אני אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי בצורה פשוטה מה זה נוער הגבעות, מה המטרה שלהם, מה זה תג מחיר, ומה הם עושים כל היום בעיר העתיקה ובשער שכם?כלומר, זה לא מסוכן??!אה, ו..מה זה סיבוב שערים?מה עושים בו?סליחה על הבורות, אני פשוט עירונסטית ממרכז הארץ (-:
שלום!רק שאלה...
שאלות זה טוב!!מוטי113
ככה- נוער הגבעות הם חבר'ה בדרך כלל בגילאי העשרה שהולכים למקומות לא מיושבים (רוב עד כל המקרים - ביו"ש) ומתחילים ליישב אותם. ברוב המקרים זה נחשב ל"מאחז לא חוקי" שלא נתנו רשות חוקית לבנות אותו.
האידאולוגיה הרווחת במקומות כאלו ש"עובדות קובעים בשטח" ובעלות על שטחים ביו"ש אנו נשיג אך ורק על ידי יישובם.
להפריד מהם יש נערים אחרים שהולכים לעיר העתיקה (העלייה להר הבית) ולשער שכם כדי "להפגין נוכחות".
גם כאן- האידאולוגיה היא לקבוע עובדות בשטח ולהוכיח שהשליטה היא לנו והמקום שייך לנו, אך מדובר במקומות ששייכים (או- אמורים להיות שייכים) לעם היהודי, ולא אמורה להיות בעיה חוקית בשהייה במקומות כאלו.
זה מסוכן כי באופן טבעי האוכלוסייה עוינת אבל הם בדרך כלל עולים עם שמירה.
לגבי סיבוב שערים- (מועתק מדף הפייסבוק)
סיבוב שערים מתקיים בכל ערב ראש חודש
מגמתו היא להגביר את הקשר הצפייה והכיסופים להר הבית מקום המקדש.
לשנות את היחס למקדש ממקום מופשט, למקום ממשי, הנמצא בירושלים, ממש מעל הכותל, ושמונה מאות מטרים מכיכר ציון.
המקום המקדש הוא מקום בית חיינו, המקום ממנו אנו צריכים לשאוב קדושה טהרה וחיות.
המקדש זה היעד של כולנו - של עם ישראל בכל הדורות. הוא נמצא עמוק בלב של כל יהודי.
חשוב לבוא לסיבוב שערים כדי להביע את הדבר הזה הכמוס בליבנו.
הסבר של יהודי מהמאה ה-19- "מנהגנו בעיר הקודש ירושלים תיבנה ותכונן לסבב את החומה מבחוץ לכל חול המועד של יום טוב, אנשים נשים וטף, לקיים את הפסוק בתהלים: סֹבּוּ צִיּוֹן וְהַקִּיפוּהָ סִפְרוּ מִגְדָּלֶיהָ, שִׁיתוּ לִבְּכֶם לְחֵילָה, פַּסְּגוּ אַרְמְנוֹתֶיהָ (פרק מ"ח), והוא מנהג ישראל קדושים משנים קודמות"
או באופן פשוט, סובבים את שערי העיר העתיקה בכל ראש חודש, כשעיקרון העניין נכתב למעלה.
לא מדויק בכללהמצב חסה
אז תדייק. לא עוזר רק להעיר..ענבל
בעז"ה כשיהיה זמןהמצב חסה
אמממ לפי דעתי לא מדוייק...~אני~
לפעמים אני חושת שהם סתם רוצים להתגרות בערבים......![]()
(ואני לאאאאאא בעד הערבים או משו...)
אתם יכולים להבהיר לי משו אם זה לא נכון...
פורום ארץ מולדת יוכל אולי יותר להתאים
ענבל
אבל מקפיצה בכל אופן.
יש פה גם נוער שיכול לענות

תודה!ואני יותר מאשמח לעוד תגובות (-: חשוב לי להבין...רק שאלה...
טוב ננסה להסביר:המצב חסה
התשבובות מתחלקות ל4:
1. נוער הגבעות
2. תג מחיר
3. אנשים שמסתובבים בשכונות ערביות
4. סיבוב שערים.
אז ככה:
נוער הגבעות מתחלק ל2 סוגים מרכזיים של אנשים:
אנשים שבאו לכבוש את הארץ, ואנשים שבאים ליישב את הארץ.
אלה שבאים לכבוש את הארץ באים על מנת לגרש את הערבים מהארץ, ואם לא מכולה,
אז מה שעושים כרגע זה לפחות משטח קטן בנקודות שונות, וככה קמו במרוצת השנים גבעות שונות.
הסוג השני זה אנשים שבאים ליישב את הארץ שמטרתם היא על פי רוב ליישב את החלקים שטרם מיושבים בארץ.
יש כאלה שגם רוצים ליישב אותה על מנת שלא יהיו שם ערבים, וככה 2 סוגי הנוער גבעות נפגשים ומתאחדים.
2 תג מחיר (ערבות הדדית) זו אמירה שבאה בעקבות 2 דברים מרכזיים: פינוי ישובים ופיגועים.
הראשונה- הממשלה כיום הורסת ישובים ובתים רבים ביהודה ושומרון באמצע הלילה תוך ניצול אפקט המהירות
של "פגע וברח" כשבמצב כזה אף אחד לא מודע לפינוי והנזק גדול.
לכן קמו אנשים ואמרו- כשהצבא\משטרה הורס בית בשקט במקום אחד, כשאין יכולת לתושבים להגיב באותו המקום,
במקום אחר תושבים עושים בלגאן גדול שמסתכם בנזק גדול לצבא (בעיקר על ידי התססת האוכלוסיה הערבית)
וכך הצבא\משטרה יודעים שאם הם הורסים בית ליהודי הם צריכים לקחת בחשבון שיהיה להם נזק וטרטור אחר כך במקום אחר.
(ככה לדוגמא היה בארועי חטמ"ר אפרים, חטמ"ר בנימין, חסימות ציר גלעד, הצתות של שדות ורכבים בכפרים, כריתת עצים, זריקות אבנים ועוד.)
והשניה היא פשוטה- אם ערבי עושה פיגוע במקום מסוים אז או באותו מקום או במקום אחר אנשים יצאו ויפגעו בקרובים שלו,
ככה שבפעם הבאה הוא יחשוב פעמיים אם לעשות את זה, דבר שהוכח כיעיל מאוד בכל מני מקומות. (ע"ע הצתת המסגד
בכפר מוכמוס לאחר שערבים עלו לגבעה ושרפו את הבית, דבר שגרם להרתעה של תקופה ארוכה ושיתוק של הכפר; ועוד.)
3. אנשים שמסתובבים בכל מני שכונות ערביות עושים את זה עת מנת להראות נוכחות יהודית ואי פחד מהערבים.
4. הסיבוב שערים נועד לחבר אנשים להר הבית ולציפיה לבית המקדש.
אני חושבת שזה מגוחך לנסות לדחוף את נוער הגבעות להגדרותסתם אחת
כי אף אחד בחיים לא יצליח אלא אם הוא יתן בערך 1000 הגדרות
אם הייתי מחלק ל4אלו לא היו ה4די"מ
נוער הגבעות הם יהודים וככאלה הם חלוקים להרבה קבוצות.די"מ
מה אתם חושבים על זה?זאת הדרך..?רק שאלה...
מסוכן? מה פתאום.אור השחר..
העיקר זה לקיים את רצון ה', לא?
ואם זה מה שהוא רוצה.. אז זה מה שיהיה..
חושבים על מה? תתמקדי יותר..די"מ
מסוכן?!~אני~אחרונה
מסוכן לגור בארץ ישראל,את יכולה למות........אז מה? לא תגורי פה כי זה מסוכן??
לא משנה אם זה מסוכן או לא...זה רצון ה' אז אנחנו נעשה!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






