והתפילה קרה, קרה, קרה.פינג.

בשנה וחצי האחרונות עברו עליי המון דברים. בפנים, בחוץ.

כמעט שנה לא התפללתי כלום.

כעסתי עליו, בלי הרבה היגיון ומחשבה. כעסתי וברחתי ופחדתי.

בחודשים האחרונים אני כן מתפללת.

פותחת כל בוקר סידור ואומרת את המילים.

אין בי טיפת כוונה, אהבה, רגש, כאב

אני ממלמלת בלי לחשוב, סוגרת את הסידור,

ואז לפעמים בוכה לי בשקט

 

אני רחוקה כל כך

ולבד מהאמונה הבסיסית שהוא קיים שם,

אין כלום קשר. אפס. אין לי דיבור איתי או רגש כלשהו

ואני פשוט מבקשת, אם יש מישהו מכם שיכול לספר לי

איך מרגישים אותו, איך מתנתקים מהכעס ומדברים איתו, כי אני בודדה כל כך וגם מתגעגעת.

 

הנקודה הכי בסיסית יש לך.די"מ
עבר עריכה על ידי די"מ בתאריך ז' באדר תשע"ה 01:57
שהוא קיים.
משם אפשר להתקדם הלאה.
הדבר הבא שאת צריכה זה לחשוב ולהתבונן מי הוא ומה הוא.
הרי אם באמת מבינים שהוא הבורא והשליט של העולם כולו.
איך אפשר לא להתפלל?
לשבח,לבקש ולהודות?
לפי הרמב"ם כוונה זה לדעת בפני מי אתה עומד.
אם תביני באמת בפני מי את עומדת אין שאלה שתכווני בתפילה.
ולכן מה שצריך לעשות זה הרבה התבוננות.
ןאם יש צורך לחזק בשכל את האמונה.
אחרי זה עדיין יש קשיים.
אחד הקשיים הוא שיחקת היום יום והשגרה,
צריך לא לפחד.
את לא מצליחה להתפלל ולהרגיש?
תתפללי על זה שאת לא מרגישה ולא מצליחה להתפלל.
פשוט תתפללי בלי רגש.
הרב שלי סיפר לני על אביו שהוא רב גדול ומי שראה אותו אי פעם בקינות או סליחות יודע מה זה להרגיש...
שהוא שאל פעם את אביו איך הגיע לזה?
והוא ענה לו שזה בא אחרי שנים של תפילה בלי לב.רק שכל.
הוא חדע שצריך להתפלל על צער השכינה ןהגלות ופשוט התפלל בלי להרגיש.
אז לא לפחד.
אם לא מרגישים.
חוץ מבשלוש ברכות הראשוהות אחד הדברים שעןזרים זה כמובן להוסיף משלך.
המון פעמים (ובמיוחד בזמן האחרון...) יש דברים שטורדים את מנוחתי ובתפילה הם צפים ועולים.
אז אני פשוט עוצר ובןכה ומתפלל עליהם.
בכל ברכה וברכה להוסיף ברמה הפרטית והכללית.
באתה חונן לאדם דעת,אם יהיה לנו דעת נעבוד אותו כמו שצריך כפרט ןככלל.
השבינו-ריבנו של עולם רוצה אותנו רק נבוא אנחנע נפתח פתח כחודן של מחט הןא יפתח פתח כפתחו של אולם...
בכל ברכה ןברכה לפרט לתת למחשבות לזרום..
ואם נתקעים?
להתפלל על זה שנתקעים..
ועוד עצה חשובה.
את הכאב והבכי תשמרי לתפילה.
המון פעמים בתפילה אני לא מצליח לדבראני פשוט בוכה ובוכה...ומחכה שיהיה לי מה להגיד.
אבל הוא אבא שלי וכשכואב לי אני בןכה לו...
יש שיר יפה של פורת נוב (אני מהפלא לכן אני לא יכול להעתיק מיוטויוב) שהוא בעצם עיבוד ממילים של רבי הלל צייטלין.
"אם ישיגוני עוונתי,אברח ממך אליך,ממך אליך,אל מי אפנה אם לא אליך?"
בסופו של דבר גם כשאנחנו רוצים לברוח מהשם אנחנו בורחים אליו...
ואם הייתי בת הייתי מתפלל ביחידות כדי שאני יוכל להתפלל בקול...לפעמים אני לא מתאפק...
לי זה עןזר..
הבכי זה מה שתפס אותימישהי=)

אני גם לא התפללתי המון זמן

לא מתוך כעס

אלא מתוך שהתפילה הייתה ארוכה לי מידי

וכו..

ואמונה- אמונה חזקה כן הייתה לי

\אבל אני עדיין מתפללת מאוד קר.

 

מזדהה

ולבכות בגלל זה..

זה מעלה אחרת בכלל.

מרגשהבט משמים
עבר עריכה על ידי הבט משמים בתאריך ז' באדר תשע"ה 23:29

בס"ד

 

 

 

וואי באמת ריגשת אותי: זה מראה הרבה מאוד שאת בוכה על המצב שלך  - "רחמנא ליבא בעי" .

 

אני יכול להזדהות על העניין:

גם אני לצערי בתרעומת רבה כלפי ה' יתברך - אומנם מקיים מצוות אבל בתרעומת.

 

 

באמת בטכלס מה העניין שהכי דורש תיקון? זה האמונה שהכל לטובה.

 

 

הבאסה היא שאיננו באמת יודעים איך זה לטובה ולמה.באמת למה הבאתה לי את זה ריבונו של עולם?ולמה את זה ולמה את זה?

הרי אתה כל כך רוצה להיטיב אז למה יש כל כך הרבה צער/סבל/ייסורים בעולם הזה?!

אני מבין שאת(וגם אני כך) מרגישה בתכלס וואלה באמת ה' הייתה עושה לנו טובה אם לא הייתה שולח אותנו לעולם הזה.

מילא אם הייתי שמח בסה"כ / אוהב את העולם הזה הייתי מבין שאתה רוצה להיטיב. אבל בתכלס ממש אני לא מת על העולם בלשון המעטה! באמת היינו מעדיפים שלא תשלח אותנו לכאן ושלא נזכה לשכר/עונש. אז איך אדע שבאמת הכל לטובה?!

 

בואי נהיה רגע חושבים:

בטכלס יש משפט עממי שבעיני בד"כ יש בו הרבה אמת:"מה שבא בקלות הולך בקלות".

אם באמת רוצים להשיג משהוא צריך להשקיע בו(לא למות מרוב השקעה קשה אלא לעשות השתדלות נכונה).

כך גם בעניין הזה בשביל באמת לנסות לעשות משהוא שיהיה שינוי אמיתי צריך להשקיע:

צריך ללמוד על הנושא וללמוד : פשוט לקבוע כל יום להשקיע 10 דקות/חצי שעה/שעה ללמוד על הנושא בלי לוותר!!!

דבר ראשון למדת את הספר "בגן האמונה"?

זה באמת הדבר הראשון.(לדוגמא כל יום ללמוד בו 15 דקות ולהשקיע עוד 15 דקות לחשוב על הדברים/ליישם אותם - תלמדי בספר בין השאר בעיקר גם על נושא התפילה)

בנוסף:

יש את האתר ערוץ מאיר שיש בו מגוון שיעורים באמת כמעט בכל נושא פשוט צריך לחפש בין כל המאגר ולמצוא את הנושא והרב שמתאימים לי ואליהם אני מתחבר.

שיעורים שבאמת שנראה לי שיעזרו לך(תנסי חבל מאוד שתפספסי רק בגלל שלא ניסית):

 

מיכאל אבולאפיה - טיפול בייאוש.

אני חושב שהסדרת שיעורים האלה מאוד מאוד מתאימים למצב שלך. תשקיעי פעם ב3 ימים/פעם בשבוע(מה שנוח לך) לשיעור ותשתדלי(חשוב) גם ליישם את הדברים בשביל שזה באמת יעזור.

 

תחפשי אם יש שיעורים בנושא התפילה שאת מתחברת אליהם ואל הרב שמעביר אותם:

תפילה

 

 

אני עדיין מחפש/בודק רב שארגיש שאני באמת מתחבר אליו. רב שהכרתי לא מזמן ואני מאוד מתחבר אליו(ואני מקווה שכך זה ימשך) זה הרב ארז משה דורון.אני חושב אולי לקרוא ספרים שהוא הוציא-אולי תמצאי ספרים שלו שאת מתחברת אליהם.

http://www.ibreslev.com/categories.php?category=%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99-%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%90%D7%A8%D7%96-%D7%9E%D7%A9%D7%94-%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%9F

שיעור שלו שאני חושב שיעזור:

 

 

לגבי לימוד הלכות באופן שאני מאוד משער שתתחברי אליו:

פניני הלכה- של הרב אליעזר מלמד.

יש גם אפליקציה לפלאפון.

 

 

שתלמדי את נושא התפילה / התבודדות (מהספר בגן האמונה) תשתדלי לחפש בזמן שאת עושה אותם את הטוב (ולמה זה היה לטובה) שיצא לך מכל המשברים/סבל/ייסורים בחיים.

 

 

בקיצור בשביל באמת לשנות/להשיג משהוא צריך להשקיע.

 

אם אף פעם לא תתחילי לצעוד בדרך איך תגיעי למחוז חפצך?! צריך להתחיל את הצעד הראשון. וכמובן אל תשכחי ה' איתך...

להשקיע את הלימוד היום יומי גם שקשה.

 

 

אם צריך מעבר.
אפשר מסר.(חרוז!ננה-בננה)

 

 

בקיצור אם אני יכול לעזור באופן כלשהו דברי איתי.

 

 

 

שנהיה בשמחה קדושה!!!!!!!!ונרבה בה- נכנס כבר אדר!!!

 

אני חושב שאנו צריכים לחזק את ההבנה שכל מה ש-ה' רוצה זה שנתפלרוצה איחוד

שנתפלל אליו .אנו לפעמים כועסים , כי אנחנו לא מבינים למה ה' יתברך עשה ככה . התשובה בדרך ככל שהקב"ה מביא לנו בעיות כדי שנתקשר אליו ונתפלל . זה לגמרי לטובתנו , כי התיקון שלנו זה בקשר חזק ל-ה' יתברך . אנחנו רואים את זה במגילת אסתר . אפשר " לכעוס" ח"ו ש-ה' נתן להמן כח. אבל צריך להבין שאחרת עם ישראל היה מתבולל בתוך פרס , מתייאש מהגאולה. גזרת המן היתה קרש ההצלה הרוחנית של עם ישראל והעולם . אנחנו ביידים טובות של ה' יתברך .

בכל מקרה זה מרגש שאת רוצה להתפלל ולהרגיש . עלי והצליחי !!!!

תודהפינג.

קראתי, ואקרא עוד

נגעתם בי. מאד

 

בס"ד אחותי היקרה, נגעת לליבי ממש!!....מתנחלתמהשומרון

בס"ד

 

מילותייך אלה הן כבר כמו תפילה לה' ובטוחה אני שהוא שומע אותך ואת זעקתך באפילה כמו אבותינו שזעקו לו במר לבבם או לחלופין כטוב נפשם ביין.... אני מאמינה שאם כאן יכולת לבכות לו ולבקש קירבתו אלייך ואת אליו- את יכולה גם במציאות לעשות זאת- לשפוך מהלב הכל ולדבר עם בורא עולם! את הבת הצדקת שלו והוא ישמע את תפילתך כמו בשיר "בת מלך" ... שממליצה לך לשומעו. לצערי אין לי קישור לשיר הזה, אך זה שיר מרגש... אחפש לך קישור באינטרנט. מקווה שקצת עודדתי.. ואגב, עוד מעט פורים- זה הזמן דווקא לחייך ולשמוח על הניסים שבורא עולם עשה למען כולנו! חיזקי ואמצי אחותי היקרה! אוהבת אותךחיבוקחיוך

יש חדש?הבט משמיםאחרונה
עבר עריכה על ידי הבט משמים בתאריך י"ב באדר תשע"ה 22:07

בס"ד

 

 

העצות מועילות?

שאלהטאטע מלך העולם

איזה כוונות אפשר לכוון בהדלקת נרות?

של חנוכהטאטע מלך העולם

ואם יש לכם סגולות ותפילות אשמח ממש שתשתפו.

כוונה פשוטה. לקיים מצוות הדלקת נר חנוכה.נפש חיה.
כוונותדרור אל

כמובן הכי בסיסי זה לכוון לפי הברכות:

לקיים מצוות הדלקת נר חנוכה, כפי שתיקנו חכמים.

לפרסם את הניסים שנעשו לאבותינו בימים ההם בזמן הזה.

וזה כולל: את נס הניצחון על היוונים ואת נס פך השמן.


מעבר לזה:

להרחיב במשמעות הנס: ניצחון שהביא לשלטון ישראל. נצחון של האמונה על פני הכפירה, הטהרה על פני הטומאה.


לכוון נר איש וביתו - האור של הבית, המשפחתיות.

לכוון מוסיף הולך - שאנחנו מעלין בקודש ועל תוספת הניסים.

לכוון שהנר הוא הנשמה, נר ה' נשמת אדם, מה רוצים להאיר בנשמה ולהאיר כלפי חוץ לנשמות נוספות.

לכוון שהנר הוא התורה והמצוות, כי נר מצווה ותורה אור - התורה והמצוות שאני מבקש להאיר בנשמתי.

תודה!טאטע מלך העולםאחרונה

יש סגולות שקשורות לתיקון המידות?

הדלקת נר חנוכה אצלכםזיויק

1. מדליקים וזהו, אם שרים זה ככה בהרצה

2. מדליקים ושרים בנחת ושמחה

3. מדליקים, שרים בשמחה, ואח"כ מתבוננים בנרות

4. מוסיפים עוד משהו? לימוד?

יש משו ממש ממש עןצמתיכְּקֶדֶם
בלהדליק נר לבד בחושך ואז להתבונן בו בשקט
מבין אותךזיויק
מצד שני: נר איש וביתו
..פצלשי"ת
מדליקים, שרים, לומדים ואוכלים ביחד.. 
אשזיויק
ממש
איזה יופי של שאלה !!נפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך כ"א בכסלו תשפ"ו 12:20

אנחנו מדליקים בנחת

(עושים הכנות לפני, זה מיוחד!)

ואז שרים את המזמור למנצח

ואת ארוממך

ואחר כך יושבים מול הנרות ומתפללים

משתדלים להתבונן ולא רק להסתכל , כמה שיותר.

ארוחת ערב משתדלת משהו יותר חגיגי 

ולשלב בזה לימוד, שיהיה סעודת מצווה.
 

בעיקרון לא שאלתי אף פעם אבל אני מאמינה שבגלל שהחנוכייה היא חפץ של  מצווה (כמו ארון קודש , נרות שבת וכו) אז גם כשהיא מכוסה אפשר להתפלל עוד בזכות המצווה שקיימנו כאן.

מה ז"א מכוסה?זיויק
מכובה, כשהיא לא דולקת. ברור שיש עניין להתפלל לידנפש חיה.

הנרות הדולקים ולהתבונן בהם

אבל גם כשהיא מכובה, זה עדיין חפץ של מצווה.

אני לא רב אבל תמיד אפשר להתפלל.. לא?זיויק
תמיד תמיד. גמני לא רב...נפש חיה.אחרונה
ספרי הלכה אונליין בעיצוב נח עם חיפוש והערות אישיותעיתים לתורה

שלום לכולם, 

 

מצרף לשימושכם קישורים לספרי הלכה ידועים שזמינים ללימוד ללא תשלום בעיצוב מקסים ונח לשימוש, עם יכולת חיפוש בתוך הספר וכתיבת הערות אישיות לחזרה עתידית:

 

בן איש חי

 

משנה ברורה

 

כף החיים אורח חיים

 

כף החיים יורה דעה 

 

ילקוט יוסף

 

קיצור הלכות חנוכה למנהגים השוניםעיתים לתורה

ניתן ללמוד את עיקרי הלכות חנוכה בתמציתיות על פי המנהגים השונים בעמוד קיצור הלכות חנוכה וכן בקובץ המצורף.20251207222511.pdf

 

או ישירות לפרק הנדרש:

 

זמן הדלקת נרות חנוכה – מפרט ארבע מדרגות בזמן ההדלקה מהמהודר לקל.

 

אכילה, לימוד ומלאכה קודם הדלקה – כפשוטו.

 

החייבים בהדלקת נר חנוכה – דין איש ואשתו, קטנים, בחורי ישיבות, חתן וכלה בערב חתונה, שותפים בדירה.

 

משפחה שמתארחת בחנוכה – דין השתתפות בפרוטה, יש להם יחידת דיור נפרדת. הבעל והאשה מתארחים במקומות שונים.

 

חיוב הדלקה מפני החשד – אורח עם פתח משל עצמו. בית עם שתי פתחים והדין בימינו.

 

מקום העמדת נרות חנוכה בבתים שונים – מקום לכתחילה לדירת קרקע. לבניין מגורים. למתגוררים בקומות גבוהות.

 

הדלקה נרות חנוכה מחוץ לבתים – הדלקה במלון, רכבת, ספינה, מטוס ואוהל.

 

הדלקה בבית הכנסת – זמן ההדלקה.הדלקה חוזרת בביתו.

 

'הדלקה עושה מצווה' – הדלקה במקום רוח. במיעוט שמן. טלטול הנרות. נרות שכבו.

 

פתילות ושמנים לנר חנוכה – הידור בשמן זית. שמן למאור. פתילה מצופה בשעווה. נורה חשמלית.

 

הברכות על נרות חנוכה וסדר ההדלקה – ברכות ההדלקה. ברכות לאדם שרואה נר חנוכה. דגשים בהדלקה.

 

מלאכה לנשים – המנהג להמנע ממלאכה. זמנו. וגדרי המלאכות שנמנעו.

 

שבת חנוכה – תפילה והדלקה ערב שבת. טלטול חנוכיה בשבת. הבדלה.

 

כיבוי נרות חנוכה ושימוש באורן ובשמן – שימוש בנרות. לאחר שיעור המצווה. שימוש של מצווה. כיבוי הנרות. הנאה מהשמן הנותר.

 

הלל ועל הניסים בחנוכה  – סדרי התפילה ודין שוכח. חיוב הלל לנשים.

 

הספד, תענית והנהגות האבל בחנוכה‎ - תענית יחיד, יארצייט, ערב ראש חודש. הספדים. דיני אבלות. בית עלמין.

 

מנהגים, הנהגות וסגולות בחנוכה – אוסף מנהגי חתונה בתפוצות ישראל השונים.

 

 

 

 

 

טוב, זה הזמן לשאול: מה זה חנוכה בשבילכם?זיויק

משפחה?

המצווה?

האווירה?

האוכל?

הקדושה?

ההיסטוריה?

הניצחון?

המקדש?

ועוד מלא דברים שאפשר לכתוב...

מה מודגש לכם?

החגoo

האהוב עלי

חג ארוך אבל לא מחייב

בלי מלא סעודות

חורפי

הדלקת נרות כיפית

מפגשים משפחתיים

היסטוריה של ניצחון

עם גבורה נשית

נכון!זיויק
גבורה נשית.. שכחתי
..פצלשי"ת

מעבר למהות של החג,

בשבילי זה גם הפסקת התרעננות באמצע השגרה.

ולכן גם אם אין חופש מהלימודים/עבודה, אני אקח בעצמי חופש

זה נכוןזיויקאחרונה
אבל בטוח שחנוכה זה הרבה מעבר בשבילך
יש לכם רב?זיויק

אולי יותר מרב אחד?

אולי בכלל לא?

כמה הוא משמעותי בחייכם?

מה אתם שואלים אותו?

ומה לא?

תשובות:קגג

א: כן

ב: כן

ג: יש

ד: מאוד, מורה דרך חיים.

ה: כל שאלה שקשורה איכשהו לרוחניות מלכתחילה

ו: כל שאלה שלא קשורה באופן ישיר לרוחניות הוא משהו שהתקדש בגלל משהו מסוים אבל ביסודו הוא לא רוחני הוא עם קשר רוחני.

יש לי כמה רבנים לשאלות הלכתיות,פתית שלג

וכמה רבנים שמשפיעים מאוד על העבודת ה' שלי והבחירות שלי בחיים.

למרות זאת לצערי הרבה שנים לא יצא לי להתייעץ אחד על אחד עם רב לגבי שאלות שהן לא הלכתיות.

באמת מרגיש שזה חסר, וזה יעד בשבילי בעז"ה

היו לי רבנים גדולים שכולם נפטרו. אני שואלחסדי הים

את הבנים והתלמידים שלהם, שהם גם סוג של רבנים שלי.


 

[יש לי רב אחד שהיה מאוד משמעותי בחיים שלי שעדיין חי, אבל כשהתבגרתי ובהשפעת אחד הרבנים שנפטרו ודוד שלי שהיה חברותא של הרב הנפטר, התרחקתי בצורה מסויימת מדרך הלימוד של אותו רב.

עיקר המחלוקת האם צריך ללכת בלימוד תורה ולמדנות מהכלל אל הפרט, או מהפרט אל הכלל. כמובן שאני הכרעתי כדרך הראשונה, שלימד אותי הרב הזקן שנפטר ודוד שלי. יש לי גם מחלוקות אמנויות עם אותו רב, וגם בהשפעת הרב שנפטר ודוד שלי ניצלתי מאותם השקפות, אבל זה עניין יותר מזערי.]

יש לי רב אחיימח שם עראפת

יש לי רב ושמו עשיו, ויש לי רב ושמו עשב.

אולי בעצם בכלל אין לי. על כל פנים יש לי שיער.

משמעותי מאד, הוא מחובר לקרקפת.

האם הגיע הזמן להסתפר.

את כל שאר הדברים.

רבנית נחשב?פצלשי"ת

משמעותית לי מאוד ואוהבת את הגישה שלה לחיים,

אבל לא בקשר מאוד אישי איתה, היא נמצאת שם בשביל להתייעץ מידי פעם..


שואלת אותה שאלות רק כשאני מרגישה שאני לא מצליחה לענות לעצמי בכנות לבד.

כן אבלזיויק

רק אם היא אמיתית כי יש כל מיני מתחזות.

מסקרן לדעת מיהי.

אם אני מחזיקה ממנה, כנראה שאני תופסת ממנה אמיתיתפצלשי"ת
סומךזיויקאחרונה
רק מסקרן
קרה לכם שנשחקתם?הננח הנודד

קרה לכם שהרגשתם שאתם שחוקים (מלשון שחיקה)? יעני לא באותה רמה רוחנית כמו שהייתם פעם. למשל פעם הפריע לכם חוסר צניעות או משהו אחר ואחרי השחיקה פחות, איך התגברתם על זה? ואיך זהיתם שאתם נשחקים?

עצם השאלה שלך היא התשובהלאחדשה

מרגיש שפחות מפריע לך דברים שפעם הפריעו.

החיים עליות ומורדות.

חשוב לזהות לתפוס בזמן, לא להתבוסס ב'חטא'

לצמוח משם ולהפוך את הירידה- לתכלית של העליה.

לזכור שהירידה לא מגדירה את מי שאתה אסל ביא בבחלא נורת אזהרה לכיוון שלך כרגע..

יש לגמרי תקופות כאלהadvfbאחרונה

נראה לי ששחיקה זה מצב שאין כל כך דרייב להמשיך, להתגבר, להוביל וכו'

אני חושב שבשני דרכים אפשר להתמודד במקביל 

אחת - לבלוע את הרוק, למשיך למרות תחושת החוסר שמלווה

שנייה - לראות איזה נקודה טובה נאחזים בה ויוצאים ממנה לדרך חדשה אחרת

חסר לי בצורה מסויימת שלא שמשתי רב גדולחסדי הים

שמתמקד בחלק הרגש של עבודת ה'. (ניסיתי קצת למצוא אבל לא מצאתי.)

זכיתי ללמוד תורה, עבודת ה', מידות ודרך ארץ מזקני וגדולי הדור, אבל כל מי שלמדתי אצלם היו בצורה מסויימת מופנמים מבחינת הרגשות, כמובן לא לגמרי.

כשאני קורא על עבודת ה' של החתם סופר ושל גדולי חסידות, הבכי, ההתלהבות וההתלהטות, זה מושך אותי מאוד ואני מנסה ללכת בדרכם. אני מרגיש שזה כל כך מתאים לנפש שלי ולערגה שלי ל-ה'.

אבל למדתי את זה מדברי תורה, ספרים וסיפורים, לא מגדולים חיים. סבא רבה שלי שלמד אצל הנין של החתם סופר, ר' עקיבא סופר, נפטר לפני שנולדתי, ומה שנשאר זה סיפורים ושירים.

אני עדיין החלטתי שאני ילך בדרכם הנפלאה ויהי מה. 

בהצלחה בעז"הנוגע, לא נוגע

אני חושב שאת העניין של הרגש אפשר ללמוד מילדים, נערים ומנשים (במיוחד מבוגרות). אפילו מגברים מבוגרים שיש להם אופי פשוט יותר.

לקחת מהם את הפשטות של הרגש, ולהכניס לתוכו את האורות של התורה והרוחניות שלך.

אתה צודק שזה לא יהיה כמו לראות את החת"ס בוכה בתיקון חצות, אבל גם זה משהו (ואגב, בדורות של החת"ס וגדולי החסידות, האופי הטבעי של האנשים היה תמים יותר ורגשי יותר, ככה שיותר קשה להגיע לזה היום).


לי חסר שלא פגשתי את הרב קוק.

לראות אותו, אולי קצת לדבר איתו, ולקבל וייב של ישן עם חדש, עבר עם עתיד, קודש עם חול, שכל חד יחד עם רגש חם, אהבה יחד עם קנאות, אמת יחד עם הכלה, כיסופים גדולים יחד עם סבלנות, ענווה יחד עם עזות דקדושה, תורה שבכתב עם תורה שבעל פה, פשטות עם פלפול, פשט עם סוד, תורה עם מדע, חרדיות יחד עם לאומיות וחול, אשכנז יחד עם עדות המזרח, גלות יחד עם א"י. והכל יחד בכפיפה אחת מתוך דבקות שלמה בה'.

הרב קוק היה משהו מיוחד בעבודת ה',חסדי הים
אבל בעיקר השפעת הרצי"ה הייתה בהמשכיות הישיבה, והיה פחות דגש על עבודת ה' ברגש.
אגב, תראה מה קראתי השבתנוגע, לא נוגע

(מהספר שירת הי"ם על הרב חרל"פ שיום פטירתו השבוע ז כסלו)


לא הכרתי. מדהים. הרב חרל"פ והרב הנזירחסדי הים
היו מלאים רגש פורץ.
מטורףזיויק
כן.. הספרים עליהם מכניסים אותך לעולם אחרנוגע, לא נוגע
מרגיש לי רחוקadvfb

קטע שאתם מתרגשים מזה

אותי זה הכי מרגש שישנוגע, לא נוגע

כי יש פה הרבה דברים- משהו רוחני שמתבטא בצורה מוחשית ואי אפשר להחליף אותו בהסבר פסיכולוגי או רגשי. חיבור בין העולם פה לעולם הנשמות. עולם הקבלה המעשי ולא רק הלמדני. חיבור מוחשי לעבר (האר"י). רבנים שהיו מחוברים בצורה מוחשית לא רק לקדושה שבטבע אלא גם לקדושה שמעל הטבע. וכמובן שזה יותר מרגש כשאלו הרבנים שאני הכי מחובר אליהם.

מילת המפתח כפי ששמים לב- מוחשי

מדהים!advfb

ממה שאני מבין אתה מרגיש שזה נוגע במידת מה לחיים שלך ויש לך אפשרות לשאוב מזה השראה ב"ה.

הארמח"ל מביא במסילת ישרים בקנית מידת החסידות (פרק כ"א) שסיפורי חסידים זה העניין שלהם, י"ר שנזכה כל אחד בדרכו הוא להתחבר למעשיות מרוממות

חלום שליאושפיזין מהירחאחרונה

אולי יעניין אותך