תודה מראש!
בנים-בנותמישהי בת 14!
תודה מראש!
באיזה קטע? נגיעה? דיבור? מה?!אוהבי ה'
כאילו ... מה זה "דברים שרלוונטי בשביל"??אוהבי ה'
הכל...מישהי בת 14!
~~~~~~~~אני77
יש איסור על מגע של חיבה בין בן לבת.
יש איסור לבן להסתכל באחת מהעריות כדי להנות מהמראה שלה.
כמו כן אסור לו לצחוק ולהקל ראש איתה. (מכיון שהצחוק מטבעו משחרר ומרופף את הגדרות המוסריות הטבעיות שבאדם, וצחוק עם מישהי שאסורה עליו מסיר את המחיצות הטבעיות שבינו לבינה, הופך את ענייני העריות לקלים יותר בעיניו. בושת פנים לגן עדן.)
אני חושב שבגדול אלו העניינים הרלוונטיים.
ואל תסמכי על גברים שישמרו על עצמם. אין אפוטרופוס לעריות. כחות הטבע חזקים מאד, וכדי למשול בהם צריך גבורה גדולה. וידוע ומפורסם השבח העצום של יוסף על כך שעמד כנגד יצרו.
רציני אסורעוד אחת!
ואם הוא מספר לך בדיחה מה תייבש אותו?!
לפי ההלכה את לא אמורה ליהיות בסביבתם אז לשבת לספר בדיחות...אוהבי ה'
לא בקטע הזה אלא בקטע שאם אנחנו המשפחה המורחבת וזה.....עוד אחת!
(אם הם מספרים בדיחה וגם אני שומעת לא לצחוק???)עוד אחת!
תצחקי בקטנה ותלכי..יאירוש
יש גם את העניין של יחודיום חולין
שאסור לך להיות עם בן לבד בחדר.. רק לדבר הזה יש הרבה הלכות.. וקצת שוכחים אותו- מתעסקים בעיקר בשמירת נגיעה. אז נראלי שמה שיעזור לך זה פשוט לשבת עם ספר הלכה וללמוד. את תזכרי ככה הרבה יותר טוב מאשר אם פשוט נגיד לך את זה
ותשדלי שהדברים יהיו לפי- רוח ההלכה. יש דברים שאין להם תשובה ספציפית, את פשוט צריכה להיות אמיתית עם עצמך, ולחשוב אם זה מתאים לצחוק עם חברים של אח שלי עכשיו לדוג', ואם אני עושה את מה שה' רוצה ממני
בהצלוחה!
ואם קרובי משפחה?עוד אחת!
ועםעוד אחת!
מותר רק עם מי שאסור לך להתחתן איתואביגיל.
...אביגיל.
לא לעבור בין שני גברים
לא להקל ראש עם גבר
יש גם עניין לא לגעת באח בוגר (או לפחות לא לגעת בצורה של חיבה)
כמובן, ייחוד, שמירת נגיעה, צניעות בלבוש..
ובכלל, התנהגות צנועה.
רציני אסור לצחוק עם בנים? מהההה?? אני צוחקת!! מההה??קיפודה
רציני? בשבט, בשכבה, בנוער.. כל מקום כמעט! מההה??
כן.יאירוש
תסתכלי בקיצור שולחן ערוך סימן קנב סעיף ח.
זה ממש לא מדוייק, במחילה...ענבל
בס"ד
לעבור בין שני גברים זאת גמרא, לא הלכה.
ולפירוט:
כנ"ל בנוגע להליכת גבר אחרי אישה:
הליכה אחר אשה[עריכת קוד מקור | עריכה]
על פי התלמוד ישנו איסור ללכת אחרי אשה. "לא יהלך אדם אחורי אשה בדרך" (ברכות סא א). על פי רש"י מדובר באשה נשואה. אימרה נוספת בהקשר שם היא "אמר רבי יוחנן: אחורי ארי ולא אחורי אשה" (ברכות סא א); כלומר, עדיף ללכת מאחורי אריה מאשר ללכת מאחורי אישה. אף איסור זה מנומק בחשש מהגירוי של הראייה[דרוש מקור]. בעקבות התלמוד פסק הרמב"ם: "מי שפגע באשה בשוק אסור לו להלך אחריה אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו, וכל המהלך בשוק אחרי אשה הרי זה מקלי עמי הארץ..."[24]; כלומר, הוא צריך למהר ולהשיג או להקדים את האישה, כך שהוא לא ילך מאחוריה; מי שהולך מאחורי אישה הרי הוא מוגדר כעם הארץ.
פוסקי הלכה אחרונים כמו הרב אליעזר יהודה ולדנברג והרב שלמה זלמן אויערבך לא החמירו בדבר, בעקבות פסיקת "לקט יושר" בשמו של רבו ישראל איסרלין מהמאה ה-15, שבמקרים כמו כבוד אימואו לחלוק כבוד לאשת חבר - מותר. "ואמר שמותר לילך אחר אשת חבר או אחר אמו, משום דבזמן הזה אין אנו מוזהרים כל כך מלילך אחר אשה"[25]. הרב שלמה זלמן אויערבך[26] בחליפת מכתבים עם הרב ולדנברג, הסתמך על דבריו, וכתב כי בשעת הדחק ניתן לסמוך על דבריו להקל ללכת אחרי אשה. נימוק נוסף שהוא מעלה שכיום שנמצאות הרבה נשים ברחוב, לא יועיל לו להסתלק מאחורי אשה, שכן תופיע אשה אחרת, בעוד הגמרא מדברת על מציאות שבה אשה ההולכת ברחוב היא מראה לא מצוי.
[המקור כמובן הוא ד"ר ויקי, אחפש מקור מוסמך יותר]
המקורות להלכות מויקיפדיה:ענבל
בס"ד
25. ^ "הלקט יושר" (חלק יו"ד סי שעו) בשם רבו ישראל איסרלין (תרומת הדשן), וכן שו"ת ציץ אליעזר (חלק ט סי' נ)
26. ^ שו"ת מנחת שלמה, ח"א סימן צ"א אות כג
המקור מויקיפדיה:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%A8_%D7%94%D7%A1%D7%AA%D7%9B%D7%9C%D7%95%D7%AA_%D7%91%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%95%D7%94
מקווה שזה מספיק..
השקעת
אביגיל.
למרות שאני כמעט בטוחה שראיתי את זה כתוב כהלכה בכמה מקומות..בכ"א, כמו שקמנו ונתעודד אמר, שתשאל את הרב שלה
ראיתי שהרב אבינר כתב שראוי להחמיר, ושאם אי אפשרקמנו ונתעודד
בס"ד
לפחות יחזיק חפץ כלשהו בזמן שעובר בין שתי נשים
אין באמור לעיל להוות הוראה הלכתית ועל כל אחד ואחד מוטל לשאול את רבותיו כאשר מתעוררת שאלה למעשה, טל"ח.
לבנות אסור לעבור בין שתי נשים?!עוד אחת!
לבנות מותר, לבנים אסור.ענבל
אני מודה, טעיתי שכתבתי את זה כמובן מאליו ולא טרחתי להדגישקמנו ונתעודד
אה אוקי תודה רבה!!!עוד אחת!אחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






