בעיקרוון יש לי עבודה ואני צכה תשובות דיי דחווף..
אבל בלי קשר מעניין אותי לדעת מה אתם חושבים..
יאללהה תגיבו בהמונכםם(:
~תוודה מראש לכל העונים(; ~
עלו לי כמה תשובות, אבל אבחר אחת מרכזית יותר.
לכל אחד יש רצונות, בקשות ודברים שקשים לו, ועליהם הוא מתפלל.
לא תמיד הוא מקבל את מה שהוא רוצה, אבל אנחנו מאמינים שבין אם נתנו לו את זה ובין אם לא - זה לטובה.
לפעמים ה' גוזר גזירות על עם ישראל או יחידים, שיעברו חוויה כזו או אחרת, שיהיה להם נסיון כזה או אחר.
וזה לא קל, אז אנחנו, בגלל שקשה, מתפללים שה' יבטל את הגזירה.
ולא תמיד נענים. כמו שאומרים: "לאבא מותר להגיד לא".
ולכן,
אנחנו מנסים לשנות גזירה של הקב"ה, אבל אנחנו מאמינים שגם הגזירה עצמה היא לטובה.
מקווה שזה עונה על השאלה 
(אם לא, יש הסבר יותר ארוך, אבל בהזדמנות אחרת..)
בן-ציוןלכן אנחנו סומכים על ה' שידע מתי זה יקדם אותנו ומתי לא. 
ולא בשביל ה' ח"ו.
התפילה נועדה לפתח אצלנו מידות טובות, כמו ענווה בידיעה שה' הוא היחיד שיכול לשנות.
אבל חוץ מזה- לפעמים ה' שומע. אנחנו לא רואים את זה, לפחות ברוב הפעמים, כי זה לא תמיד מה שציפינו לו. אולי התפילות עזרו לדבר אחר או לשיפור אחר, או בכלל למשהו שנראה לנו רע אבל בעצם הוא מיטיב איתנו.
מקווה שהבנת.
ובקשר למה שהוספת בסוף- כן. אני מתפללת שהכל יסתדר על הצד הטוב ביותר לדעתו, ולא לדעתי, כי אני לא מבינה כלום מהתוכניות שלו. אני פשוט מבקשת- "ה', בבקשה שיהיה הכי טוב שיכול להיות, כמו שרק אתה יודע"

תשובות שאני מצאתי- (בזכות מורי ורבותי
)
ה' הוא טוב והוא רוצה להשפיע על בריותיו טוב. ה' רוצה להשפיע עלינו טוב גלוי, טוב שגם אנחנו נשמח בו ונרגיש שהוא טוב. שה' עושה לנו משו רע הוא בעצם רוצה שנחזור בתשובה\ נפעול\נתקרב אליו\נתפלל אליו וכו' והוא לא רוצה שנגיד זה טוב כי זה מה' ולא נתקדם בכלום. ה' לא רוצה להביא לנו רע ושהוא מביא לנו רע זה לטובתינו כמובן אבל אנחנו צריכים לצעוק אליו שהרע הזה יפסק ולא לשבת באדישות ולשמוח.
ה' רוצה את התפילות שלנו! הוא רוצה שנהיה בקשר איתו!!
בקיצור אנחנו צריכים להתפלל הכי חזק ולהאמין הכי חזק שיהיה טוב, אם התפילה שלנו לא נענת (לפי מה שאנחנו רואים) אנחנו צריכים להאמין שהכל לטובה וה' מתכנן משהו אחר שבסופו של דבר יהיה לטובתינו
בנוסף-
מטרת התפילה זה לא לבקש בקשות מה' ולקבל אותם , מטרת התפילה היא קשר עם ה'
עכשיו אם תגידי שאם מטרת התפילה היא קשר עם ה' אז למה מבקשים בקשות??
שאת מבקשת בקשות את בעצם אומרת שה' יכול להביא לך את מה שאת רוצה הוא בעל כל הכוחות, הוא מלך העולם והכל הולך לפי רצונו.
בנוסף לתפילה יש כח באמת להביא שפע על האדם שהוא לא היה ראוי לו לפני התפילה. ולכן יש הרבה מצבים שבזכות תפילה נקבל משו טוב שלא היינו רואיים אליו לפני.
מקווה שעזרתי
המציאות שקוראת בעולם היא תוצאה של הפעולה של ה' יחד איתנו.
ה' רוצה שהטוב יהיה פשוט וגלוי.
אך אם הוא היה עושה את זה לבד לא הייתה כאן שותפות בינינו.
לכן זה ממש תלוי בנו.
הוא נתן לנו את האפשרות להחליט אם המצב יהיה גם טוב גלוי או שלא ח"ו.
וההחלטה שלנו היא לבקש ממנו לשנות את המציאות כי ברור לנו
שגם הוא רוצה שהטוב יהיה גלוי.
זה שונה מהמבט הרגיל
אבל זה מאוד פשוט
ומאוד נותן כח ושמחה להתפלל לה'.
וגם מאוד יעיל.
כי באמת ה' עונה לתפילות .
שאם נתפלל ונכיר במלכות ה' ונראה לעצמנו שאנחנו באמת רוצים את הדברים האלה אולי יתברר שרגע הגזירות האלה לא שייכות לנו ומתאימות לנו.
בעזרת ה'
זה קצת מבלבל. כשאנחנו עושים משהו נגד דבר שמישהו אחר עושה- אנחנו מרגישים שדפקנו אותו, שהרסנו לו את התכניות.
אך בקשר עם ה' זה הפוך! חז"ל כותבים שהקב"ה שמח שמנצחים אותו. הקב"ה שמח כשאנחנו מתפללים אליו, זה חלק מהתוכנית שלו. כמו שכתוב שהאמהת היו עקרות כי הקב"ה מתאווה לתפילתם של צדיקים.
באמת הכל לטובה, גם כל חוסר שאדם מקבל הוא לטובה. למה? כי בעזרת זה הוא יפנה אל ה' וישמור איתו על קשר צמוד.
מקווה שהובנתי.
בהצלחה.
~moriya~לא בשביל לקבוע לעם עובדה, אלא בשביל שיתקנו את מעשיהם ויתפללו לטוב ולביטול הגזירה!
כי גזרות פורענות אפשר לשנות! ע"י תפילה, מעשים טובים, חזרה בתשובה...
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...