יש הבדל בין "חומרה" ל"מנהג חסידות"?*בננית*
אם כן, מהו?
תודה רבה!
חומרא זה אומר שיש דעות שאומרות שזה חובהא"י זה קשה

ומנהג חסידות זה פשוט שזה  לא חובה

^^^^לולית10

מנהג חסידות זה הידור מעבר להלכה

חומרה זה הידור יותר ממה שצריך ומנהג חסידות זה לקבל על עצמךעוד אחת!
זה לקבל על עצמך מנהגים ו ללכת אחרי הנהגה מסויימת של חסידות.. מקווה שהגדרתי נכון זה מה שאני יודעת שזה....
לדעתי ההבדל הואנושמת ובועטת

שחומרה זה משהו יותר שכלי ומשהו שאני מחייב את עצמי, ויותר בקטע של גדר,

ומידת חסידות זה מתוך הבנה ורצון לטוב ביותר מעצמי ולא דווקא מתוך מחויבות לעצמי לחברה או להלכה 

לא התכוונתי מחויבות התכוונתי שאדם רוצה להיותעוד אחת!
מקורב לחסידות אז הוא הולך לפי העקרונות של החסידות וכו... איננו חייב לעניות דעתי
נראה לי שלא בדיוק כךdvir99

לא שהוא מקורב לחסידות.

אלא שהוא מעוניין לעבוד את ה' ולהשקיע בזה, ללמוד תורה, להתפלל וכל זה כמו שצריך וכמה שיותר טוב וכו' וכו'.

ולכן הוא מקבל על עצמו כל מיני דברים, ועושה כל מיני דברים, שלמרות שהם לא חובה על כל אדם, הוא מעוניין לעשות אותם כחלק מעבודת ד' שלו.

אין הכוונה לחסידות גור או כל חסידות אחרת, וגם לא למושג הכללי "תנועת החסידות", אלא לבן אדם שמעוניין להתקרב לד' כמה שיותר ובאופן טוב ולדבוק בו וכו'.

הביטוי "חסיד" מוזכר כמה פעמים במשנה (למשל "לא עם הארץ חסיד"), וברור שאין הכוונה לחסידות גור או ברסלב, שלא היתה קיימת בזמן זה...

בגמרא גם מוזכר הביטוי, כגון "מאן דבעי למהוי חסידא לקיים מילי דאבות" [תרגום: מי שרוצה להיות חסיד, יקיים הדברים (שנאמרו במסכת) אבות]. משמע שהדברים שנאמרו במסכת אבות, הם הם מנהג חסידות.

כל תנועת החסידות, וכל חסידות בפני עצמה, שואפות לכל זה - לדבקות בה', לעבודת ה', לתפילה ולימוד ותיקון המידות טוב ומשובח. זוהי המטרה. אבל אם בן אדם יאמר "אני חסיד [של חסידות מסוימת]", זה לא אומר שהוא באמת מגיע לשאיפות. אלא, שהוא שייך לחסידות. ייתכן לצערנו שהבן אדם הזה אפילו לא מספיק מנסה להגיע לשאיפות. אבל הוא שייך לחסידות, הוא שייך אליה ממשפחתו. אבל זה לא אומר שהוא באמת מספיק מנסה. (ולמותר לציין שהמצטרפים לחסידות מסוימת בוודאי עושים זאת מתוך רצונות ושאיפות עילאיים להתקרב לה' ולעבוד אותו יותר טוב).

המגיב הראשון קלע.בת אדם


מסכימה חלקית אך צריך להוסיף מה ההבדל ביותר פירוט ...עוד אחת!
הנהגת חסידות זה באמת לעשות יותר מהחייב, אבל זה לא קשורבת אדם

לחסידויות המוכרות היום.

למה ? יש חסידויות שעדיין שומרות על העקרונות שלהם וכו...עוד אחת!
נכון, אבל זה שתי מושגים שונים!בת אדם


הסתבכתי!!! לא נורא...עוד אחת!
אבל זה לא נכון מה שכתבתי בהתחלה?עוד אחת!
לא כל כך..בת אדם


טוב סורי זה מה שחשבתי ...עוד אחת!
אל תשימו לב למה שכתבתי....
חומרא שייכת נראה לי רק כשיש צד שזה מעיקר הדין ...דתי

אבל מידת חסידות שייכת גם במקרים בהם אין צד חובה מעיקר הדין כלל, אבל  להחמיר יכול להיות רק ממידת חסידות.

תודה לכולם! *בננית*אחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך