מה זה שקט כאן!!!אחווש770
בדרך כלל יש כאן הרבה שרשורים מעניינים....
אה כולם טסו לרבי
שפיצים
תחזרו עם הרבי סומכים עלייכם כאן בארץ!!!
או אצל הרבי או בדיאון שהוא לא אצל הרבימושיקו

ומי שלא זה ולא זה עסוק מכדי להגיב.

 

אך אל דאגה טרולי 'שינה בסוכה' בדרך

אתה באמת רוצה שנתחיל?די"מ
פעם כשהייתי קצת חבדניק זה הפריע לי.
היום אני מבין שהם לא מאד שונים מכל עם ישראל שכל שנה פעמיים בשנה למשך שבוע מבטל מצוות תפילין...
אז חבדניקים בנוסף לזה גם מבטלים מצוות סוכה,ביג דיל...
אבל אולי מישהו פה יצליח לתת לי תרוץ טוב כי מעולם לא קיבלתי כזה.
יותר טוב מ(ספק) חילול יו"ט בפרהסיאמושיקו

בעבירה דאורייתא

 

אא"כ שאלת את הרב על המקרה הספציפי הזה אם זה מותר מכל בחינה שהיא

בודדים הפוסקים שסוברים שפלאפון זה דאורייתא.די"מ
ובכל מקרה בשבילי אין ספק ברור לי שזה לא אסור.וגם אם כן זה אסור מדין מנהג.
מה שאומר שזה שווה ערך ללשמוע מוזיקה בשלושת השבועות.לא יותר מזה.
בכל מקרה לא ענית על התשובה.
הבעיה מתחילה באי הבנה מהו מנהגמושיקו
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך ו' בתשרי תשע"ה 14:18

מנהג ישראל תורה הוא ,זה לא סתם עוד פתגם אלא טומן בחובו הרבה יותר מזה

אבל זה מנהג טעות.די"מ
ועדיין לא ענית לשאלה שלי.
כמו תמיד החבדניקים יודעים רק להתחמק...
וואלה? זה טעות?משיח נאו בפומ!
למה, כי אתה נוהג אחרת?
לא.די"מ
כי מנהג זה דבר שברור שמותר מעיקר הדין אך נהגו לנהוג בו איסור הזה התקבל על כל ישראל ולכן הפך להיות דין.
לדוגמא:לא לשמוע שירים בשלושת השבועות,לא לאכול בשר בתשעת הימים,שבעה נקיים ועוד. פה זה לא שאנשים סוברים שמעיקר הדין זה מותר אלא שיש מנהג שאסור אלא שסוברים שזה אסור משום בונה/מבעיר/מכה בפטיש, והוכחה שלפני שהתפשט השיטה שאוסרת לא מעט השתמשו בחשמל.
כנראה פספסתי את הדיוןחסין קדוש

על שימוש בפלאפון ביו"ט, או בכלל בחשמל. 

לאחרונה, כשחשבתי על כך (בעניי), נראה שמסתבר טעמם של המתירים שימוש בחשמל ביו"ט. 

אלא, שכנראה נהגו לאסור, אולי משום זילותא, או שלא יבואו להקל בשימוש בחשמל בשבת. 

 

בכ"מ, ערבבת פה מנהגים מאוחרים, עם 'מנהגים' מדינא דגמרא, משום חשש דאורייתא. 

שבעה נקיים, התחיל עם תקנת רבי יהודה הנשיא, והמשכו עם ר"ז "בנות ישראל וכו' ", 

משום שלא בקיאים במראות דמים, ושמא יטעו וכו'. 

אינני מונח בסוגיא, אז אם מצאת אי דיוק בדבריי - אנא תקן אותי. 

גם שאר המנהגים שאמרתי הם דין גמור כיוון שהתקבלו עלדי"מ
כל ישראל.
לא.די"מ
כי מנהג זה דבר שברור שמותר מעיקר הדין אך נהגו לנהוג בו איסור וזה התקבל על כל ישראל ולכן הפך להיות דין.
לדוגמא:לא לשמוע שירים בשלושת השבועות,לא לאכול בשר בתשעת הימים,שבעה נקיים ועוד. פה זה לא שאנשים סוברים שמעיקר הדין זה מותר אלא שיש מנהג שאסור אלא שסוברים שזה אסור משום בונה/מבעיר/מכה בפטיש, והוכחה שלפני שהתפשט השיטה שאוסרת לא מעט השתמשו בחשמל.
להתדיין הלכתית אפשר אחרי שמסכימים על דרך פסיקהחיה רוז

כלומר, אם אנו חולקים בכל ההסתכלות על ההלכה והפסיקה בימינו, אין עניין להתדיין על איזה פרט קטן.

זה עדיין לא קשור לדיון על שלנו בסוכה.די"מ
מעולם לא שמעתי על חבדניץ שטוען שאין חיוב לישון בסוכה מסכימים שבסיקרון יש חיוב ובגלל כל מיני תרוצים גרועים הם טוענים שהם פטורים מזה.
התירוצים לדעתך גרועים. וכיוון שהבסיס ההלכתי שלנוחיה רוז

רחוק כמרחק שנות אור, אין עניין לדון ב"תירוצים" ההלכתיים שלנו.

וכן. יש מקורות הלכתיים.

לא.זה לא רק אני.די"מ
כל פוסק שהוא לא חבדניק יסכים שהתרוץ של "מצטער" הוא גרוע.
אם יש לך תרוץ אחר או שיש לך הסבר למה זה לא תרוץ גרוע את מומזמנת להגיד אותו.
ותעשי ניסוי תפתחי שרשור בצמ"ע על אי שינה בסוכה ותראי אם רק אני חושב ככה בגלל השיטת פסיקה שלי...
אני מניחה שהרבה לא יסכימו איתיחיה רוז

אבל מי שהבסיס ההלכתי שלנו זהה, אוכל להתדיין איתו.

גם אם בסוף הדיון נישאר באי הסכמה וגם אם נגיע לאיזושהי הבנה.

מה הבסיס ההלכתי שלך?די"מ
שהרבי קודם לכל?
כולל ראשונים,גאונים,אמוראים,תנאים,השם יתברך?

כי ככה זה נראה כל עוד את לא עונה לשאלה די פשוטה.ואם ככה אני גם מניח שנישאר באי הסכמה...
מבעל התניא ועד הרבי ידעו את כל הנ"ל ישר והפוךמושיקו

והוציאו משם פסיקות אלו או אחרות

בשו"ע הרב כתוב לא לישון בסוכה?די"מ
אני רוצה מקור!

וזה לא טענה.
‏"אפילו נביא אומר לעבור על דברי תורה אין שומעין לו"!
למעשה רק בדורות האחרונים לא ישנו בסוכה.פנסאי
ובכל זאת הרבי יודע הכל, ולמרות זאת הורה לחסידים לא לישון בסוכה...
אז הרבי אמר,אז מה?די"מ
אפילו נביא שאומר לעבור על דברי תורה אין שומעים לו!
יש הלכה.ואסור לעבור עליה.התרוץ של "מצטער" לא תופס מהסיבה הפשוטה שהצטערות שאתה לא מרגיש את "האור המקיף" לא קשורה להימצאות או אי הימצאות בסוכה.לי יש בעיות שינה וקשה לי להירדם אז אני מצטער.אז זהו שלא! כי גם בבית קשה לי להירדם.גם בבית אתה לא מרגיש את האור המקיף אז גם שם אתה מצטער.זה לא קשור לסוכה!
כל מה שהרבי אומר בדברים כאלו זה מבוסס הלכתיתמושיקו

צריך לפתוח ספרים הכל כתוב בפנם.

 

 

אגב לרבי יש סמיכ מהגאון הרוגוטשבר, דבר שלא היה להרבה אנשים, אז לרבי יש גם תוקף של פוסק

תגיד את האמת אם הרבי היה אומר לך לעבור על ההלכהדי"מ
היית מקשיב לו?
יש סיפור על חסידים שהתארחו אצל משפחה (פעם לא היה פנימיות) וכל שבת כשהיו חוזרים מהטיש היו אוכלים מהצ'ונט של בעלת הבית.
יום אחד נמאס לבעלת הבית והיא סיפרה לרבי. שבת הבאה הרבי בשלוש לפנות בוקר.כשהם הגיעו הרבי הציע להם קפה.הם כמובן סרבו.אחרי הפצרות רבות הם נאלצו להודות שהם בשריים.והרבי נכנס בהם. עם חבדניקים זה לא היה עובד אם הרבי אמר לשתות שותים!מה בטוח הוא יודע שאני בשרי....
בוודאימושיקו

מהסיבה הפשוטה שהרבי יודע את ההלכה ולכן שהוא אומר לעשות משהו  זה על פי הלכה, לא בקטע של נביא אלא בקטע של אחד שבגילך ידע כבר את כל הש"ס והמפרשים ישר והפוך ומאז למד עוד ועוד.

 

ואם  נראה לי שזה לא על פי ההלכה כנראה בגלל שהשכל שלי מצומצם בנוסף לכך שלא למדתי מספיק בשביל להבין את ההלכה על בוריה עם כל הדקויות שבה, אז מצד ציווי התורה "אפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין" - חובה לעשות כדבריו על פי הלכה.

 

 

כולל לאכול ביום כיפור (לחולה שנראה לו שהוא מספיק חזק)  או ליסוע בשבת (לאחד שבשבילו פיקוח נפש) - וי שבמקרה כזה מנסה להיות צדיק  - הוא החוטא כאן.

 

וזה הנקודה שהרבי לא רק נביא אלא גם פוסק

הציטוט שהבאת הוא מהבבלי.די"מ
הירושלמי אומר בדיוק הפוך "במה דברים אמורים?כשאמרו על הימין שהוא ימין ועל שמאל שהוא שמאל"
בכל מקרה להלכה אין הבדל ואם אתה יודע שסנהדרין טועים אסור לך להקשיב להם ואם הקשבת להם אתה צריך להביא קרבן עצמך.ובכל מקרה "ככל אשר יורוך" מדבר על סנהדרין.לא רב כזה או אחר גדול ככל שיהיה.
זה רש"י מפורש, לא בבלי ולא ירושלמימושיקו

השאלה אם אתה יודע ואם אתה למדת \מספיק בשביל לדעת...

למדת היסטוריה?די"מ
רש"י הוא אחרי הבבלי והירושלמי.
הוא מצטט גמרא מהבבלי.
רש"י הוא מפרש פשוטו של מקראמושיקו

וזה הנקודה שרציתי להדגיש , שזה דבר שאמור להיות פשוט.

 

אם יש לך שאלה על פסק של רב או בי"ד צריך לשאול מהיכן דנתוני, אם הרב מביא מקורות, תפתח את המקורות תלמד אותם טוב ואז אם הם לא נכונים תוכל להמשיך הלאה ולהחליט אם הוא טעה או זה לא נכון.

 

כל זמן שזה לא אתה מחויב לשמוע לו על פי תורה., ברגע שמתחילים להמציא סברות מהבטן באמת מגיעים בסוף לעבוד עבודה זרה.

הרש"י הזה הוא ציטוט של הבבלי.די"מ
רש"י לא המציא את זה.

זה לא סברות מהבטן.
מי שהולך אחרי מישהו בעיינים עצומות לבסוף כופר עיין ערך שבתאי צבי.
עובדתית, הרבי לא פסק הלכות. הייתה לו סמיכה לרבנותחיה רוז

אבל כשהדברים היו נוגעים לפסק הלכה הרבי תמיד היה מפנה לרב שמכהן כפוסק.

בהתאם לעניין.

רב השכונה, רב בארץ הקודש. לא חסר מקרים.

טוב, וכשיש כמה יתושים אז זה בסדר לא לישון?משיח עכשיו!


אם גם בבית יש יתושים אז לא.די"מ
אבל אם בבית לא יהיה יתושים אז כן.
חוץ מזה אף פעם לא הבנתי איך האור המקיף לא מפריע לכם לאכול.
אני מבינה שאתה מאוד מעריךפנסאי
את עצמך, אבל אני לא מאמינה לעצמי מספיק...
ברור שאת מאמינה לעצמך.די"מ
את החלטת שהרבי צודק ולא כל מי שאמר הפוך.
זה שאנשים לא אוהבים לקבל החלטות בעצמם ומעדיפים להתבטל זה לא משהו חדש.בגלל זה היה שואה (תקראי את הספר "הגל" הוא מסביר את זה טוב)
אז אתה מקרר בינלאומי. אז מה?פנסאי
‏??די"מ
הבאתי למטה שזה מקור הלכתימושיקו
ועניתי לך למה התרוץ של "מצטער" לא תופס.די"מ
תכלס הייתם מקשיבים לרבי לא משנה מה הוא אומר.גם אם היה אומר לעבוד ע"ז.
הרבי לא אומר שום דבר נגד ההלכהמושיקו

ומכיון שכך הפיסקא האחרונה שלך לא יכולה להיות נכונה

אם יש אוכל מגעיל בסוכה.די"מ
מותר לי לעבור בבית ולאכול שם את האוכל המגעיל שם כי אני "מצטער".
מותר לך ללכת הביתה אם יש ריח רעמושיקו

או יתושים

 

הלכתית.

 

אתה לא חייב אבל אתה לא יכול לומר למי שעושה את זה שהוא מבטל מצוה זו או אחרת

זה לא מנהג זו הלכהמושיקו
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך ו' בתשרי תשע"ה 15:57

אולי לא מקובל עליך כמו על עוד רבים הדרך שמביאה לפסיקה הזו, אבל אי שינה בסוכה א.זה לא ביטול מצוה כי התנאים עשו את זה ע"ב קבע ,ב.ספציפית לחב"ד זה מבוסס הלכתית לא בגלל מנהג זה או אחר (לא כמו ר"ת למשל)

 

לא הבנתי מה כתבת.די"מ
כשתבתי שזה מנהג דיברתי על אי שימוש בחשמל.
מה הביסוס ההלכתי לאי שינה בסוכה?
שימוש בחשמל זה מבעירמושיקו

ולגבי שינה בסוה יש שיחה שלימה שהרבי מסביר הלכתית

 

חלק כ"א בליקוטי שיחות או שערי הלכה ומנהג חג הסוכות.

 

 

עדיין לא ענית אם יש רב שמתיר ספציפית שמוש בטלפון סלולרי ביו"ט? ואם לרב שמדבר על זה יש מושג מהו חשמל

ואגב איך הסוללה כאן  נשרפה?

מי שאומר שישמוש בסלולרי זה מבעיר לא מבין בחשמל.די"מ
ופוסקים אומרים שחייל שצריך לדבר במכשיר קשר יעשה את זה בסלולרי (אם יש אפשרות) כי במכשיר קשר יש ממש אש ובסלולרי לא.
הרב שלוש מתיר.הרב שלי ואביו סוברים שבעיקרון אין בזה איסור אך זה אסור משום מנהג ישראל וכבר כתבתי פה למה אני לא מסכים איתם.
מי אתה שלא תסכים איתם?מושיקו

כמה פז"ם יש לך מול ספרי גמרא שות"ים ושאר ספרי פסיקה?

 

יש כללי פסיקה ויש דרכי פסיקה שהם חלק מכללי הפסיקה.

כי אני חושב שהם מושפעים מדברים שלא קשורים להלכה.די"מ
וזה הטעות שלךמושיקו

שחלק ההלכה תלויה בדברים האלו

יכול להיות.די"מ
בכל מקרה עדיין לא קבלתי תשובה לשאלה שלי.
מרוב תגובות אני לא מזהה אותה,מהי?מושיקו
מה ההיתר לא לישון בסוכה!די"מ
מצטער פטור מן הסוכה - אפילו מחמת יתושיןמושיקו

וכש"כ מחמת דברין יותר עקרוניים.

 

בכ"א התנאים הקדושים רקדו כל הלילה בכל סוכות וביום הם לא נחו, אז מתי הם ישנו בסוכה?אחד על כפתי השני תוך כדי ריקוד

 

ולא בסוכה 

ממה בדיוק אתה מצטער?די"מ
ומאיפה הבאת את מה שכתבת בסוף?
מה זה משנה ממה אני מצטער?מושיקו

ברגע שאני מצטער אני פטור משינה בסוכה, ועל בסיס זה חסיד חב"ד לא ישנים בסוכה.

 

למה אני מצטער? בשביל זה צריך להיות חסיד שמקשור לרבי וללמוד חסידות, שמבינים את כל התורה דרך פנימיותה הכל נראה ומורגש אחרת, אז כמה שאני יסביר לא תבין

 

לגבי התנאים זה גמרא מפורשת בסוכה, מנמנמי אכתפי אהדדי

זה מאד קשור.די"מ
כי הצעת לא קשור להאם אתה בסוכה או לא.
כשאתה בבית לא כואב לך שאתה לא מרגיש את "האור המקיף" אז מה הועילו חכמים בתקנתם?
מותר לישון שינת ארעי מחוץ.אני בטוח שכשהתנאים (שהיו צדיקים לפחות כמו הרבי) הלכו לישון הם ישנו בסוכה. זה עניין חבדניקי ידוע לקחת מקור לעוות אותו ולבנות עליו תורות שלמות (כמו הרמב"ם על המשיח)
מי אמר כואב?מושיקו

וזה בדיוק העיוות ההלכתי, להות בטוח שהתנאים הלכו לישון מחוץ לסוכה בשעה שכתוב במפורש שהם לא הלכו לישון כל השבעה ימים

 

כשאתה בבית אין אתהאור מקיף, ובכל אופן תן לכל חסיד להתפלל תפילה בבית כנסת של מתנגדים ותבין איך הוא סובל, זה אותו נקודה - שלומדים חסידות ההות משתנה.

 

ומצטער זה לא ענין של כואב אלא ענין של נוחות

זה שנת ארעי אז מותר.די"מ
אתה מרגיש את האור המקיף?
לא!
אז מה ההבדל בין הבית לסוכה?
כל פוסק לא חבדניק לא יקבל את התרוץ הזה?
למה הקב"ה ציווה אותנו לישון בסוכה?
אני אגיד את דעתי בנושא!!אחווש770

שכל אחד יעשה לפי הרב שלו

ולפי המנהג שלו

בחב"ד לא ישנים בסוכה...למה? ככה!!

קבלת עול!!!!

 

י

אבל צריך עדיין ללמוד ת השיחות של הרבי להביר לאנשיםמושיקו

שמעונינים להבין וקשה להם

יותר מידי קשהאחווש770
או שפשוט לא באלהם להבין
והם רוצים להתווכח כי חסר להם אקשן....
ואני חס וחלילהאחווש770
לא יורדת על אפחד
פשוט זה דברים שאני נתקלת בהם יומיום....
ישכאלו ויש כאלוחיה רוז

מכירה הרבה אנשים שיכולים להקשיב, לשאול ולהבין גם אם זה לא המנהג שלהם בו הם ינהגו.

צריך לקבל את עול מלכות שמיים.די"מ
לא את עול הרבי.

זה פשוט מזוויע שבחב"ד שומרים על הלכות באדיקות כי הרבי אמר.
ויאמינו בה' ובמשה עבדו-השלמות באמונה בה'מושיקו

היא ע"י משה

לא כשזה נוגד את התורה.די"מ
משה לימד תורה את בני ישראלמושיקו

וכל כללי הפסיקה שאיתם פוסקים עד היום נקראים בשם הלכה למשה מסיני.

 

ולכן רב יכל לפסוק לפי הכללים האלו.

 

וברגע שהוא פוסק יש לזה תוקף על פי תורה.

 

ואם לא נרה לך שזה נכון אתה צריך ללמוד את כל מקורותיו של הרב ום זה לא מסתדר לפי לל הפסיקה אז אתה יכול לשאול עליו שאלות

יש דברים שהם סברות.די"מ
להגיד שזה שאתה לא מרגיש את האור המקיף נקרא "מצטער" זה סברה.והיא מאד מוזרה ומאד קשה עליה.זה לא הלכה למשה מסיני.
חבוב, עם הקבלת עול מלכותפנסאי
שמים שלך לא נגיע רחוק...

מתנצלת שאני חריפה.

ליצר יש יותר מדי תחפושות.

רבי זה לא המצאה של הדור שלנו ולא של חב״ד...

ועל הרבי אני לא שואלת שאלות.

בנתיים אני שמה לב שיש יותר יראת שמים למי שבטל לרבי ולא למי שחושב שהוא יכול לפסוק לעצמו.
לא המצאה של חב"ד.די"מ
המצאה של החסידות.
אתה מתכוון של משה רבינו והזוהר.פנסאי
והגמרא, תנאים ואמוראים חיה רוז


לא של משה רבנו.אולי של הזוהר.די"מ
וגם זה לא.
זה נכון שיש הגושים על התבטלות לצדיק.אך ממש בודדים.
משה רבנו היה משהו מיוחד.המשך חכמה טוען שהוא הגיע לדרגה שלא היה לו בחירה אישית. בכל מקרה מעולם לא היה דבר כזה התבטלות לבשר ודם אחד מסויים.ודרך אגב אפילו בחסדיות לא אצל כולם זה היה באותה רמה כמו ברסלב וחב"ד.להתחבר לצדיקים זה חשוב מאד וכך חז"ל הדריכו אותנו אך לא כמו שחב"ד ברסלב עושים
כן חשוב לדעת סיבות ומקורות. לנהוג בקבלת עול אבלחיה רוז

להבין. חבד זו חכמה בינה ודעת...

ואגב, לא רק בחב"ד לא ישנים בסוכהחיה רוז

יש מנהג כזה גם אצל חסידי בעלז.

(לא יודעת אם היום כולם שם נוהגים כך, אבל היה נהוג שם כך בהחלט. שמעתי גם עלעוד חסידות שאיני זוכרת כעת את שמה. על הרבי מאיזידקוב שמעתם? אני לא, אבל הבנתי שאם חסיד היה מתנמנם אצלו בסוכה הוא היה מעיר אותו מיד ואומר לו שלישון ישנים במיטה ולא בסוכה)

ואם אני מצטער שאני לא מרגיש?מושיקו

וזה עושה לי צער?

 

על פי הלכה דיני כמצטער.

אם יש הבדל בין הבית לסוכה?

 

בוודאי!!
כמו הבדל בין יו"ט שבת ויום חול.

 

פוסק צריך להכיר את המצב, מכיון שכך פסוק לא חבד"י הוא לא רלוונטי.

 

ה' ציווה את המצוות להתחבר אילו, ברגע שיש דרך בעבודת ה' שמתחברים אל ה' זה אותו ענין של המצוות.

ופנימיו תהורה מגלה את הכוונה האמיתית, כך שאפשר לעשות מצוה טכנית ללא כונה והיא לא שווה כלום, מצד שני אפשר לעשות משהו שלא נראה בדיוק כמו המצווה עם אותה כוונה וזה בדיוק הרצון העליון

 

אני לא מצפה שתבין אבל לפחות שתסכים שיש דרך בעבודת ה' שלמה שממנה הכל נובע
 

ואגב המצוה היא להיות בסוכה כל השבוע ולצאת ממנה כמה שפחות, לאכול לישון לטייל וכו'

מודע לא מתרעמים על אלו שיוצאים לטיל בסוכות? זה אותו ענין של ביטול מצות סוכה

התשובה היא פשוטה כמו בכל שנהhaim770

ב"ה

ר ב י

ומי שלא מסוגל להבין את זה כל תירוץ לא יתקבל אצלו.

ואנחנו צוונו באופן המתקבל רק בנושא משיח, מצטער לא במצות סוכה ומנהגי סוכות.

אולי כאן תמונה התשובה:

מכיוון שאיני יכול לספק לך תשובה המתקבלת על דעתך, אני נורא מצטער ולכן אני פטור מהסוכה.

מסכימה עם כל מילה...אחווש770
לא נכון אין חובה להיות כל הזמן בסוכה.די"מ
וגם כשאתה בבית אתה לא מרגיש.זה לא צער זה צער מומצא.
מעניין שזה לא מפריע לכם לאכול אלא רק לישון.
שאתה אוכל אין את רוח הטומאהמושיקו

שאתה ישן כן

 

אתה לא יכול לומר על דבר שאין לך השגה בו שהוא מומצא.

תבין ותחוש את הדבר ואז תהיה לך זכות דיבור עליו

 

זה ההבדל בין לישון בארון קודש לבי לישון בחדר השינה.

 

סוכה זה מקום קדוש מצד הדגרות הרוחניות שבה.

 

הבית לא, באותה מידה עכ"פ.

 

 

לפי מה שאתה אומר זה ממש ברור שאסור לישון בסוכה.די"מ
אז למה זה לא כתוב במשנה/גמרא/רמב"ם/טור/רי"ף/ר"ן/רא"ש/שו"ע/משנה ברורה?
כי פנימיות התורה מתעסקת בענין של אורות וכליםמושיקו

וחלק ה'נגלה'  של תורה לא מתעסקת עם זה.

 

מזה מגיע הרבה חילוקים במהנגים בפועל בין אלו שלומדיםוהולכים על פי פנימיות התורה (מקובלים וחסידים) לבין מי שלא הולך לפי זה בפסקיו.

 

סתם לדוגמא: חב"ד מקפידים על מספר מסוים של הרחמן בברכת המזון בגלל שהם כנגד הספירות באופן מדויק, קהילות אחרות מוסיפות הרחמן בלי בעיות.

 

ההבדל בין לא לישון בסוכה לכמה הרחמן אומרים,די"מ
שלישון בסוכה זה הלכה.
וכמה הרחמן להגיד זה סתם מנהג ללא משמעות הלכתית.

אתה רוצה להגיד שהרבי יותר צדיק מכל מה שהבאתי. גם בזוהר לא כתוב לא לישון בסוכה.ולא מעט צדיקים שעוסקים בפנימיות התורה ישנים בסוכה.איך זה?
ומסקנות הלכתיות נגזרות גם מפנימות התורהמושיקו

וכאן זה פסק שבנוי על נתונים  לא רק של נגלה דתורה אלא גם של פנימיות התורה בדרכו של הבעל שם טוב.שהיא דגש על הקשר בין חסיד לרבו ודגש שאין כזה דבר סתם מנהג, הכל זה תורה ומקפידים עליה קלה כבחמורה..

 

לכן יש כאלו שעוסקים בפנימיות ואינם חסידים ולכן  ישנים.

 

 

 

אגב בקראון הייטס הסיבה שחסידי חב"ד לא ישנים בסוכה כי פשוט ערים כל לילה כל הלילה כפשוטו, ורוקדים בשמחת בית השואבה, התנומה שפה ושם תופסים -זה אפילו לא שנת עראי

 

 

 

לא ענית.די"מ
אתה סתם מתחמק.
זה שאתה לא מסכים שזה לא אומר שזו לא תשובהמושיקו

ההלכה שחייבים לישון בסוכה אלא אם כן זה מצטער.

 

מה זה מצטער?

 

כל אחד לפי ענינו, אחד רחש הרוח מצער אותו את השני אור המקיף שנמצא רק בסכה, כך או כך זהפט\וטר את המצטע מהסוכה על פי תורה.

 

 

 

 

 

למה זה לא כתוב בזוהר/אר"י/בעש"ט/ליקוטי מוהר"ן/די"מ
מהרח"ו/רמח"ל?
אתה מדבר על לפני הבעל שם טוב?מושיקו

בגמרא כתוב על התנאים.

 

אחרי הבעל שם טוב מי שלקח את "השמנת שבדייסה"  - עיקר תורת החסידות היא חסידות חב"ד והיא משיכה במנהגי החסידות, ואכן אדמור הזקן מזכיר את זה

אתה החלטת את זה.זה ממש לא מוסכם.די"מ
ותעביר לי למה בזוהר ובאר"י זה לא מוזכר?
חסידות היא מסבירה את פנימיות התורהמושיקו

אר"י וזוהר  וכו' הם מאוד תמציתים ומביאים הכל ברמז, כל הענין של הספירות שעל זה מבוסס שאי אפשר לישון בסוכה, שם זה המקור.

 

ברגע שלומדים חסידות ונגלה מבינים את זה כראוי ברגע שלא באמת לא מוצאים את זה שם 

לבטל מצוות עשה זה לא דבר של מה בכך.די"מ
אני מניח שהם היו מתיחסים לזה כמו שהם התייחסו ללא להניח תפילין בחול המועד.
בנוגע ללמה דווקא שינהחיה רוז

יעקב אבינו כשמגלה שמדובר במקום קודש אומר שאם היה יודע לא היה ישן שם.

לא מדובר דווקא על רוח טומאה אלא גם על תנוחת הגוף והשליטה של אדם בעצמו בזמן השינה.

יש כאלו שמצטערים מזה שהם לא מרגישים אבל אלו שלאחיה רוז

מצטערים מלנהוג הפוך מהרבי. וזה כמעט כל חסיד יצטער לעשות.

מי שלא מצער אותו לנהוג הפוך מהרבי וכדומה, לכאורה, באמת צריך לישון בסוכה.. שישאל רב..

 

מדברי הרמ"א:

ישנם מצבים שבהם אנשים רגישים מצטערים, ורוב האנשים אינם מצטערים, כגון כאשר נושבת רוח בסכך ומשירה מעט עלים על שולחן האוכל - רוב האנשים חייבים אז בסוכה, והרגישים פטורים.

(רמ"א תרמ, ד, מ"ב כח-כט)

 

כלומר, גם אם יבואו מלא אנשים שלא מרגישים את הצער הזה ולא מאמינים שזה צער באמת, כל עוד אותנו זה מצער, אז אנו סומכים על דברי הרמ"א.

 

 

 

השם ירחם עליכם.די"מ
השם ציווה אותנו לא לישון בסוכה לכן מצער אותי לא לישונ בסוכה.
אני לא מבין איך הוראה של הרבי יותר חשובה לכם מהוראה של השם.
מפריע לך שמישהו הולך לפי תורה?מושיקו

החגים נועדו לשמוח בהם, כל אחד והשמחה שלו, ברגע שזה מפריע לו  - לא משנה אם זה דימיונות על פי תורה הוא חייב לעשות משהו שישמח אותו  "ושמחת בחגך"

אני מכיר מישהו שהשמחה שלו זה לנאוף.די"מ
זה מפריע לי כי אני חושב שזה אסור.
כמו שלך מפריע שאני משתמש בחשמל ביו"ט כי אתה חושב שזה אסור.
שוב, זה לא אני חושבמושיקו

א.מקורות הלכתיים.

 

ב.שאלת את הרב שמתיר חשמל ביו"ט על מעשה כזה? כמו שבישול ביו"ט מותר בתנאים מוסימים, אולי השתמשות בחשמל ביו"ט זה גם בתנאים מוסימים?לדברי המתירים כמובן

אתה מנסה להסית את הדיון.די"מ
אני עובר שחשמל זה לא שום מלאכה.ולכן בשונה מבישול זה לא משנה אם זה צורך יו"ט.זה בקצרה.

נתת מקור הלכתי של "מצטער" והסברתי כמה פעמים למה זה לא קשור.
שה' ירחם על כולנו. יש כאן בסיס הלכתיחיה רוז

אם עליך הוא לא מקובל, זה כבר ההבדלים הבסיסים בגישה שלנו להלכה.

מבחינתי למשל, ההלכה- כולל פסיקות של אחרונים- זה גם רצון ה'.

גם הרמא זה רצון ה'

גם המאירי

גם שו"ע הרב

גם מנהג ישראל

גם דביקה בתלמידי חכמים

כל מה שמעוגן בתורה ועומד בתנאי ההלכה הוא רצון ה'.

וסתם עוד סיבות שהפוסקים מביאים למה אפשר לא לישוןחיה רוז

המאירי מדבר על חשש מגנבים שיכנסו בינתיים הביתה

הרמ"א מדבר על כל אחד שאשתו לא יכולה לישון איתו בסוכה!!!! (לא ממש נדיר הייתי אומרת)

ואפשר לעיין באשל אברהם (ר' אברהם מבוטשאטש, המאה ה-19, אוקראינה) או"ח סימן תרלט

עד כמה הוא מרחיק לכת עם פסיקה זו של הרמ"א.

 

מסתבר שגדר המצטער לא חייב להיות רק תחום ספציפי כמו סיבת הקור הידועה.

הפוסקים הנ"ל מקלים מאוד בנושא השינה בסוכה.

כאשר לנו בנוסף לכל הנל יש דבר שמצער אותנו הרבה יותר.

 

 

 

 

הנה. כבר אין שקט...+mp8
כן שמתי לבאחווש770
יכול שתעיתי?
תהיי רגועה. אם לא היית מעלה את זה, מישהו אחרחיה רוז

היה עושה את זה

 

 

חחחח אז היה לי הזכות לפתוח שרשוראחווש770
שלא יגידו שאני יוצרת מהומות חחחח
מה רע במהומות? חיה רוז
למרות שבאמת את השרשור הזה לא אהבתי...
לא הנושא בעייתי אלא הגישה.
אבל בכללי, כל עוד המהומה באווירה עניינית, אני נהנית
המתדיין בשרשור יותר ענייני ממתלהםמושיקו

להדיל מדיון מול ליטאי

אולי לא מתלהם אבל זה לא רק ענייניחיה רוז
להבדיל מליטאי שאני לא יודעת מי זה
שים לב שבנוגע למה שהבאתי מהרמא הוא הגיע למסקנה שזה לא לעניין שזה מצער אותנו אבל לא שזה לא נכון הלכתית.
אבל בדיון למעלה זה נשמע אחרת.

כי שם בעיניו היה יותר על.מה לנגח
עכשיו הזמנתי ניגוח על דברי חיה רוז
זה לא נכון.די"מ
יש שני דברים שמפריעים לי בתרוץ של "מצטער"-
1.זה לא באמת צער.כי זה צער שחייב להיות.הרי אם כל עם ישראל היו חבדניקים ומקשיבים לרבי כל עם ישראל לא היה ישן בסוכה.וזה בעייני אבסורד! אמנם יש דבר כזה שחכמים מבטלים מצוות עשה אך זה מאד נדיר ובשביל למנוע מהם לעשות איסורים.איך יכול להיות שהקב"ה ציווה אותנו ואנחנו לא מקיימים.
‏2.הצער לו קשור לסוכה עצמה.אתה מצטער שאתה לו זוכה להרגיש משהו.
היום אני במקום אחר פעם הייתי קשור קצת לחב"ד וזה מאד הפריע לי היום אני ברוך השם במקום אחר.
בזמן הבית שינה בסוכה היה הדבר הכי שולימושיקו

כולם השתתפו בשמחת בית השואבה, כל לילה כל הלילה.

 

אתה לא יכול לקבוע לשני מהו גדר של צער,בשיל זה יש הלכה..

ממש לא ענית לי.די"מ
וזה לא משנה אם זה "שולי" גם זה שהצד החיצוני של הרצועות של התפילין חייב להיות שחור זה דבר יחסית שולי במצות תפילין.זה עדיין חשוב.
לא אמרתי שזה לא חשובמושיקו

אמרתי שזה על פהלכה וכמו שלא מניחים תפילין כיום בחול המועד וכל היום בגלל סיבות אלו או אחרות 

(עליית או  ירידית הדורות) וזהעלפי הלכה כך לישון בסוכה כי מצטערים מסיבה מסימת זה על פי הלכה למהדרין מן המהדרין

הין הכי נמי.די"מ
אני מניח תפילין בחול המועד.
וזה לא אותו דבר.
אפשר להסביר את הגמרא שלא מניחים.
והסיבה המרכזית זה לא שמבטלים את זה לגמרי אלא פעמיים בשנה למשך שבוע.(ועדיין אני חושב שזה לא בסדר אך אין מה להשוות)
אין הכי נמי... זה לא סתם שטעיתיבצ
כנראה לא פתחת גמרא כבר הרבה זמן... זו כנראה הסיבה לשאלות ה'תם' (אחד מהבנים בהגדה של פסח) שאתה שואל..

וד"ל
חסיד שקשור לרבי באמת מצטער לעשות הפטךחיה רוז
כשהוא ישן בסוכה זה הפוך ממנהג הרבי וזה מצער אותנו.
לך קשה להבין כי אתה לא מרגיש את זה.
זה צער אמיתי.
השינה בסוכה היא הצער כי זה היפך מנהג הרבי ולכן זה כן בסוכה עצמה.
וראינו שהרמא מכיר בצער שאחד מרגיש והשני לא.
ובנוגע לזה שזה חייב להיותחיה רוז
ההתקשרות לרבי בהתקשרות אמיתית היא אכן מחויבת בחבד. (והדיון למה ואם זה טוב או לא, לא קשור לסוכה).
אנחנו נושמים את זה.
נדיר למצוא מישהו שזה לא נוגע לו בלב בחבד. ואם כן, יש לו בעיה בסיסית. גם עם השינה בסוכה. נכון. וגם בכלל בהתקשרות של חסיד לרבי.

וגם כשהרמא מדבר על מי שלא יכול שאשצו תהיה בסוכה, אני לא חושבת שהוא מודד את רמת הצער שזה גורם לכל אחד. בכללי זה עניין שגורם צער אז זה פוטר.
ואם כולם היו חבדניקים?די"מ
אז אף אחד לא היה ישן בסוכה?
זה אבסורד. איך מצער אותך לקיים משהו שה' ציווה אותך??
אז שוב אתה נכנס לאם הצער טוב או לאחיה רוז
או האם המצווה בטלה או לא.
אצלנו הלכה היא מילה אחרונה.
לפי ההלכה זה מותר כי מצטערים.
מה היה קורה אם, זה שיקול של פוסקי ההלכות לא של המקיימים אותם.
ואם כולם היו חבדניקים אז אולי אתה היית בגדר מצטער
ההלכה היא ממש לא המילה האחרונה אצלכם.די"מ
הרי אתם מקפידים אפילו לא לשתות מים מחוץ לסוכה למרות שוודאי שמותר לפי ההלכה מקפידים לטבול כל יום במקווה למרות שוודאי שאין חובה כזאת וכן גם תפילין ר"ת ושלא לדבר על החומרות שלכם בפסח. אני מכיר מישהו ששאל את הרב יצחק אם הוא יכול לישון בסוכה אז הוא אמר לו שאם לא עושה מבצעים של לולב אז הוא בעצם לא מקיים את כל דברי הרבי אז הוא יכול לא לישון בסוכה. זה פשוט אבסרוד שאדם צריך "היתר" כדי לקיים את ההלכה!ממש עולם הפוך!
ההלכה היא המילה האחרונהחיה רוז

כלומר- גם אם אנחנו מקפידים לא לשתות מים מחוץ לסוכה, הרי מי שכן שותה ממים מבחינתי הוא עושה 100 אחוז.

הדיון כאן היה אי השינה בסוכה זה לעבור על ההלכה.

ובשורה התחתונה- לא.

אז למה בוחרים במצווה מסוימת להדר ובמצווה אחרת לראות משהו אחר, זה כבר נושא אחר.

מבחינה הלכתית לא עברנו על ההלכה. 

ההלכה היא ממש לא המילה האחרונה אצלכם.די"מ
הרי אתם מקפידים אפילו לא לשתות מים מחוץ לסוכה למרות שוודאי שמותר לפי ההלכה מקפידים לטבול כל יום במקווה למרות שוודאי שאין חובה כזאת וכן גם תפילין ר"ת ושלא לדבר על החומרות שלכם בפסח. אני מכיר מישהו ששאל את הרב יצחק אם הוא יכול לישון בסוכה אז הוא אמר לו שאם לא עושה מבצעים של לולב אז הוא בעצם לא מקיים את כל דברי הרבי אז הוא יכול לא לישון בסוכה. זה פשוט אבסרוד שאדם צריך "היתר" כדי לקיים את ההלכה!ממש עולם הפוך!

ככה שזה לא עניין של "מותר" אתם הופכים את זה לאידיאל.
וזה הנקודה מהדרים במצוות עד הסוףמושיקו

כמו בכל דבר ובגלל אותה נקוד מגיעים ללימוד פנימיות התורה - המאור שבתורה. והיא מאירה הרבה דברים אחרת לגמרי, דבר שגם מי שגאון בנגלה דתורה לא משיג אם הוא לא לומד פנימיות התורה.

 

ולכן דברים שבעינך נראים קולא הם ממש לא, ההפך זה מגיעה מהשגת הענין האמיתי של הסוכה וסוכות, לכם גם שיורד גשם לא יוצאים מהסוכה אלא נשארים בה, כי יודעים את ערכה ומתוך ידיעת ערכה לא ישנים בה

וזה בדיוק מה שאני אומר!די"מ
הרי אתם לא חולקים על העניין העקרוני שצריך לישון בסוכה.
לכן ברור שזה קולא.
‏(שיהיה ברור אני לא חושב שאתם מחפשים איפה להקל)
לא כל מה שנראה כקולא זה באמת קולאמושיקו

ולא כל מה שנראה כחומרא זהבאמת חומרא..

 

וזה החידוש של החסידות, הרבי מסביר הרבה מחלוקות בש"ס בין בית הלל שנראה שהם מחירים ובית שמאי מקילים לאור החסידות כך שזה נראה באופן הנכון

קולא או חומרא, זה בסדר עם ההלכהחיה רוז

וברגע שזה מוסכם, אז כל הדיון הוא אחר.

זה לא אם זה בסדר או לא. כי אין דבר כזה לא בסדר להקל כשזו ההלכה

זה כבר האם זו שיטתי, האם אני מסכים עם הסיבה? האם אני מחזיק מזה כקולא או כעניין אחר.

זה דיון שונה לגמרי!!

אבל קודם כל צריך להבין שעל פי ההלכה אין בעיה.

גם אם נגיד שזה בסדר אם ההלכה.די"מ
השאלה שלי איך אפשר פשוט לבטל מצווה נשארת.
כוחה של הלכה כחה של תורהמושיקו

בזמן שלמה ביטלו את יום כיפור בגלל חנוכת המזבח ואכלו ושתו וחגגו..

 

ומאז ועד היום לא חסר דוגמאות של כוחה של תורה והלכה למרות שזה נראה ביטול מצווה.

 

המצווה היא אמצעי לחיבור עם ה' ברגע שעושים את הכוונה האמצעי פחות חשוב

זו שאלה על הרמא המאירי וכוחיה רוז

שנתנו היתרים.

"גם אם נגיד" זו תשובה מתחמקת.

האם אתה מסכים שעם ההלכה היבשה על פי הפוסקים הנל זה בסדר?

 

 (רק על השאלה הזו)

לא הם לא.די"מ
כי זה לא מצב אידיאלי והם לא הפכו אותו לכזה בשונה ממכם.
אם הייתי חבדניק ולא הייתי ישן בסוכה הייתי אומרת לי שאני לא בסדר.נכון?
את רוצה שכולם יהיו חבדניקים,נכון?
זה הבעייה.

ולא, אני עדיין לא חושב שמבחינה הלכתית זה בסדר.
אבל באמת זה פחות מפריע לי.
דבר ראשון אתה מחליט בשבילי את ההשקפות שלי...חיה רוז

דבר שני ההשקפות הנל שאינן שלי לא רלוונטיות

 

דבר שלישי, העובדה שזה פחות מפריע לך זו נקודת הבסיס השונה. לי אכפת קודם כל מההלכה. כן.

אם יהודי עושה אחרת מהשקפתי- כל עוד הוא לפי ההלכה, אני חושבת שהוא נוהג בסדר. ממש כך.

לי הדברים שמחוץ להלכה, הם הפחות מפריעים. ההבנה שלי בדברים, הרגש שלי, זה רק תוספת מהצד.

 

דבר רביעי- אתה נכנס להאם זה מצב אידיאלי לשיטתם. זה שוב שונה מהשאלה הפשוטה- האם יש כאן בעיה הלכתית?

 

הם התירו לא לישון בסוכה לכל גבר נשוי!!! (תעיין אחורה ותפתח מקורות ותראה שיש שפוסקים שם על כל גבר נשוי בכל זמן!), הם התירו גם לכל גבר שאינו נשוי בארצות קרות. ולכל אחד שקצת מפריע לו העלים על השולחן גם אם זו רגישות שונה מכל העולם גם בארצות החמות. הם לא השאירו כמעט אנשים בלי היתר אפשרי....

 

אז מכל ההיתרים הנ"ל רק הצער שאנחנו מרגישים הוא הבעיה, כי אתה לא מרגיש אותו. שויין...

את מוזמנת לחלוק.רוב החבדניקים שאני מכיר חושבים ככהדי"מ
וזה ממש לא נכון איך שבת מציגה את זה.
התרומת הדשן אומר שאם אין בכך טורח גדול אתד צריך ללכת לסוכה של חבר שלך או לבנות אחרת.ההדרכה הי כן לישון בסוכה.והבעייה בחב"ד שזה מבטל מצווה (אם כל עם ישראל יהיו חבדניקים) וזה מראה למה חב"ד זה לא תורה שלמה ולא מתאים לכל ישראל!
חולקת. אבל לא ענית על השאלהחיה רוז
הסברת למה לדעתך לא שייך שכולם יהיו חבדניקים. לא ענית האם כשחבדניק לא ישן בסוכה כי הוא מצטער מלשנות את מנהג הרבי אז הוא עובר על הלכה או שלפי הרמ"א הוא לא עובר על הלכה.
שאני יגיד לך את האמת?די"מ
אם אני מרעיש ומפריע לכל האחים שלי לישון בסוכה אז הם מצטערים ולא יכולים לישון,נכון?
אבל אני לא בסדר כי אני מונע מהם לקיים מצווה נכון?
אז הרבי לא בסדר שהוא גורם לכל כך הרבה יהודים להתבטל מהמצווה.
לדעתי בדברים האלו שחקת באש... אבל לא עניתחיה רוז
התחמקת מלהגיד האם עוברים על ההלכה.

(כואב לי בשבילך שאתה נכנס ליום כיפור עם כזו אמירה. אבל בגלל שהרבי אוהב אותך כמו כל יהודי, אני בטוחה שהוא ילמד עליך זכות שם למעלה שזה מאהבה למצוות ה')
אני גם לא רציתי להגיד את זה.די"מ

וזה מה שיוצא ממה שאמרת.

 

 

אם אומרת שהם מצטערים כי מלשנות את מנהג הרבי.מאד ברור מי גרם להם להצטער.

אני לא בא לדון את הרבי,אני בטוח שכל מה שהוא עשה זה מאהבת השם זה לא סותר את זה שיתכן שהוא טועה.

 

כל העניין הזה שלא לישון בסוכה בחב"ד מלא אבסרודים.

 

 

ואמרתי לך כבר כמה פעמים,כן.אני חושב שהם עוברים על ההלכה.

כשלוש שעות ליום כיפור..חיה רוז
שיהיה גמר חתימה טובה
ביום הכיפורים ראיתי שזכיתי לכוון לדעת גדולים.די"מ
הרמב"ם כותב שאבל חייב בסוכה ומסבירים שהצער הוא צער פנימי ולכן הוא לא פטור כמו מצטער.
וואי עד לאיפה הגעתם עם השרשור הזה...אחווש770
אז לפי מה שאני הבנתי די״מ הולך לפי הרמב״ם
ואנחנו אשריינו שאנחנו חבדניקים
יש לנו רבי (זה לא אומר שהרמבם פסול אצלינו)
ואנחנו עושים או לפחות משתדלים לעשות לפי הרבי וכו
לא.לא הבנת.די"מ
קודם כל אני לא הולך בהכל לפי הרמב"ם.
בפשטות לא נראה לי שיש מישהו שחולק על זה.אם כן תראי מקור.
טוב אני לא חסידת הדברים האלהאחווש770
פשוט אני עושה לפי ההורים (עדיין קטנה..)
אבל זה בהחלט מעניין כל הדעות שרצות כאן..
מה הוא כותב שני הלכות לפני?בדקת?מושיקו

מי שכואב לו הראש פטור מסוכה..

 

הצער של חסידים זה לא צער פנימי

את האמת שלא קראתי את הכלתאחווש770אחרונה
זה ארוך מדי בשבילי..
אבל ככה זה נראה לי
יש כאן הרבה דעות והתמכחויות
פשוט אולי כבר תגיעו לעמק השווה
אני יודעת בדיוק מי צודק ומי לא
וזה
אבל חשבתי שיצא מזה שיקשור קצת יותר מעניין
(טוב אולי נפתח עוד אחד)
זה בסדר הוא גם נגד אי הנחת תפילין בחול המועדמושיקו
נכון. ולכן אני טוענת שבכלל עקרונות ההלכה שלנו שוניחיה רוז
שונים.
כך שכל הגישה לדיון היא אחרת.
ההתר של מצטער זה היתר הלכתי. לכן בהסצכלות שלנו הוא טוב. קדוש. במיוחד כשהוא מסתדר עם הפנימיות.
אבל ההסתכלות של דימ על היתרים הלכתיים היא ברמה אחרת.
זו גישה שונה.
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך