אני פשוט לא מסכימה עם זה, צר לימאמע צאדיקה

ואני ממש לא רוצה לצאת חצופה

אבל מאוד קשה לי עם זה, אני פשוט לא מסכימה

 

קראתי עכשיו מאמר על שיטת הנציב בנושא הקשר של יצחק ורבקה אבינו\אמנו

ופשוט קשה לי עם זה

זה לא מסתדר לי עם פשט הכתובים

זה מרגיש לי כאילו הוא הכניס איזה הבנה שלו על מה שקרה שם, שלא כתובה בפסוקים, ושאפשר להבין באותה צורה של הבנה פסיכולוגית שמשלימה את הפערים בסיפור המקראי בקודש- בצורה הפוכה לגמרי

 

שמעתי לא מזמן שיעור, אבל אני לא זוכרת איזה, והרב לא ציין מקור

עם שיטה הפוכה

שהיה ביניהם הבנה ככ גדולה

שרבקה לא רמתה בכלל את יצחק כשהיא שלחה את יעקב, היא עשתה לו בהבנה מלאה, היא הראתה לו במעשים דבר שבדיבור לא היה עובר,

שהיה ביניהם תקשורת כזו עמוקה שהוא הבין מה שהיא הראתה לו גם כשהיא לא דיברה את זה

היא הראתה לו- יעקב אמנם איש תם, אבל הוא יודע ללבוש רמאות כשהוא צריך, יש לו ידיים להתנהל בעולם הזה.

 

וזה חייב להיות ככה, כי כתוב שיש להם אהבה גדולה

ואבימלך תופס את שוק חיו לראות אותם כזוג...

וזה חייב להיות כי הם הזוג היחיד באבות שהם 1:1, כמו אדם וחווה.

 

תודה על ההקשבה

מאמע, בפשט הפסוקים בוודאי שרבקה ויעקב רימו את יצחקמינימאוס2


אויש.. שמעתי שיעור מדהים שמסביר את זהטאבולה ראסה
למה זה לא רמאות..
אבל אני לא זוכרת!

רוצה קישור לשיעור להקשיב?
(הוא דיבר שם על כל העניין של נישואין לשתי אחיות וזה הדהים אותי ההסבר. את זה אני זוכרת השורה התחתונה היתה שאז האבות קיימו את כל התורה מצד ההידור אבל הידור לא יכול לבוא על חשבון הזולת. ואם הוא הבטיח לרחל הוא לא יכול לתרץ את זה בהקפדה שלו על ההלכה כי בזמנו זה היה מצד הידור...)
זה שיחה של הרבי..משיח נאו בפומ!
[קראתי רק את התגובה שלך ]
אי אפשר להכחיש את מה שכתוב בפשטות בפסוקים.ותן טל

יכולים להיות דעות שיסבירו גם אחרת, אבל להגיד שאם יש דעה שמסבירה את הפסוקים על פי דרך הפשט אז "לא יכול להיות כי איך יכול להיות שרבקה ויעקב ישקרו" - זה בעצם לשלול את האפשרות שהפשט דובר אמת...

 

יצחק: וַיֹּאמֶר בָּא אָחִיךָ בְּמִרְמָה וַיִּקַּח בִּרְכָתֶךָ

 

דו שיח יעקב ורבקה: וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב אֶל רִבְקָה אִמּוֹ הֵן עֵשָׂו אָחִי אִישׁ שָׂעִר וְאָנֹכִי אִישׁ חָלָק: {יב} אוּלַי יְמֻשֵּׁנִי אָבִי וְהָיִיתִי בְעֵינָיו כִּמְתַעְתֵּעַ וְהֵבֵאתִי עָלַי קְלָלָה וְלֹא בְרָכָה: {יג} וַתֹּאמֶר לוֹ אִמּוֹ עָלַי קִלְלָתְךָ בְּנִי אַךְ שְׁמַע בְּקֹלִי וְלֵךְ קַח לִי:

 

תרצי או לא תרצי, התורה לא חוסכת כאן מילים בלהראות שבבירור, היה כאן רצון מדויק של רבקה לרמות את יצחק, ושיתוף פעולה של יעקב איתה, ויצחק אף מציין בסוף שהיה כאן מעשה רמיה (זה לא אומר שבדיעבד הוא לא הסכים עם זה - אבל ציין שזה רמייה).

 

מפרשים שמסבירים אחרת את הפסוקים, בסדר, לא אמרתי שלא יכולים להיות - אבל אין מה לתמוה על פרשנים שמסבירים כפשוטם את הפסוקים. הייתה כאן רמייה. אם הרמייה ראויה או לא - זה כמובן שאלה נפרדת, אבל בפשט, היה כאן מעשה רמייה.

אגב, אם מדברים על הייחודיות של יצחק ורבקה, צריך להזכירותן טל

גם שמפשט הפסוקים הם הזוג היחיד שהתחתן ממש בשידוך אורגינל, מכל האבות (אברהם לא מזוכר איך התחתן אבל כנראה הכיר את שרה מילדותו. יעקב ורחל - אהבה - כמובן, הייתה גם לאה שנכנסה כאילו במרמה אבל עדיין זה לא שידוך מושלם כמו שנעשה עם יצחק ורבקה...).

 

 

הוא הכניס הבנה שלועדידפ

וכשאת לא מקבלת את דעתו- את......

אני- מה? חולקת עליו? חצופה? סתם לא מתחברת?מאמע צאדיקה
מכניסה הבנה אישית שלךעדידפ
דברים שאנחנו חייבים להבין-דינמית

היהדות היא לא נצרות/ איסלם ולמרות שבתנ"ך מסופרים דברים שאנחנו צריכים ללמוד מהם, מוזכרים שם בני אדם. שעושים מעשים של בני אדם (שזה דווקא נפלא כי אין לנו קדושים שלא חטאו מעולם ולכן יהדות היא ראלית.) 
אז נכון שקשה לומר "היה פה משהו לא בסדר" אבל תלוי באיזה צורה את בוחרת לראות את הדברים.
אם נלך על "המטרה מקדשת את האמצעים" אז כל האמצעים כשרים. 
אם נלך על מציאות- נראה שכן, היתה פה מרמה. 

לא שייךד.

שמישהו כאן "לא יסכים" עם הנצי"ב..

 

בשביל לכתוב פירוש כמו של הנצי"ב, צריך להיות קודם כל-התורה-כולה.

 

ממבט של כל התורה כולה, מבינים דברים שלא מבינים ממבט חלקי. על כן, צריך להבין בענוה את דבריו.

 

 

מלבד זה, הפירוש "השני" בוודאי אינו מסתדר עם פשט הכתובים. והנה, את כותבת "זה חייב להיות ככה" מתוך משהו מסוים שתפס אותך, שהוא קרוב לעולמך כעת, וממילא נראה לך "חייב"..  קל וחומר לאין ערוך, כאשר למישהו נראה "חייב" בגלל מבטו העמוק על התורה, שנקנה בעמל רב.

 

גם ה"הסבר" שהבאת, כאילו היא "שידרה" לו ככה, הרי ברור שאינו עולה מהדברים. כתוב "ולא הכירו" - ובירך אותו כי לא הכירו. יתכן שהמפרש הזה רצה לומר שבסופו של דבר, רבקה ידעה שגם יצחק מסכים עם אותם עקרונות שמביאים אותה לכך.

 

ובשביל האמירה שרבקה "הראתה" שיעקב יכול ללבוש ידי עשיו, לא חייבים דווקא להגיע לכך שהיא אכן שידרה ליצחק במסר שהובן מיד באופן פשוט. אלא מסתבר שאכן יצחק, כפי שאומרים רבים, רצה "להעלות" גם את עשיו, ע"י עיסוקו  החומרי - ורבקה, ה"בלאבוסטע", עם רוה"ק שלה, ראתה שבאופן מעשי בעוה"ז, עשיו לא יכול לקחת את זה - ויעקב אבינו יוצא חמוש גם בכח הרוחני וגם בידיים המעשיות.

 

והדברים ניכרים מכך, שכאשר יצא יעקב אבינו לחרן, בירך אותו יצחק את "ברכת אברהם לרשתך את ארץ מגוריך".. זה ההמשך של האבות. למה לא בירך את זה כשחשב שהוא עשיו?..  אלא מן הסתם ניכרים הדברים שגם הוא ידע מי הוא מי. והשאלה האם יעקב יקח הכל - או שמא עשיו יוכל להצטרף בצד הגשמי. הוכרע שלא.

הרש"ר הירש אומר מעין מה שכתבתdaniel93
רבקה כן "רימתה" את יצחק, בזה שהראת לו שאפשר לרמות אותו.
וכשיצחק אומר "גם ברוך יהיה" הוא בעצם מבין שאפשר לרמות אותו. שעשו רימה אותו. ושהראוי לברכת אברהם זה יעקב ולא עשו.
תודה אני אחפשמאמע צאדיקה
זו עוד סיבה למה נשים לא צריכות ללמוד תורה.אלאדין

תורה? נראה לי שהתבלבלת עם גמרא.נולאית
לא התבלבלתי.אלאדין
אז טעית.נולאית
לא טעיתי. הדברים פה הם הוכחה לכך.אלאדין
ממש לא, זה דיון ושיחנולאית
בס"ד


היא לא פוסקת הלכה, אלא מביעה דעה
שרוב הסיכויים שגם בנים מביעים,
אולי הם נזהרים יותר בלשונם(או דיפלומטיים יותר) אבל חוץ מזה אני לא רואה כאן שום בעיה, היא לומדת את הפרשה ומעלה שאלות וקושיות שהעלו גם אחרים לפניה,
ועובדה שגם אחרים כנראה חלקו על דעתו, עובדה שיש לזה עוד פירושים ותירוצים.
זה לא מתפקידה של אישה להתעסק בזה.אלאדין
יש צורה להעלות קושיות....מינימאוס2

דבר ראשון לדעת מי היה הנציב  ולהתנסח בקצת יותר כבוד לתורה שלו

 

אבל נשים לא צריכות ללמוד תורהאריק מהדרום

<צ>

הן לא חייבות ללמוד , ואסור לאבא ללמד את בתו תושבעמינימאוס2

אבל אין איסור על אשה ללמוד חומש עם פירושים. אדרבא

מותר להן אבל הן לא צריכות. זה לא תפקידן.אלאדין
פעם ראשונה שאני שומעתנולאית
בס"ד


אסור לבנות ללמוד תושב"ע????????????????
מותר, לרוב הבנות זה פשוט לא מתאים.הדרכה
בנות נוטות לשפוט דברים באינטואיטיביות ורגשנות, ולכן עלולות להוציא דברי תורה שכלתניים ועמוקים, לדברי הבאי שטחיים, לפי עניות דעתן.
מה הקשר? תושב"ע זה לאנולאית
בס"ד


לימודי הסמכה לרבנות.
זה לימודי הלכות.
וכדי לחיות כיהודיות אנחנו צריכות להכיר את ההלכות.
הלכות כשרות, הלכות תפילה, הלכות שבת וחגים, הלכות משפחה וצניעות, הלכות לשון הרע, ועוד

????????? לרוב הבנות זה לא מתאים???????

לא דובר פה על הלכותאלאדין
אם כבר מעלים את זה, זה נורא מענייןנולאית
בס"ד

לא ראוי לנשים ללמוד גמרא, משום תיפלות, לא ראוי לנשים ללמוד פרשנים משום 'פחד שמא יבינו לא נכון בגלל קלות דעת ורגשנות',
אפשר לוותר על נשים בסוכה, בעצם בכול דבר,בבית המקדש, מותר להן להעידר מהתפילה, מקריאת מגילה, יש פירושים שהשכינה לא 'מדברת' עם הנשים,הן לא צריכות ללמוד (לפי דעות מסויימות) משהו שהוא לא הלכה חובתית אצלן,
לא אוהבים שנשים עובדות מחוץ לבית, אפילו יש כאלה שנגד המכללה החרדית לבנות.

חוץ מהולדת ילדים, ההלכה בכלל לא מחשיבה את הנשים כחלק מעם ישראל.
ואל תספרו לי על הדלקת נרות או הפרשת חלה, מותר לגבר לעשות את זה .

אני לא הולכת נגד התורה,
אני הולכת נגד הדחקת האישה מהתורה, מה'.

חבל שבישיבות לא מלמדים על כבוד האישה, ולא רק בשביל שלום בית.
ואפשר ללמוד על היחס שלכם לבנות בעם שלכם, משאלה ששאלו כאן פעם על משהו על המעמד של עבד כנעני ואישה יהודייה.

וממש לא בא לי לשים תפילין או ציצית או לפסוק בהלכות.

אבל כן בא לי, שהבנים בעם שלי יפסיקו להיות כל כך אטומים ויהירים. גם אם יש לך כיפה על הראש וגם אם אתה אדמו"ר. אתה לא יותר הבן של ה' מכול בת יהודיה.
צר לי שככה את מרגישה.ותן טל

יש המון ספרים שמרחיבים בנוגע למשמעותה החשובה של אישה בהקשר של "עם ישראל" ו"תורה" - ותאמיני לי, שהיא מ-א-ו-ד חשובה. וחלילה מלחשוב אחרת. ואני גם די בטוח שרוב מוחלט של הבנים כאן לא חושבים משהו לא ראוי על בנות או מזלזלים בהם - הרבה מהדברים באים מבירור שכלתני של העניינים הנ"ל, ולא חלילה כדי לזלזל - וזה בדיוק ההבדל בין בנים לבנות.

 

(אגב, חשבת לעצמך פעם שדווקא העובדה שנשים מחוייבות בפחות מצוות אומר שהן יותר קרובות לה' יתברך, ולכן זקוקות לפחות אמצעים חיצוניים כדי להגיע אליו? המצוות הרי מטרתן לקרב אותנו לה', כל מצווה בדרך המיוחדת שלה - אבל נשים, שלא נוצרו מהאדמה, אלא נוצרו מתוך יצירה אלוקית עליונה - מתוך האדם שיש בו חלק אלוקי - כבר מראש יותר קרובות לאלוקים ולכן כל מיני מצוות שלגבר הן הכרחיות כדי לקרב אותו לה' יתברך - אישה לא זקוקה להן, כי היא כבר קשורה בעצמיותה לאותה נקודה שהמצווה מקרבת את הגבר לה'.)

 

ממליץ לך ללמוד ספרים שקשורים בנושא, ולו בשביל שלך תהיה הרגשה טובה ושתביני באמת עד כמה את משמעותית לעם שלנו ולתורה, ולה' יתברך

 

כל טוב ושבוע טוב, אחות יקרה וקדושה (ובאמת בלי ציניות!)...

לא יודע איך הגעת לכל זה.אלאדין
ובכל מקרה, את רוב הבנות ממילא לא מעניין ללמוד תורה, כולל הרבה מאלה שידברו בעד לימוד תורה לנשים בעצמן. עובדה שהמדרשות לבנות לא נוחלות הצלחה רבה, ועובדה שאין כמעט נשים רבניות, בשונה מכל התחומים האחרים.
ואולי זה כי המדרשות לא עובדות נכון?די"מ

זו טענה מצחיקה (בהנחה שהיא בכלל נכונה,אין לי מושג)

 

 

גם הישיבות לבנים לןא נוחלים הצלחה גדולה עובדה שרוב עם ישראל לא נמצא שם....

יש הרבה יותר בני ישיבות מבנות מדרשות.אלאדין
ולא הבנתי מה זה 'לא עובדות נכון'.
מה לא נכון באיך שאין עובדות?
לא מלמדות תורה בצורה הנכונה שתמשוך בנות.די"מ


זה כבר תירוץ.אלאדין
העובדות שלך מוטעותמאמע צאדיקה

המדרשות לבנות גדלות כל הזמן ובהתמדה. כל שנה יש גם יותר מדרשות וגם יותר בנות בכל מדרשה.

 

אין כמעט נשים רבניות, כי להכשיר את עצמך בלימוד להיות רבנית לוקח עשרות שנים

אז החלוצות שהתחילו ללמוד לפני עשרות שנים- הנה ישנן

והנשים שלומדות עכשיו- עוד 20 שנה תשמע עליהן.... (רק שאתה לא מכיר נשים שלומדות, בכלל או בפרט לומדות ברצינות ועיון מעמיק ורמה גבוהה, אז אין לך דרך לדעת מה מתבשל...)

 

 

איזה נצלשנים אתם. נורא

לוקח עשרות שנים להיות רבניות?אלאדין
עבר עריכה על ידי אלאדין בתאריך ז' בכסלו תשע"ה 21:46
מעניין שיש המון רבנים בני פחות משלושים, או בני שלושים פלוס. למה אצל בנות זה אמור להיות שונה?
אגב, לפי כתבה שפורסמה לא מזמן בעולם קטן, הביקוש למדרשות דווקא יורד ולא עולה, בשנים האחרונות.
לא נכנס לדיון (נכון - לא נכון וכו')hasi

אבל בן שלומד תורה לומד עם ישיבה שלמה על תלמידיה ורבניה (המתאימים מביניהם כמובן), שכל אחד מהם למד עם ישיבה שלמה ועם רבנים, אצל נשים אין אפשרות לזה (עדיין?)

עניין של היצע וביקושעוגי פלצת

צריך את המוסדות ואת הנורמה החברתית כדי בכלל לייצר

עניין בלימוד תורה אינטנסיבי - אצל ציבור רחב מספיק של בנות.

 

 

 

 

אני לחלוטין לא מזדהה עם הקושיא על נשים שעולה מכאן,

 

אבל אני חייב לומר שלי יש קושיא משל עצמי על הנשים כציבור רחב - 

למה הגמרא לא מושכת אתכן? 

 

איך יהודי באשר הוא (גבר/אישה) יכול לחוש שלם עם זהותו היהודית,

כשלא רכש כלים להתמודדות עם מעיין החכמה המרכזי של היהדות?

 

 

תמיד זה משמח לפגוש פה (כמו כאן למשל) ניקיות עם היקף ועומק של ידיעה תורנית,

שהייתי שמח ללמוד תורה מכל תלמיד חכם בעל רמה שכזו.

 

למה לא מושך?! בטח שמושךמינימאוס2

כן נהניתי מהחידה של אחי ביום שישי: איך יתכן שחמותו תיפול לפניו ליבום ... 

אבל - חסר לי כל כך הרבה תשתית שאת החידות של מיקימאוס אני אפילו לא מבינה 

אבל עם מספיק הסברים אני גם נהנית מסוגיות (לבעל אין איסור ללמד את אשתו)

ולהתחיל ללמוד גמרא ברצינות בשביל זה צריך להתחיל ממש כמו ילדים בכיתה ד' ובשביל זה צריך להיות רבי עקיבא...

 

לאדם בוגר, כדי לרכוש את המיומנות להכין דף גמראעוגי פלצת

(מקסימום יש מילון ארמי עברי בצד, ולומדים עם שוטנשטיין למשל)

 

מספיק מאמץ ברמה של קורס ערב אחד או שניים.

קשה קצת, אבל כשרואים בזה ערך זה אפשרי.

שמיקי לא יצא לכולל ערב, כדי שאני אוכל ללמודמינימאוס2

עולם הפוך ראיתי...

אצלינו נוהגים לפי הגרא - הבעל לומד והאשה עוזרת לו בזה. לא הפוך

הרבה יותר חשוב לאשה ללמוד הלכות. בזה היא ממש חייבת

מסכים איתך, אני מתנגד לחלוטין לחייב נשים ללמוד גמראעוגי פלצת

או ללמד אותה בכוח.

 

בעיני, אולפנא שתכניס בלימודי החובה גמרא זה גובל בכפיה דתית.

 

 

אין לי טענה גם על מישהי ספציפית כזו או אחרת,

בטח כשהמציאות מקשה או מגבילה.

אפילו על גבר שמחוייב ופשוט לא יכול - אין לי.

 

 

פשוט אני הייתי מצפה שליותר בנות יהיה מספיק חשוב

לרכוש את היכולת לפתוח גמרא - ממה שיש היום.

אותי לימוד גמרא לא מושך.די"מ
גם לא אותי (היום)עוגי פלצת

בכלל, כמעט כל לימוד תורה שהוא לא מושך אותי.

 

 

וממילא, אני לא מקשה על כל אישה באשר היא.

 

 

בנוגע ללימוד גמרא לנשים, אני לא:

  1. בטוח שיש בזה ערך (תורני, לאומי, פרטי)
     
  2. חושב שצריך או שאפשר לחייב תלמידות ללמוד גמרא במוסד לימודים
     
  3. בטוח שיש לימוד גמרא שהוא ביסודו ומהותו "נשי" (או נכנס בכלל לדיון)
     
  4. חושב שזה עניין לכל אחת, או אפילו לרוב


ועדיין, כשאני לא מוצא (מסביבי) כל כך הרבה נשים שסיגלו לעצמן

את היכולת לפתוח דף גמרא, עולה בי תימה רצינית.

כשאתה יודע ללמוד גמרא - כל לימוד תורה אחר משתדרג:

השקפה, אגדה, פשטי המקראות, וכמובן שהלכה בכל רמה שהיא.

 

 

 

כל יהודי שהוא, יהיה גבר או אישה, המבקש לעסוק בתורה ולדון בה,

ואין לו עסק בלימוד הגמרא -

 

במוחש קל לראות, שאילו כן היה "מונח" בגמרא, איכות ורמת הטיעונים

והתפיסה שלו היתה יותר רצינית ממה שהיא כעת, תהיה היכן שתהיה.

בא לי לנסות לענות לךמאמע צאדיקה

ניסחת את השאלות בכבוד, עושה לי רצון להמשיך את הדיון ולנסות לענות קצת

 

אלעדין- היה פעם כתבה על זה בעולם קטן, כן

ראיינו גברת אחת שיש בה תורה, אבל גם יש לה אג'נדה

במו עיני ראיתי את ראש המדרשה שלי הרבנית שתחיה -שהיא פשוט לא הבינה מה שעיניה קוראות בכתבה ההיא... דברים שהם קצת רחוקים מהאמת... 

המדרשות גדלות. כל הזמן. בכמות ובתפוצה, ובמשך הזמן שהבנות והנשים נמצאות שם כדי ללומד, ובעומק של הלימוד. 

 

למה לוקח עשרות שנים?

כי להוציא תעודת רבנות זה לא באמת מספיק כדי להיות בשיעור קומה ענק כדי לתת מענה אמיתי לאנשים, או כדי שאנשים אחרים בעולם התורני יעריכו את מי שאת כדמות תורנית למרות שאת אישה.... 

ובגלל שמי שהלימוד שלה נעצה מתי שהילדים באים מהגן כדי לחיות חיי תורה\ חיים נורמאליים- לוקח יותר שנים לכסות אותו שטח חומר... 

 

עוגי 

אני לא יודעת איזה נשים אתה מכיר (או אם אתה מכיר אותן ברמה כדי לדעת מה הן למדו שהן לא מספרות על זה...) 

או איזה לימוד גמרא אתה מכיר

 

יכולה לומר לך מניסיון שנשים שלמדתי מהן ולא למדו גמרא- האיכות של לימוד אמונה שלהן היה בהחלט פחות ברור מאשר של נשים שכן למדו גמרא. 

יכולה גם לומר לך שיש נשים שמאוהבות בדבר הזה שהוא שורש תורה שבעל פה, ברמות התמכרות שונות לגמרא... 

 

(כאב לי לקרוא את המשפט הראשון שלך- כמעט כל לימוד תורה לא מושך אותך היום... חבל... יהי רצון שהשם יפתח לך את המוח ואת הלב להימשך יותר לתורה) 

טוב, תודה על המענה. ימים יגידו...אלאדין
תודה עוגי פלצתאחרונה

ממ אני יכול לומר למשל,

 

כשאני מתארח בשבתות או במקומות שונים ואז נניח מדברים על השולחן

בדברי תורה, ואתה רואה את הדיון סביבו על השולחן...

 

וסתם בכל מיני הזדמנויות וביקורים ופגישות ודברים...

אני משער שיש פה אי הבנה-אדם כל שהוא

שנולאית מבינה את המושג תושב"ע ביחס למה שנכלל בלימודי תושב"ע בתכנית הלימודים, והדרכה ומינימאוס מתכוונים לתורה שבעל פה בכללותה, מלבד הידע ההלכתי ההכרחי.

 

תושבע זה הלכות?!?!?!? איך הגעת לזהמינימאוס2

ברור שבנות חייבות ללמוד הלכה. חייבות!! 

תושבע התכוונתי לגמרא!! 

^^^^^די"מ
באמת?די"מ

מה שאת כותבת הרבה יותר רחוק מהפשט ולדעת גם מהאמת.

לפעמים דווקא זוגיות מדהימה יכולה להכיללשם שבו ואחלמה
מעשים כאלה.
זוגיות זה לא רק דבש ומתיקות אלא
חתירה משותפת למטרה נעלה,
במובן הזה רבקה ויצחק היו באותו ראש
אבל היתה להם דרך שונה מן הסתם
ודווקא זוגיות מדהימה כמו שלהם יכלה להכיל ניגוד גדול.
^^^^^^די"מ

לדעתי יצחק כמו יעקב היה אהבה אין סופית,ללא גבולות.

(כמו שרואים אצל צדיקים אחרים כגון הרב פורמן וכמובן השיא זה ר' שלמה)

 

אך מה לעשות שכן צריך גבולות.ולכן השם אמר לאהברהם שישמע בקול שרה ויגרש את בן האמה.

 

 

רבקה ידעה שזה לא יעזור לדבר עם יצחחק כי יצחר יראה רק את הטוב שבעשו הוא לא רצה לראות את הרע.ולכן היא אפילו לא ניסתה לדבר איתו (ולכן היא גם לא סיפרה שהיא הלכה לדרוש השם ושיש לה שני גויים בבטנה,ולכן היא גם לא מספרת לו מה הסיבה האמיתית לשלוח את יעקב ללבן)

אבל למה שאישה לא תספר לבעלה נבואה שהיא קיבלה?!?!מאמע צאדיקה

קיבלה- אמרו לה, במיוחד נבואה על הילדים שלהם...

זה הקושיה גם....

 

 

כי הוא לא ירצה להאמין.די"מ

כמו אצל אברהם,

אלוהים היה צריך לבוא אליו בעצמו ולהגיד לו להקשיב לשרה.זה לא היה מובן מאליו.

רבקה לא רצתה להטריח את אלוהים....

 

 

 

דרך אגב לרב ברואיר יש בכלל מהלך מעניין על זה.

למה שלא ירצה? מוזר יותר...מאמע צאדיקה

מה המהלך של הרב ברויאר? אין לי נגישות לספר בזמן הקרוב...)

כי הוא לא רוצה לראות רע,בטח לא אצל הבן שלו.די"מ

יש לו אהבה בלי גבולות שלפעמים מטשטשת.

 

 

כמו שר' שלמה לא הבדיל בין גויים ליהודים.

 

זה מהלך ארוך.

נביא לעולם לא יספר נבואה שהוא קיבללשם שבו ואחלמה
אם הוא לא צווה על כך במפורש
בלת"קהקולה טובה

בעלי אמר על זה, בשם הרב מדן,

שצריך לזכור שבסופו של דבר הפער בגיל בין יצחק לרבקה היה ענק. 

רבקה באה כילדה, להנשא לאדם שגדול ממנה גם בגיל וגם במה שעבר בחייו (בכ"ז לגדול אצל אברהם, כל סיפור העקדה וכו') 

ואז אחרי 40 שנה, יצחק כבר בן 100, עיוור, חלש נראה בסוף ימיו (קרבים ימי אבל אבי..) 

זה לא בדיוק המתכון לדיבור פתוח. לנסות לגרום לו לשנות גישה בקשר לעשיו ויעקב. 

 

אצל שרה ואברהם- שרה באה דוגרי, היא חשה שוה אליו. הם גדלו ביחד.

אצל רבקה ויצחק- אין שיויון. יש פער כל הזמן. גם אם יש אהבה- יש גם עוד דברים מסביב.

יצחק היה קדוש עליון, היה בו משהו- עולה תמימה.

רבקה באה ממקום שונה, שקשה היה לה להתעמת נגדו באופן גלוי ולכן נזקקה לעשות הכל בערמה. 

מה זה 'בלת"ק?אלאדין

בלת"ק = בלי לקרוא תגובות קודמות.ותן טל
תודה.אלאדין

בבקשה.ותן טל
וגם אצל אברהם אלוהים היה צריך לבוא ולומר לו להקשיבדי"מ
לשרה
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה

בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק

 

1.AI

2. אקסל

ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.

 

 

נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע

אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..

וגם יודע שיש קורסים חינמיים..


 

איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?

ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה? 

אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשהאחרונה

כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו  בהתאם.

 

לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה? 

AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר  איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך