......
עבר עריכה על ידי ... בתאריך ב' בטבת תשע"ה 17:14

הילד הקטן וטהור העיינים שלי עמד אל מול העץ הזקן שאל מרגלות ההר העשן.

 

לא רקדו הגבעות מסביבו, לא אורו ריפוטי מעילו. נבוך האוויר- הן אוויר הוא ולנשוב מהותו, וכי כיצד נאלם הוא

דום אל מול צלליתו המאיימת של בן האנוש הזעיר.

 

"עץ", הוא לחש. "כואב לי הלב, ואין אני יודע מה לעשות. אנא, עזור נא לי".

 

העץ הזקן פער ענפיו לרווחה, חושף צלקות בעצמיו, שאגות שתיקה שרק דביבונים ואוהבים ובעלי כנף יכירו בו -

"סלח נא לי, ילדי הקט, אך כיצד אעזור לך שכולי מגולף ומשורט? איך אפרוש עליי עליך והנה המה קרעים

קרעים?"

 

והלך הילד הקט וטהור העיינים שלי אל אגם המים. קיפץ דילג את כל אבני המוות האורבים לבריות בדרכים

ומבקשים דמם, ולעיתים אף דם זרעם.

 

"מים מים", הוא לוחש, "מה עלינו לעשות שכואב לנו הלב?"

 

מים שקטים חדרו עמוק, חדלו וסרו מרוגשם, ייבשו קרקעיתם הקרחת למשעי, ובתוכם דרדרים וחצץ.

-"הבט נא, ילדנו הקט" אומרים המים, "מצולותינו מטונפים, ונסתרים ואינסופיים מימינו. וכי איך נדעצמה עושים

כשלב אנוש כואב, בעוד חללי העולם כולו ואלף מסתורין מסנוור חושינו ובבת צחוקינו? איך נשקך לנחמה וימתנו

שחורה משחת?"

 

ניתר בלאט טיפס שקט הילד הקט וטהור העיינים שלי. פיזז דרכו בחיוך נותץ הלבבות שלו הישר אל ראש ההר.

עמדה שם החמה, במלוא הודה ותפארתה. שלו היה מבטה, ובאוושת אצבעותיה נגעה היא בקרניה בגגות הבתים

הנזקקים לחום ולטיפה.

 

"שמש", לוחש הוא. "אנא עזרי נא לי, שהריני ילד קט וכואב עלי ליבי".

 

נסגרה השמש אל קרבה. בהקה היא תחילה בצהוב, ואז בכתום, ואז באדום ומיד בלבן. וכשהגיע לצבעה הלבן

אמרה לו, לילד- "מיותר ומגוחך אתה. וכיצד זה ארפא ליבך, ולב כל המעונים והנחמלים, הזקוקים והנרדפים, לב

כל שבורי העצם ופצועי הפנים פונה אליי, צורך אותי אליו כמו הייתי סם חיים. כמו אורי הוא תכלית התקווה,

תכלית ציפיית העיינים המסונוורות. וקרבי והודי ורחמיי נשברים אל מול גוויותיהם, בעומדי מעליהם ובראותי רוב

שפלותם. ממיסים הם אותי ולא אוכל עוד חמם את העולם. ועוד מעט ואין בי אור, וכיצד זה אחזיק מעמד בעצמי?

הו, איך ארפא ליבך, ושמא סם המוות הנני?"

 

בהגיע עיתה נעלמה לה השמש, מותירה שובל זורח את דרכה אל ארץ אפורה.

 

את מקומה תפסה המלכה הלבנה, סביב לה כוכבים מקובצים השרים שירי רעות, מהולה בתוגה. מרתיתים קלות את

עיניו של הילד הקט וטהור העינים שלי.

-"לבנה שבשמיים", הוא לוחש. "ויופייך כה נעים ומכאיב ליבי עוד יותר. וכשכואב בלב - מה עושים?"

 

-"אין מחשבותייך מחשבותיי", מביטה בו עצובה הסיהרא, "ואיך תבין ליבי שלי, שאבין אנוכי בשלך?". ואורות

בהקו והיו לקו אופק בצדעיה. -"שרים שרים לי הכוכבים. מדברים אליי בני האדם, ואת אורה השמש שולחת לי מידי

ערב, לטבול במבועי רוחה ולהשקות נפשי ממנה. אך קצו כל קיצי תבל בתוך ליבי. לא אדע נחם עוד אנושות. לא

אדע דאבון ודאבון ודראון. ובלילות קרים מביטה אני דומם בספסלים הריקים שבסוף השדרה ומזמזמת ניגון בקושי רעב,

בכדי שלא אפול ויפלו עימי הכוכבים. אמור לי, ילדי הקט, וכיצד אקח עליי גם ליבך שלך? וכי לקרוץ צורה מחומר

מת יודעת אני? רק לשבור יודעת מהותיי. לא שוש ואין בי כלום לתת".

 

והילד הקטן וטהור העיניים שלי היה מהלך בשביל מאורך, שעל פניו נראה שאין בו סוף.

את פניו היפות והשחורות קידמה הרוח, נעימה ודקה מטיילת הייתה בגנים עזובים וחסרי כוח. הייתה שורקת

ונתמלאו צמרות בגוון שונה.

 

"רוח רוח" לוחש אליה. "ואולי את יודעת מה עושים, וליבי כואב עליי נורא ולא ידעתי לנחמו".

 

"בוא אלי ילדי קטי, התרפק נא באווירי", היא נשבה תחת רגליו היחפות- "אך דע נא זאת, כי לא אוכל לעזור לך

אלא במאום. נפוגותי ונדכיתי עד מאוד, מגיעה אני מן המדינות הקרות והמושלגות שם בני אדם קופאים בשיא

חייהם. ראיתי מחלות ומצוקה, פרטתי על כינורות ישנים הנואקים במסיבות האומללות של נוודים. עברתי בין

זיכרונות ופקחתי סדקים בדמיונות. קשת רוח והרת עולם אנוכי. לא מחבקת כי אם מצערת. לו אגע אף בנפשך

אתה, ולא אדע מנוח לליבי שלי! איך זאת אמתק ליבך, ונגיעותיי בלס אנשים - כנגיעות אהובה בגופתו המפורקת

של נסיכה הנפטר?"

 

חלקיקים אמיצים ששרדו מאורעות בזמן, נשאו רגליו של הילד הקט וטהור העיינים שלי עדי הכלום. נטול אוויר

ריחף הוא בעולם המחשבה, שכידוע הוא עולם שמעל הזמן.

 

"אתה" הוא לוחש. "מה מעשייך בתוך ליבי?"

 

שקטו כל צבאות מרום וקרקע. היו במילים אלה יותר מכדי צעקה, וכשנלקחה בכוח מפיו של הילד, הייתה היא

אמיתית ומפוצצת סלעים רבים.

 

וענה לו הקול - "רצוני היה שתלמד להתפלל".

 

-"והלא ילד קטן אני, ואין אני יודע מהי התפילה", הוא לוחש. "וליבי עליי כואב".

 

וענה לו הקול - "הלא עתה מתפלל אתה אליי, ילדי הקט".

 

משהו בין שברי ליבו רטט. "כואב לי הלב ה'", היה הילד לוחש, ולחישותיו היו עצומות יותר ויותר. "לא מצאתי

נחמה בצמחים ובמים, לא בחמה, לא בירח ולא בכוכבים שבשמיים. והייתה הבריאה כולה מיוסרת יותר ממני, ואיך

אוכל לבקש עזרה מעצובים ממני?", וכשאמר זאת דקו בו ליבו כי כמעט ושכח תום נעורים, וברק הילדים

וצהלתם, ונהיה עצוב כמותם. "אך עתה, יוצרי. לך אין סוף ואין עצבות עולמית שולטת בך. וכי למה זה הכאבת את

ליבי?"

 

הקול הפך למראה,

      

      והמראה הפך למחשבה,

 

             והמחשבה הפכה לאהבה---

 

 

 

 "ידעתי בני, ידעתי. מכאוביי ליבך - הריהם הגעגועים. ועמדתי פה וחיכיתי, וביקשתי שהילדים הקטנים שלי יחפשו

אותי" היה אליי ה'.

 

"ואתה, ילדי הקטן וטהור העיינים" הוא לחש. "אתה הייתה הראשון שמצא".

 

 

 

 

 

 

אנשים זרים שאני בכלל לא מכיר 
ממקומות אחרים וגם פה מהעיר 
הייתי רוצה שידעו כולם 
שיש ילד אחד בעולם 

והילד הזה, הילד הזה 
הילד הזה הוא אני 
והילד הזה, הילד הזה 
הילד הזה הוא אני 

אתה נוגע בי, איש.פינג.
זה מיוחד כ"כ.. תודה.טובי =][=
שירבו כמותך בישראל.השומר של הגן
תודה.
וואוו..אין מילים.עמוק מידי.אהבתי!תודה!אבר כיונה
כתב: אדם פז....
מהמם! אפשר להדפיס ולהקריא לתלמידותי?הדסדסאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך