אני יודעת פחות או יותר, אבל...
זה לא מביך?
והנרות שמחזיקים עד לחופה..?
הרבה אומרים שזה מנהג יפה (עם הסיבוב).. אני לא ממש מצליחה לחשוב על זה ככה...
זו מסורת מאוד קדומה.
הכלה מסתובבת 7 פעמים בחופה בכדי לפתוח את 7 שערי שמיים, כדי שהיא והחתן יוכלו להתפלל על ביתם לעתיד ועל החיים המשותפים שלהם.
כש7 שערי שמיים פתוחים זהו זמן מאוד מיוחד לתפילה ולבקשה, לכן אנשים רבים מתפללים בשעת החופה על צרותיהם האישיות. (והנה חידוש אם לא שמעת על זה עד עכשיו.) לפתיחת שערי שמיים יש הרבה משמעות ועיניין. במיוחד בשעת החופה.
ותאמיני לי-
כשכלה היא מתחת לחופה, משתדלת כמה שיותר לפתוח שערי שמיים היא יותר מתרכזת בתפילה ובבקשה על העתיד שלה, כל השאר לא ממש מעניין אותה.
הנרות- מכבים אותם ברגע שמתחילה/נגמרת החופה. זה לא משנה. ואני לא מבינה מה הבעיה או במה זה מביך- אבל זה סתם אני...
(העלאת פה נקודה- יש הרבה מנהגים שאנו עושים מבלי לשים לב. הרבה נראה כמו איזה טקס נחמד, כשהאמת היא שמשהו אחר עומד מאחורי המעשה. יש תוכן קבלי להרבה מהמנהגים בימינו. וכדאי לברר את זה.- סתם בסוגיים.)
קיצר-
שיהיה בהצלחה!
כי כולם ב א מ ת מסתכלים עליה.
אבל נראה לך שביום הקדוש, ברגע המיוחד, היא באמת חושב על קהל הסובבים?
נרהא לך שכלה בחופתה בכלל זוכרת שחברותיה הגיעו, או שהשמלה שלה לא בדיוק כמו שהיא רצתה, או שהאולם/האכול/הצלם זה לא מה שהזמינו- נראה לך?
כלה לא חושבת על דברים כאלה בחופתה, זה פשוט לא קורה. למה כי יש לך אלף אוחד דברים שהיא צריכה לחשוב עליהם, מלבד האורחים.
וגם אילו לא היה זוכה לתוקף כזה,
מצד המסורת מנהג ישראל כפשוטו של מושג - ראוי להקפיד עליו
ממתי נהיית פוסקת הלכות?
מנהגי חתונה אשכנזים-ספרדים שלא נוחים לי ככלה |
|||||
|
|||||
| אני עומדת להתחתן בשעה טובה עם בחור אשכנזי(אני ספרדייה) ויש לו מנהגים שאינם מוכרים לי ואפילו גורמים לי מבוכה. כגון-7 סיבובים מסביב לחתן וחדר ייחוד השאלה היא האם אני חייבת לעשות כרצונו מבחינת ההלכה או שיש כאן מקום לשינוי מחכה לתשובה בהקדם בתודה רויטל |
|||||
| התשובה: | |||||
|
|||||
| שלום וברכה כלל גדול זה צריך להיות לנגד עיניך: אין המנהגים מכוונים ליצור מבוכה. מצוות התורה היא לשמחך ביום נישואייך, ואין את חייבת לעשות דבר המעגים את רוחך, שהוא תוצאה של מנהג בלבד. שבעת הסיבובים בהם מקיפה הכלה את החתן היא מנהג קבלי, הנובע מהנבואה כי לעתיד לבוא יברא ד' בריאה חדשה "ונקבה תסובב גבר". לציון תקווה משיחית זו הכלה מקיפה את החתן שבע פעמים. אם את חשה שלא בנוח עם מנהג זה, אין את חייבת לעשותו, שכן אין החופה צריכה להתנהל על פי מנהגי אשכנז דווקא. לגבי חדר ייחוד השאלה מסובכת יותר. לדעת האשכנזים, חדר ייחוד הוא החלק אינטגרלי מהחופה. כניסת החתן והכלה לחדר הייחוד היא סיום החופה. יש להדגיש כי בחדר הייחוד אין החתן והכלה מתייחדים במובן הגופני של המילה, כי אם ישובים ושוברים את הצום ומדברים באינטימיות ומיוחדים להם בבית שמחתם. אין לך סיבה להירתע מדין זה – להפך, הוא טוב ויפה, ואני מציע פעמים רבות גם לזוגות חילוניים שלא מקפידים על כך להיכנס לחדר הייחוד, כדי שיהיה להם רגע עם עצמם בשמחה הגדולה שכולם שותפים בה. כל טוב, ובשעה טובה ומוצלחת |
|||||
די"מת'אמת שהיה לי די מצחיק
בעלי שר את הניגון ואני ספרתי את הסיבובים ואמרתי לאמהות שלנו מתי להפסיק
הן השתגעו מזה יותר ממני... והייתה לנו חופה קטנה יחסית והשמלה שלי הייתה נפוחה יחסית ופשוט לא הסתדרנו עם המיקום 

מה שכן.
הייתי בחתונה שהכלה הסתובבה לבד סביב החתן. ורציתי למות בשבילה. זה^ מביך. ולא בגלל שכולם מסתכלים עליה אלא בגלל שהיא עם עצמה עושה סיבובים סביב גבר וזה לא נראה כזה תענוג..
הנרות אני מניחה לעצמי שזה סתם מנהג שהשתרש כי פעם לא היה חשמל ולא ראו את הדרך לחופה או משו 
יש בהם עניין בכל הזדמנות חגיגית או קדושה.

לא נוהגת להגיב פה ובכלל.... אבל על המחשבה נזעקתי לענות....
אז לסיבובים יש כמה סיבות ממש ממש יפים בעיני:
א. כמו שכבר כתבו לפני על 7 רקיעים...
ב. הכלה מסתובבת 7 סיבובים סביב החתן- בעלה- כדי להפיל את כל המחיצות בניהם. (יריחו... נפילת החומות...) (ואם שניכם חושבים על זה, זה אחד הדברים המדהימים!)
ג. ובנוסף, 7 סיבובים של בניית חומות רק סביבכם וכעין אמירה לחתן שאתם, ורק אתם בתוך הבית החדש והקדוש והטהור הזה, ((בסה"כ אמירה שהאישה מגינה מהרבה נפילות...))
ד. זמן להתפלל ולבכות! אח"כ את צריכה להתרכז בברכות, ולהקשיב, ולענות אמן וכו.... וזה זמן מעולה.
המביך- כמו שכתבו לפני, זה הדבר האחרון שמעניין מישהו..... ותאמיני לי ש650 איש עמדו ובהוו בי ולא ידעתי בכלל שיש אי שם מטר ממני כ"כ הרבה אנשים, לא ראיתי אותם בכלל....
הנרות- יש בזה איזה גימטריה ממש ממש יפה של נר כפול 4 (אבאמא+ אבאמא) שיוצא איזה תפילה אבל אני לא זוכרת, שווה בירור.
(יש חוברת ממש יפה, אני חושבת של ישיבת רמת גן, אבל לא בטוחה, שמסבירה ממש את כ-ל המנהגים, שווה חיפוש...)
והעיקר שיהיה מתוך שמחה גדולה והתחברות גדולה לרבש"ע בע"ה.
שזה עניין של בנית חומות סביבם, ומאד התרגשתי והתחברתי!!!
ממליצה לך לחפש ספר על טעמי המנהגים, כך תוכלי להתחבר אליהם.
אומרים שביום החופה אפשר לפעול 50-70 שנה קדימה.
כך שאם יש עוד כמה דקות של מחשבה והתבוננות שאפשר לברך ולפעול - ביחוד שזה עוזר לשני הצדדים
או במילים יותר פשוטות, יש את הכח להיות "הרב מרדכי אליהו" לצורך הענין - ליום אחד אפר לברך וכו' וענינים כאלו מפריעים?
בס"ד
לאחר שהכלה מגיעה לחופה בלוויית השושבינות, למנהג אשכנזים היא מקיפה את החתן שבע פעמים, ולאחר מכן מתייצבת בצד ימינו.
והטעם לשבע הקפות הוא כדי לרמז שהנישואין הם לשם שמים, ומאחר שהקב"ה מתגלה בשבעה רקיעים, לכן הכלה מקיפה את החתן שבע פעמים.
עוד כדאי לדעת, שבכל מקום שעושים בו הקפות ישנו רמז לדבר גדול וגבוה מהבנתנו. כי לקו ישר יש התחלה ויש סוף, מה שמבטא את יכולתנו להתבונן באופן שיטתי בכל רעיון קווי, שיש בו הנחה ראשונה שממנה משתלשלת עוד הנחה עד להנחה המסכמת. אבל למעגל אין התחלה ואין סוף, לרמוז שמדובר כאן ברעיון אין סופי שאיננו יכולים לקלוט את כולו. והמספר שבע הוא המספר השלם שמופיע בעולם הזה, שהרי העולם נברא בשבעה ימים. ולכן כאשר מסיימים את התורה בשמחת-תורה נוהגים לערוך שבע הקפות, לסמל בזה שכל מה שלמדנו והבנו עדיין אינו כולל את כל עומקה והיקפה של התורה. התורה גדולה מאתנו ומהשגתנו, איננו יכולים לקלוט את כל התורה לתוכנו, אלא להיפך, אנחנו שרויים בתוך עולמה של התורה והיא מקיפה אותנו, ולזה רומזות ההקפות.
וכך גם בעת החתונה, ההתרגשות כל כך גדולה, והמשמעות של הנישואין כל כך עמוקה ונשגבה, עד שלא ניתן כמעט לבטא במילים את גודל המעמד והשעה, ולכן הכלה מבטאת זאת על ידי שבע ההקפות סביב החתן.
וזה שדווקא הכלה מקיפה את החתן, הוא כדי לרמוז לנו רמז כפול, מצד אחד הקפותיה סביב החתן מבטאות את כמיהתה אליו. ומצד שני זה שהיא עצמה מקיפה מרמז על כך שמן הצד הפנימי מדרגתה של האשה גבוהה יותר משל האיש, ועל כן בה מתבטא המעגל וההיקף שרומז אל מה שמעבר להשגה. ואילו החתן הוא זה שעושה את הדברים הגלויים והמובנים יותר, שהוא אומר את נוסח הקידושין ומקנה לכלה את טבעת הקידושין.
ולמנהג ספרדים מעלת העיגולים של האשה באה לידי ביטוי בכך שהחתן מקדש את הכלה בטבעת עגולה.
בס"ד
"כך הוא המנהג: שני אנשים מתייצבים לצידו של החתן, אחד מימינו ואחד משמאלו, ומלווים אותו, תחילה בדרכו אל הכלה כדי לכסות את ראשה בהינומא, ולאחר מכן מלווים אותו אל מתחת לחופה. ולאחר שהחתן ניצב מתחת לחופה, קמה הכלה מכיסאה ובליווי של שתי השושבינות, אחת מימינה ואחת משמאלה, פוסעת אל מתחת לחופה, עד שהיא ניצבת לצידו של החתן. ונוהגים שהשושבינים נושאים נרות בידם לסימן טוב. והטעם לכך, שהנר מסמל את נשמת האדם שתפקידה לדלוק ולהאיר, ועל ידי נשיאת הנר ביד השושבינים הם כאילו מביעים משאלה שחייהם של הזוג הצעיר יהיו מלאים אורה ושמחה. ומנהג רוב הספרדים שהשושבינים אינם נושאים נרות."
שמרוב קדושתו אינו יכול להתלבש בפנימיות.
ומול אור כזה פשוט מתבטלים. אור כזה לא משיגים בהבנה והשגה אלא רק בקבלת עול.
הכלה "מסובבת" את החתן כביטוי לביטול שלה אליו.
החתן שם לכלה טבעת עגולה- עניין ה"סיבוב" כביטוי לביטול שלו אליה.
ושניהם מוקפים בחופה (מקיף זה אותו עניין, הסיבוב) כביטוי של ביטול של שניהם לקב"ה.
וכמובן שהאורות הנעלים המרומזים בסיבובים הנ"ל מהווים ברכה וכוח ולזוג.
כתבתי מהזיכרון, לא הסתכלתי במקור. מי שמכיר את העניין מוזמן לדייק יותר בפרטים.
כמובן שיש שמדברים על פנימיות התורה ומתכונים לכל מיני דברים , אבל הכי סביר שזה משהו שקשור בחב"ד שהמנהגים שלהם זה שלהם , ולא לענין שמי שלא מהם יעזוב את מסורת אבותיו ויתיחס לזה .

זה מנהג לא רק של חב"ד ואני נוטה להאמין שזה היה ידוע ליואש.
אבל הוא חושש שאולי אחד מהטעמים המבארים אותו מתבסס על משהו שמוזכר גם או אפילו רק בחסידות חב"ד השם ישמור....
ואני לא נזהרתי ולא סיננתי את דברי כדי לא להכשילו.
קורה. טועים.
חיה רוזאחרונהבמנהג אשכנז - גרמניה לא נהגו לעשות את ההקפות סביב החתן
מעמד החופה דומה למעמד הר סיני והרבה מהמנהגים קשורים לעניינים שהיו במעמד הר סיני וכמו שכתוב יסובבנהו יבוננהו יצרנהו כאישון עינו.
For those who don't know why, here is the reason. The Kabbalah says when the Kallah is walking 7 times around her Chatan under the Chupah,is to help him get his sorounding light,meaning, she helps him get to his 100% potential in life.
למי שלא יודעים למה, הנה הסיבה . הקבלה אומרת שכשכלה מסתובבת 7 פעמים סביב החתן מתחת לחופה, זה כדי לעזור לו לקבל את האור המקיף.כלומר , היא עוזרת לו להגיע לפוטנציאל של 100% שלו בחיים .
תחשבו על זה.. תרנגול מסתובב לכם סביב המוח...
מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה
וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד. ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.
ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.
אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.
ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.
אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.
הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.
התוהו קדם לעולם.
נוגע, לא נוגעעצוב וכואב לשמוע
קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.
שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך
עוד לא הגיע זמנך להיעלם.
הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.
הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.
האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?
אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.
כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.
אבל יש ויהיו רגעי אור.
אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.
אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.
מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.
אחלה כתיבה
הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.
לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.
יש שני צדדים יראה ואהבה.
היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב.
על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.
אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח... 
בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון...
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
ראומה1אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
ראומה1יש להם גם קהילה פיזית?
כמה שדכנים ומיזמים.
כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.
בהצלחה
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
זה באמת מקום לרחף בו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.
רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?
מה דעתך על זה?
תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.
אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)
אבל זו התבוננות חיצונית צריך לשבור את הסטיגמות
גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.
אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.
למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?
הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.
בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי.
לבין כמה שהוא באמת
כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.
לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.
בעז"ה בקרוב ממש!
אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה
בע"ה
לשנה הבאה נר איש וביתו
מתוך בריאות ושמחה#
שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.
ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת
מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה
חזק ואמץ
ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש
"קווה אל ה'
חזק ויאמץ ליבך
וקווה אל ה'"
יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)
ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.
אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.
נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו
אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום
קשה הזיווג כקריעת ים סוף
ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...
בהצלחה 
ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.
בהצלחה
לצאת עם בשלות יותר.
כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני".
אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.
אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?
אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.