מאמינים באוולוציה??ריצ'ל
איזה מין שאלה מוזרהבת 500

איך חשבת בכלל שיש אפילו זיק של אמת בשטות הזאת.

 

(בת 500) אפילו לא בראש של להאמין..אבל הרב ששאלנוריצ'ל

אותו בטוח כ"כ שזה נכון!!!!

משו הזוייי

וואו, להרגע. (לבת 500..)שולמית=]

הרב שלי שאני מאוד מאוד מעריכה מאמין באמונה שלמה שהיתה אבולוציה.

אז כנראה שאולי יש בזה אמת.

לא לדבר ככה, טוב?

לא.רמקול

אבל בעיקרון אפשר להוכיח שאין סתירה בין התורה לאוולוציה.

הייתי בשיעור שהסביר שהאבולוציה לאטל אורות

חייבת לסתור את התורה.

מכיוון שכל ספור הבריאה הוא ממש לא כפשוטו ואנחנו לא באמת מבינים מזה בריאה וכו'.

ובנוסף יש כאלה שאומרים שזה דווקא מתאים לגישה של הידות שהכל הולך לפי שלבים והתפתחות..

מה זה אוולוציה?...מריו
מטומטם אחד אמר שהאדם נברא מקוף והוא כתב על זההמצב חסה

ספר עם מלא סתירות פנימיות

כשמסתכלים על הערבים יש בה מן האמת.המצב חסה

 

לא באמת.

 

כעעע...זה תקף רק על הערבים!!ריצ'ל
הבעיה היא לא התיאוריה עצמהלך דומיה תהילה
הבעיה היא שהיא מגדירה את האדם באופן שגוי.

האדם אינו אוסף רקמות של בשר. האדם הוא מציאות רוחנית מיוחדת. העיקר באדם זה השכל שלו והבחירה החופשית שלו. למהות הזאת יש גם גוף שנלווה אליה, אבל אסור לבלבל ולומר שהגוף הוא האדם.

בכל פעם שחכמי הדורות רצו להגדיר מהי הבריה המכונה "אדם", תמיד הסבירו על הטבע הרוחני המיוחד שלו. הגוף הוא שולי.

לכן, התיאוריה היא תיאוריה - גם אם היא נכונה, היא לא מעמידה איזו קושיה אמונית. מדובר בשתי רמות שונות ואין קשר בין בירור רמה אחת לשנייה.
תגובה יפה ^^ בן-ציון
אין ספק שהעיקרון של האבולוציה נכוןcookie_monster
מה שכן, אני לא מאמינה שהאדם נוצר מהקוף.
אבל האבולוציה אומרת יותר מזה. היא אומרת שהעולם מתפתח לאט לאט, והעניין הזה הוכח.
זאת בכלל לא שאלה של אמונה, זאת שאלה של עובדות.
העולם מתפתח כמו שהאבולוציה מתארת.
יש איזה נספח אחד שאומר שמוצא האדם מן הקוף, וזה מעולם לא הוכח.
לך דומיה תהילה הסביר את זה מעולה
לא! כבר המדענים הפריכו אותה וגילו את הטעויות בכול-סבבות!
עבר עריכה על ידי סבבות! בתאריך ו' בחשון תשע"ה 11:53
עבר עריכה על ידי סבבות! בתאריך ה' בחשון תשע"ה 09:22
עבר עריכה על ידי סבבות! בתאריך ה' בחשון תשע"ה 09:22

הימצעים שהמדען גילה והפריכו אותם ובימיוחד שהמדען הזה היה כופר..

 

הערהשואף לאור
עבר עריכה על ידי שואף לאור בתאריך ה' בחשון תשע"ה 13:27

התיאוריה הנ"ל סובבת סביב האדם והחיות,התפתחויות פיזיות בילוגיות ברמות כאלו ואחרות ובמקומות שונים לא משוייכים לתאוריה הזו

דווקא כן cookie_monster
עיקרון ההסתגלות של האבולוציה (אדפטציה) מדבר על החברה בדיוק כמו על האדם והחיות.
העניין הוא שהעולם מתפתח, חיות משתנות, חברות ואורגניזמים שונים משתנים מתפתחים ומסתגלים לעולם.
האבולוציה לא מוגבלת בכלל בכלל רק לפן של האדם והחיות אלא גם לצמחים ובכלל, מעבר לתחום הביולוגי. אם כי יש הרבה פחות דגש עליו.
אבל תודה שגרמת לי לדייק בתשובה
אנחנו מדברים על כמה מושגים,ויש להפריד ביניהםשואף לאור

התיאוריה הנ"ל מדברת על מוצא החי(לא הוצאתי את הצומח מתחום זה),על התפתחות מרחיקת לכת,התפתחויות מנוריות אך חשובות הן בעלות משקל ומשמעות אחרת לחלוטין.

 

כלומר התפתחויות שניתן לראות בעולם אינן בשום פנים בגודל או בכיוון של התפתחות מין למין אחר,אלא להשתדרגות מסווגת מאד.חיידק שמפתח עמידות אינו בגדר "אבולוציה" במובן של פנים התאוריה, אלא רמת השתדרגות מוגבלת ליצורים זעירים.

 

כלומר ארנבת לא תתפתח לקוף וכדומה,ולכן יש להפריד בין מהות התיאוריה הנ"ל שמדברת על מוצא המינים ובין העולם המתפתח והראיות לכך,הנסיון לחבר ביניהם הוא סובייקטיבי מאד ואולי ימצא בספרים המנסים לחבר תודעתית בין התחומים הללו מתוך השקפת עולם מסויימת,אולם רמת הוודאות בין שני התחומים הללו כלל לא דומה,אלו שדות אחרים.

חוץ מהפיכת הקוף לאדםcookie_monster
(בגלל שהם נורא קרובים לזהות גנטית)
התאוריה לא טוענת שמינים ישנו את המין שלהם אלא רק יתפתחו וישתנו(בטווח טרוך מאוד של שנים).
אני לא רואה למה חיידק שמפתח עמידות אינו בגדר אבולוציה. זה בדיוק אבולוציה
תגובהשואף לאור

קרבה גנטית לא יכולה להצביע או לרמוז על התפתחות של אחד מן השני,זו ספקולציה.

 

מעניין להמחיש את זה בתאוריה אלטרנטיבית שלא זוכה מן הסתם לפופולריות מכיון שאינה משרתת את האידאולוגיה שעומדת יותר מכל מאחורי הדחיפה של התאוריה הזו,והיא שהקוף הוא נסיגה מדרגת האדם.

 

בצד הדברים, כל העניין של קרבה גנטית הוא דבר בעל ממדים חריגים מטבעו,שמעתי שלירק מסויים יש קרבה גנטית של 50% לאדם,לירק.. כלומר כל התחום הוא למעשה תכנון על אדיר של הקב"ה שטמן בכל אחוז ואחוז הבדלים של שמיים וארץ,מימלא הבדלים כאלו אינם יכולים לרמז על קשר הכרחי.בצד הדברים ישנם מקורות יהודיים המקשרים באופן ההפוך בין האדם והקוף גם ברובד ההלכתי,כך שהקרבה שלהם אינה אקראית אך אינה בהכרח מה שרוצים לעשות ממנה.

 

בהתפתחות המינים אין הכוונה לזכר או נקבה אלא לחיה ממין מסויים כמו ארנבת או קוף,כל אלו נקראים מינים של חיות.

 

אבולוציה מדברת על התפתחות המינים והשדרגותם ממין למין,חיידק שמפתח עמידות לא קרוב ולא בספקטרום של להפוך ליצור אחר.

 

שימי לב לטרימנולוגיה,אבולוציה מתייחסת למעבר בין המינים,יתכן שמשייכים את עניין ההתפתחות המינורי גם למושג זה,אך לעניין האמת והדיוק,לדברים אין קשר הכרחי שקושר אותם במציאות.התפיסה הפסיכולוגית שמכירה באבולוציה היא זו שמשייכת את ההתפתחות שקיימת במציאות לתיאוריה הרעיונית שאומרת שישנה התפתחות מרחיקת לכת,זו שוב ספקולוציה.

 

אני מפריד בין המושגים ומתעקש לקרוא להם בשם אחר,משום שלעוסקים בתחום אין את הכנות(כלומר לא שהם משקרים במפורש,אני מדבר על איך שהדברים מוצגים) לעשות את ההפרדה הברורה הזו,ומציגים את הכל כמערכת אחת.

 

אינני בא לומר שהתאוריה הזו מנוגדת לתורה,הרב קוק זצ"ל אמר כבר שאינה מהווה סתירה ואף יותר מכך,וצריך לעיין בדבריו במקורם.אלא אני חושב שחשוב לעשות את ההבחנות הללו

 

כמה דבריםcookie_monster
א. האבולוציה לא בהכרח אומרת שמין מסויים היום (למשל ארנבת) יהפוך למין מסויים אחר בעוד כמה אלפי שנים (למשל קוף) אבל היא אומרת שזה אפשרי.
האם זה נכון? אני לא יודעת, זה פן ביולוגי שאני לא מתמצאת בו. אבל אין ספק שזנים שונים של יצורים חיים "משתדרגים" עם הזמן ומסתגלים למציאות.
ב. אתה צודק, לומר שמוצא האדם מן הקוף בגלל שהקרבה הגנטית כל כך גבוהה זו ספקולציה.
ובשם נוסף- תיאורייה.
זאת חלק מתורת האבולוציה, אבל חלק תאורטי שמעולם לא הוכח. אנשים שנוטים לייחס את האבולוציה לתיאוריה הזאת ולא את התיאןרייה הזאת לאובולוציה מפספסים חלק עיקרי. וזה מה שבאתי להגיד בתגובה הראשונה שלי.
האבולוציה מדברת על התפתחות האורגניזמים בעולם ואין ספק שזה נכון, בהחלט התפתחנו (לא רק האנושות, הסביבה כולה) מאז בריאת העולם ועד היום.
תיקון קטןLightStar

בס"ד

 

אומרים שלאדם ולקוף יש אב קדמון משותף, לא שהאדם נברא באופן ישיר מהקוף. (תיאוריה מבוססת גם על מדרשים, כמו זה שהקופים "התפתחו" מבני אדם, מסיבות כאלה ואחרות.)

ברור.cookie_monster
תודה שהבהרת
כמה הבהרות מצידישואף לאור

א.לא אמרתי שהיא טוענת לגבי טווחים של אלפי שנים,היא טוענת שהמגמה היא כזו.

 

ב.אפשר לקרוא לזה כך,אומנם בשדה המדעי ידייקו כנראה יותר ויפרידו בין המושגים הללו.

 

ג.אני שוב חושב שעלי לחלוק על כך,יסוד התאוריה דיבר על התפתחות בין המינים דבר שהיה מבוסס על ממצאים ארכיאולוגים (שהיום התבררו כלא נכונים כד"א ונמצאה סתירה בשיטתיות שראו בעבר,ולכן עצוב שלא מעלים זאת מבחינה של כנות מדעית) ,זה עוד לפני שהיה ניתן לדבר על התפתחות מינוריות מסתגלות כאלו ואחרות.

 

שוב,יתכן שהנטייה היא להכליל הכל תחת שם אחד כי ישנה מגמה לאמת את התאוריה הזו בכל מחיר,אך במקור אלו לא דברים שצמחו ביחד,ולכן הקישור ביניהם הוא ספקולציה שמנסה להפוך את השטח האמין,קרי צפיה בהתפתחויות מינוריות כמו בחיידקים שאינם בספקטרום של מהפך ממין אחד לאחר,לרעיון שיצור כן יהפוך ממין אחד לאחר,ואלו דברים שאולי דומים בצליל הווקלי שלהם מכיוון שמדברים על "התפתחות" אך אינם קרובים זה לזה מבחינה מהותית כלל ועיקר.

הדבר דומה לנסיון השוואה בין מהירות של הולך רגל ומהירות האור,בשני המקרים מדובר על יסוד של מהירות,אבל אלו דברים שבאים ממידים שונים ואינם נמצאים על אותו קו.

במקרה שלנו הדבר חמור יותר,משום שלא מדובר רק על הבדל כמותי,אלא בעיקר על הבדל איכותי.

 

אוקיי, קיבלתיcookie_monster
אני צריכה ללמוד יותר על הנושא בשביל לדעת לענות על זה.
אבל תודה רבה
בשמחהשואף לאור

חשוב לי לומר שכל הדיון מבחינתי הוא מכיוון שחשבתי שנכון להפריד בין הדברים הללו ולקטלג אותם במקום המדויק ובזאת להיות ער לנסיון הסובייקטיבי של בעלי אידיאולוגיה לחבר אותם,אבל מבחינה תורנית כפי שאמרתי ונדמה לי שגם את הדגשת אין סתירה בין הדברים .

 

בהחלטcookie_monster
תודה על הדיוק בנושא
ואין ספק, אני לא רואה פה סתירה בין המדע לתורה
אז איך אתם מסבירים את זה שהרב קוק והרמב"ם מסימיםריצ'ל

עם זה???

הרב קוק זצ"ל אכן אמר שאין סתירה ואף יותר מזהשואף לאור

וצריך לעיין בדבריו במקורם,אולם הרמב"ם לא חי בתקופה הזאת.

אכן דברי הרב קוק זצ"ל הופכים את הדיון ללמדני מדעי בלבד ולא מהותי מבחינת ביאור האמונה,כלומר אין בזה קושי

הרמב"ם לא הסכים עם זה,אני77

הוא רק אמר (על שיטה פילוסופית דומה קצת לתאורית האבולוציה) שאין בזה אמירה שהקב"ה אינו מלך העולם בניגוד לשיטות פילוסופיות אחרות בנות זמנו שיש בהן הכחשה לכחו של אלקים.

 

והרב קוק אמר זאת על תאורית האבולוציה, והוסיף גם שיש בתאוריה רעיונות יפים מבחינה פילוסופית, אבל לא דיבר על התאוריה מהצד המדעי-היסטורי שבה. (אמנם הוא לא אמר שהוא לא מסכים עם התאוריה, אבל הוא השאיר את השאלה פתוחה, ולא נכון לומר שהוא הכריע שהיא נכונה)

לא מבינה בזה ולא מעניין אותיסתם אחת
מי שמאמין באבולוציה - סבא שלו היה קוףברוך עובד ה'
חח אם כבר הקוף יצא מהבנאדם..עומר-מנחם
באמת מהאדם יצא פעם קופים ופילים-דור הפלגה!סבבות!
נכון. למדתי על זה ...95200
למען האמתמישהי........

לאוולוציה אני לא חושבת אבל כרגע אני מנסה לעש/ות תוך כדי לימודים עבודת חקר בנושא תאוריית המפץ הגדול, אם היא סותרת את אמונת ישראל או לאו...

בינתיים גליתי דברים מעניינים בנושא.

למרות שאין בעיה בתאורית המפץ הגדול אם מבינים שהוא לא נוצר מעצמו ולא במקרה. יש פרשנים מעניינים על זה.

אני מאמין בבורא עולם שברא את העולםאני77

ונתן תורה לישראל.

אפשר להסביר שהוא ברא את העולם ואח"כ סידר אותו ע"י התפתחות הדרגתית טבעית כפי שטוענת תאוריית האבולוציה.

אני חושב שנכון יותר להסביר שהוא ברא את העולם בבת אחת.

אבל ההבדל היחיד הוא אם הוא סידר את העולם בשישה ימים ע"י ניסים או במיליארדי שנים בכחות טבע.

 

הסיבה שזה לא צריך כ"כ להטריד אותך, זה שהשאלה היא לא מי סידר את העולם, שאת זה כולנו יודעים ומסכימים-אלקים ברצונו, כחו וחכמתו סידר את העולם. השאלה היא שאלה פילוסופית בהבנת ההנהגה האלוקית, האם הקב"ה אוהב יותר להשתמש בכלים איטיים שפועלים בסדר מדעי גלוי לעין, או שהוא מעדיף להשתמש בכלים מהירים יותר, אע"פ שהם יפעלו בסדר שאינו ברור לשכל אנושי אם לא יחקור ויחפש בעמל ויגיעה גדולים.

ויש בזה עוד מחלוקת שהיא אם מה שהתורה אומרת צירך להיות נכון על פי המושגים הרגילים שלנו, או שיתכן שהתורה ספרה לנו את ההסטוריה על ידי משל, ולא כתיאור אותנטי.

נו די ה' הוא האלוקים ואין לחקורברך משהאחרונה

הוא ברא את העולם ואת האדם ובגלל זה אנחנו שומרים שבת כי אנחנו מאמינים שהוא ברא עולם בששת ימים ובגלל שהוא שבת ביום השבת אנחנו גם שובתים.

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך