מה אתם מרגישים על תמונות של כל מיני בסוכה?להתראות

לא נזכר דבר כזה  בימים קדומים , אבל היום מוכרhם כל מיני תמונות של רבנים ובבות סאלי .

 אז יש כאלה שאומרים תיבחר את מי שבעיניך הוא קדוש וזה יכניס קדושה לסוכה. יש כאלה שאומרים שזה כמו איקונין בדת אחרת וזה פולחן לאנשים , וזה לא צריך אצל יהודים.

 איך אתם מרגישים על זה ?

לא הבנתי מה הבעיה.כתר הרימון
"ויהיו עיניך רואות את מוריך."

‏(אם כי זה לא הקישוט המועדף עליי.)
"והיו עיניך רואות את מוריך"זו המצאת מצוה חדשה?להתראות

גם אני ראיתי שמביאים את הפסוק "והיו עיניך רואות את מוריך"  כמצות עשה לעשות איקונין של צדיק ולהסתכל על זה בכל מיני הזדמנויות.

 אבל  אני בודק בפסוק בעצמו  בישעיהו ל פסוק כ ובכלל לא ברור על מה זה מדבר.  הסתכלתי בפרשנים מה זה "מוריך" .

 רש"י אומר שהכונה ב"מוריך" זה הקב"ה. ככה גם תרגום יונתן.

אבן עזרא: חיזקיהו ושריו.

הרד"ק מביא פרוש שמוריך זה שיהיה גשם .( כמו יורה ומלקוש)

 המצודות אומר שהפרוש מוריך זה הקב"ך שישמע לתפילותינו.

 

 

 והמלבים מפרש :"מוריך:  היורה והמלקוש, הגשם לא יעופף בכנפיו לברוח מארצך בעת הרעבון, כי יהיו גשמים בעתם, ותחזור הברכה: "

 

אף אחד לא אומר כאילו קיימת חס וחלילה מצוה לעשות איקונין של בן אדם ולתלות את זה על הקיר להסתכל בזה .

 

עד כמה שאני יודע לא מצאו באף מקום איזכור של מצוה כזו , ושאלתי וגם לא בשולחן ערוך אין מצוה לתלות תמונה של צדיק וגם לא ברמב"ם .

 אז נהיה לי ברור שהכל המצאה חדשה , של סוחרים שעושים מזה כסף ובטח גם של איזה רביים חריגים שרוצים שיתיחסו להם כמו למשהו מעל בני האדם.

אה.. לרגע חשבתי שאתה באמת שואל לדעתנוהרועה

אם באת להטיף אז אני בעיקרון תולה פוסטרים ענקיים אבל רק של פרסומות עם דוגמניות מהקולקציה הנוכחית.

השנה לא הסתייע בידי, יש לך מאיפה להשיג בשבילי?

דבר איתי בפרטישורש וגרביים

יש סחורה טובה העונה

סתיו 2014?הרועה
משו כזה לדוגמא:שורש וגרביים

 

אדרבה,ד.

תמונות של גדולי ישאל בסוכה, זה מאד יפה. חלק מ"נוי סוכה".

 

זה לא שאלה של "יכניס קדושה לסוכה". יש קדושה בסוכה, וזה דבר מתאים שמעטרים אותה גם בתמונות כאלו. אף אחד לא "עובד אותם"..

 

וכן היה  בסוכתו של מרן הרצי"ה זצ"ל - ואני מניח שאצל עוד גדולי ישראל.

אין רגש מיוחד ..כמו תמונה רגילה של נוךף /פרחים ...אבני חן

זה תלוי מה את מרגישה כלפיהם לפני שתלית...ד.
בעולם אידאלי הייתי מקשט בצורה אחרתהרועה

תשבו כעין תדורו, מה שאני אעשה בבית אני אעשה שם, אם יש תמונה שבבית הייתי תולה אני אתלה אותה בסוכה.

 

ב"ה זכיתי ואני חלק ממשפחה גדולה ומאושרת שרואה את החג אחרת ממני ולכן עיקר הקישוטים הם בריסטולים ושרשראות.

אדרבה ,תתלה קישוטי כריסמסמושיקו

ותרגיש שאתה מהדר בנוי סוכה

מה הקשר לכריסמס?משה

גם ככה ייצרני הקישוטים הקנויים לא מאמינים בף דת חוץ מקומוניזם.

למרות שלי אישית זה צורם אני לא נגדמושיקו

אבל אם למישהו מפריע הקישוטים בסוכה - מעניין שישר הולך לתמונות הרבנים.

 

 

מי שגדל בארה"ב וזה מזכיר לו קריסמס - שלא יתלה.להתראות

מי שאצלו אין לזה שום קשר לקריסמס  למה לא ?

 אותו דבר על מנגינות בתפילה . אם המנגינה לא מזכירה כלום זה בסדר , אבל אם חזן ישתמש למשל במנגינה של  "שיר השלום "  שבעד שנעוף מהארץ שלנו , או במנגינה של אינטרנציונל של הסוציאליזם והקהל מכיר את זה בטח שזה פסול , אבל אם לאף אחד וגם לחזן זה לא אומר כום אז למה לא ?

למה לא ונצלושמינימאוס2

יש פוסטר מהמם של כל גדולי אירופה שלפני המלחמה מטילים בצוותא . אם מישהו ראה שיעדכן איהפ 

מעניין שרצים ישר ל"לפני המלחמה"משה

יש בעולם החרדי איזה געגוע לאירופה רוויית הדם ורואים את זה בכ"כ הרבה אופנים שונים...

געגוע למנהיגות תורנית די רחבה ודי מוסכמתעוגי פלצת
היום יש הרבה התפוררות

כשהרב אלישיב חי הליטאים היו מאוחדים יותר

כשהרב עובדיה חי הספרדים היו מאוחדים יותר

כשהרצי"ה חי תלמידי הרב זצ"ל היו מאוחדים יותר

אז דמיין את דור גדולי התורה של אז...
מבחינה מספרית היו שם פחות תלמידיםמשה

וממילא גם פחות מחלוקות

 

זה חלק ממהלך רחב של העולם החרדי שמתגעגע למה שהיה לפני השואה באירופה, ושולל תוך כדי את הציונות ואת מה שבנתה פה.

ע"ע כל המסעות לקברי צדיקים וטיולי שורשים שנפוצים במגזר הזה...

בחז"ל כבר רואים את העיקרון שהזכרתיעוגי פלצת
אתה יודע איך העמיקה המחלוקת הראשונה
בתולדות ההלכה
להוציא מלבך אני בעיקרון לא יוצאת מהארץמינימאוס2
זה פשוט היה תמונה יפה. זההכולמינימאוס2
עבר עריכה על ידי מינימאוס2 בתאריך י"ג בתשרי תשע"ה 13:56

זו היתה תמונה של ר' חיים עוזר, הרב מבריסק, האור שמח ועוד כמה דמויות בולטות

יש דירשה לכל מקום שהם היו בו ויש תמונהמושיקו
הכללת ממני געגוע של כל החרדים לאירופהמינימאוס2

איך הגעת לזה?!?!?!?

 

כל התמונות הנורמליות שיש זה מאזמושיקו

לפני מלחמת העולם הראשונה לא היה יותר מידי מצלמות, ואחרי השוה המצולמים לא היו בחיים, מי שכן יש תמונות שלו יותר מעודכנות

נראה לי שיש לי אותו.משיח עכשיו!

באמת?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?מינימאוס2

איך השגת?!?

אני רואה שזה אחרמשיח עכשיו!

אצלי זה פוסטר גדול עם תמונות של הרביים של חב"ד (אלו שיש להם תמונות) פוסעים יחד ברחוב אירופאי כזה

 

אגב יש את אותה תמונה ששמו שם את כל הרבנים הספרדיםמושיקו

ושכחו לצנזר את ההורים של הרבי שעמדו במפרסת למעלה 

חחחח גדולמשיח עכשיו!

שזה יפה, אני אוהב את התמונה של הרב קוקעוגי פלצת
שהיא מרגישה לי כאילו הוא מסתכל לי בעיניים
נוי סוכה מוזכר כבר במשנהאלעד

וכיום כאשר נויו של עולם נחרב בעוונותינו ואין לנו שיור רק התורה הזאת,

מה נויו של עולם יותר מלומדי התורה??

יש בזה הרבה, בעומק הענין.ד.

אם כי, בה" היום שחזרנו לארץ, כבר אפשר גם לראות את הנוי  המזכר במשנה, של פירות הארץ..

א. יש בבא סאלי אחד, ולא "בבות סאלי"~א.ל

והוא היה גדול בקדושתו, יראת השמיים והחיבור לתורה. כך שכדאי שתנסח עצמך כראוי.

 

ב. לתחושתי זה דבר מצוין. אלו שליחי הקב"ה בכבודם ובעצמם.. וזה מוסיף יראת שמיים להתבונן בהם. לא רואה בזה רע.. זה ממש לא פולחן, כי ברור לכל שעובדים את הקב"ה. בגלל שאלו לא "סתם" שליחים- אלא כאלה שראוי להדבק בהם וללמוד מהם, אנו תולים את תמונתם.

רציתי לכתוב בבות, ויצא בבא סאלי.אבל במה הוא מיוחד?להתראות

 חיפשתי בויקיפדיה ולא מצאתי משהו מיוחד לגביו שעושה אותו יותר מרב ממוצע.

מי שמאמין בסיפורי מופתים אני מבין. אבל מי שלא לוקח ברצינות את הז'אנר הסיפרותי הזה , למה ?

ז'אנר ספרותי?!~א.ל

אלו לא דמויות מתוך סיפור שחיו בתוך יצירה ספרותית!

 

אלו דמויות קודש של ממש, שחיו בינינו.. ויש שעדיין, ב"ה. אין עניין של "לא לקחת ברצינות", כי זו מציאות. יש שיאמרו שניתן להתווכח על דיוקם של סיפורים, אבל ככלל- הסיפורים סביבם, וכל הנלווה לכך והמשתמע אלו דברים שלא ניתן להתכחש להם..

ויקיפדיה זה לא מקור אמין מספיק כדי להבין את טיבו של הרב,

ראה ושאל את מי שהכירו מקרוב. אין זה מכבדו של אף רב, שיעידו על טיבו דרך קריאה מויקיפדיה..

 

 

הבבא סאלי לא יותר מרב ממוצע?בת 30

מחילה, אבל זו שטות גמורה.

מקווה בשבילך שהיא נובעת מבורות ולא ממשהו אחר.

ואם באמת אתה מעונין לדעת דברים על הבבא סאלי, אני לא בטוחה שהויקיפדיה היא המקור המוצלח ביותר.

 

 

אתה באמת לומד עליוד.

מהויקיפדיה?...

 

ו"מופתים" זה "ז'אנר ספרותי"?...

 

אז כעת מובן הרקע למה ששאלת בהתחלה.

 

דע, שהדבר ה"יהודי" הראשון בנושא זה - הוא חרדת קודש כלפי תלמידי חכמים, קדושי עליון.

 

אח"כ אפשר לשאול לגבי לשים תמונות שלהם..  בלי זה, פשוט שואלים על משהו אחר ממה שעונים..

 

 

אז ככה אני השתדלתי למצוא על ספרים שכתב והתקבלולהתראות

כולם כמו למשל שמירת שבת כהילכתה , או אורות של הרב קוק , או יביע אומר או משהו כזה. חיפשתי בויקיפדיה כי חשבתי שהם יזכירו ספרים כאלה אם יש  ולא מצאתי. אם מישהו יודע שיכתוב בבקשה.

 

לגבי מופתים אני מצטער שלא הובנתי . לא כתבתי שגדולי התורה בעצמם זה סתם ז'אנר.  ברור שצריך לכבד את התורה שאומר וכותב כל אחד מגדולי ישראל.

 אני התכונתי רק על סיפורי המופתים שכולם בלוף אחד גדול.  ממציאים אותם בשביל לרומם את האיש , או את האבא שלו כך שגם הוא בעצמו יהיה על תגן של חצי מלאך או יותר מחצי.

 מי שמתיחס לסיפורים ברצינות יגיע למסקנה הנוראית שכולם רשעים . כי אם מישהו יודע איפה החתן וממליץ לכלה לאן לנסוע ואם מישהו יודע להגיד מה בדיוק הבעיה הרפואית של ילד של מישהו בלי שבכלל בדק אותו -  חייב אבל חייב להקדיש שעה בחודש ולהיפגש אם קציני מודיעין של הצבא המשטרה והשב"כ ולהודיע להם כל מיני דברים שהם מעוניינים לדעת , וככה הוא ידאג שהמדינה תתקיים ושהמון יהודים לא יירצחו על ידי הערבים ועל ידי כל מיני פושעים אחרים .

 ואם הוא לא עושה את זה מה זה אומר עליו ?

 רק כשבאין ונותנים לו כסף הוא אומר ?  ואחרת לא איכפת לו שתינוק ימות , אפילו שהוא יודע איך לפתור את הבעיה הרפואית שלו ?

 למה אין סיפורי מופתים על הרבי מקוצק , הרב קוק, הרב שאול ישראלי , הרב אלקנה שפירא, הרב דב ליאור, הרב אריה לוין , הרב עוזיאל , והרב עובדיה יוסף  ( התחילו להמציא עליו ?)  ?

 בגלל שכל הקהל שסביבם היה רציני , והעריך גדלות בתורה. ולא נסחף אחרי הז'אנר של סיפורי מופתים.

זהו עכשיו יקפצו ויגידו שמי שלא מאמין בסיפורי הנסים והנפלאות שכאילו עושים כל מיני הוא לא בסדר .

 מה לעשות, לגיטימי לחשוב להפך .

א. לא קשור - גם הרב אלישיב למשל לא כתב ספרים..ד.

ספורי המופתים אינם "בלוף אחד גדול". האמירה הזו עצמה היא בלוף - ותמהני (ביחוד לפי התגובה אח"כ למישהי), האם יש כאן איזה ניק שכבר היה בעבר בשם אחר... עם אותו "ענין"?..

 

ומכל מקום,

 

את ה"קושיא" ששאלת, על אם אדם יודע מראש דברים, למה אינו יוזם להקרוא לאנשים ולהודיע לה מראש (מלבד מה שבעלית מופת לא התיימרו לדעת הכל "מראש"..), כבר שאלו את הרבי מלובאוויטש לדוגמה, אחרי שמנע מישהו מלנסוע בטיסה שהסתיימה לא טוב.  כשיש שאלות - שואלים בענוה, ואז גם מקבלים תשובות טובות. ויש מעוד גדולים באותו ענין.

 

לא כ"כ מסובך להבין - אבל אני בהיות שלא בדיוק נשאלה כאן "שאלה" אלא יותר רצון דומני "לומר אמירה", אז זו לא בדיוק הבמה. גם לא כ"כ הזמן. מכל-מקום, באמת לא מסובך להבין מה בין מי שמגיע ומשתדל לשאול משהו, ויש לעונה הטהור סייעתא דשמיא לענות אז - לבין "חנות לממכר עתידות"..  הקב"ה לא ברא כך את העולם ולא במקרה. לעולם יש הנהגה טבעית, ויש מעבר לטבע. ומעבר-לטבע, אינו משהו זול ששוברים איתו בתור "נורמה" את ההשתדלות הטבעית.

 

והבבא סאלי, כמובן, לא היה לוקח כסף.  ואם יש שרלטנים ש"עושים עסק" מכל דבר שאפשר לרמות בו - זה קיים לצערנו גם בתחומים אחרים, כולל רפואה, ולא בגלל זה לא מחפשים רופא אמיתי וישר.

 

יש סיפורי מופתים על הרבי מקוצק [עיין ספר "אביר הרועים" על הסוכאצ'ובר, תלמידו וחתנו, שנכתב ממש אז. יש שם מהדברים היותר "נוראים" שאפשר לקרוא.  והוא, האבני נזר בעצמו, כותב שנכנס אצל חותנו, הקוצקר, והוא ישב עם זקן אחד ודנו בדבריו.  אח"כ אמר לו הקוצקר שזה היה ה"פרי מגדים" (שכמובן נסתלק לעולמו הרבה קודם), והסביר לו למה זכה שידונו בדבריו..]

 

יש "סיפורי מופתים" על הרב קוק זצ"ל. הן מפי הרב חרל"פ זצ"ל, שתלמידו הרב זוסמן זצ"ל כתבם לרב נריה זצ"ל וגם התפרסמו, והן מפיו ומכתבו של הרצי"ה זצ"ל, בנו ותלמידו הנאמן.

 

סיפורי מופתים, אינם "ז'אנר", הם הופעה עצומה של התגלות יד ה' על עבדיו, סוד ה' ליראיו.

 

אבל נכון שהכל מתוך תורה.התורה קודם, ומתוכה גילויין ורוח הקודש, כנאמר באורות התורה לרב קוק זצ"ל, פרק י"א סעיפים ח'-ט', ובעוד הרבה מקומות.

אתה בורח מלהכיר במציאות. וטועה לגבי הרבי מקוצקלהתראות

נכון בלבפר רביר הרועים נכנסו גם דברים תמוהים חסרי שחר שהמציאו חסידים . אבל תסתכל ב"אבירי הרועים" שכותב ע כמה אדמורים מסוכאצ'וב והמחבר של ספר זה אמר פעם שהוא השתדל לא להכניס כל מיני דברים מוזרים שהגיעו איך שהוא לאביר הרועים ( רק על הרבי אברהם מסוכאצ'וב).

כתבת :סיפורי מופתים, אינם "ז'אנר", הם הופעה עצומה של התגלות יד ה' על עבדיו, סוד ה' ליראיו..

 

אולי לא הבנת אותי אני התכבנתי לכתוב שסיפורי מופתים זאת סוגה ספרותית . כלומר הרבה הרשו לעצמם לכתוב בסגנון זה אף שאנשים תמימים עלולים לשגות ולחשוב שיש ממש בסיפורים האלה .

 אציין שבראיון לעיתונות המזכיר של הרב אליהו אמא שסיפורי המופתים עליו לא קשורים למה קרה באמת. חבל שלא רשמתי את ההפניה ואם מישהו יודע כדארי שיכתוב לכולם.

 

זה שיש גדולי תורה שלא כתבו ספר עוד לא אומר שכל מי שלא כתב ספר הוא גדול .  אבל צריך לשכנג בדרך מסודרת שהוא גדול אפילו שלא כתב ספר. למשל להראות שכאלה שמקובלים על כולם כגדולי תורה היו פונים אליו בקביעות לשמיעת דעתו בעניינים נכבדים.  ( לא שאחרי מותו כתבו ככה עליו באופן ככלי , אלא להראות בספרים מקובלים איפה הם כתבו שפנו אל הדמות הנדונה.

 למשל  איפה אחזון איש פנה אליו , איפה הרב פיינשטיין  וכו' פנו אליו .

 

ושוב אם  הוא ידע  איפה נמצא הבעל שמעגן אשה וגילה והציל אותה למה הוא לא מסר בקביעות  מידע דומה למודיעין תבאי , משטרתי ושב"כי ? 

 אל תברח מהשאלה .

 יש אך ורק שתי תשובות :  תשובה אמיתית : הוא לא ידע .

                                      תשובה שאין להעלותה על הדעת: הוא היה רע.

                                       תשובה התחמקותית : התשובה נשגבה מבינתי , ולכן לא אדון  ( ואני שהינתי מוגבלת מתחמק מחובתי כמי שלא מבין , לא לכתוב לציבור)

לא. זה היפך-האמת.. ה"בריחה מהמציאות"ד.
עבר עריכה על ידי ד. בתאריך ט"ו בתשרי תשע"ה 22:49
או יותר נכון, ההתעקשות לבנות "מציאות" דמיונית - העיקר לא להכיר בעובדות הללו, היא דווקא אצלך.

 

לא "טעיתי" כלום בהבנת דבריך על סיפורי מופתים.. אתה רק מחזק את ההבנה הזו כעת, באומרך שאנשים תמימים "עלולים לשגות ולחשוב שיש ממש בסיפורים אלו".  כן - זו "תמימות" של שלמות. ואכן יש בהם למעלה מ"ממש". כמובן, לא סותר, כפי שכבר צינתי שגם יכולים לכתוב סתם דברים שלוכדים נאיביים. אז צריך לדעת להבחין כמו בכל תחום.

 

סיפורי מופתים על הרב אליהו זצ"ל אמיתיים לגמרי. מה זה "המזכיר שלו אמר"?..  הרי הוא עצמו חיבר ספר כזה. אז הוא העיד על עצמו שהוא שקרן?.. אני מכיר אותו. מכיר את בנו של הרב אליהו. שמעתי גם ישירות. מי שרוצה להחליט  שמשהו "לא יכול להיות", בכח.. שום דבר לא יעזור לו.  לכן כתבתי מראש שחבל על הדיון - זה בשביל אחרים פה.

 

לגבי "ספר" והבבא סאלי - שוב הפוך: הרי אתה הבאת "ראיה" שהוא לא כתב ספר. לכן אמרתי שזו אינה ראיה. היו עוד שלא כתבו. כמובן, שלא מכך ההוכחה על גדלותו התורנית של הבבא סאלי. זה ממקורות אחרים (אגב, הרב אליהו, שהזכרת אותו, אכן פנה לשמוע דעתו "בעניינים נכבדים").

 

לגבי השאלה שהזכרת בסוף - ה"אפשרויות" אינן כפי שהעלית. וכבר הזכרתי בענין זה מקודם (ואם "אינך מבין" בנושא, וחושב שכן "מבין-שהם-לא-מבינים" - היה ראוי שתנהג כהמלצתך ולא תכתוב אולי בציבור בענין זה..)

 

 

אבל בהיות שכתבת "אל תתחמק" וכו' - זיהיתי את הסגנון, למרות החלפת הניק. כבר כתבתי מקודם, אין לי כל ענין ב"התכתבות" עם מי שמגמתו אינה לשאול, אלא ההיפך. ואני לא בגן-ילדים שאם תכתוב ש"סימן שאין לי מה לומר", אבהל...

 

מי שרצה - יכל כבר להבין כיוון ממה שרמזתי מקודם. מי שאינו רוצה - כמוך - לא יבין ולא יקבל גם אם יכתבו מפורש לגמרי.

 

 

אם מישהו פה ישאל פעם בתום-לב, אענה לו בלנ"ד תשובה מפורטת, כולל מקורות, וכולל - מה שאינך אוהב - רשימה של גדולי עולם ענקי תלמידי חכמים, עם "מופתים" מוכחים לגמרי ממקור ראשון.

 

ואין בכוונתי לענות על המשך ה"יש לך שתי ברירות לענות"... 

על זה נאמר בכל ביתי נאמן הואחיה רוז
שמשה יודע כל מיני דברים ועם כל הקושי שלו הוא נאמן לא לספר מה שנגזר עליו לא לספר.
אגב, יצחק ידע שיוסף בחיים ולא יכל לגלות ליעקב. 22 שנה של צער נוראי שיכל להחסך עם כמה מילים שהוא יגיד.
אבל ה' לא גילה ויצחק היה נאמן כדי לא לגלות לבנו היקר ולמנוע ממנו את האבל הארוך.

מסכימה שיש תעשייה לפעמים סביב סיפורים על מופתים וכדומה. אבל זה לא סותר מקרים אמיתיים וצדיקים אמיתיים שיודעים ולא תמיד יכולים לומר.

אפשר אגב, לדבר על כך שהמופתים זה זאנר ספרותי כל עוד אתה שומע את זה מכלי שלישי/רביעי וכדומה..

אבל מופתים ברורים של רוח הקודש שחווינו במשפחה לא ניתן להעלים. ויש לנו כמה. עם הוכחות כתובות בחלקם.
הצגתי שאלה אמיתית, שראויה להתיחסות רציניתלהתראות

למישהו נדמה שמישהו הוא 'בעל מופתים '  ויודע  מה שנסתר מעיני אחרים כמו איפה בעל שמעגן את אשתו, איפה ילד שנעלם בטבריה ( הוא רואה שהילד טבוע בכנרת  הוא ראה שהילד הולך לכיוון הים , הוא ידע מראש שערבי ייכנס לישיבת מרכז וירצח שם שמונה יהודים אך לא עזה את המינימום המתחייב ממצות לא צעמוד על דם רעך) .

 אז כרגיל כשאדם רואה שאמונתו השגויה נחשפת כשגויה הוא לא יתן לעובדות לשנות את האמת!

 אז ממציאים משהו משונה בלי שום הוכחה שכככה היה . למשל שהאיש קיבל הוראה מהקב"ה לשים בצד את מצוות לא תעמוד ולתת לילד לטבוע , לתת לשמונה להרצח בישיבת מרכז, לא לצלצל לאבי משפחת פוגל להתכונן לרוצחים שבאים לביתו, לא להודיע לצה"ל על מקומו של  מרואן עיסא מחמס  , לא להודיע למשטרה על האנס של ... שמתכונן לאנוס מחר מישהי ששמה וכתובתה ידועים לבעל המופתים...

 למה דברים כאלה לא להודיע וכן להודיע כל מה שמישהו פונה אליו ושואל בעניינים אישיים ?

 על זה יגידו : זה נורא סודי ונמסתורי ... 

 ובקשר ל"מופת שהיה  במשפחה שלי מאה אחוז" .

 בדרל כלל שומעים סיפור כזה:

 להורים שלי לא היו להם ילדים במשך בערך  25 שנה  ואז אמא שלי הלכה לבעל המופתים  ואחרי  9 חדשים נולדתי אני ! .

 מה זה מוכיח ? כלום !  קודם כל אולי המספר לא מזכיר את הטיפול אצל רופאת הנשים.

 חוץ מזה הוא לא  מראה שזה קשור לבעל המופתים  יותר ממה שקשור לחורף הגשום שהיה  אז,  לחתול של השכן שילל במשך חצי שעה בלי הפסק,  או לזה שאבא הצליח לקבל רשיון נהיגה.

אתה מאמין שהייתה קריעת ים סוף?יזהר

שציפורים נשרפו מעל תנאים שלמדו תורה, וש"קטן שבהם מחיה מתים"?

דחוף דחוף, היכנס והצל נערות ! לא תעמוד על דם רעךלהתראות

 כתבתי בתגובון הקודם בטרם קראתי חדשות של רוטר . והנה זה אקטואלי . בבקשה עזרה .

 

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1085852

 

נמשכים החיפושים אחר חשוד באונס נערה בת 15 ברחובות .

 

 בבקשה עזור לתפוס את הפושע שעלול לחזור ולפשוע, ולפגוע .

 אם אתה מכיר איזה "בעל מופתים יודע עתידות" וטוב לב , התקשר אליו מיד ובקש ממנו לעזור לך להציל את הקורבן הבא שטרם יודעת על כך. בקש ממנו שישקיע מאמץ מינימאלי וימסור את שמו ומיקומו המדויק של הפושע ! 

 

 

דמגוגיה זולהיזהר

רוח הקודש זה לא המצאה של בבות. זה מפורש ומתועד בחז"ל ובחכמי כל הדורות.

אם היית באמת חפץ אמת, מברר ובודק ולא סתם מתלהם ומחרחר ריב - היית יודע שרוח הקודש זה לא "אספקלריא המאירה", וגם בעלי רוח הקודש לא בהכרח רואים מסוף העולם ועד סופו.

דבריך יזהר דמגוגיה זולה! אתה מצהיר שבבות = בלוףלהתראות

אילו היית מאמין שסביר שבבא בעל מופתים יודע אולי משהו על העתיד , היית  ממהר ומתקשר לבבא שכזה בתקוה שאולי הוא יגיד לך  מי האנס מרחובות שעליו נמסר ב :

 

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1085852

ושחשוב כל כך לתפוס אותו , וזו מצוה לא תעמוד על דם ריעך. אילו היית מאמין במה שאתה כותב היית מבקש מהבבא הזה לבקש רשות מהקב"ה לגלות מי הוא האנס ומי העתידה להיאנס כדי להזהיר אותה.

 אבל אתה יזהר יודע  שהכל בלוף!  אתה מאמין באמונה שלמה  שאין לבבות ולבעלי המופתים שום מידע על העתיד יותר ממה שיש לחוקר המשטרה . היושר מחייב אותך להצהיר זאת בפרוש , אבל אתה משחק אותה  וממציא כל מיני תרוצים משונים לבבא שלך , בלי אפילו לשאול אותו אם אלה באמת התרוצים שלו.

 

אבטוח שלא תפסיק ולא תתן כבוד לאמת.

אתה תמשיך ותטריד כדי שיימאס להתייחס אליך.

מאן דטריד למפלט, אפילו לא קורא את ההודעות לעומקיזהר

אין כל טעם בדיון הזה. אני קורא לשאר חברי הפורום להצטרף לקריאתי למנהלים לחסום את הטרול לצמיתות.

כצפוי יזהר משתמש בדרכים נלוזות לברוח מהכרה באמת.להתראות

אני קורא לשאר חברי הפורום להצטרף לקריאתי למנהלים לחסום את הטרול יזהר לצמיתות!.

 לפי גישתו ברכת חונן הדעת היא ברכה לבטלה !  אסור לחשוב ואסור להכיר באמת, חייבים ללכת רק לפי מה שנדמה לו שזה האמת, ולא לפי דעת גדולים רבים בישראל.

השיטה שלו לסתום מוחות אויה לכל גינוי..

 מועדים לשמחה .

 

 

פניה למנהלים בלחצן דווח או במסר אישימאמע צאדיקה

לא צריך עצומות או קריאות וכולי

רק לשלוח מסרמכבד למנהלים עם בקשה ותיאור הבעיה

 

כט"ס

תודה רבה על הפניות הרבותאלעד

לא תיארתי לעצמי שבאמצע חג, רגע לפני שבת,

אאלץ לטפל בוויכוח שכזה ולחסום משתמש.

 

כל טוב ומועדים לשמחה

אלעד

תודה לךהלוי מא
תודה.למחוק כל מי שנגד כל ר"מ תיכונית/אולפנאחיזקי

דיבורים שלא שומעים מאף רם בישיבה תיכונית או הסדר או מדריכה ורמית באולפנא הם  לא לגיטימים. זהו. וטוב שמחקת אותו.

מנהלים, סיימו את העבודה ותחסמו IP.יזהר
למחוק גם את גוונא שבשרשור נפרד הביא דעות שמסכימותחיזקי

עם ההוא . אסור לחשוב ככה , וצריך למחוק כל מי מביא  גדול בישראל שחושב ככה.

אותן שיטות, שונרא. אתה שקוף כל כך.יזהר

אם למישהו היה ספק, הבעיה היא לא עצם הדעות אלא הטרוליזם.

'יזהר' שולט במחשבות כאן,ומחסל מי שחושב לא 'כראוי'חיזקי

תבדקו ותראו שהוא מתחזה למי שלוחם בעד חופש של כל אחד להתבטא בניק אחד. 

 כבר התפרסם שהקרן החדשה לישראל מעשיקה טוקבקיסטים בשכר כדי למחוק דעות ולקדם את הפעילות האיומה שלהם.

אנחנו מוצאים דבר דומה גם בתקשורת הדת"לית. בכל מקום יש כאלה כמו "יזהר" שמקדמים דרך של חוג נחמד אבל בעל דעות הפוכות לגמרי מאלו של גדולי ישראל כמו רב סעדיה גאון, רב האי גאון, רמב"ם ועוד ועוד .  לפי מה שהוא כותב יש לו כנראה פנקסי חיסול  וזוכר את מי חיסל בעבר.

 קל לו מאוד לחסל הוא פועל תחת כמה ניקים , וכשמתחשק לו שולח זרם של מחאות למנהל פורום  תחת הניקים הרבים שלו וכך מחסל ! 

( עכשיו תראו שהוא יגיב פעם בניק זה ופעם באחר , פעם עם סתם קללות ופעם בהתחזות למישהו עם עקרונות )

אני חייבת לומר שאני מכירה את יזהר ומשפחתו.כנסובדילמה

(מהשם שלו והודעות שכתב עם פרטים {מקום מגורים וכו'} הבנתי שזה מישהו שאני מכירה)

והוא ממש אבל ממש לא קשור לקרן החדשה, ההפך הוא הנכון!!

לא קראתי הכל אז אני לא ממש יודעת במה מדובר אבל מה שבטוח שמדובר באדם ירא שמים!!!

לא כתבתי ש"יזהר" מקרן חדשה. הניק "בדילמה" נחמד....חיזקי

לפני שכתבת נגד מה שבכלל לא כתבתי, לא היתה לך שום דילמה אם צריך להיות ישר והגון ?

 ובכלל לא רלונטי אם מכירים או לא מכירים מי עומד אחרי ניק .

צודק, לא קראתי את הודעתך כמו שצריךבדילמה

באמת לא לזה התכוונת, סליחה

אבל עדיין אני חושבת (קראתי בפנים) שדעתו של יזהר לגיטימית

וטרול הוא בטח לא..

אין צורך, ואפילו לא כדאייזהר

להאכיל את הטרול.

אבל זה מה שאתה עושה כל הזמןחלב ודבש

נקוה שמנהל הפורום לא ילך להלשין להוריו...

הטרוליות נחשפת לאט לאטיזהראחרונה

אחר שכבר התגלה והוריד את המסכות - אין טעם להמשיך לדון.

 

לא הבנתי את היא של דבריך.

כשלא מסכימים עם תשובה, הריחיה רוז

שהתשובה היא התייחסות לא רצינית..

דרך מעניינת לניהול דיון...

כאילו מוציא לשון

קראתי שוב את תשובתי ולא מצאתי שם משהו שהוא לא ענייני.

מתנצלת על כך שהתשובה לא הייתה ברמה העמוקה שלך.

בהצלחה

הצצתי בסוכה של שכניםאין כמו אמא
היה שם תמונה של פולארד וקרליבך. חג שמח!
יצא המרצע מן השק.יזהר
איקונין ופולחן - זה לפי מה שנטוע בליבךשוב_ושוב

אם חס ושלום שמת מבטחך במה שאתה תולה אז ה' ירחם...

אבל בכל אופן אני לא מכירה כמעט שום מגזר או חוג שיפלו בגלל זה לאיקונין וכו'...

 

יש ענין בלהסתכל על גדולי תורה וזה משפיע על הנשמה...

 

אלא שסוכה אכן צריכה להיות כמו ביתו של אדם במשך 7 הימים ...

ולכן אם הנך תולב בביתך תמונות של גדולי התורה שליבך נקשר אליהם (או את כולם...) אשריך

אז תתלה גם בסוכתך .. וכך היא ממש כביתך!!!

 

ואם אינך שם תמונות בבית - הרי יש ענין בסוכה של נוי

לשים תמונות של גדולי ישראל בצורה נאה  ...

זו צורה כל כך יפה חגיגית ורחונית לכיבוד הצילא דמהימנותא

הרי הרווחת גם תמונות של גדולי התורה , גם נוי סוכה , גם התעלות רוחנית...

 

אז למה לא ????!!!

 

 

 

 

שובשוב .מי המגזר שכן עובד לאיקונין של הרבי שלו ?להתראות

כתבת:

"אני לא מכירה כמעט שום מגזר או חוג שיפלו בגלל זה לאיקונין "

 כלומר את יודעת על כאלה שאצלם תמונת הרבי שלהם משמשת כאיקונין .

 אולי תפרטי  מי אלה ?

שונרא, אני רואה שקפצת לבקר משיח עכשיו!

אתה "משיח עכשיו" תעמלן שמתכנת את מוחות הקוראים?להתראות

אתה "משיח עכשיו"  מנסה למנוע תשובה פשוטה וישירה של שוב-ושוב , שתסביר לכולם מי המגזר שהיא יודע שאצלו תמונת הרבי של המגזר משמשת כאיקונין .

 אז בואו נחשוב. יש איזה מגזר שתולה את התמונה של הראש שלו בכל מיני מקומות רק בכדי שיסגדו פחות או יותר , לאיקונין הזה ?

 שיטה של תעמלנים כמו "משיח עכשיו"  היא לא לענות עניינית למה שהם יודעים שאינןם יכולים לענות עניינית.

 תראו שהוא יגיב שוב ושוב שלא לעניין רק בכדי לעייף.

 יכתוב כל מיני גינויים ביזויים וקללות , ויתחזה למסכן שנפגע  וכך בלי סוף יפגע ויפגע , כשאינו תורם כלום.

 

 אם כך תעשה אני מודיע מראש שאשתדל להתעלם מקיומך.

 חג שמח .

וואירק נחת
אתה מעייף מקווה שאתה לא נשוי ואם כן אז שאתה מתיש רק אותנו ולא תמשפחה.עשיתי לי מונו.
בבקשה תקראוLibi9999

לפני כמה שנים הייתי במקום של ייאוש.

התחתנתי צעירה ותמימה  עם אדם שפגע בי ורמס אותי יום־יום, מהרגע שנכנסנו לנישואים.

אחרי שנים של פחד והשפלה, הגיע רגע אחד מכריע – תקרית שבה הוא הרים עליי יד.

באותו יום קיבלתי החלטה: אני הולכת, ולא חוזרת.

ועשיתי את זה.

עזבתי עם הילדים שלי ויצאתי לדרך חדשה.

המשפחה תמכה בי, החברות והחברים עטפו אותי, וכולם היו גאים בי – אפילו בני משפחה שלו.

והכי חשוב: אני גאה בעצמי.

עברתי מהחושך אל האור.

הצלתי את עצמי – בזמן.

והצלתי את הילדים שלי.

היום אני במקום אחר לגמרי.

יש לי עסק פרטי, יש לי רישיון, ובעזרת השם יהיה לי גם בית משלי.

ועדיין, כמו לכל מי שעבר טראומה, יש תקופות של נפילות באנרגיה.

אולי זיכרונות, אולי פצעים שהודחקו.

לא מזמן, כשמצאתי את עצמי שוב במצב ירוד, עלו בי תמונות מהעבר:

איך אחרי מכות או יריקות לפנים הוא היה יוצא מהבית,

ואני נשארת לבד בחדר, בוכה,

עם הילדים הקטנים סביבי.

בלי למי לספר, בלי כתף להישען עליה.

ואז נזכרתי איך הייתי מגיעה לכאן, כותבת שרשור,

ואנשים זרים – טובים – היו מגיבים, מחזקים, מרימים אותי מהרצפה.

כי אז באמת לא היה לי עם מי לשתף.

כשקיבלתי את ההחלטה להתגרש, אנשים לא האמינו שאעשה את זה.

זה היה צעד אמיץ, כמעט בלתי נתפס.

והיום אני רוצה לומר תודה.

עברו כמה שנים, אבל תודה על האנושיות, על הטוב, על היד המושטת.

רק לומר: בסוף יש סוף טוב, גם אם הדרך קשה וכואבת.

יש אור גדול בדרך.

תהיי חזקה.

תאמיני בעצמך 

ווווווואאאו, איזו מלכה!!!!!!דיאט ספרייט

לא זוכרת אותך ובטח לא הייתי אז כאן בכלל.

אבל מה שכתבת ומה שעשית- וואו!

אישה מלכה!

תודה שנתת פה השראה לאומץ!

הלוואי שתצליחי בכל מכל כל!

זה נראה שהסיפור הזה מופיע כאן לראשונהשלג דאשתקד

כך שאף אחד לא היה כאן כדי לחזק...

(סליחה שאני מעלה את זה בזהירות, אבל יש סיכוי שאנחנו מתרגשים מיצירה לא מאוד משובחת של ai)

זה נראה אמיןמישהי נשואה
אבל אולי אני לא מומחית לבינה מלאכותית 
מקף עליון, מקף ארוך?יוני.ו.
וואלה מעורר חשד ..מישהי נשואה
עכשיו אני קוראת את זה אחרת
רק הראשוני והמובהקיוני.ו.

התוכן עצמו גם מעלה כמה חשדות. 

בבקשה, תבוא הכותבת ותבדה אותנו.

אלא אם כן היא סופרת במקצועהמישהי נשואה

אבל כן

קראתי שוב

ואכן יש מצב שזה בינה מלאכותית.


והסיכום: תהיי חזקה

תאמיני בעצמך.


קצת לא קשור לכל הטקסט הקודם.


אם המטרה היתה לחזק מישהי

אז למה רק בסוף?


כל הפוסט מדבר על להגיד תודה

ואז בסוף

תהיי חזקה

תאמיני בעצמך

אז למי דיברו ופנו בפוסט הזה?

לאלה שעזרו?

או למי שרוצה לעשות צעד?

את מעליבה את הסופרים במקצועםיוני.ו.
עבר עריכה על ידי יוני.ו. בתאריך ד' בטבת תשפ"ו 21:32

 

(ולעניין: שוב, אולי מבוסס על סיפור אמיתי, ונעזר בבינה מלאכותית, 

וכן כמו שאמר שם, דרושה זהירות. אבל גם מצידנו כסתם אנשים בעולם המשוגע הזה דרושה זהירות. ואצ"ל בפורום אנונימי וכו'.

תבוא הכותבת עם תגובתה והערותיה.)

וואלה עכשיו שמה לב לזהסטודנטית אלופה
ואני דווקא כן טובה ב-ai בדרך כלל.
את כנראה טובה לא רק ב-aiיוני.ו.

אלא בן אדם אמפתי באופן כללי, לכן זה מיד נגע בך.

אבל בתוכן הדברים יש סתירות 180 בין הרישא והסיפא.

האמת שלא הבנתי מ זה מקף עליון מקף ארוךדיאט ספרייט

מה זה?

ובכלל למה שאנשים ימציאו סיפור?

מה יצא להם מזה? 

סימנים מסגירים של a.iבחור עצוב
סימני פיסוק שבד"כ לא משתמשים בהם בכתיבה רגילה וa.i כן.


כמובן שיכול להיות שמדובר גם במישהי אמיתית שנתנה לai לשפץ לה את הכתיבה. 

תודה על ההתייחסותדיאט ספרייטאחרונה
אכן שאלה טובה: למה שימציאו סיפור?שלג דאשתקד
יש לי מחשבה כלשהי, אבל הייתי דמח קודם לשמוע רעיונות של אחרים
מחילה, היו כאן לאורך השנים כמה וכמה נשים מוכותהסטורי
שאנחנו בפורום עודדנו ללכת לטיפול, ולהצליח לעזוב את הבעל המכה.


אין לי מושג על הסיפור הספציפי, אבל הדיון הזה שאתם מנהלים כאן, עלול להחליש את הקוראת הסמויה שעכשיו מנסה לאזור כחות ולקום ולצאת.

מסכימה. בין אם מדובר במשתמשת אמיתיתדיאט ספרייט

ובין אם לא.

הכי חשוב שמי שקוראת תדע שנוכל להוות עבורה כאן מרחב ביטחון אישי ונשמח לתת לה כוחות. 

וואו איזו מדהימה ואמיצה את!!!סטודנטית אלופה

מאחלת לך רק טוב!!🫂❤️

וואו, בהצלחה רבההסטורי
יש משהו שמפריע לי ואשמח לשתףאנונימית:)

בעלי ואני ב"ה בזוגיות מהממת ואוהבת באמת.

היום קרה משהו שמפריע לי ואני מתלבטת אם אני מגזימה או שזה באמת מציק. בעלי סטודנט והלך ללמוד למבחן שלו עם מישהי מהלימודים, כדי שתשלים לו חומר שהפסיד במהלך החודשים האחרונים במילואים. זה עורר בי פתאום רגשות של קנאות מה הוא יישב עם בחורה לבד והיא תסביר לו? מה ואם הם יצחקו פתאום וכו... אני קנאית בהגזמה או שמה?

חחחח תודה

אם הם יהיו כמה שעות ביחדפשוט אני..

אז מן הסתם הם יצחקו, ידברו, יקשקשו... 

 

אם הוא לא לומד הוראה והוא לא מתכוון לעבוד בישיבה,

אז זה לא כל-כך שונה מאינספור פגישות שיהיו לו גם בעבודה.

 

(אני יודע שלא עניתי לשאלה שלך, רק הרחבתי אותה...)

טעיתי. הבנתי לא נכוןיעל מהדרום
אם זה מפריע לך-אז זה מפריע לך!*אשתו של בעלי*

אין נכון או לא נכון.

לאחת זה יפריע-וזה בסדר.

ולאחרת זה לא יפריע-וגם זה בסדר.

אבל אם זה מפריע לך,פשוט תגידי לו.

תשתפי אותו בתחושות שלך.

מסכימה...לומדת כעת
רק לא כדאי לעשות מזה עניין גדול מדישלג דאשתקד
כי זה בעצמו יכניס רעיונות, בפרט אם אתם באמת נשואים טריים.. 
אפשר להבין אותך. תחושות של זוג טרי טריאלישבע999

אצלה בבית או במקום ציבורי, כמו בספריה?


זה  טבעי שדברים כאלה מעוררים מחשבות ורגשות, במיוחד כשאתם זוג טרי והקשר עוד בבנייה והתגבשות. זה ממש לא משהו לחוש עליו אשמה או לחשוב שאת "מגזימה".


אבל כיוון שההקשר הוא נטו לימודים ולא בילוי חברתי נניח של קולגות מהעבודה ,  לצורך השלמת חומר חיוני שהוא הפסיד עקב המילואים – זוהי מטרה פרקטית, ברורה ומקצועית. זה לא "בילוי" או "יציאה".


אם הם אכן ישבו בספריה - זו התנהלות שגרתית ונורמלית של חבורות סטודנטים.  

אם בפעם הזו נפגשו בבית שלה, לגיטימי לבקש שלהבא ישבו במקום ציבורי  

כל הטעויות הלא פרקטיות התחילו ממטרה פרקטיתשוקו.
פרקטית מי שרוצה לשמור על עצמו על ביתו ועל הזוגיות יתרחק מאוד מאוד


גרוע והתחושה שלך נכונהזיויק
לדעתי זה שונה מעבודה מקצועית
אתה משתמש במילים קשותשלג דאשתקד

יש הרבה חברויות בלימודים ובעבודה שלא מתפתחות למקומות שהפנטזיות של כבודו הולכיהם אליהם.

זה לא הופך את זה לטוב או לרע, אלא בעיקר שצריך לדעת לשים דברים בפרופורציות ולהבא להציב גבולות (נניח, שבפעם הבאה ייפגשו אצלכם בבית, או שייפגש עם אחר/ת).

מחשבה פסימית מיידית או תגובה קיצונית יכולים להזיק מאוד, בין אם החשש מוצדק ובין אם לא.

הפריע לי שכתבתאדם פרו+

"הפנטזיות של כבודו"

זה לא מכובד.

אני רוצה למחות

זה בסדר שמפריע לךשלג דאשתקד
וממש לא מפריע לי שתמחה
הריני מוחהאדם פרו+
קיבלנו מסירת המודעה 🤗שלג דאשתקדאחרונה
זה באמת מורכבהסטורי

השאלה אם יש לו ברירה.

לי לא היה מפריע, אם מפריע לך תגידי לו בצורהאור123456
מכובדת ואני מקווה שהוא יכבד 
קשה לתת גבולות ברוריםהעני ממעש

אבל כמה נקודות ציון

א האם יש איסור ייחוד. אם כן אז זה פשוט אסור .

ב האם חד פעמי/ פעמים בודדות/ סדרה של שיעורים

ג האם יש רעשי רקע שיגבירו צניעות או שיגבירו קלות דעת

ד מה הסגנון של הסטודנטית המדוברת


הצלחה רבה 

אני ממש מבינה למה זה מפריעיעל מהדרום

לק"י


לא קשור לאם סומכים על בן הזוג או לא.


ובעיני, אם לך זה מפריע, הכי לגיטימי שתבקשי ממנו ללמוד עם גבר.

אולי לא הייתי באה בדרישה, אלא מבקשת ומקווה שייענה לי.

בעיניי אם הכרחימאמינה-בטוב

עדיף ללמוד בזום ביחד ולא פיזית ועוד יותר עדיף ללמוד עם גבר..

זה די פשוט ובסיסי

אפשרתהילה 3>

שיפריע לך

כדאי לשתף בזה❤️

אפשר להזמין ללמוד אצלכם אם אין אופציה טובה יותר עם מי להשלים..  או שילמדו בזום.

החשש מובןנפשי תערוג

יחד עם זאת, ראוי לסמוך עליו

ואם ממש קשה (לאו דווקא קשה לסמוך אלא קשה הסיטואציה)

אפשר להזמין אותה ללמוד אצלכם

 

 

אני לא אוהב להגיב לדברים כאלו מהסיבההמצפה לישועה

שצריל זהירות גדולה ב"לתת עצות" שחלילה לא יפגע בצורה כלשהי בשלום והאהבה בין איש לאישתו.

אז כל המטרה היא רק לתיקון ולכוונה טובה.

גמו שכתבו זה חייב להיות ברור שהגבולות ההלכתיים חייבים להישאר אחרת אין לזה שום היצר בלי קשר לנישואין בכלל.

והדבר השני והקריטי זו לא הנהגה טובה אני מאמין שהוא עושה את זה בתום לב וגם אותה סטודנטית שעוזרת לו.

אבל זה לא מומלץ כלל וכלל גם כשאין  שום ייחוד ומבחינת הלכתית יבשה הכל נעשה לפי ההלכה.

מהסיבה שזה יוצר קירבה בטח אם משובר במשהו של כמה פעמים.אי אפשר להיות לא אנושיים אי אפשר לשבת עם אדם ולא קצת לצחוק איתו להביע נחמדות וזה לא דבר רע אבל בהקשר הזה זה עלול חלילה להגיע למקומות שליילים ואיני מדבר מדמיונות אלא מסיםורים ששמעתי ומתלמידי חכמים מאוד מתונים ומחוברים לחיים שגם הם אומרים את הדברים הללו.


זה מעבר להרגשה האישית זו הנהגה לא נכונה...

העולם היום הפך להיות מכיל וכל דבר כמו מה שכתבתי נשמע שמפגש בים איש לאישה הוא מלא ביצרים ותאוות.

אבל זו בכלל לא הכוונה שלי.

אנחנו בני אדם בריאים עם רגשות וכל פגישה מסוג כזו היא סוג של חוויה וחוויה היא דבר מקרב.

וזה לא משנה עבודה לימודעם וכד' צריל שיהיו גבולות ברורים

בסגנון הדיבור והתוכן.גם במקום של עבודה זה לא דבר נכון שאיש או אישה ידברו על אה ועל דא או יצחקו אחד עם השני...

זו האמת וזו דרכה של תורה

ברור לי שהרבה מאיתנו לא עושים את זה ממקום רע פשוט העולם הפך להיות מכיל כביכול ונותן לגיטמציה לערבוב הזה.

*אני ממש לא חושב שצריך שלא יהיה שום מפגש בין נשים לגברים.

אבל אני כן מתנגד שבתוך המפגשים האלו יכנסו ערכים,אמונות,תחביבים, חווית וכד' בין גברים לנשים(אא"כ המטרה שלהם להכיר ולהתחתן).

ודרך אגב אני בטוח שהוא ממש צדיק וטוב וממש אוהב את אשתו ובכלל לא חושב על הנ"ל.

אבל כמו שכתבתי זה לא דבר טוב ונכון.


הדרך הכי טובה לדעת אם זה תקיןמישהי נשואה

לשאול אותו

אם הפוך הוא היה מסכים שתשבי עם סטודנט

חזק שלךזיויק
לא הייתי עושה את זהשלג דאשתקד

זה בהחלט יצירתי, אבל אם מדובר בזוג צעיר, עדיף כמה שפחות להתבחבש בזה. כל העיסוק בזה רק מעלה רעיונות ויוצר טינות., ולצערי מדברים שאני מכיר, אנשים (בעיקר נשים!!!) מצטלקים מזה מאוד קשה, ונישואים מאוד יפים יכולים להיהרס על ידי שיחות על "אהה נהנית לגבר איתה", "מה יש לה שאין לי", "וואלה בטח בדקה וחצי שיש לך בערב אתה בטח מגשים איתה פנטזיות". זה פשוט חבל ומסוכן (גם אם זה לא גורם ח"ו לגירושין, זה גורם לפירוד בלב וטינות וכאב).

שפשוט תגיד לו שלהבא אם רוצים אז או עם גבר או בבית שלהם כשהיא נמצאת.

אמנם להתבחבש בזהמישהי נשואה

יכול ליצור יותר מידי התעסקות בעניין

אם זה באמת לא עניין גדול

אז שלא ייפגש עם הסטודנטית.

זה יכולה להיות שיחה קצרה

שאשתו פשוט תגיד לו

תשמע זה מפריע לי....

אני ממש אשמח אם תמצא סטודנט ללמוד איתו במקומה.

אם זה מקובל על בעלה אז הכל סבבה



שוב כל אחד והסטנדרטים שלו

אני מכירה מישהו שכן למד עם סטודנטיות כי לא היתה ברירה בפקולטה הספציפית שבה הוא למד

אולי לא היו מספיק סטודנטים...

הוא אשר אמרתישלג דאשתקד

פשוט להגעד לא, או לתת גבולות כלשהם שמקובלים עליה.

אבל חהתחיל לדון איתו איך הוא היה מרגיש ומה דעתו אם וכאשר ולמה ושמה, זה מתכון למשבר בזוגיות.

כן מה שאני הצעתי מכיל התנצחותמישהי נשואה
קודם כל זה מאד טבעי שככה תרגישיאליפ
למרות שסביר שכלום לא קרה וגם לא יקרה אני בהחלט מבין למה את חוששת. אני חושב שנכון שתבקשי שלכתחילה ימצא סטודנט זכר או לכל הפחות יצרף עוד סטודנט ללימוד משותף.
זה תלויוהנה חלום

יכול להיות שאני שטחי ופרימיטיבי אבל אגיד לך בכנות:

אם היא בחורה יפה - יש לך על מה להיות מוטרד.

אם היא מכוערת, אין מה לדאוג.

לא נכון, ממש לא נכוןהסטורי
אדם ששומר על עצמו, ישמור בכל מקרה וישיבה משותפת סביב עניין משותף לאורך שעות, עלולה ליצור קירוב דעת. זה טבע העולם.
יופי זה גם עניין של טעם אישייעל מהדרום

לק"י


ואני גם לא מסכימה איתך.

אגלה לך סוד קטן...פשוט אני..

גם מכוערות מתחתנות,

גם מכוערות נמצאות בזוגיות מאושרת,

גם מכוערות יכולות לבגוד,

גם מכוערות יכולות להיות מאהבות...

גם אני לא מסכימה לגבי זהמישהי נשואה

במצב של חוסר בבית

לא מדברת על זאת שפתחה את השרשור

חלילה

כי היא אמרה שיש להם זוגיות יפה ברוך ה'

אבל במצב שחסר בבית

בקלות אפשר להיסחף

עזרת הפורום שוב בעניין רכב 7 מקומותlizi

מישהו מכיר מניסיון ויודע להמליץ בין טיוטה היילנדר לבנם קיה סורנטו

שניהם חצי היברידיים, 7 מקומות

לשימוש עירוני


תודה 🙏 

אשכרה עברו 5 שנים מאז? לא יאומן. עברנו מגפה עולמיתדי שרוט

ומלחמת קיום מאז. יש צורך בעוד אחד כזה? פעם הייתי מצחיק.


 

יאללה בואו נצחק קצת על עצמנו. מקווה שאצליח להעלות חיוך - נשואים טריים

 

עוד אחד דחוף ממשלאחדשה
אמאל'ה הזמן טסססספשוט אני..

וכן, פעם היית מאוד מצחיק 😝

אבל גם היום ❤️

וואו אני ממש זוכרת את השרשור הזהנגמרו לי השמות
כמה צחקתי, זה באמת ענק! 😂
וואו זה לבכות 🤣🤣אונמר
איך עושים כזה? אם אני רוצה לעשות עליו מילים אחרות.מישהי נשואה
??
גם אני אשמח לדעת אחרי שאת מגלהלחוח
יש כל מיני תוכנות של כתוביותאפרסקהאחרונה
אחריות הורית לוקה בחסרלביטה

מה אפשר לעשות כשהאחריות ההורית של ההורה השני לוקה בחסר?

אסביר,

הוא איש טוב ואבא טוב.

לא משנה המצב בינינו, הוא לא רלוונטי.

מתייחסת רק להתנהגות שלו כהורה.


כשהילדים בבית איתו, יש כאוס.

הוא לא מחזיק. לא מקפיד על דברים שצריכים להיות בשגרה.

הכל מרגיש כמו אווירת עלא באב עלא.

חוזרת למגבות על הספה, בגדים מלוכלכים על הרצפה שני ס"מ מהסל, וילדים חצופים ומשתוללים שצריך פלוגה כדי להרגיע אותם.  


כשהילדים איתי, יש רוגע והרמוניה.

מקפידה איתם על חוקים, סדר, זמנים.

הכל ברוגע ושלווה. אין חיכוכים. כל אחד תופס את הפינה שלו ויש אווירה של קסם בבית.

עד שהוא נכנס הביתה.

הילדים פשוט מריחים את הפשרנות שלו לדעתי.

על הכל הוא מוותר.

מעניש, ומוותר. מאיים. לא מקיים שיח.

עכשיו, כמובן שאני לא מושלמת. אבל מפה ועד הורה שהילדים איתו בכאוס מוחלט יש פער רציני.


פרקטית, להיות הורה 24/7 מבחינתי לא אופציונלי.

אני גם ככה איתם המון שעות לבד. באהבה ושמחה.

ויש לי כמובן דברים שאני מחויבת אליהם מול עצמי.

מעבר לעובדה שאם אתמסר ככה, בוודאות אשחק עד היסוד.


ניסיתי לומר לו, לרמוז, לבקש על דברים ספציפיים.

עדיין הכל נותר על כנו.

מה כן אפשר לעשות? 

מבינה אבלמקלדתי פתח

מה שמתואר לא מבטא חוסר אחריות הורית. לא נשמע שמדובר במשהו מסכן את הילד או חוסר דרגה למשהו בסיסי. בגדים על הרצפה ומגבות מפוזרות? זה אומר שקילח אותם/דאג שיתקלחו?

זה מעצבן בטירוף, אני יודעת וגם אצלינו ככה. אבל לא מעיד על כלום.

לגבי גבולות, גם כאן זה נתון לדיון, אבל לא נשמע משהו אקוטי או חריג. 

ערב נשים - המלצותתתטליולה

מחפשת המלצה לסדנה לערב נשים בקהילה❤️

לא סדנה יקרה! לא קשירת מטפחות.


תודה!!

אני אוהבת סדנאות יצירה קלותיעל מהדרום
לק"י


מניחה שיש במגוון מחירים, ואולי אפשר להכין ערכות ולהכין בלי הדרכה.


הכיף מבחינתי בזה שאפשר לפטפט תוך כדי.

מה זה יקרה?לאחדשה

כמה אתן מוכנות להשקיע פר משתתפת?
ואם לא דחוף לכן מפעילה מבחוץ אפשר סדנת DIY פשוטה יש מלא אופציות

איזה איזור בארץ?סוף טוב

עיצוב שוקולד לפרלינים

ציור בקפה


יש לי המלצות..

ערכות של צביעהמקלדתי פתחאחרונה

תלוי מי הקבוצה, כל אחת לוקחת הביתה או משהו שיוצר קולז

לרב זה על קנווס, עם מדבקה צובעים ומסירחם את המדבקה אז יוצא לכולן יפה ..

אפשר להזמין דברים ספציפיים.


מחפשת רעיון למשהו כיף בחצי האחרון של חנוכהמתייעצת גירושין

בא לי לטוס או לעשות משהו ממש כיף אבל אין לי כרגע ויזה

יש מקום שאפשר לטוס אליו, בלי?

מה עוד אפשר לעשות גם לבד וגם זוגי בחנוכה?

יש לי רצף כייפי של ימים שאני יכולה לעשות בהם מה בא לי 👸

כל רעיון יתקבל בברכה, אני כבר אשקול.

למדינות באירופה, אין צורך בויזה. וממש קל עם כשרותאלישבע999

במדינות הגדולות

וגם קרוב מבחינת משך הטיסה.

יש גם את דובאי - לא הייתי שם עדיין ולא יודעת להמליץ 🙃

גם שם יש שפע של מסעדות כשרות

(חפשי בגוגל "מטיילים בכיפה"  אתר מעולה לתכנון נופש לדתיים) 

אילת;)ברגוע
אם את אוהבת את הקטעמשה

לכי לאיזו גבעה  או מקום דומה. מעניין אותך?

התכוונת שאין לך דרכון?פשוט אני..

אם אין לך דרכון, אז את יכולה לטוס מקסימום לאילת

או לעשות דרכון זמני בנתב"ג, אבל הוא עולה המון ובתוקף רק לחצי שנה.

 

אם יש לך דרכון, אז אפשר לטוס להמון מדינות גם בלי ויזה:

למדינות האיחוד האירופי ושנגן - פשוט עולים על טיסה עם דרכון ישראלי.

כנ"ל לאיחוד האמירויות.

לבריטניה וארצות הברית - צריך להוציא אישור ESTA מהאינטרנט, תהליך של כמה דקות ועוד יום-יומיים לקבלת תשובה. עדיף לעשות אותו ולקבל תשובה חיובית *לפני* רכישת הכרטיסים כדי למנוע עוגמת נפש.

וואו תודה היה כיף נורא, נהנינו מאדדמתייעצת גירושין
תשתפי אותנו מה עשית והיה כזה כייף?אלישבע999אחרונה
נר איש וביתו ✨🏡נגמרו לי השמות

נר איש וביתו

דווקא בחג הזה, חג החנוכה, כשאנחנו מוצאים עצמינו מארחים או מתארחים,

מוקפים בסביבת המון אנשים, משפחה, חברים

דווקא אז חשוב שנזכור את הבסיס שלנו.

שנר איש וביתו.

"ואישתו היא ביתו"

איש ואישתו.

בבית.

פנימה.

כשטוב לנו יחד - מי יכול עלינו

רק מהתנועה *הזו*, מבפנים - החוצה - רק כך נוכל להתעלות.

נתרכז בביתנו פנימה.

נמצא את הכמה רגעים בין לבין, ניצור אותם, ניזום אותם, 

נעלה אותם לראש סדרי העדיפויות, מעל הכל.

גם במחיר "ביטול" מפגש משפחתי כזה או אחר,

גם במחיר אחר.

כמה שנצטרך.

עד שנרגיש שאנו מלאים.

וממילא בהתמלאות ובטוב שלנו - נוכל להיות עוד יותר בטוב ועוד יותר להשפיע גם החוצה.

 

נר ה' נשמת אדם

ה', הקב"ה -

אתה שאמרת שתמחה את שמך מעל המים כדי להשכין שלום בין איש לאשתו

שימכר ספר תורה ובלבד שיהיה שלום בית בין איש לאישתו

ששמך שלום וכמה חשוב השלום. ובראש ובראשונה בין איש לאשתו.

 

נשמת אדם -

נשמה שנתת בי טהורה היא.

ונשמה שנתת באשתי טהורה היא.

ונשמה שנתת בבעלי טהורה היא.

טהורים הם.

כוונותיה של אישתי טהורות הן, נשמתה טהורה היא, גם אם בטעות פגעה בי.

כוונותיו של בעלי טהורות הן, נשמתו טהורה היא, גם אם בטעות פגע בי.
 

וכל עוד הנר דולק אפשר עוד לתקן

כוונותיהם טהורות.

וגם אם מעשיהם לעיתים לא מיטיבים - נלמדם איך.

נלמד גם אנחנו יחד.

נלבן. נברר. נתקרב.

נגדל מזה. נתעצם.

 

נזכור שמי שאמר "ו*כל* זה אינו שווה לי" - היה המן הרשע,

בעוד מרדכי היהודי מלמדנו כי הוא "רצוי *לרוב* אחיו".

והרוב טוב.

ולא צריך לחפש את ה"כל".

נדבק ברוב. ברוב הטוב.

נגדיל אותו.

נמשיך ללמוד אחד את השנייה.

נמשיך ללמוד את עצמינו.

"מוסיף והולך"

נמשיך להוסיף לטוב הזה, כל פעם עוד ועוד

עוד תובנה,

עוד קירבה,

עוד אהבה,

עוד כלים,

עוד תקשורת,

עוד גדילה זוגית ואישית.

 

8 נרות 

8 - מעל הטבע.

נס.

ימים של ניסים, הלל והודיה.

*מעל* הטבע.

וה' מוחה שמו *מעל* המים כדי להשכין שלום בין איש לאישתו

וגם אנחנו, נתבונן *מעל*.

נתבונן ב*מבט על* על הסיטואציה הזוגית שלנו

מה היה שם?

היינו בריב? ריב נוראי? ריחוק איום? מצאתי את עצמי חווה קושי עצום? תסכול עמוק וחוסר אונים?

ואם אני מסתכל/ת במבט על, מה אני רואה?

מה *בעלי* הרגיש וחשב שם?

מה *אשתי* הרגישה וחוותה שם?

 

"לא טוב היות האדם לבדו" -

לא טוב לו לאדם כאשר הוא לבוד, דבוק, גב אל גב

"אעשה לו עזר כנגדו" -

כנגד, מול, מציאות של פנים מול פנים.

מציאות שרואים גם את ה"פנים" - אראה את הפנים של בעלי, אראה גם את הבפנים של בעלי, את הנשמה שלו - וזו תהיה מציאות מתוקנת שתוכל לקרב עוד ביננו.

מציאות בה אראה את הפנים של אשתי, את הבפנים שלה, את הנשמה שלה - היא מציאות מתוקנת שתוכל לקרב עוד ביננו.

 

המבט על הזה,

מעל,

יכול ליצור גם אצלנו מעל הטבע.

מעל הטבע האנושי שלנו.

להתגבר.

להתגדל.

להרחיב את כוחות הנפש שלנו.

לעלות מעלה מעלה.

להביט גם מעלה. לקב"ה. שהכל מאיתו. והוא משרה שכינתו ביננו.

ללמוד ממנו ולהביט גם אנחנו מעל הסיטואציה, מעל הפגיעות שלנו, 

לנסות לראות *גם* את הצד השני (גם ולא רק, לא לבטל את עצמינו חלילה, לא להתכחש לרגשות שלנו חלילה, אלא להיפך - להכיר בהם. לתת להם מקום. להבין אותם. לעומק.

ובהמשך נוכל גם לתווך ולתקשר זאת *נכון* לבן/בת זוגנו)

לנסות לראות מה עובר ועבר שם במחשבתו, ברגשותיו, בנשמתו?

 

ולעיתם דווקא *מתוך הקושי*, מתוך הקושי הכי הכי עצום אפילו -

מ-קץ

עת צרה היא ליעקב ו*ממנה* יוושע -

וגם אם הכי חשוך וקשה - עלות השחר עוד תגיע. וקרובה מאין כמותה.

ודווקא מתוך החושך הכי גדול - נדליק את האור. 

בלב שלנו.

בלב של החצי השני שלנו.

נראה גם את האור שבו/בה.

את כל הטוב שבו/בה.

נבין מתוך עוצמות הכאב במבט על מה היה כאן בעצם,

מה הוביל לכך,

מה אני הכי הייתי צריך שם?

מה אשתי הכי הייתה צריכה שם?

 

לכן נזכור -

כשאנחנו במשבר - זו הזדמנות נדירה ועמוקה בשבילנו לתקן.
לתקן את עצמנו.
לתקן את החיים שלנו.
לתקן מה ששבור לנו בחיים האלה.

כשאנחנו נמצאים במשבר -
יש לנו גם הזדמנות נדירה להיות "משבירים לעצמנו"
כמו יוסף הצדיק, שהיה המשביר במצרים,
בזכותו לכל העם היה מזון ויכולת קיום ל7 שנים שלמות.

גם אנחנו -
אם נשכיל להבין מה המשבר הזה שאנו חווים אומר לנו?
מה הוא אומר עלינו?
מה הוא אומר על המקום שאנו נמצאים בחיים?
מה בו כואב לנו הכי הרבה?
מה הוא גורם לנו לחשוב, להרגיש ולרצות הכי הרבה?
אם נענה לעצמנו על כל אלה -
נוכל לזכות ולהיות המשבירים של עצמנו.
לגרום לנו להיות ניזונים יותר,
להיות חיים יותר,
להיות שלמים יותר
להיות מרוצים יותר.

כשאנחנו נמצאים במשבר - 
ניתן לנו "שובר" במתנה.
כן,
לפעמים
המשבר הוא מתנה.
כי בלעדיו לא היינו עוצרים רגע להסתכל בחיים שלנו.
לראות איפה כואב, איפה קשה,
איפה רע,
מה צריך לתקן,
מה לא הולך אפילו שניסינו בכוח זמן רב,
מה דרוש תיקון לשבר הזה.

קיבלנו שובר חינם להזדמנות חד פעמית להפוך את החיים שלנו למשהו טוב יותר.

 

כשיש משבר,
אפשר לקחת את המשבר הזה,
להתעלם, לכאוב ולבכות ולא באמת לשנות משהו בחיים שלנו.

אבל אפשר גם אחרת.

אפשר גם לתקן את השבור.
אפשר גם לזכות בשובר מתנה להתבוננות מעמיקה על החיים שלנו.
אפשר גם ללמוד ממנו ובזכותו להיות המשבירים הראשיים של עצמנו.
"המשביר לצרכן"
וה"צרכן" הזה הוא אני. לי אני צריך להיות המשביר.

 

נר החיים

הנר שמסמל את החיים, "נר ה' נשמת אדם",

והטומאה - מסמלת היא את היעדר החיים.

"טמא" משורש א.ט.ם - אטום - היעדר חיים.

ביצית שיכלה להיות מופרית אך לא הופרתה - תגיע הוסת ותהיה כאן מציאות של היעדר חיים = טומאה.

תינוק שיצא לאוויר העולם וכבר איננו בתוך גופה של אימו - יש כאן מציאות של היעדר חיים בתוך הגוף = טומאה.

אדם שהתקרב למת, נגע במת - יש כאן מציאות של היעדר חיים = טומאה.

הטומאה היא היעדר החיים.

וכאשר אני עם אשתי/בעלי אני רואה חיים.

"ראה חיים עם האישה אשר אהבת"

איתה, ורק איתה אני אראה חיים.

איתו, ורק איתו אני אראה חיים.

ואם חלילה אפזול הצידה ולא אהיה בבלעדיות ונאמנות לאשתי/לבעלי - כאן יש טומאה. כאן יש היעדר חיים. כאן אראה מר. 

כאן היוונים רוצים להשכיחם מחוקי תורתך, לטמא את הקדוש לנו, להכניס עבודה זרה בליבנו.

נתחזק בחיים.

בשלמות.

בשלום.

בבלעדיות.

"ראה חיים עם האישה אשר אהבת" - נשואים טריים

 

רק איתה, עם אשתך, אתה יכול לראות *חיים*

 

רק לה, לאשתך, תשמור את האהבה שלך.

רק עבורה, עבור אשתך תהיה הגיבור שלה.

תהיה גבר. וגיבור. שלה. ועבורה.

לא לחפש להיות גיבור של אישה רנדומלית, אלא של אשתך.

לא לחפש לעזור ולסייע על חשבון הבית פנימה.

להשקיע את כל הטוב הענק הזה שבך – באשתך.

להסתכל *לה* בעיניים

לשמח *אותה*

להצחיק אותה

לפלרטט איתה

לכתוב לה מכתבים או הודעות משמחות במהלך היום

לשלוח לה אימוג'ים אוהבים

לראות מה קשה *לה*, מה אתה יכול לעשות עבורה? במה אתה יכול לעזור לה?

לראות עוד את כל הטוב הגדול הזה *בה*, במי שכרתת איתה ברית עולם.

 

אין לך דבר יותר יפה ושלם ואהוב ומדהים מהאהבה הזו בינך לבין אשתך.

אין שום דבר שיכול להתחרות בזה.

זה *באמת* הדבר הכי יפה ומדהים שקיים בעולם.

כמה יופי וטוב אתם יכולים לחוות!

אילו עוצמות של קירבה ואהבה ואושר יש בכוחכם לחוות! מרגש ומפעים עד כמה!

כמה היופי והטוב הזה יעשו לך טוב, לאשתך טוב, לילדים שלכם טוב, לקב"ה נחת גדולה, לעולם כולו טוב עצום.

 

-----------

 

"שמעי בת וראי והטי אוזנך" ושכחי כל עבודה זרה שבלב וכל גבר זר שאינו בעלך

והטי אוזנך וליבך לאישך שלך.

תהיי האישה שלו, ורק שלו.

שמרי את יופייך, את צחוקך, את ליבך רק לו.

ראי חיים ואהבה יחד איתו

כל כבודך בת מלך – רכזי פנימה, פנימה אל תוך ביתך, פנימה אל אישך.

השקיעי את כל הטוב הזה שנקרא את – בו.

להביט בו בעיניים

לשמח אותו

לצחוק איתו

להעריך ולתמוך בו

לאהוב אותו.

אין לך דבר יותר יפה ושלם ואהוב ומדהים מהאהבה הזו בינך לבין אישך.

אין שום דבר שיכול להתחרות בזה.

זה *באמת* הדבר הכי יפה ומדהים שקיים בעולם.

כמה יופי וטוב אתם יכולים לחוות!

אילו עוצמות של קירבה ואהבה ואושר יש בכוחכם לחוות! מרגש ומפעים עד כמה!

כמה היופי והטוב הזה יעשו לך טוב, לבעלך טוב, לילדים שלכם טוב, לקב"ה נחת גדולה, לעולם כולו טוב עצום.

אם מישהו רוצה גרסה מקוצרת פשוט אני..

הטקסט מדגיש את רעיון “נר איש וביתו”: חנוכה הוא זמן לחזור לבסיס הזוגי – איש ואשתו, פנימה אל הבית והקשר. מתוך חיזוק השלום, הקרבה והתקשורת בבית, ניתן להשפיע גם החוצה. הוא קורא לראות את בן/בת הזוג במבט על, מתוך הכרה בטוהר הנשמה והכוונות, גם כשיש פגיעה או משבר, ולזכור שדווקא הקושי הוא הזדמנות לצמיחה, תיקון והעמקת האהבה.

 

עוד מודגשת החשיבות של בלעדיות, נאמנות והשקעה רגשית בקשר הזוגי: לראות חיים רק עם בן/בת הזוג, להשקיע בהם את כל הטוב, החיבה, העזרה והשמחה, ולא לפזר את הכוחות החוצה. אהבה זוגית מתוקנת מביאה טוב לשני בני הזוג, לילדים, ולעולם כולו – והיא האור האמיתי שנדליק, במיוחד בימי חנוכה.

 

(GPT)

יש את הגרסה של די שרוטדי שרוט
נר איש וביתו - תדליקו אחד את השני.
במשמעות החיובית של המילה זו אחלה גירסה נגמרו לי השמות
תודהנפשי תערוג
לצערי אני לא מצליח לקרוא את הגרסה הארוכה
מנפלאות הAIנגמרו לי השמות
ממש במקום להעסיק קצרנית... 😅
ואני רק אגיד ששווה לקרוא את הגרסה הארוכה...בארץ אהבתי

קיצור זה טוב בשביל להבין על מה כתבת. אבל זה לא מעביר את התוכן באמת.

וכתבת כל כך מהמם וחזק שהיה לי שווה לקרוא הכל...❤️❤️

תודה רבה יקרה ❤️ ממש משמח לשמוע ב"ה 🙏נגמרו לי השמותאחרונה

אני באמת חושבת שללב ולהבעה של כל אדם ישנה חשיבות ולא תמיד ניתן להעבירה בהכרח בקיצור או בתימצות או בבינה מלאכותית, 

וכי יש מקום לזרימה, לעומק, למהות ולכוונת הלב שבאים מתוך האדם כפי שהם באותו רגע.

וגם מבינה לגמרי מהצד השני שקשה לקרוא אורך ולא אפשרי פעמים רבות מבחינת זמן, פניות, כוח וכו'

לכן בהחלט טוב שכל אחד יעשה כפי ראות עיניו והעדפותיו


 

ושוב תודה יקרה על הפידבק והמילים הטובות, מחמם את הלב לשמוע שהדברים נגעו בך 🙏❤️

תודה על הגירסה המקוצרתהעני ממעש
(התודה לפשוט אני ולצ'אט גיפיטו😅)נגמרו לי השמות

אולי יעניין אותך