מותר להעריץ רב?נועם ה
שיוווווו אני מעריצה אותו ברמותתתתת!
ואני מה זה לא כזאת.
הוא פשוט הצינור הכי מתאים...


אבא שלי הפדחן (והחמוד) הזה היה בחתונה, ולפני שהרב עלה לברך הוא ראה את אבא שלי, אז הוא שאל אותו "מה אתה עושה פה?"
אז הוא אומר לו "החתן הוא בן של בן דוד שלי, ואני אבא של המעריצה הכי גדולה שלך"


מזל שהוא התחשב וזה נגמר בזה...
כןהדרכה
רק לזכור שגם הוא בשר ודם.
חחח אופקורסנועם ה

האמת שנראה לי שזה בסדר...
סתם רציתי להיות בטוחה
חחחח אדירלומדתתתת

חמודדד אבאשלך בוכה/צוחקבוכה/צוחק הרגת אותי מצחוק

תלוי מה זה להעריץשמש אא
חח פדחן...אלאדין
זאת באמת שאלהנועם ה
כי ברור לי שזה מעבר להערכה
אבל ברור לי גם שהוא בנאדם...
להעריץ זה רק את השם.די"מ
בוודאי..ד.

ואמרו חז"ל: את ה' אלוקיך תירא - לרבות ת"ח.

 

מתוך דבר ה' שבו, והתורה שבו, ומידות טובות ומעשים מתוקנים.

 

אישיות שנשמת ישראל, הארת טובו של ה', מופיעה חזק בו ובבחירתו הטובה.

חשבתי שתביא-י. נחמיה
אם דומה למלאך ה' למוד תורה מפיהו...
גם... מזה רואים שיכול להיות כזה..ד.
לא טוב להעריץ אף אחדשלום ש
להעריך מאוד זה מעולה.

הערצה היא משורש עריצות - את הופכת מישהו לעריץ עלייך ומתנהגת בצורה מסויימת רק בגללו. הערכה היא זיהוי נקודות טובות על סמך חשיבה ופעולה כמותן בגלל שהשכל מזהה את האמת שבהן.
אסור לאבד את הראש ולכן הערכה היא חיובית והערצה היא שלילית.
נעריצך ונקדישך...?? מה הקשר עריצות?י. נחמיה
לא הייתי משתמשת במונח 'הערצה'.משיח נאו בפומ!
אני שנים מחפשת מונח אחר.. יש לך רעיון?נועם ה
מומלץ וחייב לכבד ולהעריך, אבל לא כדאי להעריץ.שום וחניכה

אפילו הקב"ה לא מייחד את שמו על הצדיקים בעודם מלובשים בבשר ודם.

"הן בקדושיו לא יאמין".

האדם מועד לעולם.

אם הוא הבסיס המרכזי והעיקרי שלך לעולמך הרוחני ואין לך בסיס משלך,

זה מסוכן וזה יכול להתמוטט. והיו דברים מעולם.

מצטרף. הערצה זה רעיון רע באופן כללימשה

בין אם זה אלילי נוער (מכה קשה), או רבנים (ע"ע פרשיות שהתפוצצו בשנים האחרונות).

 

בכלל, זה לא בריא לפתח תלויות באנשים אחרים - בלי קשר.

"להעריץ"..ד.

זה כמו שהוא. ומן הסתם גם ימשיך ויתעלה בחזקתו. וחריגים - מעידים על ההיפך בַּכלל שאינו "חריג".

 

ואין זה אומר על "תלות מוחלטת", אלא כולל היבנות מתוך דבריו, שהם המשך תורת ה'. והתורה לא תהא מוחלפת. ומתוך כך -אדם בונה את עולמו הפנימי.

 

אכן, לגבי "דבקות" בצדיקים (שזה אחרת מ"הערצה"), שגם על זה חז"ל אומרים, כיצד ניתן להידבק בו, אש אוכלה, אלא במידותיו, או בת"ח - 

 

ואומר הרב זצ"ל: 

 

הדבקות בצדיקים, כדי שיתערב כח המציאות שבנשמתם עם הנשמה הבלתי נשלמת, היא דבר נכבד מאד במהלך התפתחות הנפשות. אבל צריך שמירה גדולה, שאם יטעה בצדיק אחד, וידבק בו דבקות פנימית הויתית, וידבק ג"כ בחסרונותיו, הם יפעלו לפעמים על הדבק במדה גרועה הרבה ממה שהם פועלים על האיש המקורי. אשריהם ישראל שהם דבקים בנשמת האומה, שהיא טוב מוחלט, לשאוב על ידה אור ד' הטוב. 

 

אז הדבקות הגדולה,  היא בכנסת ישראל, אבל לא סותר את ערך הענין הגדול הזה.

 

וראינו מגדולי עולם דברי הערצה מופלאים על רבותיהם (כך ר"ח מוולוז'ין על הגר"א, והביע מרירותו שקוראים לו "תלמיד" שלו.. כך החתם סופר על רבו רבי נתן אדלר "הנשר הגדול", כך הרב חרל"פ על הרב קוק - כולם זצ"ל; ועוד).

 

ותמיד ראוי לבדוק, כשמישהו מדבר נגד זה, האם בא לסייג צד מסויים, כדי לתת את המקום הראוי להיבנות הפנימית, וכן "ביטוח" מכשלונות חלילה - או שזה בא מ"אנטיגוניזם" לתלמידי חכמים, ובסתר - להדרכת התורה אותה הם נושאים..

 

 

 

 

 

בנות שאני.שום וחניכה

למיטב ידיעתי, כל החילוקים שציינת בתוך המושג "הערצה", לא כ"כ מוצאים את מקומם בהערצה נשית.

נו...ד.

אני הבנתי שהיא בהקשר הזה מתכוונת להערצת רב באשר הוא ת"ח ואדם גדול ומידות מיוחדות ויכולת להגיע אל נפש לומדיו עם תורתו, והיא בתוכם.

 

לדעתי, זה ממש דומה ל"הערצה" מסוג זה שאצל בנים.

 

[אפשר לברר עם השואלת]

כן, רק יש לזה נטייה לגלוש קצת...שום וחניכה
לא נכון. מאיפה הבאת את הכלל הזה?!נועם ה
דן צודק. ואני רוצה להוסיף מעט על דבריוילד ירושלים

שהרבה פעמים אנשים אומרים אל תעשה משהו כדי שלא תתבדה. כמו כאן אל תעריצי כדי שלא יתפוצץ לך בפנים. לענ"ד זה לא נכון, כי אם אני מבין מהתחלה שהאדם הזה הוא רק בשר ודם ושליח של ה' יתברך אז אם אם זה מתפוצץ לי בפנים א. אני בודק טוב מאוד. ב. אם אני מבין שזה מה שה' רוצה ממני אז אני עוזב אותו ומחפש לי רב אחר. ואין בזה שום בעיה.

לפעמים אפילו צריך לחפש רב אחר להערצה מסיבות אחרות ואני לא רואה בזה שום בעיה זו חלק מהברכה שהקב"ה נתן לנו בעולם.

 

חז"ל הורו לנו לנהוג כבוד גדול ברב מובהק, הכל נפסק להלכה ברמב"ם ובשו"ע, רב מובהק הוא רב שאדם למד ממנו רוב חכמתו. ואכן, חובה על האדם להעריץ אותו ולכבד אותו ואסור לו לחלוק עליו להתפלל לידו ועוד ועוד.

אתה מערבב בין כבוד ומורא לבין הערצה.שום וחניכה

היכן מצאת חובה להעריץ?

לדעתי כדאי להעריך, לא להעריץ.תולעת השני
כלומר, לתת ערך רב לצדדים הטובים באדם, ולזכור שככל האדם, גם לו יש חסרונות.

אם את שקועה בהערצה עיוורת, ויסתבר לך שהוא לא מושלם, זה ייכאב הרבה יותר מאשר אם תזכרי שגם הוא בשר ודם.



אלא אם כן לכך התכוונת כשאמרת שאת מעריצה אותו.

אשרייך שיש דמות כזו בשבילך!
יש דברים (מעטים אמנם) שאני לא מסכימה איתו נועם ה
אני מניחה שאני בסדר בעניין....
זה טוב. תולעת השני
לדעתי.
"הערצה" - זה לא עיוורת..ד.

זה צמד מילים שהתחברו בדור האחרון...

 

[אעפ"י שאכן חז"ל אמרו, אפילו יאמרו לך על שמאל שהוא ימין, לפי הגירסה המקובלת]

 

הערצה באה מתוך עיניים פקוחות לרווחה, ומתפעמות ומשתאות מהתוכן הפנימי של האישיות הגדולה, ושמחות בה.

 

דומני שההשקעה אינה צריכה להיות ב"לזכור שככל אדם"..  וכתוב "ויהיו עולבים במלאכי האלוקים", מוסבר על גדולי עולם.

וזה לא "הצדדים הטובים" אלא כלל האישיות הגדולה.

 

אדם שמעריץ תלמידי חכמים, צדיקים, יודע מן הסתם את דברי הרמב"ן ש"מבחר המין האנושי לא נמלט מטעות", ואין זה מפריע לו כהו-זה, להבין שהעיסוק העיקרי שלו אינו בחיפוש של "נקודת הטעות"..  ועם זה, אם יראה משהו ששייך צדדים פחות חזקים אצל אדם גדול, יבין שבד"כ אצלו זה מסתדר בתוך האישיות של עצמו, ולא את זה צריך לקחת.

 

זה אכן, לא מהסוג של הביטוי ה"כאילו-מקביל", ומטופש, שלוקחים בעולם לכל מיני שטויות...  ב"ה.

 

אני מסכימה.תולעת השני
אני חושבת שחלק מהעניין הוא להגדיר ולדייק את המילה ״הערצה״.

ולא התכוונתי לכך שצריך ל-ח-פ-ש טעויות, אלא לדעת שאפילו הרב הגדול היותר, גם הוא לא מושלם. רק הקב״ה מושלם.
להעריץ לגמרי, ב 100% זה לא טוב.אביה_א
והדוגמא הכי חזקה לזה -
מה שקרה עם הרב אילון.... בלי קשר לזה שאני לא מאמין למה שקרה שם, אלה שהעריצו אותו נפגעו קשה מכל הפרשה, מכל החשדות.
וישנם סיפןרים יותר קשים על ניצול ופשיעות חמורות הרבה יותר..
לא רוצההלהיכנס ללשון הרע, אז שכל אחד ינסה להיזכר בעצמו בפרשיות כאלה ואחרות.

להעריץ לא טוב.
להעריך, לשמוע ולקבל את 100% מה שהוא אומר - זה כן.
לדעתי לקבל ב100% זה גם לא טובנועם ה
זאת שאלה גדולה...אביה_א
כי מצד אחד אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא
ומצד שני אפילו אמר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין שמע בקולו
אפילו על שמאל שהוא ימין ועל ימין שהוא שמאלדי"מ

מדבר על הסנהדרין.

 

וזה בבלי.

בירושלמי כתוב בדיוק הפוך.

"במה דברים אמורים,כשאמרו לך על ימין שהוא ימין ועל שמעל שהוא שמאל,אבל אם אמרו על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין..."

אלו דברים מכאיבים..ד.

אבל זה לא מדבר על עצם הענין והמושג האם הוא טוב ונכון - אלא על "ביטוח" נגד טעויות/כשלונות/תקלות.

 

הרי לעומת דוגמאות מעטות, ראינו הרבה שהם ממש ענקים. גדולים וצדיקים וקדושים וטהורים. ב"ה.

אשריך שזכיתגאולה
למה/למי זה עוזר שמעריצים מישהו?ותן טל

הערצה זה ביטוי שנשמע באוזניי לא בריא כל כך.

 

אני מעריך, אני מכבד, אני מוקיר, אני ממש מתפעל מהחוכמה והגדולה של בן אדם, של רב או של כל אחד אחר - אבל בדיוק כמו שאשתדל לא להעריץ אף "אליל תרבות" אף מדען, אף סופר וכו' וכו' - ככה אני גם משתדל לא "להעריץ" רבנים. זה לא אומר שאני מוריד מגדלותם לרגע, אני פשוט שם חומה הגיונית ומתבקשת ביני לבינם, ומבין שיש רגשות שהם פשוט רגשות לא בריאים בכל מקרה. 

 

 

אוי ואבוי אלעזר300


אני, היתה פעם שחיפשתי מילה טובה להביע הערכה גדולה, אבל גיליתי שכל המילים ה'גדולות' שאולות מתחום האלוהות ('הערצה' - 'סגידה' - וכו'). נשארתי עם "מעריך מאוד".

אני לא מעריץ רבניםאריק מהדרום
יש רק אדם אחד שראוי בעיני להערצה-וזה אבא שלי.
וכן, אני מעריץ אדם ותקפצו לי כולכם.
חחחחחח תקפצו גם לי בדרךנועם ה
מצוין..ד.

ואחרים מעריצים "אדם" אחר - למשל, רבנים גדולים.

 

לא פחות טוב... ולגמרי יש כאלה ש"ראויים" להערצה הזו, ולא עושים להם טובה בכך.. השאלה אם אנחנו ראויים להכירם..

להעריץ רב זה מצויין. אם הוא צדיק אמיתילשם שבו ואחלמה
עבר עריכה על ידי לשם שבו ואחלמה בתאריך כ"א בחשון תשע"ה 10:05
מצטער שאני לא יכול להאריך.
אבל בעקרון אני ממש בעד.
הבעיה היא שזה טוב רק אם הוא אדם קדוש
...ונסי
אומרים שהחטא של דור אנוש היה שהם חפשו מתווך בינם לבין הא-לוהים ומצאו את הכוכבים. ומכאן, החלו לסגוד להם ואחרי זמן מה כבר ייחסו להם אלוהות.
בספר דניאל מופיע המושג כוכבים בהקשר מעניין: והמשכילים יזהירו כזוהר הרקיע ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד.(מצוטט מהזכרון, מוזמנים לבדוק).
אם נפעיל בדימוי זה את 'כלל המעבר' נגיע למסקנה לא נעימה בקשר להערצת רבנים, צדיקים...
ומה יש לומר על כך? בין השאר, לפני שנהיים מעריצים עלינו קודם להיות.
אגב, התחדש לי לאחרונה: המושג להעריץ נגזר מהמילה ערץ, שפרושה שמים (גם את זה שווה לבדוק)
אני מאוד מסכימה איתך נועם ה
חשבתח על זה בהקשרים של חסידויות שונות כשלמדתי את העניין הזה.

נראה לי שיש להעריץ ויש להעריץ.
אולי צריך למצוא מילה חלופית למעריץ... כדי שיהיה ברור..
להעריץ את הקב"הב.ש.

ולכבד ולדבוק בהולכים בדרכיו.

אתם לא יודעים כמה חיזקתם אותיהדסדס

בתגובות שלכם- אלו שכתבו לא להעריץ בשר ודם, להעריץ רק את השם. לאחרונה אני בהתמודדות מוזרה שכזאת שגורמת לי להתפעל באופן מוגזם מאישיות מסויימת, ולמרות שדעתי לא נוחה מזה לא חשבתי שזה גובל באיסור, אז תודה- השרשור הזה יישר לי את השכל קצת!

ואם כבר פתחתם את הנושא, אז באותו הקשר אשמח למי שישהדסדס

עצות חכמות איך להפסיק להתפעל במקרה שמרגישים שזה גובל בהערצה- נגיד מכשרונות /מידות שמזהים אצל משהו?

בבקשהה- אשמח למי שיש עצה טובה

לנתק איתו קשראריק מהדרום

לדחוף אותו לפינה אפורה במוח ולהמשיך כרגיל.

ואם אי- אפשר?הדסדס


הוא רב?נועם ה
לא. אני יודעת שזה לא כ"כ במקום ולכןהדסדס

חשוב לי לדעת מה עושים במקרה כזה. אני באופן כללי בת אדם "מתפעלת" כזאת- לא בתדירות גבוהה כמו בעוצמה כשאני כן כבר מוצאת משהו ראוי להתפעלות בעיניי,ז"א זה לא קורה לי הרבה, אבל כשזה כן אז זה תופס אותי חזק. צריכה להפנים ללב שכל הכשרונות הם מהשם- ברור שבשכל יודעת את זה, אבל הלב מתפעל ממה שהעיניים הגשמיות רואות.

 

אם אי אפשר זה קשה מאוד.אריק מהדרום
נכון. הדבר שעוזר לי כרגע הוא תפילההדסדס

ברוך השם ,הרבתי בתפילה על העניין והשם ריחם עליי ואיזן אותי. עדיין מתמודדת עם השארית של זה, אבל ההתמודדות היא על בסיס כמעט יום יומי פחות או יותר

לא לערבד.

"מין בשאינו מינו"...

 

הרי ברור שתלוי במה מדובר.

 

אם זה הנביא ישעיהו לדוגמה - וראית אותו ואת מתפעלת מכשרונותיו/מידותיו שבזכותם זכה לנבואה (אין הנבואה שורה אלא על... רשימה שלמה) באופן שגובל בהערצה - אז יפה מאד..  לא צריך לחזור בתשובה מזה..

 

אם זה סתם מישהו - משהו אחר...

 

הכל לפי הענין.

להעריץ תלמיד חכם, צדיק..ד.

זה לא גובל בשום איסור..

 

בדיוק ההיפך.

 

[כמובן, "להתפעל באופן מוגזם מאישיות מסויימת" כלשונך, זה משהו אחר. לא צריך "להגזים" בשום דבר.. תלוי במי ובמה מדובר]

מכתב שכתב הרב כהנא לבנו בנושא הזהtx,rxukyi

ז' בכסלו תשל"ז (29 בנובמבר 1976)

ברוך היקר,

אני גאה כל כך בך ובלימוד שלך... מי יודע מה יהיה מחר? בעקבות [הקריאה בפרשת השבוע על] דבריו של יצחק לעשיו כשהחליט לברכו, חשבתי כמה חשוב להעביר עכשיו את מעט העצה שאוכל להציע. הנה שלוש נקודות שאני מציע לשקול תמיד:

1) אל תאמין בעצמך עד יום מותך. לעולם אל תהיה בטוח לחלוטין בדרכך – בהתנהגותך, בדתיות שלך. בדוק את עצמך תמיד. הפעל תמיד מנגנוני הגנה כי אי אפשר לדעת מתי היצר הרע יוכל להתגבר עליך. אל תישאר במקום אחד מבחינה רוחנית – זהו דבר שפירושו הידרדרות.

2) לעולם אל תעבוד "אלילים". אחת מהבעיות בזמננו הוא שתלמידי ישיבות הופכים ל"רובוטים", לאנשים לא חושבים. הם הולכים אחרי "סוסים" בלי לשאול שאלות – אולי בגלל הצורך שלהם בגיבורים. אל תעשה זאת. חשוב בעצמך. למד מרבנים, אך עבוד רק את ה' והתורה.

3) אלה העובדים אלילים – מורים, הורים או מנהיגים – בגלל הצורך שלהם לראות באדם אליל, בהכרח יתאכזבו מרה, כי בסוף ילמדו שה"אלילים" שלהם הם רק אנשים, אנשים שטועים וחוטאים. האכזבה גוררת אובדן אמונה לא רק בהם אלא גם בתורה שהם מייצגים. זה נורא! אף פעם אל תעזוב את התורה, שהיא האמת, רק משום שהאדם שייצג אותה לא היה ראוי לזה. אדם הוא חלש ולא יציב, והתורה היא נצחית. אל תיתן לאף אחד לשבור את לבך או את אמונתך.

מה שמראה כמה הרב היה עניו ואמיתיגאולהאחרונה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך