איפה מוכרים (בירושלים) רצועות צרות לתפילין?די"מ

אבל אני צריך מקום עם מבחר כי אני די בררן (יש לי רצועות צרות אבל אני לא אוהב אותם)

 

ויסמן במאה שעריםאות והדר
איפה זה במאה שערים (בערך...)די"מ

אה,ושחכתי לציין אני צריך שחור משני הצדדים

אזור השוקאות והדר

קרוב לביהמ"ד של תולדות אברהם יצחק

יש גם את כנפי יונה שם, גם לו יכול להיות שיש 

למה אתה רוצה צרות? ואיזה? 12מ"מ?, 13? 14? 

איזה דרישות יש לך? רך? קשה? או מה?

הכי צרות שיש.די"מ
ושיהיה כמה שיותר עבה. אבל לא בגלל איזה פלסטיק מגעיל ששמו על הרצועה
מצאתי את כנפי יונה.די"מ

הם היו יותר מדי יקרים (180 ש"ח)

 

את הויסמן הזה לא מצאתי.

180 לא יקראות והדר

יש פה אחד שמחליף רצועות ב400 ש"ח

רק העלות של הרצועות האלה בסביבות 120ש"ח 

איפה זה פה?הרש
בית אלאות והדר
תוריד מע"מ, לא ישאר לו כ"כ הרבה...הרש

למה הוא לוקח כ"כ הרבה?

 

הוא עושה משהו מיוחד שאחרים לא עושים?

תוריד מע"מ 328 ש"חאות והדר

לא עושה משהו מיוחד,

סתם רצועות של ויסמן לא לנדא ולא עדה. 

זה לא הונאה?הרש
לא יודעאות והדר

מה אתה אומר?

הסתובבתי בכל מאה שעריםדי"מ

ורצועות שחורות משני הצדדים בכמעט כל בחנויות עלו באזור ה110

 

(רצועות רגילות לא צרות)

נטו או כולל התקנה?הרש
לא כולל התקנה.די"מ

מי דיבר על התקנה????

בדקת את האיכות שלהם?הרש

יש רכות ויש קשות. 

יש כאלה שיורד להם הציפוי אחרי שנה ויש כאלה שגם אחרי 10 לא קורה כלום...

יש הבדלים ברוחב.

יש הבדלים באיכות הצביעה (לפעמים ממש רואים את זה מהצד).

 

ברור שיש איכויות. כמו כל דבר.

בכל החנויות זה היה אותו מחיר.די"מ

גם ככה הרצועות יהרסו לי מהר.

(אני הולך כל היום עם תפילין ואני מזיע די הרבה)

אני לא בונה עליהם ליותר מחצי שנה-שנה.

 

 

 

נראה לי שאתה פשוט לא יודע מזה רצועות טובות...הרש
יכול להיות.די"מ

אבל אפילו אם הם לא נהרסות אני יחלייף כל כמה זמן (בגלל הזעה)

 

אבל אולי תאיר את עיני מה זה "רצועות טובות"?

זה מחיראות והדר

של רצועות גרועות.

אמצא לך את טלפון של ויסמן, הם הכי טובים ׁׁׂ

אני כבר 7 שנים עם אותן רצועות ואני גם יושב עם תפילין כמה שעות טובות ביום.  

לא תצטרך להחליף אותם כ"כ מהר

אם אתה מזיע לפני שתגלול את הרצועות תייבש אותן (תשאיר אותן פתוחות כחצי שעה עדיף מול מאוורר)

גם תנגב את התפילין של ראש מלמטה עם טישו זה ישמור לך על הבתים לאורך שנים

אפשר לשים שמן סיליקון בתחתית של הבתים ועליהםהרש

זה עוזר מאד נגד הזעה.

 

 

מה זה בדיוק שמן סילקון?די"מ

ואיפה משיגים?

 

אין בזה בעייה של חציצה? (מישהו אמר לי שזה ממש שכבה, לא סתם למרוח שמן)

 

אה,וכמה זה עולה?

תשים ווזלין עדיףאות והדר

אין לי מושג מה זה שמן סיליקון ולמה משמש.

מוכרים אותו בחנויות טמבור שמוכרים את הצבע של בתים או ציוד הכנסה  

זה ספריי.הרשאחרונה
וכמו שאות אמר קונים את זה בטמבור.

הרב אליהו זצל ראה ומישש, אין בזה שום בעיה.

עובד מצויין. לא מורגש אחרי שמתייבש.

לא ניסיתי עם ווזלין.
מה ההבדל ברצועות?די"מ

אני מכיר מלא אנשים שהולכים עם תפילין כל היום,אך אף אחד מהם לא מזיע כמוני.

(כולם אצלנו בישיבה הולכים עם תפילין כל היום,והתפילין שלי הכי חדשות ובמצב הכי גרוע...)

תפילין חדשות לא חייבות להיות טובות...הרש
קנינו מאותו מקוםדי"מ
אם אתה מזיע הרבהאות והדר

והבתים נהרסים

או שאתה מחליף אותם כל כמה שנים

או לקנות בתים חזקים במיוחד

בשביל זה אתה צריך למצוא מי שהוא שמבין מעיבוד אורות ויצור בתים.

אני אישית מכיר רק אחד כזה (מתוך הרבה מדברים שכאילן מבינים),

בתים שלו שרדו את הקייקים בירדן וגם את הפיצוץ של החבלנים לחפץ חשוד

קונה ממנו ונותן אחריות לבתים שלו ל-25 שנה

 

כשיהיה לי כסף אני יפנה אליך לדעת מי זה...די"מ
אולי אותו אחד ששם רצועות ב400...הרש
ממש לאאות והדר
אני מבין שלא כי הוא יקר. אבל למה ממש?הרש
פשוטאות והדר

כי אלו שתי השקפות שונות, אסקולות שונות

אחת עובדת מתוך מקצועיות, מתוך רצון להוציא דבר מושלם

ואילו השני מתוך עצבנות הלכתית והשקפה חפצת חומרות.

אני אוהב את הראשון

מאוד לא אוהב את השני

לכן ממש לא  

ואם יש מישהו שהוא שניהם ביחד?הרש
תלויאות והדר

אני מתרחק מחומרות המומצאות 

אם יש מקור ברור ולא קשה לקיים בבקשה

אבל להציג את זה כאילו לא יוצאים ידי חובת תפילין אם לא מחמירים בכל מיני שטויות,

זה רמאות 

שטויות. וואו. אתה תקיף.הרש


אספר לך סיפוראות והדר

כשהייתי די חדש בארץ, גם בעל תשובה טרי הייתי

חבר אחד חובב חב"ד לקח אותי למכון של הרב לנדא "ללשכה" במילעל

היה שם איש חביב, מרשים, ששכנע אותי לקנות תפילין יקרות מאוד, לא בכתב שאני רגיל, לא בגודל שאני רגיל, במחיר שאפילו לא חלמתי להוציא עליהן, הייתי משוכנע שאם לא אקנה שם לעולם לא אקיים מצוות תפילין.

ב"ה היה לי רב שגם עובד כמגיה עד היום הזה, שמנע ממני לעשות את זה, קניתי תפילין כשרות מבהמה דקה, בכתב ספרדי בלי לקחת הלוואות, כנראה שבכל זאת קיימתי מצוות תפילין. 

כשהתעניינתי בפצפוניות, התקשרתי לכמה מקומות, כבר הייתי יותר בקיא בפרטים, ראיתי איך מוכרים הידורי סרק בהרבה כסף. 

אני לא מתנגד חלילה להדר, אבל בהידורים אמיתיים ולא בכל מחיר,

לא צריך משכנתא בשביל לקנות תפילין 

 

 

מה הקריטריון להידור אמיתי?הרש

כלומר, יש למוכר מקור לכל דבר, הוא לא חשב על זה לבד...

 

והוא אומר לי  - "זה הרב אליהו אמר לי, וזה ראיתי בספר פלוני"...

 

יש לך מדד מה נחשב הידור, ומה עצבנות?

 

וכן, ברור שדברים עולים כסף.

ומי שרוצה יותר טוב ויותר מהודר עולה לו הרבה.

אף אחד לא חייב את כולם ללכת לשם.

אבל קשה לצפות שבמחיר זול תקבל מהודר וטוב.

 

 

וגם, לגבי הסיפור...הרש

סיפרת שניסו למכור לך - לא בנוסח, יקר ומהודר.

 

היהודי שכתבת עליו למעלה - הוא יקר, אבל הוא אף פעם לא ימכור לך משהו שלא בנוסח שלך.

ובחיים לא ימכור לך אם הוא ידע שאתה לוקח הלוואה או נכנס לחוב.

 

 

זה נשמע כמו התנהגות של חבדני"קים. מחילה.

אני לא התכוונתיאות והדר

ליהודי שאתה התכוונת,

אע"פ שהוא גם מוכר במחירים יקרים מאוד

אבל אני לא מכיר אותו ולא יודע את המחירים שלו.

 

לגבי מקורות של החומרות, אפשר לפתוח שירשור מיוחד ונדון כל דוגמא לגופו.

אני אישית שואל את הרב שלי אם להוסיף תשלום להידור מסויים וכמה.

יש דברים שמבח' טכנית מקשים את העבודה לסופר וזה מוסיף זמן עבודה

אבל יש דברים שהם לא מקשים ולא עולים יותר

יש חומרות שאין להם מקור בראשונים, יש חומרות שיש להם מקור בראשונים אבל אחרונים בקושי הזכירו אותם.

יש הרבה מה לדון בזה,

הלוואי שנכתוב כשר בלי פיקפוק

 

אייל קלף - מי מכיר מי יודע?הכותב

האם למישהו יצא להשתמש בקלף של אייל קלף? חוויות מנסיונכם?

שבוע טוב ובשורות טובות

פשוט תנסהאות והדראחרונה
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
עבר עריכה על ידי הכותב בתאריך כ"ז באב תשפ"ה 10:47

בתמונה המצ''ב מתוך שערי הלכה לרב חזות. לכאורה זו לא ההסבר הקלאסי לחק תוכות, ואף לא הזכיר עניין גרירת דיו ומחיקה אלא שינוי אות לחברת ע''י הוספת דיו. פספסתי משהו?

 

 

לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר

 נראה לי שגוי לחלוטין.

(למדתי סופרות-סת"ם)

בפורום אחר השיבוני כךהכותב

כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
 

אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,

אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,

חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).

אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.

אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.

אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.


 

לא פספסתאות והדראחרונה
ההסבר הזה לא קלאסי ולא מודרני אלא שיבוש. 
קלף ירושלים - שאלההכותב
תחת איזו השגחה עומד הקלף שלהם? ומה החוויה שלכם מהקלף? 
זה קניגסברגאות והדראחרונה

בעל החנות זאב גפני יהודי מיוחד שמבין בקלף, מוכר דברים טובים. 

נראה לי שבהכשר של הרב מועלם

היי רציתי לשאולאנונימי (פותח)

בתור סופר מתחיל עם כתב לא רע בכלל ביחס לסופרים אחרים וותיקים(לא מילים שלי, כך שאיני נגוע בדבר) האם אפשר לקבל על מזוזה 250 ש"ח מסוחר?

ואם מישהו מבין בנושא אשמח לשאול כמה שאלות בפרטי

קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה

אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב

אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים

הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה

שלום!

על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?

ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.

נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4

אשמח להרחבה כמה שניתן.

ברוכים תהיו!

פספסתי את הודעה הזאתאות והדר

יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו

תוספות חשובות לפצפונים:

1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)

2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.

3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת

יישר כחהמצפה לישועה
ברוך תהיה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך כ"ט באייר תשפ"ה 10:10

באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..

 

יש פה מתייגים?אנונימי (פותח)

אשמח לדעת אם תשתפו מה התשלום עבור

מזוזה

יריעת ס"ת

תפילין

 

תיוג יפה ומדויק 

תודה רבה

המלצותאנונימי (פותח)
מחפש המלצות ללימוד סת"ם (מכון או אדם שמלמד באופן פרטי עם העדפה גדולה לפרטי)  באיזור המרכז אם מישהו מכיר אדם ירא שמים או מכון של אנשים יראי שמים אשמח לשמוע או לקבל מספר טלפון🙏
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה

אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה

אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי. 

פרסוםאנונימי (פותח)
היי רציתי לשאול, מישהו פה פירסם/חשב לפרסם את זה שהוא סופר סת"ם? פרסום בעיתון/בדיגיטל בעיקר

אולי יעניין אותך