אני חוששת שאני נמצאת בתחילתו של התקף חרדה.d.i.d
הנשימה קשה עליי והכל חג סביבי. אני לא רגועה וקופצנית.
אני מניחה שאני לא שונה מאיש כאן, כולנו במין התקף מתמיד של חרדה. כולנו כואבים, לא רוצים להאמין, חושדים לפתוח את מכשיר הרדיו או כל סוג אחר של חדשות.

אני לא מסוגלת להתנתק, זה נראה לי כל כך לא הגון. אני חלק מהעם הזה, מה מעניק לי את הזכות להתעלם מכל מה שקורה לנו, כעם, ופשוט להתכנס בעצמי ולברוח?

בשבוע האחרון אני סובלת מכאבי ראש חמורים, כאבי בטן וחולשה. ברור לי שלכל התסמינים הללו יש קשר ישיר לחרדה ולכאב המלווה אותי בשל המצב הבטחוני.
אני חשה תסכול עצום ויש בי דחף עצום פשוט ללכת למנהיג החמאס ולצרוח עליו מלוא גרוני. המצב הזה, של הפחד, לצד חוסר היכולת להועיל במשהו או לשלוט במה שקורה ולו במעט, מוציא ממה שנותר מדעתי.

אני פוחדת שהשפיות שעוד יש בי תיעלם ואני רק אפתח תסמינים חמורים יותר והכל יחמיר. כי איך אפשר לטפל בבעיות העבר שיצרו את המחלה שלי, כל עוד המצב יוצר בלי הרף טראומות חדשות?
השבת תהיה ודאי קשה.
עם יקר שלי, אני אוהבת אתכם. אנא, שמרו על עצמכם והיו חזקים.
אנחנו אוהבים גם אותךאוריה,
שמרי על עצמך!
אין לך זכות להיתנתק ממה שקורהלשם שבו ואחלמה

יש לך את החובה להתנתק ממה שקורה

כמו שהחיילים בחזית בשביל להגן עלייך

גם את נמצאת בעורף וחייבת להגן על עצמך

 

אז החיילים יכולים להגן על גופך

אבל מי יגן על נפשך? זה רק את יכולה, וחייבת. 

הדחקה והתעלמות הם צורות התמודדות שלפעמים חייבים לעשות. 

 

ויותר מזה, הרי את כל המלחמה מנהל ה' יתברך,

והזכויות של עם ישראל בוודאי משפיעות על מצב המלחמה יותר מכל טנק

ולכן יש לך הרבה מאוד השפעה וכח ושליטה על מצב המלחמה

 

בתפילות שלך, בתהילים, אפילו בחיבור הפשוט אל ה', 

הכל משפיע, משפיע מאוד!

אבל בשביל זה את צריכה בריאות נפשית,

ולכן, כדי לתרום משמעותית למאמץ המלחמתי, עלייך

להתנתק מהחדשות ולעשות כל מה שאת צריכה כדי לשמור על איזון. 

ואפילו לשמח את עצמך.

זה לא בשבילך, ולכן זה לא אגואיסטי,

זה בשביל הזכויות שלך.

 

כמו חייל שנמצא בעזה וחוטף תנומה, ואוכל משהו, 

זה לא בשבילו, זה אך ורק בשביל שיהיה לו עוד כוח להילחם. 

 

 

מסכימהמאמע צאדיקה

גם אני לא מתעדכנת בחדשות. לא רואה לא שומעת לא יודעת. 

אז אני יודעת שיש לחימה מתמשכת, ויודעת שצריך להתפלל ולהרבות זכויות-

אבל לדעת יותר פרטים מזה לא ישנה לעולם, ולא יועיל לי... 

אז אני לא . 

 

חובתי המוסרית וחובתי כלפי העם שלי- היא לשמור על עצמי

לשמור על המשפחה שלי 

לעשות מה שאני יכולה בלי לקפוץ מעורי... בלי להתפרק... 

 

 

 

 

לתעשיית החדשות יש דרכים להלחיץ ולתת לנו להרגיש שאם נהיה אפילו קצת מנותקים- אז העולם יתפרק... 

ולא היא

^^^אוסנת

החלקים במשפחה שלי שלוחמים, אמרו לי בשבועיים האחרונים, שאני יותר מסכנה, כי אין לי מה לעשות.

אני תקועה בבית, באזעקות, במתח, בחוסר שגרה קיצוני, בחרדות של כולם מסביבי, 

ואני כביכול חסרת אונים.

בשעה שהם עושים משהו כדי לשנות את המצב.

 

אבל אני לא מרגישה כך.

אני מרגישה שיש לי משימה מאוד כבדה לשמור על השפיות, על החוסן, על היציבות הנפשית שלי.

לא להיות חלשה ותבוסתנית. להתפרק רק במידה ההכרחית ולהשאיר את ההמשך לאח"כ.

במלחמה הזאת, יותר מתמיד, רואים שהמלחמה האמיתית היא בעורף.

וזאת מלחמה על החוסן והאיתנות שלנו, לא פחות ממלחמה על החיים שלנו.

וב"ה, שמתגלים כוחות בעם ישראל, ומי היה מאמין שכבר 3 שבועות אנחנו מסוגלים להחזיק את המצב הזה.

באמת מי היה מאמין.

 

אז מצטרפת להמלצות - להתנתק מהוואטצאפ, להתנתק מתקשורת, להתנתק מכל מי שאומר לך משהו על המצב.

להתעסק בדברים אחרים.

זאת המשימה, לענ"ד.

 

 

הרבה כוחות שיהיו לך!

(מקווה שיש לך תמיכה. ואם לא - יש מוקדי מענה טלפוני כמו ער"ן.)

כתבת יפה ונכון...ת.מ.
הלוואי ונפנים...
תודה לכולכם על החיזוקd.i.d
ועל נתינת הלגיטמציה לצורך שלי להתנתק מהמלחמה.
אך מנגד, אני חושבת על אותם אנשים שאין להם את הפריווילגיה שיש לי, להתנתק.
אותן משפחות שקרה להן הנורא מכל ונתבשרו בשורת איוב. ביתם מלא עכשיו במנחמים ובמתנות והלב שלהם ריק כל כך.
האם זה לא אנוכי להשאיר אותם לבד בצערם? להוציא את עצמי מהכלל ומהעם שלי שכרגע בצרה?
או למשל אותן הלוויות המונים שכולם משתתפים בהן. מלווים כאות כבוד את הגיבורים שלנו בדרכם האחרונה,ואני לא שם..
אותן משפחות, יותר מכולם, היו רוציםלשם שבו ואחלמה

שלמוות של יקיריהם יהיה כמה שיותר משמעות

האם הם מתו בשביל אזרחים חרדים, לא מאוזנים, סובלים, 

או בשביל אזרחים חזקים שיוכלו להמשיך לחיות בביטחה?

 

אז יש כאלה שיש להם את הכוחות לחזק, לנחם להשתתף בצער,

ולכן זו חובתם ותפקידם לעשות כן,

ויש אנשים שזקוקים לכל הכוחות שלהם בשביל להמשיך את 

מה שהחיילים האלה התחילו, וזה להיאבק על שלומם. 

 

הדבר האחרון שהחיילים, או משפחותיהם רוצים

זה עוד יהודים מפורקים ושבורים. 

הם רוצים עם חזק, ואת צריכה לעשות מה שאת יכולה בשביל 

שהעם יהיה חזק. במקרה שלך זה יהיה לחזק את עצמך!

תחשבי על זה שה' נותן לכל אחד את הנסיון שבו הואשוקולד לבן

יכול לעמוד.

אם להם אין את הפריווילגיה להתנתק אז כנראה שהם מסוגלים לעמוד בזה. אחרת ה' לא היה נותן להם את הנסיון, עם כל הצער, הכאב והזעזוע הנוראיים.

 

ואת לא רוצה להתנתק- את חייבת כי זה עושה לך רע. ודווקא כדי שתוכלי לפעול לזכותם ולזכות עמ"י את חייבת להרגיש טוב. זה חלק מהשליחות שלך ומזה שאת לא לבד, אלא חלק מעם גדול.

גם לי יש תקופות כאלה, שאני מרגישה כל כך רע וקשה לי להתנתק,  אבל אני מכריחה את עצמי. כי מה שיעשה טוב לעמ"י זה לא ההרגשה הרעה שלי, אלא עשיית מצוות, תפילה וכו'- ואת זה אי אפשר לעשות כשמרגישים כל כך רע וחלשים.

(כתבתי מתוך הזדהות עם מה שכתבת ולא מתוך ביקורת חלילה, ברור שזה לא קל, גם לי זה קשה. אבל זה מה שה' רוצה מאיתנו, וזה מה שיהיה טוב לעמ"י)

תחשבי על חייל שנמצא עכשיו בעוטך עזהמופים

הוא חיוני ללחימה אז הוא עובד כל הזמן

הוא הלך להלוויה?

הוא פנוי רגשית לחשוב על הנופלים?

אסור לו! הוא עכשיו צריך להתמקד במשימה שלו

הוא עכשיו בתפקיד, וטובת עם ישראל שהוא יתרכז בתפקיד שלו ולא יחשוב על דברים אחרים

 

אם את חולה - התפקיד העליון שהקב"ה נתן לך עכשיו הוא לטפל בעצמך ולהתנתק. תעשי את תפקידך ואל תחשבי על תפקידים של אחרים!

אם את מפחדת לעשות את זה למענך, וזה נראה לך אנוכיות, תעשי את זה בשביל הקב"ה, שמצווה עלייך לדאוג לעצמך, כמו לכל בת אחרת שלו, ולהוסיף זכויות לעם ישראל רק יכול לעזור עכשיו!

 

לא להקצין לאף כיוון.ד.

לא צריך "להוציא את עצמך מהכלל". האיכפתיות והרצון להוסיף טוב וחוסן כחלק מהמאבק הכללי - זה כבר להיות עם הכלל.

 

וגם אי ה"התנתקות" הגמורה, של פשוט בריחה מהמציאות.

 

 

עם זה, הדרך להשתתפות לא חייבת להיות ע"י חשיבה כל הזמן על זה, גם אחרים כאן לא כך.

 

ואת לא "משאירה אותם לבד", הרי אינם צריכים דווקא אותך אישית כרגע שם.

 

ולא "כולם משתתפים בהלוויות", יש עוד שיקולים.

 

החוכמה זה להשתתף באופן שלא הורס את כוחות האדם שנצרכים גם הם, לו עצמו וגם לכלל.

 

גם בתעניות - שחייבים להשתתף עם הכלל, יש מטעמי בריאות שאסור להתענות. אז הוא לא משתתף? באותו רגע הוא משתתף בלב, ובפועל השתתפותו היא בקיום מצוות ונשמרתם לנפשותיכם. 

 

 

ותמיד יש "מעגלים" - וכך ראוי להיות. אם אדם היה מרגיש כל דבר כאילו זה על ידו, היה קשה מאד לבנות את העולם. אז טוב שיש ממש הזדהות ואיכפתיות, ועם זאת כל אחד תורם בדרך שמתאימה למקומו ביחס לענין. לא כולם ישובים שבעה ח"ו. יש מנחמים, יש מחזקים את רוח העם, יש מחזקים את עצמם ומתוך כך גם חלק מרוח העם.

 

הכלל - איכפתיות באמת, ובפועל לפי מה שמתאים לעניינו ומצבו של האדם. כולל בנין כחותיו, כדי שבהם עצמם יוכל להוסיף טוב לעצמו ולאחרים.

 

 

 

 

 

 

 

לא צריךד.

להיות בחרדה. אנחנו במלחמה, אנחנו מכים אותם - ולצערנו הרב יש גם אבידות.

 

אדרבה, ההשתפות הכי גדולה היא לא להיסחף רק אחרי הצערים הפרטיים, על אף שהם קשים מאד.

 

במלחמה צריך להחזיק רוח איתנה. לשמוח שאנחנו כבר לא במצב שהיינו בגלות, שלא יכולנו לעשות כלום מול הפוגרומים שלהם. אדרבה, כעת הם, בשקרנותם, צורחים שמחסלים אותם.

 

את לא צריכה "לצרוח" למנהיג החמאס, הצבא עושה את זה במנגינה שהוא מבין הרבה יותר.. נקוה שיעשו עוד יותר.

 

זה שאת לא מתנתקת ובורחת - זה סימן של בריאות. של הבנה שהדרך האמיתית, היא לאזור כח ולהתמודד.  וחלק חשוב מההתמודדות הוא ההסתכלות על ערכה של המערכה. גם להתפלל זו תרומה חשובה. נטילת חלק.

 

ה"חרדה" שלך, אינה מטעמים אישיים - זה לא מאיים עלייך אישית, אלא היא חלק מההשתתפות עם הכלל. זו השתתפות ברוכה, צריך לעלות איתה עוד מדרגה - ובמקום לחרוד, להילחם. החיילים נלחמים ואנחנו מחזקים ע"י שמירה על רוח איתנה, שותפות במטרת המלחמה, ותפילה אמיתית. ריבוי אחוה, מעשים טובים.

 

השפיות שלך לא תיעלם..  תבדילי בין העניינים: מה שכעת - זה ענין כללי, להתפלל, לאזור אומץ, להסתכל לא רק על הנפגעים אלא גם על מטרת המלחמה הזאת, ואיך היא מבוצעת בעוז ובעוצמה. נקוה שעוד יותר גם נמד הדרג המדיני.

 

ומה שנוגע אלייך - את צריכה לומר לעצמך שחלק מהתרומה שלך לכלל, זה להיות בריאה ולכן לגיטימי לחלוטי לטפל בעניינייך כאילו אין משהו אחר. כמו שמגיש עזרה ראשונה לא אמור "להתרגש" מהאירוע בזמן הטיפול, אלא לטפל היטב. בדיוק לשם המטרה של ההשתתפות. זה לא ע"י "בריחה" ו"התחלפות", אלא ע"י הבנת הערך של שמירת עצמך לעצמך וגם לכלל, ונתינת מקום לזה.  בשביל הכלל, תוסיפי זכויות (כולל בריאותך), תתפללי, תשמרי על שמחת חיים ועוז רוח.

 

בהצלחה. חיזקי ואימצי. וגם כולם.

 

 

 

 

 

 

אל תלחמי בתגובות שלךגם אני d.i.dאחרונה

לכל אחד יש את הנשמה המיוחדת שה׳ נתן, ואת היכולת להתמודד. (בעיני ניתוק הוא דרך התמודדות, הזקוקה להכוונה.)

תהי סגורה על כך שאם אחרים לא מתנתקים-הם אינם זקוקים לזאת.

 

מעבר לכך, להאבק בחרדה מעייף ומתיש עוד את יכולת ההתמודדות שלך. את לא משתגעת, הכל בסדר-

רוב הנמצאים במלחמה נמצאים בחרדה ברמה מסוימת...

תשמרי על הכוחות שלך לך, את זקוקה להם, והלוחמים זקוקים לך ולתפילות הזכות שלך, צדיקה.

כמו שכבר נאמר פה, התפילה היא הדרך להוסיף אור למלחמה הזו.

 

ואשריך שאת זוכה להיות מעומק הלב בצרתו של עמ״י, שירבו כמוך!

 

(ונקודה נוספת בנוגע לחרדה-היא שוטפת גם אותי. את לא היחידה.)

 

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי היםאחרונה
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולדאחרונה
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

אולי יעניין אותך