לא מבינה למה לאנשים להוט כ"כ לעלות להר הבית??אישיות

בס"ד

כאילו נהיה טרנד כזה

יש אנשים שאני רואה וחושבת לעצמי מה אתה שומר את כל המצוות בשלמות שאת זה אתה רוצה עכשיו??

כאילו לעשות בכוונה

למה מראש להיכנס למקום שיש בו ספקות של כרת

רבי ישראל סנטר, האור החיים הקדוש שחיו בארץ ועוד גדולי דור לא עלו,אולי זה אומר גם לנו משהו?

לפעמים זה נראה שרוצים לקחת מצווה אחת ולעשות אותה חשובה יותר משאר המצוות

 

הם לא עלו כי התורכים לא נתנו. ידע בסיסי בהיסטוריהברוך עובד ה'
עבר עריכה על ידי Short Shadow בתאריך כ"ד בחשון תשע"ה 13:09
 

התנאים עלו להר הבית,

הרמב"ם עלה.

 

כי בתקופות ההן השלטון איפשר.

 

אגב, מיד לאחר החורבן, 

הרומאים ימ"ש התירו ליהודים לעלות להר הבית

רק פעם אחת בשנה - בתשעה באב.

על מנת להמחיש ולהעצים את תחושת החורבן ליהודים.

 

 
 
המשפט האחרון לא רלוונטי ולא מתאים לפורום.
ושלא לדבר על זה שאולי הם ישאלו רב עיוור צבעים....די"מ
אבל להוליד ילדים יש ציווי"פרו ורבו" וזו מצווהבת 500

ולעלות  להר הבית זה לא!!! לא כתוב שצריך לעלות להר הבית לפני שיש לנו את בית המקדש!!!

לפי הרב שלי מקיימים 4 מצוות כשעולים להר הבית.די"מ
על שתיים מהם קצת קשה לי.

לפי הרב ישראל אריאל מקיימים 10 מצוות כשעולים להר הבית (למרות שאני מסכים שקשה על לא מעט מהמצוות שהוא מונה) בכל מקרה גם אין מצווה ללכת לכותל ולא ראיתי שאנשים נמנעים מזה. גם אין מצווה ללכת לקברי צדיקים ולמרות שלא מעט אנשים מגיעים שם לדברים שממש גובלים בעבודה זרה לא ראיתי שיצאו נגד זה בחריפות כמו הר הבית.היהדות זה לא רק חייב או לא חייב. ודרך אגב נשים לא חייבות בפרו ורבו.
להוליד ילדים זה מצוות עשה אחת...צעיר רענן

לעלות להר הבית זה מינימום שלוש כל פעם...

שתיים.די"מ
לשכנו תדרשו ומורא מקדש.
על כל שאר המצוות יש מקום לדון.
מה עם כיבוש הארץ?יהודי!!
אני לא חושב שני שעולה להר עם שוטרים וואקף ששומריםדי"מ
שהוא לא חס השלום ימלמל משהו מקיים כיבוש.
אני לא חושב שני שעולה להר עם שוטרים וואקף ששומריםדי"מ
שהוא לא חס ושלום ימלמל משהו מקיים כיבוש.
בטח כיבוש להראות נוכחות.מאושרת תמיד!
זה לא.די"מ
כשאתה עולה עם שוטרים של השלטון הזר.
אם זה לא כיבוש, יהודה גליק לא היה מטרה.יהודי!!
פששש! ~א.ל
לא נכון.די"מ
יהודה גליק מנסה לחזק את שליטתה של מדינת ישראל על הר הבית.

מדינת ישראל אינה שלטון יהודי וחיזוק שלטונה אינו כיבוש.

חוץ מזה שזה שהערבים פרנואידים זה לא הוכחה לכלום.לא כל דבר שמעצבן את הערבים זה טוב. גם מפריע להם שנשים עולות בפריצות.
אז מה אתה מגדיר כיבוש?יהודי!!
אני לא בטוח שיש היום אפשרות לקיים את מצוות כיבוש.די"מ
בכל מקרה מה שמחזק את השלטון הזר זה לא כיבוש.כמו שמה שחיזק את השלטון הבריטי או התורכי לא היה כיבוש.
דווקא נראה לי שזה מערער את השלטוןיהודי!!

גם הציוני וגם הוואקף.

כיבוש כפול.

אולי.די"מ
לא ברמה שהייתי מגדיר את זה "כיבוש" בגדר ההלכתי.
מדינת ישראל זה שלטון יהודי. אולי רופס. בטח חילוני.אבל יהודיחכמת ישישים

אלא אם כן, בעיניך השלטון של רוב מלכי יהודה וכל מלכי ישראל בזמנם לא היה שלטון יהודי. מספיק עם ההשקפות הגלותיות של החרדים.

לא קשור.די"מ
אם יש מלך אז הוא המלך וזהו.
אם הוא יהודי אז השלטון יהודי.
אך בדמוקרטיה זה לא ככה השלטון לא תלוי רק בראש הממשלה וכל חבר כנסת הוא קצת מלך.כולל אחמד טיבי וחנין זועבי. ואם השלטון הזה בנוסף לזה שהוא לגמרי יהודי לא הולך לפי התורה אני לא מצליח להבין מה יהודי בו.
הדמוקרטיה נוגדת את התורה..אור השחר..
ישתבח שמו

אז זה לא דומה בכלל.
מלכות יהודה וישראל הלכה ע"פ התורה. הממשלה לא..
זה ממש לא נכון.די"מ
חלק ממהמלכים ממש לא הלכו לפי התורה ועבדו ע"ז.
ביבי יותר טוב מאחאב או ירובעם
והם נענשו על זה..אור השחר..
בסופו של דבר עם ישראל יצא לגלות..
לא כל המלכים היו רעים ומושחתים.
בכל אופן, ההתנהלות של הממשלה היום וכל הדמוקרטיה הזאת זה בכלל לא כמו מלכות.
שורה תחתונה - הדמוקרטיה סותרת את התורה, ולכן השורש של הממשלה הוא הבעיה..
אבל הם היו שלטון יהודי.די"מ
לא אמרתי שהם לא היו כאלה..אור השחר..
מה גורם לה להיות שלטון יהודי?יהודי!!אחרונה
ההשוואה שלך למלכי ישראל לא נכונה.
המדינה היום עם רוב יהודי, זה לא הופך אותה ליהודית.
תאורטית יכול להיות מחר רוב ערבי בארץ, ואז זה פתאום יהפוך למדינה ערבית?
המדינה היום היא מדינה דמוקרטית עם רוב יהודי.
מלכי ישראל היו יהודים וזה הפך את שילטונם לשילטון יהודי, גם אם הם לא עשו את הטוב בעיני ה'.
מה הקשר השקפות גלותיות של חרדים?
דווקא מי שמאמין ששלטון דמוקרטי מסתדר עם היהדות הוא זה עם ההשקפה הגלותית מלפני 400 שנה כשהמציאו את צורת השלטון המעוותת הזאת.
מה עם 3 פעמים בשנה יראה כל זכורך?רחלקה
יש מצווה לעלות להר הבית..
ובטח בימים רגישים כמו היום שכל עליית יהודי להר זו מצוות כיבוש הארץ ויישובה!
יראה כל זכורך זה רק בעזרה.שכל עוד לא נשיג אפר פרהדי"מ
אדומה אנחנו גם ככה לא יכולים להגיע לשם.
אומרים שנפסיק לראות את רצפת העזרה אך לא חייבים לעלות להר בשביל זה.
על מצוות כיבוש אפשר לדון אבל זה שאלה טכנית של האם זה כיבוש או לא.
נכון מאד , כל מילה בסלע!!!בת 500
אחותנו, יש לזה קצתאור השחר..
ישתבח שמו

עומק.. ואולי העומק של זה זה דווקא הפשטות. אני חושבת שהכי טבעי זה הרצון היהודי הזה להגיע למקום הכי קדוש לנו..
אנחנו חיים בדור שבתכל'ס החיים די נוחים לנו, אין לנו רצון אמיתי של בימ"ק (אני מדברת בתור דור לא על פרטים!!)
העולים להר הבית מבינים את החשיבות של העלייה, מעבר לקיום המצווה עצמה..
ישנה חשיבות גדולה בלעורר את העם לבימ"ק. וכמובן להראות נוכחות יהודית על ההר.. כבר ראינו מה ג'ינג'י אחד עשה. הם עד כדי כך מפחדים ממנו שהם ניסו להרוג אותו..

וסתם אמירה אישית, הלוואי שהייתי זוכה לעלות כבר להר הבית. יכול להיות שאני בלחי"ת רק בשביל זה אבל בע"ה, בקרוב מאוד נעלה כולנו לבית המקדש.. עוד לפני שאני ואת נספיק לעשות את זה בעצמנו..
למה כשיבנה המקדש יהיה מותר לרוקות לעלות ועכשיו לא?די"מ
כי אז יהיה 'פשטה טהרה בישראל' וישמרו טהרותדובל'ה

נכון להיום רוב הרבנים הקוראים לעלות - אוסרים על נשים. גם נשואות.

למעט (חלקם) ביום החופה.

אני לא שמעתי על רב שאוסר ביום החופהדי"מ
ואני לא חושב שעובדתית זה נכון המשפט "כיום רוב הרבנים שמתירים לעלות אוסרים על נשים (גם נשואות) יש קונצזוס בין הרבנים רק על רווקות וגם זה כמו שכבר כתבתי רק כהוראה לכלל.
בעיקרון אני יודעת שמותראור השחר..
ישתבח שמו

על פי דעות של רבנים מסוימים לרווקות לעלות להר הבית. אבל אני עדיין חוקרת את הנושא, יש בזה המון מחלוקות.
[וסתם נקודה אישית, לבנות זה לא כזה פשוט העניין הזה של המקווה. אני מתכוונת מבחינה נפשית, לכן זה גורם להרבה היסוסים]
לא מותר, יש דעות שמתירות.ענבל

בס"ד

 

מרבית הדעות אוסרות לרווקות לטבול מה שבהכרח גורם לאיסור לרווקות לעלות להר הבית.

עד כה הבנתי שיש רב אחד ויחיד שמתיר באופן גורף לרווקות לעלות להר ויש את הרב ישראל אריאל שמתיר במקרים ספציפיים וניתן לפנות אליו.

אני עדיין בבירורים של העניין.

בעיקרון יש תנועה שנקראת "נשים למען המקדש" או משהו כזה, ויש שם שתי רבניות שמסבירות למה מותר.

אני עדיין צריכה לאזור אומץ ולהתקשר..

 

עקרונית האיסור לטבול הוא מגזרת חכמים וזה סייג שהם שמו בגלל מה שהיה בזמנם.

היום רבים חושבים שהאיסור והגזרה קצת לא רלוונטיים..

אך מכיוון שאנחנו לא חכמים ויש רבנים וגדולים מאיתנו, אני אישית לא הייתי רצה להתיר לעצמי וגם לא אומרת בכזאת קלות שמותר..

בעז"ה ביום חתונתי אעלה, ואולי אפילו לבית המקדש שייבנה..

 

 

לגזרה שהגאונים גזרו עדיין יש צורך.די"מ
ויש עוד הרבה רבנים חוץ מושג ישראל אריאל שגם מישהי תבוא ותשאל הם יתירו לה.
אז מאיפה ההיתר לבטל את הגזרה?ענבל

בס"ד

 

וזה הרב ששמעתי עליו.

שמעתי שמועה שגם הרב אליעזר מלמד אבל עדיין לא קיבלתי הוכחה לכך..

זה לא לבטל את הגזרה.די"מ
הגזרה היא לא על טבילה דבר מצווה.
כמו שהבן איש חי אומר שרווקות יטבלו בערב יום כיפור.
אני לא מבין למה אנשים להוטים כל כך להניח תפילין?צעיר רענן

אני לא מבין למה אנשים כ"כ להוטים לברך ברכת המזון?

אני לא מבין למה אנשים כ"כ להוטים לשמור שבת?

אני לא מבין למה אנשים כ"כ להוטים להתטעף בציצית?

אני לא מבין למה אנשים כ"כ להוטים ללמוד תורה?

אני לא מבין למה אנשים כ"כ להוטים ל....

...

 

אבל באמת מי שעולה מטעמים לא של קיום רצון ה' אלא כי זה טרנד (חידוש הציונות וכו'...) - ה' ישמור ויציל... 
מי שמשתדל לקיים מצוות, גם אם עדיין הוא לא בשלמות - זה בדיוק כמו כל מצווה אחרת...

צודקת לגמרי!גרגמל

יש מצוות שהן חשובות יותר מהשאר.

"העת לכם אתם שבת בבתיכם ספונים והבית הזה חרב?!!" (לא יודע אם דייקתי, אין לי כוח לפתוח תנ"ך)

 

צריך לפעול בכל הכוח כדי לקדם את עניין ביהמ"ק ואם הדרך הכי טובה זה לעודד עלייה להר אז ככה עושים את זה!

וד"א-  כשהשלטונות בארץ איפשרו עלייה להר- גדולי ישראל עלו! תבדקי בגמרא... (הסיפור שר"ע ר"ג ולא זוכר מי עוד ראו שועל יוצא מבית קודשי הקדשים)

כי זה הבית שלנו!!Tal.
כל הדוגמאות שנתת לא ממש קשורות,די"מ
למעט ציצית (ואולי גם לימוד תורה לפי מי שסובר שהחיוב זה רק פסוק ביום ופסוק בלילה,אבל גם לא ממש כי אין סיבה לא ללמוד תורה)
אבל באמת ציצית זה דוגמא ממש טובה כי זה ממש לא חובה ובכל זאת ממש מקפידים על זה ולא שמעתי רב שאומר לא ללבוש ציצית כדי לחשוש לכל השיטות (אולי התכלת זה התכלת האמיתית?אולי לא?אולי צודק מי שאומר שאם זה לא ואני שם זה בעייה משום "קלא אילן"?אולי צודק מי שאומר ש"התכלת אינו מעכב את הלבן" זה רק בזמן שאין תכלת?)
לגמרי עושה בכוונהטנגענס
(חחח סליחה על הפלישה)
זה ה-מצווה שלנו עכשיו
לא 'עוד' אחת
זה עיקר חיינו
בלי בית מקדש אנחנו כמעט כלום
(חוץ מזה שחסר לנו 300מצוות שקשורות לשם)
כל כך התרגלנו למציאות בלי שאנחנו לא מבינים למה צריך
אבל זוהי עיקר עבודת ה' שלנו
כל העבודה שלנו מאד חיוורת ומדולדלת בלעדיו
אין השראת שכינה במוחש
אין כפרת עוונות
אנחנו עובדים בצורה חד צדדית
לא מקבלים תשובות מלמעלה שה' רוצה בנו
איזה מן זוגיות זו שרק צעד אחד פעיל בגלוי?
והדרך למקדש באה בעלייה להר.
כך רצה ה' ית' לגלגל את הדברים.
(והרבנים שהבאת לא חיו בדור הגאולה.
אנחנו בגאולה ולכן עלינו מוטלת החובה לסיים אותה
שהשיא של הגאולה הוא בימ''ק)
(פלישה? תודה שזיכית אותנו בנוכחותך )ענבל
ראיתי את זה בכוורת טנגענס
החל מהבוקר: "לא מבין למה לאנשים להוט כ"כ להתפלל בבי"כ?LightStar
קודם כל- עד תחילת המאה ה19~א.ל

בכלל לא היה מושג כזה של לא לעלות להר הבית.

הרמב"ם, המאירי, תנאים ואמורים כולם עלו להר הבית. יש מצווה לעלות להר הבית!

 

רק בתחילת המאה ה19 מכיוון שחששו שלא מספיק ברור היכן המקום שבו אסור לדרוך- אסרו הכל

אבל זה מגוחך. אולי גם נשאל: מי אמר שהר הבית נמצא איפה שהוא נמצא? אולי זה בכלל פריז?!

אין דבר כזה!

יש מסורת, יש מחקרים והיום זה מקבל תאוצה גדולה יותר וגיבוי רבני גדול יותר לעלות להר הבית. 

 

היום, זו חובה קיומית לעלות להר הבית. זה לב ליבו של העם היהודי.

אפילו ראש השב"כ אומר: חייבת להיות נוכחות יהודית בהר הבית!

 

"אפילו ראש השב"כ".. "אפילו האו"מ מגנה את הטבח" ממתי הם מדד?ברוך עובד ה'


קרא את דבריי שוב.~א.ל

כתבתי בסוף שזו חובה קיומית,

וביחס לזה- אפילו ראש השב"כ אומר שחובה שתהיה נוכחות יהודית

 

הוא לא מדד!

אבל אפילו הוא (שלא מדד) אומר שזו חובה, מלבד הנתונים בשטח

זה ממחיש את הצורך הגדול בעלייה להר.

ראש השב"כדי"מ
ממש לא מעניין אותי.
לא צריך אותו בשביל לדעת שצריך לעלות להר.
האמירה "אפילו הוא" זו הנקודה הבעייתית.ברוך עובד ה'

כפי שכתבתי לעיל, כמו:

 

"אפילו האו"ם גינה את הטבח"

 

"אפילו אבו מאזן נגד חמאס"

 

"אפילו ביבי נגד חלוקת ירושלים" 

 

וכו' וכו'...

 

אם הוא לא מדד, למה אנשים מביאים אותו?

כי בעצם בעצם, הוא קצת כן מדד... (בתת מודע כמובן)..

 

זה שאתה אומר שהוא לא מדד זה כבר רוב הבירור,

אבל מה שאנחנו מייחסים חשיבות לדבריו זה הבעיה..

 

 

מהצד הבטחוני- דעתו מוסיפה! היא לא עיקרית. מה הבעיה?!~א.ל
עבר עריכה על ידי לעולם חסדו בתאריך כ"ה בחשון תשע"ה 15:06

זה כמו שתגיד שלא אכפת לך שהמשטרה תגיד שיש עלייה במקרי האלימות..

זה בכלל לא העניין של עיקרי/לא או הכתבת מדיניות

ברגע שאת אומרת "אפילו"אור השחר..
ישתבח שמו

את משווה את היחס שלנו לעניין ליחס שלו. כיוון שדעתו של ראש השבכ לא ממש מעניינת אותנו, אין מה להשוות אליו בכלל..
הוא לא קשור לעניין..

שתהיו בריאים!~א.ל

האם גם לא מעניין אתכם מה מפכ"ל המשטרה אומר על מקרי האלימות בארצנו?

לא הבנתם את כוונתי..

אבל אם רק לזה אתם לא מסכימים

ועם השאר כן- אני שמחה חיוך

אין מה להשוות.די"מ
שב"כ זה גוף שכל כולו רע.
כל לידתו בחטא.

משטרה זה דבר שעקרונית נצרך אך המתכונת הנוכחית שלו בעייתית.
^^ בדיוקאור השחר..
ראש השב"כ הוא יהודי שומר מצוות.חכמת ישישים

אז מה?די"מ
לא חסר "יהודים שומרי תורה ומצוות" שעושים דברים רעים.
לנו כיהודים יש מקורות, ואנחנו לא ממציאים דברים מהשרוולברוך עובד ה'

"הפורש מדרכי צבור, ואע"פ שלא עבר עבירות, אלא נבדל מעדת ישראל ואינו עושה מצות בכללן ולא נכנס בצרתן ולא מתענה בתעניתן, אלא הולך בדרכו כאחד מגויי הארץ וכאילו אינו מהן, אין לו חלק לעולם הבא."

 

"מטילי אימה על הצבור שלא לשם שמים, זה הרודה צבור בחזקה והם יראים ומפחדים ממנו וכוונתו לכבוד עצמו וכל חפציו שלא לכבוד שמים, כגון מלכי העכו"ם."

 

כל אחד ואחד מעשרים וארבעה אנשים אלו שמנינו, (הרמב"ם מונה עוד) אע"פ שהן מישראל, אין להם חלק לעוה"ב.

(רמב"ם הל' תשובה פ"ג)

חחח =)צעיר רענן

גם מנדלסון היה יהודי שומר מצוות אז מה?

 

לא מדויקshir20

יהודים עלו להר הבית עד סביבות המאה ה 17. לאחר מכן, אסרו השלטונות המסולמיים את עליית היהודים להר.

כתוצאה מכך, אבד הידע  שהועבר מדור לדור לגבי מקום המקדש והעזרות, שלדעת חלק גדול מהפוסקים עומד בקדושתו המלאה ולכן אסור להכנס אליו בטומאת מת, וכן אסורה כניסת גוים לשם.

לדעת פוסקים רבים, הקדושה המיוחדת לבית המקדש בטלה עם החורבן, וכשיבנה בית המקדש מחדש יהיה צורך לשוב ולקדש את בית המקדש והעזרה.

לגבי קדושת הר הבית נספק בגמרא שקודשתו לא בטלה, אך שטח ההר שמחוץ לעזרות ובית המקדש נחשב כמחנה לויה ואסור בכניסת זבים זבות ומצורעים ולכן נדרשת שמירת 7 נקיים לנשים וטבילה  לכולם  לאחר מכן. העליה להר מותרת רק ביום שלאחר הטבילה, אם הטבילה היתה בלילה (כמקובל בטבילת נשים בימינו)  יש להמתין ליום שאחריו.

שמעתי את זה מפורשות מיהודה גליק~א.ל

שהוא גם רב וגם בעל תואר שני בהיסטוריה

מאיפה הבאת את זה?די"מ
לא מעט פוסקים סוברים שלטבול יום מותר להיכנס.לכאורה לפי הרמב"ם אסור.אבל ממה נפשך לפי הרמב"ם לבעל קרי מותר להיכנס להר הבית.לזיבה לא חוששים.
בהלכות נידה אני לא מאד בקי אך לפי מה שזכור לי 7 נקיים זה מנהג שבנות ישראל נהגה אך זה רק ביחסים בינה לבין בעלה אך היא לא נידה לעניין הר הבית.
אז זה אומר שאם היאאור השחר..
ישתבח שמו

רוצה לעלות להר הבית, בתוך השבעה נקיים - היא טובלת ויכולה להכנס להר הבית אבל אסורה לבעלה?
או שסתם לא הבנתי?
אל תסמכי עליי כי אני לא בטוח בזהדי"מ
אבל ככה נראה לי.
אל תסמכי עליי כי אני לא בטוח בזהדי"מ
אבל ככה נראה לי
אבדוק את זה אור השחר..
בדקתי, ו-אור השחר..
ישתבח שמו

הטבילה לצורך עלייה היא כמו טבילה לאחר ימי נידתה. ז"א שהיא כן צריכה לספור 7 נקיים..
לא מבינה - למה אנשים כל כך להוטים לעלות לארץ ישראל?פיגא

הדברים נאמרו לפני לא הרבה זמן - "לא לעלות בחומה"   "לא להתריס מול הגויים"  "זו לא השעה"  "צריך לחכות למשיח"

ועוד כהנה וכהנה אמירות.  

קרובת משפחה שלי עלתה ארצה בגיל 17 מפולין, באמצע שנות ה- 30 של המאה שעברה.  משפחתה ישבה עליה שבעה, כי היא נלכדה ברשת הציונית, והיא אבודה לעם ישראל.  ואז הגיעה השואה.  מכל משפחתה, רק היא נשארה בחיים, ורק ילדיה, נכדיה והנינים הי"ו ממשיכים את זכרם של הנספים.  

 

שנה לפני תחילת מלחמת העולם השניה התקיימה אסיפה של כאלף רבני אגודת ישראל "בגלל המצב" באירופה.  המסכנה היתה שאין מה לדאוג, הגויים כל כמה שנים רבים ביניהם, יש מלחמות, יש הרוגים, אבל עם ישראל שרד עד עכשיו וימשיך לשרוד גם אחר כך, אין סיבה לעזוב את אירופה ובודאי ובודאי שאין סיבה ללכת (לא לעולת, ללכת אל) לארץ ישראל.

 

לו הרבנים האוסרים את עליית היהודים להר הבית היו פועלים יום ולילה, עם הפגנות של חצי מליון איש ואישה, סביב חומות הר הבית כדי למנוע מהגויים לעלות, עוד איכשהו אפשר להבין את השיטה שלהם.  כל עוד הרבנים יושבים בביתם \ בית מדרשם ואוסרים עלי לעלות להר ובאותה עת מתעלמים מעליה המונית של גויים להר, עליה שמלווה בהסתה לרצוח אותי ואותם גם יחד, אין לי אמון בשיטת אותם רבנים ואין לי סיבה להקשיב לפסיקותיהם, יהיו בקיאים ככל שיהיו בהלכות אלו ואחרות.

 

כמו שהקב"ה אמר ליהושע - כל מקום בו תדרוך כף רגלך לך נתתי.  קונים את הארץ בהליכה בה, כל הארץ ובוודאי הר הבית.

עלו נעלה וירשנו, כי יכול נוכל! 

כל הכבוד לך פיגא. דברים כדרבנותחכמת ישישים

אבל מסקנה כותבים ב-ק'... אם כי, באמת היתה זאת מסקנה מיסכנה...

תשובה פשוטה כל ילד אוהב להיות אצל אבא ואימא בביתהלוי מא

אם זה לא ככה יש בעיה 

הרמב"ם עלה להר הבית!!!!!!!כי אין פיסבוק

 

הרמב"ם (!!!) עלה להר הבית

מי יש שיכול לחלוק עליו????

עצוב שמגיעים למצב שזו שאלה בכלל....יש שם לא תפוס?

שכחנו,פשוט שכחנו מה זה בית המקדש..

בית המקדש זה לא "מקום שיש בו ספקות של כרת", הוא הבית שנקרא שם ה עליו,העבר,ההווה והעתיד שלנו...

כל מה שאנחנו עושים בלי בית מקדש הוא להציב ציונים,לזכור!! 

יש יותר ממאה מצוות שתלויות בבית המקדש אבל זה לא רק זה-המקדש הוא השאיפה,האידיאל,הבשורה שאנחנו צריכים להביא לעולם-חיבור בין שמים וארץ!!1

אז הלוואי שנפסיק לדקלם "ובנה ירושלים" ונתחיל באמת להרגיש את החסר הזה!!!את הבסיס לכל דבר בעולם,היסוד לקשר עם הקב"ה שנלקח ממנו!!!

תחשבו על זה!!

חיי אדם או אדמה קדושה ככול שתהיה אדם קודםאלי בלי
הרמב"ם במורה נבוכים שצריך לכבוש את המקדשדי"מ
ואפילו ב"מלחמה חזקה" מעניין איך עושים את זה בלי לפגוע בחיי אדם...
האם בעליה להר לא מכשילים את השוטרים היהודים שמלויםחיובי
שהם בודאי לא טבלו, ונכנסים גם למקורות האסורים לכל הדעות?
יש מקווה בבסיס מג"ב בהר למי שרוצהיהודי!!
מצחיק מאוד. אתה יודע טוב מאוד שהם לא טובלים ולאחיובי
נזהרים במקומות המותרים. וכל פעם שעולים יהודים בקדושה ובטהרה, כמה וכמה יהודים נוספים עוברים איסור כרת בו זמנית. באמת מעניין אותי תשובה לזה.
לא אמרתי שכולם טובליםיהודי!!

אמרתי שיש להם אופציה לטבול.

זה לא עונה על מה ששאלתיחיובי
איך מכשילים ביודעים את היהודים שמלוים באיסור כרת
לא ניסיתי לענות.יהודי!!

כתבת שבוודאי לא טבלו, הגבתי לחלק הזה של מה שכתבת.

פעם בשבת הגיע לאיזה גבעה רבש"ץ של ישוב מסוייםדי"מ
ואמר לחבר'ה שעוד מעט יגיעו מג"ב לפנות אותם ואם הם לא ילכו עכשיו אז זה יהיה חילול שבת.
אז אחד החבר'ה אמר לו אם אתה לא יורד על ארבע והולך מפה אני מדליק סיגריה,וזה זה יהיה חילול שבת...
בעייה שלהם שהם התגייסו למשטרה והסכימו להיות בהר הבית ולא טבלו.למעט כמה רבנים מהציונות הדתית לא שמענו יותר מדי רבנים שאמרו שאסור ללכת למירון בל"ג לעומר שיוצא במוצ"ש
לאיהודה סעדה

הם נמצאים על מנת לשמור על המקום מפני כיבוש של הגויים, לכן גם מותר להם ללכת שם עם נעליים.

מה זה משנה אם הם טובלים, יש להם את האפשרותכי אין פיסבוק
מדובר בדרך כלל על יהודים שלא מבינים את חומרת העניןחיובי
ואת איסור כרת. לבוא ולהגיד אם הם לא טובלים זה בעיה שלהם, זה מראה על ניתוק מעם ישראל וחוסר אכפתיות. מי שעולה להר אחרי טבילה והזהירות הנדרשת. וכנראה עושה זאת מתוך דאגה לכלל ישראל, שיקח אחריות גם על אחיו היהודים שנכשלים בעוון חמור ישירות בגללו.
אולי תעבור לחו"ל?די"מ
הרי לא מעט שוטרים לא מודעים לחומרת העניין של חילול שבת (שזה גם כרת,אם זה בלי עולם והתראה) ועלולים לעשות איסורי דאורייתא בשבילך.אז אסור לגור בארץ...
מה הקשר? שום שוטר לא מחלל שבת בגללי ואם כן זה רקחיובי
מטעמי פיקוח נפש או דברים שלא ניתן למנוע. כשיהודי עולה להר הבית באופן ישיר הוא גורם לעוד כמה יהודים להתלוות אליו ולעבור על איסור כרת. תענה בכנות, באם אחיך הביולגי לא היה שומר מצוות ורוצה להתלוות אליך כשומר בהר הבית, היית מסכים או נמנע מלעלות כדי לא להכשילו בכרת?
אתה חי בסרט אם אתה חושב ששוטרים מחללים שבתדי"מ
רק כשיש פיקוח נפש.
כן.
טענת השוטרים ניתנת לפירכה כיוון שהם נכנסים משום פיקוח"נאלי בלי
למה מתחמקים מהשאלה ששאלתי, אם זה היה אח ביולוגיחיובי
שאינו שומר מצוות, שאמור ללוות אותך כשומר בעליה שלך להר הבית, האם היית עולה וגורם לו לעבור על איסור כרת או נמנע מלעלות? אני לא מדבר על השוטרים שנמצאים שם דרך קבע, שם זה באמת פיקוח נפש וגם אין לנו שליטה על זה, אלא אלו שמתלויים לכל עליה של יהודים.
עניתי לך.די"מ
דתל"ש מבחינתי זה יותר גרוע מסתם חילוני.קצת קשה להגיד עליו שהוא "תינוק שנשבה" אז אם אח שלי היה כופר ושוטר (שזה דבר גרוע בפני עצמו) ולא היה טובל לפני שהוא עולה להר זה היה מבחינתי "הלעיטו לרשע וימות" הוא רוצה לעבור על איסורים?בעייה שלו.
רחמנות עליך, די"מ, אני מלמד עליך זכות שדברי השטותחיובי
שכתבת הם מתוך קטנות דעת וחוסר מחשבה ולא בזדון. תלמד קצת על מעלתו של יהודי גם בשעת ירידתו, לפני שאתה בחוסר אכפתיות מוכן להכשילו בכיף, וקובע מי יותר גרוע מי.
תלמד גםיהודה סעדה

על חומר עוונו של יהודי שחוזר בשאלה, עם כל מעלתו הוא חוטא ורשע.

חיובי, תלמד קצת רמב"ם הלכות תשובה פרק ג לפני שאתה ממציאברוך עובד ה'

דברים.

אני לא מזלזל בחומרה של מישהו שיורד מדרך הישרחיובי
מה שהרתיח אותי זה הקלות שבה מתנתקים רגשית וערכית מהשני, וכבר לא אכפת להכשילו גם אם הוא אחיך. איפה ההסתכלות על הנשמה? איפה האכפתיות מכל יהודי? כל כך מהר מוותרים על אח יהודי? אם מותרים על יהודי כל כך בקלות מה הפלא שיש כאלה שמותרים על ארץ ישראל כל כך בקלות?
יש עניין לקרב.די"מ

אך זה לא סותר את זה שכרגע הוא עבריין.

זה לא קשור.די"מ
מה גם שהוא לא סתם רשע.או מכשיל אותי.
בגללו אני לא יכול להקריב קרבן פסח (וזה גם כרת...)
למה אנשים להוטים לאכול טריפות?קמנו ונתעודד

בס"ד

 

נא לא להגיב בעצבים לפני שגומרים לקרוא, תודה!

 

למה אנשים להוטים לחלל שבת?

למה אנשים להוטים לאכול ביו"כ?

למה אנשים להוטים לאכול חמץ בפסח?

למה אנשים להוטים לשמוע שירת נשים?

למה אנשים להוטים להעלים מס?

למה אנשים להוטים להשתמט מצה"ל?

 

כי לאנשים קשה עם זה שהמחוייבות שלהם לקב"ה מאלצת אותם לעשות דברים שלא נוחים להם, ולכן, או שהם פורקים עול, או שהם מוצאים היתרים- דחוקים יותר ודחוקים פחות, ולפעמים אפילו משכנעים את עצמם שהם הצודקים ומי שלא עושה כמותם- פושע.

 

לפחות במקרה הזה הרצון (השגוי אמנם) לעלות להר מעיד על תהליך של הבראה נפשית של העם שאולי בסופו נהיה בשלים להקמת המקדש. מתוך הסכמה של כלל העם, בטהרה, ולאחר בירור אמיתי של גבולות הר הבית והמקדש.

איזה איסור יש על מי שהוא לא זב/זבה/נידה/יולדתדי"מ
‏(בעל קרי על פי הבבלי שלא נפסק ברמב"ם!) לעלות להר הבית?
בתהחשב בכך שאין תמימות דעים מולחטת בנוגע למקום המקדשקמנו ונתעודד

בס"ד

 

חשש לכניסה בטומאה למקום המקדש. דבר שאסור בעצם גם לטהורים אם הוא לא לצורך.

כל דבר שאין לגביו תמימות דעים אתה לא עושה?די"מ

אתה מברך על תפילין (אין שום אפשרות לעשות תפילין שכשרות לפי כולם אז זה ספק ברכות...)?

אתה אוכל ירקות עכשיו בשמיטה?לפי הרמב"ם יש איסור ספיחין גם על זריעת שישית.

אתה חושש לחומרא בשקיעה גם לר"ת וגם לגאונים(בצומות,בקריאת שמע וספירת העומר)?

אתה לא ישן על מיטה (כי אולי צריך לישון צפון דרום ואולי צריך לישון מזרח מערב)

 

מה גם שיש טעונים שרחבת הכותל היא גם חלק ממקום המקדש,גם לשם אתה לא הולך?

ביהדות יש דבר כזה שנקרא הכרעה.

בלי זה אי אפשר לחיות.

 

הכרעה היא דבר חשובקמנו ונתעודד

בס"ד

 

בתורה אפילו קיים מנגנון שנועד להשיג הכרעה- קוראים לו סנהדרין. בימינו, כשאין סנהדרין, לא כל אחד יכול להכריע איך שבא לו. בטח בדברים שמתנהל עליהם ויכוח עד היום, ובטח אם אין שום נחיצות להקל בדבר.

למען האמת, בגלל הצורך בהכרעה, הקים הרב זצ"ל את הרבנות הראשית, שתהווה בסיס להקמה מחודשת של הסנהדרין. מה דעתך לשקול את השימוש בפטנט הזה?

זה שההכרעה צריכה להיות בסנהדרין זה נכון.די"מ
אבל זה לא אומר שעד אז אנחנו פשוט חייבים לחשוש לכל שיטה ואסור לנו להכריע (תסביר לי איך כמעט כל עם ישראל לא חושש לרמב"ם ומטלטל בערוב של צורת הפתח ועובר על איסור דאורייתא)
ייתכן שהרב קוק רצה שהרבנות הראשית תיהיה בסיס לסנהדרין,בכל מקרה זה לא הלך לו.
מה שגוי כאן? ל:קמנו ונתעודדכי אין פיסבוק

ל: קמנו ונתעודד.

מה שגוי ברצון לעלות להר הבית?

לקחת משהוא כול כך גדול להפוך אותו לשגוי ועוד לשים אותו בסוגרים, יפה שאת/ה

מוכן לחלוק על הרמב"ם שעלה והתפלל (!) על ההר ולהגיד שהוא עשה משהוא שגוי.

 

אני מקווה שאתה יודע שהטענה שהרמב"ם עלה לא קשורה.די"מ
קודם כל,לא ברור שאכן הרמב"ם עלה להרקמנו ונתעודד

בס"ד

 

רבים נדחקו לומר שהוא עלה רק להר הזיתים. וגם אם לא, לא מפתיע אותי אם יש מסורות ברורות יותר על מקום המקדש שאבדו מאז. בכל אופן, הרמב"ם היה אישיות תקיפה, ואם הוא חשב שהוא יודע מה גבולות המקדש, לא היה לו אפילו צל של ספק שהוא צודק. אני פחות בטוח בעצמי.

מה תעשה כשתחתן (או שאולי את כבר נשוי)די"מ

יש גם הרבה מחלוקות בנידה,תמיד תמיד תחמיר?

אני אשאל את הרב שליקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אני אשאל את הרב שלי ואשתדל ללכת בעקבותיו.

אבל אם הוא יגיד לי שרב גדול יותר, שידוע כבקי יותר אמר אחרת, אני לא בטוח שאני אפעל בהוראת הרב שלי. כל שכן אם הוא יגיד לי שהוראת הרבנות הראשית היא אחרת.

רוב הרבנים הגדוליםדי"מ

הסיבה שהם מתנגדים אינה הסיבה שכתבת.

 

הרבנות הראשית אין לה שום ערך וחשיבות בפסיקת הלכה.

 

 

ותענה לתגובה הזאת

אני לא מכיר רב שמתיר לאכול טרפותיהודה סעדה

וכל הדברים האחרים שכתבת, אני מכיר רבנים רבים שאומרים לעלות. אפילו הרב דוד חי הכהן שהתנגד לעלייה להר אומר לעלות.(רק השבת התארחו בישיבתי אנשים מבת ים ואחד סיפר על העלייה שעשו עם הרב).

אני מכיר רבנים שמתירים לשמוע שירת נשיםקמנו ונתעודד

בס"ד

 

וגם רבנים שמורים שאסור להתגייס לצבא.

 

אבל זה לא הפריע לרב ליכטנשטיין שליט"א לומר שהוא לא מכיר שום היתר לשמוע שירת נשים. או להשתמט.

אם הרב ליכנשטיין אמר זה וודאי נכון...די"מ

אם כל הכבוד שיש לי לרב ליכנשטיין הוא עדיין לא סנהדרין או נביא.

לשמוע שירת נשים מאשה ממש אני גם לא מכיר היתר ולא שממעתץי על רב שמתיר.לשמוע הקלטה ייתכן מאד.

 

ללא ללכת לצה"ל זה דבר הגיוני בהחלט.

 

(חוץ מזה שלפי מה שידוע לי הרב ליכנשטיין מתיר לעלות להר הבית,לא?)

באמת לא ברור מאיפה הביאו היתרים,יהודה סעדה

 יואילו אותם רבנים להתעמת עם גדולי הפוסקים בדורנו בראיות חותכות מהגמרא, ראשונים ואחרונים. ולא על גבי העיתון אלא על שולחן אחד שם יתלבנו הדברים, אני יכול לחתום לך מי יצא כשידו על העליונה.

אבא שלי גר ברחוב כבר 2000 שנה ואנחנודרדס צהוב

שואלים למה צריך לעלות לבית שלו? 

 

אנחנו עדיין גרים ברחוב! 

הלב שלנו עדיין קרוע ומרוסק!

הבית שלנו חרב!

הבית שבו אבא היה משתעשע עם אמא מאות בשנים. 

אז הילדים המתוקים אבלים ומשתוממים

וליבם הדואב קורא להם 

 

בואו נעלה אל הבית 

בואו נראה מה אפשר לעשות.

בואו לפחות נשתוקק.

לפחות נכסוף הביתה בתכלית הכוסף. 

ואז גם נעשה מה שאפשר.

עד שאבא ואמא יחזרו הביתה.

ושמחת עולם על ראשנו.

 

איזה פיוטי זה יצא לי.

סליחה 

לא התכוונתי...

 

כי רוב מניין ובניין רבותינו לימדו שזה איסור כרת?איש_בנימין
מה איסור כרת?יזהר

לעלות להר הבית?

המציאו הלכה חדשה?

 

 

 

 

התכוונת אולי: ספק איסור כרת. וגם זה - צריך עיון גדול.

מי שאומר שמי שעולה להר הבית בודאי עובר על כרת,די"מ
הוא עם הארץ.
לכל אחד יש מצוות שחביבות עליו במיוחד.דתי

אני מניח שהתשוקה לעלות להר הבית קיימת בכל יהודי רק יש כאלה שמדחיקים את זה.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימוןאחרונה

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך