למה בבתי-חולים וברפואה בכלל, אין הפרדה עד כמה שאפשרחסדי הים
בין נשים לגברים?

לדוגמה: זה מפדח שאחות נוגעת בך לקחת בדיקות דם, ורואה את התוצאות של בדיקת הדם שלך. אני מניח שאשה אצל רופא גבר, זה פי כמה וכמה מפדח. בכלל מפדח להכנס למשרד של רופא כדי לטפל בגוף שלך, ויש שם מזכירה שמתווכת, והרבה פעמים שמה לב למטרת בואך, וסתם לא נעים שיש נשים מסביב.
כמו שיש פנימיות נפרדות, מקלחות נפרדות, שירותים נפרדים. לפענ"ד כל טיפול בגוף, צריך שאיפה שיהיה נפרד.

[אני מבין שפעם כאשר כמעט כל הגברים היו רופאים, אז היה קשה יותר לעשות הפרדה, וזה היה מותר הלכתית, כדברי הש"ך הידועים. אבל היום שיש הרבה רופאים משני המינים, למה לא לחתור להפרדה עד כמה שאפשר.]
בא נשאל את זה אחרת-הקולה טובה

למה כן?

למה שלציבור הכללי יהיה אכפת?

למה שלמישהו בבי"ח יהיה אכפת? אפילו במחלקת יולדות לא תמיד כולן נשים..

 

קודם שיהיה להם אכפת שהמטפלים שם יהיו בני אדם, וידעו איך להתנהל..

(אני מעדיפה רופא גבר, על פני רופאה לא "מענטש"...)

מה גם שעדיין- אחים בנים כמעט ואין. אז אם תצטרך בדיקת דם- תצטרך לחפש הרבה זמן עד שתמצא גבר שידקור אותך..

ואני כבר לא מתפדחת מרופאים או אחיות או מזכירות וכו', לא מעניין אותם מי אתה ומה יש לך ומה קרה. מקצועיות נטו.

 

יש מחסור עצום בכח אדםפרח-בר
אז הפרדה?! לא יהיה.
חוץ מזה שבנושאים רפואיים אין שום איסור ללכת לרופא/ה ואין צורך בהפרדה הזו.
מטופל ספציפי שמעוניין להבדק ע״י רופא/ה יכול לבקש זאת ( נגיד במיון) ואם יהיה אפשרי יקבלו את בקשתו.
מעניין שבצה״ל מקפידים על העניין ובלשכת הגיוס מתקיימת הפרדה כזו עד אמה שניתן.
ברור שיש להעדיף רופא מאותו המין.אלאדין
זה שהתחום הוא רפואי לא מתיר הכל.
אני לא נכנס למקרים בהם יש יתרונות לרופא מהמין השני אלא מדבר על מקרים בהם שני הצדדים אותו דבר.
לא שמעתי שבלשכת גיוס מקפידים על הפרדה..יעל מהדרום
לק"י

יש גברים שמגיעים לשם ומראיינת אותם חיילת ולא חייל.
נראה לי הוא התכוון בבדיקות הרפאויותדי"מ
הגיוני..יעל מהדרום
למה אנחנו לא חיים במדינת הלכה?ותן טל

זה בעצם פחות או יותר מה שאתה שואל...

 

והתשובה היא - כי רוב העם עדיין לא שומר תורה ומצוות.

לא קשור להלכה. אני חושב שכך היא דרך ארץ פשוטה,חסדי הים
וגם גויים צריכים לנהוג כך, לפי מידת היכולת.
מפדח שאישה רואה בדיקת גם של גבר?אלאדין
פשוט לא להאמין.
תלוי איזו בדיקה, יש דברים אישייםortal1

אם זו בדיקת המוגלובין למי אכפת, אבל אם זו בדיקת פוריות למשל והאחות יושבת מול האדם ויודעת עליו הכל זה לא נעים ללא ספק!

ראיתי טכנאית דתייה שמבצעת את הבדיקות האלה...ארוון

ולא ראיתי שהגברים..[והגיעו גם  דתיים וחרדים] התפדחו...

 

[עצם זה שיש חשש לפוריות מפדח גברים... לא נראה לי משנה להם אם זה גבר/אישה שאחראי לבדיקות]

ברור שזה מפדח!אל הר המוריה
פשוט גבר לא יראה את זה כלפי חוץ
לא קשור להלכה.די ברור שזה מותר.די"מ
זה עדיין לא נעים.
אתה לא מדבר על הבדיקות דם, כן?אלאדין
בודאי שצריך לחתורמופים

לצערינו אין לנו כל כך אפשרות, ואין בכוחינו להעמיד הדת על תילה

אבל אם היה כח בי"ד יפה - אני משוכנע שזה היה משימה לאומית - להכשיר נשים וגברים על טהרת הקודש כך שהרפואה תהיה מופרדת לגמרי, וכמו שאבא אומנא היה משתדל מאד בתור רופא לשמור על גדרי הצניעות כמה שאפשר 

אם לא שמת לב, יש כעת "מלחמת קודש" נגד כל דבר שבקדושההדרכה
אולי הבחירות הקרבות ישימו לזה סוף? לו יהי.
אם כבר אתה מעלה את זהעולה מן המדבר
אז יש דבר יותר מזעזע שזה המחלקות המעורבות
ששמים מיטה ליד מיטה גברים ונשים זה פשוט הזוי ומגעיל
זה נכון.שירק
^^^פנסאי
זה בעיניי פחות נעים הרבה פעמים.

הם טרודים במלאכתםעדידפ

ולא רואה בזה צורך כלל

העולם הטבעי הוא שיש נותני שירות גברים/ נשים בתפקידים שונים ואנחנו צריכים לבנות בנו את החוסן להתמודד עם זה נכון ובקדושה.

 

מבואר בפוסקים באריכותמופים

שחובה לאשה ללכת לרופאה כאשר יש אפשרות והרופאה לא פחות טובה

והאריכו בזה הרב ואזנר והרב עובדיה

והדברים פשוטים למי שקצת למד את הסוגיא, כי היה לב"י צד שיהיה אסור לרופא לטפל באשה ולמשש לה דופק אפילו במקום פיקוח נפש

וברור שלא מתירים כזה דבר כשיש אפשרות אחרת

כל חולה משתדל ללכת לרופא הכי מומחה שישחכמת ישישים

כל חולה משתדל ללכת לרופא הכי מומחה שיש. מה, אם הרופאה פחות מומחית מהרופא או להיפך, אז צריך לוותר על מי שהכי מומחה בגלל מינו?! לא מספיק שהרבה פעמים לא לוקחים את הרופא הכי טוב בגלל שאין כסף, אז צריך לוותר בגלל סיבה לא רלבנטית כזאת?

הרופא או הרופאה עסוקים מעל לראשם וכל מה שצריך לעניין אותם זה הענין הרפואי. אם, חלילה יש ענין אחר, אז זה כמו כל מצב לא ראוי ורופא כזה צריך להיענש.

מה שנוגע לאישפוז עצמו, ממה שאני ראיתי, גברים חולים שוכבים בחדרים שיש בהם רק גברים חולים, ונשים חולות שוכבות בחדרים שיש בהם רק נשים חולות. כלומר בחדרים נפרדים אבל באותה מחלקה כי המחלקות ממויינות לפי מחלות, לא לפי מינם של החולים -- וכך צריך להיות.

אגב, תנוח דעתך: בדרך כלל, אנשים שהם כל כך חולים, עינייני מין הם הדבר האחרון שעליו הם חושבים.

כשאני עושה בדיקת גרון אני לא לחוץ על הרופא הכי טובדי"מ
במחלות רציניות זה נכוןמופים
אבל במקרה של בדיקה שגרתית בדרך כלל בכלל לא מחפשים "מומחה", אלא לוקחים איזה רופא שיש
הדגשתי בדברי שאני מדבר במקרה שהם מומחים אותו דהר

אבל חשוב לי להזכיר- הריון הוא לא מחלה! זה טבעי להיות בהריון, זה נורמלי, וכל עוד אין סיכון מיוחד - תאומים או חשד לרעלת או לסכרת וכו׳ - אין צורך להשתגע
אם יש דבר יותר מעצבן מהמשפט הנ"להקולה טובה

זה לשמוע אותו מגבר.

 

אני רק אצטט את יפעת היקרה-

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t544070#6092476

 

(ודוקא בהריון הרבה יותר חשוב מקצועיות, עדינות ואנושיות של הרופא. לא מזיז לי אם זה רופא או רופאה- העיקר שיהיה מענטש. בכל תחום.)

^^^ת.מ.
ולגבי זה שלא מחפשים את המומחה בבדיקה שיגרתית זה אולי נכון אבל מחפשים את הרופא שיהיה זמין לבדיקה שיגרתית וידע לזהות מצב של צורך להפנות למומחה... (ויש לי נסיון מר מההריון הקודם למשל שהרופא שהלכתי אליו כי הוא זה שהיה זמין לי במקום ובזמן שהיה צורך וכנראה לא בדקתי מספיק על המומחיות שלו שלח אותי לחזור בהזדמנות לרופא משפחה במצב שבהתייעצות עם רופאת נשים של הריון בסיכון היא אמרה להגיע לאישפוז באותו יום או גג למחרת בבוקר...)
מעצבן זה ענין אישימופים

זכותך להתעצבן כשאומרים דברים מסוימים, זה לא הופך אותם ללא נכונים

לא יודע באיזה קונספט שמעת את המשפט הזה, אבל זה נשמע ששמעת אותו בתור "זה לא כזה נורא להיות בהריון, יאללה תפסיקי עם ההתפנקויות שלך, זה נורמלי שאת בהריון, ותפסיקי לחשוב שצריכים לדאוג לך"

>זה< אכן מעצבן

 

בקונספט שאני דיברתי זה לא היה "זה לא נורא ולא קשה לך", אלא "זה לא מסוכן, אין מה להילחץ", ולכן אין סיבה לוותר על צניעות בשביל דבר לא מסוכן.

את יכולה להתעצבן גם מזה, זכותך!

אני עדיין חושב שזה נכון

 

 

לגבי זה שיש רופאות נעכסיות - לא ראיתי בפוסקים היתר ללכת לרופא גבר כשיש אישה מומחית באותה רמה והיא רק מעצבנת.

אני יכול להניח בהיגיון שרופאה מעצבנת תטפל גם פחות טוב, אבל זה דבר שצרך לשקול כל מקרה לגופו

 

סתם מהניסיון שלנו - בהריון שעבר היה לאשתי תאומים, והיה בעיות במהלך ההריון, והלכנו לרופא גבר, ראש מחלקה בבית חולים של הריון בסיכון, נחמד מאד, והוא ממש פישל!

זה כמובן לא אומר כלום, אבל זה סתם תזכורת שיש גם רופאים "מומחים" שעושים שטויות

לא מסוכן?הקולה טובה

לא יודעת מה ההגדרה שלך למסוכן.

מבחינה הלכתית- הפלה זה דבר מסוכן.

סיבוכים שיכולים לגרום למומים בעובר- זה דבר מסוכן.

וכן- גם הריון רגיל אי אפשר לדעת לאן הוא יתפתח, ובכל מקרה מבחינה הלכתית הריון (הכי רגיל בעולם) זה בגדר חולה שאין בו סכנה. ואשה לרוב הולכת  בתחילת הריון לרופא שילוה אותה כל ההריון. (אפשר להחליף רופא, אבל דוקא כשדברים מתחילים להסתבך זה לא חכם.. עדיף מי שלווה את כל מה שקרה עד עכשיו)

ובעיני זה לא "לוותר על צניעות" כי זה פשוט לא שייך פה. 

 

ובטח שיש מקום לתחושת האשה ולנוחות שלה. (אני עברתי פעם מרופא ילדים סופר מומחה לרופאה צעירה יותר, אבל עדיין מקצועית- רק בגלל שהוא היה מגעיל ולא הקשיב לי. אני לא יכולה לסמוך על רופא כזה שלא מוכן להקשיב לי ולמה שאני אומרת ומזלזל בי כאמא שמכירה קצת יותר טוב ממננו את הילד שלה, גם אם אני לא רופאה..)

חוצמזה- בגלל שיש עומס על רופאות נשים יש כאלה שמעדיפות דוקא רופא- שהוא יותר זמין בדר"כ. זה גם שיקול (לך תנסה להתיעץ דחוף עם רופאה שהכל אצלה מלא לחודשיים הבאים...)

 

 

וזה שיש רופאים שמפשלים- מה לעשות, גם זה קורה. ודוקא לכן אני אלך לרופא שיש פחות סיכויים שיפשל ואתפלל חזק שה' יתן לו שכל תבונה והצלחה. 

ברור שהפלה וסיבוכים זה מסוכןמופים

אבל להתייחס להריון רגיל כמחלה לא נראה לי הגיוני

אשה רגילה בהריון היא חולה שאין בו סכנה? איפה ראית את זה?

אני לא נתקלתי ביחס כזה בהלכה. אדרבה, תפני אותי!

הדבר הכי קרוב שאני מכיר זה שירדה חולשה לעולם והרבה נשים לא מרגישות טוב בהריון והן פטורות מלצום צומות דרבנן

אבל זה כשהיא צמה, לא כשהכל כרגיל, ורק מפחדים משום מה "שמא" ו"אולי" יהיה בעיות

 

למה שיהיה בעיות יותר מכל אדם רגיל?

הגוף שלנו משתנה כל הזמן, אנחנו גודלים, אנחנו מזקינים, ואף אחד לא חושב ללכת לרופא ל"טיפול עשרת אלפים" לראות מה לא בסדר

ופתאום בהריון אשה צריכה להיות ב"מעקב", אולי חלילה נגלה איזה משהו

מה פתאום לחשוש לזה? זה נורמלי להיות בהריון! זה לא מחלה מסוכנת!

 

הרופאים כן ממליצים על מעקב? אין לי בעיה. אבל לא לעשות את זה פיקוח נפש! לא קרה כלום אם פיספסת בדיקה, ולא קרה כלום אם תלכי לרופא קצת פחות מומחה בשביל לשמור על הצניעות

...כך אמר המומחה הגדול לרפואה, ומי אנו שנתווכח.מי האיש? הח"ח!

אה כן, חוץ מהעובדות היבשות מהעבר בזמנים שקדמו לרפואה המודרנית, שבהם רוב תמותת הנשים היתה במהלך הריונות ולידות, ופרוצדורת הלידה היתה הרוצח מספר אחד. "זה לא מחלה מסוכנת!". באיזו פקולטה לרפואה, של ריאד בערב הסעודית? אה לא, סליחה, שם זה כבר מאוד מודרני. אולי בקאבול בירת אפגניסטן. אני מאוד מקווה שלא תגיב - כי ברור לגמרי שאנחנו אנשים שחיים על פלנטות אחרות, לאחת קוראים המציאות ולשנייה קוראים סרט. לא אותך צריך לשאול אם זה כן או לא פיקוח נפש. רק את פרשת השבוע שנקרא מחר, עם מות רחל בלידתה. כמה נחמד שכמו תמיד, צריך גבר כדי להחטיף מכות (מילוליות) לנשים על חוצפתן להיות מודאגות מהריונות.

הגזמת.ד.

גם בצורה וגם בתוכן.

 

מה שהוא כתב, אינו קשור לתגובתך.

 

ואני מעריך שאבא לילדים, שעבר עם אשתו כמה הריונות ולידות, אינו חי "בסרט" יותר ממך. אולי זה עצמו "סרט".. ואני אכן מזהה בהבדל בין התגובות, בלי להתייחס כעת לעצם הנושא, כמה הבדלים "לטובתו" בהכרת המציאות. וזה מובן מאליו.

 

הוא לא דיבר על בעיה של נשים להיות מודאגות מהריונות - וחבל להביא דברים לאן שאינם נמצאים.

 

 

 

 

 

 

 

 

אתה מביע את דעתך, ואני מביע את דעתי.מי האיש? הח"ח!

ואני בטח לא מתרגש ממה שהניסיון של "אבא לילדים, שעבר עם אשתו כמה הריונות ולידות" אומר בהכרח. אני מדבר על ההכללות שהוא עושה. אפשר לחשוב שאני לא יודע מה זה הריונות, לידות או ילדים. או רפואה. נראה לי לאור הדברים שנאמרו, שאני עדיין יודע קצת יותר. אין שום דבר לטובתו, אם כבר רק לרעתו, בהתחשב בכך שהוא ממש לא מוטרד מתופעות שוליות כמו זכויות נשים, השפעות חברתיות וכל מיני דברים סוציולוגיים כאלו, שאצלו ומבחינתו לא קיימים, כמו שכנראה אצל אנשים אחרים למשל, הפיזיקה המודרנית לא קיימת. לגבי הצורה - שאחרים ירסנו את עצמם קודם.

לא..ד.

א. מבחינת הסגנון - כתבת באופן שלא היה בו כל הכרח להביע גם דעה כשלך, בפרט שהוא הרי לא "תקף" אותך (לא קראתי הכל - כך שלא יודע מה כתבו "אחרים". אבל זה לא נראה לי "היתר"..).

 

ב. מה שהבאת לגבי "זכויות נשים, השפעות חברתיות" וכד', אינו נוגע בדווקא למה שהגבת עליו. גם בתוך הדעה שלו, אפשר לשמור על "זכויות נשים", מהכרת המציאות. לא כל דבר הוא "שחור-לבן". אם אתה חושב שיש לך אתו ויכוח עקרוני בנושאים אלו - אפשר לנהל אותו בפני עצמו.

 

ג. אינך צריך "להתרגש". אבל בדברים שהוא כתב בהודעה עליה הגבת, אכן יש לו ניסיון. זה לאו דווקא קשור כללית ל"ידע ברפואה". בד"כ אבא לכמה ילדים, מכיר את השטח לגבי דירוג הקריטיוּת של סוגי ביקורת במהלך הריון וכד'. נסיון החיים אכן עושה בזה משהו.

 

 

דן, ה"לא" הזה הוא ה"לא" הסובייקטיבי שלך.מי האיש? הח"ח!

אני לא משנה את דעתי, והניתוח שלך הוא ניתוח סובייקטיבי, שאין שום סיבה לקבל אותו. מה דעתך שאנשים יוכלו להשתתף בדיון בלי לחשוב שלך יש את הזכות להחליט כאיזה שופט נציב עליון מהאומות המאוחדות מה פסק הדין "הסופי". אני משאיר למי שהחל את הדיון הזה לקרוא ולשפוט, מי מביע דעה ומי מתנשא לומר "אני אמלוך". סיימתי מבחינתי - ממש אני לא מגיש פה את ניסוחיי או דעותיי לביקורת דיאלקטית. רוצים, תפנו למנהלים כמו שכבר חוויתי כאן מספיק, ותבקשו למחוק את כל מה שלא נוח לכם לראות. זה הרי פרקטיקה מוכרת פה.

בוודאי שזו דעתי..ד.

אני קראתי מה שאתה הגבת על קודמך, היה נראה לי פוגעני בניסוח, ולא נכון בתוכן - אז הגבתי. בדיוק בתור "משתתף בדיון".

 

וכי דרשתי ממך לשנות את דעתך?..

 

היכן ראית שאני "החלטתי".. גם זו קריאה סובקייטיבית שלך..

 

לא מבין את הצורך לענות כך, לא לי ולא לו..  אפשר בנחת.

 

ומה שייך "מי החל את הדיון".. אפילו לא ראיתי מי החל. זה לא רלוונטי.

 

[ואינני יודע מה הקצף של "תפנו למנהלים כמו שחוויתי כאן מספיק", אלא אם כן זה איזה פצל"ש (לפעמים אכן מוצדק למחוק. עלבונות אינם הכרח-ויכוח). מדוע לחלוק עליך זו "ביקורת דיאלקטית"?..  אתה חלקת על קודמך, ואותו דבר חלקו עליך, בתוכן ובסגנון. אם לא היה בוטה ממש, גם לא היה צורך להתייחס לסגנון. ואני למשל כלל לא התכוונתי "לפנות למנהלים".. אלא להגיב על הענין. ניכרת פה "מרירות", שאינה שייכת לדיון הזה]

 

ואם סיימת מבחינך, מצוין. כל אחד יכול לקרוא דעות שונות, ולחשוב גם מה דעתו/ה.

לגבי הבוטות - עיין תגובתי למי שהשתמשה בביטוי "איכס".מי האיש? הח"ח!

וכשימחקו חצי מהתגובות שלך בדיון רק כי זה לא מוצא חן בעיני מישהו ונאלצים לנהל על זה דיון מול מנהלי אתר, לא כדי שיחזירו את מה שנמחק, אלא רק כדי לדעת מה דעתם על זה ולגלות שבעצם המחיקה קרתה בגלל האלימות הברוטאלית של מישהו (אנשים אחרים, מקרים אחרים, לא כאן) - אז נראה אם תקרא לזה "מרירות". אני הייתי קורא לזה ייאוש אולי (אם-כי עובדה שטרם התייאשתי מלהשתתף בדיונים).

אתה פשוט חצוף, איכס.פרח-שלג
לומר "איכס" על דעה זה לא כזה בוגר.מי האיש? הח"ח!

זכותי להתייחס למה שאנשים אומרים, ואומרים בלי ממש לשאול או לדרוש, מתוך שהסמיכו את עצמם לידענות גדולה ומופלגת מטעם עצמם. אולי אני אומר "איכס" על ההצעה "תלכי לרופא קצת פחות מומחה בשביל לשמור על הצניעות"? אולי אני אומר "איכס" על זה שגבר, שלא חווה ולא יחווה לעולם אפילו מקצת כאב הריון, שואל בפליאה על אישה בהריונה את השאלה התמימה-כביכול "למה שיהיה בעיות יותר מכל אדם רגיל"? אולי אני אומר "איכס" על כך שדיון בדברים הכי רגישים שיש הופך להטפה בסגנון של אלפי שנים אחורה לנשים, בלי להתייחס לשום חידוש הן בעולם הרפואי, הן בעולם הסוציאלי, הן בעולם ההלכתי? עצם העובדה שזה נראה כל-כך לגיטימי שרק צד אחד בדיון ייאלץ לשקול את מילותיו, ולעומת זאת הצד שני בדיון חש שמותר לו להשתלח, ולומר כל מה שנראה לו בלי לחשוש שיגידו "איכס", היא אלימות מצערת. קל מאוד להיות בצד שאצלו אין דיון ואין כלום - רק להיות תמיד השורה התחתונה, ואז דעות אחרות הן סתם "איכס".

התחלת בסיכון וסיימת בזמינות..יזהר
לך לא..ד.

אני מכיר נשים שבהחלט "מזיז להן" כשאפשר לבחור באופן סביר.

 

[ולהביא פה ציטוט כזה מפורום "הריון ולידה", בוודאי אינו צניעות יתרה - ובוודאי שלכך אין כל "הכרח רפואי"]

מסכימה,אבל לא רק בגלל שזה מפדחהדסדס

אלא בגלל "קדושים תהיו"

יש כאלה שזה מפדח אותםמעיין טוהר
וזה די מובן. אבא שלי רופא והוא עובד בקופת חולים במקום מאוד חרדי ששם דאגו לאח לאברכים. דבר יפה וראוי.
זה באמת לא רק בקטע דתי, כל אחד רגיש יבין את זה!!
ובקשר למקצועיות אני מאמינה שזה לא מדויק שלא מענין אותם כי זה מקצועי הם גם בני אדם. ואם יראו דברים מענינים או חריגים זה מאוד יעניין אותם.
סליחה שאני נטפלת לקטנות..יעל מהדרום
עבר עריכה על ידי יעל מהדרום בתאריך י' בכסלו תשע"ה 22:14
לק"י

אבל מה אכפת לי אם גבר יראה את התוצאות של בדיקות הדם שלי?!
בואי נגיד שזה המצב המעולהארוון

וגם אם זה מסתכם בבדיקת דם זה מעולה...

הוא פשוט כתב את זה..לכן התייחסתי לזהיעל מהדרום
לק"י

וברור לי שהייתי מעדיפה להיות מטופלת רק ע"י נשים.
בטח ובטח בבדיקות מסויימות..
(למרות שלא תמיד מפריע לי אם זה גבר).
למה במחלקה ממוצעת יש רק 2 אחים גברים ובמקרה הטוב רופאה אחת?ארוון

אה, נכון... כי אופס, אין הרבה בנים שלומדים סיעוד ואין הרבה בנות שלומדות רפואה, ואלה שלומדות מעדיפות מפאת משפחה וילדים להעדיף לעבוד בקהילה כרופאות משפחה/ילדים..[ולכן צוברות אגב פחות ניסיון..].

 

וכנראה ציון לשבח למגזר הערבי על העמדת מספר לא מבוטל של אחים גברים...

ארוון, ידעתי שתגיבי בשרשור הזהנקניקיות

ולמה רופאות  משפחה וילדים צוברות פחות נסיון מרופאות בתחומים אחרים?

סקרנת אותי...ארוון

והסיבה היא שרופא שעובד בבי"ח נחשף למגוון רחב של מקרים, בד"כ הם גם עובדים יותר שעות ונחשפים למקרים שבאים מהמיון לדג' שיותר מגוונים ויותר קשים לעתים ממה שיגיעו לרופא בקהילה.

בנוסף, הרבה רופאי משפחה וילדים עובדים גם בבי"ח וגם בקהילה[לעומת הרופאות שייבחרו בקריירה הנוחה של הקהילה בלבד]...אבל גם בלי זה, עצם העבודה בבי"ח מעניקה ניסיון גדול יותר, יותר שעות עבודה ולמידה ממומחים שעובדים לצידך.

יש עכשיו לימודי סיעוד גם לגברים, תוכנית חדשה.אלאדין
עדיין לא משתווה לכמות הבנות שלומדות...ארוון

ובוא נדבר על המציאות כרגע.

יש דברים שמיעוט השיחה וההתעסקות בהם תטיב עימם, אז בבקשה!...דתי
מסכים איתך.אלאדין
האמת שנראה לי שהוא גדל במקום דומה לשלך.אלאדין
אוי ואבויאדל

יש כבר מדרכות נפרדות במאה שערים.

אל תתן להם עוד רעיונות.

מה משנה לכם מה קורה במאה שערים?אלאדין
מה רע במדרכה נפרדת?די"מ
פעם נשים בקושי היו יוצאות מהבית.עכשיו שהם כן,מה רע במדרכה נפרדת?
חוץ מזה שבמאה שערים אין מדרכות נפרדות.יש רק בחול המועד שזה זמן של צפיפות ולגמרי הגיוני.
על פי היהדות אין בעייה לראות נשים הבעייה היא ערבוביה אך לצערנו היום גם הרבה נשים לא צנועות ככה שיש בעייה גם לראות אותן.
מדרכות נפרדות נשמע רעיון טוב.די"מ
פה זה שונה, כי זה התעסקות בגוף האדם. הדרך ארץחסדי הים
מורה שיהיה הבדל בין המינים, כמו הדוגמאות שהבאתי בתחילת השרשור.

[אני אישית בכלל לא שם לב לענין היצרי כשאני אצל רופאה, על אף שאני מניח שיש אנשים שכן, אני כתבתי מצד הדרך ארץ שיש בזה.]
דמגוגיה מיותרתיזהר

תשובתך מבוססת על הרבה נתונים לא נכונים ושיטות שכנוע שקריות ומניפולטיביות, מבית היוצר של "חברה שלמה - חברה צנועה מעורבת לכתחילה".

מילא בדיקות דם.... רב הרופאי נשים הנורמליים הם גבריםמינימאוס2
וכפי שכתבתי לנקניקיותארוון

גם שם אפשר לראות פער בין רופאים גברים לנשים, בעיקר על רקע היותן בעלות משפחה ולכן הליכתן למסלול הקהילה יותר.

 

אין מה לעשות, בחירה בחיי משפחה או עידוד לייים כאלה[כמו שיש בישראל] גובה מחיר, שאח"כ אל תתלוננו עליו.

[מישהו אמר " fertility penalty"? שאגב פחות קיים שאת רופאה בכירה בת 35+ לעומת עובדת שכירה זוטרה..]

ממש צודקת!מעיין טוהר
וזה מעצבן מאוד! הרופאות פחות מקצועיות ופחות אנושיות, זה מוזר ואין לי הסבר לזה
אז לדעתך יש היתר ללכת לרופא גבר?ארוון
לא אמרתי ואני גפ לא פוסק. רק למי שהתלונן על בדיקות דםמינימאוס2

הערתי שיש בעיות יותר גדולות מזה

התכוונתי למעיין טוהר...ארוון
לפי הרבי מליובאוויטשטאבולה ראסה
אם הרופא המומחה יותר הוא בן המין השני אפשר ועדיף ללכת אליו
לא מסכימה..הרופאה שלי אחלה! מומלצתיעל מהדרום
ברוך השם שמקפידים על חדרים נפרדיםאורין

ולא מערבבים גברים ונשים לשינה באותו חדר

זהו שלאעולה מן המדבר
בסורוקה ובעוד בתי חולים הרבה פעמים החדרים מעורבים
מזעזע. איזה זלזול במטופליםאוריןאחרונה
ציטוט תשובה הלכתית חשובה בנושא:יזהר

(מאת מו"ר הרב שמואל טל שליט"א)

 

 

האם מותר לאשה ללכת לרופא גבר במקרה שיראה מקומות מכוסים, וכנ''ל לגבי אם יגע הרופא באשה, ובעניין זה: 

א. האם יש הבדל בין טפח בכתף או בבטן לבין מקום התורף?

ב. האם יש הבדל בין התעסקות קצרה של העפת מבט לבין התעכבות ממושכת?

ג. האם יש גדר מתעסק במלאכתו, וגם אם תמצא לומר שאסור שכן ההתעסקות אינה כ''כ משמעותית עד שאינו נהנה, שמא יש מקרים שבהם אינו נהנה וממילא עסוק במלאכתו (כגון מכוערת וזקנה, או רופא חילוני הרגיל מאוד בראית חלק מהמקומות המכוסים, או אדם חסר יצר כאחאב (סנהדרין לט ע"ב) או זקן)?

ד. האם אפשר להקל בנגיעה (במקרה שהותר לרופא לראות בלבד או שהוא עוור) בגלל שהרופא לובש כפפות נילון?

ה. האם אפשר להקל בבדיקה המצריכה מומחה בטענה שהגברים מומחים יותר, ע''פ רוב, יותר מנשים בתחום זה, או כשהתלבטות היא בין רופא מפורסם כמומחה לבין רופאה שאינה מוחזקת ככזאת, ואת''ל שכן, האם יש הבדל בין בדיקה הכרחית לאפשרית (ואם כן, אז מה הגדר המדויק)?

ו. האם אפשר להקל במקרה שהאלטרנטיבה מצריכה מאמץ (התרוצצויות או נסיעה ארוכה של שעה או שלוש שעות) או כסף רב (נסיעה ארוכה, או רופאה פרטית), וכן אם במקרה מסוים אשה הלכה לבדיקה ע''פ היתר של רב על דעת שהרופא רק יסתכל ולא יגע (כלומר ע''פ הנחה שיש כזה מקרה), והרופא טוען שצריך לבודקה בידיו, האם יכולה להקל בגלל שהליכה לרופאה נוספת זוקקת מאמץ או כסף? אם ישנן כמה סברות לקולא בהנ''ל שאינן מועילות לחוד, האם יכולות להצטרף אחת עם השנייה?

 

תשובה:

בעקרון, לענ"ד לא שייך בדרך כלל ההיתר של בעבידתייהו טריד, כשרופא בודק מקומות שיש בראייתם הנאה. ההיתר נאמר במקורו לגבי מרביעי בהמה וחיה, שיכולים להסתכל על ההרבעה, כיון שהם טרודים בעבודתם. בנידון זה, אין הנאה ישירה, וכל החשש שמא "ידמה מילתא למילתא", ויבוא לידי הרהור. ולכן כשהוא עסוק בעבודתו, הוא לא פנוי לדמות "מילתא למילתא". אבל רופא שרואה דברים שגורמים לו להנות (לאפוקי הבטה קצרה מאד בעלמא, וכדלקמן), הוא לא צריך לדמות מילתא למילתא. והוא הדין ביחס למציל בבריכה ובים. וברצוני להדגיש, שדיברתי עם רופא נשים חילוני שאמר לי להדיא בלי שום בושה שהוא בחר בתחום הזה, בגלל שהוא נהנה מזה. והיה לי חבר "דתי", שהיה מקולקל מאד בעניני צניעות, שאמר על עצמו שהוא יהיה רופא נשים בשביל המטרה הזאת, ואכן היום הוא רופא נשים (כמובן שאין לחשוד בגלל זה בכל רופא נשים שזה המניע שלו, ח"ו. אבל צריך לדעת שיש הרבה רופאים שזה המניע שלהם. וגם אם זה לא היה המניע שלהם, הם ודאי נהנים מזה).

הנידון כאן הוא מצד לפני עור, ולא מצד עצמו. האשה לא עוברת על שום איסור, מלבד על איסור לפני עור. בנידון של לפני עור, מותר לעשות דברים שאפשר לתלות שהשני לא יכשל בהם, ואפילו אם יש סיכוי מועט. עיין ע"ז טו ע"ב דכל היכא דאיכא למיתלי תלינן. ובלבד שהסיכוי הוא סביר, וכמבואר בתוס' בגיטין סא ע"א ד"ה משאלת.

יש בנידון דידן צד להיתר, והוא שהאיסור תלוי בזה שהוא מתכוון להנות. כי גם אם מגיעה לו הנאה בעל כרחו, הרי זה מותר לו, כי זו הנאה הבאה לו בע"כו בדלא אפשר ולא קמכוון (פסחים כה ע"ב). זה שיקול שנלקח בחשבון וכדלקמן. לענ"ד צריך לצאת מתוך הנחה פשוטה, שכל עוד לא מדובר על רופא מוחזק כירא שמים, ההנאה אצלו איננה "בעל כרחו", וניחא ליה בזה.

נאמר לי שבבתי חולים במחלקות נשים, ישנם רופאים שרואים כל כך הרבה נשים במקומות התורף כל יום, שהם כבר אינם נהנים מזה. (זה שונה מרופא משפחה או נשים בקליניקה פרטית שנתקל בזה הרבה פחות). זו גם סברה שיכולה להצטרף להקל במקרים האלה.

ויש עוד שיקול: שגם אם הדבר מותר הלכתית, לא צניעא מילתא כלל. זה כבר לא שיקול הלכתי, אבל הוא צריך להשקל במשקל החסידות. ובזה באמת מועילות סברות של טרחא יתירה, איבוד ממון וכו'.

[מכאן התשובות על סדר השאלה:]

א. כן, כי בסתמא דמילתא לא נהנים מזה בהכרח, אפילו בני אדם רגילים, וק"ו רופא, וכנ"ל.

ב. לפי הנ"ל יש באמת לחלק, כי אין הכרח שהוא יהנה בהסתכלות כל כך מועטת, בצירוף העובדה שהוא טריד בעבידתיה. ולכן נראה שבבדיקת אולטרא סאונד, שהוא כל הזמן עסוק בראיית המסך, ורק ברגע הכנסת המכשיר הוא עשוי לראות (וגם זה לא תמיד, אלא רק בבדיקה "ואגינאלית". אבל במקרים רבים עושים את זה מעל הבטן ולא באותו מקום), אפשר להקל.

ג. כנ"ל, בדרך כלל אין גדר מתעסק. ומכוערת וזקנה לא שייך כאן, כי בראיית אותו מקום, זה לא משנה. ועכ"פ אין לזה נפקא מינה בסתמא דמילתא. ברופא זקן ומצונן יש מקום להקל, שיש לתלות בסיכוי סביר שאולי הוא אינו מתכוון ולא ניחא ליה בהנאה. וכנ"ל, יש מקום להקל בבתי חולים, דמידי ספק לא יצאנו, ומספיק ספק סביר כדי להקל בלפני עור, וכנ"ל.

ד. אין זה צד להקל. ואולם הנגיעה עצמה היא הרבה יותר קלה, כי בדרך כלל אין זו נגיעה של דרך הנאה.

ה. כל עוד אין סיכון או חשש סיכון לחיי האשה או העובר, אין להקל (אא"כ מדובר על הסתכלות מועטת מאד, וכנ"ל).

ו. נידון דידן מהווה פגיעה גדולה מאד בצניעות. אלמלא החברה המערבית הפרוצה שהִרגילה אותנו למתירנות, היינו מזדעזעים מעצם האפשרות הזאת של בדיקה אינטימית כל כך. האשה הרי מקפידה כל כך על צניעותה, ודואגת כל ימיה שלא יראה אפילו מעט שבמעט ממקומותיה המכוסים. ופתאום היא אמורה לגלות לאדם זר את מקום התורף! ולכן צריך להשקיע הרבה כדי למנוע את כל הבדיקות הללו, גם אם יש לזה היתר הלכתי.

בסיכום ההיתרים ההלכתיים: א. בהבטה קצרה מאד בעלמא בצירוף העובדה דבעבידתיה טריד. ב. רופא המוחזק לירא שמים (ולא סתם "דתי"). ג. ברופא זקן מצונן. ד. בבתי חולים. ה. כשיש סיכון או חשש סיכון. ולגבי המקרה החמישי הנ"ל, אין להחמיר בשום אופן מחמת סעיף ו' הנ"ל. דבזה פשיטא שצריך לעשות כל מה שנדרש כדי להנצל מחשש ואפילו קטן מאד של סיכון.

ולסיום ברצוני להדגיש שגם במקרה שמותר להבדק אצל הרופא, צריך להזהר מלשוחח איתו בענינים שלא קשורים לבעיה הרפואית, וק"ו שלא לצחקק איתו וכו'. במציאות הזאת, הדבר הרבה יותר חמור מאשר באדם זר סתם (שגם לגביו זה מגונה).

אני לא כל כך מבין מה האיסור של האשה?דתי

הוא כותב שם בצורה ברורה שלאשה אין שום איסורדי"מ
חוץ מלפני עיוור כמובן.
השאלה לא רלוונטית בדרך כללאמלאלה
דןוקא בתחומים שבהן היה הכי מתבקש ללכת לרופאה כגון רופאת נשים, כירורג וכדו, לפעמים ממש אין בנמצא!!! יש אזורים בארץ שאי אפשר למצוא רופאה אשה בטווחים של קילומטרים רבים!!! כך שברוב המקרים אין אפשרות לעשות הפרדה הגם האם רוצים,. אני נדהמתי לראות שבבילינסון עובד מיילד כבר 20 שנה... אני מניחה שאם היה בא לילד אותי מילד הייתי מבקשת מילדת כי יש בחירה, אבל אם אהי יולדת באמבולנס ע"י הפרמדיק אז אין לי ברירה כי אין בחירה.... בקיצור ברור שבמציאות אידאלית שיש לך מגוון של רופאים ורופאות זמינים אז מובן שהיההכדאי לבחטר בבן מינך, אבל במציאות של היום, אין לך מגוון ולכן השאלה לא רלוונטית...
ארצנו קטנהיזהר

אני לא יודע מהי ההכרעה ההלכתית, אבל זה לא פשוט וברור שעוד שעה נסיעה מתירה לחלוטין כל דבר.

שעה נסיעה זה לא פשוט בכלל בהרבה מהמצבים שצריך רופא...ת.מ.
אשה בתחילת הריון שסובלת מבחילות וגם נסיעה של 5-10 דק' זה סיוט בשבילה הרבה פעמים אז שלא נדבר על נסיעה של שעה כשאין פקקים באוטובוסים...
וגם כשסתם כואבת הרגל וצריך אורטופד זה לא ממש זמן עם כח לנסיעות כאלה וכו'.,..
לא אמרתי שזה בהכרח לא מצדיקיזהר

רק טענתי שזה לא בהכרח מצדיק.

כל מערכת הבריאות הישראלית מעוותת במידה רבהמשה

אם היו משנים אותה למשהו קצת יותר חופשי שמותר להתחרות בו, היה נמצא הפיתרון לבעיות האלה - השכר של רופאות נשים היה עולה ושל רופאי נשים גברים היה יורד, ואז עוד נשים היו בוחרות במקצוע הזה...

 

אבל כשהכל "חינם" והמדד הוא התורים, כנראה שזו המציאות וככה היא תישאר...

 

כל זמן שמדבר באנשי או נשים יראי שמיים אין שום בעיהמושיקו

עדיף שמשיהו מקצועי יעשה לך את זה מאשר מישהו לא מקצועי

 

ויש מקצועות מוסימים שנשים עושות אותו יותרב הצלחה מגברים על פי רוב

 

כמו אחיות

דווקא בזה חייבים גבריםארוון
הן עושות בהצלחה בעיקר פריצות דיסק וצניחות איברי אגן בגלל העבודה הפיזית... בפנימית כירורגיות ואורטופדיה תמיד טוב גברים...

לא הכל זה יולדות ותינוקייה...
נושא השרשור הוא לא על רופאים אלא אחיותמושיקו
דיברתי על אחיותארוון

תנסה אתה להרים ולעשות שינוי תנוחה לחולה במשקל 90-120 ק"ג עם שבר באגן, בן 92 וסיעודי.

 

יש לציין ששינוי תנוחה יש לעשות כל שעתיים למניעת פצעי לחץ, שעלולים לסבך את מצבו שלך המטופל.

 

וכמובן יש לציין שיש במחלקה הרבה יותר ממטופל אחד כזה.

 

[עכשיו אתה יכול להשליך את זה לכל מטופל, לעם DVT, אחרי סיגמואידקטומי וכו'...

גם אם המטופל רזה זה עדיין משקל, ויש צורך בשינוי תנוחה, רחצות, וגם חבישות שדורשות לעתים הרמה..אז נכון שיש כוחות עזר אבל עדיין עושים את זה] 

 

וכן, מעניין שלמרות טענתך אלה לא הרופאים והרופאות שמסיימים עם פריצות דיסק וצניחת איברי אגן אלא האחיות..

 

 

יש סניטרים לזהמושיקו

שעושים את כל העבודות המלוכלכות  של החלפת חתולים וכו

ממש ממש לאארוון

יש כוחות עזר, אבל לא תמיד הן נמצאות, וגם הן לא יכולות לעשות הכל לבד....

והן בד"כ גם נשים.

ככה שעדיין לאחות יוצא לא מעט להחליף חיתול, בטח כשיש כוח עזר אחת רק וצריך 2 אנשים להחלפה, ולשינוי תנוחה.

 

סניטרים רק מעבירים ממחלקה למחלקה או ממחלקה לבדיקות.

 

יש בי"ח שיש בהם בחורים שעוזרים להוריד, אבל עדיין את צריכה להיות לידם, כי בד"כ צריך אותם לאנשים ממש ממש כבדים שצריך להוריד לישיבה....אבל גם הם לא זמינים בכל בי"ח ובכל מחלקה, וגם מספרם מוגבל.

וגם אם הם הורידו עדיין צריך לעשות שינוי תנוחה.

 

זה ממש צריך לפי המיןאל הר המוריה
עצוב שזה הפוך
ממזמן אמרתי את זהאל הר המוריה
הלוואי שיהיה.
וגם שיהיה נוח יותר להגיע לרופאים בלי לחכות המון לתור...
זה גם בערמת המשאלות שלי..
אם יפתחו מרפאה נפרדת עם רופאים ממאה שערים מימכם יעדיף ללכת?דתי

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויקאחרונה
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך