אנשיםם(:שאלה באמונה- ממש אשמח לתשובוות!!נושבת באויר
למה אנחנו ככ מתפללים ומנסים לשנות את הגזרות שהקב"ה גוזר, אם כל מה שה' עושה זה לטובה?!



בעיקרוון יש לי עבודה ואני צכה תשובות דיי דחווף..
אבל בלי קשר מעניין אותי לדעת מה אתם חושבים..
יאללהה תגיבו בהמונכםם(:
~תוודה מראש לכל העונים(; ~
אנסה לענות.בן-ציון

עלו לי כמה תשובות, אבל אבחר אחת מרכזית יותר.

 

לכל אחד יש רצונות, בקשות ודברים שקשים לו, ועליהם הוא מתפלל.

לא תמיד הוא מקבל את מה שהוא רוצה, אבל אנחנו מאמינים שבין אם נתנו לו את זה ובין אם לא - זה לטובה.

 

לפעמים ה' גוזר גזירות על עם ישראל או יחידים, שיעברו חוויה כזו או אחרת, שיהיה להם נסיון כזה או אחר.

וזה לא קל, אז אנחנו, בגלל שקשה, מתפללים שה' יבטל את הגזירה.

ולא תמיד נענים. כמו שאומרים: "לאבא מותר להגיד לא".

 

ולכן, 

אנחנו מנסים לשנות גזירה של הקב"ה, אבל אנחנו מאמינים שגם הגזירה עצמה היא לטובה.

 

מקווה שזה עונה על השאלה

(אם לא, יש הסבר יותר ארוך, אבל בהזדמנות אחרת..)

 

 

אוקיי הבנתי, אבל בכ"ז..נושבת באויר
הגיוני שקשה. החיים קשים. ה' החליט שעכשיו צריך ליהיות לנו קשה, כדי שאחכ יהיה לנו יותר טוב. יכול ליהיות שאם עכשיו יהיה לנו קל עוד מעט אנחנו נתקל במקרה קצת יותר מסובך ממה שאנחנו רגילים ויהיה לנו מאוד קשה להתמודד איתו, כי לא התחשלנו במקרה הקודם שה' זימן לנו. ה' גוזר גזירות אם טובות ואם לא , ואנחנו צריכים לקבל אותם ולשאוף הלאה , גם כשקשה.. אבל. אם אנחנו נתפלל כל הזמן ונבקש שה' יבטל את הגזירות ויעשה שלא יהיה לנו קשה איך אנחנו נתקדם ? אנחנו נשאר באותו מקום נמוך שרק קל לנו וטוב לנו ולא ננצל את החיים כמו שצריך..

מצטערת אם זה לא מובן.. מקווה שלא גלשתי לנושא אחר..
בן-ציון

לכן אנחנו סומכים על ה' שידע מתי זה יקדם אותנו ומתי לא.

עקרונית- התפילה היא בשבילנויעל

ולא בשביל ה' ח"ו.

התפילה נועדה לפתח אצלנו מידות טובות, כמו ענווה בידיעה שה' הוא היחיד שיכול לשנות.

 

אבל חוץ מזה- לפעמים ה' שומע. אנחנו לא רואים את זה, לפחות ברוב הפעמים, כי זה לא תמיד מה שציפינו לו. אולי התפילות עזרו לדבר אחר או לשיפור אחר, או בכלל למשהו שנראה לנו רע אבל בעצם הוא מיטיב איתנו.

 

מקווה שהבנת.

 

ובקשר למה שהוספת בסוף- כן. אני מתפללת שהכל יסתדר על הצד הטוב ביותר לדעתו, ולא לדעתי, כי אני לא מבינה כלום מהתוכניות שלו. אני פשוט מבקשת- "ה', בבקשה שיהיה הכי טוב שיכול להיות, כמו שרק אתה יודע"

את החלק הראשון קיבלתי, תודה(: החלק השני..נושבת באויר
לא עונה על השאלה.. השאלה היא למה אנחנו מלכתחילה מתאמצים לשנות, הרי ה' מטיב איתנו כל הזמן.. לא האם כל התפילות שלנו מתקבלות או משו כזה.. תודה בכל מקרה.. (:
המהרל או הריהל מתייחסים לזה ספציפית.הנסיך חצוי-הדם
זה בחומר לבגרות במחשבת אז שאיזה שביעיסט יענה לך אני כבר הספקתי לשכוח...
ייתכן שזה ר' יוסף אלבו בספר העיקרים...
חח אוקעע אני יחפש אצל מישו..(;נושבת באויר
מקפיצה.. אנשיםם צכה עוד תשובותת..נושבת באויר
זה שאלה שהפריעה לי הרבה זמןטל אורות

תשובות שאני מצאתי-  (בזכות מורי ורבותי )

ה' הוא טוב והוא רוצה להשפיע על בריותיו טוב. ה' רוצה להשפיע עלינו טוב גלוי, טוב שגם אנחנו נשמח בו ונרגיש שהוא טוב. שה' עושה לנו משו רע הוא בעצם רוצה שנחזור בתשובה\ נפעול\נתקרב אליו\נתפלל אליו וכו' והוא לא רוצה שנגיד זה טוב כי זה מה' ולא נתקדם בכלום. ה' לא רוצה להביא לנו רע ושהוא מביא לנו רע זה לטובתינו כמובן אבל אנחנו צריכים לצעוק אליו שהרע הזה יפסק ולא לשבת באדישות ולשמוח.

ה' רוצה את התפילות שלנו! הוא רוצה שנהיה בקשר איתו!!

בקיצור אנחנו צריכים להתפלל הכי חזק ולהאמין הכי חזק שיהיה טוב, אם התפילה שלנו לא נענת (לפי מה שאנחנו רואים) אנחנו צריכים להאמין שהכל לטובה וה' מתכנן משהו אחר שבסופו של דבר יהיה לטובתינו

בנוסף-

מטרת התפילה זה לא לבקש בקשות מה' ולקבל אותם , מטרת התפילה היא קשר עם ה' 

עכשיו אם תגידי שאם מטרת התפילה היא קשר עם ה' אז למה מבקשים בקשות??

 שאת מבקשת בקשות את בעצם אומרת שה' יכול להביא לך את מה שאת רוצה הוא בעל כל הכוחות, הוא מלך העולם והכל הולך לפי רצונו.

בנוסף לתפילה יש כח באמת להביא שפע על האדם שהוא לא היה ראוי לו לפני התפילה. ולכן יש הרבה מצבים שבזכות תפילה נקבל משו טוב שלא היינו רואיים אליו לפני.

מקווה שעזרתי

 

וואו. תודה. עזרת(:נושבת באויר
אנשים אני אשמח לכמה שיותר תשובות.. אזז.. מוזמנים לענות (:נושבת באויר
שימי לב ש95200
כמו שידוע ה' מקדים רפואה למכה.
הוא לא נותן לאדם בעיות שלא יוכל להתמודד איתן.
אז נכון, לפעמים אנחנו חושבים שזה גדול עלינו,שאנחנו לא עומדים במשימה שה' הכתיב לנו...
ואז אנחנו באים אליו בתחינה,בבקשות שונות לשיפור בחיים שלנו ...
ה'! תעזור לנו! (חלק מהעזרה היא הקשיים וההתמודדויות, רק שלא תמיד אנחנו שמים לב לכך)
בסופו של דבר, כל מה שה' עושה הוא לטובה.
אבל יש לנו את האפשרות לומר לו -אבא! קשה לי!
אז תקח את כל המכשולים האלה ממני!
ובסופו של דבר, ההחלטה היא שלו.
לנו נשאר לעשות את ההשתדלות
אוקיי, הבנתי. תודה(:נושבת באויר
בשביל עצמנומישהי=)
חח סיכום בשתי מילים של כל מה שאמרו פה (;נושבת באויר
ה' רוצה להנהיג את העולם יחד איתנו.דרדס צהוב

המציאות שקוראת בעולם היא תוצאה של הפעולה של ה' יחד איתנו. 

ה' רוצה שהטוב יהיה פשוט וגלוי. 

אך אם הוא היה עושה את זה לבד לא הייתה כאן שותפות בינינו.

לכן זה ממש תלוי בנו. 

הוא נתן לנו את האפשרות להחליט אם המצב יהיה גם טוב גלוי או שלא ח"ו. 

וההחלטה שלנו היא לבקש ממנו לשנות את המציאות כי ברור לנו 

שגם הוא רוצה שהטוב יהיה גלוי. 

 

זה שונה מהמבט הרגיל 

אבל זה מאוד פשוט 

ומאוד נותן כח ושמחה להתפלל לה'. 

וגם מאוד יעיל. 

כי באמת ה' עונה לתפילות . 

וואוו. ממש שונה. ועמוק..נושבת באויר
אני צריכה לעבור על זה כמה פעמים עד שזה ישב לי טוב בראש..
ממש ממש תודה! הוספת לי המון!
כי יש גזירות שמתאימות לנו רק בגלל מצבנו הרע הנוכחיא"י זה קשה

שאם נתפלל ונכיר במלכות ה' ונראה לעצמנו שאנחנו באמת רוצים את הדברים האלה אולי יתברר שרגע הגזירות האלה לא שייכות לנו ומתאימות לנו.

הפוך על הפוךדביר מ.

בעזרת ה'

 

זה קצת מבלבל. כשאנחנו עושים משהו נגד דבר שמישהו אחר עושה- אנחנו מרגישים שדפקנו אותו, שהרסנו לו את התכניות.

 

אך בקשר עם ה' זה הפוך! חז"ל כותבים שהקב"ה שמח שמנצחים אותו. הקב"ה שמח כשאנחנו מתפללים אליו, זה חלק מהתוכנית שלו. כמו שכתוב שהאמהת היו עקרות כי הקב"ה מתאווה לתפילתם של צדיקים.

 

באמת הכל לטובה, גם כל חוסר שאדם מקבל הוא לטובה. למה? כי בעזרת זה הוא יפנה אל ה' וישמור איתו על קשר צמוד.

 

 מקווה שהובנתי.

 

בהצלחה.

רבי חיים מוולוז'ין עונה על זה.כאן ועכשיו
בספרו נפש החיים, הוא שואל איך ניתן להתפלל לדוגמא על חולה, אם הקב"ה גזר עליו חולי, הרי שזה הוא תיקונו, א"כ מה שייך להתפלל שיבריא?
ומתרץ שבאמת אם מתפללים על האדם שיבריא, לא שייך כלל, אבל התפילה צריכה להיות על צער השכינה, משום שבכל צער שיש לאדם יש צער גדול לשכינה הקדושה, והתפילה היא שלא יהיה צער לשכינה.. וממילא יסור הצער והגזירה מעל לאדם.
בדיוק בררתי את זה לפני כמה זמן~moriya~
לא קראתי את כל התשובות, אז אני מקווה שאני לא חוזרת...
א. התפילה עצמה מעלה את המתפלל בדרגות ומרוממת אותו, ע"י מעבר לדרגה אחרת גם הגזירה תשתנה כיוון שהאדם עלה בדרגה.
ב. יש לנו אפשרות לשנות את הגזירות שנקבעו ע"י התפילה! גזירה ניתנת לשינוי בכח התפילה!
כמו שהיו נביאי פורענותתמרונתאחרונה

לא בשביל לקבוע לעם עובדה, אלא בשביל שיתקנו את מעשיהם ויתפללו לטוב ולביטול הגזירה!

כי גזרות פורענות אפשר לשנות! ע"י תפילה, מעשים טובים, חזרה בתשובה...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך