האם זה מספיק לומר בתפילה רק :"מודה אני", ברוך שאמר ושמע ישראCoollit
שצריך גם את הקטעים הנוספים,?!
טחלכס איזה קטעים הכי חשובים לנשים להתפלל?
פשוט היה לי דיון עלזה ולצערי אני מזלזלת בנושא התפילה ומדלגת על הרבה קטעים
מתוך שו"ת של הרב אבינר:קמנו ונתעודד

בס"ד

 

ש: כמה תפילות אישה חייבת ביום? 
ת: יש מרבותינו שאומרים שאישה צריכה להתפלל את כל התפילות (הרמב"ן). כלומר, שתיים, כי לתפילת ערבית יש פחות חיוב משחרית ומנחה. לכן, יש אומרים שצריכה להתפלל שחרית ומנחה. יש דעה שנייה שדי לאישה להתפלל תפילה אחת ביום, בשפה שהיא רוצה ובסגנון שהיא רוצה (רמב"ם, הלכות תפילה א, ב). ממילא כשאישה אומרת ברכות השחר, ובברכות השחר יש בפנים גם תפילות, ב"תפילה" הכוונה בקשה, אז היא עשתה את חובתה. וכל המוסיף הרי זה טוב, אבל כמובן בלי נדר.
רוב הדעות הן לפי הדעה הראשונה, אבל רוב הנשים נהגו כדעה השנייה (מ"ב קו סק"ד).
ישנה דעה שלישית, שכתב הבן של ה'חפץ חיים' (שיחות חפץ חיים עמ' יג), שאימא שלו אף פעם לא הייתה מתפללת. למה? סיפר לו ה'חפץ חיים', כי "העוסק במצוה פטור מן המצוה" (סוכה כו א), ואימא שלו הייתה עסוקה מאוד בכל מצוות הבית, ולכן לא היה לה זמן בשביל להתפלל.
מכל זה נסכם: אישה אומרת ברכות השחר מההתחלה עד הסוף וכל השאר תוסיף על פי היכולת בלי נדר. כל המוסיף הרי זה משובח, אבל לא להילחץ (ועיין עוד בשו"ת שאילת שלמה א מו. ג מו).

 

מתוך: ספריית חוה

מה זה אומר ברכות השחר מהתחלה עד הסוף יש מצב לפרט לי?Coollit
קמת בבוקר,הנשמה במקום הנכון?די"מ
אלוהי נשמה.
שיפשפת את העיינים?
פוקח עיוורים
התיישבת על המיטה?
מתיר אסורים.
הנחת את הרגליים על הקרקע?
רוקע הארץ.
נעמדת?
זוקף קפופים.
מתלבשת?
מלביש ערומים.
לבשת נעליים?
שעשה לי כל צרכי.
שטפת את העיניים?
המעביר שינה (אם התפילה של רב ואז זה תפילה)
מהלכת לצאת בדרך?
שהכין מצעדי גבר.
שמעת קול התרנגול?
הנותן לשכוי בינה.
כמובן שבלי קשר את צריכה לברך שלא עשני גוי ושלא עשני עבד
ברכות השחר:קמנו ונתעודד

בס"ד

 

בא"ה אמ"ה אקב"ו על נטילת ידים

אשר יצר

א-להי נשמה .. המחזיר נשמות לפגרים מתים

בא"ה אמ"ה אקב"ו לעסוק בדברי תורה (ולמנהג הספרדים - על דברי תורה)

והערב נא .. המלמד תורה לעמו ישראל

בא"י אמ"ה אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו בא"י נותן התורה

"יברכך ה' .. וישם לך שלום" (ברכת כהנים)

אלו דברים שאין להם שיעור וכו' (ממשנה מסכת פאה)

אלו דברים שאדם אוכל פירותיהם בעולם הזה וכו' (מברייתא בגמרא מסכת שבת)

חמש עשרה הברכות מ"אשר נתן לשכוי בינה להבחין בין יום ובין לילה" עד "הגומל חסדים טובים לעמו ישראל"

 

הדברים מופיעים בכל סידור, לפעמים יש באמצע הנחת תפילין, לבישת ציצית ועטיפת טלית, על זה את יכולה לוותר (מוציא לשון)

 

הערות נוספות - יש שאומרים שראוי להתפנות וליטול ידים לפני שתי הברכות הראשונות, יכול להיות שיש עוד הבדלים שאני לא מכיר בנוסחים אחרים, אבל נוסח אשכנז מספיק טוב נראלי...

אווהווו אחלה, פירטתה בצורה ברורה!!Coollit
ממה שכתבתה הבנתי שאפשר לוותר על כל:Coollit
מה שמברוך שאמר עד שמע ישראל, ?
דרך אגב אני מתפללת לפי עדות המזרחCoollit
למה בת צריכה לברך על לימוד תורה?די"מ
לפחות לפי הספרדים..
אשר יצר זה לא קשור לברכות השחר זה ברכה שמברכים אחרי שמתפנים.
נטילת ידיים זה שוב לא קשור,
צריך ליטול לפני קריאת שמע ותפילה.
טכלס צודק!Coollit
מפורש בספרים הקדושיםקמנו ונתעודד

בס"ד

 

מפורש בספרים הקדושים שגם נשים חייבות בברכות התורה כי הן צריכות ללמוד את מה שנוגע לחיי היומיום שלהן. ובטח אם האישה קוראת תהילים אח"כ (בפסוקי דזמרה לדוגמה). אני לא זוכר כרגע את המקור.

 

ובנוגע ל"אשר יצר" ו"על נטילת ידים"- לא נכון. יש חובה על האדם לברך את הברכות האלו בבוקר, ובגלל שחוששים לדעות של יחידים נוהגים להתפנות קודם.

אמנם יש חובה נוספת ליטול ידים לפני לימוד תורה, תפילה או קריאת שמע, אבל זה בנפרד, ורק נהגו להקל ולא ליטול פעמיים אלא לסמוך על הנטילה של הבוקר.

בקשר לברכת התורה נראה שאתה צודקדי"מ
באמת לא ידעתי לכן שאלתי.

ובקשר לנטילת ידיים ואשר יצר,
לא נכון.
נשים חייבות בברכות התורה!!מיצ'ל
http://www.yeshiva.org.il/midrash/3617
תקראו מה כתוב ומה הטעם לדבר..
תודה.די"מ
החכמתי.
נשים לא חייבות להתפללדי"מ
רק תפילה אחת ביום לפי הרמבם ןזה יכול להיות גם סתם התבודדות.
את זה אני יודעת אני שאלתי לגבי התפילת שחרית שלצערי:Coollit
אני מזלזלת ומדלגת על הרבה קטעים אז אני רוצה לדעת בידיוק מה אני צריכה ומה הכי חשוב לי?!
אני אומר קריאת שמע עם הברכות ותפילת 19די"מ
פסוקי דזמרא זה מנהג לא מחייב.
ואין לי כוח.
אם הייתי יודע לנגן אני מניח שהייתי מנגן שירים במקום למלמל מזמורי תהילים כהכנה לתפילה.
אתה בטוח שלא חייב פסוקי דזימרא?Coollit
פסוקי דזמרא זה מנהגדי"מ
הוא אמנם התקבל על כל ישראל אך לא כחובה
קוווול לא ידעתי עכשיו אני רגועה!!Coollit
אל תהיה בטוחקמנו ונתעודד

בס"ד

 

משנה ברורה סימן נב ס"ק ו- ובתשובת משכנות יעקב האריך בזה והוכיח דברכת ברוך שאמר וישתבח תקנה קדומה היא מימי התנאים וע"כ מוטב להתפלל ביחידי משידלג לגמרי ברכת ברוך שאמר וישתבח.

 

וכאן לא מדובר על סתם חוסר נוחות, אלא על כך שאדם, גבר  המחוייב במצוות יפסיד תפילה בציבור!

לפי המשנה ברורהדי"מ
יש עוד דעות
לכן לא אמרתי שאתה טועהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

רק אמרתי שהדבר לא כ"כ ברור, ובטח שא"א לכתוב שזה מנהג לא מחייב.

 

(ובנוסף, באותה מידה אפשר לומר גם על תפילת ערבית שהיא אינה חובה, ועל כך נאמר בגמרא מפורשת "כל העובר על דברי חכמים חייב מיתה")

זה לא כמו ערבית.די"מ
ערבית קבלו עליהם כחובה.
אני כותב את מה שאני סובר.
אני יודע שיש חולקים.
האם אתה ממוצא אשכנז? אם כן האם אתה אוכל קטניות בפסח?מי האיש? הח"ח!

האם אתה ממוצא ספרד? אם כן האם אתה מבשל דג בחלב?

שני המנהגים האלו - מנהגי איסור כל אחד בעדה המוזכרת בהתאמה - אין להם כל בסיס הלכתי כידוע ומובן. האם אתה במופגן מדגים באופן אישי שאינך חושש גם למנהג איסורין נטול בסיס? זה הרי מוצדק בהרבה מלהדגים באופן אישי שינוי בסדר תפילה שקבעו לפחות הגאונים. אתה חושב אחרת? אם כן אשמח לדעת.

אני ממוצא אשכנז ואוכל קטניות בפסחדי"מ
ואני לא אוכל דג עם חלב רק כי אני לא אוהב דג לא מסיבות הלכתיות.

בסדור רס"ג למיטב זכרוני אין פסוקי דזמרא.
בכל מקרה הם לא תקנו את זה בצורה מחייבת.
זה מנהג לא מחייב
טוב, יפה לך על האומץ. מה התגובות מסביב?מי האיש? הח"ח!

כלומר, האם היה מקרה שבליל הסדר הוגש אורז לשולחן ונרשמו התעלפויות? או במידה וטרם ערכת אתה סדר לאחרים, האם אתה חושב שיהיה כך בעתיד?

ההורים שלי לא אוכלים קטניות.די"מ
פחות שוק אני מניח מאשר תפילין בחול המועד או חשמל ביו"ט...
אתה הזוי...יאירוש


יש לך טענות יותר עניניות?יהודי!!


במחילה, זה לא נשמע לי אומץ גדול,שאדם עושה מה שנראה לובת אדם

"מנהג ישראל דין הוא"

יערות שלמים נכרתו כדי לספק את הנייר לדיון על המנהגיםדי"מ
ועד כמה ובאיזה מקרים הם מחייבים.
נהרות של דיו נשפכו על העניין,
אך את פשוט מצטט משפט אחד בלי קשר לכלום..
אז הנה ציטוט קשור, עם ההקשר שלו + כמה שאלות בעקבותיוקמנו ונתעודד

בס"ד

 

הקדמת הרמ"א לספרו 'המפה' על השו"ע, נדפס בתחילת טור מושן משפט:

 

"(מתחיל בלהזכיר את כל הראשונים שהשו"ע לא הזכיר את דעותיהם) ... על כן ראיתי לכתוב דעת האחרונים עם המקומות שלא היו נראים לי דבריו, בצדו כדי לעורר התלמידים בכל מקום שידעו שיש מחלוקת בדבריו וכל מקום שידעתי שאין המנהג כדבריו אחקרהו ואמצאהו ואכתוב "הכי נהוג" ובצדו אשים. ... ומי שיש לו חיך לטעום יבחין המטעמים בטעמיהון בעצמו ולא יסמוך על אחרים ומי שלא הגיע למדרגה זו לא יזוז מן המנהג"

 

משמעות: אני מביא כאן (ב'מפה') את הדעות השונות ואת המנהג בקהילות אשכנז. מי שיכול לחקור ולהחליט בעצמו על איזו שיטה לסמוך בכל דבר ודבר- שיתחשב בכל הדעות ויחליט. ומי שלא- שינהג כמנהג אבותיו.

 

 

ועכשיו השאלות שלי:

א. למה אתה מרשה לעצמך מה שלא הרשה לעצמו אפילו הרמ"א ומביא רק את הדעה שלך כאמת מוחלטת בלי לתת אפילו לגיטימציה לדעות נוספות?

ב. האם אתה רואה את עצמך כמי שהגיע למדרגה שיכול להחליט בעצמו כאיזו שיטה לנהוג, והאם אתה באמת ביררת בכל העניינים הנ"ל את כל השיטות והטעמים והצלחת להגיע להכרעה ברורה?

א.כי אני לא כותב ספר הלכתידי"מ
אלא עונה תשובה לשאלה.אז ברור שאני יענה את דעתי מחלןקות ןשיטות אחרות יש תמיד.

ב.אולי אני לא הרב שלי בוודאי כן.
וגם לא בהכרח כולם מסכימים עם הרמ"א הזה.
כלל נקוט בידינו שסב"ל, ולכן אם אני לא יודע אם לברך או לר אז אם כבר בלי להיכנס לסוגיא אם יש מחלוקת לא מברכים.
תסלח לי שלא הבנתיקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אתה לא אומר פסוקי דזמרא כי ספק ברכות להקל???

אה, דיברת על פסוקי דזמרא..די"מ
דיברתי על אשר יצר ברכות השחר וזה.

אני לא אומר פסוקי דזמרא כי לא לי ואני לא חייב..
מכל מקום איסורי קטניות בפסח ודג בחלב אינם מנהגים כמשמעם.מי האיש? הח"ח!

כלומר, אין להם את המעמד ההלכתי שקרוי "מנהג". רק מזכיר לצורך ההבהרה. אין מעמדם של האיסורים האלו כמעמד מנהגי תוספת שבת וכדומה. איסור קטניות בפסח סותר בבירור הוראות תלמודיות, ובסופו של דבר כצפוי נחשפה הטעות במקורו. איסור דג בחלב נובע בעיקר משיקולי קבלה שאינם משמשים מקור למנהגים כמשמעם ההלכתית.

מה הקשר שברור מהגמרא שזה מותר?די"מ
גם אחרי הגמרא מנהג יכול להיות מחייב אם התקבל על כל ישראל בצורה מחייבת.

הם לא מחייבים כי זה לא התקבל על כל ישראל.
"מנהג" הלכתי הוא ממש לאו-דווקא מה שהתקבל בכל הקהילות.מי האיש? הח"ח!

מנהג לא אמור לסתור הוראות תלמודיות מפורשות, ובמקרה כמו הקטניות זה לא היה אמור להתגלגל עד רמ"א או שו"ע להלכה. לכן הדגשתי שכצפוי נמצאה בסופו של דבר השגיאה במקור האיסור. כמובן: אין כאן שום יומרה לפסוק הלכה למעשה.

באמת?די"מ
בהלכות איסורי ביאה יש פרק שלם של חומרות שנתחדשו..
רובם אחרי התלמוד

(פרק יא)
דיברתי על סתירה להוראה. הגמרא מפורשת מאוד בעניין.מי האיש? הח"ח!

לא בכל מקום בא התלמוד לפסוק הלכה מפורשת. רבי יוחנן בן נורי סובר אורז דגן הוא וחייבים על חימוצו כרת. ריש לקיש וכן תנא דבי רבי ישמעאל וכן תנא דבי רבי אליעזר בן יעקב אומרים שאין באין לידי חימוץ. אז זו סוגיא לאסוקי שמעתתא. במילים אחרות, אתה צריך סיבה חזקה מאוד לאסור. וזה בדיוק הפתח לפשפש גם בתקופה מאוחרת בהרבה מהתפשטות המנהג (ואני מדגיש כפי שדאגתי לעשות כאן כבר פעמיים - לא לצורך פסיקה מעשית בימינו).

לא בגלל זה אסרו קטניות אבלדי"מ
ודאי לא בגלל זה - אבל ההתנגשות הישירה עם ההלכהמי האיש? הח"ח!

היא שפותחת את הפתח לחקור בעניין בשאלת התוקף של גזירה כלשהיא בנושא. כצפוי, לא נמצא בסיס אמיתי למנהג (אני פחות הייתי מעוניין לדון בסיבות הנוגעות למנהג).

מה שאני למדתי-נשים חייבות תפילת שחרית,ובזמני לחץ יאמרו:בת אדם

ברוך שאמר,אשרי,ישתבח,שמע ו18.

נו באמת,די"מ
איפה ראית בזמני לחץ יוכולות להתפלל מה שכתבת?
מה שכתבת.זה מעבר לחובה..גם של בן
מה זה אומר בזמני לחץ?Coollit
בעקרון זה לנשים עם ילדים, אבל אם אין לך זמן, את יכולה.בת אדם

לאידעת אם זה לכתחילה לחסרות חשק, אבל בכל אופן זה ההכרחי.

למה אתה מתכוון החרכי לתפילת שחרית או מנחה?Coollit
סורי זה את! חשבתי שאת גבר חה חהCoollit
אוף! אמרו לי. יש דרך לשנות אתזה?(את השם משתמש)בת אדם


ניתוח לשינוי מין זה עניין יקרדי"מ
ומבחינה הלכתית לא משהו.
ובטח מבחינה יהודית
תאמת אני גם רוצה להחליף ואמרו לי :Coollit
ליפנות לאדמין משהוא כזה לא הבנתי בידיוק אם את תביני אשמח שתאמרי לי.סבבה??!!
סבבה!!!!בת אדם


אחלה, תודה!!!Coollit
מה לא מובן?יהודי!!

יש ניק שקוראים לו Admin, הוא המנהל פה של הפורומים.

תפני אליו במסר ותבקשי שישנה לך את השם.

את ההמשך בש"א בבקשה.cookie_monster
לפי מה שאני לומדת לבגרות וזה הלכה למעשהמיצ'ל
נשים חייבות בברכות השחר והתורה.
אם היא פניוה ולא טרודה בגידול הילדים ועבודות הבית ויכולה להוסיף שתוסיף עפ"י הסדר הבא:
1.תפילת עמידה
2. שמע ישראל
3. פסוקי דזמרה
4. ברכות קריאת שמע

עפ"י ההלכה נערות ונשים שלא טרודות בענייני הבית חייבות בתפילה אחת ביום= תפילת עמידה
נשים אשכנזיות נוהגות לפחות 2 תפילות ביום.
זה לפי הספר תפילת נשים של הרב מלמד..
הכי חשוב זה שתיהיה כוונה בתפילת העמידה בברכת האבות.. ואם אין כוונה אז עדיף להוריד חלקים אחרים בתפילה בשביל להקל ושתיהיה כוונה בתפילת העמידה..
ממה שאני יודעתהדסדס

ברכות השחר, קריאת שמע (ופרשיותיה?) ותפילת העמידה (18)

שמעי נשמהshilat
אפשר להתעסק במה חייב והרי תמיד אפשר למצוא הקלות..
אולי תנסי אם תוכלי כמובן, לקחת על עצמך בכל פרק זמן להוסיף איזה קטע בתפילה?
בכל אופן נראלי לדעתי שעדיף לפחות ברכות השחר, שמע ישראל ותפילת 18.. אבל זה לא מעיקר הדין.
היום שלך ירגיש הרבה יותר טוב אחרי שהודת לה'
ובכללי.. גם הגבר וגם האישה ילדים של ה' ..איך יתכן שאחד יצטרך להודות לו פחות?..לא מסתדר לי לימים שלנו
נשים פעם באמת היה ממש עסקניות ולא ידעו ככ לקרוא.. היום רוב הנשים.. יכולות לפחות אחת ביום. שיהיה לנו בהצלחה

ואגב, יש ספר מעולה, פניני הלכה -תפילת נשים.. של הרב אליעזר מלמד.. ממש מומלץ!
סבבה איןלי בעיה להוסיף משהוא קטן אבל מה אני יכולה להוסיף ישגCoollit
ישלך מושג?
וואי יש מלאshilat
מה עם הברכות שלפני ק'ש?תבחרי מהם, אהבת עולם נדיר..
ועלינו לשבח בכלל..
אהההה הבנתי!!! תודה מקווה שאני יצליח לעמוד בזה!!Coollit

אל תתיאשי, בהצלחה!! shilat
פניני הלכה תפילת נשים פרק ח הלכה גיאירוש

אשה הרוצה לקיים את מצוות התפילה לפי עיקר ההלכה, תאמר את ברכות השחר וברכות התורה, שני פסוקים ראשונים של קריאת שמע ותפילת שמונה עשרה (לעיל ב, ה).

ואם תרצה לדקדק יותר, תזכיר את יציאת מצרים, לצאת ידי הסוברים שאשה צריכה להזכיר בכל יום את יציאת מצרים. ואם תרצה להזכיר את יציאת מצרים בהידור, תאמר את ברכת אמת ויציב, ותסמוך את התפילה לברכת הגאולה (ע' להלן טז, ג).

ואם יש לה יותר זמן ותרצה להוסיף ולהדר, תאמר את עיקר פסוקי דזמרה, "ברוך שאמר", "אשרי" עד סוף ה"הללויות", שהם ששה פרקים, וברכת "ישתבח" (להלן טו, ד). ואם תרצה להוסיף, תאמר גם את קריאת שמע וברכותיה. ואם תרצה להוסיף, תאמר לפני פסוקי דזמרה את פרשת התמיד ופסוקי הקטורת (להלן טו, א-ב). ואם תרצה להוסיף, תשלים את כל פרקי פסוקי דזמרה.

עם זאת חובה לחזור ולהדגיש, שמצוות התפילה לנשים לפי ההלכה מתקיימת בשלימות על ידי ברכות השחר והתורה, שני פסוקים ראשונים של קריאת שמע ותפילת שמונה עשרה. ומעבר לזה אין חיוב. וצריך להיזהר שלא יווצר מצב שמחמת הרצון לדקדק ולהוסיף עוד פרקים או ברכות, הכוונה בעיקר התפילה תיפגם. ולכן כל מי שחוששת שאם תרחיב את תפילתה תתמעט כוונתה, מוטב שתאמר את התפילה המחויבת ולא תוסיף דבר.
אוווהוו תודה!!!!!Coollit
וואי מסכנה, את לא יודעת איך זה כיף להתפלל כשמחוברים ל-ה'בת 500


א"י לנצח

בס"ד

 

ברכות השחר

 

שמע ישראל

שמונה עשרה

עלינו לשבח

ברכת המינים לא צריך?די"מ
לדי"מ. אסור לך לאכול קטניות, זו גזרה שהתקבלה בין כל יוצאי אשרוצה איחוד

אשכנז, וכל גאוני אשכנז לא העיזו לגעת בה . אם הגאון הגר"א להחזיק באיסור זה , ועוד סבר שהוא חל על כל מידי דמידגן, אז איך תבוא צעיר בן 20 לבטל גזרה של 700 שנה ? זו גאווה של צעירים . ( לגבי דג וחלב , רוב האשכנזים מתירים , והאוסר הראשון הוא רבנו בחיי , כי זה לא בריא . בא נגיד שסגריות קצת יותר חמור).

הוא יכול לעשות התרת נדרים ואז לאכול קטניות בפסח.יהודי!!


למה אני מחוייב למנהג שלא התקבל על כל ישראל?די"מ
ממליץ לך ללמוד קצת מעבר. על סברא בעלמא אפשר לחלוק.מי האיש? הח"ח!

אין דבר כזה "לא העיזו לגעת". כששואלים רב, אם אותו הרב בקי ממש, הוא יודע שהאיסור אינו בתוקף כלל (מסיבות מסויימות שלא אפרט כאן). אפשר להחליט שבאמת לא נכנסים לאש צולבת כזו, ופשוט מוותרים עוד דור ועוד דור בנושא. זה בערך מה שקרה עם הנושא בקהילות אשכנז. אבל האיסור אינו באמת איסור. אין קשר לשום גאווה של אף אחד. מה אמר הציץ אליעזר? מה אמר האגרות משה? הרי זה מה שחשוב. לגבי רבנו בחיי לדג בחלב, שיקוליו הם כעיקרון קבליים ולכן אינם ממש שייכים לא להלכה ולא למנהג. ממליץ לא להתנפל ובטח שלא "לפסוק" שאסור בלי להיכנס לכל עובי הקורה. להגיד "אסור" זה לפסוק בדיוק כמו להגיד "מותר". כמובן, עדיין, גם מבחינתי אין כאן שום יומרה לפסוק הלכה למעשה. רב יכול לאסור מהרבה שיקולים שמשתרעים הרבה מעבר להלכה גופא. אבל מה יהיה תפריט ליל הסדר של משפחה מסויימת? אני בספק אם אפשר מראש לקבוע מה אסור ומה מותר מבחינת מנהגים, אפילו ה"אמיתיים" כגון שרוייה.

לגבי התרת נדרים - פרט לכך שלא שייכת לעניין כאן, אני בספק גדול עד כמה זה תופס במנהגים ממש, ששייכים לקהילה כולה. אולי בחסידות שהחליטה על מנהג קידושין מסויים, כשהאדם מודע עוד מינקותו לכך ש"אצלנו עושים ככה ואחרים אחרת", זה כאילו היה נדר, אבל במנהג שתופס לגבי עדה שלמה, לגבי כל הקהילות בעלות מוצא משותף (נניח הולנדים) - לא יודע אם אפשר להשתמש בהתרת נדרים ולצאת מהקהל.

כלומר?יאירוש
איזה ברכת המינים?יאירוש
מזה באמת ברכת המינים??!Coollit
לפי דעתי הוא התכווןיאירוש
ל"ולמלשינים"
אבל מה זאת אומרת לא צריך?
כי היא כתבה "18" עם ברכת המינים זה יוצא 19..די"מ
אההה אוולה!?Coollit
אתה יצור..יאירוש
וממש דקדקן.
אני כותב את זה עליך יותר מדי פעמים..
אתה הבעייתי פה..די"מ
אין לך טענות ענייניות..
ולמלשינים....יהודי!!


מה הקשר זה בתפילת שמו"ע ניראלי שכולם חייבים לומר לא?Coollit
ממתי מדלגים על קטע בתפילת שמו"עCoollit
הכי פשוט בארץג'ינג'י

חובה:ברכות השחר,ברוך שאמר אשרי ישתבח, ק"ש עם ברכות, שמונה עשרה.

ככה זה עד כמה שאני יודע

בקשר למנחה ערבית זה כבר מלא דעות ובלגנים

קצר ולעינין!Coollit
פניני הלכה הרב מלמד תפילת נשים:אוהבי ה'
למדנו בכיתה: ממודה עד סוף יהי רצון בברכות השחר, קרית שמע ושמונה עשרה..
מור, למדתי את זה לעומק מבחינה הלכתית לפני כמה שנים....אדם נוף מורשתו

בס"ד

 

(אגב, אישה נשואה עם ילדים קטנים יכולה להסתפק בברכות השחר).

 

ברכות השחר. 

ברוך שאמר.

אשרי. 

הללוי-ה הללו את ה' מן השמים.

הללוי-ה הללו א-ל בקודשו.

ישתבח.

ברכות קריאת שמע.

קריאת שמע.

שמונה עשרה.

עלינו.

תודה! מזה ברכות קריעת שמע?Coollit
חובה רק..דבש חריףאחרונה
עבר עריכה על ידי דבש חריף בתאריך ד' באדר תשע"ה 16:42
רק תפילת שמונה ופעם אחת ביום. שום דבר אחר לא חייבת. זה רק לנשים!!!
כי הם חייבות את עיקר התפילה מדאורייתא ולא מדרבנן. ומדאורייתא החובה פעם ביום לפי צחות לשון האדם. ככה הנשים של פעם שלא ידעו קרוא וכתוב בעדות המזרח התפללו. וגם כל אשה חייבת בברכות השחר.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך