יש דברים שלי אישית נראים לא הגיוניים, כמו הנחת התפילין. לי ברור ללא צל של ספק, שהכוונה היא שהתורה תהיה לנגד עיניי כל הזמן, בכל מקום. אני בטוח שלא מדובר באופן מילולי לשים משהו פיזי, אלא באופן מטאפורי.
מובן שזו רק הדעה שלי, אינני מתיימר להיות רב.
אני מניח, שיש צורך לבני האדם בדברים גשמיים, מוחשיים. הרי האל הוא לא פסל או תמונה, ובני האדם צריכים להאחז במשהו, לומר להם "תאמינו" זה לא יעבוד.
יש את עניין השבת, שכל מי שמכיר את ספר דברים יודע שרוח הספר היא סוציאליסטית ביותר. כחוק דויטרונומיסטי, אני רואה זאת כדרך של התורה לדאוג לעבד (בתקופתנו - השכירים, המועסקים...) השבת היא יום מנוחה לעבד, לא רק לאדון.
הכוונה היא לא שלא אלחץ על המתג לאור שלא היה בעבר, או לא אתקשר למישהו באייפון שלא היה, אלא הענקת מנוחה גם לחלש. הדאגה לחלש מופיעה לא פעם, בין היתר, לדעתי גם השבת.
השבת היא גם חלק מהברית שלנו עם ה', היום הקדוש שלנו.
*לא אומר שאני לא רואה הגיון בשמירת השבת של היום, אבל מעלה נקודה*
בנוסף, גם "תקנת חכמים"
אבל אי אפשר ללכת רק על פי הפשט בתורה, וחלק מהחוקים הברורים ביותר הם "חסרים", ויש צורך מובהק בפרשנויות ותקנות חדשות. פשוט לא הכל אני מקבל.