מה חשוב יותר- ההווה או העתיד?יעל

יש לי שאלה שאני אשמח מאד אם תוכלו לעזור לי ולייעץ לי.. היא קצת ארוכה, אבל זה רק כי רק ככה אפשר להבין אותה עד הסוף.

 

אני לומדת מתחילת השנה בתוכנית לנוער מוכשר במתמטיקה, שאומרת שאני צריכה להגיע כל יום חמישי לעיר הקרובה וללמוד שם מתמטיקה. מה עוד זה אומר? שיש לי המון המון המון שיעורי בית. 7 שעות בשבוע, שזה כל הזמן שיש לי בבית לא כולל חמישי (שאז אני לומדת), שישי ושבת. עד כאן ההווה, שאומר שאין לי בכלל זמן לחברות וחיים. כלומר, אני עם חברות באולפנא, ואני די נהנית, אבל למדתי בחודש ארגון על בשרי כמה זה תוקע לי את החיים. מתישהו בקרוב אני אהיה מדריכה, ופשוט לא יהיה לי זמן לסניף! אני אצטרך לוותר על הדרכה, פעילויות באולפנא, בילויים ופרוייקטים.

 

מצד שני שגם הוא מאד חשוב, כי זה אומר שבסוף כיתה י' אנ יאעשה בגרות במתמטיקה ואגמור עם זה, ובכיתות י"א-י"ג אני אוכל לעשות תואר. זה הזדמנות פז שחבל לפספס, כי היא תחסוך לי הרבה זמן בחיים.

 

מצד שלישי... אני די מתביישת בצד הזה... מה החברות יגידו? והמורה למתמטיקה באולפנא? והחברות שגם לומדות בתכנית? מה שהכי מעצבן הוא שהבת שאני הכי לא סובלת בכיתה גם בתוכנית (במקום אחר, לא איתי ב"ה), ורק לחשוב על המבט המתנשא שלה כשהיא תשמע שאני עוזבת גורם לי זעזוע ובחילה.

 

עד כאן הצדדים. אני ממש אשמח לעצות, אני לא יודעת מה להחליט!! מה הייתם עושים במקומי??

לימודים אפשר להשלים, חוויות נעורים לא...ג'ירפה
צודק לגמרי, אבל מתישהו אני אצטרך להשלים,יעל

ויש לי גם המון תוכניות לעתיד הלא רחוק...

אני מפחדת שיהיה לי יותר מדי עומס כשאהיה גדולה ואז אני אתחרט שלא המשכתי.

אני פשוט לא יודעת- להנות עכשיו ולשלם אחר כך או לשלם ביוקר עכשיו ולהנות כמה שאפשר אח"כ?

קבלי החלטה...עם חיוךדביר מ.אחרונה

בעזרת ה'

 

ההתלבטות בהחלט גדולה, זה העתיד שלך ואת דואגת. באופן טבעי לגמרי.

 

אני מרגיש שאת צריכה לשאול את עצמך: "מה המטרה שלי בסוף הלימודים באולפנה? האם המטרה היותר חשובה היא מטרה רוחנית או מטרה לימודית. את צריכה לחשוב טוב על השאלה הזו- זאת שאלת המפתח שדרכה תוכלי לדעת מה המסלול המתאים לך. המסלול הוא רק אמצעי להשיג את המטרות.

 

אם השאלה שלך איזו מטרה יותר חשובה- אני חושב שזה קצת פזיז ללכת ללחץ לימודים כזה. תעשי לימודים יותר בנחת, ותהני יותר. החיים מתקדמים ושנות הנערות חשובות לבניין האופי והאישיות שלך.

 

עוד חיסרון במסלול מצויינים שכזה- יש סכנה לאנשים שלומדים במסלול כזה: יש כאלו שהופכים להיות  מתנשאים ומנופחים מגאווה. הם לא סופרים אף אחד ובזים לאנשים פשוטים, הרי הם מיוחדים, מצוינים.  זה לא בטוח ככה, אך זו סכנה אפשרית שכדאי להימנע ממנה.

 

הארה כללית: באופן כללי, הדרך הכי טובה להתמודד עם התלבטויות- היא לקבל החלטה ולשמוח בה. אין שמחה כהתרת הספקות, עצם קבלת החלטה בסוגיה סבוכה- היא זו שנותנת שמחה ומרגיעה. יהיה בסדר, קבי החלטה ושמחי בה.

 

מקווה שהבנת אותי, בהצלחה רבה.

 

 

קפיץ קפוץ...יעל

זה די חשוב לי. אני אשמח לתגובות!

בקצרה... כי אני עייף...הנסיך חצוי-הדם
ההווה!
אלו לא רק חוויות מהנות שלא כדאי לפספס אותן אלא התקופה הזו בונה אצלך קומה של חדווה שמחת חיים וגם קצת השתובבות והתעסקות בשטויות אלו דברים שנפש רגילה דורשת וצורכת אותם.
ואם את מרגישה צורך בהם אז כנראה את כמו רוב העולם שצריך את השנים השטותיות הללו ולא כדאי לך לפספס אותן בדאגות של מבוגרים.
את כולה בת 16 תהני מהחיים!

יש לי על זה תורה שלמה... בהזדמנות אם תרצי אפשר בשיחה אישית... תזכירי לי...
אני אישית הייתי המצב דומהטל אורות

ובחרתי את ההווה. אבל זה בגלל שלא היה לי כח נפשי לכל הלימודים האלה והרגכשתי שיהיה לי הרבה יותר שמחה והרבה יותר טוב אם אני פחות ישקיעע בהם.

 

ממש תלוי איך את מרגישה

אם את מרגישה טוב עם זה וכיף לך להשקיע רק שאת צריכה לוותר על דברים אחרים לדעתי תמשיכי ללמוד . אם את מרגישה רע עם זה וכל הזמן את חושבת על מה שאת מפסידה תפסיקי..

בהצלחה!

בוחרת כל יום מחדש בעתידחפרנית גאה=)
אני במצב דומה לשלך, אני לומדת חמש יח"ל מתמטיקה דרך המחשב וזה דורש ממני המון. לא בדיוק כמו שלך כי כן יש לי זמן להדרכת חוץ אבל אין ספק שזה הרבה פעמים בא אחד על חשבון השני..ות'כלס?! אני יכולה לרדת לארבע, וגם כרגע לא הכי הולך לי בחמש. אבל אני יודעת שזה פשוט יהיה לוותר לעצמי. וכן, גם אצלי יש את הקטע של מה יגידו ואיך בת מסויימת תשמח לאיד...אבל שוב, אני יודעת שזה יהיה ויתור עצמי, ואני יודעת שמה לעשות, גם "בחיים האמיתיים" לא הכל יהיה ברורגע ובשלווה, אז מתכוננים ללחץ כבר מעכשיו. את צריכה לעשות חשיבה עם עצמך, עד כמה זה חשוב לך להנות מול להצליח, להשקיע בלימודים מול סניף וכו'. אמרת שיש לך רק שבע שעות בבית, שיעורי בית לא לוקחים פווול זמן ומניסיון, יש מקצועות שבהם אפשר יותר "לחפף".
תבני לעצמך סדרי עדיפיות.
תנסי לבנות לך לו"ז ולראות מה וכמה את יכולה לשבץ בו.
שבעז"ה תהיה לך החלטה נכונה והרבה הצלחה!!
בתיכון הווירטואלי?מאיר.
אפשר הסבר למושג?קייטי
תוכנית שלומדים מתמטיקה או פיזיקה דרך המחשבחפרנית גאה=)
מתחברים ילדים מכל מיני מקומות ומורה לכיתה סינכרונית ושיעור רגיל פחות או יותר
אני גם . לא רוצה לייאשמאיר.
אבל בשביל לעבור טוב צריך המון השקעה חות לימודית
אתה ממש מעודדחפרנית גאה=)
גם ככה אני לא מתה על זה..
אני יודעת על מה את מדברת,יעל

אבל אני במשהו אחר. שנוסעים ללימודים אחה"צ, וכן- היה כתוב ששיעורי הבית אמורים לקחת 7 שעות.

בכל מקרה, תודה!

העתיד הוא רק בשביל שההווה יהיה "שווה" אבלדרדס צהוב

אבל אסור לעתיד להיות מלכודת ולעשוק את "החיות" של ההווה.

 

הדבר היחיד שבאמת קיים הוא ההווה, העבר היה מיקודם והעתיד לא יהיה לעולם. 

הוא יהיה באלפית השניה שבה הוא יהיה "הווה".

 

זה טוב לתכנן בשביל שההווה לא יהיה מבוזבז להבל ולריק. 

אבל חס ושלום לא למכור את ההווה שלי לכל מיני תוכניות עתידיות נטולות חיות. 

 

 

ההווה בשביל העתידמישהי=)
קראת מה שכתבתי?דרדס צהוב
את הכותרתמישהי=)
תגובה ממהעתידpriel

שלום חמודה

 

אני בת 30 וקצת... נשמע זקן לא?

בכל אופן מסתבר שהגיל הזה מגיע ודי מהר... ואיתו כל מה שעשית או לא עשית עם עצמך עד היום...

 

בקצרה הייתי אומרת חד וחלק שתמשיכי בתכנית. נכון שחוויות נעורים זה דבר כיף, אבל גם להגיע לעצמאות כלכלית בגיל צעיר זה דבר כיף ודי מדהים.

 

תוכלי בגיל 20 כבר להתחיל להרוויח כסף ואם תרצי להמשיך ללמוד או לגדל כבר משפחה כבר תוכלי להיות עם אוטו ותנאים שחברות שלך יוכלו רק לחלום עליהם.

 

תוכלי לדלג על השלב הקשה מאד של שילוב לימודים עם הריון  ראשון וכל נקודת הפתיחה שלך תהיה ברוגע ובשמחה בע"ה.

 

יכול להיות גם שתוכלי להיות יותר פתוחה עם מי יהיה בעלך כי השיקול הכלכלי יוסר ותוכלי לבחור אולי בעל אברך ולחיות הרבה יותר בכיף מאשר בנות אחרות.

 

שתדעי לך שהשיקול הכלכלי - כסף כסף ושוב כסף הוא מהותי מאד מאד. עכשיו את בת 16 בערך אם הבנתי נכון ואין לך באמת יכולת לאמוד עד כמה. חוץ מזה שכולנו או רובנו לפחות די תמימים בגיל הזה ורוצים להאמין שערכים ואמונה חשובים יותר. זה נכון, הם חשובים יותר. אבל הכל נראה טוב יותר כשאין לך דאגות פרנסה על הראש.

 

שיהיה לך בהצלחה והשהשם ימצא לפנייך את העיצה הנכונה .

אני לא סותרת את דברייך ולא חושבת שאת טועה אבל..ענבל
בס"ד

עם כל הכבוד לכסף, ותאמיני לי שיש המון כבוד, לדעתי פספסת נקודה חשובה.
יש גם עניין להיות בגיל שמתאים לך.
בגיל 12 למשל לא מצפים מילדה לצאת לדייטים.
באותה מידה בגיל 16 לא מצפים מילדה לצאת מהבית ולחיות לבד.
וכנ"ל גם פה.
בדברייך די ביטלת את הדילמה באמירה שהכסף הוא חשוב ועדיף להגיע לעצמאות כלכלית מלעבור את גיל ההתבגרות בצורה הנורמלית שלו.

אני לא עונה לפותחת ואני לא מביעה דעה, אני רק רוצה לאזן את דברייך במחילה
יש גם עניין לחוויות הגיל ולתהליך ההתבגרות כשהוא בקצב הנכון.
לא הייתי מבטלת את זה כל כך מהר..
זה גיל שלא חוזר ותואר במחילה אפשר לעשות גם אחר כך כמו כל בן אדם.
חוויות כאלה היא לאתוכל לעבור אחר כך.

ואני מדגישה שאמנם זה נראה שהבעתי דעה אבל אני לא.
רק נתתי את הצד השני.
בעז"ה שיהיו רק החלטות טובות לכולנו!
אז מה אני חושבת---אMונה#

כמוך אני גם הייתי בתוכנית מצויינות במשך שנתיים.

גם אני הרגשתי שזה תוקע לי את החיים ואני לא מסוגלת להתמודד עם זה-אז פרשתי.

ובזמן האחרון הרגשתי שאני לא עושה מספיק דברים  שבאמת מועילים ואני סתם מבזבזת את החיים.

אז קבעתי התנדבות לעצמי,ארגנתי שהשבט שלי ילך כל שבוע למקום אחר בהתנדבות,התקבלתי לכתוב בעיתון נוער בעיר ו----חזרתי ללימודי מצוינות.פשוט החלטתי לנצל את הזמן עד הסוף.אז סתם טיפ.מקווה שתצליחי גם...

בדרך כלל, כשקופצים כיתה למשל, זה אומר שמתאימיםתמרונת

לרמת לימודים גבוהה יותר, ולאו דוקא שהילד מוכן להשקיע יותר- מעל ומעבר. זה גם לא אומר שאחרי שהילד יקפוץ כיתה, אז יהיה קשה לו מבחינה לימודית. והוא גם יכול להשתלב מצויין בחברה!

בקיצור- מה שניסיתי להגיד זה שאם מתאים לך להיות רמה מעל ולסיים תואר כבר בכיתה י"ג- לכי על זה

בתנאי, שזה לא לוקח ממך מאמץ אדיר מעבר לרגיל, ומגביל אותך בצורה משמעותית מבחינה חברתית (כיף ונתינה).

כי לדעתי, בגיל הנעורים חשובה יותר הבניה העצמית והפעילות החברתית, מאשר הדאגה על אחזקת בית מבחינה כלכלית (שאת זה את בכל זאת עושה ע"י הוצאת תעודת בגרות), ואת הכישרון המתמטי שלך בטח תוכלי לפתח גם אח"כ.

כך נראה לי...

בהצלחה!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך