~~~~~ הבהרת הנהלה ~~~~~ענבל
בס"ד

חברי פורום נוג"ה היקרים,

נראה שכמה דברים חשובים נשכחו כאן בסערת הדיונים.
אנא קבלו זאת כתזכורת ואל תעמידו אותנו במצבים ממש לא נעימים.

דבר ראשון:
מערכת הפורומים יושבת באתר שיש לו חוקים ויש לו בעל בית.
בדיוק כמו שלא נבוא לחברים ונעשה ככל העולה על רוחנו, כך גם פה עלינו לציית לחוקי האתר בעל הבית.

להלן כמה מהחוקים שכנראה נשכחו:

חוק ראשון:
לא יהיה פה זלזול ברבנים ודעתכם האישית על כל רב ורב לא ממש משנה למישהו.
כל אדם שאתם יודעים שתכלס מגדירים אותו רב (אל תיתממו ואל תהיו ראש קטן, אתם יודעים) רשמו לו כתואר את המילה "רב". אם לא תעשו זאת הודעתכם תיערך.
אה וזה לא באמת קריטי לנו אם זה יגרום לחלקכם להרגיש דיקטטורה.. מעולם לא טענו לדמוקרטיה.

חוק שני:
הפורום הינו פורום דתי על כל המשתמע מכך.
אי לכך ובהתאם לזאת- מילים גסות ולשון הרע מקומם לא פה!!
הודעה שתהיה בה מילה גסה- תיערך.
הודעה שיהיו בה כמה מילים גסות- תימחק.
הודעה שתדבר על דברים שהצניעות יפה להם- גם תימחק.
משפט בהודעה- ייערך.

דבר שלישי:
כפתור הדווח נועד גם בשבילכם וגם כדי לייעל את הטיפול שלנו.
בבקשה הקפידו ללחוץ עליו כשאתם רואים משהו בעייתי וכמובן להוסיף מספר מילים על מה הבעיה.
מסרים רגילים בלי ה"דווח" הרבה פחות יועילו כי נצטרך לרוץ בפורום לחפש על מה מדובר ואנחנו לא תמיד נבין.
בבקשה הקפידו להשתמש בו.
הוא כאן בשבילכם ובשבילנו.

דבר אחרון- תזכורת:
שלושה מנהלים יש לפורום הזה והם רשומים כאן למעלה. אל תתבלבלו עם מנהלי פורומים אחרים, חבל להוציא עליהם לעז.
כמו כן, וזה דבר שנוגע לכל מנהלי הפורומים באתר, אנחנו כפופים למערכת חוקי האתר ללא כל קשר לדעתנו האישית.
אנחנו מחוייבים להוסיף את התואר "רב" גם אם במציאות היומיומית איננו מכנים אותו כך.
אנו מחוייבים למחוק דברים גסים או שהצניעות יפה להם, גם אם במציאות אנו מדברים כך או יודעים את זה.
אין פה קשר ועניין למי אנחנו.
ואולי אפילו תופתעו כשתראו כמה כל מנהל שונה מעמיתי ברוב הבחינות..

עד כאן.
בברכת גלישה נעימה.
ועוד דבר-ענבל
בס"ד

אנחנו לא כל היום כאן ולכן אנחנו לא מטפלים באותה דקה.
אמרתי בעבר ואומר שוב-
מספר הפלאפון שלי לרשותכם.
אם שרשור מסוים או הודעה מסוימת מציקים לכם ממש או נראים לכם כזקוקים לטיפול דחוף אנא שלחו לי הודעה ואשתדל לטפל בהקדם.
את מספר הפלאפון שלי יש בערך לכל אדם פה ומי שאין לו וצריך יכול לבקש ממני ולאחר בירור פרטים בסיסיים אתן.
אם לא אהיה מחוברת כשתראו הודעה זו אז יש מלא אנשים עם המספר.
אני מרשה להעביר אותו לאנשים שיש לכם בטחון בהם.
אין צורך לחכות לאישור ממני, האישור הזה תקף.

כמו כן אני חוזרת ומזכירה- הפורום מיועד גם לגילאים צעירים. יש דברים שאצל הגדולים אין בעיה לכתוב אבל פה הם יהיו קשים מדי או בוטים מדי, אנא נהגו ברגישות.

לכל תלונה/בקשה/הארה/אחר אנחנו תמיד באישי..
בציפיה לשיתוף פעולה.
מה זה "צעירים"?!די"מ
‏12-13 כבר מחויבים במצוות ובוגרים לכל דבר (מלבד דיני שמיים)
ועדיין יש דברים שלא צריך לדעת בגיל הזה.ענבל
מי מגדיר מה אסור לדעת?צעיר רענן

אולי כדאי שיכתבו פה רשימת דברים שאסור להם לדעת.

ב' - אולי תוכלי בבקשה לכתוב את הפרמטרים לרב. בגלל שאני מפחד להתבלבל...

לכאורה אם רב זה מי שהוציא תעודת רבנות אז אני צריך לכתוב שלום אלישיב זצ"ל בלי התואר רב? לכאורה גם משה בן מימון כי הוא לא עשה תעודת רבנות של מדינת ישראל?

ואם רב קונסברסיבי או רפורמי שעשו רבנות האם הם גם רבנים?

אולי נעשה חוק פשוט שכל שם של גבר (אולי גם אישה, אני כבר לא יודע...) נכתוב לפני זה "הרב"...

אני מניחה שאתה ציניחפרנית גאה=)
ושאתה יודע בדיוק למה ענבל התכוונה. רב, הוא מי שנחשב וידוע בציבור כרב. גם אם אתה לא מחשיב אותו כרב, או לא מסכים אם דעותיו, על דפי הפורום תקרא לו רב.
מה עם ישוע?די"מ
שניכם עושים עכשיו בדיוק מה שביקשתי לא לעשות.ענבל

בס"ד

 

אתם ראש קטן ומיתממים.

 

כולנו יודעים למי התכוונתי וכולנו יודעים למי אני מתכוונת.

 

אל תשחקו אותה כאילו אתם לא מבינים, שניכם ילדים גדולים, עשו לי טובה ובואו לא ניכנס לפינות הקטנות והמיותרות האלה.

ולאלישע בן אבויה מותר לקרוא בלי התואר רב?צעיר רענן

גם בזמנו האורטודכסיה הכוחנית והדורסנית שללה ממנו את הזכות להיות רב.

בקיצור,
ההגדרה לחייב לקרוא רבנים שהם רשעים רבנים זה פשוט ביזיון שלכם.
במגילת העצמות שלכם כתוב מדינה יהודית ודמוקרטית לא?
 

^^^^^^די"מ

הערה על מגילת העצמאות לא הייתה קשורה.חוץ מזה אתה צודק.

 

אני יכול להגיד שישוע היה רב.

אני לא רואה למה כל מי שאנשים קוראם לו רב בהכרח הופך להיות רב.

מדובר פה במקרה של רב שסרח לא הקשיבב לרבנים גדולים שאמרו לו לא לפסוק בעניין.רבנים גדולים יצאו נגדו.

 

זה צריך להיות ברור כמו שאדום זה אדום...

רבנים שמחטיאים את הציבור זה קו אדום!

אדם שלא מגיע לבי"ד זה קו אדום!

 

כנראה שאצלכם כמו אצל אותו רב כבר לא מבינים מה זה אדום...

אדם שלא מגיע לבית דין זה קו אדום?ותן טל

למה? באיזה הלכה כתוב שאדם חייב להגיע לבית דין של רבנים לא סמוכים?

 

למה רב כזה או אחר חייב להקשיב לרב כזה או אחר, אפילו אם לרב השני יש בית דין והוא "קורא" לרב האחר לבוא לדין אליו - איזה סמכות יש לאותו רב על הרב האחר?

 

ובמיוחד (אני לא יודע לאיזה מקרה אתם מתכוונים, אז אחשוב שזה מקרה מסויים שאני מכיר) - אם יש רבנים שתומכים לכאן ולכאן - וגם רבנים גדולים מאוד לכל כיוון - מה הופך רב אחד ליותר גדול מהשני שאם הוא אמר לרב השני לא לפסוק בעניין מסויים אז הוא חייב לנהוג ככה?

 

גם לבי"ד לא של סמוכים יש סמכות.די"מ

ומנדים את מי שלא מגיע לבי"ד גם אם הם לא סמוכים.

 

 

אם רב טוען שרב מסויים הוא רבו ואותו רב אומר לא לפסוק זה נראה לי די ברור שזה מורה הוראה בפני רבו.

ואף אחד לא התיר לו לפסוק שאדום זה לא אדום.

זה עניין של עובדות.

קודם כל, מקור למה שאמרת כעת יש לך?ותן טל

דבר שני, אגב, יש בתי דין שונים ויש גם כתבי דין שמנקים את מי שאתה מדבר עליו. כעת, לאיזה בית דין הרב חייב להקשיב אם יש דעות לכאן ולכאן?

 

אם יש רב שפוסק ככה ורב שפוסק אחרת?

 

לעניין רב שקורא לרב מסויים רבו, אתה צריך קודם להוכיח שזהו רבו היחיד ושהוא באמת מגדיר אותו כרבו, ולאחר מכן גם לבדוק עם אותו רב שלא מקשיב לרב השני, למה הוא לא מקשיב אם הוא קורא לו רבו, ולשמוע את תשובתו. אתה עושה קיצור דרך ומחליט לעצמך את כל הדברים האלו, בלי בכלל לדעת מה הרב שעליו אתה מדבר חושב - וזה הבעייה, שאולי תשלם עליה בעולם הבא.

 

לגבי מה שכתבת לפני הסוף - אני לא מתייחס כי אתה נכנס לפרטים שגם אתה לא יודע , וגם אני לא, אז זה יהיה טימטום להתייחס לפרטים, רק בכללי אגיד לך - שהתורה התירה לחכמים לפסוק, ואתה לא יכול להגיד  "אף אחד לא התיר לו..." - כאשר אתה לא יודע את המקרה עצמו, ולא מבין בנושא, וכו' וכו'.

 

 

ונוסף על דברי ותן טל-אני77

גם אם אתה צודק, זו אחריות בית הדין לפרסם שהוא פסול לפסיקה, ולא אחריותך. כשאתה אומר את זה-זה בגדר לשון הרע, וגם לענין תועלת-אפילו אם זה אמיתי אסור להאמין לך (מקסימום כבדהו וחשדהו, מה שאומר שצריך גם לדרוש ממך לכבד.)

כשמישהו העלה לפה את מה שהבי"ד כתבודי"מ

אז מחקו לו את זה.

אז אתה מחזק את דברי. לא יעזור לך כאן.ותן טל

כאן יש כללים מסוימים ועל פיהם יפעלו. אם כאן לא יקבלו דברים כאלו - אתה לא צריך לכתוב את זה כאן. אין בזה שום תועלת ושום מצווה. להיפך, אולי זאת אפילו עבירה, כמו שכתבתי, שכשם שמצווה לאמר דבר הנשמע כך מצווה שלא לאמר דבר שאינו נשמע...".

 

והחוקים כאן בפורום קובעים שזה דבר שלא נשמע. נקודה.

 

כל טוב

לא החוקים קובעים הם זה נשמע או לא.די"מ

אני לא צריך לשכנע אותך או את מנהלי הפורום.

יש פה עוד אנשים חוץ ממכם שקוראים בפורום.

ולגבי לא מעט מהם שייך מצוות הוכח תוכיח.

לא נכון. כי זה יימחק.ותן טל

ובנוסף זה פשוט גם יחסום אותך מהפורום ויותר לא תוכל לכתוב כאן גם דברים חשובים.

 

האם שאלת את הבעלים של המקום האם הם מרשים לך לכתוב את זה או לא? כי אם לא, ייתכן שיש פה גם גזל דעת של ממש של בעלי הפורום. 

 

וסתם בנימה אישית - חבל שיחסמו אותך מפורום זה/מכל הפורומים. טוב לא יצא מכך לא לך ולא לפורום...

 

ואם ככה, אז למה אתה לא כותב את האזהרות עליו? קדימה... אם קיים מצוות הוכח תוכיח, אז למה אני לא רואה אותך מוכיח?

 

(בנוסף לעובדה שראיתי שכתבת לענבל שאין לך בעיה לקרוא לו - כאן, אני מניח - רב - אז מה עם ההוכח תוכיח שאתה מדבר עליו? איך זה מסתדר?)

עד שזה ימחק אנשים יקראו את זה.די"מ

צריך לדעת איך לתמרן נכון.נראה לי שברוך השם אני מצליח.

 

 

 

אין איסור לקרוא למישהו רשע רב.ואני בכלל לא רואה ברב כתואר כבוד גדול כל כך,האמת היא שכשאני קורא לרב שלי רב יש לי קצת מצפון...

גם הרמב"ם כשהוא יוצא בחריפות באיגרת השמד נגד "אותו הרב" קורא לו  "רב"  אך כשקוראים לו "אותו הרב" זה עושה קונטציה ל"אותו האיש"....

איפה מתמרן? כתבת לענבל שאין לך בעיה עם דבריה.ותן טל

ואני לא רואה אותך כל יום מפרסם כאן דברים נגד אותו רב, כדי למנוע את הציבור...

 

הרי גם אני וגם אתה מודעים לעניין שלאחר הפעם השנייה אתה תיחסם מהפורום. נכון? אז אל תיתמם...ברור לך שבגלל זה אתה לא כותב. אם לא היו מאיימים עליך שתיחסם, היית מזמן מציף את הפורום בעניין הזה. 

 

אבל אתה יודע שאתה לא יכול לעשות את זה יותר מפעמיים, או אולי יותר מפעם אחת...

 

לגבי מה שאמרת על מישהו רשע - יש לך מקור לזה??? הרי אני יודע שהלכתית אסור להסתכל בפניו של רשע - אז לקרוא לו רב? והרי ברור שרב זה כינוי לאדם שהוא למד תורה רבה, בעבר זה היה גם שהוא סמוך מפי סמוך, היום רק שיש בו תורה רבה - והרי אדם רשע לא משנה כמה תורה יש בו, הוא רשע.

 

אם אסור להסתכל בפניו - מותר כן לקרוא לו רב? מה המקור ההלכתי שלך לזה???

(שים לב שערכתי את הודעתו.ענבל
בס"ד

הוא לא ממש רשם שהוא מוכן לקרוא לו רק "הרב" )
אוקי. אז האם זאת הייתה אזהרה ראשונה?ותן טל

 

האם הוא כתב משהו בגנותו של אותו רב?

 

(ובכלל - מתי אתם חוסמים משתמש שכותב בגנות רב כזה או אחר? אחרי פעמיים/שלוש שהוא עושה את זה - ביחס לאותו רב, או ביחס לכמה רבנים, נגיד פעם אחת הוא קיבל אזהרה על רב 1, בפעם אחרת כתב על רב שני, וקיבל אזהרה עליו, ופעם שלישית כתב על רב אחר וקיבל אזהרה אודותיו - זה יספיק כדי לחסום אותו או שצריך ששלושת האזהרות יהיו על אותו רב?)

זה היה מעשה שחשבתי שיחתום את הדיון.ענבל
בס"ד

מסתבר שטעיתי..

נו שוין, גם אני בנאדם וגם אני טועה..

בכל אופן, חסימת משתמש נעשית לאחר מחשבות רבות ובהתחשב בהרבה נתונים.
אם זה מגמתי זה לא משנה לנו אם זה ברבנים שונים.
התכונתי לומר שהם ידאגו לפרסום של זה.אני77

לא רק שתביא מכתב בשמם.

 

אם מדובר בבי"ד רציני עם כוונות רציניות, הם יכולים למצוא דרך לפרסם את מה שהם רוצים.

ולמה אסור לי לעזור להם להסיר מכשול?די"מ

בשביל למנוע מאיסור מותר להראות בפני רבו (וזה הרי המקור לבמקום שיש חילול השם אין חולקין כבוד לרב)

 

אבל יש כאן לא רק שאלה של סמכות להורות,אני77

אלא שאלה על עצם האמינות של דבריך. ואדם שלא ראוי להורות-אסור לו להורות גם כדי למנוע מאיסור, רק מותר לו לומר שכך וכך שמע, ופה שיש חשש ללשון הרע, לפחות מצד השומעים, ועוד לשון הרע על ת"ח, אין שום תועל במה שתגיד, ואם אתה כ"כ משוכנע בדבריך, לך ותנסה לגרום לביה"ד לפרסם על אותו רב את דעתם. (כמובן, אחרי שיזהירו אותו ויודיעו לו ויתנו לו הזדמנות לחזור בו, דבר שיכול למנוע הרבה בעיות ומחלוקות מיותרות, וגם יש בו משום דרכי שלום וד"א, וגם מצות תוכחה.)

 

כל עוד זה לא יקרה-אנשים לא יכולים להאמין לך, גם אני ראיתי בעבר את הדברים שאתה מדבר עליהם, ואע"פ שאיני יכול לדעת בודאות שזה לא נכון, אני מרגיש שאי אפשר להאמין לזה כל עוד זה בא בכאלה כלים. ולכן הדבר מוטל בספק, וממילא הנטיה היא להעמיד דבר על חזקתו...

 

(חוץ מזה, שמשום מה, אני שומע את הקול שמתנגד לאותו רב רק מכיוון של אנשים שמתנגדים לדעותיו באופן כללי, מה שלא תורם לאמינות של דבריהם.)

יש ראיות ברורות ונרחבות, מכמה כיוונים שונותיזהר

פרוטוקולים ארוכים של דיונים, עדויות מצולמות, מוקלטות ומוקלדות, רבנים רבים שהצטרפו לעניין ועוד ועוד.

אתה ודאי מבין שהבמה הנוכחית לא מאפשרת להביא מזה כלום. אם אתה באמת דורש אמת ורוצה לראות את הראיות בעצמך, ולשפוט - אתה מוזמן לאישי.

(תודה.)ענבל
אני אתנהג עכשיו כמו ילדה מוגבלת אבל באמת שאני לא נכנסת לזה.ענבל

בס"ד

 

אלו חוקי האתר.

לאלישע בן אבויה אל תקראו רב, כנ"ל ליש"ו.

באמת שאני לא נכנסת לויכוח הזה כי זה לא משנה מה דעתי האישית [אם זה עוזר לכם אז בבית שלי לא קוראים לרב הזה הרב.

אם כי אני כן קוראת לו כך].

 

אלו חוקי האתר, אתם תכבדו אותם.

אם לא, תקבלו אזהרה אחת, שתיים ותיחסמו.

בחירה שלכם אם להיות קטנוניים או ליישם.

אין לי בעייה לקרוא לו רב.די"מ
עבר עריכה על ידי gbck630 בתאריך א' בכסלו תשע"ה 15:06


שמחה שהגענו להבנה ענבל
טוב המורה....צעיר רענן


תודה על הזלזול. מעריכה.ענבל
טעות אחת - אף אחד לא חייב אותך לקרוא לרב שבעיניך הוא רשע,ותן טל

בשם כלשהו.

 

אתה לא חייב להתייחס אליו, פשוט. אם בעיניך הוא רשע - אל תתייחס אליו ולו פעם אחת בפורומים. אתה לא חייב להזכיר את השם שלו או אותו, ולא חייב לענות לתגובות שמדברות עליו.

 

אם אתה בוחר להזכיר אותו בשמו - אתה מחוייב לכללי הפורום. בחירה שלך אם לדבר עליו או לא לדבר עליו. אם בעיניך הוא רשע שאסור לדבר עליו, אז אל תתייחס אליו בהודעותיך.

יש מצווה להוכיח ולהזהיר מפני רשעים.די"מ

וביערת הרע מקרבך.

לא באתר. כי זה בכל מקרה יימחק. כשם שמצווה לאמר דברותן טל

הנשמע, כך מצווה שלא לאמר דבר שאינו נשמע". כשיוצאים מנקודת הנחה שמבחינת הפורום זה דבר שאינו נשמע, וימחק כאשר ידווח עליו, ואף במקרה הצורך יביא לחסימתו של אותו משתמש מהפורום - אזי גם אם אתה אישית חושב על אדםכזה או אחר שהוא רשע, אין לך חיוב לכתוב את זה באתר.

 

(אגב, כמובן צריך לדון מיהו המוסמך לקרוא לאדם כזה או אחר רשע, ובמיוחד כשרבנים גדולים מאוד תומכים באותו רב, ולשיטתם כאשר אתה אומר דברים כאלו אתה דווקא עובר עבירות גדולות מאוד של ביזוי תלמידי חכמים...)

אתה יכול לכתוב מה שאתה רוצה,ענבל

בס"ד

 

מקסימום נערוך לך.

 

[אין בזה משום עידוד לא לשים לב למה שאתם כותבים, אבל אם זה המשחק שאנחנו הולכים לשחק אז בכיף..

שנינו יודעים שאין לי הגדרות מדויקות ושנינו יודעים שאתם גדולים וחכמים מספיק כדי לדעת].

נערוך, או נמחוק..יזהר
במקרה הצורך, כן, גם נמחק.בן-ציון
^^^^ וזה יקרה אפילו בלי ייסורי מצפון.ענבל
כדי שלא תתבלבל-אני77

מי שיש קבוצה משמעותית (מעל חמש מאות איש, ביניהם שני רבנים העונים להגדרה, משה ואהרון הם הראשונים) של יהודים אורתודוקסים (ובשבילך-שחושבים שהם אורתודוקסים, ומתנגדים לזרמים המכונים קונסרבטיביים או רפורמים) שחושבים שהוא ראוי להורות, הוא רב. (לא צריך שיכירו אותו אישית, רק שאם יכירו אותו, יסכימו שהוא ראוי להורות.) סבבה?

(זאת לא ההגדרה המדויקת, אבל אני חושב שיש חפיפה כמעט מלאה בינה לבין ההגדרה המבוקשת בפורום, ככה שכדי למנוע את החשש המעשי שתתבלבל, נראה לי שזה מספיק. וזה שכתבתי "מבוקשת" ולא "מדויקת" זה כי אולי ההגדרה האמיתית היא דוקא סמוך מפי סמוך וכדו' מגבלות כאלה, וכדי לחמוק מזה לא דיברתי על מדויקת, אבל עבור הפורום זה כן מדויק.)

לגבי אלישע בן אבויה ויש"ו-אני חושב שמוסכם על היהדות האורתודוקסית לדורותיה שאינם ראויים להורות.

 

מתנצל על עודף החפרנות ודקדקנות-זה מה שהזמנת.

 

 

נ.ב. זו->א - האות אל"ף. והשלב הבא הוא צביטה באוזן כידוע ליודעי דבר.

הו תודה.. תקשיבו לו. מזל שאתה קיים.. ענבל
בס"ד

ההגדרה שלו בהחלט מקובלת עלי למי שלא הבין..
איזו הגדרה מוזרה.יזהר

אם יש אדם ש500 אנשים שמגדרים את עצמם אורתודוקסים חושבים שהוא ראוי להורות, אבל 50,000 אורתודוקסים אחרים חושבים שהוא לא ראוי להורות - נהיה חייבים בכבודו כנושא משרה רבנית?

 

 

אגב, מה בדבר אנשים שהוסמכו לרבנות אך לא עוסקים בתחום, כגון: עימנואל שילה, חגי לובר?

 

ושאלה נוספת: האם אנו חייבים להוסיף את התואר רב גם לאנשים שמערכת החדשות של ערוץ 7 אינו מקפידה על כך לגביהם?

תשובותהנסיך חצוי-הדם
א. כן, כדי לא לפגוע באלו המכבדים את אותו רב, גם להם יש רגשות ופוגע בהם שאתה מזלזל בו.

ב. לא, רק מי שנהוג לקרוא לו כך. החוק לכנות בשם רב בפורום זה הוא לא בהתאם לרמה התורנית אלא לנורמות של משתמשי הפורום. מה עוד שרוב אלו שלא מתקראים כך ביום יום לא ירצו שתקרא להם הרב למרות שמבחינה תורנית ראויים לכך.

ג. לא, מערכת הפורומים היא חלק מערוץ 7 ואם הערוץ לא מקפיד על כבודו של אותו רב לא מחוייבים המשתמשים בפורום לכבד אותו. כדוג' הרב שי פירון.
אם כי משתמש החפץ לכבד אותו- שיהנה.

מקווה שזה מספיק ברור. שאלות נוספות ולא קטנוניות יתקבלו בברכה.
אז כל העניין זה רגשות הציבור?יזהר
כן.אני77

כבוד תלמידי חכמים.

כבוד, כפי הידוע לי, מקבל ביטוי משמעותי ברגש.

 

כמובן, הבעיה היא לא שאנשים יפגעו, אלא שהמערכת הרגשית שלהם תקלוט מסרים שמרחיקים אותם מהקב"ה.

לדעתי אתה טועה.יזהר

הרבה דברים יכולים לפגוע באנשים בפורומים, גם היחשפות לדעות שלדעתם הן הרסניות. זה עוד לא הופך את זה לקו אדום.

הבעיה בזלזול בת"ח היא עצמית - זה אסור ע"פ ההלכה, ולכן בפורום שאמון על ערכי התורה - זה לא עובר.

מצוין! מקובל עלי לגמרי!הנסיך חצוי-הדם
אני מסכים עם הטענה.אני77

רגשות הציבור הם רק הביטוי החיצוני לזלזול בת"ח. הבעיה היא עצם הזלזול.

לגבי ג' - אתה טועה., למיטב ידיעתי.ותן טל

מעבר לעובדה כמובן שמאוד קשה "להגדיר" מי "הערוץ לא מקפיד בכבודו". 

 

ובכל מקרה, אם יש לך שאלה כזאת או אחרת לגבי רב כזה או אחר - תשאל את הרבנית מלמד או את הרב מלמד. בסוו של דבר הם המחליטים העליונים.

 

ולגבי הדוגמא שהבאת, אני מוחה. ידוע לי שגם אותו צריך לכבד בפורומים על אף שאתה ואולי עוד רבים לא "מאושרים" ממנו.

מקבל את הביקורת יישר כחהנסיך חצוי-הדם

אני באפן אישי משתדל לומר הרב פירון.

בהרבה אייטמים בערוץ הוא הופיע כ"השר פירון", או סתם "פירון".יזהר

למה אני צריך להיות יותר צדיק מהערוץ עצמו?

 

 

(ברור שכל הדיון הוא על אנשים שמצד עצמי אין לי בעיה לבזות אותם כי הם לא רבנים אלא רשעים. רבנים אמיתיים - אני לא צריך את הכללים פה כדי לשמור על ההלכה.)

לשאול את הרב מלמד של עכשיו אוצעיר רענן

את הרב מלמד וישיבת בית אל של לפני חמש שנים? האם זה רק נטו הרב מלמד, או עוד רבנים חשובים בישיבה שלו כמו הרב אביהוא שוורץ?

האמת שהתלבטתי אם להוסיף,אני77

שמי שמקובל להזכיר את שמו בלי הכינוי רב, לא צריך.

זה עונה על כל שלוש השאלות.

 

(בכונה כתבתי מי שמקובל להזכיר את שמו בלי לכנותו רב, ולא -מי שלא מקובל לכנותו רב.)

מה לעשות שאתה לא המנהלים של הפורומים...ותן טל

 

לא מתאים לך החוקים האלו, אתה לא חייב לכתוב כאן.

 

שאלות שונות בהקשר לזה, התלבטות לגבי אדם כזה או אחר, אתה יכול להפנות למנהלים עצמם.

זה בדיוק מה שעשיתי - הפניתי שאלה למנהלת.יזהר
אני מתכוון, להבא, ולא על גבי הפורום...ותן טל

אלא בשאלה אישית למנהלים.

 

כי מעתה והלאה לשאול שאלה כזאת על גבי הפורום עצמו, תהיה דרך מחוכמת ו"יצירתית" להמעיט בכבודו של אדם שאתה לא רוצה בכבדו, כאילו במסווה של "שאלה תמימה" - ועל כן אמרתי, שאם יש שאלות ספציפיות אפשר לשאול את המנהלים, כשהתכוונתי, למשל, ב"מסר למנהלים", או בפנייה אישית למנהל/ת.

 

כל טוב.

אבל כאן זה לא שאלה ספציפית, אלא דיון עקרונייזהר

ולכן נאה לו להיות ציבורי.

להגיד שוב? אמרתי להבא.ותן טל

מה שהיה עכשיו היה. עבר. חלף. אין עניין להתעסק בו. אמרתי להבא, שאם יש לך שאלה על רב כזה או אחר  - ייטב אם תעשה את זה באופן אישי למנהלים (אם אתה מתלבט האם לרב כרוביהו בן חלקיהו צריך לקרוא רב או לא - אז תשאל באישי את המנהלים. לכתוב כאן על גבי הפורום "שאלה למנהלים - האם צריך לקרוא לכרוביהו בן חילקיהו רב או לא?" - זה עצמו כבר התנהגות לא ראויה, ובמסווה של שאלה, כבר פגיעה בכבודו של רב. )

 

מקווה שהובנתי.

תשובות (בלי להיכנס לדיון. אני הצד הטכני פה):ענבל
בס"ד


א. כן
ב. לא. יש כאלה שנהוג לכנותם רב. השמות שהזכרת אינם כאלה.
ג. כן. אם כי במקרה של שאלה ספציפית אפשר לפנות אלינו על מנת שנברר את העניין עם הרב מלמד. כמו במקרה של שר החינוך.
אבל אם כל כך כואב לכם לקרוא לאנשים כאלה בתואר, מצאו דרכים יצירתיות להתחמק מהעניין.
אה ועוד משהו-ענבל
בס"ד

מערכת הפורומים וערוץ שבע הם לא ממש אותו דבר.
לכן חוקינו לא קשורים למה הכתבים מחליטים לרשום.
אדרבה ואדרבהיזהר

מה שהערוץ מרשה לעצמו לכתוב בשמו - צריך להיות מותר לאנשים מבחוץ שרק נמצאים באתר מקל וחומר.

אז חידשתי לך.ענבל
בס"ד

חוקי הפורום הם חוקי הפורום בלי קשר לאיך הכתבים קוראים לאנשים.
ספציפית על שר החינוך אני מוכנה לבדוק לך.
אני מאמינה שבגלל הוספת התואר "שר" הם לא מוסיפים גם הרב.

בכל אופן גם לרבנים כמו שר החינוך צריך לקרוא רב.
איך אתה מעז להשוות שלטון דתי לשלטון לא דתי?אני77

להציק לאנשים כדי להשיג מטרות זו דרך מקולקלת שבאה מלמטה למעלה במקום לבוא מלמעלה למטה, דרך התובנה והמחשבה אל המעשים. (ואגב, גם דרך השלטון-זה נחשב מלמעלה למטה, לעומת דרך האזרח הקטן שזה מלמטה, ולכן מן הראוי שהאזרח הקטן יפנה לשלטון שיפעל.)

מאבק שמשחק על הגבולות, זה עצמו קטנוניות. תפעל בגלוי. למה לפעול מתחת לאדמה? אתה לא מאמין שיקשיבו לך? אם יש לך מה לומר-תעשה את זה, ומי שהוא ירא שמים דבריו נשמעים. אם אתה רוצה לערער את כח השלטון, אז זה פשע כלפי השלטון. וכשמדובר בשלטון לא דתי-אז מילא. לא כ"כ אכפת לי, ויש סיבות מספיק טובות כדי להציק לו גם ככה. אבל כשיש מערכת דתית שמנסה לשמור על סדר, ואתה מציק לאנשים ומבלבל את הסדר, אתה מזיק לחברה, ואתה צריך לקחת את זה בחשבון. גם אם אתה עושה דברים שמגמתם טובה, יכול להות שאתה פועל בדרכים מושחתות.

ובכלל, גם בתורה רואים בכמה מקומות שהיחס למי שפועל מתחת לשולחן גרוע יותר. "ארור מכה רעהו בסתר", גנב משלם יותר מגזלן.

 

ברגע שאתה לוקח רעיון ובמקום לפעול לשכנע אתה נלחם, אתה יוצר תודעה שהחברה בה אתה חי שונה מהחברה בה אתה נלחם. ואם החברה שלך היא לא כל מי שרוצה לעבוד את ה', אתה בבעיה חמורה. (וגם הרשעים, שרוצים לעבוד את ה' הם בכלל החברה, ואפילו הטמאים שצריך לשלח מחוץ למחנה, הם חלק מהחברה, רק שא"א לנהל איתם יחסי קירבה.)

למה לא לפעול בגלוייזהר

זה מאוד פשוט: כי ימחקו את ההודעות.

 

המאבק הוא לא "להפיל את השלטון" בערוץ 7. לא הבנת נכון. המאבק הוא בהנהלה, על נושא ספציפי.

 

לא יודע את הוצאת מדבריי את כל מה שהבנת בהם...

*אתהענבל
*איך. זה מה שהיה אמור להיות שם..יזהר
אין לך ולא יכול להיות לך מאבק בהנהלה פה.ענבל

בס"ד

 

אני כפופה למנהלי על שכפופים לרב מלמד.

 

הרב זלמן מלמד למי שהסתבך.

 

מוזמן לפנות אליהם ולשטוח בפניהם את טענותיך.

זה לא באמת מאבקיזהר

זה משחק על הגבולות.

שם מכובס וקטנוניהנסיך חצוי-הדם
הבהרתי למטה מה הכוונהיזהראחרונה
אני לא חושבת שיש מה לשחק איתנו.ענבל

בס"ד

 

הגבולות שלנו נראה לי מספיק ברורים לך.

אתה סתם בוחר להתעלם.

אני77 הגדיר יפה.

ואני חושבת שאני הבהרתי את עצמי מספיק.

אין לי שום עניין לשחק עם אף אחד מכם.

לכל תלונה על חוק כזה או אחר יש מנהלי על שישמחו לעמוד לרשותך.

גם לי אין עניין לשחק. הייתי שמח לכתוב דוגרייזהר

לא מתאפשר, והעניין עצמו חשוב - אז אני משחק על הגבולות. אין כאן שום עניין נגד ההנהלה.

 

כיון שהנושאים הנידונים הנ"ל מטבעם משחקים על הגבולות, וכיון שהגבולות של ההלכה ושם הפורום הם שונים - חשוב לנו לברר מהם בדיוק הגבולות של הפורום, שנדע איך לא לעבור אותם.

[ההודעות שהודעה זו שורשרה אליהן נמחקו.ענבל

בס"ד

 

ההודעה נשארה כי ראיתי לנכון להשאירה.]

‏‎*‎כמו הרב שר החינוךדי"מ
מעריכה מאודדעם ישראל~

ובטוחה שעוד הרבה פה כמוני.

חבל שיורדים פה לכזאת רמה של תגובות.

טוב, הוצאתם עצבים? נרגעתם?ענבל

בס"ד

 

כפי ששמתם לב חצי מהדיון פה נעלם.

 

קודם כל- הדיון ההלכתי לגבי אותו רב מקומו לא כאן. תמצאו לכם מקום אחר להתדיין על זה.

 

דבר שני- ברגע שירדתם לפסים אישיים המשחק נגמר, אף אחד לא טרח לקרוא את הודעותיכם וחוץ מנזק לא גרמתם יותר מדי תועלת.

 

דבר שלישי- אם למישהו יש משהו להוסיף הוא מוזמן בתנאי שיעמוד בתנאים.

בפעם הבאה שיקרה משהו מעין זה, ההודעות יימחקו ואחזיר את השרשור למצבו הנורמלי.

 

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך