( השירים שאני שומעת הם של זמרים גויים כגון:
גסטין ביבר ...וכו')
ולא תמיד ההשפעה חיובית.
עדיף להימנע.
עייני בספר "ניגון כשר, מנגן כשר" של גיא צבי מינץ.
וכן כאן http://www.breslev.org/pages.php?subaction=showfull&id=1246487575&ucat=39
וכאן https://www.youtube.com/watch?v=YHhcpOx4VLs
וכאן https://www.youtube.com/watch?v=D8PJtIMYpvo
בהצלחה!
בע"ה
עזבי מותר או אסור, לא מציק לך שאת שומעת שיר שאת לא יודעת מה הוא אומר? אולי יש שם משהו אנטישמי, אולי קללות, אולי דברי כפירה בה'?
אני מסכים, הלחנים מאוד מושכים במוזיקה, אך חלק מעבודת ה' שלנו זה להיות מכווננים למעשים שלנו, ברמה הכי בסיסית זה אומר להיות מודע למה שקורה איתי. חלק מזה זה גם מוזיקה.
כולנו היינו בסרט הזה- וברוך ה' יצאנו מזה שמחים ומאושרים. בהצלחה!
דתיים באנגלית כמו לדוגמא זה (אני לא מרגישה בנוח לראות גם דברים כאלה כי זה ממש לא נראה יהודי)
על מה זאת תרבות יהודית... לפני חנוכה...
והסרטון הזה חוץ מהמילים הוא לא ממש תרבות יהודית כי הוא מחכה את תרבות הגויים בידיוק-
אם זה טוב או לא?!
זה בטוח עדיף משירים אחרים שאת שומעת (נראלי...)
אם השאלה היא מותר או אסור-אני לא מכיר הלכה שאוסרת כל עוד את לא מבינה.
אבל-אם מה שאת שומעת זה סתם... זה סתם מטמטם את המוח!!! אני לא אומר את זה בקטע דתי אלא כבן אדם אז אם לשמוע אז זה מוזיקה טובה... ואם את רוצה להיות יותר קדושה אל תשמעי בכלל לועזי אבל אני לא חושב שאסור.
אין בעיה לשמוע שירים (וכן לקרוא ספרים) שאין בהם: ע"ז, ג"ע או שפיכות דמים. ויש לזה מקורות רבים.
שיר שאת לא מבינה אותו ב-כ-ל- אין שום בעיה. שיר בצרפתית שמרגש אותך- אין שום בעיה. כמובן שיש משהו לא טוב בשירים מידי רעשניים, רוק אן רול וכו'. שירים כאלו מזיקים (לא רק לאוזניים, אלא גם) לנשמה, לרגישות.
אם את מבינה אפילו קצת- ומדובר בשירים אסורים- זה כלול באיסור.
עכשיו לא קשור לאיסור-
אמרת שאת אוהבת את השפה האנגלית ואת השירים האלו, אין שום בעיה בהם, יש מספיק שירים יפים שאין בהם בעיה הלכתית. אין שום בעיה להקשיב לשירים האלו. אני יכולה לספר לך מניסיון אישי שיש המון כאלו.
אני גם אוהבת את השירים האנגלים, את הסגנון, הלחן וכו'. מסכימה איתך על זה. ואני גם יודעת אנגלית פארפקט כך שאני גם מבינה את המילים של השירים. וכו'. אבל יש גבול- והגבול הזה מאוד ברור- ע"ז, ג"ע (שירי אהבה) ושפיכות דמים. אותם אני לא אשמע.
ג'נסט ביבר- לא הייתי שומעת מסיבה פשוטה- פשוט כל השירים שלו הם בגדר שירי אהבה (ג"ע).
חוץ ממנו- יש מספיק שירים שהם לא מהווים בעיה הלכתית, אבל כמובן שכדאי לבדוק כל שיר לפני שמעלים אותו לנגן. א"א לסמוך על 'אמרו לי שזה בסדר', צריך לבדוק בפינצטה על כל אחד.
בהצלחה!!
מה שכתבת לגבי רוקנרול... רוק אלטרנטיבי בעיקר הוא הרבה פעמים המוזיקה הכי ריגשית בעולם ותשמעי את כל השירים של ניקלבק כדי לדעת את זה גם
למה את חושבת שכל שיר אהבה הוא גילוי עריות?
למה השיר של אביתר בנאי- יפה כלבנה זה לא שיר אהבה?
שירי אהבה הם הגדרה הלכתית 'שירי עגבים'- וזה לא אני שאומרת שהם בגדר של ג"ע, זה בגדר ההלכה. יש לזה מקורות. היה שרשור אחר שדברנו על הנושא ומישהו הביא מקור לדברים הללו. אז אין בעיה למצוא את זה שוב בספרים.
לגבי השיר- אין לי מוסג מהשיר הזה. לא הזמר ולא השיר. אז אני לא יכולה לענות. אבל ברור שאם השיר הוא בגדר של שירי אהבה- זה בעיה.
את שומעת שירים באנגלית ולא יודעת מי זה אביתר בנאי!!!
לא אמרתי שירים שיש בהם בעיה הלכתית!!!
ולגבי אביתר בנאי- אני לא מכירה (בעיקרון) זמרים ישראליים. אני יותר בכיון של זמרים אמריקאים.
אלא יש כאן חלוקה,כללית אין איסור לשמוע שירים שהשפה שלהם היא לועזית,אך כאשר המילים מבטאות משמעות לא ראויה (בין אם את מבינה חלקית,ובין אם לא יש סכנה ברורה שתחשפי למשמעות שלהם בהמשך,וזה דבר נפוץ)
או שהזמר מייצג דרך חיים לא ראויה (וכמעט תמיד נחשפים לאורך חייו של זמר שאוהבים לשמוע את שיריו ומפתחים אהדה או הערצה לדמות שלו עצמו) אכן אפשר לומר בצורה בטוחה שהאזנה לשיריו תוביל את רוב האנשים להתדרדרות רוחנית ופגיעה
אגב יש סכנה דומה בשמיעת שיר שבאופן יחודי אינו מייצג משמעויות לא ראויות אך השירים האחרים של הזמר המסויים כן,משום שתמיד אוהבים לחפש שירים נוספים ומה יותר הגיוני מלחפש שירים אחרים במקום שבו כבר מצאת
הכלל הוא שצריך להזהר מדברים שיש לנו אליהם משיכה נפשית (מתוך המשכות למנגינה וכו') אבל מכילים חבילה לא רצויה של משמעות רעיונית לא טובה
לכן מאד מומלץ לחפש שירים של זמרים יראי שמיים
שלמוזיקה יש השפעה על הנפש גם אם זב טוב וגם אם זה רע כמו שאפשר להשתמש במוזיקה כדי לחזור בתשובה לדוגמא שירת הלוויים הייתה גורמת לאנשים להתעורר ולחזור בתשובה או ךפעמים אני בעצמי שומעת שירים יפים או מנגינות וזה עושה משהו טוב לנפש.. זה משהו שאי אפשר כל כך להסביר אבל בכל זאת ניסיתי
אז ככה גם מוזיקה של זמרים לא יהודיים עוש משהו לא טוב לנפש
משווה שהבנת משהו...
יום טוב!!
יש מקומות שמגנים את זה אבל איסור אני לא מכיר.בגמרא (חגיגה אני חושב) שמדברים על 'אחר' (אלישע בן אבויה שר"י) אז אומרים שתמיד היה ברור שיש לו נטיות לכפירה כי הוא היה שר כל הזמן שירים יווניים.
זה יסוד ברור,כאשר מדובר בזמרים לא ראויים זו השלכה ישירה,כתבתי על זה תגובה
אתה יכול להגיד שזה הנהגה לא ראויה ולא יותר מזה. אי אפשר לאסור דבר שלא ברור שאסור.
זה לא מה שאמרתי,שיר שמכיל ביטויים לא ראויים אסור מהדין
אם הוא שייך לזמר לא ראוי דבר כזה מוביל על פי רוב את השומע (אם יתמיד בשמיעת שיריו,וזה דבר נפוץ כאשר מגלים חיבה לסגנון מוזקלי מסויים) להתדרדרות רוחנית ברמות משתנות,דבר כזה הוא אסור.השאלה האם זה בהכרח ותקף לכל
את רוצה להגיד שאפשר לשמוע שירים של זמר לא ראוי שבשיר מסויים המילים שלו לא בגדר לא ראוי ולא ליפול לפח של שאר השירים שלו ? לדעתי זה לשחק עם אש,מעבר להשפעות שיכולות להיווצר כתוצאה מחשיפה לאורחות חייו
ההשפעה לרעה שדיברתי עליה יכולה להתרחש או להתגבש בטווחי זמן שונים,אצל חלק מהאנשים זו יכולה להיות אף השפעה לטווח ארוך חלק לטווח בינוני עד קצר (לי זה לא יקרה,היא לא אמירה שכדאי לשחק איתה),אולי כדאי לציין שיש שאמרו ממש,שיש לשמוע רק זמרים יראי שמיים כמדומני שמזכירים בזה את ר' נחמן מברסלב,מכל מקום אלו פני הדברים
*אולי כדאי להוסיף ששירים משמשים פעמים רבות חלק גדול מהאנשים לאיזה שהיא בריחה או בתור תרפיה,במצב כזה הדבר המסוכן ביותר לעשות הוא להשתמש בשירים של זמר לא ראוי,במצב כזה הנפש והתודעה הכי פגיעים לשינויים מרחיקי לכת מתוך חולשה רגשית או נפשית שאמורה להיות זמנית בסה"כ, וזה בעצם ניצול של הסיטואציה ע"י השומע עצמו,לרעה בלא מתכוון למלוא המשמעות הזו
אומנם ההשפעה שנעשתה יכולה להשאר בתודעה גם לאחר שהכעס או אותה מורת רוח זמנית חלפה.
כל שיר מעלה באדם מעט או הרבה רגש
בהרבה שירים אפילו בעברית מתעורר רגש שהוא לא טוב ולא בריא כמו ייאוש עצב או התפרעות. (מהפיכה של שמחה-התפרעות,
Let her go - ייאוש + עצב, Someone like you - עצב.)
צריך להיזהר מלהיות מושפע ממנגינה עגומה ולא בריאה (ידוע גם שדרך מוזיקה אפשר ממש לגרום לאדם לרצות לאבד את חייו)
בנוסף גם ממילים לא טובות אפילו אם לא הבנת אותן.
כי המוח מכיר את המילים בתת מודע והוא מחבר אותם למסר מאוד מאוד אחורי ונידח אך משפיע.
אני אישית גם במאמצים להפסיק לשמוע שירים שמקלקלים את הנפש, בהצלחה!
יש שם התייחסות מקיפה יותר על ההשלכות של הדברים הללו.. בלי לגרוע מדברי תלמיד חכם ,אלא שלא מדובר כאן בסתירה וזה לא בדיוק מה שנשאל בשרשור
והוא פשוטטט סווטטהה!! אני לא מצליחה לצאת ממנוווווווווו!!
למשל המכביטס...
זה ממש טוב ואיכותי
ויש להם שירים גם על חגים זה שירים לגמרי אחלה...
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!