ברמה של יותר שעות נוספות / זמינות אחרי שעות העבודה / כו' (או לחילופין לימודים השתלמויות) ככה לרוב מטפסים בסולם

ודי קל להגיע למצב של יותר מדי עבודה ביחס לרמת ההשתכרות שבאמת נדרשת ככה שה"פינוק" עולה בזמן ובבריאות יותר ממה שהוא שווה

עצותoo

לא באמת משנות חיים

רק שינוי- שיפור עצמי פנימי ויישום שלו


שיפור עצמי משיגים ע"י

ניסוי וטעייה

התבוננות/ הקשבה עצמית וסביבתית

אומץ

לקיחת אחריות 

אולי אפשר לשנות את זה ל:ל המשוגע היחידי

הדרכה שהייתם נותנים.
נראלי שזה גם מה שהתכוונתי,
וענית על זה יפה, תודה

מסכים מאודנקדימון
העצות הטובות ביותר שאפשר לתת אלה תובנות על עצם החיים והאדם. כל היתר זה בדרך כלל משהו שנכון לאחד ולא לאחר וכיוצ"ב.
לפתח את האישיותLavender

את יכולת ניהול הרגשות, דחיית סיפוקים.

לקחת את החיים ברצינות, להשקיע ולהתמיד. אבל לא לשכוח לרגע לכייף ולשמוח בכל הטוב שיש לנו.

ולקבל את מה שה' שולח לנו באהבה(:

תחסוך ותשקיע כמה שאתה יכולאריק מהדרום

במדדים רחבים ותנצל את הריבית דריבית.


תלמד מקצוע שיפרס אותך ולא תחביב יקר שיקטלג אותך כחכם.


בכל מה שנוגע לדייטים, תלך יד ביד עם ה', הוא יכוון אותך.

לרכוש השכלה גבוההshaulreznik

אפילו בתחום זניח כלשהו, כי לניירת יש משמעות אצל הרבה מעסיקים, בדגש על המגזר הציבורי.

 

וגם לשמור על הבריאות - בכל מקרה, החל מגיל 35 פחות או יותר, הגוף מתחיל להישבר, ולקראת גיל 40 מרבית האנשים יסבלו מבעיה כרונית אחת לפחות. אז למה להעמיס?

 

נ. ב. תתחתנו בגיל מוקדם, בגבולות הסביר. לקראת גיל 50 עדיף להיות הורה לבני 20+ ולהשקיע בעצמך (ע"ע מצב הבריאות) מאשר להמשיך ולהתרוצץ עם הילדוד'ס.

בהנחה ופניך למגזר הציבוריאריק מהדרום

שזה מעט מאוד משרות במדינה ששואפת לקפיטליזם.

דווקא את זה הייתי מייעץ לא ללכת כי רוב האקדמיה היא בזבוז זמן וכסף בשוק החופשי למעט תחומים מאוד מסויימים STEM, משפטים וראיית חשבון, זה בגדול.

הוראה ורפואה ופרה רפואה גם כן אבל הם מכוונים למגזר הציבורי.

רוב רובה של האקדמיה מיותרת ואנשים כדי להתפרנס עדיף שילמדו אשכרה מקצוע מעשי.

דיפלומה כלשהי היא סוג של תעודת ביטוחshaulreznikאחרונה

שפותחת דלתות נוספות. אותו בעל מקצוע מעשי יכול לחוות פיטורין/למאוס במקצוע, ואז התואר שבידיו יאפשר לו להוציא תעודת הוראה, לעשות הסבה וגם להתברג אל תוך המגזר הציבורי שעדיין מונה מאות אלפי עובדים.

לא להכניס את הראש לפה של אריהדי שרוט
ולא לאכול שלג צהוב
איזי איזי. תמיד. בכל תחום.נפש חיה.
ליאביש אי שם.
עבר עריכה על ידי יש אי שם. בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 4:01

ליאב כבביה

מה שלומך?

אתה יכול לראות אותי עכשיו?

אולי אתה מידי עסוק שם למעלה

בדיוק מקבלים את פניך במחול ובשיר

אולי אתה בדיוק במעבר ולא מבין מה קורה איתך

אולי אתה מדבר עם הקדוש ברוך הוא

אולי אתה מתפנק לך על קערת תותים שמה בגן עדן

 

ליאב

ראיתי אותך פעם?

נפגשנו?

אולי באוטובוס?

אולי פעם ראיתי אותך ואמרתי, איזה חייל חתיך?

מה אתה חושב עכשיו

פתאום הכל מובן לך?

טוב לך?

אם טוב לך אז למה כולנו חיים כאן בכלל

בוא נעוף לנו לשם ויהיה לנו טוב

 

ליאב

על מה אתה מתבונן עכשיו

מה נראה לך שם מלמעלה

מה אתה מבין פתאום

מה אתה מגלה

 

ליאב

אני מתגעגעת אליך ומקנאה ועצובה 

ואני לא מכירה אותך

ואתה הגנת עלי בחירוף נפש

ואתה לחמת

ואתה חיית פה במשך כל החיים שלך

ואתה היית פה כשנהרגו חיילים נוספים

ואתה שהית פה בשמחת תורה

ואתה יודע מה אנחנו מרגישים עכשיו

ואתה עכשיו אתה

ואתה זה שקרוב

ועל שמך יש אסון. אסון הטנק

 

היית מצחיק, ליאב?

אהבת את השם שלך?

אהבת את הים?

על מה חלמת אתמול?

אתה בכלל אוהב דגים?

אתה רב יותר עם אחותך או אחיך?

 

תודה ליאב. תודה

 

מעניין אם גם את הגבה השניה אתה יודע להרים

 

בהצלחה לך עם הכל שם למעלה

תהנה, תכייף, תבלה

תמסור לנו ד"ש

 

תמסור לאלוקים ד"ש מאיתנו

ממני

 

כואבזיויק
תודה שכתבת לכבודו הי"ד 
חזק וכואבעיניים טובות
עבר עריכה על ידי עיניים טובות בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 23:48

וואו.

😞אינגידאחרונה
מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורותאקונהמטטה

שקשורה לגאולה, צמיחה, חינוך..

אשמח לרעיונות!

תודה

..אריק מהדרום

הקישור מוביל לדיון בפורום של ערוץ 7 שכותרתו **"מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות"**. בפוסט הפותח המשתמשת מבקשת רעיונות למיתוג או סלוגן לטיול צוות מורות, עם חיבור לנושאים של **גאולה, צמיחה וחינוך**. ([ערוץ 7][1])


אם המטרה היא למצוא רעיונות למיתוג כזה, הנה כמה כיוונים אפשריים:


* **מצמיחות גאולה**

* **צועדות אל האור**

* **מחנכות עתיד, בונות תקווה**

* **זרעי חינוך – פריחת גאולה**

* **בדרך לצמיחה משותפת**

* **מאירות את הדרך**

* **מחיבור לצמיחה**

* **משורשים של אמונה לפירות של עשייה**

* **גאולה מתחילה בחינוך**

* **יחד מצמיחות דור של אור**


אם תספר/י:


* גיל התלמידות,

* אופי הצוות (יסודי/תיכון/אולפנה וכו'),

* האם הטיול הוא יום גיבוש, סיכום שנה או פתיחת שנה,

* והאם רוצים סגנון רציני, מרגש או קליל,


אפשר להציע סלוגנים וקונספטים ממוקדים יותר.


[1]: מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות - צעירים מעל עשרים "מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות | ערוץ 7"

אתה מודע לזה שAI זה דבר שיש לכולם? ובחינם?קפיץ
ושאני כבר אחרי הai...אקונהמטטהאחרונה
אולי היה פה משהו מוצלח מניסיון...
אם הייתם פותחים פורום חדש, מה היה הנושא?זיויק
ולמה לא עשיתי את זה עד עכשיו? 🤔
השאלות של זיויקנקדימון
קל.
😂😂😂😂Lavender
101 דברים שימושיים לעשות בגרוויטציה 0די שרוט
אוקיי. משחק דוקים.די שרוט

בהמרת המתח הדרמטי בשעמום קיומי

​בגרוויטציה רגילה, דוקים הוא משחק של עצבים מתוחים, נשימה עצורה ואצבעות רועדות. בגרוויטציה אפס, המשחק הופך רשמית לדבר הקל ביותר ביקום כולו.


​אפס אחוזי פסילה: אתה יכול לגשת לדוק הצהוב, להעיף אותו עם האגודל, לתפוס אותו בשיניים או לעשות איתו ג'אגלינג. מכיוון ששאר הדוקים נמצאים כעת במרחק של שלושה מטרים ממנו ונעים לכיוון המטבח, אין שום דרך פיזית להיפסל.

ניצחון מובטח: המשחק מוגדר כהצלחה מוחלטת ב-100% מהמקרים. אתה תמיד מנצח. הבעיה היא, שברגע שאתה מבין שאתה לא יכול להפסיד, אתה נאלץ להתמודד עם העובדה שאתה פשוט אדם בוגר שרודף אחרי חתיכות פלסטיק צבעוניות שצפות בחלל.

כנראה שצריך להציע ל NASA לאמץ את רעיון הדוקיםפ.א.

לאסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית.. 😃
 

בינתיים יש תיעוד של משחקים אחרים בתנאי חוסר גרוויטציה…

 

Gemini אומר:
 

למרות שלוח הזמנים של האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית (ISS) עמוס ומחושב בדיוק של דקות, יש להם גם זמן פנוי (בעיקר בסופי שבוע ובערבים). פסיכולוגים של נאס"א מעודדים אותם מאוד לשחק, שכן משחקים קבוצתיים חיוניים לשמירה על בריאותם המנטלית, הפגת השעמום וחיזוק הגיבוש החברתי.

התנאים הייחודיים של חוסר כבידה (מיקרו-כבידה) שינו לחלוטין את הדרך שבה הם משחקים, והובילו לכמה המצאות ומשחקים מרתקים:

## 1. משחקי קופסה (בגרסת החלל)

משחקי קופסה רגילים הם סכנה בחלל – חייל שנופל או קובייה שנזרקת עלולים לרחף לתוך מערכות אוורור או מכשירים רגישים. לכן, המשחקים עברו התאמה מיוחדת:

* **שחמט חלל:** משחק השחמט פופולרי מאוד בתחנה (במיוחד בקרב הקוסמונאוטים הרוסים). לוחות השחמט בחלל אינם מגנטיים (כדי לא להפריע למערכות האלקטרוניות בתחנה), אלא משתמשים ב**ולקרו (צמדן)**. כל כלי וכל משבצת מצוידים בולקרו כדי שהכלים יישארו במקומם. בעבר אף נערכו משחקי שחמט היסטוריים בין אסטרונאוטים בחלל לבין אנשים על כדור הארץ.

* **סקרבל (Scrabble):** האסטרונאוט הקנדי המפורסם כריס הדפילד לקח איתו גרסת נסיעות של סקרבל. גם כאן, כל אות קטנה הוצמדה ללוח באמצעות ולקרו. הדפילד סיפר שאם אות אחת הייתה מתעופפת, לרוב היו מוצאים אותה בסופו של דבר במסנני האוויר של התחנה.

## 2. משחקי וידאו

מכשירים אלקטרוניים קטנים וקלים הם אידיאליים לחלל:

* **טטריס ו-Game Boy:** בשנת 1993, הקוסמונאוט אלכסנדר סרברוב לקח איתו מכשיר גיים בוי ומשחק טטריס לתחנת החלל "מיר" (קדם-תחנת החלל הבינלאומית). בכך הוא הפך לאדם הראשון ששיחק במשחק וידאו בחלל. הגיים בוי הזה נמכר מאוחר יותר במכירה פומבית בלמעלה מ-1,200 דולר.

* **StarCraft:** האסטרונאוט דניאל בארי לקח איתו עותק של משחק האסטרטגיה המפורסם *StarCraft* לתחנה בשנת 1999, וסיפר שזו הייתה דרך נהדרת עבורו להתחבר למשפחתו שנשארה מאחור.

* **מציאות רבודה (AR):** בשנים האחרונות נאס"א שלחה לתחנה משקפי *HoloLens* של מיקרוסופט (לצרכי עבודה). האסטרונאוטים ניצלו אותם גם כדי לשחק במשחקי מציאות רבודה כמו *RoboRaid*, שבו הם "יורים" בלייזרים על חייזרים וירטואליים שפורצים מקירות התחנה האמיתיים.

## 3. ספורט ומשחקים פיזיים מומצאים

החלק המאושר ביותר של הפנאי מוקדש לניצול חוסר הכבידה כדי להמציא משחקים שאי אפשר לשחק בכדור הארץ:

* **"חץ וקשת" ודרטס חלל:** כריס הדפילד המציא גרסת דארטס (חיצים) בטוחה לחלל (שכן חיצים חדים מסוכנים מדי). הוא בנה חץ באמצעות סוללת מצלמה כבדה כראש, אזיקונים כגוף החץ, ונייר כנפיים. החיצים הללו ריחפו באטיות ובאלגנטיות מקצה אחד של הקבינה לקצה השני.

* **אולימפיאדת החלל:** בעת שנערכו משחקים אולימפיים בכדור הארץ, האסטרונאוטים קיימו "אולימפיאדת חלל" משלהם. אחד המשחקים הפופולריים היה **"כדור ללא ידיים"** (No-hand ball) – האסטרונאוטים היו צריכים להעביר כדור פינג-פונג מצד לצד או דרך חישוקים, אך ורק באמצעות נשיפת אוויר מהפה, מבלי לגעת בו בידיים.

* **בייסבול וכדורגל לשחקן בודד:** האסטרונאוט היפני סאטושי פורוקאווה הדגים כיצד בחוסר כבידה אפשר לשחק בייסבול לבד – הוא חבט בכדור עם מחבט, ואז ריחף במהירות עצומה לקצה השני של החדר כדי לתפוס את הכדור שהוא עצמו חבט בו.

> **בונוס היסטורי:** המשחק הפיזי הראשון מחוץ לכדור הארץ לא היה בתחנת החלל, אלא על הירח! ב-1971, האסטרונאוט אלן שפרד (במשימת אפולו 14) הבריח איתו ראש של מחבט גולף ושני כדורים, חבר אותם לכלי איסוף דגימות, וחבט בכדורי גולף על פני הירח. בשל כוח המשיכה החלש, הכדורים עפו למרחק של מאות מטרים.

>

 

באנג'י בלי חבלאריק מהדרום
עליות מתח. ככה תהיה בכושר שיא בלי להתאמץדי שרוט
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

אל תקשיבו לאנשיםאני:)))))
זה רק רעיון לשרשורל המשוגע היחידי

אפשר לפתוח כזה ואז תגידי בו את מה שאת חושבת

אני יודעתאני:)))))
תשקיעו כל מה שיש לכם בביטקוין!פשוט אני..
אם הייתי מקשיב לעצה הזאת בגיל 20, אני והילדים והנכדים והנינים שלי, וכנראה גם עוד כמה דורות, לא היינו צריכים לעבוד דקה אחת לפרנסתנו.

(אני לא ממליץ לאף אחד להשקיע בהווה, רק אומר מה היה קורה אם הייתי משקיע בגיל 20... זה כמובן לא אומר שגם היום ההשקעה תשתלם)

בוא נניח שהייתי עושה את זהקפיץ

האם הייתי ממשיכה להחזיק עד אמצע 2024? לא בטוח בכלל

למה דווקא עד אמצע 2024?פשוט אני..
באמצע 2025 הוא היה שווה יותר...

ובכל מקרה, אם היית נכנסת לפני 13 שנה, אז היית ברווח עצום וחסר פרופורציות, לא משנה מתי בשנים האחרונות היית יוצאת... 

מכיר מישהו שעשה את זה?זיויק
כי זה הבור הגדול שםקפיץ

החלק שקשוח וצריך להאמין שזה שווה את זה, לא כזה עולה. זה קל


וכן, לקנות לפני 13 שנה כנראה היה צעד חכם

איפשהו לפני המסיבת סיום של כיתה ו', הייתי צריכה לקנות קצת ביטקוין.

צודק. מה חשבתי לעצמי

לא אשמתי שאת כ''כ צעירה 😬פשוט אני..
וואו מה התשואה שהשגת?זיויק
לא ברור באמת איך משה עוד לא ייחד לך מקום משלךאינגיד
@משה זה ממילא יופיע בראשי. מה אכפת לך.. אולי תיצור לו מקום
יש די והותר פורומים נטושים - פשוט לבקש הרשאהפ.א.

לניהול פורום שכיום נטוש

חח אם לא השאלות של זיויק גם צמ"ע יהיה פורום נטוש😂Lavender
חחח אכן נקודה למחשבהאינגיד
😆😆זיויקאחרונה
איזה מעניין!נחלת
יש אלפי סוגי פסיכוזות, למה דווקא זו מעניינת?פשוט אני..

היו לו שני חלומות בנושא המוות,

לי היו הרבה יותר...

 

 

באמת לא הצלחתי להבין מה מיוחד

אבל אלו היו חלונות שעושה רושם שממשנחלת

מתארים חווית מוות קליני, כפי שכתוב בחז"ל וכפי שאנשים

שעברו חוויה כזו מתארים.

 

מאוד מרגש לדעתי. קצת עוזר (לי לפחות) לזכור שיש

משהו מעבר לכל טרדות היום היום, העולם הזה שמרגיש

כל כך מוחשי ואמיתי....המתיקות הזו שהוא מדבר עליה...

יש משהו טוב לצפות לו. לא?  (כמובן שמעדיפה לא

לחשוב על בית הדין שם למעלה, כי זה די מצמרר,

אבל לפחות אחר כך....)

 

ואם גם לך היו או יש חלומות מסוג זה, נשמח לשמוע!

להפךפשוט אני..
אם הוא חלם משהו שכבר תוּאר בעבר, באמת אין בזה שום דבר מיוחד.

אם לפני 400 שנים מישהו היה חולם על מכשיר קטן שנמצא בכף ידו, עם גישה לאינטרנט ואפשרות לראות נטפליקס - זה היה וואו.


אם מישהו חולם היום על זה שיש לו סמארטפון ביד, אין בזה כלום.


כלומר את מתלהבת מזה שהוא חולם על דברים שכבר תוארו ונכתבו בעבר לטענתך, למרות שאין בזה שום דבר מיוחד או מפעים. 

מסכימהנעמי28

וגם החוויה של מוות קליני תמיד מלווה עם תיאור אנושי וגופני כל כך.

הנשמה "ראתה אור" הנשמה שמעה קול" "עלתה למעלה" "מלאכים לבנים עם זקנים לבנים"

כל מיני תיאורים שכפופים לחושי הגוף שרק מצביעים על כך שזאת חוויה מוחית ולא על טבעית.


 

ומנגד המדע שיודע להסביר שבמצבים של חוסר חמצן במוח ומוות קליני יש פעילות מוחית חריגה ואיבוד של תחושת זמן ומרחב.

עשו ניסוי בבית חולים בארה"ב עוד בשנות ה 70די שרוט
וזה נמשך לדעתי עד היום.

הם החליטו לתלות מדף עם מסר עליו אבל שהכיתוב מופנה כלפי מעלה כך שאם הנשמה תרחף למעלה ורואה כל מה שקורה בחדר היא תהיה מסוגלת לקרוא את המסר שכתוב על המדף.


עד היום לא דווח על אף אחד שהצליח לראות מה כתוב שם עד היום.

במחקר הזהנעמי28

לא הצליחו בכלל לשחזר מוות קליני,

אז הוא לא מפריך כלום ולא מאמת כלום,

הוא פשוט לא רלוונטי.


הרמבן בשער הגילוליםנקדימון
כותב שהנשמה, גם לאחר מוות בלתי הפיך, עדיין חווה את המציאות דרך רשמים מסויימים שנטבעו בה על ידי הגוף. מעגלי השבעה, שלושים ושנה, כך הוא מסביר למיטב זכרוני, הם תהליכי ההתנקות של הנשמה מהרשמים האלה.

לאור זה, בוודאי שמוות קליני יהיה חוויה מעורבת מתיאורים של גוף ושל נשמה.


ובלי קשר אפשר לקרוא גם כאן וכאן:


חוויות סף מוות - האם קיים "הסבר מדעי"?


חוויות סף מוות - עדויות שאומתו

קראתי ואקרא בעיון מאוחר יותרנעמי28

אני לא חוקרת כמוהו ולא בקיאה בנושא אבל כמה נקודות העלו לי סימני שאלה.

 

הראשונה והעיקרית היא שאי אפשר בצורה לוגית טהורה להוכיח קיום של משהו על טבעי ע"י חורים במדע.

וכל חוקר יודע את זה.

זה שהוא הפריך השערות מדעיות לא מוכיח שום דבר, אולי משאיר מקום להשערות אחרות אבל זה לא יכול לשמש כהוכחה לכלום .

במיוחד במקרים שהם לא דיון פילוסופי אלא ככל הנראה רק עניין של זמן ומחקר עד שהם יתגלו.
 

(ואני בטוחה שמדענים יחלקו על הטענות שהוא הביא, כי אז מה אם לא כל היפוקסיה מביאה למוות קליני, האם זה מוכיח שבמצבים מסוימים בשילוב מסוים היא לא גורמת לזה? ואז מה אם לא הצליחו לשחזר מוות מוחי בצורה יזומה עם סמי הזיה, זה מוכיח משהו?)
 

אחת הטענות שלו שהזיכרון של מוות קליני מאוד חד וזה מוזר שהוא מתרחש במצב מוחי כזה?

מי אמר? אולי דווקא במצבים כאלה המוח חד מאוד?

 

יש כל כך מעט מקרים וגם הם מפוקפקים מדי שכל תשובה החלטית לכל כיוון בנושא הזה היא מפוקפקת בעיניי.
 

לכן מוות קליני מעולם לא היתה הוכחה בשבילי לקיום או אי קיום של נשמה או משהו על טבעי בכל מצב אמוני שהייתי בו.

הוא לא בא להוכיח על ידי חורים במדענקדימון

הוא בא לפנות את הדרך לסבירות שהוא רוצה להביא מהעדויות שהוא סוקר במאמר השני.

ויש לו עוד כמה פוסטים בפייסבוק על הנושא. אפשר לחפש בדף שלו את המילים "סף מוות".

 

לגבי הדיון הפילוסופי זה לא ממש מדויק (לפחות אצלו). באופן כללי הוא אנטי-מטריאליסט ויש לו מאמרים גם על זה.

החומר, בהגדרה, לא יכול להיות חזות הכל - וממילא בעולם שלו יש מקום להסברים נוספים. לזה הוא חותר למעשה.

האם המוח קולט את התודעה או יוצר אותה? הוא עצמו בכלל יאמר לך שהוא מחזיק באידאליזם (גם על זה הוא כתב)

והתודעה בכלל היא זו שמייצרת את המוח ואת המציאות באופן כללי. המפגש בין התודעות הוא החוויה הקולקטיבית שלנו.

 

כדתיים, אנחנו בכל מקרה יוצאים מנקודת המוצא של התורה ושל המסורת. זו הקטגוריה השלישית של מקורות הידע: עדות.

 

אגב, בהקשר למה שהזכרתי מהרמבן, בדיוק נזכרתי שהרב שטיינזלץ זצ"ל כתב בספרו "נשמה" שה"אני" של האדם הוא כעין

תופעה לעצמה. נקודת המפגש בין הגוף לנשמה היא שיוצרת את ה"אני" וכשמתרחש מוות אז אותו "אני" נפרד לחלקיו.

אני מניח שהוא מבסס את זה באופן די ברור על משל הפיסח והעיוור שמופיע בגמרא. תובנה מעניינת שעולה מכאן מהדהדת לי

בדמיון מרוחק את תפיסה הבודהיסטית על כך שכל "אני" (או "עצמי") הוא למעשה אשליה (אני'צה ואנאטה).

בוודאי שקיום או אי קיוםנעמי28

של נשמה הוא דיון פילוסופי ענק.


העניין הוא, שהוא ימשיך להתקיים גם אם המדע יביא הסבר מדעי וחותך למוות קליני.


יש כמות מועטת של מידע והשערות שבעיקר מתבססות על סיפורים מפוקפקים וחורים במחקר מדעי (שלא מתאפשר כל כך כי איך אפשר לחקור תופעה שכמעט לא קורית ושאי אפשר לשחזר אותה בצורה יזומה?)

לכן- כל העניין של מוות קליני

כרגע לא רלוונטי לדיון הפילוסופי .

ומי שבוחר להאמין בגללו או לא להאמין בגללו לדעתי טועה מאוד.


אה, כמובןנקדימון
אמונה ביסודות היהדות לא קשורה לאמונה בקיומן של ישויות פיזיות או רוחניות. תגלית של מין יונקים חדש או מין מלאכים חדש אכן לא קשורים.
איך אפשר להסביר משהו שלא כפוף לחושי הגוף?נפשי תערוגאחרונה
האם תוכלי להסביר לעיוור מלידה את ההבדל בין כחול לאדום?

לכן גם אם חוו משהו. אין להם יכולת להסביר לך אותו בלי להשתמש בכלים גשמיים

מסוג הדבריםנעמי28
שמחזקים את המחוזקים ומרחיקים את המורחקים.

סתם לידיעהאריק מהדרום

לא מדובר בסרטון הזה בכלל על חווית סף המוות בכלל.

מדובר על משהו חמור יותר שיתכן ואסור מבחינת היהדות ומיתתו בחנק, צריך עיון.

מרגיש שאין עם מי לדברכתום כואב

ממש כפשוטו, יש פעמים שאני מרגיש חרדות או סוג של דכדוך ולא מוצא אוזן קשבת אז אני כותב לgpt

זה פשוט מצב ח^א

איש מקצוע?זיויק
למה אתה צריך "מישהו" בשביל העצמי שלך?משה

דכדוך וחרדה זה סיבה לעשות עבודה אבל זה לא מוריד את הערך שלך או משהו כזה.

תמיד צריך מישוכתום כואב
למה לצאת מנקודת ההנחה הזאת?חתול זמני

מה עומד ביסוד התחושה הזאת?

 

– אם יש לך מחשבות לא מאורגנות, אז אוקיי, שיחה זאת אחת מיני דרכים רבות לסדר אותן (ובכלל, לא כל המחשבות צריכות סידור, לפעמים עדיף פשוט לתת לעצמך לחיות את ההווה).

 

– אם זה כדי ש"יבינו אותך", מה בעצם נותנת העובדה ש"מבינים אותך"? יש בזה תועלת מטפיזית, מעבר למה שאתה מייחס סובייקטיבית לעובדה הזאת?

 

– אם זאת תחושת בדידות, האין משהו אחר, כיפי, שתוכל לעשות כדי למלא את החלל הריק?

 

קראתי פעם בספר של פסיכיאטר נחשב שחלק גדול מהחוסן שלנו הוא היכולת ליצור מעין "הורה פנימי" או "מדריך פנימי" או איך שלא תרצה לקרוא לזה. בן־זוג פנימי. קבוצת מעודדות פנימית. לא ממש כדמות, אלא כפונקציה שדוחפת אותך, נותנת לך כוחות, אתה יכול לדבר איתה (יענו, לא במובן של חבר דמיוני, אלא פונקציה פנימית בתוכך שמסוגלת לנתח – גם לאו דווקא לנתח, אלא יותר כמו "לסדר" את עולמך הרגשי).

הוא מציע דרך מעשית?אינגיד
או שהוא רק מתאר מה צריך/טוב/כדאי שיהיה? אנא שתף נא.
לא זוכר כבר מה היה שם,חתול זמני

זה נושא שהזכיר אותו בדרך אגב בהקשר של הפרעת אישיות גבולית כמדומני כך שלא היה שם הסבר אבל בגדול אפשר לגשת לזה מכמה כיוונים שונים.

 

במסגרת הכללית, האדם הוא כמו חֶברה בע"מ קטנה. כשהוא נולד, אין לו מושג מכלום וכל הפונקציות שלו הן במיקור חוץ (חום ביטחון מזון היגיינה תשומת לב צרכים רגשיים). בהדרגה ככל שאדם צובר ניסיון בחיים ככה הוא יכול לבצע יותר ויותר פונקציות לבד, עד שהוא מגיע לאיזשהו אקוויליבריום מסוים שבו הדברים "עובדים" (גם אם לא בהכרח באופן אופטימלי).

 

אז נניח אקוויליבריום לא אופטימלי: בן־אדם חי לבד אבל לא יודע לנקות ולא יודע לבשל. זה אומר שאו שהוא חי רעב בזבל, או שהוא מבזבז המון כסף על שירותי משק בית + אוכל בחוץ (=מיקור חוץ). אלא שאוכל בחוץ יכול להיות יקר ולא תמיד זמין. ולפעמים המנקה מבטלת. אז אם בשלב מסוים נמאס לו הוא פותח את ספר ההוראות של המטאטא ומתחיל לטאטא. וגם לומד איך מכינים חביתה בסיסית. כן זה קשה ומטורף אבל אנשים עושים את זה מי היה מאמין. ככה זה גם בהרבה חברות, בתור התחלה קונים כל־מיני שירותים במיקור חוץ עד שזה נהיה יקר ולא משתלם וכבר יותר קל להכניס את הידע הזה לתוך החברה ו"לעשות זאת בעצמך".

 

היות ורבים צרכי האדם, לכל אחד יש איזה עניין שמצריך דגש מיוחד. למשל יש אנשים שמאוד קשה להם לקבל החלטות. אז או שהם יכולים "להתעלק" על מישהו החלטי (אם זה עובד זה עובד אין לי בעיה, אבל אם זה לא עובד אז...) או להתחיל להעסיק בתוך המוח שלהם "יועץ אסטרטגי פנימי". פשוט ללמוד לקבל החלטות.

 

או מישהו אחר שמאוד סובל משעמום. אז אפשר להציק בלי הפסקה לחברה הכי טובה... או להקים מערכת בידור פנימית אצלך בתוך הראש! זה הרעיון. וברגע שיש לך כל הכוחות הנפלאים האלה, ממילא אתה חושש פחות כי אתה יכול לעשות הכל ולהתגבר על הכל.

 

זה נשמע כמו פסיכולוגיה בשקל אבל האמת לא ממש רציני קראתי על זה וגם דיברתי על זה עם אנשי מקצוע בשיחות מטא והתלהבו מזה מאוד.

 

אז ראשית תתחיל מלשאול את עצמך: איזה איש מקצוע פנימי הייתי צריך? או מה הייתי רוצה לדעת לעשות? הזכרת לצורך העניין חרדה, דע לך, יש הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות עם חרדה – אם בהקשר של מיינדפולנס/קרקוע/תרגילים פיזיים/קוגנטיבי. נושא שנחקר המון. לא הכל בהכרח עובד מושלם, אבל למה לא לנסות לחקור את הנושא? מה עוזר לחרדה? במקום שתהיה תלוי לחלוטין בחסדי מישהו שיצטרך "להכיל" אותך ולהקשיב לך כו' למה לא תכיל את עצמך? או בנושא של קבלת החלטות: לקפוץ למים, לפתח כל־מיני כלים שעוזרים לקבל החלטות (רשימת בעד ונגד ו־CUTOFF או דברים בסגנון), או בנושא של בדידות: להיות אתה החבר הכי טוב שלך.

 

בקיצור תחשוב לגבי זה אני לא יכול לומר לך בדיוק מה אתה צריך או איך בדיוק תיראה הפונקציה של "החבר הפנימי" אצלך אישית אבל חושבני שזה כיוון פצצה.

אני לא פותח השירשוראינגיד

אבל תודה בכל אופן.

התגובות שלך נוטות להחכים (או לפחות לתת תחושה כזו).

אה לא שמתי לב.חתול זמני

כן ידוע שתגובותיי נכתבות בחכמה חתולית זמנית מופלאה (או לפחות נותנות תחושה כזאת).

אני תוההאינגיד

מה יקרה כשייגמר הזמן. מה אז יעשה החתול? או למה הוא ייהפך...

 

אבל עזוב.. אסור לנצל"ש שירשורים של אחרים.

בדקתי את הנושא,חתול זמני

חתולים אחרי שהם מגיעים לגיל מופלג הזנב שלהם מתפצל לשניים והם הופכים לנֶקוֹמַטַה.

 

Nekomata - Wikipedia

 

....אילת השחר

בלי קשר לפותח השרשור מרגישה שזו זעקה שמבקשת להיזעק, ולי יש עכשיו מילים עבורה אז מניחה אותן פה :


למה צריך מישהו?

בהכי פשוט - כי ככה.


וביותר מילים - כי ככה העולם בנוי.

העולם בכללותו, בטבעו, בנוי על מערכות יחסים (בין אם מערכות גומלין הדדיות, טפיליות או במערכות אחרות).

גם היצורים הכי סוליסטיים בעולם, גם בעולם הצומח וגם בעולם החי, מנהלים מערכת יחסים עם יצורים אחרים בסביבתם.

מייצרים תקשורת מסויימת, בפרט עם בני מינם.

ואם הם כך...

על אחת כמה וכמה בני אדם.

בני אדם בנויים לחיות בסביבה של חברה וקהילה כזו שמאפשרת תמיכה ועזרה הדדית.

ועם כמה שאפשר למצוא מיליון סיבות למה אנחנו לא באמת זקוקים למישהו, ושיש פתרונות אחרים, בפועל בחיים עצמם אנחנו לא בנויים ללבד הזה לאורך זמן.


לא אני אמרתי, התורה מלמדת אותנו.

הרבה מאוד מהמצוות שאנחנו לומדים עליהן בתורה ומבקשים לקיים בחיינו, נוגעות לבין אדם לחברו ולדרך לייצר חיי חברה וקהילה תקינים ובריאים, מחברים ומחוברים לנשמה שלנו, הפרטית והכללית.

הן נוגעות ומלמדות אותנו לגבי ההיבטים הרגישים והעדינים ביותר במרקם החיים המורכב, מתוך תשומת הלב לפרטים השונים שמרכיבים את הכלל. ואת זה לומדים גם מהנהגותיהם של אבותינו ומנהיגינו לאורך הדורות.


הבחינה של לא טוב היות האדם לבדו, היא בסיס ויסוד לא רק בהיבט הזוגי, אלא גם בהיבט החברתי העמוק.

להתהלך בעולם תקופות ארוכות בתחושה של אין עם מי לדבר, אין מי שיקשיב... זה נורא.

קשר עם אדם קרוב שנמצא שם, פשוט נמצא שם גם אם אין לו דברים חכמים מדי לומר, זה צורך בסיסי.

שכשרוצים לשתף במשהו שמח או סתמי, או לפרוק מהלב, יש מי שנמצא שם לשמוע ולאסוף, ולחזק... והוא עושה את זה מהלב (ולא צריך לשלם ולפנות זמן ביומן כדי שזה יקרה).

שכשרוצים לחלוק זמן איכות שנותן כח וממלא, יש עם מי לתכנן ולעשות וליהנות.

וזה הרבה לפני שבכלל מגיעים לניתוחים פסיכולוגיים, טיפולים, בניית חוסן פנימי, תקשורת מיטיבה של ההורה עם הילד הפנימי ודומיהם.

כי זה הרבה לפני ה'תבינו'.

זה עוד ברמת ה'תראו'.

פשוט תראו אותי, במובן הכי פשוט ובמובן הכי עמוק.


אי אפשר לאמוד בכלל את הערך של חברות אמת נוכחת בחיים של האדם וכמה זה בפשטות נותן חיים.


יש לנו כח לתת חיים בהתעניינות פשוטה וכנה,

אז בואו ניתן חיים!

ולא צריך ללמוד רפואה או פסיכולוגיה בשביל זה...

אלא פשוט להיות שם עם הלב בענווה.

ורק להקשיב ללב שזועק שזה כל מה שהוא צריך עכשיו.


נוכחות והקשבה.



(חשוב לי לומר שאין בדברים שלי כדי להפנות אצבע מאשימה כלפי אי מי, במיוחד לא כלפי כותב התגובה. נעזרתי בתגובה הזו כדי להמשיך לעולם את המילים שביקשו לצאת ולעורר על מה שהתבקש).


מהן למעשה האפשרויות?חתול זמניאחרונה

אפשר לתת מקום ללב לזעוק את בדידותו כמה שרוצים גם לקבל את המקום הזה באהבה ובהכלה.

השאלה שלי היא האם זה משהו שמזיז קדימה.

אם חברויות אמת משמעותיות וזמינות אכן יכולות לתת מענה הולם, אז למה לא, אם זה עובד זה עובד.

 

אלא שעל־סמך המצב שמתאר פותח השרשור, מה אפשר לייעץ בכיוון הזה? לפנות לאנשים ברחוב? לעבור על האלפון מבית הספר ולנסות לחדש חברויות נשכחות? לחפש חברים במרשתת? כאילו, אין בעיה, אם זה עובד, זה עובד...

 

כשהמשאבים האלה אינם זמינים אפשר אכן להיות שקוע במשבר קיומי, אבל חושבני שאין זו גזירת גורל כי אפשר לעשות גם מסע אל הנפש פנימה ולמצוא שם באר מים חיים. אם אין לחם נאכל עוגות.

 

במקור קראתי את הרעיון ביחס להפרעת אישיות גבולית שזה מצב שבו הצורך לא יודע שובע לכן בלתי־פתיר באמצעים חיצוניים ברמה הגיונית. מה שמצריך שינוי מערכתי. כלומר אם הדרך הזו חסומה אז מנסים משהו אחר. לא באתי לשלול שום גישה או רעיון אחר אלא רק לתת את הכיוון שלי בתקווה שהוא יכול לעזור כחלק ממגוון רעיונות.

 

///

 

במאמר מוסגר כחתול זמני איני חברתי במיוחד לכן "פשוט תראו אותי" פשוט לא אינטואיטיבי בשבילי ברמה שזה לא ממש אומר לי כלום. כאילו, אני מבין שלאנשים אחרים זה כן מובן מאליו... אבל זאת דווקא ההזדמנות שלי לנצל את מקומי המוזר כנקודת ארכימדס להציע מבט שונה גם אם הוא קצת מתכתי ופרגמטי מהמצופה.

❤️נעמי28

כדאי למצוא מטפל

זה בהחלט מקל שיש את מי לשתף אבל לא פותר בכלל את הבעיה

לא יודע אם שיתוף של אדם זר יעזור לי.כתום כואב
מתי יעשו שטיבלך מוסלמי?קעלעברימבאר

נחנך בית תפילה מוסלמי נוסף בכביש 6

 

נגיד בשביל אחד שלא קם מהמואזין וקם רק ב9.30 שיהי לו מניין.

 

חוץ מזה שצריך להקים שם שני בתי תפילה- אחד שהמוסלמי יתפלל בו, והשני שכף רגלו לא תדרוך שם.

 

חוץ מזה למה הם לא עושים מסגדי חצר כמו בקורונה?

הם לא צריכים שטיבלךנפשי תערוג

כי אין להם צורך במניין.

מזרוחניקיםקעלעברימבאר
קהילת סלוניקינפשי תערוג

מעניין כמה יבינו את הבדיחה...

בקרב הגברים די בטוח שיהיו

מעניין אותי אצל הנשים 

חח אנחנו מסלוניקי באמת, והבדיחה שגורה אצלינו בביתל המשוגע היחידי
אתה קרוב של רקאנטי שנהרג לא מזמן במלחמה?קעלעברימבאר
לא קרוב לרקאנטי...ל המשוגע היחידיאחרונה
קהילת סלוניםקעלעברימבאר
סלוניקי לספרדים. סלונים לאשכנזיםנפשי תערוג

אולי יעניין אותך