ראיתי שו"ת מהרב מועלם שאין כלל נידור בתפילין "מיקשה"
שירשור חומרות בתפיליןהלוי מא
פרנסה למוכרי בתים...אות והדר
תפירות מכוונות?הלוי מא
ע"פ יש בזה הידוראות והדר
איזה הידור?הלוי מא
עיין למטהאות והדר
בתשובה של הרב גרוס שהעתקתי
גם שאלתי אישית את הרב אליהו זצ"ל עם להוסיף על מכוונות עוד 200 ש"ח כתב לי שכן.
אני יתן לך מכוונות בעוד 100 שח לא 200אמיר הסופר
הנה, פעם שאלתי את הרבאות והדר
וזאת תשובתו
הרב אליהו אמר שיש עניין בזה.הרש
מקשה זה ממש המצאהאות והדר
אין לדבר רמז לא בתלמוד ולא בראשונים (וגם לא באחרונים)
אולי הרב זצ"ל אמר כך בגלל שהבתים מקשה יותר איכותיים בד"כ (בגלל שהם יקרים)
אתה משתכנע ממה שכתבת? אני שמעתי ממנו...הרש
אז מה?אות והדר
אני משוכנע לגמרי שהרב לא היה ממציא הידורים וחומרות שלא היה להם שום מקור
אני גם שמעתי מאנשים ששמעו מהרב,
אף אחד לא שאל מה נימוקו
אי אפשר להמציא דבר שאין לו מקור כלל ללא נימוק טכני או לא יודע מה...
השבת בדקתי עם עוד אנשיםהרש
כמובן הרב לא המציא דברים.
וכמו שאנחנו יודעים הוא ענה לכל איש את מה שהתאים לו.
הרב מועלם פסק שאין בזה שום הידור!הלוי מא
זה הידור רק לכיס של היצרן
ר"ר?הלוי מא
מה אתה אומר?אות והדר
אני אומר מחלוקתהלוי מא
בין המחייבים כוח גברא לבין אלא הסוברים שמכונה מספיק
יש לזה המון נפק"מ מצה חשמל בשבת וכד'
אם ראית איך עושים את הריבועאות והדר
יש ברזל שמסתובב שתפקידו לשייף - לאכול את העור, ויש אדם שמקרב ומרחיק את הבית
מה זה משנה מי מסובב את המכשיר הרי את הבית מחזיק יהודי?
לכאורה כאן הרבה יותר קל ממצה.
חזק אתה...הלוי מא
ראיתי עכשיו ביו טיוב
אז לכןאות והדר
אני אישית לא מקפיד בזה
נראה לי חומרא יתרה שאין לה שום משמעות.
אבל לא שאלתי חכם אף פעם
אני יענה ברשותכם על הר"ר אין בזה עניין כלל כיווןאמיר הסופראחרונה
שזה במילא מגיע למרבע באופן של ריבוע כשר אזי לא משנה מה יעשו מכונה או גברא זה כבר כשר
לכן אם לא אמרו בר"ר לשמה לא מקפידים הבדצים כיוון שזה מימלא מגיע מרובע כשר כבר
ברור מקשה זה שטויות של סוחרים כיווןאמיר הסופר
שכל הסיבה שהמציאו את המקשה כיוון שהבית שלהם נמוך והפרשיות יורדות לתיתורא אזי רוצים שזה יהיה מעור אחד כך הכל יחשב בית אבל אם יקנו בית עם קציצה גבוהה שכל הפרשיה תכנס לבית אין שום שחר למקשה כי הרי כולם מודים שאם יהיה חור בתיתור העליונה שזה כשר א"כ אין טעם למקשה ולא לשטות של ללא כפלים אם לוקחים בית גבוה פותרים את כל הבעיה
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר
נראה לי שגוי לחלוטין.
(למדתי סופרות-סת"ם)
בפורום אחר השיבוני כךהכותב
כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,
אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,
חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).
אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.
אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.
אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.
לא פספסתאות והדראחרונה
קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה
אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב
אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים
הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה
שלום!
על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?
ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.
נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4
אשמח להרחבה כמה שניתן.
ברוכים תהיו!
פספסתי את הודעה הזאתאות והדר
יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו
תוספות חשובות לפצפונים:
1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)
2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.
3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת
יישר כחהמצפה לישועה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה
אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה
אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי.
