שאלהאחת כזאת
עבר עריכה על ידי אחת כזאת בתאריך כ"ט בתשרי תשע"ה 17:13

היה לי ויכוח עם חברה.

היא חושבת שגם אם משהו הוא מחבל ממש גדול אז אין סיבה להתנקם בו גם אם הוא נמצא בסכנת חיים ואת היחדה שיכולה להציל אותו, צריך להציל אותו ולא לתת לו למות וכשהוא מתאושש, לשים אותו בכלא שירצה את עונשו.

בנוסף, היא משווה בין יהודי שרצח לערבי שרצח.

אני לא חושבת כמוה ואני רוצה לענות לה.

(זה ויכוח אני לא יודעת אם זו באמת הדעה שלה)

תני לחברה הזאת מכותעומר-מנחם

יותר טוב מלהתווכח..

ויותר משכנע

בעיקרון רצח יהיה טוב יותרמאיר.

הרי יותר קל ויעיל שלא תהיה יותר
היא פושעת!חושבת הפוך ממני
אתה רציני?!
הדת שלך דןגלת בהידברות מי אתה שתורה להרים יד
משה אמר לדתן ואבירם רשע למה תכה רעך....ונגיד לך זאת שוב

אל תדאגואחת כזאת

אני לא חושבת שזו באמת הדעה שלה.

דיברנו על משהו ואיך שהוא הגענו לזה.

חוץ מזה היא אחת אידיאליסטית כזאת אז זה היה לי מאוד מוזר שהיא אמרה את זה.

אני חושבת שהיא רצתה להראות לי את הצד השני כי הויכוח הגיע מזה.

אבל עדיין אני רוצה לענות לה.

אה טוב אז תרחמי עלייה..עומר-מנחם


במלחמהלך דומיה תהילה
הקו המנחה הוא האינטרס הלאומי. גם בחיי היום-יום זה מה שצריך להוביל אותנו, אך במלחמה על אחת כמה וכמה.

מציאות של מלחמה היא התנגשות בין אומות, לכן תוקפו של המוסר הפרטי מצטמצם (אם כי לא מבוטל לחלוטין, אך אין כאן המקום להרחיב).

חזרה לראש דבריי: הלוחם צריך קודם כל לעשות את הטוב עבור העם בשמו יצא לקרב. יכולות להיות פעולות הפוכות שמשרתות את עם-ישראל באותה מידה, תלוי בנסיבות.

(אני בכוונה לא עונה תשובה ספציפית, רק קצת כלים לניתוח המצב...)
תגיד לי אם הבנתי אותך נכון..ateretfa
לפעמים אומרים לנו לא לעשות משהו (הלכה?) אבל כשאתה נמצא במצב מאוד יוצא דופן, אתה צריך להתחשב בטובת העם שלך בלי להסתבך עם הלכות?
לא התכוונתי להלכות.לך דומיה תהילה
למרות שבגדול זה גם נכון... חיילים רעבים שלא יכולים להשיג אספקה, יכולים לאכול גם אוכל טרף. זו לא הקלה בדיני כשרות, זאת חומרה בדיני פיקוח נפש. אבל זה לא "לא להסתבך עם הלכות", ההלכות צריכות להיות ברורות גם במלחמה. ואם יש ספק... אז מתמודדים כמו שצריך כשיש ספק.

אבל לא התכוונתי לעסוק בזה. הפסקה השנייה היא מאמר מוסגר, היא לא קשורה למה שהתחלתי להגיד.

התכוונתי שהיחס לגוי בשגרה הוא לא כמו במלחמה. ביום יום אני לא חושד בכל אחד, במלחמה אני חושד בכולם. ביום יום אני יכול לעזור לזקן גוי לחצות את הכביש, במלחמה אני לא מתעסק בזה. ביום יום אני לא שובר קירות של בתים, אבל במלחמה אני כן.

אבל מה אם הגוי הזה לא חשוד? מה אם הזקן הזה חייב עזרה? ולמה שבעל הבית יפסיד בגלל מישהו אחר? כי זה לא עסק בין שני אנשים, זה עסק בין שני עמים ואנחנו לא מתחשבנים על עסקים פרטיים כאלה.

יותר מובן?
ניראה לי שכן‎‎ תודה‎ateretfa
"הקם להורגך השקם להורגו"-לא לעזור לו.בת 500


דבר ראשון, אם הוא נמצא בסכנה, אין סיבה להציל אותו,אני77

כי אפי' סתם גוי שעבר על 7 מצוות בני נח "אין מורידים ואין מעלים"-ז"א לא הורגים ולא מצילים.

וכשאפשר-צריך לדון אותו על מה שהוא עשה, ולהרוג אותו, כי בן נח שעבר על אחת מ7 מצוות חייב מיתה. אמנם נכון, שצריך דין מסודר ולא כל אחד יכול לדון מתי שבא לו.

 "וכיצד הן מצווין על הדינים:  חייבין להושיב דיינין ושופטים בכל פלך ופלך לדון בשש מצוות אלו, ולהזהיר את העם, ובן נוח שעבר על אחת משבע מצוות אלו, ייהרג בסיף."

[רמב"ם, הלכות מלכים ומלחמותיהם, ט יד]

"ישראל שהרג גר-תושב אינו נהרג עליו בבית-דין שנאמר "וכי יזיד איש על רעהו", ואין צריך לומר שאינו נהרג על גוי."
[רמב"ם, הלכות רוצח ושמירת נפש, ב יא]

ויהודי שרצח יהודי, נהרג רק בשני עדים ובית דין של שבעים ואחד, לעומת גוי, שנהרג בעד אחד ודיין אחד, ועד נעשה דיין. (אם כי לא כל אדם כשר לדון, ויש אומרים שאין דיני נפשות בזמן הזה גם לגויים. אבל בעיקרון צריך לעשות דין ולהורגו.)

וגם אם נאמר שאין דיני נפשות בזמן הזה-תמיד מותר להרוג לפי צורך השעה להטיל אימה, ולהרוג אויבים זה צורך השעה.

 

 

הפשט של "עד נעשה דיין"די"מ
זה שכל אחד שרואה אותו עובר על 7 מצוות בני נוח מותר לו להרוג אותו.
העונש הראוי למחבל הוא מוותהמצב חסה
חברה, זה היה אאוטינג.. רנה בנה
עבר עריכה על ידי רנה בנה בתאריך ב' בחשון תשע"ה 17:44
עבר עריכה על ידי רנה בנה בתאריך ב' בחשון תשע"ה 17:39

 

מיצידי, ואני חוששת שהיה לי צד שלישי בעינין היתי נוחכה אך לא החולקת מדוברת זה היה דיון סתם כדי להזיז את המחשבות שלנו להפסיק לאכול את כל מה שאומרים ומשתילים לנו ולהאמין שזו האמת. לבדוק. 

אז דבר ראשון דעתי המסכמת היא: בשורה תחתונה, עונשו של מחבל היא מוות, והביסוס היחיד היא ההלכה.

ולעמדתי בדיון-

מי אנחנו שנחליט ל ה ר ו ג, לקחת את החיים של בנאדם אחר. למה מי אנחנו?

מישהו רצח?? מאסר עולם (נכון המאסר עולם במדינת ישראל הוא לא ממש עונה להגדרה, אבל אנחנו מדברים תיאורטית.ואם זה המסכנה, אז נהרוג בנאדם כי אנחנו לא מצליחים טכנית לאסור מאסר עולם?)

והרגת בנאדם, אז לא רק שהפסקת חיים שיכלו להמשיך להשפיע לשנות ואולי להתחרט, הרסת משפחה שלמה. מה עשה ילד בן 5 העכשיו החלטת להרוג את אבא שלו, מה הוא עשה שמגיע לו כאלה חיים?? ואל תגידו נקמה. כי זה שרצחו את הרוצח לא יחזיר את הנרצח לחיים. נתון. 

אז מהה??

ובקטע של ההשוואה, אני חושבת, שיש מקום להשוות בין יהודי שרצח ערבי לערבי שרצח יהודי, כי אם אנחנו בני אדם, אז אנחנו בני אדם!! ואם הוא רצח וזה לא בסדר, אז הוא רוצח וזה לא בסדר!

 

ובבקשה אל תיתנו תשובות שמקורם ביהדות, כי זה לא הדיון וז לוקח ומנצח וזה גם המסכנה. יותר לכיוון המוסר האנושי. (ונכון, התורה היא המוסר אז בנאדם שהולך על פי התורה והיהדות זה הכי מוסרי שיש. אבל תנסו להתנתק מזה כדי לחשוב, לא כדי להגיע למסכנה..)

תבורכו! 

מוסכם ****?

 

השאלה שלך לא חדשה.לך דומיה תהילה
"לא תקחו כופר לנפש רוצח אשר הוא רשע למות".

אי-אפשר להמיר עונש מוות בפיצוי כספי של המשפחה.

בשכל האנושי באמת אפשר להעלות את הסברה שאמרת. מספיק סבל היה ברצח הראשון, אז להרוג עוד אדם? לא עדיף פיצוי ממשי שכן עוזר למישהו?

אבל התורה מחדשת הפוך. אי-אפשר להוכיח את זה רק על-פי מוסר ושכל ארצי שלנו. התורה נותנת לנו סמכות מיוחדת ליטול חיים - ורק מתוכה אנחנו מוציאים להורג.

את צודקת. רק מתוך תורה אפשר להרוג.
מעבר להלכה היבשה התורה היא גם ספר מוסר.די"מ
והפסוק שממנו לומדים שאסור להרוג גויים ("לא תרצח" מדבר על יהודים) זה מסברא ומהפסוק "שופך דם האדם דמו ישפך" (פ"ש של שבוע שעבר) ומפה אנחנו גם לומדים שמי שהרג מגיע לו למות.
הבעיה היא דפוס המחשבה שלךצעיר רענן

דפוס המחשבה שלך הוא שיש את המציאות המוסרית האמיתית (ככה את כותבת לפחות), ויש את מה שאת מרגישה/חושבת/מאמינה/חשה וכו'... שהיה צריך להיות נכון.

 

האם אין פה חיים כפולים? "סוכן כפול". מצד אחד מאמין באמת האלוקית שציווה אלוקי ישראל. 
מצד שני גם משועבדת לרצונות ולאמונות של האדם האנושי... 
 

צריך להבין שמה שה' רוצה וציווה אותנו - זה האמת המוסרית האמתית, ועכשיו צריך להתאים את המוסר האנושי ה"בהמי" שלי לרצון האלוקי.

שאלתי מישהו מבין...מישהי........

באימון (אין לי מושג איך הוא הגדיר את זה) של אקדחים שאלו אותם מה עושים אם יריתם הסתיים היריי והמחבל פצוע מה לעשות?

ההוראה היא: כמו חפץ חשוד להתרחק, להרחיק ולהזעיק משטרה (הוא לא בצבא..) יכול להיות שיש עליו חגורת נפץ למשל...

טחח זה הנוהל של משטרה שלא מבינה מה זה הגיוןהמצב חסה
דווקא יש הגיוןbatsheva100

תקרא שוב בבקשה.

 

אם יש עליו חגורת נפץ? מה קורה אז לסובבים אותו? 

פשוט נותנים לו כדור בראש לא משאירים אותו חי בשוםהמצב חסה

אופן

אולי היא פשוט צחקה ואמרה את זה בציניותמישהי=)
מחבל הוא גוי שבוודאי עובר על 7 מצוות אני נוחדי"מ
ולכן הוא מושג בעד אחד ודיין אחד וזה יכול להיות אותו אדם.

יש הבדל עצום בין גוי ליהודי.
אין דבר כזה "יהודי שרצח ערבי" רצח לא שייך אצל גויים. אולי "יהודי שהרג ערבי"
למה?? למה יהודי שהרג ערבי זה לא רצח???רנה בנה


לא זה שפיכות דמים,אבל לא רצח.די"מאחרונה

"לא תרצח" מדבר רק על יהודים.

זה מוסרי לומרמחשבה אחרת

שצריך להעלים מהעולם את כל הרובים בכדי שלא יהיה עוד רצח בעולם, אבל האמת היא שהרובה לא עשה כלום, הוא פשוט היה הוא ומי שתפעל אותו גרם לרצח, ואז לומר שצריך להעלים את כל הרוצחים האמיתיים שתיפעלו את הרובים, זה כבר לא מוסרי!!!

 

מי שרצח ירצח! אבל..אהלן וסהלן
אבל ערבי שלא עשה כלום אסור להרוג אותו סתם.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך