שאלה חשובה כנסוווווCoollit
תגידו, איזה הוכחות יש לעינין של הצומות כאילו,
חוץ מהצומות החשובים תשעה באב ויום כיפור אני לא חושבתת שאני צריכה לצום, מה זה יואיל לי בכלל זה הרי לא מצווה ולא עברה לא כך??!
עזבו אתזה שמי שחולה פטור אני מדברת על בנאדם רגיל! מה אני ירוויח בזה שאני יצום
אני בדרך כלל פוטרת את עצמי בעינין הצומות כי אני לא מבינה מה יצא לי מזה שאני יצום!!??
את הצום האחרון במקרה צמתי אחרי וויכוח שהיהלי עם חברות שאני לא פטורה ואני לא מבינה למה???
תגידי את בסדר?קשה קשה

בס"ד

 

מה פתאום לא מצווה?

מה ההבדל בין זה לבין כל מצווה אחרת? כשאת שומרת שבת את שואלת מה יצא לך מזה??

כנסי לספר החינוך.שירוש16

אבל סתם כך- זה שאת לא מבינה את טעם המצווה לא פותר אותך מעשיתה.

זה שאת לא מבינה שעטנז מתיר לך ללבוש אותו?

לא! ממש לא!!! זה שיש בכלל טעם למצוות זה סיבה אחת: כדי לתת למצוות "טעם"- שנרגיש אותם ונעשה אותם מתוך ידיעה למה אנחנו עושים. אבל זה לא הסיבה שאנחנו מקיימים מצוות, ממש לא.

הסיבה האחת והיחידה שאנחנו מקיימים את המצוות זה בגלל שאנחנו, יהודים, נשמתנו עמדה בהר סיני ואמרה: "נעשה ונשמע" מתוך כפיה. ושוב בפורים מתוך שמחה ולא מתוך כפיה. זאת הסיבה ה א ח ת והיחידה שאנחנו מקיימים מצוות.

למה צריך לצום- זה נושא אחר. ויש הרבה סיבות לצומות.

אבל דבר ראשון אני רוצה להבהיר: הטעם/הסיבה למצוות לא (או לא אמורות להיות) המניע לקיום מצוות.

 

הסיבה לצומות- נכתב בספר החינוך. תפתחי ב"צומות" ויהיה לך שם את כל הסיבות.

מה יועל לי לשמור 6 שעות בין בשר לחלב?? רבע שעה אני כבר לא מראוהבי ה'
גישה את העוף אני יאכל שוקולד?? את לא יכולה לקבוע לפי דעתך!!! קודם כל תעשי ואז נברר למה...
אוווהוו מה זה כלכך רציני לפעמים כואב לי הראש אז זה גם השפעהCoollit
שאלת מה יצא לך מזה שתצומי?יאירוש

בואי נגיד שכלום.

אבל, למה את חושבת שצריך שיצא לך משהו?

את עושה מצוות בגלל שיוצא לך מזה משהו?

לא.

קודם כל עושים כי כתוב בשו"ע, ורק אח"כ שואלים למה.

כן.. אני לא חושבת מהזה לא קריטי כל כךCoollit
אני לא חושב שאת עושה מצוות כי יצא לך מזה משהו.יאירוש

את שומרת 6 בין בשר לחלב כי יצא לך מזה משהו?

את לובשת חצאית כי יצא לך מזה משהו?

לא נראה לי, אבל אם כן - תכתבי ואני אסביר לך. 

walla תקלתה אותי טכלס צודק!! אבל קשה לי להחדיר לי אתזה לשכלCoollit
א. אם אין לך בעיה בריאותית אין סיבה שלא תצומי.מגדלור באפלה

הרבה אנשים עושים לעצמם "פטור", וזה ממש בעיה הלכתית.

ב.צרם לי המשפט "מה יצא לי מזה". כמו שאמרו פה כבר כמה ניקים לפני, לא עושים דברים כי "מה יצא לי מזה". כמובן שיש ערך גדול כשעושים משהו מתוך הבנה ושמחה של מצווה, אבל לא מחייב שרק בגלל זה.

ג. יש משהו במה שאת אומרת.  ברמה הישירה- לא תנחת מולך אריזת מתנה בסוף הצום עם פרס.

אבל יש לזה ערך גדול. במספר תאריכים בשנה, כל עמ"י מתחבר לכל עמ"י!! כולם חשים את אותו הקושי, את אותו הכאב, זה שיש לכולם באותו רגע וזה שהיה בתאריך שבגללו נקבע הצום. זה דבר עצום!

וזה כמו שתשאלי למה יש את יום הזיכרון או יום השואה. הצפירה הרי לא תורמת באמת שום דבר- מי שלא זכה לעמוד בינינו באותו יום לא זכה, ומי שעבר את זה- מעדיף שלא לחזור לזה. אז למה? כי יש ערך בלהבין את האחר, להתחבר לכאב (או להפך אל השמחה- לדוגמה יום העצמאות).

אין לי ברוך ה' בעיה בריאותית אבל ישלי מאד מהר חןלשה וזה מפריCoollit
מפריע לי להמשיך את הצום הבנת??
חולשה*Coollit
הנקודה היא מה זו "חולשה" לדעתךמגדלור באפלה

אם את ממש עומדת להתעלף, או ממש לא מסוגלת לתפקד מרוב שאת חלשה- כנראה שמותר לך לשתות איזו כוס מים ולאכול משהו קטן.

אני לא באה מהמקום של לשפוט, אבל אני חושבת שכדאי לך לחשוב אם באמת יש סיבה שלא תצומי...

שלוםמוטי113

דבר ראשון אני ממליץ לך לגשת לעניין בכובד מראש מתוך הבנה שיש הגיון בדברים ואנו לא מצווים סתם ללכת ולצום. 

 

שתי תובנות צריכות להיות לנו לפני שעוסקים בכך:

1) הקבה ציווה מצוות וציווה להקשיב לחכמים ואם אנו מאמינים בו ושתורתו אמת, אנו מבינים שיש דברים שאנו עושים גם אם פחות מבינים אותם, ויש לבצע תקנות של חכמים אותו כנל- גם אם אנו לא מבינים אותן. למרות שבדרך כלל לתקנות של חכמים יש עניין.

מכאן נראה שהבעיה שאת מעלה היא הרבה יותר עמוקה - אין לך (כך עולה מדברייך) אמונה בכוחם של חכמים לתקן תקנות.

2) מהקונטקסט שלך נראה שהגישה שלך היא גישה תועלתנית. כלומר מכל דבר חייב "לצאת לי מזה משהו". אני חושב וכך גם נובע מהרבה ספרי אמונה שחשוב בראש ובראשונה להאמין לא רק כי יוצא לי מזה משהו.

בכלל, אנו לא עושים דברים כי יוצא מהם משהו אלא כי נכנס בנו משהו מהם. זו גישה ילדותית של שכנוע של ילד "מה יצא לי מזה".

 

ממליץ רוגע ועדינות בבואנו להבין את התורה ואת התקנות וטיפה ענווה להבין שלא כל מה שאנו לא מבינים הוא לא נכון.

 

ברגע שאני אישית אראה שזה הדיבור אשמח לכתוב מה שעומד מאחורי התקנה של צום. 

אשמח אם תרחיבי על איזה צומות ספציפיים מדובר כי לכל צום יש עניין אחר.

היי תודה לכולםם!!Coollit
אני מדברת על הצומות הקטנים והרגיליםCoollit
זה ההמשך של העם שלך.. מראה שאת זוכרת.. למה את חוגגת את פוריםקיפודהאחרונה

? את פסח? את יום העצמאות? רק בשביל לזכור.. זהו.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך