שאלה לי אליכםבמבה 805

היה לנו שיעור בכיתה עם הרב שלנו ואיכשהו הגענו לנושא של כמות הילדים במשפחה. והרב העיד על עצמו שהוא כבן 50, ויש לו 8 ילדים ועוד ככה וככה כמות נכדים בלי עין הרע. ואז הוא טען שכמות הילדים שהציבור הדתי מביא מעידה על האופי שלו, שזה אופי של שליחות. לעומת ה"חילוניים" שמבחינתם 2 ילדים וכלב זה מספיק. וכמות הילדים במשפחה מעידה על האופי של אותם האנשים והשליחות שלהם.

עכשיו, זה צרם לי כ"כ. כי אני, בחורה דתייה (ויש כאלה שאפילו יגדירו אותי בתור "דוסית", למרות שזה שנוי במחלוקת ),  שכ"כ תופסת ממה שהרבנים שלה אומרים לה.

ומבית עם 2 ילדים וכלב.

ההורים שלי, 2 אנשים צדיקים כ"כ! הביאו לעולם 2 ילדים והכניסו כלב הביתה.

זה מעיד עלינו כעל פחות יראי שמיים??

מבחינתי, להגדיר אנשים ואת רמת ה"דוסיות" שלהם לפי כמות הילדים במשפחה. זה מזעזע!

נכון, שיש שליחות בלהביא הרבה ילדים לעולם, ובתכלס לרוב הדתיים יש הרבה ילדים ולעומת זאת למשפחות החילוניות פחות. זה מעיד על רמת השליחות שלנו?

אשמח לשמוע את דעתכם. כי זה באמת הציק לי לשמוע את זה. במיוחד מהרב.

תודה

 

אגב, אני רוצה להבהיר, שיש לי הערכה עצומה כלפי הרב שלי! והמקרה הזה לא מעיד אפילו לא קצת על כמה שאני תופסת ממנו.

 

תנוח דעתךטריה טריה
אני לא חושבת שהוא התכוון למשפחה ספציפית אלא לממוצע מגזרי.
יש משפחות חילוניות (שאני מכירה) עם חמישה ילדים ויותר, ויש משפחות דתיות עם פחות, חלק מתוך בחירה וחלק מתוך הכרח (בעיות פוריות, לידות קשות וכו').
אם לוקחים ממוצע של הציבור הדתי לעומת הציבור החילוני, אז ברור שמשפחה דתית יש יותר ילדים מאשר במשפחה חילונית.
וכמובן, החינוך לשליחות הוא מה שעושה את ההבדל.
כי את (לדוגמה), שבאת ממשפחה דתית אבל קטנה, מן הסתם רוצה שתהיה לך משפחה יחסית גדולה, ואילו בציבור החילוני (בהכללה גסה ולא מחייבת) לרוב גם הדור הבא וגם הדור שאחריו ירצו משפחות קטנות (שני ילדים וכלב), ופה נעוץ ההבדל.
מקווה שעזרתי...
...במבה 805

קודם כל ממש תודה רבה

אני יודעת שהוא לא התכוון לאף משפחה ספציפית. אלא באופן יותר מגזרי.

למרות שהוא אמר שכמות הילדים במשפחה מעידה על האופי של אותם אנשים והשליחות שלהם.

אבל החינוך לשליחות הוא מה שגורם לאנשים להביא יותר ילדים לעולם?

אחרי זה באמת פתחנו על זה דיון בכיתה. ומישהי אמרה "הרב, אנשים מביאים ילדים כי הם רוצים ילדים."

אני מכירה המון משפחות, חלקן חילוניות וחלקן לא. שאין להם הרבה ילדים (חלק מרצון וחלק לא), אבל חיים חיים של שליחות ממש! אנשים שהולכים ומצילים חיים ומלמדים תורה ומשגיחים כשרות ושולחים את הילדים שלהם לצבא ועוד אלף דברים שונים! אלה לא חיי שליחות? כמות ילדים שאנשים מביאים זה מה שבאמת מעיד על השליחות שלהם?

לא תמידטריה טריה

זו אחת מדרכי הפעולה הנגזרות מתחושת שליחות.

כמובן שיש דרכים נוספות כמו שהזכרת,

שליחות מתבטאת בעשיה, בהתברגות בתפקידי מפתח בצבא/פוליטיקה/תקשורת, במשפחה גדולה וכו'.

 

זה לא אומר דבר על בעלי משפחות קטנות באשר הם, אבל לרוב תימצא לפחות קטגוריה אחת של "שליחות" במשפחה דתית.

(וגם הנ"ל הוא כלל אצבע עם יוצאים מן הכלל המעידים על הכלל, תחשבי על מי שאת מכירה ותיוכחי)

לא תמיד זה תלוי בהורים כמה ילדים הם יביאו.די"מ
מה הקשר? יכול להיות שמישהו ירצה שיהיה לו הרבה ילדים ו...בת 500

ה' החליט שלא יהיה לו!

נכון ולא נכוןדביר מ.

בעזרת ה' יתברך!

 

יש בזה הרבה נכון אבל גם לא נכון. כשמשפחה מביאה הרבה ילדים היא יודעת- כל ילד עולה כסף. כל ילד זה הוצאות לא קטנות, וגם אתגר חינוכי- במיוחד בדורנו.

 

אם כך נשאלת השאלה- מדוע אנשים מביאים הרבה ילדים? הרי הם יודעים שזה עלויות ואתגר חינוכי...או מדוע משפחה עשירה לא מביאה הרבה ילדים? הרי יש להם אמצעים לפרנס הרבה ילדים... וכו'...

 

כתשובה אפשרית לשאלה זו הרב שלך הציע תשובה- זה קשור לשליחות. אני הייתי מגדיר זאת קצת שונה: לא שליחות כמו מטרת חיים. מה המטרה שלנו? יש אנשים שרוצים להקים בית עם הרבה ילדים כי הם רוצים למלא את העולם בחיילים קדושים שיגדילו את כבוד ה' בעולם, יעשו הרבה מצוות ויחזקו את ם ישראל. יש כאלה, והגיוני שבדרך כלל הם צודקים.

 

אך זה בודאי לא כולל את כל המקרים. יש לי חברים שנשואים כמה שנים ועוד לא נפקדו, יש משפחה שאחרי 3 לידות האמא לא יכולה יותר ללדת (רפואית). ז"א- יש כאלה שרוצים ולא מצליחים. יש כאלה שמנסים לא להיכנס להריון ולמרות זאת נכשלים ונפקדים (אני מכיר כאלה).

 

מכיוון שיש הרבה אפשרויות לענות על השאלה שהצגנו- אנחנו לא יודעים למה ההורים שלך בחרו ב-2 ילדים וכלב. לכל כלל יש יוצא מן הכלל, לכן אין אפשרות להסיק מסקנות על מקרה ספציפי של ההורים היקרים שלך.

 

בהצלחה, אשמח לתגובה.

 

אני לא מדברת פה על המשפחה הספציפית שליבמבה 805

פשוט הבאתי אותנו בתור דוגמה..

אני מסכימה שלהביא יותר ילדים זאת שליחות. זה נכון.

אבל זאת ה-שליחות? השליחות היחידה?

משפחה שבוחרת להביא נניח ילד אחד או 2, בשביל שההורים לדו' שהם רופאים יוכלו להמשיך בקריירה שלהם ולהציל חיים דבר שהם לא יוכלו לעשות אם יהיו להם 8 ילדים. הם לא שליחים?

 

וממש תודה על התגובות באמת שזה עוזר לי להבין דברים

 

למה שלא תשאלי את הרב שלך עצמו?dvir99

הוא בטח יוכל להסביר לך למה הוא התכוון

השליחות של כל אחד מתבטאת במשהו אחר...רייצ'ל=)אחרונה

כנראה שאצל המשפחה שלך השליחות מתבטאת במשהו אחר גדול יותר.. ואין שום דבר רע במשפחה עם 2 ילדים וכלב... חצי חיוך

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך