חמשושית- לא הולך כלום בכל המקצועות!™ מה עושים??אוהבי ה'
כבר רואה את עצמה רבקה זקנה עם המטאטא ביד ברחוב בגלל שלא הולך כלום בלימודים...
מבואסת מהכל בגלל שלא הלך, הצלחה 90+ במחשבת, אזרחות, תורה ונביא, נפרדתי מאנגלית בתחילת שנה אחרי שראיתי שכמה שאני ישקיע בה היא בחיים לא תלך איתי, מתמטיקה מנסה מנסה ומקבלת 50 במבחן לפחות המורה משאריה אותי ב א' לא יודעתלמה?? מזל!! ;) "לנשור מהלימודים" זה הדבד האחרון שמתחשק לי אבל... מה עושים כשכלום אבל כלום לא הולך?? בתור ילד אתה מדמיין את עצמך מורה, אדריכלי, עורך דין וכו אבלצכשאתה מגיע לבנות את ההתחלה אתה יודע שכל מה שחלמת הופך לאישהשמנקה רחובות...
מה עושיל ששום דבר בלימודים לא הולך????????? אפשר . למות מזה!!! די!!! מה עושים????
הי! לא להתייאש!מים שקטים

דבר ראשון, חוסר הצלחה בלימודים לא מביאה לא לרווקות ולא לטיאטוא רחובות!

יש הרבה שלא הצליחו בלימודים בתיכון ואח"כ מצאו את עצמם יפה מאד בעולם במקצועות שלא דורשים יכולת לימודית גבוהה והתחתנו וחיות באושר. לא צריך לראות שחורות וזה רק מייאש וגורם לרדת עוד!

 

דבר שני, לא הבנתי, כתבת שאת 90 פלוס בכמה מקצועות, זה נקרא שהכול לא הולך לך? ושאת בהקבצה א' במ"מ שמן הסתם לא השאירו אותך שם במקרה..

 

נשמע לי שההרגשה הסוערת שלך היא בגלל מעידות ספציפיות שקרו בתקופה האחרונה שגרמו לך להרגיש לא מוצלחת ואת מכלילה את זה כבר על כל המקצועות.

כדאי להסתכל על המכלול ולהעריך שוב את היכולות וההישגים שלך בכל התחומים. (לפעמים קשה לעשות את זה לבד וצריך מישהו שיפתח את העיניים אז קחי חברה ותשבו על זה.)

חוצמיזה, לדעתי אין שום עניין להיות בהקבצה א' במ"מ כשאת מקבלת 50 במבחנים. זה סתם גורם לתחושת כישלון שאם היית יורדת הקבצה (ותאמיני לי, לא קורה שום דבר מלרדת הקבצה!) היית חווה הצלחה וזה היה חוסך הרבה תיסכולים!

אני הייתי בחמישית ב5 יחידות וקיבלתי 26 במבחן ופשוט הגעתי למסקנה שכדאי שארד הקבצה והתחלתי להבין מה קורה בשיעורים ולהצליח במבחנים וזה חוויה אחרת לגמרי מהמקצוע..

דבר נוסף, לא כדאי להיפרד מהאנגלית. המסקנה שהגעת אליה לא נשמעת לי נכונה ושוב, נשמע שזה נובע מייאוש נקודתי ועם עבודה זה ישתפר. תחליטי שאת משקיעה בזה [כי באמת אין ברירה במקצוע כזה..] ותראי איך את מצליחה בסוף!!

 

ולסיום, אם יש במקום שאת לומדת בו מורה להוראה מתקנת או שעות פרטניות תבקשי שיתנו לך. זה ממש יכול לעזור ולקדם!!

 

מאחלת לך המון בהצלחה ואל תוותרי!!

תודה על התגובות...אוהבי ה'
תודה על התגובות הרווקה זקנה עם מטאטא ברחובות סתם היה ביטוי ;)
דברי עם המחנכת/ המדריכה שלךגפן36
עבר עריכה על ידי גפן36 בתאריך ו' בטבת תשע"ה 10:16
תספרי להן שככה את מרגישה ושקשה לך. הדבר הכי נכון הוא לבקש עזרה. הן יבואו לקראתך וישתדלו לעזור לך. בהצלחה!!
אויש, מה יש לך?בת 500

90+ זה מצוין , הלוואי עלי! (לומדת שעתיים ומקבלת 80 , 60 .באנגלית זה פשוא בגלל שאת בהקבצה א' , אם את רוצה את טובת עצמך תרדי הקבצה אפילו בלי לשאול את המורה וזהו זה , אני בהקבצה נמוכה באנגלית ואנחנו לומדות הכי טוב מכל ההקבצות וזה לא בושה להיות בהקבצה נמוכה! לגבי מתמטיקה אל תדאגי-גם אני ככה , אז מה? זה לא דבר שחשוב בכלל לחיים אני שונאת חשבון!!

 

את נראית לי מהחרוצות האלה שמקבלות 89 ומתחילות להתעצבן על המורה על כל נקודה שהיא הורידה לך 

 

אז... תנשמי עמוק לימודים זה לא הכל בחיים ואל תגידי לי שאת שואפת להיות מורה לחשבון , את יכולה לעבוד במקצועות שהם לא עיוניים ויש עוד הרבה חוץ ממטאת רחובות (שאין כזה דבר בכלל חחחחחחחחחחחח) קורץ

 

 

אז,,,,,,,,,, לא יודעת בדיוק מה כתבתי לך כי קצת נשפכתי אבל שיהיה לך בהצלחה

 

אל תכעסי עלי!

חחחח קורעת ;)אוהבי ה'
לכעוס?? קרעת אותי? באנגלית אני בסוג של הקבצה ב' ... אבל לא לומדים ;) אז. .
לשקול אבחון.דובל'האחרונה

לעתים ישנה לקות למידה לא ידועה.

 

כדי להוריד מהחשש, כדאי שתדעי שההגדרה ללקות למידה היא :

חכמה, מבינה היטב. אך ישנו קושי טכני המפריע ללמוד ולבטא את זה.

 

למשל:

דיסלקציה - גורמת להפרעה בקריאה ובכתיבה.

מי שלוקה בזה, אפילו ברמה קלה, יתקשה מאוד בלימודים גם שיתאמץ, אם לא תותאם לו תוכנית למידה תואמת.

מישהי מכירה?נחשוב על משהו
קורס דולות לנערות?
בפועל צריך לחוות לידה כדי להיות דולהל"לאחרונה
יש במעלה לבונה אם את רוצה
לימודי הדרכת או ליווי הורים/משפחותאנונימי (פותח)

לימודי הדרכת או ליווי הורים/משפחותמי-יודע

היי, מי מכיר מקומות שאפשר לעשות בהם לימודי הדרכת הורים או דברים דומים?


עדיפות ללימוד בזום אבל גם שילוב של פרונטלי יום-יומיים בשבוע אפשרי..


מי שיש לו נסיון בתור מישהו שלמד דברים כאלה או שיצא לו להעזר באנשים מהתחום אשמח לשמוע


תודה רבה מראש לעונים

עבודה אונליין מהבית 9נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

מישהי פה למדה קורס qa?דובדובה
ויכולה לתת לי קצת מידע?
מטלה אחרונה ללימודים - צריך את עזרתכם (!)דני_אלבז

היי חברים חסרים לי עוד 10 משתתפים / משתתפות לסיים את המטלה האחרונה לתואר - אשמח אם תוכלו לענות על שאלון קצר של 3 דק🤞🏻https://forms.gle/Nu5tr2T8jxppDMNd6

תגובה

קורס מבוא לסטטיסטיקה והסתברות למדעיםאנונימי (פותח)

שלום, מי שלקח את הקורס הזה : האם הוא קורס קשה? כמה זמן כדאי להשקיע בללמוד אותו? אני עשיתי 3 יחידות במתמטיקה, האם זה ישפיע על הקושי בקורס? תודה.

לקרוא בקלות, בפשטות ובכיף תוך 60 יום.ofirefi
עבר עריכה על ידי ofirefi בתאריך א' בסיון תשפ"ג 23:38

לקרוא בקלות, בפשטות ובכיף תוך 60 יום.

 

חדוה בר

 

 

עובד כמו קסם תודה על הפירסוםאנונימי (2)אחרונה
שאלה בפיזיקה,אשמח להכוונה בהקשר של נוסחאות,תודה!אנונימי (פותח)

אני הרבה זמן לא בחומר הזה,אני77

אבל לפי מה שאני זוכר וההבנה שלי בפיזיקה, השלבים הם כדלהלן:

(אני לא זוכר את הפרטים של הנוסחאות עצמן, אבל יודע בגדול איזה נוסחאות יש, וכתבתי.

אל תסמוך/כי עלי בעיניים עצומות, אבל אני חושב שמה שכתבתי נכון.)

 

א. בשלב הראשון, צריך לתרגם את היחס בין המהירות לבין אנרגיית התנועה של האגוז, על פי המשקל שלו. יש לזה נוסחה בסגנון של מהירות*מסה=אנרגיה.

בשלב השני, צריך לפרק את אנרגיית התנועה הזו לוקטורים - על הציר המקביל לרצפה, ועל הציר הניצב לרצפה.

(זה שלב די פשוט - זה חישוב הניצבים במשולש ישר זווית ושוה שוקיים)

בשלב השלישי, צריך לחשב את האנרגיה שמקבל הקוף הזורק על פי הנוסחה שאומרת משהו כמו: תנועה1*מסה1=תנועה2*מסה2

(כמובן, מתחשבים כאן רק באנרגיה שעל הציר המקביל לרצפה. האנרגיה שבציר הניצב לרצפה לא רלוונטית)

בשלב הרביעי צריך לחשב את המהירות של הקוף, לפי האנרגיה שהוא קיבל והמסה שלו.

 

(יכול להיות גם שבמקום לתרגם ממהירות לאנרגיה ואז שוב מאנרגיה למהירות אפשר לעבוד רק עם המהירות וזה עדין נחשב תקין. זה אמור להיות הגיוני, אבל אני לא יודע בוודאות ולא יודע מה הדרישות ממכם.)

 

ב. בשלב הראשון, נחשב על פי כח המשיכה את התאוצה של הכדור כלפי מטה (על פי המסה שלו). (יש נוסחה לחישוב כח הכבידה על גוף, ויש נוחסה ליחס בין כח לבין תאוצה על פי מסה)

בשלב השני, נחשב על פי התאוצה והמהירות ההתחלתית (הוקטור של המהירות כלפי מעלה) את הזמן שבו הכדור יחזור לגובה ההתחלתי שלו. (עושים מהתאוצה והמהירות משוואה ריבועית).

עכשיו אנחנו יודעים כמה זמן הכדור היה באוויר. בציר המקביל לרצפה אין שום תאוצה, ולכן מספיק לקחת את המהירות ההתחלתית בציר זה ולחשב:  זמן*מהירות=דרך . זה המרחק שהיה בין הקופים.

 

ג. אנחנו כבר יודעים את המהירות של הקוף מימין, ואת משך הזמן שהכדור היה באוויר. צריך פשוט לחשב כמה הקוף הספיק להתרחק במשך הזמן הזה ולהוסיף לתוצאה של סעיף ב'.

 

ד. אני חושב שהתשובה פשוט צריכה להיות שהמהירות היא בדיוק כמו של הקוף מימין, רק בכיוון השני. וזה בגלל שאם מתחשבים רק בציר אחד, אז האנרגיה שקוף א' קיבל בזריקת הכדור, היא בדיוק האנרגיה שהכדור העביר לקוף שתפס אותו. ומכיון שהמסה של הקוף הראשון והשני היא אותה מסה -המהירות תהיה אותה מהירות.

יש גם את הדרך הארוכה לעשות את זה, ותוכל/י להסיק אותה מהשלבים הקודמים.

מצרפת ניסיון שלי לחישוב,לדעתך זה תוצאות הגיוניות?אנונימי (פותח)

לא לגמרי הבנתי מה עשית שםאני77
עבר עריכה על ידי אני77 בתאריך כ"ז באייר תשפ"ג 00:36

יכול להיות שבגלל שאני לא מונח בחומר אז אני לא מבין פשוט איזה משתנה שכתבת אמור לייצג את מה בדיוק.

(אני גם לא זוכר איך בדיוק המשוואות הפיזיקליות אמורות להיראות... חוץ מהמשוואה של שימור האנרגיה, שזה שוויון פשוט.

אני סיימתי את הבגרות שלי לפני עשר שנים, ולא נגעתי בחומר הזה מאז.)

 

התוצאה של סעיף א' יצאה לי 0.282, כמו לך. (עשיתי את הדרך הקצרה, בלי להתעסק עם אנרגיה.)

ואם ראיתי נכון, אז בסעיף ב' יצא לך פחות מסעיף ג', אבל זה לא הגיוני, כי הקופים אמורים להתרחק, לא להתקרב.

ואמנם את ב' מסובך לי לעשות כי אני לא זוכר את המשוואות של כח המשיכה וכו', סעיף ג' לא דורש כל כך ידיעה בפיזיקה אלא מתמטיקה פשוטה, ואם הבנתי נכון שבסעיף ב' יצא לך 2.5 מטר, אז אני חושב שבסעיף ג' אמור לצאת 3 מ'. (החישוב פשוט - המהירות של הכדור (בציר המקביל לקרקע כמובן), היא פי חמש מהמהירות שהקוף מימין מקבל. ולכן ברגע שהקוף משמאל מקבל את הכדור, הקוף מימין הספיק בינתיים להתרחק מרחק בגודל חמישית מהמרחק שהכדור עשה.)

תודה!אנונימי (פותח)
בכיף. האמת שנהניתי מזהאני77
שאלהאנונימי (פותח)

מעניין לדעת: למדת את החומר הזה בתיכון? לצערי בתיכון שהייתי בו לא היה תחום מדעי בכלל..סתם מעניין לידע כללי (:

כן. עשיתי 5 יח' בפיזיקהאני77

אני מבין שאת עושה את זה כחלק מקורס כלשהו?

כןאנונימי (פותח)

כן, קורס מבוא של פיזיקה . רציתי ללמוד את התחום בפעם הראשונה,וזה לא קל בכלל..

ואת בטוחה שמהרחק המקורי בין הקופים הוא 2.5 ?אני77

כי ניסיתי עכשיו את הבינה מלאכותית (סתם מסקרנות) והוא נתן לי תשובה אחרת. לא הצלחתי להבין מה בדיוק הוא עשה שם, ויכול להיות שהוא הבין משהו לא נכון (קורה הרבה ל AI למיניהם), ככה שא"א לגמרי לסמוך עליו, אבל במקומך נראה לי הייתי בודק שוב...

תשובהאנונימי (פותח)

האמת שניסיתי שוב פעם את השאלה ויצא משהו אחר.  מצרפת את הניסיון חישוב :  (בינה מלאכותית? איזה תשובה הוא נתן? באיזה אתר מדובר? תודה!

רובי הבוטאני77

הוא ענה שהמרחק המקורי בין הקופים היה כ - 0.132 מטר. אבל יש לציין שאת סעיף ג' הוא פתר לא נכון, ואחרי שתיקנתי אותו על טעות אחת הוא עשה טעות אחרת, ואחרי שניסיתי שוב הוא החזיר לי את התשובה הלקונית של - "אני מצטער, אבל אני כרגע עסוק ולומד איך להשתפר. בקרוב אחזור לפעילות."

 

מה שאומר שלא תמיד אפשר לסמוך עליו...

 

הייתי מנסה לפתור בעצמי, אבל זה יהיה לי ממש ללמוד מחדש חישוב של מיקום כפונק' של מהירות ותאוצה וכל העסק...

המשךאנונימי (פותח)

הבנתי,בכל מקרה אני אנסה לפתור שוב ולראות אם תצא לי אותה תשובה.

תודה  (:

אם זה עדיין רלבנטי...ספק

א. כיוון שבציר ה-x אין כוחות חיצוניים שפועלים על המערכת, התנע חייב להישמר (כלומר, להיות בסה"כ 0). (בציר ה-Y יש גרביטציה והמומנטום שעובר לרצפה אז שם זה לא תופס). 

p=mv

המשקל של האגוז הוא 2 ק"ג והמהירות שלו בציר ה-x  היא 2 כפול cos(45) כלומר, התנע של האגוז בציר ה-x הוא: 

p=4*cos(45)

מסת הקוף היא 10 ק"ג וכאמור, התנע אמור להיות שווה (אבל בכיוונים מנוגדים) 0 בסה"כ ולכן: 

p=4*cos(45)=10*v ובסה"כ: v=0.4*cos(45)

 

ב. הרעיון הוא כזה: בנקודה הכי גבוה, המהירות של האגוז בציר ה-y תהיה 0. כיוון שאנחנו יודעים את התאוצה של כדוה"א ואת המהירות ההתחלתית, אנחנו יכולים לחשב את הזמן שלוקח לאגוז להגיע לשיא הגובה: 

vt=v0+gt. 

vt=0 לפי הדרישה שכתבנו למעלה, v0=2*cos(45)  ו-g=-10 (המינוס הוא בגלל שהכח מושך למטה והמהירות היא בכיוון מעלה. 

אז: 

cos(45)*2=10*t

כלומר, t=0.2*cos(45)

כיוון שחישבנו רק את הזמן שלוקח לאגוז לעלות לשיא הגובה, נכפיל אותו ב-2 כדי לקבל את הזמן שלוקח לו להגיע לקוף השני, כלומר: t=0.4cos(45)

 

אז המהירות בציר ה-x ידועה: vx=2*cos(45) 

הזמן ידוע: t=0.4*cos(45) 

ונשאר לנו לחשב: x=vt שהוא יוצא 0.4

 

ג. ברגע שהקוף השני תפס את הכדור, הוא עדיין לא זז. את מהירות הקוף הראשון כבר חישבנו וגם את הזמן שלוקח לאגוז להגיע לקוף השני חישבנו אז שוב: 

x=x0+vt כש-x0 הוא המרחק ההתחלתי בין הקופים שחישבנו בסעיף הקודם (0.4), t =0.4*cos(45) והמהירות של הקוף הראשון היא: 0.4*cos(45)

חישוב פשוט מראה שהקוף זז 0.08 כך שהמרחק בין הקופים באותו זמן היה 0.48. 

 

ד. כפי שציינו בסעיף א', התנע במערכת בציר ה-x חייב להישמר ולהיות 0 - כלומר, הקוף השני ינוע באותה מהירות בה נע הקוף הראשון רק בכיוון הפוך (כלומר, סימן הפוך). 

 

הערה:ספק
עבר עריכה על ידי ספק בתאריך ב' בסיון תשפ"ג 09:40

אפשר לפתור את זה גם משיקולי אנרגיה ולא מממשוואות התנועה - ואז מציבים במשוואה שהאנרגיה הקינטית בציר ה-y מתפאסת והופכת כולה לאנרגיה פוטנציאלית וכך למצוא את הגובה. 

כמובן שהתשובה תהיה זהה. 

 

כמו כן, כיוון ש: cos(45)=sin(45) אז כתבתי תמיד cos כשבמקרה הכללי זה לא תמיד נכון. 

האמת שאני אישית במקרים של 45 מעלות,אני77

פשוט מפרק ביחס של 1 לשורש 2. זה מקרה קלאסי של פיתגורס, לא רואה צורך להשתמש בטריגונומטריה

ברור, אבל יותר קל לכתוב cos בפורום מאשר לסמן שורש.ספק

וזה תמיד פיתגורס על צירים קרטזיים - גם אם זה לא 45 מעלות. 

 

אמתאני77אחרונה

אולי יעניין אותך