בעקבות שרשור אני הסתבכתי ישלי שאלה!!!!Coollit
עבר עריכה על ידי פיתה פיתה בתאריך י"ג בניסן תשע"ה 18:48

תקשיבו עם אני נוגעת בגבר לא מכוונה לגעת אלה כי סתם כזה בטיבעי אני אפילו לא שמה ♥ לזה
נגיד אנחנו( ידיד שלי) מעבירים אחד לשני דברים נוגעים ביידים לא יותר מזה!!!!!
שמעתי בעקבות שרשור מסוים שאסור גםמדרבנן אבל זה לא חמור ואסור עם נוגעים לא בכוונה כלל וכלל!!!!!!
גם ישלי גיס שלא מקפיד עלזה בכלל... וגם אני לא הכי שומרת נגיעה אז אנחנו פוגעים אחד בשני בזורם כזה לא בכוונה!!!! אוווף לא יודעת איך להסביר את עצמי מקווה שהבנתם אותי
ו...בבקשה לענות לי ברור ולא ל סמך זה נראה לכם אוקיי?? תודה אין עליכם!!!!!

האיסור הוא נגיעה של חיבה.די"מ
וזה איסור דאורייתא (לדעת הרמב"ם וכמדומני שכך פוסק השו"ע) וזה אבזריהו דעריות ולכן ראוי מאד מאד להתרחק מזה.
אם הוא "ידיד" שלך או גיס שלך אני מניח שאת מחבבת אותו נכון?
אז יש פה בעיה גדולה מאוד וצריך להתרחק מזה.
אם יש לך גיס שלא מקפיד תבהירי לו שאת כן מקפידה לקיים את מאמר האל ומצותיו וחוקיו
לפי מה שהבנתי ממך ש..עם אוהבים אז זה עברה ואם לאוCoollit
אז לא בדיוק עברה.
אבל תקשיב אפילו שאני אוהבת אני לא נוגעת בכוונה!!
זה לא עניין של "אהבה" אלא של חיבה.די"מ
גם אם זה לא בכוונה אם את נהנית זה בעיה.
יתכן שזה לא ממש איסור אך מדובר בעברה מאד חמורה (יהרג ואל יעבור!).
ודווקא אם בסביבה פתוחה ומעורבת שלא ממש מקפידים כדאי מאוד להיזהר ביתר שאת שלא חס ושלום תכשלי.
מגע של חיבה הוא "איסור",למה כתבת "יתכן שזה לא ממש אסור?ירושליםםםם


כי אולי זה לא חיבהדי"מ
כהמשך ^^^סתמישוו
"ואל אישה בנידה טומאתה לא תקרב לגלות ערותה" טוב, אני לא אסביר את פה הסיבה של היום..אבל הרמב"ם אומר שזה דאורייתא והרמב"ן כמדומני אוסר מדרבנן. זה בעניין נגיעה של חיבה.

בעניין נגיעה שאין בה הנאה יש מחלוקת, יש האומרים שלכתחילה מותר ויש האומרים שגם זה אסור (מדרבנן נראליי).

עכשיו, עם ידיד שלך זה נראליי דיי פשוט שנגיעה היא נגיעה של חיבה.

בכל מקרה, עדיף לשמור על עצמינו, המקרה שהדבר יהיה מותר הוא סיכוי קטן מאוד ואין לנו להסתמך על זה..
חוץ מזה, שהשולחן ערוך אומר שצריך להתרחק מן הנשים מאוד.. וכנראה שהוא התכוון לקצת יותר מלגעת אחד בשני, להתרחק ממש. אבל זה כבר לשאלה אחרת.
וואלה המלצה שלי... שמרי ושמרורעיה123
על האיסור נגיעה כי תכלס, זה בא לשמור עלינו מידי בעיות...
לשמור נגיעה מראש מכל מיני, גם אם זה ידיד שלך וגם אם זה סתם מישהו שאת לא מכירה ןככה יחסכו בעיות רבות...
בהצלחה
אווווווףףףףףףף קשה רצחח!! אממ..תודה לכולםםםםםCoollit
נשמה, גם אם את לא שמה לב לזה, רוב הגברים כןאביגיל.
נגיעה שאינה של חיבה מותרג'ינג'י

ואם כזאת נגיעה מותר-כשזה בלי כוונה וודאי שמותר (חח לא שייך מותר בבלי כוונה... אבל אין איסור ואני אומר אזה באופן ברור!!)

 

אני לא אוהב ת'גישה הזאת.סתמישוו
בוא תגדיר לי מה זה נגיעה של חיבה..
עכשיו, עד שאתה תסביר את זה לפי דעתך אני אגיד מה אני חושב שזה נגיעה של חיבה.
לדעתי, נגיעה של חיבה היא כמעט כל נגיעה, אפילו אם אתה לא נוגע בחברה שלך ולהפך. גם כל אישה שתיגע בגבר ולהפך. כי יש לבן אדם הנאה מזה. (לא מדבר על נגיעה של ילד בן 15 עם אחת בת 85, זה לא נגיעה של חיבה לפי רוב)
אז נגיעה שלא של חיבה, זה איך שאני הבנתי בטעות..
כלומר, כשאפילו לא התכוונת לזה וכמעט לא שמת לב שזה קרה. נגיד, ברחוב שבטעות נתקלתם אחד בשני.
תגידו, מה שאתם רוצים.. אולי אני קיצוני, אולי אני פנאט, אבל אני חושב שבדברים מסוג זה ראוי להחמיר.
וגדר גדול גדרו חכמים בעריות ואין אפורופוס לעריות.
אולי לפי החוק היבש כן מותר, ואני לא יודע אם זה נחשב נבל ברשות התורה.. אבל נכון וראוי להחמיר.
מסכימה לגמרי^^^^^רעיה123
במיוחד שב"איסור" הזה אנחנו רואים בפירוש אתרעיה123
זה שזה בא לשמור עלינו...
אז נחמיר נשמר יותר...
מה הבעיה???ג'ינג'י

יש לך הגדרה מאוד ברורה... "נגיעה של חיבה"

אם אתה רוצה לבוא ולהליט שכל נגיעה אסורה אא"כ אין הנאה הכל טוב... רק תביא מקור

כתוב המרצה מעות מידו לידה כדי להסתכל בה-לא ינקה מדינה של גהינום-אם הוא לא עושה כדי להסתכל בה מאיפה לך לאסור?

לדעתי אתה מתבלבל באיזשהו קטע:מה שאסור הוא לא נגיעה של הנאה-אם מישו נגע בלי כוונה ונהנה... איזה איסור הוא עבר?? כל האיסור הוא-לגוע בשביל להנות!!

 

קודם כל, הרמב"ם כמדומני מחלק בין נגיעה של חיבה לבין נגיעהסתמישוו
שלא של חיבה..
וחוץ מזה, כבר אמרתי לך.. יכול להיות שיהיה מצב (שהוא כנראה נדיר מאוד) שמותר לגעת.. אבל למה להיכנס לזה?!
חכמים גדרו גדר בעניין העריות, אז בכוח לנסות לפרוץ אותו?!
זה מה שכתבתי!!ג'ינג'י

ומי בדיוק החכם שגדר גדר שאסור לקבל מקופאית כסף ביד? לא לא סילסלתי בגדר רק ביקשתי מקור לאיסור הזה שהמציאו

גם נגיעה בטעות יכולה להיות נגיעה של "חיבה"די"מ
במיוחד כשזה "ידיד" ולא סתם זר

"תחילתו באונס וסופו ברצון"
אוף אבל אין כזה דבר "אסור"-ג'ינג'י

על משהו שהוא לא בכוונה!!! חח איך אפשר לאסור?

הרעיון הוא להמנע כמה שאפשר.מגדלור באפלה

נגיד אם להעביר מיד ליד- אז אם בת צריכה להעביר לבן, תניח את הדבר על שולחן/בכל מקום שהוא ומשם הבן יקח את זה, ככה שלא יהיה סיכוי לנגיעה.

(זו לא דעתי האישית, אני רק מסבירה למה די"מ התכוון)

אין ענין לחפש בכוח חומרות-ג'ינג'י

זה מה שאני אומר בעברית הכי פשוטה (חחח אני לא מתייחס למה שהוא אמר כי חפרתי כבר)

בגדול אתה צודקדי"מ
אבל אל תשכח שבזמנם לא היה דבר כזה "חברה מעןרבת" וזה ממש משנה,
דווקא במצב כמו היום בעניין הצניעות והנגיעה בפרט אני בהחלט חושב שיש עניין לחמורות.
עניתי לך.די"מ
תחילתו באונס וסופו ברצון
אני לא מדבר על זה שזה יכול להדרדר לאט לאטדי"מ
אלא באותו מקרה.
יכול להיות שהנגיעה היא בטעות ובחצי שנייה האחרונה יש בה חיבה.
ומדובר בדאוריתא ולכן צריך מאוד להזהר.

מי שבחברה מעורבת (כמו שהיא אמרה "ידיד") צריך להיזהר הרבה הרבה יותר.
מזדההההה לגבי מה שג'ינגי אמר:Coollit
שאי אפשר לאסור על משהוא שבלי כוונה!!
בטח שכן.די"מ
גם ל"לא בכונה" יש גדרים.
בכל מקרה כמו שאמרתי גם אם תחילת הנגיעה הייתה באונס אם סופה ברצון זה בעיה.
ואז זה כבר לא נגיעה בטעותנפתלי הדג
לדעתי, יש בעיה חינוכית גדולה במה שאתה אומר.
כל אדם אחראי להשגיח על עצמו. ואני לא רואה סיבה אמיתית לזרוק מטבעות למוכרת בחנות ולא לתת לה אותם, גם אם האצבעות שלנו יגעו לרגע (גם אם אני נמנמע מזה מתוך אינסטינקט). אני חושב שלהקפיד על דברים כאלה יותר מן הראוי יוצר בעיות. איך אומרים? כשמכסים את מקומות המגולים, הם נהיים בגדר מקומות המכוסים.
לדעתי יש בעיה הלכתית להכניס שיקולים "חינןכיים"די"מ
בזמן חז"ל לא הייתה אינטרנקציה (איך שלא כותבים את זה) בין גברים לנשים כמו שיש היום ולכן לא התייחסו לזה.
לבוא ולהגיד שאם זה לא נגיעה של חיבה אז תפאדל זה מסוכן מאוד בדורנו.
נכון שאם באמת יש צורך אז סבבה.
לא מזמן הייתי עצור עם עוד אחד ולקחו אותנו לקחת טביעות אצבע והייתה שוטרת שעשתה את זה והוא התחיל להתוןכח ולדרוש שוטר ואמרו לו שאין אז באמת אמרתי לו שחבל לריב

היא שמה כפפות כדי שלא יהיה בעיה למרות שברור שזה לא משנה וזה די מגוחך זה עדיף שהיא תחשוב ככה.
כמעט כל עניין הצניעות הוא חינוכי!נפתלי הדג

וברור (הלכתית) שהפרמטרים ההלכתיים הם סובייקטיביים ומשתנים בין אנשים, מקומות ודורות. בזמן הרמב"ם נשים היו יוצאות פעם בחודש, ולכן כך הוא פסק - ברור שפסיקה זו לא חלה בדורינו.

אבל זה פחות משליך כאן

חז"ל פסקו בפירוש על העניין הזה. הם התייחסו למגע של חביה ותו לא. אדם אמור לדעת מה פירוש מגע של חיבה.

כל הOCD הדתי הזה שמתמקד בעיקר בצניעות הוא לא הלכתי - הוא סתם אובססיבי.

יש לנו פסיקה ברורה של חז"ל בנושא. ברור שהפסיקה הזאת מושפעת משיקולים חינוכיים ורגשיים, ולהתעלם מזה פשוט לא יהיה נכון.

ההגזמה היא לא נכונה מהצד העובדתי. אני גם חשוב שהיא לא בריאה. במקרה הזה זאת לא הסיבה שאני חושב שזאת ההלכה, אלא בפשטות - כי זאת ההלכה.

דווקא אתה שמתיימר לדבוק בחז"ל מותח את ההלכה למקומות שאם מבינים ת הסברה הפשוטה שמאחורי קסיעת ההלכה (וגם קוראים את ההלכה כפשוטה) היא לא הייתה מגיעה אליהם.

 

כתבתי קצת מבולגן, ואני עצלן מכדי למחוק, אז אסכם.\

נגעתי בשלוש נקודות:

1. חינוכיות בהלכה בכלל ובהלכות צניעות בפרט - ודאי שיש, זה ברור מדברי הפוסקים ומסברא פשוטה.

2. שינוי של ההלכה בנושאים בהם יש משמעות לסובייקטיביות - ודאי שיש. כמובן עם גבולות מינימום.

3. במקרה של שמירת נגיעה:

א. ההסבר החינוכי הוא לא הנימוק לדעתי, אלא ההבנה והקריאה הפשוטה של ההלכה שאין שום סיבה מציאותית למותחה.

ב. המתיחה שאתה מציע כאן לדברי חז"ל היא אינה במקומה בעיני, בגלל שבפשטות, המצב בהזמן חז"ל היה גרוע יותר, דווקא בגלל ההתנזרות (דבר שבא לידי ביטוי גם ביספורים בגמרא שנראים לנו תמוהים, וגם בפסיקת ההלכה) 'כל הגדול מחברו, יצרו גדול הימנו', בעיני זה לא בהכרח תמיד לשבח. ואם אתה חושב שהעובדה שסף הגירוי שלהם היה נמוך הרבה יותר (ולא שאני שמח עם סף הגירוי שלי) אז יש לך מקום לשאול את עצמך האם היית לוחץ על כפתור ומחזיר את מעמד האישה לכשהיה בזמנם. אלו שתי שאלות שכרוכות זו בזו, לאו דווקא בענייני צניעות פשוטה - אלא בחשיפה.

 

בכ"ז יצא לי קצת מבוגלן. תתמודד

אני גם עייף אז אני יענה ממש בקצרהדי"מ
אתה צודק שזה משתנה.
זה בדיוק הסיבה להחמיר היום.
בטח בנגיעה.
איפכא מסתבראנפתלי הדג

וכבר הסברתי לך למה..

 

לילה טוב

ננסה בכל זאת לענותדי"מאחרונה
פעם לא היה מפגש עם נשים ביומיום וכשהיה הוא היה או משהו לא בעייתי בכלל או משהו בעייתי מאוד.
חז"ל ההחלט חששו מקרבה ולכן אנרו שלא ילמד רווק תינוקות מפני אימהותים שבאות.
היום שהעולם הוא מעורב ובוןדאי מי שנמצא בחברה מעןרבת ממש צריך אי אלו גדרים,
וגדר פיזי כמו נגיעה זה הדבר הכי מתבקש.
לשם שינוי אני מסכימה איתך רבאיינו ענבל
גוואלדנפתלי הדג

|הולך לרופא לבדוק אם משהו התקלקל|

ענבל
בס"ד

אני מוטרדת, כנראה בגלל זה, הראש לא עובד נכון

סתם נו גוועלד גוועלד אבל לפעמים אתה צודק (אל תתלהב, רק כשאתה מסכים איתי אתה צודק..)
יכול להיות שמותר- אבל למדת קודם כל מה ההגדרות של זה?שירוש16

מהיא נגיעה שאינה של חיבה ולהפך?

אחרי שתלמד את זה באופן ברור ועמוק, תמלד את ההלכה עד הסוף- אז תוכל להכריז הכרזות כאלו ואחרות.

אבל כל עוד בנ"א לא למד את ההלכות באופן ברור- יש עיניין גדול להיזהר ולהתרחק אפילו מספק עבירה.

הנגיעות המותרות זה למשל בעל חנות מכולת שנותן עודף לילדה. וכן אותה סיטואציה בקווי אוטובוס וכו'. רופא כללי, רופא שיניים וכו'.

אבל בין קרובי משפחה זה נושא אחר לחלוטין. 

א'- יש שם חיבה. ולא משנה מה הקרבה- יש שם חיבה ולכן כל נגיעה כזאת אסור. חוץ מהקרובים המותרים.

ב'- הנגיעה עצמה היא מתוך אי הקפדה. אם היא הייתה מקפידה על זה, מרגישה את הריחוק המסוים שזה יוצר והייתה נזהרת- אז היה מקום לומר שנגיעה בטעות היא לא מתוך חיבה וכו'.

ג'- בשום פנים ואופן- נגיעה מלחתכילה אסורה בכל מקרה. ז"א- אם היא בדיעבד עברה בטעות, אולי יש מקום להוריד מרמת העבירה, אבל אין שום מקום להתיר מלחתכילה כזאת נגיעה. ועוד לומר שזה בסדר.

מאיפה באת להתיר?ענבל
בס"ד

זה שאיסור נגיעה זה מדרבנן לא אומר שהוא לא מחייב. רוב ההלכה היא דרבנן.
גם נגיעה שלא של חיבה לפי הש"ך אסורה.אולי יש איסור גם לשארירושליםםםם

הדעות

אם את לא נוגעת בכוונה, איפה הבעיה פה?מישהי=)


אם זה באמת לא בכוונה אז אין בעיה... נראלי...רעיה123
אני חושב שכל נגיעה עם מישהי שאסורה עלייך היא בעייתיתסתמישוו
כמובן, אני לא מדבר על אמא/אבא/סבא/סבתא וכו' .. (עם האחים יש צד להקל)
אם זה בלי כוונה אז הבעיתיות היא לא גדולה כל כך ..
חח אני גם לא יכול להגיד פה הכל בדיוק.. מעצם קדושת המקום.
מה בעייתי בנגיעה שבאמת באה מטעות... ללא כוונה... נגידרעיה123
באוטובוס הנהג מחזיר לי עודף, בעצרות ובכנסים מרכזיים, אני לא מדברת על זה שיושבים נגיד בחדר נוער ובטעות ( בדרך כלל אלעק בטעות... אבל לא נדון בזה עכשיו ) ( הייתי חייבת סמיילי ;) נפגשים... מדברים על מקרים שוואלה... מה לעשות?! מה הבעיה בזה??
אוווולה חברים סיבכתםם אותי תגידו טכלסס:כנסו:Coollit
מה מותר מה לא לאהבנתי אמממ.. נגיעה של חיבה נגיה בלי כוונה מאיפהלי לדעת מתי הוא נהנה מזה וזה בכוונה ומתי לא????!!!!
ו...אניהבנתי שהעברה יותר על הבנים לא??
אין כאן עניין של מותר. יש עניין של לא בכוונה.מישהי=)

ואין פה עבירה מי יותר ומי פחות.

את לא בטוחה?די"מ
ספק דאוריתא-->לחומרא!
סתם משהו שמציק לי בעין וראיתי שחזר כמה פעמים:מגדלור באפלה

"תכלס" ולא "טכלס"

(אל תכנסו איתי עכשיו ל"מילה בלועזית", מדובר על איך שמקובל לרשום)

אני כותב ת'כלס .. נראליי שזה הנכוןסתמישוו
אגב, המילה ת'כלס למי שלא ידעסתמישוו
באה מיידיש. בעיברית המילה היא תכלית. ביידיש, עם מבטא אשכנזי כזה , זה ת'כלס ..
אווומיייגאאאדדד אני לא יאמר טכלס יותר בלנד"ר חה..חהCoollit
חח זה מה יש .. את מוזמנת להתחיל להתרגלסתמישוו
אני בכלל בהתחלה כשאמרו לי את זה חשבתי שזה בא מערבית
לא אוהבת תשפה הזאתיי!!!!!Coollit
אני אסביר את עצמי ..סתמישוו
אני אנסה לענות פה גם על השירשור שמתחתי, אהממ קולית.
למרות שאני חושב שעל הדברים האלה אמורים שבנות ידברו על זה עם בנות ובנים עם בנים.. אבל, נוו שויין. גם זה דברים שראוי לדבר עליהם בצורה אחרת מאיך שאני אומר אבל כשזה בא מתוך תורה וקודש זה נראליי בסדר.
כתוב בתורתנו הקדושה "ואל אישה בנידה טומאתה לא תקרב לגלות ערותה" לא תקרב משמע שהגבר לא יקרב אל האישה, זה פשט הפסוק לכן הנגיעה בעייתית יותר לגבר (גם לאישה זה בעיה). משמע מכאן, וזה גם באופן עקרוני שבאישה שהיא נידה אסור לגעת. אפילו איש לא נוגע באישתו כשהיא נידה. מצד הדין, מותר לרווק לגעת באישה פנויה שהיא לא נידה. זה דאורייתא.
עכשיו, גדר גדול גדרו חכמים.. והאיסור הוא יותר מזה מדרבנן.
בעיקרון, פעם.. כשהאיסור היה ככה , כל הנשים היו סופרים את ימי נידתן, ימי זיבותן, ויש את הימים של השבעה נקיים (תסתכלו ברמב"ם בספר הטהרה, יש שם תילי תילים של הלכות, אני יכול להעיד על עצמי שבקושי להבין הצלחתי אז אני מתאר לעצמי שקל וחומר לעשות ולקיים ולספור כל פעם).. לספור את זה , זה קשה מאוד!! ולכן כבר בזמן הגמרא, הנשים לא ידעו/לא הצליחו לספור ולכן קבעו כלל, שאישה שרואה טיפת דם כחרדל יושבת עליה שבעה נקיים.
כיום, כבר לא עושים את זה.. אני לא יודע בדיוק מה עושים, יש טבילה וכו' והיא בין הטבילות היחידות שהן דאורייתא (יש גם טבילה של גר וטבילה למי שעולה להר הבית.. אבל על זה יש כאלה שיגידו שלעלות להר הבית זה גם לא קשור לזמננו).
לכן, אי אפשר לדעת מתי האישה נידה או לא.. וגם אם אי אפשר לדעת אתה לא תבוא ותשאל כל אחת את זה לפני שאתה בא לנגוע בה.
חכמינו זכרונם לברכה, עזרו לנו בעניין ושמו גדר ואמרו שגם בפנויה שהיא לא נידה אסור לגעת.
מפה אפשר להסיק שיש גם בעיה בנגיעה בטעות (אמנם בעיה קטנה) כשכתוב בתורה לא תקרב לא כתוב שם שבטעות אין בעיה לגעת..
אבל יכול להיות שאם זה בטעות זה כמובן בדיעבד ויש צד להקל..
אוקיי תודה אבל אממ.. מה שכתבת מדובר על אישה נשואה לא??Coollit
גם וגם כמדומניסתמישוו
אני רק רוצה להגיד .. שלא באתי לרמוז לאף אחד ולא להטיף מוסר. זאת רק דעתי שמבוססת על ההלכה (איך שאני הבנתי) אני בטוח שיש גם דעות מנוגדות למה שאמרתי
אההה אוקיי אז לפי דעתי זה אך ורק נוגע לאעשה נשואה..Coollit
כל ההחמרות האלה בזמן נידתה לרווקה זה פחות חמור בהרבה!!!
אפשר לבדוק את זה ..איכשהווסתמישוו
לא אין כזה קטע.. בכלל בכלל לא..א"י זה קשה


בגלל דיבורים כאלה הגאונים גזרו שרווקה לא תטבול.די"מ
אה, למה באמת?! תחכים אותי..סתמישוו
כי אנשים זלזלו במרחק שצריך לשמור מפנויה אם היא לא נידהדי"מ
יותר מזה לא נראה לי נכון לפרט פה בפורום.
רווקות לא יטבלו כי אנשים עלולים לזלזל באיסור פנויהא"י זה קשה

ורק איסור נידה ירתיע אות ם ולכן התקינו שכל הרווקות לא יטבלו על מנת שיהיו נידות וודאי ויתרחקו מהם

סתמישוו, אתה מטייס ברמות קשות.מגדלור באפלה

עוד שניה אתה בחלל.

אמנם חידשת, אבל הלכת באמת רחוק מאוד.

 

קולית, נגיעה מעוררת את היצר נקודה. גם אם הוא "רק ידיד". מכירה את החלק הזה בסרטים קיטשיים שבן ובת נוגעים "בטעות" אחד בשני כשהם צריכים לקחת משו ביחד/להעביר מאחד לשני/אחד מהם עומד ליפול ותופסים אותו/ נתקלו אחד בשני? ואז איכשהו יש כזה עצירה של מתח, הם מסתכלים אחד לשני בעיניים, חשמל באוויר וכולי וכולי. ואז, לפתע פתאום, הם מבינים שניהם שהם מאוהבים, והם מצאו את נפשם התאומה, וכל מה שהם חיפשו היה תמיד בדיוק מתחת לאף שלהם בדמות שלמולם ובלה בלה בלה HAPPY END.מאוהב

ואת יכולה לומר- לא מה אתם אמתיים?? הם בסה"כ נגעו אחד בשני!! איך זה הפך לעלילה מסועפת שמספקת איכשהו סרט שלם?מטורללמבולבל

כי אנחנו יודעים שזה לא "רק נגיעה". המגע מבטא משהו, בין אם נרצה ובין אם לא. 

חח מה?! ישלך את זה במפורט יותר.. שאני אבין ת'בעיהסתמישוו
היה משהו לא ברור?מגדלור באפלה


ואי... הפכתם אותי לסטימה :/ אני לא יתחיל לקרוא הכל פה!!!רעיה123
טעות בשירשור!!! אופס ענקקק!!רעיה123
אז אולי באמת סטימה ;)
כן, חח אמרת שאני עוד רגע בחלל.. תסבירי את עצמךסתמישוו
"מטייס" זה מישהו עולה ברמה באופן מוגזם...מגדלור באפלה

מכיר רבנים שמביאים לך 345,780,006 מקורות מתוך כל מפרש אפשרי לדרשה של 10 דקות?

מטייסיםכאילו מוציא לשון

מורים שמגזים?

מטייסים.

וכולי וכולי. 

אז טייסת, ועוד רגע הגעת לחלל.

זוהו דימוי לרמות הגבוהות אליהם הגעת כאשר אנו נמצאים בסופו של דבר בסה"כ בפורום נוער קטן ונחמד.חושף שיניים מה גם שזה לא באמת יגרום לשואלת לשמור עכשיו נגיעה, כי אלו טעמים שקשורים לגברים יותר מלנשים.

אינלך איזה תרמילון ביטויים?! הכי טוב הכי פשוט..סתמישוו
אני אשתדל לנחות (?)
נראלך אני יקרא את כל התגובות פה??? על מה נפלתי?..ו...רעיה123
זה מעניין לשמוע מאיפה האמונה הזאת באה ולמה לנו זה ממש לא נשמע הגיוני??/
מגדלור:אווולהה צודקת אבל אממ..הלחצת אותי כי..זה נכון!!Coollit
זה שזה נכון לא אמור להלחיץ אותך...מגדלור באפלה

את יכולה לומר: "וואי עד עכשיו עשיתי דברים לא בסדר ויואו לא נעים וחטאתי" וכו',

או שאת יכולה לומר: "ב"ה  שגיליתי את זה עכשיו לפני שנגרם נזק רציני, ומעכשיו אשתנה!"

הכול עניין של הסתכלותחיוך

סבבה ההסתכלותשלי אממ..כנסי מיגדלור ו..כולםם חשובCoollit
להשתנות אבל איךךךךךךךך?????? אווווווווהוווו קשה רצחחחח אבל באמת רצחחחחחח אוף קשה ליאני יודעת שאני לא יצליח בזה אפילו בטוחה במאתיים אחוז
אוףף בלי שמישהוא יפסוק שזה לא עברה כלכך!!!!!!!! ישלי סוג של מצפון אווףף
תעזרו לי אני מבולבלת מה אני עושההה???
למה זה צריך להיות כ"כ קשה?מגדלור באפלה

זה עברה טכנית לגמרי- פשוט לא נוגעים. לא אמרת שיש לך חבר וקשה לך לא לגעת בו- סתם אדם שאת מכירה ונוגעת בו.  

??????? אמממ זה לא ביכולתיCoollit
מאיפה הבאת את זה?די"מ
האיסור זה רק נגיעה של חיבה.
אם רק נגיעה של חיבה אסורה,למה לפי השו"ע אסור לבת ללכתירושליםםםם

לרופא גבר

זה לא בדיוק נגיעה...ג'ינג'י


אסור ללכת לרופא גבר?ענבל
מותר... הוא אומר שאם האיסור היה כל נגיעה ולא רק נגיעת חיבה ארעיה123
ז היה אסור...
אז הוא עיוות הכל.ענבל
בס"ד

כל נגיעה אסורה.

נגיעה של רופא זה עניין של חיים, איפה ההשוואה בכלל??
זהו זה שלא כל נגיעה נכללת באיסור, יש את הנגיעות האלה שרעיה123
נגיד הנהג מחזיר עודף באוטובוס, קופאי, וכדומה... ביניהם נכנס הרופא...
הנגיעה שנכנסת באיסור זה הכל נגיעה שהיא באה מחיבה...
הנגיעה שנכנסת באיסור זה כל נגיעה מכוונת שאינה לצורך.ענבל
בס"ד

ובצורך אני לא מדברת על סיפוק היצרים והתאוות שלנו.
אם יש את אותו רופא באותה רמה אישה אז עדיף ללכתסתמישוו
אליה.. אם אין, הולכים לגבר
הסיבה שמותר ללכת לרופא גברמגדלור באפלה

זה שהוא לא רואה במטופל אדם- אלא יותר אובייקט שצריך לבדוק (זה נשמע רע וחסר רשות אבל אל תראו את זה ככה.)

כשרופא רואה 50 מטופלים ביום- גם אם זו אשה, הוא לא רואה בה פיתוי או משיכה, כי הוא רואה 20 כאלה כל יום. אותו דבר באישה שמטפלת בגברים. כמובן שעדיף אשה לנשים וגבר לגברים, אבל לא צריך לעשות בשביל זה סלטות באוויר- אם יש בנמצא רופא/רופאה הולכים אליהם, ואם לא- הולכים למי שיש.

זה לא נכון. עדיף ללכת לרופאה כמובן אבל אם אין אז מותר ללכת לטל_לנצח

רופא גבר.. אתם עוד תגרמו פה לאנשים חלילה חלילה לפריצת דיסק או דלקת ריאות סתם!!

ברור שעדיף רופאה בת... גם יותר נוח ברוב הדברים עדיף...אברעיה123
ל אם אין ברירה זה ממש לא נכלל באיסור נגיעה...
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך