נקודה למחשבהקולמוס הסופרים

אם הקב''ה נמצא בעולם, ובדאי שהוא נמצא. כמאמינים בו - איך לפעמים אנו מפחדים-דואגים מעניינים כל-שהם? הרי  הבטחה מפורשת ישנה [תהילים נ''ה: כג] - ''השלך על ה' יהבך [- משאך - היינו דבר המכביד עליך ], והוא יכלכלך''!
איך ניתן להסביר - שמצד אחד ישנם כאלו שמאמינים בה', ומאידך - כשנקלעים לצרות - לא סומכים עליו, ומנסים לפתור אותם בכוחות עצמם?
בחוטאים מובן מדוע זה כך, אולם בחרדים לדבר ה'?

אנחנו שואפים להגיע לרמה כזאת, אבל..סתמישוו
יש גבול דק מאוד, תפר דק, בין "השלך על ה' יהבך" לבין "אין סומכין על הנס".. אני לא הייתי אומר שבן אדם שנקלע לצרה הוא כבר לא סומך על ה' ומנסה לפתור את הבעיה בעצמו.. כי נראליי שה' כן רוצה שאנחנו נפתור לנו את הבעיות שלנו (אבל אני הקטן, אולי זה לא ככה). העניין הוא שצריך לעשות מעשים וכן לנסות להיקלע מהצרה ותוך כדי אתה לא אומר "כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה", אלא "וידעת כי ה' אלוקיך הוא הנותן לך כח לעשות חיל". הרי זה ברור שכשאומרים לבן אדם שהוא מתפטר מהעבודה הוא צריך לנסות למצוא עבודה חדשה ולפתור את הבעיה , ברור שהוא לא צריך לשבת בבית ולבהות בקירות ולסמוך על הנס. אגב, הרב קוק אומר שדור שיש בו ניסים משמע שרמתו הרוחנית נמוכה והניסים באו כדי להעלות אותם ולהפך (דור יוצאי מצרים היו במ"ט שערי טומאה והיה להם ניסים אז הם הגיעו לרמה של "ראתה שפחה על הים מה שלא ראה יחזקאל בן בוזי במעשה מרכבה)
לכן, צריך לעשות השתדלות כשאתה יודע שהכל לטובה ויש פה אחד שמסובב את הכל

בעיקר התייחסתי לשאלה השנייה שלך.. בקשר לשאלה הראשונה: איך אנחנו דואגים? אז זה פשוט כי אנחנו לא ברמה רוחנית גבוהה לצערנו..
לא כולנו מגיעים לדרגה של נחום איש גמזו..
בע"ה, נתקן את עצמנו לאמונה גדולה יותר בקב"ה, שנגיע לדרגה שבאמת ובתמים נגיד על כל דבר גם זו לטובה ..
יא יאקולמוס הסופרים

נו, ודאי שאין סומכין על הנס ומוכרחים לעשות השתדלות, אולם סוף כל סוף - הכל מאתו ית', והעיקר חייב להיות באמונה.
לעניין ה''אגב'' בסיום דבריך -  דוקא אפכא מסתברא: כשבני ישראל היו חוטאים ה' לא היה מאזין להם כפי שמוצאים לכל אורך הסטוריית עם ישראל. ולא ניתן להקיש מבני ישראל כשעלו ממצריים, שגם אם היו חוטאים גדולים בזמן היותם במצריים, הרי כשעלו ממנה עם כל יום שחלף הסירו מעליהם עוד טומאה, והיו סופרים בשקיקה את הימים שנותרו להגיעם למתן תורה, ועד מתן תורה הסירו מעליהם את כל הטומאות שדבקו בהם. ו''במקום בו בעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד'', ואין לתמוה על ראייתם את ה' ית'.

אוולה טכלס צודק!! ישלי שאלה??Coollit
כתוב בתהילים קמ"ו:
ש....הקב"ה ברא את השמים ואת הארץ וכל אשר בה זאת אומרת שבכוחו לשלוט בכל ורק הוא זה שמושיע בכל מקום ולכן כל ההבטחות שלו אמיתיות וקימוות לעד,
אוקיי עד כאן מסתדר לי..
אבל בהמשך כתוב שההבטחות הם:
שה' נותן לחם לרעבים, ואת האסורים במאסר משלח לחופש ,נותן מאור לכל העוורים,מרומם מושפלים אז אחרי כל ההבטחות למה זה לא מתקיים בכולם ישנם הרבה אנשים שסובלים מהרבה דברים כל אחד עם הבעיות שלו והרי.... קימות הבטחות לא??? וההבטחות הם לגבי כולםםם כל עמ"י לא משנה מהו העקר שייך לעמ"י!!!!!!
הא, פשוט.קולמוס הסופרים
מי שלא עובר עבירות ומאמין באמונה שלמה שה' יעזור לו - אין מצב שמשמיים לא פוטרים לו את כל הבעיות ( אלא אם כן מדובר בגזירה או בעונש על חטא שחטא בגלגול אחר, שבד"כ זה לא כך ).
לא יודע אם אפשר להגיד ככה..סתמישוו
אנחנו יודעים חשבונות שמיים?! "הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים".
לכן, אנחנו מאמינים שהכל לטובה, ויכול להיות שיש בן אדם שמאמין באמונה שלמה ולא פותרים לו את כל הבעיות. (לפחות ככה זה נראה, ברור שבעוה"ב ואולי גם בעוה"ז יהיה לו שכר כלשהו) שהרי כתוב בגמרא בברכות שמשה שאל את הקב"ה איך זה שיש צדיק וטוב לו צדיק ורע לו, רשע וטוב לו רשע ורע לו.. משמע שיש צדיק שרע לו.. יש גם בגמרא תשובות לשאלה הזאת..
אנחנו גם בני אדם ומנסים לעשות את המקסימוםעוד אחת!
מיצידנו וה׳ יעזור לנו מהצד..
לא הבינותיקולמוס הסופרים

תראה לא בדיוק הבנתי את דבריך, וההקשר בין ''הכל בידי שמיים'' לחשבונות שמיים. בכל אופן אני סח הכל פשוט ייד ואם אני טועה פה ושם לא לחטא ייחשב לי. וכמסופר על הגאון הרב יוסף מראזין שהיה סותר דברי הראשונים, ונותן לשואלים סברה משלו. וכשהיו תמהים עליו הוא היה מסביר: ''לפוסק אסור קבוע דבר הלכה בנגוד למקובל בידינו, אולם אני אינני פוסק, אלא רק מפלפל בדברים, ומי שרוצה הלכה למעשה שיחפש בשולחן ערוך''.
לדרגתו - לסתור דברי הראשונים לא הגעתי, אבל לענות לפי הידע הבסיסי שלי בתורה נראה לי מותר, וכמובן שזה לא בטוח 100% . 

 

לא ירדתי לסוף דעתך בקטע עם יציאת מצריםסתמישוו
יכול להיות שהדוגמה שהבאתי לא בדיוק טובה..
אבל מה שאמרתי זה פיסקה של הרב קוק, למדתי את זה עם רב. יכול להיות שזה דעה אחרת
התשובה היא די פשוטה: יש הבדל בין "אמונה" ל"ביטחון".שירוש16

כולם אומרים שאמונה ובטחון בא ביחד. אז יש לי חידוש בשבילכם (ותאמת זה לא חידוש שלי אלא של הרן)-

זה לא ככה!

יש הבדל בין המושג אמונה למושג ביטחון. אמונה לא מעידה שיש בהכרח גם ביטחון. ואסביר גם למה.

אמונה- זה ידיעה גרידה. כלומר- אני מודע לזה שיש אלוקים בעולם ושהוא מנהל את העולם. הוא ברא את התורה וציווה אותנו ללכת על פיה. אוקי- עד כאן זה אמונה. ז"א- להאמין- זה שכלי ותלוי בידיעת השכל.

ביטחון- לעומת זאת- תלויה אך ורק ברגש. ביטחון זה רק רגש. ביטחון- זה לא רק להאמין שיש אלוקים ושצריך לסמוך עליו- זה גם להרגיש בטוחים.

ואביא לכאן הוכחה לכך שברוב המקרים, ישנה נטייה לסמוך על כולם- חוץ מהקב"ה.

נגיד את פותחת (הפניה בלש' נובעת מנוחות נטו, אבל זה נוגע לכולם כאחד) לבן או שוקו או חלב- אין לי ספק שזה אכן חלב לבן או שוקו, ושתנובה לא החליטה פתאום להכניס ללבן שוקו או חלב. וזה ביטחון גמור- כי הרי אף אחת לא פותחת לבן או שקית חלב לפני שהיא קונה אותו- ולמה? כי היא סומכת מאה אחוז על חברת תנובה על סמך ניסיונות העבר שהיא תספק את המוצרים שהיא מבטיחה לציבור הרחב והיא לא מרמה.

והסיבה היחידה שבאמת סומכים עליה בעיניים עצומות- זה בגלל העבר. ראינו פעם אחר פעם שתנובה באמת מספקת את הנדרש ועומדת במילה שלה- ולכן לא קשה לסמוך עליה בעיניים עצומות.

ולכן גם קשה לנו לסמוך על הקב"ה בעיניים עצומות: כי בלב - לא סומכים. ולמה לא סומכים?- כי לא התרגלנו לסמוך עליו.

ורמת הביטחון תלויה ברמה הרוחנית ובגדול והחשיבות של צרה.

אם הצרה היא קטנה וחסרת חשיבות- אז אין הרבה בעיה לבטוח בה'. כי הריזיקה פה קטנה. וההפסד הפוטנציאלי הוא לא רב.

אבל אם ההפסד עלול להיות גדול וכו' כמו חיים ומוות וכל אלה- אז קשה מאוד לסמוך על הקב"ה בעיניים עצומות.

ובמילים אחרות וקצרות-

אם נתרגל יותר ויותר לסמוך עליו, בדברים הקטנים (ואצל כל אחד זה מתבטא בקטע אחר וברמה שונה) אז נוכל גם לסמוך עליו בדברים היותר "גדולים".

השתדלות ונס- זה נושא אחר.

צריך לעשות השתדלות כי זה מה שנגזר על האדם לאחר חטא אדם הראשון. אבל זה לא קשור להרגשת הלב.

יפה, הסברת בצורה ברורה!!!!!Coollit
אם היה אפשר לעשות לייק היתי עושהספרדי גאה


פששששששש איזה יופי!ליאורה 613


כל עוד הקדוש ברוך הוא לא הבטיח לךאני77

הצלחה, את לא יכולה לסמוך עליו בעיניים עצומות. הקדוש ברוך הוא השאיר את המציאות בידים של האדם כדי שהוא ידאג לה.

(ר' אברהם בן הרמב"ם מרחיב בעיקרון הזה בספרו "המספיק לעובדי ה' ", מידת הביטחון.)

 

מה שנכון זה שאם הקדוש ברוך הוא מבטיח לך משהו, אז את יכולה להיות רגועה ובטוחה שזה יתקיים.

ו"השטן מקטרג בשעת הסכנה".

 

"השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך", זה עצה שהאדם יתפלל לה', והקדוש ברוך הוא יעזור לו.

זה לא אומר כמה הקדוש ברוך הוא יעזור לו, תפילה בלי מעשים בדרך כלל לא עוזרת, למעט מקרים קיצוניים ומיוחדים מאוד.

כתוב במפורש שזוהי הבטחה לכל עמ"י במיוחד לשומרי תורה ומצוות!!Coollit
איפה זה כתוב?אני77
עבר עריכה על ידי אני77 בתאריך ט' בניסן תשע"ה 15:45

האם כתוב שאדם לא צריך לדאוג לעצמו?

 

ודאי שצריך להתפלל, וה' עוזר למי שמתפלל, אבל זה לא אומר שלא צריך לעשות כלום.

 

(ולגבי המילה "לכלכל", משמעותה המקורית היא לא "לפרנס", אלא לתכנן את דרכו של מישהו. ז"א שאם תתפלל-ה' יעזור לך ללכת בדרך ישרה, זה לא אומר שלא תצטרך לעשות דבר.)

כתוב בתהילים!! ואני לא התכוונתי לזה אני יודעת ש..Coollit
אנו עושים השתדלות וה' עושה את העבודה זה ברור השאלה שלי היא אחרת כפי שכתבתי לעיל!! אבל כבר הבנתי בערך את התשובה
שלא שואלים שאלות את ה'!!!!!!
x
מי אמר שלא שואלים שאלות את ה'?אני77

ודאי שאפשר לשאול שאלות!

 

 

לגבי זה שאנשים מפחדים, אנחנו באמת לא צריכים לפחד, אבל לא כי בטוח שה' יעזור לנו (אלא אם כן הוא הבטיח), אלא כי גם אם הוא לא יעזור, אנחנו מקבלים עלינו את הדין.

לגבי זה שמנסים לפתור את הצרות בכחות עצמם-את בעצמך אומרת שהבנת שצריך לעשות השתדלות, אז מה השאלה?

 

 

ומה שכתוב בתהלים לא אומר שהקדוש ברוך יתן לנו כל מה שאנחנו רוצים, אלא שהוא יעזור לנו, אבל אנחנו לא יודעים כמה הוא יעזור לנו. ואם אנחנו נדאג למה שצריך לדאוג הוא יעזור לנו יותר.

השאלה: למה עם כל ההשתדלות שאני עושה לא הולך ליCoollit
-מתערבת-שירוש16

סליחה.

אסביר במשל:

משל לאדם שהתקשרו אליו הבית והודיעו לו שדודו העשיר שלח לו חבילה מארה"ב, ההוא יכול לבוא לקחת את החבילה, היא נמצאת בנמל חיפה. מייד הגיע אדם  לנמל כדי לקבל את החבילה שאל את הפקחים והם הפנו אותו לפקיד האחראיו. הבנ"א הלך לפקיד האחראי וההוא אמר לו שאם הוא רוצה את החבילה, היא מונחת שם בצד, אבל קודם כל הוא חייב לשלם דמי שירות- 50 ש"ח. הבנ"א מייד הוציא 50 ש"ח ונתן לפקיד, נתנו לו את החבילה, פתח אותה ומה שהוא ראה שם- כל טוב מצריים. בגדים, אוכל, כסף, הכל בכל מכל... . מייד פנה האדם לפקיד ושאל אותו: יש לך עוד חבילה? ז"א- יש מצב שאני נותן לך עוד 50 ש"ח ואתה נותן לי חבילה נוספת כזאת?. 

השאלה של האדם היא טעות אחת גדולה. 

וזה כ"כ ברור- הרי ה50 ש"ח לא נתנו לו את החבילה, וגם אם הוא ייתן עוד 50 ש"ח זה לא יעזור לו. כי ה"דמי שירות" לא הביאו את החבילה- הם נתנו לבנ"א את האפשרות לקבל את החבילה שמגיע לו.

אתו דבר בהשתדלות:

לכל אדם יש "חבילת חיים" שלו, ובחבילה יש את כל מה שמגיע לאדם.

הדרך היחידה לקבל את החבילה, שבעצם שלו, היא ע"י נתינת שטר ה"דמי שירות"- השתדלות.

כל אחד חייב לעשות את ההשתדלות הטבעית שלו כדי לקבל את מה שהקב"ה שלח לו משמיים, אבל זה לא אומר בהכרח שמוכן לו חבילה מפוארת מלאה בכל טוב מצריים ובכל מה שהוא רוצה. ממש לא. אין שום הבטחה כזאת. 

ההבטחה היחידה היא שהאדם יקבל את מה שייעדו לו בשמיים, אם הוא יעשה את ההשתדלות המוטלת עליו.

ע"י תפילה ובקשה אפשר למלא את ה"חבילה" בכל טוב, אבל ברגע שהיא נשלחה, אחרי שאתה עושה את ההשתדלות- כבר אין אפשרות לשנות את תוכן החבילה.

 

קיצר- מקווה שהצלחתי לעזור. בהצלחה!

 

אוווהווו ליייק אוהבת תתגובותשלך!! תודהCoollit
הייתה שואה למשל והיא הרגה גם את המאמינים.לא יכול יותר
כך שאני לא מבין איך אפשר לא לפחד.
כל יום כמעט מת אדם בתאונת דרכים.
כי...דבש חריףאחרונה
ההצלה מניזקי העולם תלויה באדם עצמו, כלומר במעלת האדם.
לדוגמא: שירבעם התכוון להרביץ לנביא שמוכיח אותו קפאה ידו. משום שהוא מתעסק עם אדם שיש עליו השגחה ושמירה אלוקית מהיזקים. כלומר, נביא.
הפסוק אומר "לא תירא מפחד לילה מחץ יעוף יומם...באברתו יסך לך ותחת כנפיו תחסה..וכו" כל המזמור הזה מדבר על שמירה מהפגעים. פגעי הזמן. ואותה שמירה היא משום ש "כי בי חשק ואפלטהו, אשגבהו כי ידע שמי" כלומר השמירה מהנזקים בצורה ניסית וגלויה, תלויה במעלת האדם.
השואה נגרמה כתוצאה מ "ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא והיה לאכול ומצאוהו רעות רבות וצרות ואמר ביום ההוא על כי אין אלוקי בקרבי מצאוני הרעות האלה".
ובכלל הרב כהנא אומר שהשואה נגרמה בגללנו. וכל ההתבכינות של האחרי אין לה צידוק.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך