~סוג של סקר~סתמישוו
אז ככה , הנושא הוא... פתיל תכלת !!
אני מתאר לעצמי שחלקכם (או יותר נכון חלקכן) קצת פחות בעניין...
אשמח לשמוע את דעתכם בעניין , אם אתם שמים , או לא שמים, או לא שמים כי בדקתם וחקרתם ת'נושא, או אפילו אם אינלכם מושג וזאת הפעם הראשונה ששמעתם על זה ..
מקווה שניסחתי את זה נכון, ואם לא .. אז לא ניסחתי את זה נכון
ברור ששמים.די"מ
אנחנו יהודים,
לא?
חח זה לא כל כך ברור כיום ..סתמישוו
אה, התכוונתי להגיד שזה לא ברור כיום שצריך לשים למרותסתמישוו
שגם זה שכולנו יהודים זה גם לא ברור.. בעז"ה יבוא משיח צדקנו בן דוד ויגיד לנו מי יהודי, מי לא, מי ממזר..
זה כל כך ברור שזה התכלת.די"מ
אין טענות חזקות נגד.
יש אנשים שמסרבים לחקור כי הם מפחדים מחידושים.

ואפילו אם זה לא אין שום סיבה לא לשים.
אני אגיד לך מה שאני שמעתי..סתמישוו
לפני כמאתיים שנה קם האדמו"ר מראדזין וטען שהוא יודע מה התכלת. זה היה סוג של דיונון.. עד היום החסידים שלו הולכים עם זה. אח"כ קמה שיטת הרב הרצוג, הרב הראשי לישראל (אם אני לא טועה, הרב הרצוג הוא סבא של אותו בחור שרצה להיות ראש ממשלה כיום). הרב הרצוג עשה דוקטורט בלונדון על התכלת ודחה את שיטתו של האדמו"ר. גם כיום, הזיהוי של הרב הרצוג אינו וודאי.
לכן, אחרי שזה הופסק בגלות, יש רבנים שסוברים שפשוט המשיח יבוא ויגיד לנו מהו התכלת.. ומי שרוצה להדר כיום יכול לשים ציצית צמר ..
אכן לראדזינר ולרב הרצוג זכויות רבות בעניין.די"מ
בעיקר לראדיזינר שבזכותו התחילו לחפש את התכלת.
אך כיום יודעים שהפרופסורים שאיתם עבד הטעו אותו.
א.הדינון זה לא חלזון.
ב.אם תיקח דם פרה ותוסיף את החומרים שמוסיפים גם יצא לך תכלת ככה שזה לא ממש קשור...

הרב הרצוג אכן דחה את הראדיזינר אך לאחר מכן גילו את ה"ארגמון קהה קוצים" שנמצא גם בחפירות ארכילןגיות במקומות שיצרו את התכלת.

מי שסובר שזה קשור למשיח זה על פי הקבלה והאר"י וגם על זה יש חולקים (הרב מןרגנשטערן מסביר את האר"י בצורה שונה) וזה כבר דיון אחר האם פוסקים לפי הקבלה.
זה לא עניין של "הידור" זה חובה הלכתית גמורה.
בטח שישיהודי!!

המחיר.

אם זה היה ודאי לא היתה שאלה.

המחיר זה הבעיה שלך?די"מ
פנה אליי לקומבינות בשביל לחסוך בתכלת
זה היה <צ>יהודי!!


בכל מקרה לאנשים עם ראש פתוח יש לי רעינות מאוד חסכוניים..די"מ
לא שמיםיהודי!!

אני לא שם כי זה מה שאבא שלא נוהג.

בהזדמנות בלנ"ד אני ילמד את הנושא.

די"מ
לא הייתי מאמין..
???יהודי!!

למה?

בעיקר כי אמרת שאתה הולך לפי הגר"א וזליברמנים הולכים עם תכלתדי"מ
וזה כי דבר ממש ברור.

ומה שבטוח היא שאין בזה איסור,אז למה לא?
הרב של אבא שלי הולך לפי הגר"א ולא שם.יהודי!!


הוא חקר את הסןגיא?די"מ
שאלה טובהיהודי!!


אשים מתישהו בעז"הנפתלי הדג
זה נורא יקר
הייתי במפעל שבוע שעברדי"מ
ראב"ד מקוצר דק 80 ש"ח לא מאוד יקר..
איפה המפעל?נפתלי הדג
בחנויות הרבה יותר יקר.
בחנויות אין את המקוצר בדרך כללדי"מ
ויש אנשים פרטיים שמוכרים בזול.

המפעל בכפר אדומים
וכמה עולה למי שרוצה ראב"ד רגיל?רועי פ


מה זה "רגיל"?די"מ
יש ארוך,קצר ומקוצר
לא יודע.די"מ
נראה לי 150.
פעם מצאתי מישהו שמןכר ב130 אבל אני לא יודע אם יש לי עדיין את המספר שלו
לידע כללי - לחיילים יש הנחה של 50%...קורא סמויאחרונה
לא שםיאירוש
א) הרבה מגדולי ישראל לא שמים(גם הרבנים שלי)
ב) לא נוהגים במשפחה
א.וכמה מהם חקרו את העניין?די"מ
ב.סבא רבא שלי בליטא וצאצאיו באמריקה לא נהגו לשמור שמיטה...
תכלת זה דבר שהתגלה בשנים האחרונות ככה שממש לא שייך בזה "מנהג אבות".
א. אני לא מהרהר אחרי גדולי ישראליאירוש
ב. המשפחה זה מתחיל במה שסבא שלי בן 91 עושה, והוא לא שם.
א.זה לא קשור ל"מהרהר אחרי גדולי ישראל" הם לא חקרו אתדי"מ
הנושא בכלל לא נכנסו אליו!

ב.הכוונה הייתה שזה דבר חדש שהתגלה בשנים האחרונות ככה שמנהג אבות לא קשור לפה.
לא יכול להיות שגדולי ישראליאירוש

מבטלים כל יום מצוות עשה בלי לחשוב בכלל על הנושא!

זה לא באמת ממש ביטול עשהדי"מ
וזה בהחלט יכול להיות.
עובדה!
אם זה יכול להיותיאירוש

אז זה גם ספק ביטול עשה!

זכור לי שפעם שאלו רב חשוב: איך זה שלמרות כל ההוכחות הרבה רבנים לא שמים תכלת?

והוא ענה : איך זה שלמרות שהרבה רבנים לא שמים תכלת מאמינים להוכחות?!

מה שנקרה- אל תיתן לעובדות לבלבל אותךיהודי!!


זה לא ביטול עשה כי התכלת אינה מעכבת את הלבןדי"מ
דעתו של הרב ליאור ידועה אך רוב מוחלט של הפוסקים לא סובר כך.

אך זה יכול להיות?
אותה גלתויות שמונעת מרבנים לעלות להר האלהים
אתה יכול להסביר את הגלותיות הזאת?יאירוש

מה המניעים?

פחד מחידושיםדי"מ
אותו פחד שגרם לרבנים להתנגד לעלייה לארץ.
למה חידושים?יאירוש

בדיוק כמו שהציונות התחילה ב1850 התכלת של ראדזין החלה ג"כ בתקופה ההיא ואתה רואה שאת הציונות הרבנים קיבלו ואת התכלת לא

הרבנים ממש לא "קיבלו את הציונות"די"מ
ואני לא מדבר על התכלת של ראדזין אלא על התכלת האמיתית מ"ארגמון קהה קוצים"
אני לא יודע מה איתך,יאירוש

הרבנים שלי ממש כן "קיבלו את הציונות"

ואני מדבר על התכלת של ראדזין

את התכלת של ראדזין היה הרבה סיבות לא לקבלדי"מ
והיום ברור מעל לכל ספק שזה לא התכלת.
אני לא מכיר אנשים שהולכים עם ראדזין שהם לא ירדים או כל מיני סןגים של ברסלב.
התכלת האמיתית זה ארגמון קהה קוצים.
הנה כמה טענות למה זה לא הארגמוןיאירוש

 

  • ההוכחות לזיהוי אינן מוחלטות ויש עליהן כמה שאלות.
  • אין מסורת שזוהי התכלת.
  • ישנה בעיה לצבוע את הפתילים שלא בצבע הטלית (בטלית לבנה, למשל, הפתילים צריכים להיות לבנים), אם זאת לא התכלת האמיתית.
  • בתכלת לא אמיתית ישנה בעיה של קלא אילן.
  • יש בהטלת תכלת משום יוהרא.
  • מופיע במדרשים שהתכלת נגנזה.
  • מופיע בקבלה שאור התכלת לא שייך בזמן שאין בית מקדש והוא יחזור רק עם ביאת המשיח.
  • בגמרא מופיע "ת"ר חלזון זהו גופו דומה לים וברייתו דומה לדג ועולה אחד לשבעים שנה ובדמו צובעין תכלת לפיכך דמיו יקרים" תיאורים אלו לא מתקימים באופן בפשוט בארגמון קהה הקוצים

 

מלבד הטענה האחרונה,אני77

שום דבר פה לא קשור ללמה זה לא הארגמון.

1.זה לא טענה תגיד מה השאלהדי"מ
עבר עריכה על ידי די"מ בתאריך ד' בניסן תשע"ה 13:34
2.ואז?למה צריך מסורת?
3.זה סתם ככה ובכלל לא ברור שזה ממש איסור צוס' אומר שזה רק משום "נוי מצוה" בכל מקרה בכלל לא בטוח שאם זה פתיל אחד זה כזה בעייתי.
4.לא נכון.קלא אילן זה דוקא אותו צמח (או רק כי זה לא נתפס טוב)
5.לא חיישינן במקום מצוה.
6.נכון.ועכשיו זכינו למצוא אותה.
7.לא פוסקים הלכה מהקבלה ןגם יש שמסברים אחרת את האר"י כגון הרב מורגנשטערן שבהחלט מבינים בקבלה.
8.בבקשה תפרט.
חוץ מזה שיש הןכחות ארכלוגיות ועוד.
בפועל רוב מוחלט של הרבנים שנכנסו לזה לעומק ובדקו את העניין שמים תכלת.
בכולל חזון איש מוכרים ציציות פשתן בשביל לא לשים תכלת (ונכנסים למחלוקת אחרת...) כי הם חרדים ולא מעיזים,אני מעדיף לקיים את רצון השם בפשיטות.
בסופו של יום כל מי שבאמת בדק השתכנע אז הטענות הכלליות האלה לא נשמעים משכנעים במיוחד
אני חושב ששורש העניין נעוץ בשאלה השביעיתנפשי שמתני

כמו שצויין פה המסורת היא שהתכלת תתגלה בעת תקופת הגאולה. כתבת ש:

"מופיע בקבלה שאור התכלת לא שייך בזמן שאין בית מקדש והוא יחזור רק עם ביאת המשיח."

- וזאת אולי הטענה החזקה ביותר- אולי בית המקדש עוד לא נבנה, אבל ימות המשיח בהחלט הגיעו! צריך לדייק יותר בדברי הקבלה שם, אבל בהחלט ניתן לראות בבירור את ההשגחה האלוקית- שהתכלת באמת התגלתה דווקא בזמן הגאולה!

כשאני הולך עם תכלת ברור שזה גם בשביל לקיים מצווה דאורייתא שלשמחתנו מתאפשרת לנו- אבל זה גם כי התכלת מסמלת את הגאולה! היא מסמלת את הקיבוץ גלויות, את התחייה של עמ"י בארצו, ואת הפריחה שלנו פה בארץ.  בגמרא כתוב שהתכלת אמורה להזכיר לנו שהקב"ה נמצא איתנו בכל מקום- ואולי זאת בעצם בשורת הגאולה- שהקב"ה נגלה אלינו בצורה ברורה ומוחלטת, אחרי כל הגלות, שצערינו היה יותר קשה לראות את ההשגחה של הקב"ה עלינו.

אז אם אני מבין שאנחנו בזמן הגאולה ממש, וכל מה שהנביאים וחז"ל דיברו עליהם קורה היום- אז אני גם מבין למה צריך ללבוש תכלת!

הסיבה ההלכתית, היא לדעתי פחות הבעיה. 

אגב, הסיבה שכ"כ הרבה ברסלברים הולכים עם התכלת, זה כי רבי נחמן אמר בשם האר"י הקדוש שהתכלת תתגלה בזמן הגאולה- ואכן זה מה שקרה.

לא בשמים היא.אני77

דיונים הלכתיים צריכים להשמר במסגרת ההלכה.

^^^^די"מ
והרב מןרגנשטערן הוא סאטמר בקטע הזה ולמרות זאת טוען שגם לפי הקבלה צריך לשים תכלת.

בכל מקרה לא פוסקים מהקבלה.
כמו שברור שמניחים תפילין בחול המועד ברור שצריך לשים תכלת.
לא מבטלים מצות עשה דאוריתא בגלל קבלה.
ברור שמניחים תפילין בחוה"מ?!סתמישוו
זה מחלוקת הש"ע והרמ"א. וכיום , לפי הגר"א כמדומני לא מניחים תפילין בחול המועד..
בקשר למצוות עשה, יש שיגידו שזה לא התכלת ולכן אין פה מצוות עשה דאורייתא.. ובזמן המשיח נשים
עד לפני הזוהר אף אחד לא חשב על לא להניחדי"מ
וזכור לי שגם שיטת הגר"א בעניין לא ברורה.אבל אולי אני טןעה.

בכל מקרה לטעון שזה לא התכלת זה עניין אחד.
אבל לטעון שעד שהמשיח לא יגיע לא נשים זה טענה אחרת (כמדומני שלפי הקבלה העניין זה בית מקדש ולא משיח)
מענייןקמנו ונתעודד

בס"ד

 

זו גם אותה גלותיות שמנעה ממשה לתמוך במעפילים?

אולי אותה גלותיות שבגללה ירמיה קרא לכניעה בפני הבבלים?

בעצם, זה גם דומה לגלותיות שבגללה ריב"ז יצא אל הרומאים.

וגם היעב"ץ היה גלותי, הוא התנגד לשבתאות.

 

 

אבל מה דעתך על הגלותיות של מי שמסרב להכיר בכך שהוא חי בדור הגאולה?

משה וירמיה היו נביאיםדי"מ
בקשר לריב"ז מה שאתה מכיר זה את גרסאת הבבלי אבל בירושלמי תלמודה של ארץ ישראל הבריונים יוצאים דווקא סבבה.

השבתאות זה ממש לא קשור שאני אפילו לא רואה צורך להגיב.

אני מקווה מאוד שהדור שלנו יהיה דור הגאולה כרגע אנחנו עדיין לא בגאולה.
גלתויות זה גם לחשוב שאנחנו בגאולה ולכן לא התקדם הלאה לגאולה.
לא.נפתלי הדג
זו הגלותיות שמרדכי בעיקר מאסתר.
הגלותיות שמשה ביער מהמרגלים.
זו אותה הגלותיות שגרמה לברוח למצרים בימי ירמיהו
ואותה הגלותיות שגרמה לזכריה בן אבקולס לדקדק על הפרטים, במקום על התוכן
וגם אדמורי הונגריה היו גלותיים, הם התנגדו לציונות.

גם אני מכיר את הפסוקים וההיסטוריה
אוף תפסיקו עם זהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

בדיוק נגד האמירה הזו אני מנסה לצאת. זה שפעם אחת רוב הרבנים טעו כשאמרו לא לעזוב את אירופה לפני השואה זה לא טוב. זה תקלה. והתוצאות הופכות את זה לטרגדיה. אבל זה לא אומר שמעכשיו והלאה אנחנו נתעלם מהוראות גדולי הדור בגלל ש"הם כבר טעו בעבר". זה לא הגיוני. עכשיו בנוגע לשאר מה שאמרת- לא הבנתי מה כתבת על מרדכי ואסתר, אני מנסה לפסק את זה בכל מיני צורות ופשוט לא מבין, אבל אני אשמח אם תסביר. תנוגע למרגלים ולשארית העם שלא שמעו להוראת ירמיה- יופי באמת, אנחנו מדברים על גדולי הדור ואתה מביא לי ראיות מפושעים, כופרים ועובדי עובדה זרה... וזכריה בן אבקולס- גלותיות?? אולי הפוך, השאלה היא האם שאר החכמים, שרצו להקריב קרבן פסול כדי לשמור על השלום מול הגויים.

 

ואם כבר אני אענה גם על דבריו של @די"מ כאן: ברור שמשה וירמיה היו נביאים, אבל למה הביאו לנו את דבריהם וקורותיהם, אם כל  פעם שמישהו ירצה ללמוד מכך יאמרו לו "אבל הם היו נביאים, איך אתה יכול להשוות?!"

זה לא אומר שאף פעם לא נשמע לגדולי הדור,אני77

אבל זה אומר שאין להם מונופול.

 

לא כל אדם חכם וקדוש יכול להגיד לי מה לעשות.

ולהגיד על גדולי תורה שהם גלותיים, זה לא פגיעה בכבוד התורה?קמנו ונתעודד

בס"ד

 

גם אם אתה רוצה לחלוק, למה בצורה כזו? למה פשוט לא להגיד "אין חובה להישמע לכל מה שאומר רב כזה או אחר"? למה להתחיל להטיח עלבונות בגדולי תורה?

כי זה המציאות.די"מ

הם מפחדים מלחדש.

אני רואה בזה גלותות.

יש הרבה מה ללמוד חוץ ממה שהחלטת ללמוד שצריך להקשיב לגדולים.די"מ

יש הרבה נמה למוד.

אבל השם ברא לנו עינים ושכל שנשתמש בהם.

ולןצערנו לא מעט מגדולי הדור אוחזים בשיטה גלותית של פחד מחדידושים וחסר תעוזה הלכתית.

יש לי הרבה לימוד זכות עליהם.

אני לא חושה שהם רשעים.

אך כן יש בהחלט דברים שאי אפשר לסמוך עליהם.

עובדה שכל מי שלא מפחד מחידושים שם תכלת (הרב ליאור,זילברמן,הרב קארפ ועוד)

השינויים באים מלמטה וברוך השם זה מחלחל גם לציבור החרדי ואני מעריך שזה יקח זמן אבל בסוף גם אותם גדולים יצטרפו.

כמו שהיום רובם נמצאים בארץ...

זה תשובה שהרבה אמרו לי.. "למה לא?" אם זה לא התכלת, אז ניחאסתמישוו
ואם כן , אז שמת
לא שמים!!!ג'ינג'י

אל תנסו לעשות כאילו זה כזה ברור שזה זה-כתוב שזה נגנז (יש מקורות כאלה)

זה לא נגנזדי"מ
בעקבות הגזרה של הרומאים זה השתכח ןאבד ועכשיו מצאו את זה
הרב אמר שלא, הרב השני אמר שכןקמנו ונתעודד

בס"ד

 

עד שאני אלמד, "שב ואל תעשה עדיף"

אמר שלא צריך או שאסור?די"מ
אם כבר ספק דאוריתא-לחומרא!
הוא אמר לא לשיםקמנו ונתעודד

בס"ד

 

וזה רק מצוות עשה, ואם אין לך ציצת צמר- גם זה ספק.

לא לשים,כאילו שיש בזה איסור?די"מ
מי הרב?
אם אפשר לשאול..
אתה לא מכיר, ר"מ בישיבהקמנו ונתעודד


והוא אמר שיש בזה איסור?די"מ
איזה ישיבה?
שם. חקרתי את הנושא ופשוט לי שצריך לשיםא"י זה קשה


האמת שאבא ואחים שלי לא הולכים עם ציצית בכלל..הכל דבש..

אבא שלי אומר שאין בזה חובה, אא"כ יש באמת לחולצה ארבעה כנפות (ולא רק פתח קטן כזה), ושלרוב הגדול של החולצות (כדי לא להכליל) אין כיום ארבעה כנפות.

וככה גם הדורות לפניו נהגו, וגם הרב שלו ז"ל נהג (והרב שלו מעדה אחרת..)

צודק.די"מ
באמת אין בזה חובה, וזה לא עבירה לא לשים ציצית..סתמישוו
אבל, מי ששם זה מצווה גדולה וחשובה .. כל רגע שהציצית עליך! אפשר להגיד שמי שאין לו בגד בעל 4 כנפות לא צריך לשים ציצית (וזה נכון!!).. אבל לא סתם התורה כתבה על זה , לא סתם צריך לשים.. "וראיתם אותו וזכרתם את כל מצוות ה' ועשיתם אותם ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם.." מי יכול להעיד על עצמו שהוא זוכר את כל מצוות ה' ולא תר אחרי עיניו וליבו?! והציצית באה לעזור, כשמסתכלים עליה זה עוזר.. (ישמצב שזה סטייל נחש הנחושת) .
חוץ מזה, הרב קוק כותב בעולת ראיה (מומלץ ללמוד את זה..) שמצוות ציצית שקולה כנגד כל המצוות .. ונראליי שגם יש גמרא שאומרת את זה.
"כל הזהיר במצוות ציצית זוכה ומקבל פני שכינה"
ככה שדרוש לבדוק ת'עניין.. גם לא אומר לעשות עכשיו משהו שונה , כי יש עניין שכל עוד אנחנו בביתו של אבא ואוכלים על שולחנו, אנחנו לא משנים ממנהגו , ו"אל תטוש תורת עימך". רק אומר שזה דרוש עיון
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך