למה שנחשוב שאסור לומר "אני אוהבת אותך"?בת גילו
מה שייך בין אהבה לחטא?
למה שמישהו יחשוב שבזה שהיא תומר לו "אני אוהבת אותך" זה יביא לידי חטא? (בגלל הקרבה שזה יוצר ואז עלולים להיכשל בנגיעה או שיש משהו שלא חשבתי עליו?)
אני לא רואה קשר בין יצריות לאהבה... זה נראה לי שני דברים נפרדים שבמקרה הנכון באים ביחד. אבל האם א"א להפריד בינהם?
סליחה ששאלתי מידי הרבה שאלות...
כי זה מביא לידי הירהוראריק מהדרום
צריך לומר "אני אוהב אותך" אבל בשלב מאוד מתקדם בקשר וכל זוג לפי הזרימה שלו.
נראה לי שיצריות ואהבה-אורח כלשהו

הם לא דברים שהולכים ביחד. נכון- באופן חיצוני זה נראה שלא רק ביחד. אהבה עצמית יכולה לגרום לניצול גופו של האחר, בין אם זה בהיתר ובין אם באיסור מבחינת ההלכה הכתובה והנלמדת אצל כולם. אבל ברור שמבחינה מהותית ניצול גופו של בן/בת הזוג נגד רצונו זה דבר רע ומגונה. לא אכנס לפרטים פה, ונראה לי שעדיף שגם לא נכנס לזה באישי, אבל בגדול - היחס הפיזי הוא יחס של נתינה וקבלה, כשהגבר 'יותר' נותן, טכנית, והאשה מקבלת. וכמו שאומר המשורר "עוד תלמד את ההבדל בין לקחת ולקבל, לתת.(...)". 
נראלי שהרב מלמד אמר שהיצר הגברי הוא יצר ההמשכיות- השארת חותם, והיצר הנשי הוא לפתח את הדברים. הגבר מתחיל, (גם יוזם) והאשה מפתחת, בבינתה המרובה.
ברמה שטחית שמעתי: הגבר מחפש בעיקר להתרבות, האשה מחפשת מישהו ראוי להיות אם בניו (אבל אצל האשה הגמרא אומרת שהיא שטב למיטב טד דו מלמיטב ארמיל -טוב לה לשבת עם מישהו מאשר לבד, אז אולי זה צריך עיון.). כתבתי יחסית בעדינות.

ממילא- מה שאמרו- מביא לידי הרהור גם תופס, וגם מה שכתבת על נגיעה.

למען האמת, השאלה היא מה זאת אהבה.ותן טל

ואולי לפי התורה וההלכה, האהבה היחידה שיכולה להיקרא באמת אהבה שלמה (אני מדבר על אהבה מינית, לא אח-אחות, אבא-ילד, וחבר-חבר) היא אהבה שמעוגנת בקשר הנישואים עצמו ולא לפני.

 

אולי

 

ואז מובן למה בעיה להגיד לפני "אהבה" - כי זה עדיין לא "הדבר האמיתי" וזה מסוכן שיחשבו ככה. 

 

אבל אני לא פוסק הלכה אז קחי את דבריי בעירבון מאוד מאוד מוגבל.

מה?טנגענס

למה שרק אהבה מינית תיקרא אהבה?

ואם אני אומר לאמא אני אוהב אותך? אני משקר?

 

 

אבל אני מסכים שאין אהבה  אמיתית

אם בכלל יש אהבה כלשהי

לפני נישואין.

 

אהבה נוצרת מהקרבה.

כל עוד לא הייתה הקרבה קשה לומר שיש אהבה

 

לא, לא לזה התכוונתי, לא הבנת אותי נכון. אסביר:ותן טל

התכוונתי שאני מדבר רק על סוג האהבה המינית, ובנוגע אליה כתבתי מה שכתבתי, ולא בנוגע לסוגי האהבות האחרים כמו מה שכתבתי בסוגריים - שזה אהבה מסוג שונה... זאת הייתה כוונתי

מי אמר שאסור?די"מ
אבל באמת אולי אני אשאל את הרב שלי.
הרהור עבירה וחשש מנגיעה..פסיכו

כאשר זוג אומר אחד לשני שהוא אוהב אוותו אז נוצרת קירבה שהיא מסוכנת ומי שחושב שהוא בטוח לא "יפול" אז הוא חי בסרט יש לנו תאוות ורצונות להתקרב אחד לשני ואם לא שמים מחיצות אז הקושי לעמוד בפני הפיתוי קשה יותר והנפילה קרובה לבוא כמאמר הגמרא "אין אפוטרופוס לעריות".

דבר נוסף זה עניין ההרהור שקיים אצל הגבר שהאשה לא חווה(לחוות) אותם ורק הגבר מסתבך איתם ואל תנסי להבין את זה כי לא תביני את אשה! אין לך את זה ב"ה ולכן לא תביני את ההתמודדות הזו.. וכדי לא להגיע למחשבות צריך להתרחק ממכשולים ואחד מהם זה הדברים שגורמים קרבה אסורה לאשה.

החטא נכנס פה מכיוון שהאהבה פה היא לא באמת אהבה ואז זה מביא לידי חטא.. בע"ה אחרי החתונה האהבה תהיה יותר אמיתית וממילא זה יביא לידי קרבה המותרת.. בהצלחה!!!   

נגיעה אסורה מחשש לאיסורטנגענס

אתה מוסיף שומר לשומר

נגיעה אסורה מדאוריתא ולא מחשש לאיסורשוקולד לבן

ממליצה ללמוד את ההלכות

מחלוקת ראשוניםטנגענס
גם התורה יצרה איסור מרחיק
זה נפסק להלכהשואף לאור


כן. התחדש לי רק אחרי שכתבתי טנגענס
אין אדם שעולמות הרגש שלו מנותקיםender13

לדעתי, אהבה לא יכולה כלל להיווצר בשלבים כאלה, מקסימום התאהבות.

שייך לומר, אבל רק בשלבים מאוד מתקדמים, אמירה כזו משחררת רגש עצום, לא אומרים דבר כזה סתם.

חייב להיות בשלבים מתקדמים, אחרת הנזק גדול.

אישית אני ממש מבינה את הסכנה שבזהאושר תמידי
בנות מבינות את זה ועוד כמה דברים רק אחרי החתונה..אתי

בתור נשואות אנו מבינות כמה זהירות צריך בדברים הללו,

אבל באמת בנות שהן עדיין רווקות לא בהכרח מבינות לאן כל דבר קטן עלול להוביל בחור,

הן יכלות למשל לשאול אח ולשמוע ממנו.

אצל בנים באמת אין קשר אדוק בין יצריות ואהבהלא מוצאת כרגע

כי היצר לא בהכרח יושב על מקום רגשי. ברור שאחרי חתונה היצר הופך למנוף לבטא דרכו את האהבה אבל לפני כן, היצר הוא בסה"כ יצר כמו אכילה ושתיה וכו'

אני שאלתי את הרבנית שליוותה אותי בתקופה שיצאתי עם בעלי לגבי גילויי אהבה בתקופת האירוסין והאם מותר לומר לבחור מה אני מרגישה כלפיו והתשובה שלה הייתה- כמה שיותר (היא רבנית מבוגרת לא מדובר על מישי שסיימה עכשיו מדרשה ונשואה לרב די חשוב בציבור שלנו)

אני חושבת שכשבני זוג יודעים לקראת מה הם הולכים ולא מורחים את התקופה הזאת (עבר מעט מאוד זמן מהאירוסין לחתונה שלנו) זה דבר מבורך שמגדיל את האהבה והקרבה ומייצר תחושה יותר נינוחה ורגועה לקראת החתונה שהיא בעצמה אירוע מלחיץ מאוד (בעיקר ליל הכלולות) לזוגות דתיים.

לא הבנת לעומק את ההפרדה אצל הגברender13

לעניין, בהחלט, הבעת רגשות קרבה בהחלט תגרום לגבר לרגשות ומחשבות יצריות

אני לא חושב שיש בעיה לומר את זה, אם ככה מרגישיםלשם שבו ואחלמה

ברור שזה מביע קרבה גדולה,

אבל זה לא קשור לחטא

ולא גורם להרהור

 

 

שמחה לשמוע שיש בנים שחושבים ככה אנונימית בכיף

כבר פחדתי שלכולם זה ישר עושה הרהורים...

^^^^^^^^די"מ
סתם הערהטנגענס

לא ראיתי כתוב בספרים הקדושים שאסור

(אולי כן כתוב)

אז למה להמציא איסורים מתחושת בטן?

מפריע לך? אל תנהג ככה

אבל אל תכפה על אחרים את דרכך

אין להוסיף איסורים על מה שאסרו חז"ל

לפי הדעות שאוסרות זאת תולדה של איסורים אחריםיוני

ז"א שלדעתם זה ממש איסור. 

 

אז זה לא מומצא

ולא ראיתי אפחד שכופה על אחר (למה המשפט הזה כזה פופולרי??!

אם יש פוסקים שיש להם ראיות הלכתיות סבבהטנגענס

רוב הזמן זה תחושות בטן של אנשים

לא חושבת שאפשר להתחתן בלי לשמוע את המשפט הזה מ-2 הצדדיםיעל...

לא הייתי מוכנה להתארס, בלי שזה נאמר ומורגש בבירור

 

 

אנחנו התחתנו בלי המשפט הזה... שמרנו אותו לאחרי החתונה...otk100
ביהדות אוהבים אחרי שמתחתנים ולא לפני. הפגישות נועדו לבדוק האם יש רקע וכיוון משותף לבנות משפחה ביחד, אחרי החתונה בונים את הזוגיות ולא משנה כמה זמן תמרח את זה לפני העבודה תתחיל אחרי החתונה... כמו שלומדים מיצחק "ויבאה יצחק האהלה שרה אמו ויקח את רבקה ותהי לו לאשה ויאהבה וינחם יצחק אחרי אמו" זה הסדר ביהדות!
מממ... יעקב אהב את רחל לפני שהתחתן איתהטנגענס
וגם נישק אותה, לא לשכוח את הפרט החשוב הזהשורש וגרביים
ברורבדילמה

ולכן מוטלת עלינו חובה קדושה לנשק את הארוסה (סליחה, החברה)

לפני שמתחתנים. מה לא ברור פה?

 

מה שאתה אומר זה (לשיטתך!) הטפה לאי שמירת נגיעה

זה לא אני, זה החומש. הכל כתוב שםשורש וגרביים
וזה לא ארוסה או חברה, אלא סתם מישי שנראית טוב שפגשתי במקרה
בחומש לא כתובבדילמה

שכך צריך לנהוג היום בגלל זה

ולמה היא צריכה להיראות טוב כדי שירצו לנשק אותה?

רק מי שנראית טוב שווה בשביל הוד מעלתו שכולו זהב טהור ומום אין בו?

זה לפני מתן תורה. מה הקשר?די"מ
כבר העירו פה פעם שרש"י כותב שזה באמתדי"מ
לא הסדר הטבעי.
ןכמו שטנעגס כתב יעקב אהב לפני.
מכירה הרבה ששמרו את זה לאחרי, עד היום הם לא שם..יעל...
אני לא מאמינה בנישואין מתוך שכל בלבד. בנושא כ"כ מהותי, אני חייבת להיות שלימה. אז אומרים את זה בעדינות, בזמן הנכון ואז זה לא גורם לשום איסורים (לפחות אצלנו..)
עצוב לי על חברות שפעלו בשכל, חשבו שיש רגש בצד השני ואחרי החתונה הבינו שהוא אף פעם לא היה שם.
הנקודה הזאת בעיניי מהותית ומשפיעה על כל החיים!
לא בדיוק קשורד.

לנושא - בלי להיכנס ספציפית לנושא הדיון.

 

לא שייך לחשוב שאם לא "יגידו" - אז זה נישואים מתוך שכל בלבד...

 

בכלל, קצת מוזר שבשביל לדעת שיש יחס כזה, צריך "להגיד" מפורש.. [ואם יש ספקות - האם זה שהוא "אומר", באמת מסיר אותם?  את חושבת שאם החברות ש"חשבו שיש רגש בצד השני" וכאילו "הבינו" אחרת אח"כ - היו שואלות אם יש יחס כזה, הן לא היו מקבלות תשובה: "בטח"..? מסופקני]

לא יודע,ד.

אם זה נכון לומר "ביהדות אוהבים אחרי שמתחתנים".. במובן שלפני כן לא אמור להיות יחס אוהב כלשהו אל המשודך/ת..

 

אם כי ברור שאין ערוך למה שאמור להיבנות מתוך נישואין, לבין התחושה בזמן שבעצם בודקים אם מתאים לנישואין, והוא עדיין מישהו "אחר".

 

אבל שיהיה יחס של הלב אל מי שרוצים להתחתן איתה - נראה דבר חשוב..

 

[וכמובן, ההערה שמישהו כתב כאן על יעקב "נישק אותה", היא הערה קנטרנית, כאילו כל ההלכה זה שטויות - וראיה מיעקב אבינו, ר"ל.. הרי הרמב"ן מסביר בדיוק במה מדובר. אין לכך כל קשר למה שכתוב אח"כ שאהב את רחל. ה"נישוק" הזה היה ברגע שפגש אותה, כקרובת משפחתו, הילדה, ולא בדרך חיבת-אישות, כפי שמבואר שם]

לא קשור כ"כ לדיון אבל אני לא מבינה משואנונימית בכיף

אני לא נוהגת לקבל נשיקות מבני דודים שלי!!! וגם לא מהדודים!! בטח אם זה כאלה שמעולם לא ראיתי אותם... גם לגביהם יש איסור נגיעה כמדומני אז איך זה בדיוק עונה על הנשיקה של יעקב??

חוצמזה ממתי מתחייסים לדברים לפי ההרגשה של האדם? כאילו אם יש לי ידיד שאני מאוד אוהבת כבן אדם ולא נמשכת אליו בכלל אז מותר לי לנשק אותו כי זה קשרי ידידות בלבד?

ההלכה לא היתה רלוונטית בהיבט הזה אזender13

להזכירך, יעקב התחתן עם שתי אחיות

או קיי אז אין בכלל טעם ללמוד צניעות מהסיפור של יעקבאנונימית בכיף


מה פתאום?שורש וגרביים
יעקב אבינו היה צדיק עליון ומושלם בכל המידות כולל צניעות. איך את מעיזה להגיד שהוא היה לא צנוע?
היא לא אמרה שהוא לא היה צנוע, רק שלא ניתן ללמוד מהסיפור הזהender13


למה אתה עונה לו ברצינות?בדילמה
עבר עריכה על ידי בדילמה בתאריך כ"ג בטבת תשע"ה 21:38

הוא לא ראוי לזה, הוא לא באמת מחפש תשובות, רק להקניט

לא מקניט. רק שואל שאלות שכל אחד צריך לשאולשורש וגרביים
ברור שיש כאן סתירה פנימית

מצד אחד יעקב הוא קדוש וצדיק
מצד שני נישק את רחל, שזה לא צנוע

אם נגיד שהוא לא חייב בדיני צניעות, אז איך הוא כ"כ צדיק? הוא לא חייב בכלל במצוות ולא מקיים אותם

לצערי אין לי תשובה שמתיישבת על הדעת ולא מעוותת את הפסוקים כמו שניסו לענות מקודם
נודניק!11111

אם אתה רוצה לך לפשט, זה היה לפני מתן תורה הוא לא מחויב במצוות,

אם אתה רוצה לך לדרש שיעקב שמר באופן כללי על דיני התורה ותראה את הפירושים וההסברים השונים לדברים (כגון דברי הרמבן שם שהזכירו פה).

 

(הבהרה: התוכן לא מיועד ל"שורש וגרביים" אלא למי שעלול ליפול ברשתו)

ומה התשובהבדילמה

שבכל זאת יש לך?

שאפשר ללמוד מזה למציאות היום?

אין עיוות גדול יותר מזה

ושמת לב שמחקו את ההודעה שכתבת קודם על העיוות? כנראה שיש פה מישהו אחר שמעוות

המחיקה מראה על קושי להתמודד עם השאלהשורש וגרביים
וזה עיוות אצל המוחק ואצל מי שמנסה לטשטש ולעוור שאלות לגיטימיות
נדמה לי שמה שנמחק הייתה תקיפהשואף לאור
עבר עריכה על ידי שואף לאור בתאריך כ"ד בטבת תשע"ה 17:09

חבל שאתה הופך את זה למשהו אחר

אם הייתה לך מטרה לשאול אני מניח שהיו מקומות ראויים ומובנים יותר לעשות זאת,צורת הניסוח שלך ובמיוחד כנגד אנשים מרמזת אחרת.

 

מחילה, זה לא קשור.. ("אנונימית בכיף")ד.

[כעת ראיתי את השאלה שלָך]

 

ראשית, צריך לדעת בכללי, שאנחנו לא יעקב אבינו, אבותינו היו בעלי רוח הקודש, פאזה אחרת (לפני שיעקב אבינו הגיע לחרן, נגלה אליו ה' בבית א-ל.. לנו זה לא כ"כ קורה..). זו הערה כללית למי שבא "להעביר" ישירות משם. אני כמובן לא מדבר על כאלו שאינם מסוגלים לתפוס/להאמין שזה כך, כמו שילד לא מסוגל לתפוס שאבא שלו יודע משהו יותר למשל, כי אז "שאלותיהם" תבואנה ממישור שאיננו מתייחסים אליו כאן. אבל ראיתי שאת שאלת בתום-לב, אז אני עונה, למיטב הבנתי.

הרי את יודעת, למשל, שכתוב בגמרא שרב אחא היה מרכיב את הכלה על כתפו ומרקד; שאלוהו החכמים אם הם גם יכולים לעשות כך, ענה להם: אם דומה בעיניכם כ"כשורא", כאילו אתם נושאים קורת עץ, כלומר שלא גורם להם לאף הרהור - אז בסדר, אם לא - אז לא.  וכי יעלה על הדעת שכל אחד יעשה לעצמו כיום "אומדנא" כזו? לא. יש גדרים שהתקבלו להלכה, גם מהכרת המציאות, וגם מאחריות לרבים.

 

יעקב אבינו, כמובן, גם כן חי ברמה אחרת מאיתנו. ומעשיו, בוודאי מה שהתורה ראתה לנכון לציין, יש בהם כוונות אחרות. עם זאת, רואה הרמב"ן לנכון ליישב גם עם הנהגת הצניעות ולהסביר שזו לא היתה נשיקה שיש בה חיבה של קרבה בין איש לאשה, מעבר לכך שהיתה ילדה צעירה.

 

האם כל אחד יכול "ללמוד" נזה הנהגה למעשה? לא. כתוב בהלכה שהמנשק אחת מקרובותיו שאין ליבו של אדם נוקפו עליהם - וזה לא עושה לו כלום - בכל זאת זה דבר מכוער ו"מעשה טפשים", שאין קרבין לערווה כלל. גדר.

 

ובוודאי שיעקב אבינו היה צנוע-שבצנועים..  הרי כאשר נתן לו לבן את לאה במקום רחל - עד הבוקר כלל לא ידע שזו לאה. "ויהי בבקר - והנה היא לאה". אז נוכל, למשל, בהבדלי המדרגות וההנהגות המתאימים, ללמוד מזה על ערכה של צניעות, באופן כללי, בלי להסיק כרגע מסקנות מעשיות.

 

[זה, מעבר לכך שאכן אבותינו שלפני מתן תורה, כפי שמסביר "נפש החיים", היו יכולים לנהוג אחרת כאשר ראו שזה צורך של בנין העולם לפי רצון ה'. למשל כשנשא יעקב אבינו שתי אחיות, שידע שכך רצון ה' שמזה ייבנה בית ישראל. אבל אחרי מתן תורה, גם אם אדם "ידע" שמדבר כזה יכולים להיות כל מיני "תיקונים", אסור. יש דין התורה]

 

על כן, תנוח דעתך.. את נוהגת נכון וראוי ביחס לדודים/בני דודים. וכמובן גם ביחס ל"ידיד" - מעבר לכך שלא כדאי שלאשה נשואה יהיה "ידיד", חוץ מבעלה - ברור שאסור:

א. מי המציא שדווקא אם "נמשכת". גם כביטוי של "יחס אוהב" אסור לגמרי. פשוט. אפילו אצל "קרובי משפחה".

ב. ברור שאת היית מחטיאה אותו, אם חלילה היה דבר כזה, כי אצלו זה לא היה נשאר כך. וגם אצלך - זה היה יכול לעורר מעבר לכך.

ג. גם בלי שהיה כלל "יחס אוהב כבן אדם" - היה אסור לגמרי. "שאין קריבין לערווה כלל". כפי שאמרת נכון.

אפשר להתחתן בלי לשמוע את זה..ד.

כמובן.

 

"מורגש" - זה משהו אחר. בסדר לגמרי שתרצה להרגיש שאכן מדובר במישהו שאוהב אותה, באופן האפשרי ושייך לזמן זה של "הכנה" ובדיקה לנישואין.

 

אבל "לשמוע את המשפט הזה" - נו...  ברחוב קונים את המשפטים הללו מאד בזול - ואינם ראיה לכלום..

אם זה לא עושה לכם יותר מידי ריגושים אז תגידו..dora

אבל בדר"כ רוב הזוגות שיוצאים במגזר הדתי, 

שומרים את המשפט לפגישות 'מתקדמות' יותר

כי כן זה עושה משהו.. 

כמו שאמרת -קרבה..

 

בתור אשה-שוב ושוב

אני החזקתי כעקרון בדעה שלא להגיד את המשפט הזה לפני חתונה (וזה לא קשור ללהתחתן על סמך שכל בלבד, מאוד חיפשתי רגש- אבל לא להגיד במפורש). בפועל, בעלי כן אמר לי עוד לפני שהתארסנו, ואצלי זה בהחלט גרר תגובות גופניות. גם בתוך חיי הנישואין אני רואה את הקשר ההדוק בין דיבורי קרבה לבין יצריות, אצל שני הצדדים. ובמבט לאחור לא הייתי פותחת את הערוץ הזה של דיבורי אהבה לפני החתונה.

ניראלי הזוי לא לאמר את זה באיזשהו שלב..כסיופיאה

כמובן בשלב מתקדם, שהקשר נעשה רציני.

כי  זה הרי ברור שאוהבים.  הרי למה   את מתחתנת  איתו כי את אוהבת אותו

כי הוא מצא חן בעינייך אז איזה עניין יש להסתיר את זה ורק לחשוב את זה בלב.

יצר מיניות  היה ותמיד יהיה גם אם לא נאמר את זה. אין מה לעשות.. צריך להתמודד.

אני לא אומרת שאומרים את זה כל הזמן.

אבל מין הסתם שמגיעים להחלטה להתחתן אז אומרים את זה . כל דבר  במידה.

שמירת נגיעה זה קשה מאוד. ובמיוחד  שהקשר מתארך כך זה ניהיה יותר קשה.

וזהו צריך לשמור אין ברירה.. ומתפללים לה'.

אם ברור שאוהבים,שוב ושוב

למה כל כך חשוב להגיד?

גם אם בעלי לא היה אומר לי את זה בכלל, אי אפשר היה לפספס את זה. הוא היה שקוף לגמרי. ובכל זאת, עצם האמירה גרמה משהו נוסף, משהו מעבר, שלא היה שם אם לא היתה אמירה- למרות שידעתי שהוא אוהב. נכון, יצר תמיד קיים, ברוך השם, והיתה משיכה גדולה מאוד בלי קשר וקושי גדול מאוד לשמור נגיעה (עבר בהצלחה ברוך השםחיוך), אבל למה להוסיף לעצמנו קושי על קושי? מבחינתי האמירה הזו הגבירה את הקושי ובהחלט יכולתי להסתדר בלעדיה דווקא כי היה ברור כל כך שיש אהבה.

 

ואחרי שכתבתי נזכרתי גם שכשדיברנו על זה אחרי זמן הוא בעצמו אמר שבדיעבד זה נראה לו טעות וברור לו שהוא עשה את זה מתוך חוסר ניסיון והבנה של מערכת זוגית (לא בגלל שזה היה לפני החתונה אלא כי גם בדייטים לא ממש היה לו ניסיון). ואנחנו בכלל לא דוסים בטירוף, מניחה שהרבה כותבים כאן הרבה יותר דוסים מאיתנו...

ולפני שיתנפלו עלי-שוב ושובאחרונה

אני לא מציעה לאנשים לעבוד חיים שלמים בלי להגיד שאוהבים רק בגלל שזה ברור. מאחרי החתונה לא עובר יום שאני לא שומעת את המשפט הזה, בעלי הכי מחזר בעולם ואני שמחה בזה מאוד. ועדיין, לדעתי לפני החתונה (כן, גם אחרי אירוסין ואולי אפילו יותר) יש מקום לשקול ברצינות אם כדאי להגיד את זה בפירוש או לא.

לא יודעת אסור מותר, בכל מקרה לא מתאים.כנרית על הגג=)

תשמרי את זה לרגעים מיוחדים וקרובים, לשמור על הייחודיות של המילים האלה.

 

גם כשזה נכון, כשאומרים את זה כחלק מהשפה זה מוריד מהערך לאט לאט.

 

תשמרי את זה לבעלך, כשהוא יהיה בעלך..

אז זה יהיה יותר מיוחד.

ב"ה יש כאלה שאומרים שמותר השאלה מה זה אהבה ולמהmetorafi
את מתכוונת!! יש גם כאלה שאומרים שאסור ! ויש כאלה שאומרים שבונים אהבה רק אחרי החתונה איש איש ודרכו או דרכה! להגיד שזה מוביל לערעור עצם המילה הזאת זה שטות
כי זה מייצר אינטמיות רגשית ואינטמיות כזו מתאימה רק כשהחלטת שאמא ל 5

כשהחלטת שכן,

 

וגם אז במינון שאינו מסעיר מידי את הרגשות,

 

כשמאוד אוהבים יש צורך למגע הבעה במגע היא הגיונית אנושית נורמלית וכל דבר בעיתו.

רגע רגע רגע!שיויתי לנגדי

וואו, חבר'ה- קראתי את כל השיח וזה גרם לי לעצב עמוק וגם, חייבת להגיד, לדאגה.

למה הפכנו את ההלכה? למכבה את המקומות הכי אנושיים? האיסורים באו רק כדי לעזור לנו "להיזהר" מפני נפילות?

חבל להתחתן בלי להיות בטוחים שיש אהבה, זה המרכיב הכי הכי חשוב, ואני אגיד את זה- אפילו יותר מהשקפות עולם ודרך חיים משותפת. כי תמיד יבואו קשיים ותמיד יהיו אכזבות והתמודדויות. האהבה היא מה שמחזיק זוגיות, היא מה שנותן לנו את הדלק לקום ולנסות שוב, אחד בשביל השני ובשביל הביחד שלנו (וחשוב לציין שאני מדברת בתור אישה נשואה, דוסית אש ואני האחרונה שאגיד שדרך חיים משותפת היא לא חשובה ומשמעותית).

מי שמתוך בחירה, מחליט שהוא לא זקוק לזה- לבריאות! יישר כח! אני מכירה זוגות כאלה. רק בבקשה (!!!!!) אל תעשו מזה אידידאולוגיה הלכתית! זה פשוט עוול לאחרים (חוצמזה שזה פשוט לא נכון, ואפשר לפתח על זה דיון בהזדמנות)

 

מסכימה עם כל מילה!!!יעל...


ף אחד לא אמר שאסור ל-ה-ר-ג-י-ש שאוהבים. רק אמרו שיש דעותותן טל

הלכתיות שאומרות שבעייתי מאוד ל-ה-ג-י-ד "אני אוהב אותך" לפני החתונה, ולכל הפחות - בשלבים ראשוניים.

 

יש רב שענה למישהו ששאל אותו האם מותר לו להגיד לארוסתו שהוא אוהב אותה, שזה בעיה אבל הוא יכול להגיד בעקיפין (ואני רציני : "אם היה מותר לי להגיד לך שאני אוהב אותך, הייתי אומר, אבל אסור..." (כתוב כאילו זה מצחיק אבל באמת זה מה שהרב אמר!).

 

 

זה באמת מצחיקדי"מ
אם אתה אומר שזה אסור זה בגלל מה שזה גורם.
אז מה ההבדל?
יש מעט מאוד ציווים בתורה על הרגשות עצמם (אחד הבודדים זה "לאותן טל

תחמוד") - לעיתים יש איסורים על הירהורים אבל זה דבר אחר לגמרי, חשוב להדגיש.

 

מה שאסור הוא לא ההרגשה שאתה אוהב, זה דבר טבעי כשמפתחים קשר, וזה בריא כי זה מה שצריך לקרות כאשר רוצים להתחתן - חיבה הדדית + או ++ וכו'.. (כולל כאלו שמרגישים ממש "אוהבים בטירוף" ) - אבל זה לא אומר שאז מותר להביע את זה, גם לא בכתב...

 

בקיצור הבדל גדול, למיטב הבנתי.

יש המון ציווים על רגשותלשם שבו ואחלמה

לאהוב את ה', לירא אותו ותלמידי חכמים

לכבד את...

לשמוח במקדש

לשמוח במועדים

לכבד את המועדים

לאהוב את רעך

לשמח את אשתך (ציווי על הרגש של הזולת! אפילו קשה יותר!)

להתחרט

ויש עוד

אמנם ברובם יש היבט מעשי לציווי

אבל פשוט שזה לא בשביל לעקור את עצם הציווי על הרגש. 

 

זה לא אותו דבר...אין לי זמן עכשיו לפרט אך פשוט שיש הבדל.ותן טל


אחד מתלמידי החכמים הגדולים בדור מדריךThe yehudi
לאמר "אני אוהב אותך" קודם שמציעים נישואים ולשהות איתה יום שלם (לפחות 8 שעות, כהגדרתו) כדי לוודא שיש מספיק משיכה להצליח לחיות חיים שלמים יחד.
במי מדובר ? תוכל להביא מקור ?שואף לאור


זה סותר את זה שיש שמדריכים אחרת ופוסקים אחרת?ותן טל


לא קשור למה שנאמר פה..ד.

לפחות מה שאני קראתי.

 

קודם כל, להיזהר מ"נפילות" זה לא דבר שולי. כמו שנזהרים מכל סכנה, פיזית או נפשית.

 

דבר שני, מה זה "מכבה את המקומות הכי אנושיים".. המקומות הכי אנושיים באמת, מתגלים אחרי שנישאים.

 

ואיפה מישהו כתב כאן שלא חשוב שתהיה אהבה בין איש לאשתו?..  לא ראיתי אחד שעשה מזה "אדיאולוגיה הלכתית" (אוהבה כגופו ומכבדה יותר מגופו..). ואיפה מישהו כתב שצריך להתחתן בלי וודאות (כמה שאפשר בשלב כזה), ביחס.  אדרבה, מי שצריך ש"יגידו לו" מפורש - אחרת הוא מסופק אם זה קיים.. זו לא תמיד מעלה. או בעיה בקליטה שלו, או בעיה ביכולת להביע יחס נורמלי, המתאים לתקופה, בלי "לומר אותו". בלי להתייחס כרגע לשאלה מה צריך או לא, לומר.

 

להגיד "אפילו יותר מהשקפות עולם ודרך משותפת" - זו כמובן קצת הגזמה. בשביל להדגיש חשיבות של דבר אחד, אין צורך להעמיד ב"קונטרה" מול השני. "אהבה" שאין לה בסיס משותף של השקפת עולם בסיסית לפחות, בהרבה מקרים תדעך. יחס אל אדם הוא גם אל ערכיו ואישיותו, ו"השקפת עולם" במובן הבסיסי, כוללת גם משמעות של ערכים בסיסיים, יהדותיים בנידון של מי שנמצאים כאן.

אכן, גם "השקפה" משותפת לבדה אינה הכל. צריך גם את התאמת הלב.

 

 

 

תלוי זוג כנראה..יעל מהדרום
לק"י

חשוב לדעת שקיימת אהבה לפני החתונה.
אפשר להביע את זה בכמה דרכים ואמירות שונות, חוץ מאשר במשפט "אני אוהב/ת אותך".

בפועל, זה לא אסור באופן מוחלט.
עובדה שיש זוגות שהדריכו אותם לומר את זה בפירוש (מדריך חתנים למשל).

וזה ממש לא חייב לגרום לקרבה יתרה לפני החתונה ולנפילות חס וחלילה (ואנחנו יכולים להעיד על כך ב"ה).
בפשטות.Hakuna.Matata
עיין השוואת המסלש בדין נזיר שאסור לאכול ענבים. מה הוא לא יודע להבדיל בין יין לענבים?
לא!
(ההשואה היא להלכות צניעות)
???די"מ
אפשר הסבר לא הבנתי את הקשר
תקרא שוב..Hakuna.Matata
ותקרא בפנים את המסלש.
וצפה בשיעורו של הרב קשתיאל באתר של עלי על צניעות אמור להיות כותרת שקשורה לנזיר
אשמח שתפרט.די"מ
כי ממה שהבנתי זה ממש לא קשור.
כתוב של להראות חיבה בין נשואים ברביםחכחעחילםכ

לכל דבר יש הזמן והמקום שלו

(לא עברתי על השרשור, מחילה)

 

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולדאחרונה
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255אחרונה

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה
סוף סוף הרגשתי שהפורום נתן לי משהו.מוקי_2020

נסעתי באוטובוס ציבורי,
ואוטובוס טיולים חסם את כל התנועה כי הבנות, המון בנות, המון המון בנות פרקו מלא דברים, חוץ ממקרר, הוציא מתוכו הכל. 
זה היה נראה כמו מופע קסמים.

ואז נהג האוטובוס אמר משהו, "עוד פעם החרדים האלה...אבל למה ככה לחסום את התנועה ? אני לא מבין את זה..."
עכשיו בעיקרון, אני בדברים כאלה לא מתערב, אבל כאן לא יכלתי לשתוק.

אמרתי לו ברוגע, בנחת , "אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)".

שבת שלום 

מי יתן, שאחרי השבת הזו יחל השינוי הגדול שכל אחד מצפה לו.
עכשיו ברור לכם, שכאשר קורה שינוי גדול בחיים,  לפניו יש שבת אולי מיוחדת אולי שגרתית, שפשוט מבחינת זמנים מגיע לפני אותו שינוי.
אני מאחל לכולם, לכל אחת ואחד בפורום הטהור הזהו, שהשבת הזו היא השבת לפני השינוי הגדול.

..שפלות רוח

"אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)"....ואם הן היו חרדיות אז? היה אסור להן לעצור שניה ולהוריד את הדברים?

ואני לא מתפלא שזה מה שלקחת מהפורום הנ"ל..זה אומר המון על משתתפיו.

הוא צוחקאני:)))))
למה לקחת כל דבר רע?
אני לא יודעת מה מוזרהפיאחרונה

שקראתי את זה  

בפורום הטרור הזה

אולי עכשיו היא כבר החזירה תשובה?חרמון

 

עדיין לא.

טוב מן הסתם היא עסוקה, 

בטח בערב היא תברר ותחזיר תשובה.

מבאס, אבל עדיין היא לא החזירה. 

בטח מחר.

משום מה גם מחר היא לא החזירה.

'תגיד, יצרו איתך קשר לברר עלי',

אני שואל את החבר שלי אחרי שלושה ימים.

'האמת שלא..'.

התסריט הזה חזר אצלי לא פעם ולא פעמיים, לצערי זה חזר שוב ושוב. כל פעם מחדש אני אומר לעצמי 'אולי הפעם היא תחזיר תשובה מהר. אולי יקרה נס, והיא תחזיר תשובה אפילו היום..'. אני לא יודע מאיפה זה מגיע, אולי אין מספיק מודעות שיש מישהו שמחכה בצד השני. 

אז בנות, כשאתן מקבלות הצעה שימו לב שיש מישהו שיושב ומחכה בצפייה ממש לתשובה שלכן. יתכן מאוד שזה מעסיק לו את המחשבה כל היום, וכל כמה דקות הוא מציץ בטלפון בתקוה שהיא כבר החזירה תשובה. זה אלף בית של בין אדם לחברו. 

אני מרגיש ככה עם השכינה הקדושה.חסדי הים

אני רוצה "בחלום אדבר בו". תשובות לכל השאלות העמוקות שלי.

אני מתפלל על זה וכלום בחלום. אני שואל את ה' שהדוד רבא שלי הרב פנחס מפרנקפורט בעל ההפלאה יתגלה אלי וכלום. אין תשובות.

אבל אז כשאני קם, אגב העיון הרגיל שלי בתורה בסדרים הרגילים, אני מגיע ל'הפלאה' ו'לפנים יפות' ומבול של תשובות והדרכות לחיים העכשוויים שלי.

כן. זאת התגלות השכינה דרך ספרי הצדיקים.

תשובות. תשובות. תשובות.

"קול דודי דופק פתחי לי אחותי רעיתי". כמו ששמעתי בילדותי מר' אברום שפירא זצ"ל, הספר דופק לפתוח אותו ועם זה השכינה הקדושה.


אל תחכה למשהו מבחוץ, בחורה שלא רודפת אחריך תעזוב אותה. זה לא שווה את הזמן שלך. תתרכז בלהתענג על ה' וימלא משאלות לבך. תנדב את לבך ל-ה' ולעם ישראל. תתן תתן תתן, אל תצפה לקבל כלום. בסוף, הכל יסתדר. "יִרְוְיֻן מִדֶּשֶׁן בֵּיתֶךָ וְנַחַל עֲדָנֶיךָ תַשְׁקֵם. כִּי עִמְּךָ מְקוֹר חַיִּים בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר. מְשֹׁךְ חַסְדְּךָ לְיֹדְעֶיךָ וְצִדְקָתְךָ לְיִשְׁרֵי לֵב."

...advfb

מאוד מזדהה עם מה שאתה כותב.

הצפייה תלויה לפי תקופות בחיים. תקופות שונות בכל התקופה המתמשכת של הדייט וגם איך קמתי היום..

לגמרי רגישות צריכה להיות בנושא הזה. מסכים מאוד מאוד וליבי איתך.

 

עם זאת, בלי קשר לצד השני שצריך להיות רגיש - חשוב לשמור על איזון. 

אם כל דבר קטן מטלטל אותי, כדאי להתבונן למה זה קורה.

מה דפוסי המחשבה שמניעים אותי?

מה החששות, פחדים, דחפים, רצונות שקיימים בתוכי והאם אני מנהל אותם או שהם מנהלים אותי. ואם אני מנהל אותם - איך אני בוחר לעשות את זה.

וזה מפחיד גם לשאול את השאלות האלה, כי זה לא כיף לגלות שאני במקום שלא רציתי להיות בו, אך בד בבד, זה אנושי וזה קורה. אפילו אפשר לומר שאין אפשרות שזה לא יקרה.

 

ומאזן את מה שאני כתבתי הרגע - זה בסדר להיות לחוץ. בסדר גמור. רק כדאי לשים לב לזה.

האמת לדעתי מי שמציע צריך להיות על זהתפוחית 1

ולא לתת להצעה להתמרח ככה

גם, לא רקadvfb
....אילת השחר

חושבת שזה נכון בכללי לכל מי שאומר כן להצעה, וכשאני אומרת 'אומר כן להצעה' הכוונה ששמעו שיש הצעה, קיבלו מספר לבירורים ויודעים שיש מישהו בצד השני שמחכה.

ולא משנה אם מי שמחכה זה מי ששידך או המשודך.


ברשותך, פונה לצד השני:


דרך ארץ בסיסית...

גם אם עסוקים כל כך ברמה שאין זמן לברר תהיו הגונים ותגידו.

''אין לי פניות לברר'', ותשלחו מישהו שסומכים עליו שיעשה את זה.

''אין פניות ברמה שאין זמן לנשום, אז לברר?", סליחה ששואלת... אבל איפה תכניסו גם פגישות? אם יש זמן לפגישות יש זמן לברר, במיוחד אם זה ימשיך או יקרה בהמשך, זה הרושם שאתם משאירים.

לא עונים לכם בצד שמבררים איתו? תעדכנו בהקדם את מי ששידך שיוכל לעדכן את הצד הממתין. וגם לברר מה קורה שם... יכול להיות שהתקשרו ולא ענה החבר, או שמשהו בקליטה לא עבד או כל סיבה שהיא.

התחרטתם מכל סיבה שהיא? זכותכם... רק תודיעו.


ולך שמחכה -

תברר עם המשדכים, בפרק זמן שמרגיש שזה מספיק זמן לבירור, מה קורה עם הצד השני.


הלוואי ודברים יתוקנו בשורשם ונהיה טובים.


^^צעאחרונה
בין אדם לחברו זה בהחלט חשובלגיטימי?

ובאמת מבאס כשקורה רצף כזה.

אבל לא יפה להוציא שם רע על כל הבנות..

[וקרה לי גם הפוך - מישהו פנה אלי באתר, ביקש לברר, ולקח לו כמה ימים. שאלתי את החברה שלי אם הוא דיבר איתה, ואמרה שלא. שאלתי מה קורה, ועדיין לקח לו כמה ימים..]

 

אני רוצה להגיד שבאופן אישי - 

לפעמים הבירורים לוקחים זמן. שולחים הודעה לחבר, הוא לא זמין, מחפשים אולי מישהו אחר שמכיר, והוא בדיוק במילואים וכו וכו'.

מעדיפה לקחת עוד יום בבירורים מאשר לצאת עם מישהו ולהתבאס שזה יכל להיות ברור מהטלפון שלא שייך.

אבל אם זה מתעכב - נראה לי נימוסי להגיד משהו כמו - אני בתקופה עמוסה, צריכה עוד זמן, סליחה.

 

ועוד משהו קטן - כמעט תמיד, אם קיבלתי הצעה ביום מסוים, וכבר באותו יום ביררתי - לא נתתי תשובה באותו היום. רציתי לישון על זה לילה.

אולי יעניין אותך